visitant ::
identificació
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Cerca
Lliura
Ajuda
Personalitza
Les vostres alertes
Els vostres cistells
Les vostres cerques
Servei de Biblioteques
Sobre el DDD
Català
English
Español
Pàgina inicial
> Resultats de la cerca: Didàctica
qualsevol camp
resum
filiació institucional
assignatura
autor
authorcount
codi assignatura
codi pla d'estudis
codi titulació
primera pàgina
text complet
forma
codi subvenció
issn
número
matèria
orcid
pla d'estudis
professor
publicació
número de registre
col·lecció
paraula clau
títol
titulació
any
Consells de cerca
Cerca avançada
Cerca col·leccions:
*** qualsevol col·lecció pública ***
1611: Revista d'història de la...
452°F : revista de teoria de l...
Adhesius
Adhesius polítics
El Sincrotró ALBA
Antoni Lloret
Anàlisi
Grup de Recerca Antigona
Antiquària (abans 1801)
Anuario iet de trabajo y relac...
Anuaris i memòries
Anuario Lope de Vega
Articles
Col·laboracions periodístiques
Articles de divulgació
Articles de recerca
Ressenyes
Articles i informes de la UAB
Articles publicats
Articles publicats a la UAB
Asiadémica. Revista universita...
Fons de l'Agència de Salut Púb...
Athenea digital
Atlas d’Anatomia Veterinària
Atles d'Epidermis
Atlas de los músculos del perr...
Àudio
Barcelona Lab for Urban Enviro...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital de Sobirani...
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Biblioteca Universitària de Sa...
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Bernard Lesfargues
Bernard Lesfargues, audiovisua...
Bernard Lesfargues, correspond...
Bernat Lesfargues, obra de cre...
Bovis
Brumal
Butlletins
Butlletins de la UAB
Canis et felis
Capítols de llibres
Capítols de llibres de la UAB
Biblioteca Econòmica Carandell
Col·lecció Reserva Carandell (...
Manuscrits Carandell (S. XVIII...
Cartells d’eleccions autonòmiq...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells d’eleccions generals ...
Cartells d’eleccions municipal...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells polítics
Cartells promocionals
Cartells
Combinatorics, Coding and Secu...
Centre d’Estudis Demogràfics (...
Centre d'Estudis sobre dictadu...
Arts i humanitats
Ciències
Ciències de la salut i biocièn...
Ciències socials i jurídiques ...
Enginyeries
Centre d'Estudis Olímpics de ...
Chemical Ecology and Toxicolog...
Ciències Ambientals. Projectes...
Ciències de la Comunicació. Tr...
Ciències
CIMITEC-UAB
Catalan journal of linguistics
Clays and Clay Minerals
CLIL. Journal of Innovation an...
CLIL-SI. Semiimmersió en lleng...
Clínica veterinaria de pequeñ...
Centre de Lingüística Teòrica ...
ConnectinGeo
CORE en Patrimoni Cultural
CORE de Salut Mental
CORE de Ciutats Intel·ligents ...
Col·legi Oficial de Veterinari...
CRAG (Centre de Recerca en Agr...
CREAF (Centre de Recerca Ecolò...
Centre de Recerca per a l’Educ...
Centre de Recerca en Sanitat A...
Cunicultura
Catalan working papers in ling...
dA Derecho Animal
Documents d'anàlisi geogràfica
Datasets
Grup d’Investigació DCEI (Dire...
Dante e L'Arte
Declaracions mediambientals
Departament d'Economia Aplicad...
Departament d'Empresa. Documen...
designis
Didáctica, Innovación y Multim...
Dipòsit Digital de Documents d...
Disturbis
Doblele
Documentació empresarial
Documents gràfics i multimèdia
Documents institucionals
Documents institucionals de la...
Documents de recerca
Documents dels grups de recerc...
Doletiana
Grup de Recerca Drets dels Tre...
Grup de Recerca en Dret Penal ...
David Rosenthal
Dynamis
Environmental and Climate Econ...
E-ciències jurídiques
Enseñanza de las ciencias
CRiEDO (Centre de Recerca i Es...
Educar
Eficàcia de la Formació (EFI)
Eines d'Innovació Docent en Ed...
ELCVIA
Estudios de lingüística del es...
EMIGRA Working Papers
Enginyeria Electrònica. PFC
Enginyeria Informàtica. PFC
Enginyeria de Materials. PFC
Enginyeria. Projectes de final...
Enginyeria Química. PFC
Enginyeria Tècnica Industrial....
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica de Telecomu...
Enginyeria de Telecomunicació....
Enginyeria. TFM
Enrahonar
Equinus
Escola Superior d'Arxivística ...
Escola d'Enginyeria. TFG
Estrat crític
Estudis
Estudis de la UAB
Exàmens
Exposicions de les Biblioteque...
The Security of Networks and D...
Facultat de Biociències. TFG
Biociències. TFM
Facultat Ciències de l'Educaci...
Ciències de l'Educació, TFM
Facultat de Ciències. TFG
Ciències. TFM
Facultat de Ciències de la Com...
Facultat de Ciències de la Com...
Ciències de la Comunicació. TF...
Facultat de Dret. TFG
Facultat d’Economia i Empresa....
Facultat de Filosofia i Lletre...
Filosofia i Lletres. TFM
Facultat de Medicina. TFG
Facultat de Ciències Polítique...
Ciències Polítiques i Sociolog...
Facultat de Psicologia. TFG
Psicologia. TFM
Facultat de Traducció i d'Inte...
Traducció i Interpretació. TFM
Facultat de Veterinària. TFG
Veterinària. TFM
Institut Universitari Avedis D...
Faventia
Institut de Recerca contra la ...
Focus on international migrati...
Fons històric de veterinària
Llibres històrics de veterinàr...
Revistes històriques de veteri...
Fons personals i institucional...
Fotografies
Fotografies de la UAB
Ferran Sunyer i Balaguer
Ferran Sunyer i Balaguer, corr...
FUABFormació
Fundació Salut i Envelliment U...
Grup de Recerca en Remugants (...
Gabinet de Comunicació i Educa...
Grup d'Estudis sobre Immigraci...
Grup d'Electroquímica, Fotoquí...
GENOCOV
Geologica acta
Globalització, Educació i Polí...
