Results overview: Found 699 records in 0.02 seconds.
Articles, 255 records found
Contributions to meetings and congresses, 6 records found
Periodical publications, 2 records found
Books and collections, 9 records found
Research literature, 419 records found
Learning materials, 6 records found
Graphic and multimedia documents, 1 records found
Personal and institutional archives, 1 records found
Articles 255 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
24 p, 330.4 KB Procesos de centralización urbana : factores individuales y tipologías metropolitanas / Torrado, José Manuel (Universidad de Granada. Departamento de Sociología) ; Duque Calvache, Ricardo (Universidad de Granada. Departamento de Sociología) ; Palomares-Linares, Isabel (Universidad de Granada. Departamento de Sociología)
La vuelta a la ciudad constituye un fenómeno de gran interés. Algunos individuos y hogares buscan la centralidad, pese a que la tendencia general continúa siendo la expansión hacia lo suburbano. [...]
El retorn a la ciutat constitueix un fenomen de gran interès. Alguns individus i llars busquen la centralitat, tot i que la tendència general continua sent l'expansió a espais suburbans. La nostra aportació consisteix a connectar els plantejaments dels estudis sobre comportament residencial amb les explicacions de la recuperació dels municipis centrals per valorar fins a quin punt les teories expliquen la realitat de les ciutats metropolitanes espanyoles. [...]
The return to the city constitutes a phenomenon of great interest. Some individuals and households seek centrality, although the general trend continues to be suburbanization. Our contribution aims to relate studies on residential behavior to those addressing the recovery of the central urban districts in order to ascertain whether these theories correctly explain the reality of Spanish metropolitan cities. [...]
Le retour en ville constitue un phénomène de grand intérêt. Certains individus et ménages recherchent la centralité, bien que la tendance générale reste l'expansion vers les banlieues. Notre contribution consiste à relier les approches des études sur le comportement résidentiel aux explications de la reprise des communes centrales afin d'évaluer dans quelle mesure les théories expliquent la réalité des métropoles espagnoles. [...]

