Resultats globals: 92 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 54 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 11 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 6 registres trobats
Documents de recerca, 9 registres trobats
Materials didàctics, 11 registres trobats
Articles 54 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
25 p, 333.0 KB Nota de l'editor : Llegir el món per escriure el futur: educació crítica per enfrontar els problemes contemporanis / Castellví Mata, Jordi (Universidad Internacional de la Rioja)
La didàctica de les ciències socials i la didàctica de la llengua i la literatura estan unides per un fort vincle que es remunta a l'origen d'ambdues àrees. El desenvolupament del pensament crític i de la literacitat crítica ha estat -i segueix sent- un dels elements centrals de les seves línies de recerca. [...]
Social sciences education and language and literature education are bonded by a strong link that goes back to the origins of both areas. The development of critical thinking and critical literacy has been -and continues to be- one of the key elements of these research lines. [...]
La didáctica de las ciencias sociales y la didáctica de la lengua y la literatura están unidas por un fuerte vínculo que se remonta al origen de ambas áreas. El desarrollo del pensamiento crítico y de la literacidad crítica ha sido -y sigue siendo- uno de los elementos centrales de sus líneas de investigación. [...]
La didactique des sciences sociales et la didactique du langage et de la littérature sont liées par un lien fort qui remonte aux origines des deux domaines. Le développement de la pensée critique et de la littératie critique a été - et continue d'être - l'un des éléments centraux de ses axes de recherche. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.982
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e982 (Editors' Note)  
2.
4 p, 1.0 MB L'aprenentatge polític de la participació democràtica / Santisteban, Antoni
La participació política requereix una formació i una predisposició per intervenir en la vida pública. L'aprenentatge de la política es confon massa sovint amb l'adquisició de coneixements relatius als partits polítics, a les institucions o als sistemes de govern. [...]
1998 - 10.17345/comeduc199814-17
Comunicació educativa, Núm. 11 (1998) , p. 14-17  
3.
6 p, 1.0 MB Algunes consideracions sobre l'estat actual de l'ensenyament de la història, la geografia i la resta de les ciències socials / Santisteban, Antoni
Què ha significat de millora el debat sobre la Reforma Educativa per a l'ensenyament de les ciències socials? Quins són els aspectes fonamentals que preocupen a qui s'interessa pels estudis socials? Les respostes a totes aquestes preguntes assenyalen les problemàtiques essencials sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials. [...]
1999 - 10.17345/comeduc199922-27
Comunicació educativa, Núm. 12 (1999) , p. 22-27  
4.
7 p, 1.1 MB La història de Catalunya al nou currículum / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
A partir d'una panoràmica de l'ensenyament de la Història en general, i de l'ensenyament de la Història a Catalunya en concret, es planteja la situació dels currículums d'ESO i Batxillerat després de la reforma realitzada pel govern del Partir Popular al desembre del 2000 i les modificacions que els Reals Decrets van provocar al currículum d'ESO de la Generalitat.
2003 - 10.17345/comeduc200333-39
Comunicació educativa, Núm. 16 (2003) , p. 33-39  
5.
6 p, 1.7 MB El futur del professorat : tècnics, crítics o creatius? / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
Hi ha diversos nivells d'anàlisi en referència a les concepcions que s'estan posant en joc sobre quin ha de ser el perfil del professorat en el futur. Volem reflexionar sobre aquests aspectes a partir de la nostra experiència en la formació inicial i permanent del professorat, en Didàctica de les Ciències Socials, sobretot des de la introducció de les expectatives de reforma i canvi educatiu al nostre país. [...]
1993 - 10.17345/comeduc199326-31
Comunicació educativa, Núm. 6 (1993) , p. 26-31  
6.
