Resultados globales: 575 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 459 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 6 registros
Libros y colecciones, Encontrados 2 registros
Documentos de investigación, Encontrados 105 registros
Materiales didàcticos, Encontrados 1 registros
Documentos gráficos y multimedia, Encontrados 2 registros
Artículos Encontrados 459 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
20 p, 2.1 MB Influence of cultural background on visitor segments' tourist destination image : A case study of barcelona and chinese tourists / Tian, Ming (Shanghai Institute of Tourism-Shanghai Normal University. Faculty of Event and Economic Management) ; Cànoves Valiente, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Chu, Yujing (Shanghai Normal University. Tourism College) ; Font-Garolera, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Prat Forga, José María (Universidad Nacional de Educación a Distancia. Departamento de Geografía e Historia)
Tourists from different cultural backgrounds have different perceptions of the image of a tourist destination. This paper aims to investigate tourist destination image (TDI) from a national cultural perspective and to see whether there exists the influence of culture on a visitor segment's destination image as well as their travel behavior and satisfaction. [...]
2021 - 10.3390/land10060626
Land, Vol. 10 Núm. 6 (june 2021) , p. 626  
2.
13 p, 4.7 MB Nanodiagnostics to face SARS-CoV-2 and future pandemics : from an idea to the market and beyond / Rosati, Giulio (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Idili, Andrea (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Parolo, Claudio (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Fuentes-Chust, Celia (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Calucho, Enric (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Hu, Liming (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; De Carvalho Castro Silva, Cecilia (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Rivas, Lourdes (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Nguyen, Emily P. (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Bergua Canudo, José Francisco (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Álvarez Diduk, Ruslan (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Muñoz, José (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Junot, Christophe (Université Paris-Saclay. Departement Médicaments et Technologies pour la Santé SPI) ; Penon, Oriol (Asphalion) ; Monferrer, Dominique (Asphalion) ; Delamarche, Emmanuel (IBM Research−Zurich) ; Merkoçi, Arben (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia)
The COVID-19 pandemic made clear how our society requires quickly available tools to address emerging healthcare issues. Diagnostic assays and devices are used every day to screen for COVID-19 positive patients, with the aim to decide the appropriate treatment and containment measures. [...]
2021 - 10.1021/acsnano.1c06839
ACS nano, Vol. 15, Issue 11 (November 2021) , p. 17137-17149  
3.
14 p, 254.6 KB Teachers' informal learning and organizational learning in Spain / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Duran-Bellonch, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO)
Purpose: The purpose of this study is to focus on the informal learning (IL) processes of teachers in primary and secondary schools in Spain. Its objective is to study the strategies currently used by teachers to generate IL, identifying the factors that condition such learning and the changes that must be introduced to enhance it. [...]
2021 - 10.1108/JWL-02-2021-0017
Journal of workplace learning, 9 July 2021  
4.
35 p, 1012.8 KB Tactical activism religion, emotion, and political engagement in gender transformative interventions / Cazarin Brito, Rafael
This article examines religious leaders' engagements with gender transformative activism during prevention training workshops for sexual and gender-based violence. I draw on ethnographic fieldwork carried out in 2017 and 2018 in a South African NGO that promotes gender equality and human rights across Africa. [...]
2021
Journal of Religion in Africa, Vol. 49 Núm. 3-4 (2021) , p. 337-370  
5.
9 p, 1.1 MB The relationship between residential proximity to outdoor play spaces and children's mental and behavioral health : The importance of neighborhood socio-economic characteristics / Pérez-del-Pulgar, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Anguelovski, Isabelle (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Cole, Helen V.S. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; de Bont, Jeroen (Universitat Pompeu Fabra) ; Connolly, James J. T (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Baró Porras, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Díaz, Yesika (Fundació Institut Universitari per a la recerca a l'Atenció Primària de Salut Jordi Gol i Gurina) ; Fontán-Vela, M. (Hospital Universitario Infanta Leonor. Departamento de Medicina Preventiva) ; Duarte-Salles, Talita (Fundació Institut Universitari per a la recerca a l'Atenció Primària de Salut Jordi Gol i Gurina) ; Triguero-Mas, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Urban outdoor play spaces are reported to improve children's health. However, there is little empirical evidence on the impact of outdoor play spaces on childhood mental and behavioral health. To fill this gap, we investigated the associations between residential proximity to outdoor play spaces and the prevalence of diagnosed mental and behavioral disorders. [...]