Grup d’Estudis República i Dem...
Gestió Aeronàutica. PFC
Group on Interactive Coding of...
Grup de Recerca en Compostatge...
GIES (Grup de Recerca en Estrè...
Grup de nanoenginyeria de mate...
grafica
Grafo Working Papers
Grup de Recerca en Desistiment...
GREDICS (Grup de Recerca en Di...
Grup de Recerca en Ensenyament...
Gresc@ (Grup de Recerca en Edu...
Grup de Recerca Educació i Tre...
GRISS (Grup de Recerca en Imat...
Grup de Recerca en Publicitat ...
Grup de Recerca Mètodes i Apli...
Grup d’Investigació en Estruct...
Grup de recerca Tradumàtica
Centres i grups de recerca (pr...
GSD (Grup de sistemes dinàmics...
Grup de Síntesi Orgànica Ester...
Guies de Biblioteques
Eines per a la recerca
Bases de dades
Guies de les Biblioteques
Catàleg
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Com trobar...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Recursos temàtics
Biblioteca Universitària de Sa...
Serveis
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Guies de l'estudiant
Guions de Ràdio Barcelona
Higher education policy
Grup de Recerca Història del c...
Historiae
HMiC
Doctors/es Honoris causa
Premsa aranesa
HPC4EAS (High Performance Comp...
Institut d’Investigació i Inno...
Grup de Recerca en Infància i...
Integrated Assessment: Sociolo...
Institut de Biotecnologia i de...
Institut Català de Nanociència...
Institut Català de Paleontolog...
Institut de Ciències Polítique...
Institut de Ciència i Tecnolog...
Institut de Dret i Tecnologia ...
Integrated Earth System Dynami...
Institut de Física d’Altes Ene...
Institut de Govern i Polítique...
Institut d'Investigació en Cie...
Institut d'Història de la Cièn...
Institut d'Investigació Biomèd...
Imbalance-P
Institut de Neurociències (INc...
Institut de la Comunicació de ...
Indialogs
Informes anuals
Informes anuals d'empresa
Informes anuals de la UAB
Informes de projectes
Informes de sostenibilitat
Grup d'Innovació Docent de la ...
Inter Asia papers
Institut de Recerca de l’Espor...
Isogloss
ISOR (Investigacions en Sociol...
José Agustín Goytisolo
José Agustín Goytisolo, àudio
José Agustín Goytisolo, corres...
José Agustín Goytisolo, dedica...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, fotogr...
José Agustín Goytisolo, obra c...
José Agustín Goytisolo, obra d...
José Agustín Goytisolo, recone...
José Agustín Goytisolo, vídeos
Jordi Arbonès
Jordi Arbonès, activitats prof...
Jordi Arbonès, altra documenta...
Jordi Arbonès, correspondència
Jordi Arbonès, dedicatòries
Jordi Arbonès, documentació pe...
Jordi Arbonès, fotografies
Jordi Arbonès, obra creativa
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, reconeixement i...
Jordi Bigues i Balcells
Jaume Camps
Jaume Camps, activitat profess...
Jaume Camps, apunts
Jaume Camps, congressos
Jaume Camps, documentació pers...
Jaume Camps, fotografies
Jaume Camps, il·lustracions
Jesús Moncada
Jesús Moncada, dibuixos
Journal of Catalan Intellectua...
Contribucions a jornades i con...
Contribucions a jornades i con...
Materials promocionals
Jornades i congressos de la UA...
Jornades d’Innovació Docent de...
Jaume Roca
Jaume Roca, activitat professi...
Jaume Roca, apunts
Jaume Roca, congressos
Jaume Roca, documentació alien...
Jaume Roca, documentació perso...
Bellaterra journal of teaching...
Karanos. Bulletin of Ancient M...
Laboratori de Periodisme i Com...
Laboratori d'Anàlisi Instrumen...
Links & Letters
Language design
Langue(s) & Parole
Laboratori de Prospectiva i Re...
Lectora
London International Advertisi...
LIEC (Llenguatge i Ensenyament...
Limnética
Llibres
Llibres de la UAB
Llibres i col·leccions
Llibres i col·leccions de la U...
Laboratori de Mesures Magnètiq...
Grup de Recerca en Comunicació...
Locus amoenus
Manuscrits (S. XI-XIX)
Manuscrits
Mapes
Mapes de la Guerra Civil Espan...
Col·lecció Martí Gelabertó de ...
Materials acadèmics
Material de curs UAB
Materials didàctics
Materials Matemàtics
Memòria Càrnia Digital (MCD)
Maria Dolores Baucells
María Dolores Baucells, articl...
María Dolores Baucells,contrib...
María Dolores Baucells, docume...
María Dolores Baucells, materi...
Memòria Digital d'Escorxadors ...
Memòria Digital d’Etnologia Ve...
Memòria Digital de Producció A...
Memòria Digital de la Vida Rur...
Medievalia
Memòria personal
Memòries de titulacions
Methodos
Memòria Forestal Digital (MFD)
Memòria Gastronòmica Digital (...
Grup de Micologia Veterinària
Minescope
Mirabilia
MIRAS (Mediació i Interpretaci...
Mitologías hoy
Workshop MRAMA
Miquel Tomàs Ondiviela
No drets
Nuevas de Indias. Anuario del ...
Observatori de la Tordera
Material obsolet
Ontology studies
Orsis
Ovis
PACTE (Procés d'Adquisició de ...
Pàgines web
Jordi Bigues - Fons Palomares
Papers
Grup de Recerca en Psicologia ...
Pere Calders
Pere Calders, activitats profe...
Pere Calders, àudio
Pere Calders, correspondència
Pere Calders, documentació per...
Pere Calders, fotografies
Pere Calders, obra creativa
Pere Calders, reconeixement i ...
Pere Calders, vídeos
Pendent
Perifèria
Produccions de la Facultat de ...
Publicitat institucional UAB
Plans de gestió de dades (PGD)
Ponències i comunicacions
Ponències i comunicacions de l...
Porci
Postals
Postals de Catalunya
Postals d'Espanya
Pòsters
Pòsters de la UAB
Pedro Pascual
Pedro Pascual, apunts
Pedro Pascual, correspondència
Premsa política
Pragmàtiques (S. XVI-XIX)
Prepublicacions
Prepublicacions de la UAB
Presentacions
Presentacions de la UAB
Papers : Regió Metropolitana d...