8 p, 1.8 MB Converses ... amb José Sánchez Real / Salvat Altés, Agustí ; Santisteban, Antoni
José Sánchez Real és doctor en Química i mestre d'E. G. B. És membre corresponent de la Real Acadèmia de la Historia de Madrid, de la Real Acadèmia de Sant Jordi de Belles Arts de Barcelona, de l'Institut Arqueològic Alemany de Berlín i conseller de l'Institut d'Estudis Tarraconenses «Ramon Berenguer IV» de Tarragona. [...]
1994 - 10.17345/comeduc19946-13
Comunicació educativa, Núm. 7 (1994) , p. 6-13  
7.
3 p, 995.4 KB Ensenyar la diversitat a Europa / Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
L'Antropologia ha estudiat els orígens i els enigmes de les cultures, ens ha intentat explicar el perquè de les diferències en les maneres de viure que existeixen al món. L'antropòleg Marvin Harris ens ha descobert les distintes concepcions del poder o de la solidaritat, que separen altres pobles de la nostra civilització occidental; fins i tot el menjar pot ser un element de total contraposició entre cultures: l'europeu observa amb perplexitat la dèria dels coreans per la carn de gos, o contempla incrèdul els hindús com deixen les vaques que envaeixin el seu entorn quotidià, en canvi són molts pobles de l'Àfrica o de l'Àsia que no entenen la nostra obsessió per permetre que una quantitat ingent de vaques sagrades, anomenades automòbils, ocupin el millor espai en el nostre medi. [...]
1994 - 10.17345/comeduc199414-16
Comunicació educativa, Núm. 7 (1994) , p. 14-16  
8.
7 p, 1.0 MB El debat de les humanitats : llums i ombres / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
El 16 de desembre de 1997 es retirava del Congrés dels Diputats el projecte de Real Decreto pel qual es pretenia establir uns ensenyaments mínims, corresponents a les àrees de Ciències Socials, Geografia i Història, i les de Llengua Castellana i Literatura a l'ESO. [...]
1998 - 10.17345/comeduc19984-10
Comunicació educativa, Núm. 11 (1998) , p. 4-10  
9.
5 p, 80.0 KB La comunicació a la didàctica de les ciències socials / Ramírez Romero, Isabel (CEIP Cesc Aldea (Terrassa)) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
El bon o la bona comunicadora no ha de recórrer a complicades estratègies de motivació, perquè es fa escoltar, perquè sap quan ha de deixar parlar els nens i nenes. Perquè comprèn amb agilitat la manera d'aprendre que té cada alumne. [...]
2001 - 10.17345/comeduc200115-19
Comunicació educativa, Núm. 14 (2001) , p. 15-19  
10.
6 p, 116.6 KB Les didàctiques de les disciplines curriculars en la formació d'ensenyants / Girondo Pérez, Luisa (Universitat Rovira i Virgili) ; Salvat Altés, Agustí (Universitat Rovira i Virgili) ; Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
'Les investigacions sobre l'ensenyament-aprenentatge aporten models explicatius cada vegada més coherents envers l'adquisició de coneixements conceptuals i procedimentals, sobre el pensament estratègic… i els nous dissenys curriculars s'estructuren al voltant de la comprensió de qui aprèn i de la funcionalitat dels aprenentatges'. [...]
2001 - 10.17345/comeduc20014-9
Comunicació educativa, Núm. 14 (2001) , p. 4-9  

Articles : 54 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
6 p, 36.2 KB Lliçó magistral : 'De la teoria… a l'aula. Reflexions sobre fer de mestre' / Benejam, Pilar 1937-
2004
Simposium sobre l'ensenyament de les ciències socials. UAB, III : 2004  
2.
28 p, 531.5 KB Lliço magistral : 'Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història. Quin professorat, quina ciutadania, quin futur?' / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XV : 2018  
3.
150 p, 3.7 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XV : 2018  
4.
67 p, 1022.0 KB Què està passat al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2017
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XIV : 2017  
5.
124 p, 1.0 MB Repensar l'ensenyament i l'aprenentatge de l'espai geogràfic i del temps històric en temps de crisi / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2013
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, X : 2013  
6.