2020 - 10.5565/rev/dag.568
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 66 Núm. 3 (2020) , p. 649-672 (Articles)  
2.
20 p, 846.1 KB Comment la ponctuation se développe-t-elle chez les élèves? : Une revue systématique des recherches empiriques en classe de français langue d'enseignement / Arseneau, Rosianne (Université du Québec à Montréal)
How does punctuation in the texts of primary and secondary students develop? For example, in what order do the different signs be mastered in the written productions (in the absence of a particular didactic intervention)? The systematic review of empirical research proposed here lists 15 studies on the development of punctuation among elementary and secondary students (6 to 17 years old) in French as a language of instruction. [...]
Com es desenvolupa la puntuació en textos d'alumnes de primària i secundària? Per exemple, en quin ordre apareixen ben emprats els diferents signes en les produccions escrites (en absència d'una intervenció didàctica concreta)? La revisió sistemàtica de la recerca empírica proposada aquí llista 15 estudis sobre el desenvolupament de la puntuació en alumnes de primària i secundària (de 6 a 17 anys) a la classe de francès com a primera llengua. [...]
¿Cómo se desarrolla la puntuación en los textos de alumnos de primaria y secundaria? Por ejemplo, ¿en qué orden aparecen los diferentes signos usados correctamente en las producciones escritas (en ausencia de una intervención didáctica particular)? La revisión sistemática de la investigación empírica propuesta aquí lista 15 estudios sobre el desarrollo de la puntuación en alumnos de primaria y secundaria (de 6 a 17 años) en la clase de francés como primera lengua. [...]
Comment la ponctuation dans les textes des élèves du primaire et du secondaire se développe-t-elle? Par exemple, dans quel ordre les différents signes apparaissent-ils maitrisés dans les productions écrites (en l'absence d'une intervention didactique particulière)? La revue systématique des recherches empiriques proposée ici recense 15 études portant sur le développement de la ponctuation chez les élèves du primaire et du secondaire (6 à 17 ans) en classe de français langue d'enseignement. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.850
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 3 (august-september 2020) , e850 (Articles)  
3.
18 p, 820.9 KB Le cercle pédagogique : pour développer les savoirs et les pratiques d'enseignement en grammaire actuelle / Giguère, Marie-Hélène (Université du Québec à Montréal) ; Fonds de Recherche Québcois Société et Culture (Ministère de l'Enseignement du Loisir et du Sport; Robert David, Université de Montréal)
Cette étude porte sur les effets de la mise en œuvre d'un dispositif de développement professionnel appelé «cercle pédagogique» sur les pratiques effectives des enseignants participants. Des observations sur vidéo, réalisées dans la classe des participants, avant et après la formation d'une durée d'un an ont permis de constater que la majorité des enseignants a développé, d'une part, des savoirs grammaticaux acquis lors de la formation, soit un métalangage et un raisonnement grammatical et, d'autre part, des pratiques pédagogiques liées au cadre conceptuel de la didactique de la grammaire actuelle. [...]
This study looks at the effects of implementing a professional development device called "teaching community" on the participating teachers' practices. Video observations made in the participants' classrooms before and after the one-year project revealed that the majority of teachers developed both their grammatical knowledge (use of metalanguage and grammatical reasoning) and their teaching practices in relation to the current pedagogical framework for grammar teaching in French as language of schooling. [...]
Aquest estudi examina els efectes de la implementació d'un dispositiu de desenvolupament professional anomenat "cercle pedagògic" sobre les pràctiques reals dels professors participants. Les observacions en vídeo, realitzades a l'aula dels participants, abans i després de la formació d'un any de durada, van revelar que la majoria de professors van desenvolupar coneixements gramaticals durant la formació (quant a l'ús del metallenguatge i el raonament gramatical), a més de pràctiques pedagògiques relacionades amb el marc conceptual de la didàctica de la gramàtica actual. [...]
Este estudio examina los efectos de la implementación de un dispositivo de desarrollo profesional llamado "círculo pedagógico" sobre las prácticas reales de los docentes participantes. Las observaciones en video, realizadas en el aula de los participantes, antes y después de la formación de un año de duración, revelaron que la mayoría de los docentes desarrollaron conocimientos gramaticales durante la formación (en cuanto al uso de metalenguaje y a razonamientos gramaticales), además de prácticas pedagógicas con relación al marco de la didáctica de la gramática actual. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.849
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 3 (august-september 2020) , e849 (Articles)  
4.
17 p, 182.8 KB Global and Development Education and Global Skills / Bourn, Douglas (University College London. Institute of Education)
Development education has its roots in Europe in response to decolonisation and the need for public support and engagement in international development. From these roots, it grew as a field of educational practice to encompass themes of global citizenship, postcolonialism and critical pedagogy. [...]
La educación para el desarrollo tiene sus raíces en Europa en respuesta a la descolonización y la necesidad de apoyo público y participación en el desarrollo internacional. A partir de estas raíces, creció como un campo de práctica educativa para incorporar temas de ciudadanía global, poscolonialismo y pedagogía crítica. [...]
L'educació per al desenvolupament té les arrels a Europa en resposta a la descolonització i a la necessitat de suport públic i compromís en el desenvolupament internacional. A partir d'aquestes arrels, va créixer com a camp de pràctiques educatives per aportar temes de ciutadania global, postcolonialisme i pedagogia crítica. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1143
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 279-295 (Monográfico)  
5.
18 p, 288.1 KB 10 años de la Educación para el Desarrollo en la Universidad Pablo de Olavide : Tendencias actuales y retos futuros: la Agenda 2030 / Domínguez-Fernández, Guillermo (Universidad Pablo de Olavide) ; Prieto-Jiménez, Esther (Universidad Pablo de Olavide) ; López-Catalán, Luis (UNICEF-España)
La Agenda 2030 establece un marco de acción y de cambio para el conjunto de la ciudadanía. El reto de integrar dicha agenda en todos los ámbitos educativos nos lleva a cuestionarnos cómo podemos abordarlos desde la universidad. [...]
L'Agenda 2030 estableix un marc d'acció i de canvi per al conjunt de la ciutadania. El repte d'integrar aquesta agenda a tots els àmbits educatius ens porta a qüestionar-nos com es poden abordar des de la universitat. [...]
The 2030 Agenda establishes a framework for action and change for all citizens. The challenge of integrating this agenda in all educational fields has lee us to inquire into how the agenda has been approached in the higher education setting. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1100
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 349-366 (Monográfico)  
6.
19 p, 2.6 MB Coteaching in CLIL in Catalonia / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
This article addresses the issue of coteaching in Content and Language Integrated Learning (CLIL) contexts. It does so by retrieving and reviewing data from previous studies on CLIL projects carried out in school-university partnership with three secondary schools based in Barcelona and its metropolitan area, in Catalonia (Spain), in which coteaching was adopted as a strategy for inclusive CLIL. [...]
Aquest article aborda la qüestió de la co-docència en contextos d'Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua (AICLE). Amb aquesta finalitat, recupera i revisa dades d'estudis previs sobre projectes AICLE realitzats en partenariat escola-universitat amb tres centres d'educació secundària amb seu a Barcelona i la seva àrea metropolitana, a Catalunya (Espanya), en els quals es va adoptar la co-docència com a estratègia per a un AICLE inclusiu. [...]
Este artículo aborda la cuestión de la co-docencia en contextos de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas (AICLE). Para ello, recupera y revisa datos de estudios previos sobre proyectos AICLE realizados en partenariado escuela-universidad con tres centros de educación secundaria con sede en Barcelona y su área metropolitana, en Cataluña (España), en los que se adoptó la co-docencia como estrategia para un AICLE inclusivo. [...]