2021 - 10.1016/j.envres.2021.111326
Environmental Research, Vol. 200 (September 2021) , art. 111326  
6.
20 p, 237.5 KB Institutional sheltering through the child's perspective / Furtado, Monalisa Pereira (Universidade Federal do Pará) ; Magalhães, Celina Maria Colino (Universidade Federal do Pará) ; Silva, Agnes de Maria Júnior da (Universidade Federal do Pará) ; Santos, Juliana Oliveira dos (Universidade Federal do Pará)
The current multiple case study was performed in the context of institutional sheltering, it aimed at identifying the perception children have about the sheltering process. Four children that were sheltered in a state shelter located in the north region of Brazil participated in this study. [...]
Este estudio de caso múltiple se realizó en el contexto del cuidado institucional, con el objetivo de identificar la percepción que los niños tienen sobre su proceso de cuidado. Cuatro niños fueron parte de la investigación, alojados en un albergue municipal en la región norte de Brasil. [...]

2021 - 10.5565/rev/qpsicologia.1665
Quaderns de psicologia, Vol. 23 Núm. 2 (2021) , p. e1665 (Artículos)  
7.
22 p, 486.3 KB ¿Es factible cambiar la enseñanza de las ciencias en primaria? / Nicolás Castellano, Carolina (Universidad de Alicante) ; Limiñana Morcillo, Rubén (Universidad de Alicante) ; Menargues Marcilla, Asunción (Universidad de Alicante) ; Rosa Cintas, Sergio (Universidad de Alicante) ; Martínez Torregrosa, Joaquín (Universidad de Alicante)
Algunos autores consideran que el cambio didáctico en la enseñanza de las ciencias en primaria es una tarea imposible. Efectivamente, se trata de un proceso sobre el que se ha investigado poco y poco sistemáticamente. [...]
Some authors consider that the didactic change in primary science education is an impossible task. Indeed, systematic research on this process is still scarce. For this reason, we present a plan, based on research on in-service professional development and in the theory of critical mass for change in social conventions, to achieve didactic change, based on collaboration between a university research team and teaching and principal of a school. [...]

2021 - 10.5565/rev/ensciencias.3260
Enseñanza de las ciencias, Vol. 39 Núm. 3 (2021) , p. 135-156 (Investigaciones Didácticas)  
8.
618.8 KB Opportunities, barriers, and recommendations in down syndrome research / Hendrix, James A. (LuMind IDSC Foundation, Burlington, MA, USA) ; Amon, Angelika (Deceased. Koch Institute for Integrative Cancer Research, Massachusetts Institute of Technology, Cambridge) ; Abbeduto, Leonard (Department of Psychiatry and Behavioral Sciences, University of California, Davis) ; Agiovlasitis, Stamatis (Department of Kinesiology, Mississippi State University) ; Alsaied, Tarek (Heart Institute Department of Pediatrics Cincinnati Children's Hospital Medical Center University of Cincinnati, Cincinnati) ; Anderson, Heather A. (The Ohio State University College of Optometry, Columbus) ; Bain, Lisa J. (Independent Science Writer, Elverson) ; Baumer, Nicole (Department of Neurology, Boston Children's Hospital, Harvard Medical School, Boston) ; Bhattacharyya, Anita (Department of Cell and Regenerative Biology, School of Medicine and Public Health, University of Wisconsin-Madison, Madison) ; Bogunovic, Dusan (Department of Microbiology, Icahn School of Medicine at Mt. Sinai, New York) ; Botteron, Kelly N. (Department of Psychiatry, Washington University School of Medicine, St. Louis) ; Capone, George (Kennedy Krieger Institute, Baltimore) ; Chandan, Priya (Department of Neurosurgery, Division of Physical Medicine and Rehabilitation, University of Louisville School of Medicine) ; Chase, Isabelle (Department of Pediatric Dentistry, Boston Children's Hospital, Boston) ; Chicoine, Brian (Advocate Medical Group Adult Down Syndrome Center, Park Ridge) ; Cieuta-Walti, Cécile (Department of Pediatrics, University of Sherbrooke, Quebec) ; DeRuisseau, Lara R. (Department of Biological Sciences, Le Moyne