63 p, 398.7 KB La construcció de les identitats i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2009
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, VI : 2009  
7.
47 p, 200.8 KB L'educació per a la ciutadania i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2008
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, V : 2008  
8.
26 p, 241.2 KB La recerca sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la memòria històrica / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2007
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, IV : 2007  
9.
38 p, 1.0 MB Reflexions sobre l'educació ambiental a Sant Cugat / Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Presentació que va acompanyar la presentació oral sobre reflexions de l'educació ambiental a Sant Cugat a la 1º Jornada d'Educació Ambiental d'aquest municipi titulada "Els reptes de l'educació per la sostenibilitat".
2007
Jornada d'Educació Ambiental. Els reptes de l'educació per la sostenibilitat. Sant Cugat del Vallès, Catalunya, 1a : 2007  
10.
86 p, 2.9 MB Perspectives sobre el context en educació científica : aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa / Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; García-Milà, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Jiménez Aleixandre, María Pilar (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; Reigosa, Carlos (High School Fuentesnuevas (Lleó)) ; Marchán Carvajal, Ivan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Martins, Isabel (Universidade Federal do Rio de Janeiro) ; Siry, Christina (Université du Luxembourg) ; Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
El grup de recerca LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les ciències) durant el curs 2012-13 ha focalitzat part del seu treball en aprofundir tan a nivell teòric com pràctic sobre el paper que el context té en l'ensenyament de les ciències i en la transferència dels coneixements apresos. [...]
2014
Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa. Seminari de doctorat. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2013

1. Adúriz-Bravo, Agustín. The notion of "epistemological context" as a theoretical tool for science education. 2. Espinet, Mariona. Contextos i entorns d'aprenentatge en educació científica i ambiental. 3. Izquierdo, Mercè. Consideraciones acerca de la diferencia entre 'contexto del alumno' y 'contexto de modelización científica escolar' y de las dificultades que de ella se derivan. 4. Garcia-Milà, Mercè. La dimensió psicològica de Context i les seves implicacions en l'Ensenyament i Aprenentatge. 5. Jiménez-Aleixandre, María Pilar i Reigosa, Carlos. Contextualizing Practices Across Epistemic Levels in the Chemistry Laboratory. 6. Marchán, Ivan ; Màrquez, Conxita & Sanmartí, Neus. La evolución de la noción de contexto en la didáctica de las ciencias. 7. Martins, Isabel. Text and context according to discursive approaches: readings, appropriations and implications for research and practice in Science Education. 8. Siry, Christina. Sociocultural perspectives of context in science education research and practice. 9. Solsona i Pairó, Núria. La inclusió del model de gènere en el context.  


Contribucions a jornades i congressos : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
Ciències
DESCRIPCIÓ. La revista vol ajudar el professorat en la seva tasca educativa: facilitant l'intercanvi d'experiències i activitats pràctiques, ajudant-lo a mantenir-se al dia en continguts científics i didàctics, i informant-lo de les iniciatives de la pròpia comunitat professional.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM) , 2005-
43 documents

Llibres i col·leccions 6 registres trobats  
1.
492 p, 13.5 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Ballbé, Maria, ed. ; González Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Quins són els reptes de l'ensenyament de les ciències socials i de l'educació per a la ciutadania? Per contestar aquesta pregunta hauríem de pensar quina ciutadania volem educar, quin professorat volem formar i quin futur volem construir. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (Docs ; 2)  
2.
295 p, 19.8 MB Contribuciones de Joan Pagès al desarrollo de la didáctica de las ciencias sociales, la historia y la geografía en Iberoamérica / Jara, Miguel Ángel, coord. ; Santisteban, Antoni, coord.
El libro que presentamos es el resultado de una producción conjunta y colaborativa de docentes formadores/as e investigadores/as de diferentes Universidades Iberoamericanas. Surge, fundamentalmente, como un homenaje y reconocimiento al maestro, profesor y doctor Joan Pagès i Blanch, catedrático de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB), que ha dedicado gran parte de su vida a la docencia y a la investigación en el campo de la enseñanza y el aprendizaje de la Historia, la Geografía y de las Ciencias Sociales.