2020 - 10.5565/rev/clil.54
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 3 Núm. 2 (2020) , p. 37-55 (Investigació i qüestions teòriques)  
7.
8 p, 140.3 KB Ressenya de "Culturas indígenas: investigación, comunicación y resistencias" de d'Amparo Huertas i Maria Luna / Farràs Marginedas, Júlia (Universitat de Barcelona) ; Olarieta-Domingo, Júlia (Universitat de Barcelona) ; Mestre Sasal, Rut (Universitat de Barcelona)
Obra ressenyada: Amparo HUERTAS i Maria LUNA (eds. ), Culturas indígenas: investigación, comunicación y resistencias. Bellaterra: InCom-UAB Publicacions, 2018.
El llibre "Culturas indígenes: investigación, comunicación y resistencias" és un recull d'estudis i projectes multidisciplinaris amb pobles indígenes que parteixen dels tres eixos que es reflecteixen en el títol del mateix. [...]
The book "Culturas indígenas: investigación, comunicación y resistencias (Indigenous culture: investigation, communication and resistances)" forms a multidisciplinary compilation of studies of projects with indigenous people setting out from the three axles referenced in this work's very title. [...]

2020 - 10.5565/rev/periferia.762
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 25 Núm. 1 (2020) , p. 291-298 (Reseñas)  
8.
28 p, 2.0 MB Sustainable rural development requires value-added activities linked with comparative advantage : The case of the Catalan Pyrenees / Tulla i Pujol, Antoni F. 1945- (Antoni Francesc) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
El desenvolupament rural sostenible requereix activitats de valor afegit relacionades amb l'avantatge comparatiu. L'exemple del Pirineu Català. A la perifèria rural com els Pirineus cal promoure recursos locals que es poden convertir en activitats de valor afegit, per tenir avantatges comparatius en relació amb altres àrees. [...]
In a peripheral rural area like the Pyrenees, it is necessary to promote local resources, which can be converted in value-added activities with comparative advantages in relation with other areas. The Comparative Advantage Theory and Second-Best Option (SBO) methodology are presented here. [...]

2019 - 10.2478/euco-2019-0012
European Countryside, Vol. 11 Núm. 2 (january 2019) , p. 229-256  
9.
24 p, 1.4 MB Innovation, Spatial Loyalty, and ICTs as Locational Determinants of Rural Development in the Catalan Pyrenees / Vera, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Tulla i Pujol, Antoni F. 1945- (Antoni Francesc) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Innovació, lleialtat espacial i TICs com a determinants de la localització en el desenvolupament rural del Pirineu català. Les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) obren noves possibilitats de desenvolupament en zones ruralsi de muntanya. [...]
Information and communication technologies (ICTs) open up new possibilities for development in rural and mountain areas. ICTs a analysed as a factor attracting business and enabling a dispersion of economic activity that is usually concentrated in metropolitan areas. [...]