College, Syracuse) ; Durand, Sophie (Institut Jérôme Lejeune, CRB BioJeL, Paris) ; Esbensen, Anna (Department of Pediatrics, University of Cincinnati College of Medicine & Division of Developmental and Behavioral Pediatrics, Cincinnati Children's Hospital Medical Center, Cincinnati) ; Fortea, Juan (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Giménez, Sandra (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Granholm, Ann-Charlotte (Karolinska Institutet (Estocolm, Suècia). Department of Neurobiology, Care Sciences and Society) ; Hahn, Laura J. (Department of Speech and Hearing Science, University of Illinois Urbana Champaign, Champaign) ; Head, Elizabeth (Department of Pathology and Laboratory Medicine, UC Irvine School of Medicine, Orange) ; Hillerstrom, Hampus (LuMind IDSC Foundation, Burlington) ; Jacola, Lisa M. (Department of Psychology, St Jude Children's Research Hospital, Memphis) ; Janicki, Matthew P. (University of Illinois at Chicago, Chicago) ; Jasien, Joan M. (Division of Pediatric Neurology, Duke University Health System, Durham) ; Kamer, Angela R. (Department of Periodontology and Implant Dentistry, New York University, College of Dentistry) ; Kent, Raymond D. (Waisman Center, University of Wisconsin-Madison, Madison) ; Khor, Bernard (Benaroya Research Institute at Virginia Mason) ; Lawrence, Jeanne B. (Department of Neurology, University of Massachusetts Medical School, Worcester, MA, USA; Department of Pediatrics, University of Massachusetts Medical School, Worcester) ; Lemonnier, Catherine (Institut Jérôme Lejeune, CRB BioJeL, Paris) ; Lewanda, Amy Feldman (Children s National Rare Disease Institute, Children's National Health System, Washington, DC.) ; Mobley, William (Department of Neurosciences, University of California, San Diego) ; Moore, Paul E. (Division of Allergy, Immunology, and Pulmonology, Vanderbilt University Medical Center, Nashville) ; Nelson, Linda Pollak (Harvard School of Dental Medicine, Boston) ; Oreskovic, Nicolas M. (Department of Pediatrics, Harvard Medical School, Boston, MA) ; Osorio, Ricardo S. (Center for Brain Health, Department of Psychiatry, NYU Langone Medical Center, New York) ; Patterson, David (Eleanor Roosevelt Institute, University of Denver, Denver) ; Rasmussen, Sonja A. (Department of Pediatrics, University of Florida College of Medicine, Gainesville Professions and College of Medicine, Gainesville) ; Reeves, Roger H. (Department of Physiology, Johns Hopkins University School of Medicine, Baltimore) ; Roizen, Nancy (Department of Pediatrics, UH/Rainbow Babies and Children's Hospital and Department of Pediatrics, Case Western Reserve University, Cleveland) ; Santoro, Stephanie (Down Syndrome Program, Division of Medical Genetics and Metabolism, Department of Pediatrics, Massachusetts General Hospital, Boston) ; Sherman, Stephanie L. (Department of Human Genetics, Emory University School of Medicine, Atlanta) ; Talib, Nasreen (Division of General Pediatrics, Children's Mercy Kansas City, 2401 Gillham Road, Kansas City) ; Tapia, Ignacio E. (Sleep Center, Division of Pulmonary Medicine, Children's Hospital of Philadelphia, Philadelphia) ; Walsh, Kyle M. (Division of Neuro-epidemiology, Department of Neurosurgery, Duke University, Durham) ; Warren, Steven F. (Institute for Life Span Studies, University of Kansas, Lawrence) ; White, A. Nicole (Research Foundation, Cincinnati Children's Hospital Medical Center, Cincinnati) ; Wong, Guang William (Center for Metabolism and Obesity Research, The Johns Hopkins University School of Medicine, Baltimore, Maryland, USA) ; Yi, John S. (Division of Surgical Sciences, Department of Surgery, Duke University Medical Center, Durham) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Recent advances in medical care have increased life expectancy and improved the quality of life for people with Down syndrome (DS). These advances are the result of both pre-clinical and clinical research but much about DS is still poorly understood. [...]
