Resultats globals: 9 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 9 registres trobats
Articles 9 registres trobats  
1.
12 p, 3.4 MB Kinetic Control of Ultrafast Transient Liquid Assisted Growth of Solution-Derived YBaCuO-x Superconducting Films / Rasi, Silvia (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Queraltó, Albert (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Banchewski, Juri (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Saltarelli, Lavinia (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Garcia, Diana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Pacheco, Adrià (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Gupta, Kapil (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Kethamkuzhi, Aiswarya (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Soler, Laia (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Jareño, Julia (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Ricart, Susagna (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Farjas, Jordi (Universitat de Girona) ; Roura-Grabulosa, Pere (Universitat de Girona) ; Mocuta, Cristian (Synchrotron SOLEIL) ; Obradors, Xavier (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Puig i Molina, Mª Teresa (Institut de Ciència de Materials de Barcelona)
Transient liquid assisted growth (TLAG) is an ultrafast non-equilibrium growth process mainly governed by kinetic parameters, which are only accessible through fast in situ characterizations. In situ synchrotron X-ray diffraction (XRD) analysis and in situ electrical resistivity measurements are used to derive kinetic diagrams of YBaCuO (YBCO) superconducting films prepared via TLAG and to reveal the unique peculiarities of the process. [...]
2022 - 10.1002/advs.202203834
Advanced science, Vol. 9, Num. 32 (September 2022) , art. 2203834  
2.
16 p, 856.7 KB Modelización matemática en actividades estadísticas: Episodios clave para la generación de modelos / Aymerich, Àngels (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
En nuestro trabajo estamos interesados en promover el aprendizaje de conocimientos estadísticos por parte de alumnos de educación secundaria a partir de la modelización matemática. En concreto, usamos problemas estadísticos abiertos donde se estudian fenómenos sociales reales a partir de grandes cantidades de datos que cumplen con los principios de diseño de las model-eliciting activities con alumnos del último curso de educación obligatoria en España (15 años). [...]
This work is intended to assist 15-year-old secondary school students to learn about statistics using mathematical modeling. Specifically, open statistical problems are presented in which real social phenomena are studied by students using large data sets that comply with the design principles of model-eliciting activities. [...]

2022 - 10.15359/ru.36-1.16
Uniciencia, Vol. 36 Núm. 1 (2022) , pp. 1-16  
3.
27 p, 5.2 MB Risk analysis through the half-normal distribution / Bosch Badia, Maria Teresa (Universitat de Girona. Departament d'Economia) ; Montllor i Serrats, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Tarrazón Rodón, Ma. Antonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
We study the applicability of the half-normal distribution to the probability-severity risk analysis traditionally performed through risk matrices and continuous probability-consequence diagrams (CPCDs). [...]
2020 - 10.3390/math8112080
Mathematics, Vol. 8 Núm. 11 (2020) , p. 2080  
4.
20 p, 717.7 KB Instrucción en el uso de esquemas para la resolución de problemas aditivos a estudiantes con necesidades educativas especiales / Ramos, Laura (Universidad de Granada) ; Castro Martínez, Encarnación (Universidad de Granada) ; Castro-Rodríguez, Elena (Universidad de Granada)
Se presenta un estudio basado en el trabajo de tres estudiantes (17-18 años) con necesidades educativas especiales a los que se les hace una instrucción directa sobre situaciones y problemas aritméticos verbales de suma y resta, de una etapa, mediante el uso de esquemas visuales. [...]
Es presenta un estudi basat en el treball de tres estudiants (17-18 anys) amb necessitats educatives especials als quals se'ls fa una instrucció directa sobre situacions i problemes aritmètics verbals de suma i resta, d'una etapa, mitjançant l'ús d'esquemes visuals. [...]
We present a study based on the work of three students (17-18 years old) with special educational needs who have been instructed about how to solve situations and arithmetic word problems (addition and subtraction) situations and one-step arithmetic world problems using schematic diagrams. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1765
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 1 (2016) , p. 173-192 (Investigaciones Didácticas)  
5.
29 p, 575.9 KB A PDE approach of inflammatory phase dynamics in diabetic wounds / Consul, Neus (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Matemàtica Aplicada I) ; Oliva, S. M. (IME. USP. Departamento de Matemática Aplicada (São Paulo, Brasil)) ; Pellicer, M. (Universitat de Girona. Departament d'Informàtica, Matemàtica Aplicada i Estadística)
The objective of the present paper is the modeling and analysis of the dynamics of macrophages and certain growth factors in the inflammatory phase, the first one of the wound healing process. It is the phase where there exists a major difference between diabetic and non-diabetic wound healing, an effect that we will consider in this paper.
2014 - 10.5565/PUBLMAT_58214_14
Publicacions matemàtiques, Vol. 58, Núm. 2 (2014) , p. 265-293  
6.
14 p, 734.8 KB Interpretación de los diagramas de dispersión por estudiantes de bachillerato / Estepa Castro, Antonio
En este trabajo se asume que la correlación es un tema importante en el currículo de bachillerato. Se esboza la importancia de los gráficos en la enseñanza de la estadística, fijando la atención en los diagramas de la dispersión, cuyo estudio suele iniciar el tema de dependencia aleatoria entre variables, correlación y regresión en el bachillerato actual. [...]
In this paper, it is assumed that correlation is an important subject in the Baccalaureate curriculum. The importance of graphs in statistic education is outlined; attention is focus on scatter plot diagrams, the study of which usually initiates the subject of random dependency between variables, correlation and regression in the current baccalaureate curriculum. [...]