2019 - 10.2478/euco-2019-0029
European Countryside, Vol. 11 Núm. 4 (january 2019) , p. 517-540  
10.
33 p, 481.9 KB Reestructuración del sector hidrocarburífero argentino y "estrategia de acumulación" de capital en la convertibilidad / Pérez Roig, Diego (Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET))
El presente trabajo se inscribe en una temática de dilatada tradición en el campo de las ciencias sociales en Argentina. Por motivaciones tanto científicas como políticas, la evolución del sector hidrocarburífero ha sido un tópico recurrente en las discusiones acerca de las distintas «etapas de desarrollo» que se sucedieron en el país a lo largo del siglo xx. [...]
Aquest treball s'inscriu en una temàtica de dilatada tradició en el camp de les ciències socials a l'Argentina. Per motivacions tant científiques com polítiques, l'evolució del sector dels hidrocarburs ha estat un tema recurrent en les discussions sobre les diferents «etapes de desenvolupament» que van tenir lloc al país al llarg del segle xx. [...]
This article addresses a topic with a long tradition in the field of Social Sciences in Argentina. For both scientific and political reasons, the evolution of the hydrocarbon sector has been a relevant subject in the discussion regarding the consecutive «stages of development» all along the 20th century. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2655
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 3 (2020) , p. 449-481 (Artículos)  

Articles : 255 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 6 records found  
1.
1 p, 393.7 KB Cicle de tallers Comunicació i desenvolupament
Cicle de sessions formatives sobre Comunicació i Desenvolupament compost per tres tallers al voltant de la comunicació per a la salut, en clau cultural, mediàtica i comunitària, la comunicació participativa, com a model per al canvi social, i finalment, el fundraising o com captar recursos per a finalitats no lucratives. [...]
2015
Cicle de Tallers sobre Comunicació i Desenvolupament. Bellaterra, 2n : 2015  
2.
1 p, 430.2 KB V Seminario Internacional Comunicación, desarrollo y derechos humanos: la agenda 2030
Investigadors, professors i professionals de la comunicació van participar el 15 de novembre de 2016 en un Seminari Internacional sobre el paper de la comunicació i dels comunicadors per aconseguir els Objectius de Desenvolupament Sostenible inclosos en l'Agenda 2030 de Nacions Unides. [...]
2016
Seminario Internacional Comunicación, Desarrollo y Derechos Humanos: la Agenda 2030. Bellaterra, : 2016  
3.
1 p, 1.1 MB Policy addressing climate change & learning about consumer behaviour and everyday life : PACHELBEL / Prades, Ana (Centro de Investigaciones Energéticas, Medioambientales y Tecnológicas (Espanya)) ; Espluga, Josep, 1964- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Horlick-Jones, Tom (Cardiff University) ; Rosenhead, Jonathan (London School of Economics) ; Poumadère, Marc (Institut Symlog (França)) ; Konrad, Wilfried (Dialogik (Alemanya)) ; Enander, Ann (Swedish National Defence College) ; Constantin, Marian (Meda research) ; Medina, Beatriz (Amphos 21 (Espanya)) ; Barnett, Julie (Brunel University)
The main objective of PACHELBEL is the development, trialling and operationalisation of a tool called STAVE, which will be designed to support the work of policy-making for sustainability in real-world settings. [...]
L'objectiu principal del projecte PACHELBEL és desenvolupar, provar i operacionalitzar un instrument anomenat STAVE (Systematic Tool for Behavioural Assumption Validation and Exploration), que haurà de servir per a donar suport als dissenyadors de polítiques públiques ambientals i per la sostenibilitat. [...]

2010
2 documents
4.
8 p, 102.9 KB Estudi de casos en desenvolupament organitzacional / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luís (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'aportació tracta de la incorporació de la metodologia de l'estudi de casos per a l'anàlisi institucional, en el marc de l'assignatura de Desenvolupament Organitzacional de la llicenciatura en Pedagogia. [...]
This communication presents the incorporation of the methodology of the study of cases for institutional analysis, in the subject organizational development master's degree in Pedagogy. The methodology let the student study individuals situations, in specifics institutions contexts, thus promoting the competence for the direct intervention in educations process. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
5.
70 p, 411.2 KB Aula d'Ecologia : cicle de conferències 2001 / Àvila i Castells, Anna (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Terradas, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Aula d'Ecologia
Bellaterra : Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, 2002 (Ecologia 20) (Ciència i tècnica ; 20) (Ciència i tècnica. Ecologia)

Ecologia de l'artificialitat / Oriol Bohigas. - L'inici del fenomen urbà / Isabel Rodà. - Democràcia, globalització i medi ambient / Fèlix Ovejero. - Estratègies territorials de conservació davant l'acceleració de processos destructors / Josep M. Mallarach. - L'observació de canvis ambientals per mitjà dels estanys d'alta muntanya / Jordi Catalán. - Residus i territori / Ferran Relea. - Diversitat i estratègia evolutiva humana / Jaume Bertranpetit. - La protecció d'espais en la nova economia rural / Joan Cals. - El canvi global i els usos del sòl / David Saurí. - L'espai metropolità barceloní: reptes i limitacions ambientals / Pilar Andrés. - Administració pública i agents privats en la gestió del territori / Josep Maria Vila d'Abadal. - La teledetecció i els sistemes d'informació geogràfica / Xavier Pons.  