2021 - 10.3233/trd-200090
Translational science of rare diseases, Vol. 5 (april 2021) , p. 99-129  
9.
30 p, 671.8 KB Intergenerational equity and sustainability / Padilla, Emilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
This paper explores the limitations of conventional economic analysis of intergenerational problems and examines some of the alternatives suggested in the literature. It is argued that proper consideration of future generations has at least three requirements. [...]
2002 - 10.1016/S0921-8009(02)00026-5
Ecological economics, Vol. 41 (2002) , p. 69-83  
10.
30 p, 709.7 KB Climate change, economic analysis and sustainable development / Padilla, Emilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
This paper discusses the limitations, omissions and value judgements of the application of conventional economic analysis in the evaluation of climate change mitigation policies. It is argued that these have biased the result of the assessment models towards the recommendation of less aggressive mitigation strategies. [...]
2004 - 10.3197/0963271042772622
Environmental Values, Vol. 13 (2004) , p. 523-544  

Artículos : Encontrados 459 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 6 registros  
1.
17 p, 366.7 KB Digitalization and Industrial Relations' : a comparative case study of retail sector between Italy and Spain / Marcolin, Arianna ; Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotiadiana i el Treball
2019
Seminaris QUIT. UAB, : 2019  
2.
20 p, 1009.4 KB Inequality in human development across the globe / Permanyer, Iñaki (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Smits, Jeroen (Radboud University)
The Human Development Index is the world's most famous indicator of the level of development of societies. A disadvantage of this index is however, that only national values are available, whereas within many countries huge subnational variation exists in income, health and education. [...]
2019
Meeting of the Society for the Study of Economic Inequality (ECINEQ). Paris (França), : 2019  
3.
29 p, 692.2 KB The impact of population and economic growth on the achievement of the millennium development goals / Permanyer, Iñaki
In September 2000, the United Nations (henceforth UN) presented the Millennium Declaration, a milestone in international cooperation inspiring development efforts in order to improve the living conditions of millions of people around the world. [...]
2016
European Population Conference (EPC). Mainz (Alemanya), : 2016  
4.
6 p, 106.3 KB Relación entre atención compartida y atención sostenida en situación de juego interactivo triádico / Mas Parera, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
El estudio efectuado pone de manifiesto que las situaciones de atención compartida implican largos períodos de atención sostenida y que estas situaciones se incrementan tanto en tasa de frecuencia como de duración en función del desarrollo del niño; además, el comportamiento adulto puede facilitar o inhibir la atención compartida, es decir, que su comportamiento, durante de la interacción, se adapta al nivel cognitivo del niño.
2007
Reunión Científica sobre Atención (RECA). Barcelona, Catalunya, 6a : 2007  
5.
6 p, 128.0 KB School agroecology as a motor for community and land transformation : a case study on the collaboration among community actors to promote education for sustainability school networks / Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Llerena del Castillo, Germán (Universitat Autònoma de Barcelona)
The Science Education Department from the Autonomous University of Barcelona (UAB) and the local administration of the Sant Cugat del Vallès municipality in Catalonia, Spain have been collaborating for the last seven years through the program School Agenda 21 to promote education for sustainability programs in schools and the community. [...]
2013
European Science Education Research Association (ESERA) Conference. Nicosia, Xipre, 10a : 2013  
6.