Guies docents
Programes radiofònics
Publiradio
Publicacions matemàtiques
Publicacions periòdiques
Publicacions periòdiques de la...
Publicacions de la Secció de M...
Papers del CEDOC
Quaderns d'italià
Quaderns
Quaderns IEE
Quaderns de psicologia
Questiones Publicitarias
Centre d’Estudis Sociològics s...
Revistes antigues d'art i cult...
Revista clínica electrónica en...
Recursos docents
Recursos docents - Servei de B...
Recerca musicològica
Grup de Fiabilitat de Disposit...
Redes
ReGroc : revista de gramática ...
REICIT, Recerca en Estudis Int...
República i republicanisme
Revistes de fons antic
Revibec
Revisar
Revisió càrregues automàtiques
Revisió Biblioteca de Ciència ...
Revisió Biblioteca de Comunic...
Revisió Biblioteca d'Humanita...
Revisió Biblioteca de Medicin...
Revisió de les revistes UAB
Revisió Biblioteca Università...
Revisió Biblioteca de Cièncie...
Revisió Unitat Tècnica i de P...
Revisió Biblioteca de Veterin...
Revistes
Revista de psicología del depo...
Revistes de la UAB
RIDEG. Revista Interdisciplina...
Ramón Ortiz Fornaguera
Ramón Ortiz Fornaguera. Corres...
Ramón Ortiz Fornaguera. Docume...
Ramón Ortiz Fornaguera. Trebal...
Rúbrica contemporanea
Ruta comunicación
Scriptum digital
Selecciones avícolas
Security of Networks and Distr...
Soberanía alimentaria
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
SORT
Sostenibilitat i Prevenció Amb...
SPIN-PORICS
Studia aurea
Studia aurea monográfica
Treballs d'arqueologia
Tiempo devorado
Tesis doctorals
Tesis doctorals de la UAB
Treballs de Fi de Grau
Premis UAB. TFG
Revista Tradumàtica
TransMedia Catalonia
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de construcció de tip...
Grup de recerca en Traducció d...
UAB Divulga
3 Qüestions. Divulgació Cientí...
Càpsules de recerca NEO
UAB Divulga videos
Fons patrimonial
UAB Innova
Unitat d’Assessorament Psicope...
Grup de Recerca Epidemiologia ...
Unitat de Fonaments de l'Anàli...
Unitat d'Historia Econòmica. D...
Unitat de Patologia Murina i C...
Veterinària. Treballs
Qualitat d'Aliments d'Origen A...
Zoonosi i Una Sola Salut (ONE ...
Vídeos de les Biblioteques de ...
Vídeos
Vídeos de la UAB
Vivat academia
WaterInnEU
Grup de recerca Wildlife Ecolo...
Wormwood review
Working papers
Working papers de la UAB
Xavier Fàbregas
Amèrica
Xavier Fàbregas i Comadran, ar...
Classificació de canals
Xavier Fàbregas i Comadran, co...
Cuirs i pells
Xavier Fàbregas i Comadran, do...
Gossos / Cinofília
Inspecció veterinària d'escorx...
Xavier Fàbregas i Comadran, ma...
Matança del porc
Xavier Fàbregas i Comadran, mu...
Residus en carns
Toro fer
Trichinella
Ordena'ls per:
Mostrar els resultats:
Format de visualizació:
el darrer primer
títol
autor
any
asc.
desc.
- o prioritzar per -
semblança de paraules
10 resultats
25 resultats
50 resultats
100 resultats
250 resultats
500 resultats
llista única
dividit per col·lecció
BibTeX
Citation
CSV
HTML brief
HTML detailed
HTML MARC
HTML photo captions only
HTML portfolio
METS
Untitled
Untitled
Untitled
XML Dublin Core
XML MARC
Resultats globals:
619
registres trobats en 0.02 segons.
Articles
,
470
registres trobats
Contribucions a jornades i congressos
,
70
registres trobats
Publicacions periòdiques
,
1
registres trobats
Llibres i col·leccions
,
14
registres trobats
Documents de recerca
,
49
registres trobats
Materials didàctics
,
15
registres trobats
Articles
470
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
29 p, 663.4 KB
Propuesta didáctica para trabajar la sintaxis en una Gramática Orientada a las Competencias en segundo y tercero de la ESO
/
Poza Álvarez, Manuela
(IES PUÇOL) ;
Salinas Sánchez, Alicia
(IES Clot del Moro)
La enseñanza de la sintaxis y de la gramática orientada a las competencias no es algo sencillo ni que se lleve a cabo a nivel general en las aulas. Precisamente porque es necesaria una preparación y reflexión previas por parte del profesorado, proponemos una secuencia didáctica que introduzca la sintaxis siguiendo esta metodología. [...]
L'ensenyament de la sintaxi i de la gramàtica orientada a les competències no és una cosa senzilla ni que es dugui a terme a nivell general a les aules. Precisament perquè cal una preparació i reflexió prèvies per part del professorat, proposem una seqüència didàctica que introdueixi la sintaxi seguint aquesta metodologia. [...]
The teaching of syntax and grammar oriented to competences is not something simple nor is it carried out at a general level in the classroom. Precisely because prior preparation and reflection by teachers is necessary, we propose a didactic sequence that introduces syntax following this methodology. [...]
2021 -
10.5565/rev/regroc.73
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias
,
Vol. 4 Núm. 1 (2021)
, p. 110-138 (Gramática en el aula)
Registre complet
-
2.
11 p, 170.3 KB
Didáctica de las lenguas, Interculturalidad y Multilingüismo en Educación (DIME)
/
Fernández Costales, Alberto
(Universidad de Oviedo) ;
Rodríguez Olay, Lucía
(Universidad de Oviedo)
El grupo DIME (Didáctica de las lenguas, Interculturalidad y Multilingüismo en Educación) de la Universidad de Oviedo es un equipo de nueva creación, evaluado favorablemente por la Agencia Estatal de Investigación en 2020. [...]
El grup DIME (Didàctica de les llengües, Interculturalitat i Multilingüisme en Educació) de la Universitat d'Oviedo és un equip de nova creació, avaluat favorablement per l'Agència Estatal de Recerca el 2020. [...]