6.
131 p, 6.3 MB Aula d'Ecologia cicles de conferències 1999 i 2000 / Castells, Eva (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Terradas, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Argullol, Rafael ; Lloret, Antoni ; Wagensberg, Jorge, 1948- ; Ludevid, Manuel ; Grasa, Rafael, 1953- ; Fernández Hermana, Luis Ángel 1946- ; Ximeno, Frederic ; Porcuna, José Luis ; Josep Germain ; Gracia, Carles ; Herce, Manuel ; Llebot, Josep Enric, 1953- ; Aguilar, Àlex ; Olives, Josep ; Cabré, Anna, 1943- ; Kogevinas, Manolis ; Arandes, Ramon ; Simó, Rafael ; Caylà, Joan A. ; Serra Raventós, Jordi ; Vilaplana, Joan Manuel ; Vila Brugalla, Montserrat ; Egozcue, Josep, 1940-2006 ; Millán, Millán M. ; Terradas, Jaume ; Burriel, José Ángel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Aula d'Ecologia
Bellaterra : Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, 2001 (Ecologia 19) (Ciència i tècnica ; 19) (Ciència i tècnica. Ecologia)  

Periodical publications 2 records found  
1.
1 p, 1.3 MB Notícies UE [butlletí] / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Documentació Europea
Aquesta publicació conté un extracte del web "Notícies UE: portal del CDE-UAB", que es publica des de 2011. Anteriorment (de 2004 a 2010) es va publicar el butlletí "CDE UAB Info", que es pot consultar també al DDD.
Centre de Documentació Europea 2020-
4 documents
2.
68 p, 1.2 MB Publicacions online sobre la Unió Europea / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Documentació Europea
Recopilació de publicaciones de i sobre la Unió Europea (articles de revistes científiques, working papers de centre de recerca i estudis i informes generats per les institucions i agències de la Unió Europea).
Centre de Documentació Europea 2020-
4 documents

Books and collections 9 records found  
1.
85 p, 14.6 MB La comunicació com a eina per a la cohesió social contra el racisme i la intolerància / Carniel Bugs, Ricardo, editor literari ; Observatori Mediterrani de la Comunicació
Bellaterra: Observatori Mediterrani de la Comunicació, 2020  
2.
42 p, 750.5 KB Doctora Honoris Causa Marie-Paule Kieny : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes de l'edifici Rectorat el dia 16 de gener de l'any 2019 / Kieny, Marie-Paule ; Pumarola Suñé, Tomàs ; Universitat Autònoma de Barcelona, entitat editora
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019. (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))  
3.
35 p, 316.0 KB As políticas de sustentabilidade ambiental : informação social e participação no campus de duas universidades / Ruscheinsky, Aloisio ; Paulo Gomes, Luciana ; Espluga, Josep, 1964-
Caxias do Sul : EDUCS. Editora da Universidade de Caxias do Sul, 2017
Cidadania, meio ambiente e sustentabilidade, 2017, p. 44-78  
4.
48 p, 10.2 MB Frederic Mayor Zaragoza : Discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes d'aquest rectorat el dia 25 de maig de l'any 1989 / Mayor Zaragoza, Federico ; Cuchillo, Claudi
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 1989 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Frederic Mayor Zaragoza /per Claudi M. Cuchillo; Una nova visió del desenvolupament / per Frederic Mayor Zaragoza ; curriculum vitae de Frederic Mayor Zaragoza  