7 p, 126.3 KB Collaboration between school and community through school agroecology : a vegetable school garden as a boundary object / Amat, Arnau (Universitat de Vic) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona)
The paper presents a case on how people from different backgrounds work together in a school agroeocology project. This case study is part of a wider project within the European Comenius multilateral network CoDeS (Collaboration of schools and communities for a sustainable development), whose main objective is to foster school community collaboration for sustainability. [...]
2013
European Science Education Research Association (ESERA) Conference. Nicosia, Xipre, 10a : 2013  

Libros y colecciones Encontrados 2 registros  
1.
157 p, 1.3 MB Professional learning & development : from innovative research to innovative interventions. Book of abstracts of the EARLI SIG14 2020 Conference / París Mañas, Georgina, ed. ; Roig Ester, Helena, ed. ; Quesada Pallarès, Carla, ed. ; Ciraso Calí, Anna, ed.
Special interest group 14 of the European Association for Research of Learning and Instruction (EARLI) brings together researchers who study work and education as contexts for professional learning. "From innovative research to innovative interventions" was the theme selected for the SIG14 2020 Conference in Barcelona. [...]
2020 - 10.6084/m9.figshare.12515342  
2.
9 p, 150.2 KB Emotions and Rationality in Political Consciousness / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
I am an academic working in social sciences with a clear objective of doing useful work with a view to improving social justice. That's what definetely gives more meaning to my professional life. I think that to do that today means unavoidably doing critical work. [...]
Rotterdam Sense Publishers 2011 (Comparative and International Education ; 9)
Educators in the Mediterranean......up close and personal: critical voices from South Europe and the MENA region, 2011, p. 163-171  

Documentos de investigación Encontrados 105 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
328 p, 2.1 MB Global governance as promise-making. Negotiating and monitoring learning goals in the time of SDGs / Fontdevila Puig, Clara ; Verger, Antoni, dir.
Aquesta tesi té com a objectiu examinar els processos d'establiment d'objectius globals en educació mitjançant un estudi de cas de la negociació l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible 4 (ODS4). [...]
Esta tesis tiene como objetivo examinar los procesos de establecimiento de objetivos globales en educación mediante un estudio de caso de la negociación del Objetivo de Desarrollo Sostenible 4 (ODS4). [...]
This dissertation aims to examine processes of global goal-setting in education through a case study of the negotiation of Sustainable Development Goal 4 (SDG4). Goal- and target-setting have a long history in the field of education - while the Millennium Development Goals (MDGs) and the six Education For All (EFA) goals feature among the most well-known episodes, the practice of goal-setting in education dates back at least as far as the 1960s. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Sociologia.

2021  
2.
31 p, 1.5 MB Estudi de viabilitat de comunitats energètiques en entorns urbans / Benedí López, Alexandra ; Vázquez Castro, María Ángeles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El projecte consisteix en la realització d'un anàlisi de les Comunitats Energètiques en entorns urbans, agafant com referència tres exemples d'edificis a Sant Cugat del Vallès, una escola al centre de la ciutat, un pavelló municipal i una comunitat de veïns, situats a l'extraradi. [...]
The project consists of an analysis of Energy Communities in urban environments, taking as a reference three examples of buildings in Sant Cugat del Vallès, a school in the city center, a municipal pavilion and a community of residents, located on the outskirts. [...]

2021
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
3.
53 p, 625.6 KB Addressing Students' Imagined Identities in the EFL Classroom : Investment and the Role of English in the Context of a Catalan Secondary High School / Servera Barceló, Maria Antònia ; Torras Vila, Berta, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Previous research found that addressing students' imagined identities in the EFL class can provide teachers with improvement plans on how to focus their lessons and on how it is directly connected with the students' investment in learning a foreign language. [...]
Segons recerca prèvia en aquest àmbit, tractar les identitats imaginades de l'alumnat a la classe d'anglès com a llengua estrangera pot proporcionar al professorat plans de millora sobre com focalitzar les sessions i com es relaciona directament amb la inversió de l'alumnat en l'aprenentatge d'una llengua estrangera. [...]