The DIME group (Language Didactics, Interculturality and Multilingualism in Education) of the University of Oviedo is a newly created team, favorably evaluated by the State Research Agency in 2020. Specifically, the team includes eleven professors from the area of Didactics of Language and Literature (DLL) of the Department of Educational Sciences of the University of Oviedo and two external professors affiliated with the University of Lleida.
O grupo DIME (Didática de Línguas, Interculturalidade e Multilinguismo na Educação) da Universidade de Oviedo é uma equipa recém-criada, avaliada favoravelmente pela Agência de Investigação do Estado em 2020. [...]
2021 -
10.5565/rev/periferia.857
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia
,
Vol. 26 Núm. 2 (2021)
, p. 279-289 (Grupos de investigación)
Registre complet
-
3.
31 p, 610.1 KB
La audiodescripción en los programas de máster en España : Entrevistas a profesores, audiodescriptores y empleadores
/
Mendoza Domínguez, Nuria
(Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació) ;
Matamala, Anna
(Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació)
La audiodescripción (AD) es un servicio de apoyo a la comunicación para las personas ciegas o con discapacidad visual y puede considerarse un tipo de traducción intersemiótica. El interés académico en AD se materializa en estudios descriptivos y experimentales, así como en otros centrados en aspectos profesionales y docentes. [...]
Audio description (AD) is a communication support service for blind or visually impaired people and can be considered a type of intersemiotic translation. The academic interest in AD is materialized in descriptive and experimental studies, and in others focused on professional and didactic aspects. [...]
Valladolid: Ediciones Universidad de Valladolid, 2021 -
10.24197/her.23.2021.337-367
Hermeneus
,
Vol. 23 (2021)
, p. 337-367
Registre complet
-
4.
14 p, 250.7 KB
La traducció en l'ensenyament de llengües : un recurs exclòs de les aules del mètode directe?
/
Reverter Oliver, Beatriz
(Universitat de València)
Tradicionalment s'ha pensat que la traducció com a eina a l'aula de llengües estrangeres va quedar desaconsellada en el mètode directe. Així, des de llavors, molts docents han defensat la idea que la traducció és un recurs nociu per ensenyar idiomes, encara que, segons Cook (2010), no hi ha evidències que ho hagin provat científicament. [...]
Translation as a tool within the foreign language classroom has traditionally been thought to be discouraged in the Direct Method. Thus, since then, many teachers have defended the idea that translation is a harmful resource for teaching languages, although, according to Cook (2010), there is no scientifically-proven evidence. [...]
Tradicionalmente se ha pensado que la traducción como herramienta en el aula de lenguas extranjeras quedó desaconsejada en el método directo. Así, desde entonces, muchos docentes han defendido la idea de que la traducción es un recurso nocivo para enseñar idiomas, aunque, según Cook (2010), no hay evidencias que lo hayan probado científicamente. [...]
Traditionnellement, on pensait que la méthode directe décourageait l'utilisation de la traduction comme un outil dans la classe de langue étrangère. Ainsi, depuis lors, de nombreux enseignants défendent l'idée que la traduction est une ressource nocive pour l'enseignement des langues, bien que, selon Cook (2010), il n'existe aucune preuve scientifiquement établie. [...]
2021 -
10.5565/rev/jtl3.900
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
,
Vol. 14 Núm. 4 (2021)
, p. e900 (Articles)
Registre complet
-
5.
14 p, 159.3 KB
La didáctica de la literatura : hacia la consolidación del campo
/
Munita, Felipe
(Universidad Austral de Chile)
La formación de lectores conforma uno de los objetivos socioeducativos más relevantes que las sociedades contemporáneas le asignan a la escuela. En los últimos años, la investigación y la experiencia educativa han demostrado que una de las claves para avanzar en este propósito es la atención a la lectura literaria en tanto espacio privilegiado para el desarrollo de hábitos y competencias de lectura durante la escolaridad obligatoria. [...]
Undoubtedly, the formation of readers is one of the most relevant social educational objectives that contemporary societies assign to school. In recent years, research and educational experience have shown that one of the keys to progress in this purpose is the attention paid to literary reading, as a privileged opportunity for developing reading habits and skills during compulsory schooling. [...]
2017 -
10.1590/S1517-9702201612151751
Educação e Pesquisa
,
Vol. 43 Núm. 2 (Abril-Junio 2017)
, p. 379-392
Registre complet
-
6.
19 p, 229.5 KB
El sujeto lector didáctico : "lectores que enseñan y profesores que leen"
/
Munita, Felipe
(Universidad Católica de Temuco)
El interés por los hábitos lectores del profesorado ha impulsado una serie de estudios que exploran las prácticas culturales del mediador en relación a la lectura. La relevancia que ha adquirido esta línea de investigación hace necesario un balance para visualizar aquello que sabemos sobre las complejas relaciones entre quien se es como profesor y quien se es como lector. [...]
Interest in the reading habits of teachers has initiated a series of studies that explore reading mediators' cultural practices. The relevance that this line of inquiry has acquired has made an overview necessary so as to better see what is known about the complex relationship between those who are teachers and those who are readers. [...]
2018 -
10.15645/Alabe2018.17.2
Álabe: Revista de la Red de Universidades Lectoras
,
Núm. 17 (Enero-Junio 2018)
Registre complet
-
7.
19 p, 333.3 KB
Introducing Machine Translation in the Translation Classroom : a Survey on Students' Attitudes and Perceptions
/
González Pastor, Diana
(Universitat de València)
The translation sector is going under major changes that will undoubtedly be accentuated in the future owing to the development of automation and artificial intelligence, and more specifically, of machine translation. [...]
El sector de la traducció està experimentant grans canvis que, sens dubte, s'accentuaran en el futur gràcies al desenvolupament de l'automatització i la intel·ligència artificial i, més concretament, a la traducció automàtica. [...]
El sector de la traducción está experimentando grandes cambios que, sin duda alguna, se acentuarán en el futuro gracias al desarrollo de la automatización y la inteligencia artificial y, más concretamente, a la traducción automática. [...]
2021 -
10.5565/rev/tradumatica.273
Tradumàtica
,
Núm. 19 (2021)
, p. 47-65 (Tradumàtica oberta)
Registre complet
-
8.