5.
336 p, 17.2 MB Memòria : desplegament de l'agenda 21 escolar. 2011-2012 / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament ; Servei Educatiu de Zona Vallès Occidental IV ; Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida
El present volum recull les activitats realitzades en el marc del Programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès durant el curs 2011-2012. Aquest programa es duu a terme amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona a través d'un conveni subscrit per ambdues institucions: la UAB i l'Ajuntament de Sant Cugat.
2012 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 13)  
6.
13 p, 254.0 KB Las trayectorias y los motores del desarrollo humano: un debate científico y un dilema pragmático / Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Desde que en 1990 el Programa de Naciones Unidas para el Desarrollo lo adoptase como objeto de sus informes y objetivo de sus programas sobre el terreno, el desarrollo humano ha avanzado en muchos países del mundo. [...]
Fundación Intervida 2010
Cambio social y cooperación en el siglo XXI, 2010, p. 55-66  
7.
109 p, 4.0 MB Desigualdad y diversidad en América Latina : hacia un análisis tipológico comparado / Fachelli, Sandra ; López, Néstor ; López-Roldán, Pedro ; Sourrouille, Florencia
Este libro tiene su origen en una pregunta metodológica y conceptual: ¿cómo abordar "lo social" cuando se intenta analizar la relación entre los procesos sociales y educativos en América Latina? Enmarcado en esa búsqueda, se utiliza la construcción de tipologías como una posible estrategia de aproximación a la realidad social. [...]
Buenos Aires : SITEAL, Instituto Internacional de Planeamiento de la Educación (UNESCO-OEI), 2012 (Libros digitales / SITEAL)  
8.
20 p, 2.2 MB Sexo á voluntad : opúsculo ilustrado con grabados / Darder y Llimona, Francisco de A. 1851-1918
Barcelona Imp. de Henrich y Cª 1893  
9.
27 p, 6.2 MB Los Padres ante la educación del niño / Isern Galceran, Carme.
Madrid : Ministerio de la Gobernación, Dirección General de Sanidad, Servicios de Protección Maternal e Infantil, 1959 (Al Servicio de España y del Niño español ; 261)  

Research literature 419 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
80 p, 1.7 MB Desenvolupament de Mapes de Cadena de Valor per a la reparació de peces en motors aeronàutics / Ureña Santiago, Tomás ; Perez de la Cruz, Jose Manuel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest treball es desenvolupa una metodologia per a la realització de Mapes de Cadenes de Valor i s'analitza un cas d'estudi mitjançant aquests per identificar els principals elements que llasten un procés productiu destinat a la reparació de peces de motor aeronàutic. [...]
En este trabajo se desarrolla una metodología para la realización de Mapas de Cadenas de Valor y se analiza un caso de estudio mediante éstos para identificar los principales elementos que lastran un proceso productivo destinado a la reparación de piezas de motor aeronáutico. [...]
In this thesis, a methodology for Value Stream Mapping is developed and a case study is analyzed in order to identify the main elements that are maiming the productive process of aero engine parts repair. [...]

2020
Màster en Gestió Aeronàutica [1171]  
2.
177 p, 11.0 MB Plan de Comunicación en RSC : caso IKEA / Dengra Soria, Laura Gracia ; Domínguez Garcia, Carla ; Menendez Signorini, Jesica Ana Florencia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Pla de comunicació en matèria de Responsabilitat Social Corporativa per a l'empresa IKEA Ibérica. Es tracta de potenciar els valors en sostenibilitat i responsabilitat d'IKEA per donar-li major visibilitat en aquest àmbit, i trascendir en la RSC per convertir-se en un referent de l'educació sostenible a Espanya.
Plan de comunicación en materia de Responsabilidad Social Corporativa para la empresa IKEA Ibérica. Se trata de potenciar los valores en sostenibilidad y responsabilidad de IKEA para darle mayor visibilidad en este ámbito, y trascender en la RSC para convertirse en un referente de la educación sostenible en España.
Communication plan on Corporate Social Responsibility for IKEA Ibérica. It is about enhancing the sustainability and responsibility values of IKEA to give it greater visibility in this area, and transcending CSR to become a benchmark for sustainable education in Spain.

2020
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
3.
277 p, 66.1 MB Lebasy.studio : Creació d'una marca de moda sostenible / Codina Clavaguera, Adriana ; Cara Ibar, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball de fi de grau consisteix en crear una marca de moda basada en la sostenibilitat que sigui una alternativa al model de negoci del "Fast fashion". La marca es crea amb la finalitat de no generar residus, sinó reutilitzar els que ja hi ha, donant-los una segona vida. [...]
El trabajo de fin de grado consiste en crear una marca de moda basada en la sostenibilidad que sea una alternativa al modelo de negocio del "fast fashion". La marca se crea con el fin de no generar residuos, sino reutilizar los que ya hay, dándoles una segunda vida. [...]
The final degree work consists of creating a fashion brand based on sustainability that is an alternative to the fast fashion business model. The brand is created in order not to generate waste, but to reuse those that already exist, giving them a second life. [...]