2021
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]  
4.
602.1 KB El marc teoric de la comunicació alternativa com a punt de partida per definir una estratègia comunicativa en l'ESS / Martínez Ruiz, Núria ; Griera Llonch, Eudald, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Quan cal recórrer a la teoria de la comunicació, normalment es fa des de la perspectiva clàssica, aquella que és estudiada i validada per l'acadèmia. No obstant això, existeixen altres teories de la comunicació amb perspectiva alternativa que, malgrat no tenir tanta rellevància acadèmica, són igual de vàlides i fins i tot poden arribar a ser de major interès per tractar-se de la comunicació que les classes populars i els moviments socials han usat per a difondre les idees de l'interès general i per a reivindicar els seus drets. [...]
Cuando hay que recurrir a la teoría de la comunicación, normalmente se hace desde la perspectiva clásica, aquella que es estudiada y validada por la academia. Sin embargo, existen otras teorías de la comunicación con perspectiva alternativa que, a pesar de no tener tanta relevancia académica, son igual de válidas e incluso pueden llegar a ser de mayor interés por tratarse de la comunicación que las clases populares y los movimientos sociales han usado para difundir las ideas del interés general y para reivindicar sus derechos. [...]
When it comes to communication theory, it is usually approached from the classical perspective, the one that is studied and validated by academia. However, there are other communication theories with an alternative perspective that, despite not having as much academic relevance, are just as valid and may even be of greater interest because they deal with the communication that the popular classes and social movements have used to disseminate ideas of general interest and to claim their rights. [...]

2021
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  
5.
78 p, 4.9 MB Impacte de l'Art en la construcció de la identitat en col·lectius en risc d'exclusió social / Berruezo Cara, Cristina ; Morón, Mar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest document és un treball de recerca que pretén estudiar l'impacte de l'art en la construcció de la identitat dels individus i, concretament, en col·lectius en risc d'exclusió social. Se segueix una investigació etnogràfica mitjançant entrevistes a artistes que pertanyen a aquests col·lectius. [...]
Este documento es un trabajo de investigación que pretende estudiar el impacto del arte en la construcción de la identidad de los individuos y, concretamente, en colectivos en riesgo de exclusión social. [...]
This document is a research work that aims to study the impact of art on the construction of the identity of individuals and, specifically, on groups at risk of social exclusion. An ethnographic investigation is followed through interviews with artists belonging to these groups. [...]

2021
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]  
6.
15 p, 923.8 KB Desenvolupament d'un Back Office per a Mango / Robledo Deiros, Alvaro ; Benítez Fernández, Yolanda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El Treball de Final de Grau seguent consisteix en la creació d'un Back Office per a l'empresa de Mango Fa. El desenvolupament d'aquest projecte es educatiu, a més a més, professional perquè és per l'ambit empresarial. [...]
The following Final Degree Project consists of the creation of a Back Office for the company Mango Fa. The development of this project is educational, moreover, professional because it is for the business environment. [...]
El Trabajo de Final de Grado siguiente consiste en la creación de un Back Office para la empresa de Mango Fa. El desarrollo de este proyecto es educativo, a más a más, profesional porque es para el ámbito empresarial. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
7.
742.6 KB Academic Video Conference for students / Creus González, Víctor ; Grau Sala, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El projecte consisteix en la creació d'un prototip d'una plataforma web destinada a la realització de classes virtuals enfocada en la visió del professor. L'objectiu principal es desenvolupar una aplicació web que resulti senzilla i intuïtiva d'utilitzar per a qualsevol professor independentment de les habilitats informàtiques que tingui. [...]
The project consists of the creation of a prototype of a web platform for the realization of virtual classes focused on the vision of the teacher. The main objective is to develop a web application that is simple and intuitive to use for any teacher regardless of their computer skills. [...]
