Resultados globales: 10 registros encontrados en 0.03 segundos.
Artículos, Encontrados 9 registros
Documentos de investigación, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 9 registros  
1.
6 p, 1.1 MB Història, matemàtiques i realitat / Figueiras Ocaña, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La matemàtica es una disciplina viva en la història dels pobles, al servei de les necessitats humanes i en estreta relació amb la cultura. D’on ve, doncs, la seva imatge popular en el sentit que és una ciència distant, que no té la calidesa que transmeten altres ciències humanes? Potser hi ha dues matemàtiques? Per què un llibre de text que a la seva introducció comença parlant d’homes i dones que mesuren un camp al pas dels bous continua immediatament amb abstraccions difícils de comprendre? Per a què serveixen, finalment, les matemàtiques que s’aprenen a l’escola?.
2007 - 10.17345/comeduc200718-23
Comunicació educativa, Núm. 20 (2007) , p. 18-23  
2.
7 p, 1.2 MB Joc i matemàtiques : recerca i implicacions didàctiques / Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La recerca de la millora de l’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques escolars condueix a l’estudi de situacions didàctiques concretes que poden ser referents de bones pràctiques. Seguint Van Oers (1994, 2003), considerem que les bones pràctiques escolars són aquelles que cerquen un aprenentatge efectiu, és a dir, aquelles que tenen en consideració tant l’augment de les capacitats cognitives dels alumnes com la millora de les habilitats i capacitats de relació social per participar efectivament en la vida sociocultural de la comunitat. [...]
2008 - 10.17345/comeduc200864-70
Comunicació educativa, Núm. 21 (2008) , p. 64-70  
3.
22 p, 813.8 KB Enseñanza de las unidades métricas en España en la segunda mitad del siglo XIX / Picado, Miguel (Universidad Nacional de Costa Rica) ; Gómez, Bernardo (Universitat de València. Departament de Didàctica de la Matemàtica) ; Rico Romero, Luis (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de la Matemática)
Este artículo presenta una investigación en historia de la educación matemática basada en el análisis de textos escolares. Presta atención a las particularidades de la incorporación de las uni¬dades métrico-decimales en libros de texto para primaria usados en España durante 1849-1892. [...]
Aquest article presenta una recerca en història de l'educació matemàtica basada en l'anàlisi de textos escolars. Para atenció a les particularitats de la incorporació de les unitats mètric-decimals en llibres de text per a primària usats a Espanya durant 1849-1892. [...]
In this article a historical research in mathematics education based on an analysis of an-cient texts is described. The incorporation of metric-decimal units and its peculiarities in textbooks for primary used in Spain during the period 1849-1892 are highlighted. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1567
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 3 (2015) , p. 175-196 (Historia y Epistemología)  
4.
14 p, 326.1 KB Un acercamiento a la investigación de diseño a través de los experimentos de enseñanza / Molina, Marta (Universidad de Granada) ; Castro, Encarnación (Universidad de Granada) ; Molina, Jose Luis (Australian National University) ; Castro, Enrique (Universidad de Granada)
La investigación de diseño (design research) es un paradigma metodológico relativamente joven que está siendo de gran utilidad en el campo de la Didáctica de las Ciencias. En este trabajo aportamos una descripción general de dicho paradigma centrándonos más detalladamente en la metodología concreta de los experimentos de enseñanza. [...]
Design Research is a relatively young methodological paradigm which is being useful in Science Education research. In this paper we provide a general description of this paradigm and focus on more detail in the specific methodology of teaching experiments. [...]

2011 - 10.5565/rev/ec/v29n1.435
Enseñanza de las Ciencias, Vol. 29, Núm. 1 (2011) , p. 75-88  
5.
18 p, 688.4 KB Textos clásicos y Geometría dinámica : estudio de un aporte mutuo para el aprendizaje de la Geometría / Richard, Philippe R. (Université de Montréal. Département de didactique) ; Meavilla Seguí, Vicente (Universidad de Zaragoza. Departamento de Matemáticas) ; Fortuny, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La reedición de textos matemáticos clásicos, o su reciente digitalización para un gran público, abre al mundo de la educación un universo antes reservado a los historiadores u otros especialistas en epistemología. [...]
The new edition of classical mathematical texts, or its recent digitization for the general public, represents an approach to the universe that has been traditionally reserved to historians and other experts on epistemology. [...]

2010
Enseñanza de las Ciencias, Vol. 28, Núm. 1 (2010) , p. 95-112  
6.
6 p, 362.3 KB Algunas reflexiones en torno a la didáctica de las matemáticas y su enseñanza / Mumbrú, Pere (Universitat de Barcelona. Departament de Matematica Aplicada i Analisi)
This paper raises some basic questions concerning the weak characterization of Mathematical Education as a field of knowledge and the corresponding effects on the Initial Training of Teachers of Mathematics.
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 308-313  
7.
2 p, 161.2 KB Primeres Jornades de Matemàtiques i Didàctica de les Matemàtiques : Universitat Autònoma de Barcelona, 6 i 7 de febrer de 1991 / Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
1991
Butlletí de la Societat Catalana de Matemàtiques, Vol. 6 (1991) , p. 11-12  
8.
7 p, 961.2 KB Una comunitat matemàtica escindida / Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
1993
Butlletí de la Societat Catalana de Matemàtiques, Vol. 8 (1993) , p. 111-117  
9.
13 p, 714.2 KB Un análisis del tratamiento de la semejanza en los documentos oficiales y textos escolares de matemáticas en la segunda mitad del siglo XX / Escudero Pérez, Isabel
Este trabajo centra su atención en el tratamiento de la semejanza y el teorema de Thales en los documentos curriculares oficiales y en los libros de texto de matemáticas correspondientes a las edades de 11-16 años durante los últimos cincuenta años. [...]
This work focuses on the development of similarity and Thales Theorem in the curriculum documents and mathematics textbooks belonging to 11-16 year olds level, during the last fifty years. The differentiation of the three moments in the historic development of similarity allows to identify three approaches to the concept when it is considered a teaching object. [...]

2005
Enseñanza de las Ciencias, V. 23 n. 3 (2005) p. 379-391  

Documentos de investigación Encontrados 1 registros  
1.
68 p, 647.5 KB How we measure angles / Gallart Rosas, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Objectius principals: aprendre a fer operacions amb el Sistema Sexagesimal i el Sistema Internacional d’Unitats per mesurar angles (radiants), i millorar les habilitats orals dels alumnes en parlar de matemàtiques. [...]
2007  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.