Cipolletti : Universidad Nacional del Comahue ; Universitat Autònoma de Barcelona, 2018  
3.
175 p, 6.1 MB Què està passant al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Tosar Bacarizo, Breogán, ed. ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Els nostres temps són temps carregats d'història, és a dir, d'esdeveniments i problemes que afecten al conjunt de la humanitat, tant a nivell local com a escala global, com els desplaçaments, migracions i xenofòbia; la precarietat laboral o la pobresa; el desprestigi de la democràcia, la corrupció; els fonamentalisme o l'increment de l'autoritarisme; l'ús de la violència en la resolució de conflictes; la pervivència de guerres regionals i locals; els feminicidis, les intolerància; els problemes ambientals, la sinistralitat… L'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la historia i de l'educació per a la ciutadania, està dominat per uns continguts allunyats dels problemes del present. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2018 (Docs ; 1)  
4.
10 p, 106.4 KB Reglament del Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2004  
5.
10 p, 90.7 KB Reglament del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2013  
6.
336 p, 17.2 MB Memòria : desplegament de l'agenda 21 escolar. 2011-2012 / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament ; Servei Educatiu de Zona Vallès Occidental IV ; Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida
El present volum recull les activitats realitzades en el marc del Programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès durant el curs 2011-2012. Aquest programa es duu a terme amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona a través d'un conveni subscrit per ambdues institucions: la UAB i l'Ajuntament de Sant Cugat.
2012 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 13)  

Documents de recerca 9 registres trobats  
1.
375 p, 3.1 MB El desarrollo de la conciencia geográfica. estudio de casos sobre concepciones y prácticas del profesorado chileno / Ortega Rocha, Evelyn Viviana ; Santisteban, Antoni, dir.
La present tesis doctoral indaga sobre la consciència geogràfica, la seva conceptualització i la seva formació a l'aula. L'objectiu central és analitzar les concepcions i pràctiques del professorat xilè en l'ensenyament de la geografia, i a la formació del pensament geogràfic i el desenvolupament de la consciència geogràfica a les seves classes. [...]
La presente tesis doctoral indaga sobre la conciencia geográfica, su conceptualización y su formación en el aula. El objetivo central es analizar las concepciones y prácticas del profesorado chileno frente a la enseñanza de la geografía, y frente a la formación del pensamiento geográfico y el desarrollo de la conciencia geográfica en sus clases. [...]
This doctoral thesis investigates geographic awareness, its conceptualization and its training in the classroom. The main objective is to analyze the conceptions and practices of Chilean teachers in the teaching of geography and the formation of geographical thinking, and the development of geographical awareness in their lessons. [...]

2021  
2.
211 p, 8.7 MB Ambientalización de la epistemología docente mediante un taller formativo / Arias Arce, Roberto Enrique ; Calafell Subirà, Genina, dir. ; Banqué, Neus, dir.
L'estudi explora les transformacions que es detecten en dos components: (1) la noció de medi ambient, i (2) les estratègies didàctiques que mobilitzen, estudiants de pedagogia en educació bàsica xilens, al llarg d'un seminari formatiu constructivista en educació ambiental. [...]
Estudio que explora en las transformaciones que se desarrollan en la noción de medio ambiente y las estrategias didácticas que despliegan estudiantes de pedagogía en educación básica chilenos, a lo largo de un seminario formativo constructivista en educación ambiental, buscando generar mejoras en las dinámicas de trabajo en aula que se generan ante una enseñanza de las ciencias desde la educación ambiental. [...]
The study explores the transformations that take place in two componentes: the notion of environment and the didactic strategies deployed by Chilean students of pedagogy in basic education, throughout a constructivist training seminar in environmental education. [...]