El proyecto consiste en la creación de un prototipo de una plataforma web destinada a la realización de clases virtuales enfocada en la visión del profesor. El objetivo principal es desarrollar una aplicación web que resulte sencilla e intuitiva de utilizar para cualquier profesor independientemente de las habilidades informáticas que tenga. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
13 p, 1022.6 KB Desenvolupament d'un videojoc 2D de plataformes en Unity / Puigdomènech Vivancos, Oriol ; Jaumandreu Sellares, Oriol, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El projecte ha consistit en el desenvolupament d'un videojoc en Unity del gènere de plataformes 2D utilitzant el llenguatge de programació C#. El jugador ha de completar un conjunt de nivells alhora que va evitant diferents obstacles i enemics per arribar a la bandera al final del nivell. [...]
The project has consisted of the development of a video game Unity of the 2D platform genre using the C# programming language. The player has to complete a set of levels while avoiding different obstacles and enemies to reach the flag at the end of the level. [...]
El proyecto ha consistido en el desarrollo de un videojuego en Unity del género de plataformas 2D utilizando el lenguaje de programación C#. El jugador tiene que completar un conjunto de niveles a la vez que va evitando diferentes obstáculos y enemigos para llegar a la bandera al final del nivel. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
9.
18 p, 948.2 KB Evolving / Farré, Jordi ; Villanueva Pipaón, Juan José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En la sociedad actual se ha podido apreciar, en el transcurso de los últimos años, una situación de crecimiento y expansión del sector tecnologíco y la economía y el mercado del mismo, pudiendo presenciar el nacimiento y, en algunos casos, éxito, de nuevas empresas -o StartUps-. [...]
In the course of recent years, there has been a situation of growth and expansion in the technology sector and its economy and market, being able to witness the birth and, in some cases, success, of new companies -or StartUps-. [...]
En la societat actual s'ha pogut apreciar, en el transcurs dels últims anys, una situació de creixement i expansió del sector tecnologíco i l'economia i el mercat d'aquest, podent presenciar el naixement i, en alguns casos, èxit, de noves empreses -o StartUps-. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
59 p, 698.8 KB Compact City approach versus Self-Sufficient City approach : two models of urban sustainability. A bibliographic review / Reyna Moreno, Juan Carlos ; Muñiz, Ivan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
The motivation of this research is to realise a bibliographic review of the literature about Compact City and Self-Sufficient City approaches to reach urban sustainability. There is much debate in the scientific community about which approach is more successful or more accessible, so this bibliographic review serves to explore these debates and analyze some of the deeper ideologies between these urban sustainability approaches. [...]
2021
Grau en Economia [952]
2 documentos

Documentos de investigación : Encontrados 105 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Materiales didàcticos Encontrados 1 registros  
1.
36 p, 1.2 MB Programa de Desenvolupament Professional d'Investigadors / Díaz, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Miñarro, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ariño, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Programa impulsat per la Unitat de Projectes Estratègics de l'Àrea de Recerca de la UAB, té per objectiu donar suport als investigadors en la seva carrera investigadora, dissenyant accions formatives que cobreixin les seves necessitats en cadascun dels seus estadis de desenvolupament professional.
2018
2 documentos

Documentos gráficos y multimedia Encontrados 2 registros  
1.
UrBIOfuture webinar 2 : Educational gaps and skills mismatch in the European Bioeconomy / Martínez Ana (SIE) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cuypers, Dieter (VITO) ; Härkönen, Mika (VTT) ; Girón Domínguez, Carmen (CTA)
The webinar 'Educational gaps and skills mismatch in the European Bioeconomy' was held on January 22nd, from 11:00 to 12:00 CET. It was coordinated by SIE and all the partners contributed with feedback and/or content. [...]
2020  
2.
UrBIOfuture webinar 1 : Introduction to the EU Bioeconomy career opportunities / Martínez Ana (SIE) ; Cuypers, Dieter (VITO) ; Tienda Martagón, Dulce (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Adamsen, Anders Peter (ABP) ; Tukiainen, Pauliina (VTT) ; Viña, Gloria de la (CTA) ; García Alegre, María (CTA)
It provides stakeholders with the opportunity to get an overview and hints on the European bio-economy, the job foresight and the UrBIOfuture project's developments.
2019  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.