30 p, 1.2 MB
La síntesis audiovisual a través de Youtube : análisis del uso de la imagen, tiempo, texto escrito y oral
/
Escudero García, Sara
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Valero Sancho, José Luis
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Esta comunicación presenta un análisis de los 7. 763 segundos que componen 30 síntesis audiovisuales con una duración máxima de diez minutos y medio, publicadas en la red social YouTube entre 2009 y 2020. [...]
This communication presents an analysis of the 7,763 seconds that make up 30 audiovisual syntheses with a maximum duration of ten and a half minutes, published on the YouTube social network between 2009 and 2020. [...]
2021 -
10.12795/IROCAMM.2021.v02.i04.06
IROCAMM: International review of communication and marketing mix
,
Vol. 2 Núm. 4 (2021)
, p. 60-80
Registre complet
-
9.
19 p, 195.9 KB
Gamificando la didáctica de la Educación Física : Visión del alumnado universitario
/
Flores-Aguilar, Gonzalo
(Universidad de Sevilla. Facultad de Ciencias de la Educación) ;
Fernández-Río, Javier
(Universidad de Oviedo. Facultad de Formación del Profesorado y Educación) ;
Prat Grau, Maria
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
El objetivo de este trabajo fue valorar el impacto de la experiencia gamificada "Súper Mario Bros" en la formación inicial universitaria de futuros docentes de Educación Física. Los 76 estudiantes matriculados en la asignatura "Didáctica de la Educación Física II" del Grado de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte de una universidad del Este de España accedieron a participar. [...]
The aim of the study was to assess the impact of the Gamificated experience "Super Mario Bros" in future Physical Education teachers' initial training. All students enrolled in the subject "Physical Education Didactics II" (n=76) of the Undergraduate program in Physical Activity and Sport Sciences from a university in eastern Spain agreed to participate. [...]
2021 -
10.15366/rimcafd2021.83.007
Revista internacional de medicina y ciencias de la actividad física y del deporte
,
Vol. 21 Núm. 83 (2021)
, p. 515-533
2 documents
Registre complet
-
10.
16 p, 988.2 KB
El boletín Faraday (1928-29) y las relaciones entre historia y didáctica de las ciencias
/
Moreno Martínez, Luis
(University of Valencia)
Faraday ha sido considerada una de las primeras publicaciones especializadas en didáctica e historia de la ciencia en España. Sin embargo, hasta la fecha su recuperación y estudio se revelaba pendiente. [...]
Faraday has been pointed out as one of the first specialized journals on the didactics and history of science in Spain. Starting from the analysis of this unstudied journal, this paper examines the relations between history and didactics of science in the early twentieth-century Spain. [...]
2021 -
10.5565/rev/ensciencias.3304
Enseñanza de las ciencias
,
Vol. 39 Núm. 3 (2021)
, p. 215-230 (Historia y Epistemología)
Registre complet
-
Articles :
470
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos
70
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
2324 p, 14.3 MB
XI Congreso Internacional sobre Investigación en Didácticas de las Ciencias : aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible. Lisboa, Portugal 7-10 sep 2021
/
Cañada-Cañada, Florentina,
coord. ;
Reis, Pedro,
coord. ;
Baptista Luísa Mendes, M
col. ;
Chagas, Isabel
col.
;
Esteban Gallego, María Rocío
col. ;
Faria, Cláudia
col. ;
Galvão, Cecilia
col. ;
Márquez, Conxita
col. ;
Mellado Jiménez, Vicente
col. ;
Sánchez Martín, Jesús
col. ;
Tinoca, Luís
col. ;
Congreso Internacional sobre Investigación en Didácticas de las Ciencias
(11è : 2021 : Lisboa, Portugal)
El libro de actas es una publicación electrónica de todos los trabajos enviados y aceptados en el XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias (con sede en Lisboa, Portugal, y celebrado de manera virtual del 7 al 10 de septiembre de 2021). [...]
Lisboa : Enseñanza de las Ciencias, 2021
Registre complet
-
2.
6 p, 36.2 KB
Lliçó magistral : 'De la teoria… a l'aula. Reflexions sobre fer de mestre'
/
Benejam, Pilar
1937-
2004
Simposium sobre l'ensenyament de les ciències socials
. UAB,
III
: 2004
Registre complet
-
3.
28 p, 531.5 KB
Lliço magistral : 'Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història. Quin professorat, quina ciutadania, quin futur?'
/
Pagès, Joan
(Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials
. UAB,
XV
: 2018
Registre complet
-
4.
150 p, 3.7 MB
Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història
/
Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials
. UAB,
XV
: 2018
Registre complet
-
5.
67 p, 1022.0 KB
Què està passat al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global
/
Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2017
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials
. UAB,
XIV
: 2017
Registre complet
-
6.
124 p, 1.0 MB
Repensar l'ensenyament i l'aprenentatge de l'espai geogràfic i del temps històric en temps de crisi
/
Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2013
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials
. UAB,
X
: 2013
Registre complet
-
7.
63 p, 398.7 KB
La construcció de les identitats i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història
/
Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2009
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials
. UAB,
VI
: 2009
Registre complet
-
8.
47 p, 200.8 KB
L'educació per a la ciutadania i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història
/
Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2008
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials
. UAB,
V
: 2008
Registre complet
-
9.
26 p, 241.2 KB
La recerca sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la memòria històrica
/
Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2007
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials
. UAB,
IV
: 2007
Registre complet
-
10.
1 p, 1001.4 KB
Nous espais d'aprenentatge per a noves necessitats de formació. Els projectes europeus ACT i ADLAB PRO com a exemples d'innovació docent
/
Matamala, Anna
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Mangiron i Hevia, Carme
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Orero, Pilar
(Universitat Autònoma de Barcelona)
El pòster resumeix els objectius i resultats principals dels projectes europeus de didàctica ACT i ADLAB PRO, centrats a definir perfils professionals relacionats amb l'accessibilitat i a generar materials didàctics per formar aquests nous perfils professionals.
2018
X Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI)
. Girona, Catalunya,
10è
: 2018
Registre complet
-
Contribucions a jornades i congressos :
70
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Publicacions periòdiques
1
registres trobats
1.