2021  
3.
362 p, 11.4 MB Educación Histórica en un mundo global. Un estudio desde dos lugares del mundo (Neuquén y Barcelona) / Tosello, Julia ; Santisteban, Antoni, dir. ; Jara, Miguel Ángel, dir.
Vivim en un món que està experimentant transformacions profundes en el qual semblés que tots/es fóssim cada vegada més connectats/es, teixint una gran interdependència. Però, mentre que en aquest context multicultural global alguns grups lideren aquest procés i es beneficien social i econòmicament d'aquests canvis, altres van cap a un major aïllament, migracions forçoses, pobresa estructural, precarietat, marginació social i una excessiva localització; el que, en definitiva porta a una creixent desigualtat i injustícia social tant en l'àmbit local com en el global. [...]
Vivimos en un mundo que está experimentando transformaciones profundas en el que pareciera que todos/as estuviéramos cada vez más conectados/as, tejiendo una gran interdependencia. Pero, mientras que en este contexto multicultural global algunos grupos lideran este proceso y se benefician social y económicamente de estos cambios, otros van hacia un mayor aislamiento, migraciones forzosas, pobreza estructural, precariedad, marginación social y una excesiva localización; lo que, en definitiva lleva a una creciente desigualdad e injusticia social tanto en lo local como en lo global. [...]
We live in a world that is undergoing profound transformations in which it seems that we are all increasingly connected, weaving a great interdependence. But, while in this global multicultural context some groups are leading this process and benefit socially and economically from these changes, others are heading towards greater isolation, forced migration, structural poverty, precariousness, social marginalization, and excessive localization; which ultimately leads to growing inequality and social injustice both locally and globally. [...]

2021  
4.
125 p, 1.6 MB Què entén l'alumnat d'educació secundària per participació? Anàlisi de les representacions socials sobre el concepte de participació de l'alumnat de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras / Bosch Mestres, Dolors ; González Monfort, Neus, dir. ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir.
Aquesta recerca està organitzada en sis capítol. El primer capítol presenta els orígens que em van portar a indagar sobre el concepte de participació que han construït els alumnes de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras. [...]
2012  
5.
38 p, 5.4 MB Train-the-trainer booklet bioeconomy and the UrBioFuture experience / Aluigi, Annalisa ; Forini, Lorenzo ; Lapinska-Viola, Renata ; Schifino, Renata ; Sotgiu, Giovanna ; Torreggiani, Armida
Objective of this training is to bring your attention, as educators, to the importance of the bioindustry and the opportunities that it creates for the young people. In this booklet we will share with you tailored made educational and multimedia materials so you can use it in your classes and become the Ambassadors of UrBioFuture Experience.
Bologna, 2020
6 documents
6.
70 p, 1.2 MB Estudi de les concepcions dels estudiants de secundària sobre l'atenuació del so i les propietats acústiques dels materials / Hernández Rodríguez, María Isabel ; Pintó, R. (Roser), dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca pretén conèixer com entenen els estudiants l'atenuació del so i les propietats dels materials utilitzats per atenuar el so per tal d'aportar noves percepcions sobre com ensenyar millor aquests conceptes. [...]
2008  
7.
136 p, 2.4 MB Educació per a la sostenibilitat en menjadors escolars ecològics / Vidal Yago, Aitana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Treball de recerca elaborat en el marc del Màster de recerca en didàctica de les matemàtiques i de les ciències experimentals. Se situa en el context dels Menjadors Escolars Ecològics Sostenibles (MEES). [...]
2010  
8.
53 p, 582.0 KB La presa de decisions per consens a l'hort de l'escola primària en el context de la sequera a Catalunya, memòria de recerca / Rekondo Iparragirre, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Treball de recerca en el marc del Màster Oficial d'iniciació a la recerca en didàctica de les matemàtiques i de les ciències. El context de la recerca és un hort en l'àmbit de l'educació per la sostenibilitat en una escola pública d'infantil i primària, en la recerca però se centrarà en l'etapa de primària i concretament en el cicle mitjà i superior. [...]