2020
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
4.
53 p, 1.7 MB Desenvolupament Local i Economia Social a la regió del Penedès / Casanova Insensé, Oleguer ; Pallarès Barberà, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En les últimes dècades les iniciatives de desenvolupament local de les nostres ciutats i barris inclouen noves formes d'economia que es podrien definir com alternatives. La majoria d'aquestes s'emmarquen en la denominada Economia Social. [...]
En las últimas décadas las iniciativas de desarrollo local de nuestras ciudades y barrios incluyen nuevas formas de economía que se podrían definir como alternativas. La mayoría de estas se enmarcan en la denominada Economía Social. [...]
In recent decades, local development initiatives in our cities and neighbourhoods have included new forms of economy that could be defined as alternatives. Most of these initiatives are part of the so-called Social Economy. [...]

octubre 2020
Geografia i Ordenació del Territori [824]  
5.
Modelo de asociatividad para el desarrollo sostenible de territorios indígenas de la Amazonía Ecuatoriana : el caso del Pueblo Kichwa Rukullakta. / Veloz Jaramillo, Gloria Elizabeth, autor. ; Tulla i Pujol, Antoni F. 1945- (Antoni Francesc), supervisor acadèmic. ; Vera, Ana, 1973- supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia
Les activitats productives que sostenen als territoris comunitaris indígenes de la Amazònia equatoriana depenen principalment de la producció agrícola dels seus predis, cosa que resulta insostenible si considerem que compten amb terrenys comunitaris ben delimitats, tenen o limiten amb boscos primaris, alguns inaccessibles per la seva topografia, i compta amb una població dispersa i creixent que redueix cada vegada més l'àrea de cultiu familiar. [...]
Las actividades productivas que sostienen a los territorios comunitarios indígenas de la Amazonía ecuatoriana dependen principalmente de la producción agrícola de sus predios, lo cual resulta insostenible si consideramos que cuentan con terrenos comunitarios bien delimitados, tienen o limitan con bosques primarios algunos inaccesibles por su topografía, y cuenta con una población dispersa y creciente que reduce cada vez más el área de cultivo familiar. [...]
The productive activities of the indigenous communities of the Ecuadorian Amazon depend mainly on the agricultural production of their “predios”, which is unsustainable if we consider that they have well-defined community lands, have or limit themselves with primary forests, some inaccessible to their topography, and has a dispersed and growing population that increasingly reduces the area of family farming. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  
6.
110 p, 3.3 MB Factors contributing to the subjective professional wellbeing of Content and Language Integrated Learning (CLIL) teachers in Catalonia / Lovtskaya, Anastasia ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This dissertation offers an exploratory qualitative study of professional subjective wellbeing (SWB) of Content and Language Integrated Learning (CLIL) teachers in Catalonia, working in primary and secondary education. [...]
Este trabajo final de master ofrece un estudio cualitativo exploratorio del bienestar subjetivo profesional (SWB) de los docentes de educación primaria y secundaria que utilizan el enfoque de aprendizaje integrado de contenido y lenguaje (AICLE) en Cataluña. [...]