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
Ciències
DESCRIPCIÓ. La revista vol ajudar el professorat en la seva tasca educativa: facilitant l'intercanvi d'experiències i activitats pràctiques, ajudant-lo a mantenir-se al dia en continguts científics i didàctics, i informant-lo de les iniciatives de la pròpia comunitat professional.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM) , 2005-
43 documents
Registre complet
-
Llibres i col·leccions
14
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
433 p, 15.5 MB
El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment
; Primera edició /
Massip i Sabater, Mariona,
ed. ;
González Monfort, Neus,
ed. ;
Santisteban, Antoni,
ed. ;
Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
El llibre que teniu a les mans sorgeix de les comunicacions i ponències presentades a les XVI Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials, celebrades el febrer de 2019 a la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS UAB, 2021 (
DOCS.3
)
Registre complet
-
2.
492 p, 13.5 MB
Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història
/
Ballbé, Maria,
ed. ;
González Monfort, Neus,
ed. ;
Santisteban, Antoni,
ed.
Quins són els reptes de l'ensenyament de les ciències socials i de l'educació per a la ciutadania? Per contestar aquesta pregunta hauríem de pensar quina ciutadania volem educar, quin professorat volem formar i quin futur volem construir. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (
Docs ; 2
)
Registre complet
-
3.
295 p, 19.8 MB
Contribuciones de Joan Pagès al desarrollo de la didáctica de las ciencias sociales, la historia y la geografía en Iberoamérica
/
Jara, Miguel Ángel,
coord. ;
Santisteban, Antoni,
coord.
El libro que presentamos es el resultado de una producción conjunta y colaborativa de docentes formadores/as e investigadores/as de diferentes Universidades Iberoamericanas. Surge, fundamentalmente, como un homenaje y reconocimiento al maestro, profesor y doctor Joan Pagès i Blanch, catedrático de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB), que ha dedicado gran parte de su vida a la docencia y a la investigación en el campo de la enseñanza y el aprendizaje de la Historia, la Geografía y de las Ciencias Sociales.
Cipolletti : Universidad Nacional del Comahue ; Universitat Autònoma de Barcelona, 2018
Registre complet
-
4.
175 p, 6.1 MB
Què està passant al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global
/
Tosar Bacarizo, Breogán,
ed. ;
Pagès, Joan
(Pagès Blanch) ed. ;
Santisteban, Antoni,
ed.
Els nostres temps són temps carregats d'història, és a dir, d'esdeveniments i problemes que afecten al conjunt de la humanitat, tant a nivell local com a escala global, com els desplaçaments, migracions i xenofòbia; la precarietat laboral o la pobresa; el desprestigi de la democràcia, la corrupció; els fonamentalisme o l'increment de l'autoritarisme; l'ús de la violència en la resolució de conflictes; la pervivència de guerres regionals i locals; els feminicidis, les intolerància; els problemes ambientals, la sinistralitat… L'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la historia i de l'educació per a la ciutadania, està dominat per uns continguts allunyats dels problemes del present. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2018 (
Docs ; 1
)
Registre complet
-
5.
27 p, 157.9 KB
Teaching voice-over translation : a practical approach
/
Matamala, Anna
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
In the following pages I propose to describe the curricular design of a course on voice-over offered by the Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) within their MA in Audiovisual Translation (MTAV). [...]
Amsterdam : Benjamins , 2008
The didactics of audiovisual translation
,
2008,
p. 115-127
Registre complet
-
6.
10 p, 50.3 KB
Reglament Departament Didàctica Expressió Musical, Plàstica i Corporal
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
2006
Registre complet
-
7.
10 p, 106.4 KB
Reglament del Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2004
Registre complet
-
8.
10 p, 90.7 KB
Reglament del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2013
Registre complet
-
9.
336 p, 17.2 MB
Memòria : desplegament de l'agenda 21 escolar. 2011-2012
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat
;
Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament
;
Servei Educatiu de Zona Vallès Occidental IV
;
Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida
El present volum recull les activitats realitzades en el marc del Programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès durant el curs 2011-2012. Aquest programa es duu a terme amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona a través d'un conveni subscrit per ambdues institucions: la UAB i l'Ajuntament de Sant Cugat.
2012 (
Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 13
)
Registre complet
-
10.
12 p, 313.0 KB
La evaluación de redes que promueven la educación para el desarrollo sostenible: el caso de la evaluación interna de la Red Europea Support
/
Sabio Collado, Esther
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo nos planteemos desarrollar una estrategia de evaluación que promueva la mejora del funcionamiento de la red Comenius SUPPORT, dentro de un paradigma socio-crítico. Este paradigma tiene en cuenta los valores comunes de la educación para el desarrollo sostenible (EDS) compartidos por los participantes, sus visiones de la "calidad", las actividades concretas y los productos obtenidos. [...]
Madrid : Organismo Autónomo de Parques Nacionales, 2009 (
Naturaleza y parques nacionales. Serie educación ambiental
) (
Doctorado Interuniversitario en Educación Ambiental
)
Educación ambiental : investigando sobre la práctica
, 2009, p. 157-168
Registre complet
-
Llibres i col·leccions :
14
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Documents de recerca
49
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
375 p, 3.1 MB
El desarrollo de la conciencia geográfica. estudio de casos sobre concepciones y prácticas del profesorado chileno
/
Ortega Rocha, Evelyn Viviana
;
Santisteban, Antoni,
dir.
La present tesis doctoral indaga sobre la consciència geogràfica, la seva conceptualització i la seva formació a l'aula. L'objectiu central és analitzar les concepcions i pràctiques del professorat xilè en l'ensenyament de la geografia, i a la formació del pensament geogràfic i el desenvolupament de la consciència geogràfica a les seves classes. [...]
La presente tesis doctoral indaga sobre la conciencia geográfica, su conceptualización y su formación en el aula. El objetivo central es analizar las concepciones y prácticas del profesorado chileno frente a la enseñanza de la geografía, y frente a la formación del pensamiento geográfico y el desarrollo de la conciencia geográfica en sus clases. [...]
This doctoral thesis investigates geographic awareness, its conceptualization and its training in the classroom. The main objective is to analyze the conceptions and practices of Chilean teachers in the teaching of geography and the formation of geographical thinking, and the development of geographical awareness in their lessons. [...]
2021
Registre complet
2.