2008 - 10.5565/rev/ensciencias.3679
Enseñanza de las ciencias, V. 26 n. 2 (2008) p. 257-270  
7.
15 p, 248.0 KB La relatividad en el bachillerato : una propuesta de unidad didáctica / Alonso Sánchez, Manuel (IES Leonardo da Vinci (Alicante)) ; Soler Selva, Vicent (IES Sixto Marco (Elx))
En este artículo se argumenta a favor del mantenimiento de la introducción a la relatividad en el bachillerato. Se enumeran deficiencias en la enseñanza tradicional y se exponen las características básicas de una propuesta alternativa. [...]
In this paper we argue in favor of keeping the introduction to the study of relativity in high school education. Deficiencies in the traditional teaching of the subject are noted and the basic characteristics of an alternative proposal are exposed. [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3793
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 3 (2006) p. 439-454  
8.
33 p, 302.2 KB Pure braid subgroups of braided Thompson's groups / Brady, Tom (Dublin City University. Department of Mathematics) ; Burillo Puig, Josep (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Matemàtica Aplicada IV) ; Cleary, Sean (The City College of New York & The CUNY Graduate Center. Department of Mathematics) ; Stein, Melanie (Trinity College. Department of Mathematics)
We describe some properties of braided generalizations of Thompson's groups, introduced by Brin and Dehornoy. We give slightly different characterizations of the braided Thompson's groups BV and BVd which lead to natural presentations which emphasize one of their subgroup-containment properties. [...]
2008 - 10.5565/PUBLMAT_52108_03
Publicacions matemàtiques, V. 52 n. 1 (2008) p. 57-89  
9.
33 p, 1.3 MB Análisis de Redes Sociales mediante Diagramas Estratégicos y Diagramas Estructurales / Rosa Troyano, Fco. Fernando de la (Universidad de Sevilla. Departamento de Lenguajes y Sistemas Informáticos) ; Martínez Gasca, Rafael (Universidad de Sevilla. Departamento de Lenguajes y Sistemas Informáticos) ; González Abril, Luis (Universidad de Sevilla) ; Velasco Morente, Francisco (Universidad de Sevilla)
The aim of the present work is to define a theoretical framework which facilitates the analysis of the structure of a network at an individual level. To this end, we propose the integration of co-word analysis together with the analysis of social networks. [...]
El objetivo del presente trabajo es definir un marco teórico que permita analizar la estructura de una red a nivel individual, para ello se ha integrado el análisis de palabras asociadas con el análisis de redes sociales. [...]

2005 - 10.5565/rev/redes.65
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, V. 8 (2005)
2 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.