2008  
9.
24 p, 665.4 KB Quina història de Catalunya s'aprèn a l'educació primària? / Gómez Domingo, Marta ; González Monfort, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Un tema central en la didàctica de les ciències socials avui en dia, és com els alumnes de primària aprenen i què aprenen de la història de Catalunya. D'altra banda, recentment s'han dut a terme una gran quantitat d'estudis a tot el món per tal de trobar la resposta a aquestes preguntes en diferents contextos. [...]
2013
Grau en Educació Primària [1140]  

Materials didàctics 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
7 p, 1.0 MB Ciudadanía global, humanismo radical e invisibles / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018  
2.
8 p, 1.0 MB (Contra)relatos del odio / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018  
3.
9 p, 1.4 MB Literacidad crítica y posverdad / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Investigación sobre las representaciones sociales de estudiantes universitarios en la formación inicial del profesorado.
2018  
4.
33 p, 1.6 MB Podem conviure persones de diferents cultures? / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les semblances i diferències entre l'islamisme, el judaisme i el cristianisme. Reflexionar sobre la possibilitat de convivència i l'aparició de conflictes entre diferents cultures. Diferenciar entre convivència, coexistència i conveniència i posicionar-se respecte la situació més adequada.
2007  
5.
59 p, 9.2 MB Límits, fronteres i murs / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Definir els conceptes de límit, frontera i mur. Identificar quina ha estat l'evolució històrica dels murs. Observar la distribució territorial dels murs arreu del món. treballar amb profunditat diferents murs. [...]
2010  
6.
17 p, 615.0 KB La dictadura (1939-1975) i la democràcia (1978-2007) a Espanya / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les característiques de la dictadura i la democràcia a Espanya. Analitzar les causes que van comportar la fi de la dictadura del General Franco. Explicar i justificar perquè es va passar d'una dictadura a una democràcia.
2006  
7.
38 p, 2.6 MB Les migracions, un fenòmen nou? / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar els moviments migratoris del món al llarg de la història; Analitzar les causes i conseqüències de la immigració a Catalunya als anys 60 i a l'actualitat i identificar les semblances entre les diferents etapes; Reflexionar sobre el concepte d'identitat vinculat al que implica la immigració; Construir una narració que expressi la perspectiva que es té sobre el fet migratori i la interculturalitat.
UAB , 2008  
8.
23 p, 1.3 MB Les migracions a Catalunya a mitjans del segle XX / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les causes que fan que les persones migrants tinguin unes feines determinades; Analitzar els canvis produïts a la ciutat de Terrassa des del segle XX fins l'actualitat, identificar-ne les causes i elaborar una projecció de futur; Reflexionar sobre les causes i conseqüències de la immigració a Catalunya al segle XX i a l'actualitat.
UAB , 2006  
9.
44 p, 4.0 MB Per què van marxar? Causes de l'exili / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar i valorar les persones o col·lectius que decideixen exiliar-se; Comparar les diferents interpretacions històriques que existeixen d'un fet o fenomen històric; Construir un text interpretatiu sobre les causes de l'exili per després elaborar-ne un vídeo.
UAB , 2009  
10.
27 p, 3.7 MB Refugiats i refugiades. Informació i manipulació als mitjans de comunicació / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Definir el concepte de refugiat i refugiada; Diferenciar entre fets i opinions; Reflexionar sobre la veracitat i fiabilitat de les notícies; Identificar les diferències entre migrants i refugiats; Analitzar els mitjans de comunicació i valorar la possibilitat de manipulació o denúncia; Descobrir els silencis o buits en les notícies; Analitzar diferents posicions sobre l'acollida de refugiats/des i construir una proposta d'actuació a favor de la seva acollida.
UAB 2012  

Materials didàctics : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.