211 p, 8.7 MB
Ambientalización de la epistemología docente mediante un taller formativo
/
Arias Arce, Roberto Enrique
;
Calafell Subirà, Genina,
dir. ;
Banqué, Neus,
dir.
L'estudi explora les transformacions que es detecten en dos components: (1) la noció de medi ambient, i (2) les estratègies didàctiques que mobilitzen, estudiants de pedagogia en educació bàsica xilens, al llarg d'un seminari formatiu constructivista en educació ambiental. [...]
Estudio que explora en las transformaciones que se desarrollan en la noción de medio ambiente y las estrategias didácticas que despliegan estudiantes de pedagogía en educación básica chilenos, a lo largo de un seminario formativo constructivista en educación ambiental, buscando generar mejoras en las dinámicas de trabajo en aula que se generan ante una enseñanza de las ciencias desde la educación ambiental. [...]
The study explores the transformations that take place in two componentes: the notion of environment and the didactic strategies deployed by Chilean students of pedagogy in basic education, throughout a constructivist training seminar in environmental education. [...]
2021
Registre complet
3.
81 p, 39.8 MB
Propostes Didàctiques sobre la Perspectiva de Gènere a partir de Cançons Tradicionals Catalanes
/
Rosell Jackson, Joanna Rosa
;
Casals Ibañez, Albert,
dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
Les cançons tradicionals catalanes són un recurs altament utilitzat a les escoles catalanes, sigui pel seu immens valor com a patrimoni artístic o per les seves melodies sovint accessibles per infants. [...]
Las canciones tradicionales catalanes son un recurso altamente utilizado en las escuelas catalanas, sea por su inmenso valor como patrimonio cultural o por sus melodías que a menudo son accesibles para los niños y niñas. [...]
Catalan Folk songs are a very popular resource in Catalan schools, may it be because of their high value as part of the cultural heritage or because of their melodies that are often accessible to children. [...]
2021
Grau en Educació Primària
[
1140
]
Grau en Educació Primària
[
896
]
Registre complet
-
4.
42 p, 3.2 MB
Effectivity of Kahoot! in EFL Classes : a quantitative study
/
Horga, Adeline
;
Dooly, Melinda,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
This study aims to find quantitative evidence on the effect of the "gamified" quiz app Kahoot! especially when given for homework, in the context of English as a Foreign Language classes, especially when used for homework. [...]
Este estudio tiene como objetivo encontrar evidencia cuantitativa sobre el efecto de la aplicación "gamificada" Kahoot!, especialmente cuando se trata de hacerlo de deberes, dentro del contexto de las clases de inglés como lengua extranjera. [...]
Aquest estudi té com a objectiu trobar evidència quantitativa sobre l'efecte de l'aplicació "gamificada" Kahoot!, especialment quan es tracta de fer-ho de deures, dins del context de les classes d'anglès com a llengua estrangera. [...]
2021
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
[
939
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
942
]
Registre complet
-
5.
381 p, 9.1 MB
El lloc de les dones en l'ensenyament de la història a Itàlia. Estudi de cas múltiple. Una recerca sobre el problema de la formació del professorat
/
Muzzi, Sandra
;
Santisteban, Antoni,
dir.
Aquesta investigació pretén dibuixar quin és el lloc de les dones a l'ensenyament de la història a Itàlia i en la formació del professorat. La desigualtat que encara hi ha entre homes i dones al país, la feminització de la professió docent i algunes polèmiques sexistes i homòfobes sobre la proposta d'introducció del gènere a l'escola (llei 107/2015) van ser el punt de partida de la recerca. [...]
Esta investigación pretende dibujar cuál es el lugar de las mujeres en la enseñanza de la historia en Italia y en la formación del profesorado. La desigualdad que aún existe entre hombres y mujeres en el país, la feminización de la profesión docente y algunas polémicas sexistas y homófobas sobre la propuesta de introducción del género en la escuela (ley 107/2015) fueron el punto de partida de la investigación. [...]
This research aims at drawing the place of women in the teaching of history in Italy and in teacher training. The inequality that still exists between men and women in the country, the feminization of the teaching profession and some sexist and homophobic controversies about the proposal to introduce gender in schools (Law 107/2015) were the starting point of the research. [...]
2021
Registre complet
6.
362 p, 11.4 MB
Educación Histórica en un mundo global. Un estudio desde dos lugares del mundo (Neuquén y Barcelona)
/
Tosello, Julia
;
Santisteban, Antoni,
dir. ;
Jara, Miguel Ángel,
dir.
Vivim en un món que està experimentant transformacions profundes en el qual semblés que tots/es fóssim cada vegada més connectats/es, teixint una gran interdependència. Però, mentre que en aquest context multicultural global alguns grups lideren aquest procés i es beneficien social i econòmicament d'aquests canvis, altres van cap a un major aïllament, migracions forçoses, pobresa estructural, precarietat, marginació social i una excessiva localització; el que, en definitiva porta a una creixent desigualtat i injustícia social tant en l'àmbit local com en el global. [...]
Vivimos en un mundo que está experimentando transformaciones profundas en el que pareciera que todos/as estuviéramos cada vez más conectados/as, tejiendo una gran interdependencia. Pero, mientras que en este contexto multicultural global algunos grupos lideran este proceso y se benefician social y económicamente de estos cambios, otros van hacia un mayor aislamiento, migraciones forzosas, pobreza estructural, precariedad, marginación social y una excesiva localización; lo que, en definitiva lleva a una creciente desigualdad e injusticia social tanto en lo local como en lo global. [...]
We live in a world that is undergoing profound transformations in which it seems that we are all increasingly connected, weaving a great interdependence. But, while in this global multicultural context some groups are leading this process and benefit socially and economically from these changes, others are heading towards greater isolation, forced migration, structural poverty, precariousness, social marginalization, and excessive localization; which ultimately leads to growing inequality and social injustice both locally and globally. [...]
2021
Registre complet
7.
394 p, 3.6 MB
Formación del Pensamiento Histórico en Estudiantes de Formación Inicial Docente
/
Chávez Preisler, Carolina Alejandra
;
Santisteban, Antoni,
dir. ;
Bravo Pemjean, Liliana,
dir.
La present tesi doctoral se situa des de la triada que es genera entre la formació inicial docent, la didàctica de la història i el desenvolupament del pensament històric. Aquests elements són constitutius del problema d'investigació. [...]