2020  
7.
2 p, 144.2 KB Smart Rural / Salvat Jofresa, Roser (Parc de Recerca UAB) ; El Briyak Ereddam, Hafsa (Parc de Recerca UAB) ; Tort Xirau, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Valorització i Patents) ; Espluga Trenc, Josep col·laborador (Universitat Autònoma de Barcelona)
Denominem Smart Rural a les iniciatives d'articulació d'economies verdes circulars de caràcter local que pretenen re-impulsar la competitivitat al món rural, aportant múltiples beneficis de tipus econòmic, social, ambiental i d'equilibri territorial.
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : Parc de Recerca UAB, 2020 (Informe de Vigilància Tecnològica)
2 documents
8.
1 p, 1.4 MB Local organic production, sustainable development goals and the environment / Robles Pérez, Romaneth Eylen ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
2020
Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments [974]  
9.
93 p, 3.9 MB Anàlisi de l'espai públic al centre urbà de Terrassa : un estudi del seu ús, flux de vianants, qualitat i perfil del comerç / Mata López, Daniel ; Vera Martín, Ana ; Pérez Mateos, Àngels ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El TFM exposa, a partir de tècniques qualitatives com la observació, quin ús se'n fa de l'espai públic a un grup de carrers del centre urbà de Terrassa, considerant el flux de vianants apreciats en diverses franges horàries. [...]
2019  
10.
127 p, 2.6 MB L'agricultura urbana a l'àrea metropolitana de Barcelona. Un estudi de casos / Giner Coté, Jordi ; Tulla Pujol, Francesc Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El següent treball analitza la situació de l'agricultura urbana a l'àrea metropolitana de Barcelona (AMB) a través d'un estudi de casos. Amb una metodologia mixta de dades quantitatives i qualitatives, s'analitza el tipus d'agricultor urbà actual (tant el professional com el que s'hi dedica per oci), com s'organitza i quin és el seu paper dins del model de ciutat sostenible. [...]
El siguiente trabajo analiza la situación de la agricultura urbana en el área metropolitana de Barcelona (AMB) a través de un estudio de casos. Con una metodología mixta de datos cuantitativos y cualitativos, se analiza el tipo de agricultor urbano actual (ya sea el que se dedica profesionalmente o por ocio), cómo se organiza y cuál es su papel dentro del modelo de ciudad sostenible. [...]
The following work analyzes the situation of urban agriculture in the metropolitan area of Barcelona (AMB) through a case study. With a mixed methodology of quantitative and qualitative data, the type of current urban farmer is analyzed (whether it is professionally or leisurely), how it is organized and what is its role within the sustainable city model. [...]

2019  

Research literature : 419 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Learning materials 6 records found  
1.
1 p, 437.8 KB Desenvolupament emocional i social en l'edat escolar. Aprenentatge i desenvolupament I, Grau d'Educació Primària, Universitat Autònoma de Barcelona / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquest material didàctic es vincula amb l'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament (I) la qual forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007) del Grau d'Educació Primària impartit a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2019  
2.
1 p, 440.8 KB Desenvolupament cognitiu i lingüístic en l'edat escolar. Aprenentatge i desenvolupament I, Grau d'Educació Primària, Universitat Autònoma de Barcelona / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquest material didàctic es vincula amb l'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament (I) la qual forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007) del Grau d'Educació Primària impartit a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2019  
3.
1 p, 437.5 KB Desenvolupament psicomotor en l'edat escolar. Aprenentatge i desenvolupament I, Grau d'Educació Primària, Universitat Autònoma de Barcelona / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquest material didàctic es vincula amb l'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament (I) la qual forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007) del Grau d'Educació Primària impartit a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2019  
4.
3 p, 453.5 KB Bases biològiques, socials i culturals dels processos de desenvolupament. Aprenentatge i desenvolupament I, Grau d'Educació Primària, Universitat Autònoma de Barcelona / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquest material didàctic es vincula amb l'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament (I) la qual forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007) del Grau d'Educació Primària impartit a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2019  
5.
36 p, 1.2 MB Programa de Desenvolupament Professional d'Investigadors / Díaz, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Miñarro, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ariño, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Programa impulsat per la Unitat de Projectes Estratègics de l'Àrea de Recerca de la UAB, té per objectiu donar suport als investigadors en la seva carrera investigadora, dissenyant accions formatives que cobreixin les seves necessitats en cadascun dels seus estadis de desenvolupament professional.
2018
2 documents
6.
3.0 KB Economia ecològica i ecologia industrial: el treball de Robert U. Ayres / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició sobre Robert U. Ayres, un dels pioners en el camp del desenvolupament sostenible des del punt de vista del metabolisme industrial. En la seva llarga trajectòria també ha treballat en camps com l'anàlisi de les externalitats del sistema productiu, l'eco-reestructuració, el canvi climàtic, etc.
2002 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  

Graphic and multimedia documents 1 records found  
1.
1024x524, 784.0 KB El Tercer món és un camp de concentració en temps de pau : / Comités Jovenils de la Campanya contra la Fam
Murcia : Libesa, 1973
2 documents

Personal and institutional archives 1 records found  
1.
5 p, 27.1 KB ¡Atención al frío! / Camps i Rabadà, Jaume  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.