La presente tesis doctoral se sitúa desde la triada que se genera entre la formación inicial docente, la didáctica de la historia y el desarrollo del Pensamiento Histórico. Estos elementos son constitutivos del problema de investigación. [...]
This doctoral thesis is based on the triad that is generated between initial teacher training, the didactics of history and the development of Historical Thinking. These elements are constitutive of the research problem. [...]
2021
Registre complet
8.
587 p, 5.2 MB
La construcción discursiva de la intertextualidad en el género proyecto de grado : una situación de escritura en las disciplinas
/
Romero Chala, Bibiana Yaneth
;
Cros Alavedra, Anna,
dir.
En esta tesis doctoral analizamos el proceso de fundamentación y aplicación de una secuencia didáctica (en adelante SD) centrada en la enseñanza y aprendizaje de la construcción de la intertextualidad en el género recepcional Proyecto de Grado. [...]
This doctoral thesis analyzes the process of foundation and application of a didactic sequence (DS), focusing on teaching/learning of intertextuality construction, to research-project genre. The proposal is framed within education disciplinal-activities of a course in the Program of Planning and Social Development at a Colombian public university. [...]
2020
Registre complet
9.
43.5 KB
Anexos electrónicos de la tesis 'La formación en audiodescripción en España: prácticas docentes y competencias del audiodescriptor'
/
Mendoza Domínguez, Nuria
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Se presentan los anexos electrónicos de la investigación de esta tesis doctoral. El primero, en español, es el conjunto de datos recabados de un cuestionario administrado a docentes de audiodescripción (AD), sobre prácticas actuales de la enseñanza de la AD en España. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 -
10.5565/ddd.uab.cat/232224
4 documents
Registre complet
-
10.
121 p, 873.4 KB
La adquisición de la competencia cultural en el grado en Traducción e Interpretación. El caso del chino como lengua C en España
/
Gay Punzano, Lourdes
;
Hurtado Albir, Amparo
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Traducció i d'Interpretació
Este TFM analiza la situación actual de la didáctica de la competencia cultural en el caso del chino como lengua C en los grados en Traducción e Interpretación de España. Para ello se realiza un primer estudio sobre las asignaturas relevantes del plan de estudios, analizando los aspectos relacionados con la competencia cultural de las guías docentes. [...]
Aquest TFM analitza la situació actual de la didàctica de la competència cultural del xinès com a llengua C als graus de Traducció i Interpretació d'Espanya. Amb aquest objectiu es realitza un primer estudi sobre les assignatures rellevants del pla d'estudis, analitzant els aspectes relacionats amb la competència cultural de les guies docents. [...]
The thesis of this master's aims to analyse the current situation of the teaching of the translator's cultural competence in the case of Chinese as a second foreign language in the Translation and Interpreting Bachelor's degrees in Spain. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
Registre complet
-
Documents de recerca :
49
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Materials didàctics
15
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
69 p, 1.2 MB
Catàleg de materials i jocs de taula matemàtics per Primària
/
Edo, Mequè
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Alfageme, Berta
;
Colomera, Laura
;
Sánchez, Marisa
Aquest document és el resultat d'una proposta educativa que combina processos d'Aprenentatge i de Servei a la comunitat. S'articula dins de les pràctiques finals del Grau d'Educació Primària de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2020 (
Projectes ApS
)
Registre complet
-
2.
7 p, 1.0 MB
Ciudadanía global, humanismo radical e invisibles
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018
Registre complet
-
3.
8 p, 1.0 MB
(Contra)relatos del odio
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018
Registre complet
-
4.
9 p, 1.4 MB
Literacidad crítica y posverdad
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Investigación sobre las representaciones sociales de estudiantes universitarios en la formación inicial del profesorado.
2018
Registre complet
-
5.
33 p, 1.6 MB
Podem conviure persones de diferents cultures?
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les semblances i diferències entre l'islamisme, el judaisme i el cristianisme. Reflexionar sobre la possibilitat de convivència i l'aparició de conflictes entre diferents cultures. Diferenciar entre convivència, coexistència i conveniència i posicionar-se respecte la situació més adequada.
2007
Registre complet
-
6.
59 p, 9.2 MB
Límits, fronteres i murs
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Definir els conceptes de límit, frontera i mur. Identificar quina ha estat l'evolució històrica dels murs. Observar la distribució territorial dels murs arreu del món. treballar amb profunditat diferents murs. [...]
2010
Registre complet
-
7.
17 p, 615.0 KB
La dictadura (1939-1975) i la democràcia (1978-2007) a Espanya
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les característiques de la dictadura i la democràcia a Espanya. Analitzar les causes que van comportar la fi de la dictadura del General Franco. Explicar i justificar perquè es va passar d'una dictadura a una democràcia.
2006
Registre complet
-
8.
38 p, 2.6 MB
Les migracions, un fenòmen nou?
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar els moviments migratoris del món al llarg de la història; Analitzar les causes i conseqüències de la immigració a Catalunya als anys 60 i a l'actualitat i identificar les semblances entre les diferents etapes; Reflexionar sobre el concepte d'identitat vinculat al que implica la immigració; Construir una narració que expressi la perspectiva que es té sobre el fet migratori i la interculturalitat.
UAB , 2008
Registre complet
-
9.
23 p, 1.3 MB
Les migracions a Catalunya a mitjans del segle XX
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les causes que fan que les persones migrants tinguin unes feines determinades; Analitzar els canvis produïts a la ciutat de Terrassa des del segle XX fins l'actualitat, identificar-ne les causes i elaborar una projecció de futur; Reflexionar sobre les causes i conseqüències de la immigració a Catalunya al segle XX i a l'actualitat.
UAB , 2006
Registre complet
-
10.
44 p, 4.0 MB
Per què van marxar? Causes de l'exili
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar i valorar les persones o col·lectius que decideixen exiliar-se; Comparar les diferents interpretacions històriques que existeixen d'un fet o fenomen històric; Construir un text interpretatiu sobre les causes de l'exili per després elaborar-ne un vídeo.
UAB , 2009
Registre complet
-
Materials didàctics :
15
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una
alerta personal
via correu electrònic o subscribiu-vos al
canal RSS
.