Results overview: Found 4 records in 0.02 seconds.
Articles, 4 records found
Articles 4 records found  
1.
13 p, 218.1 KB Affective dimension of university professors about their teaching : an exploration through the semantic differential technique / Badia Garganté, Antoni (Universitat Oberta de Catalunya) ; Meneses, Julio (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació) ; Monereo i Font, Carles, 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The main objective of this study is to increase our knowledge regarding professors' emotions about their teaching, as a component of teacher identity. In the first part, we present a comprehensive review of the literature about the types of teachers' emotions and teaching. [...]
El principal objetivo de este estudio es incrementar nuestro conocimiento acerca de las emociones de los profesores sobre su enseñanza, como un componente de la identidad docente. En la primera parte, presentamos una revisión comprensiva sobre la literatura acerca del tipo de emociones de los profesores y la enseñanza. [...]

2014 - 10.11144/Javeriana.UPSY13-1.adup
Universitas Psychologica, Vol. 13, núm. 1 (2014) , p. 161-173  
2.
6 p, 143.7 KB As atitudes de estudantes da rede brasileira de educação tecnológica sobre as relações entre Ciência-Tecnologia - Sociedade- Ambiente (CTSA) / Nunes, Albino Oliveira (Federal Institute of Rio Grande do Norte) ; de Oliveira, Ótom Anselmo (Universidade Federal do Rio Grande do Norte) ; Amaral, José Araújo (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte) ; Dantas, Josivânia Marisa (Universidade Federal do Rio Grande do Norte) ; Gonçalves e Silva, Fabiana Roberta (Universidade Tecnológica Federal do Paraná)
As atitudes e crenças sobre as relações CTSA (Ciência-Tecnologia-Sociedade-Ambiente) são elementos essenciais da educação científica e tecnológica, por influenciar diretamente as escolhas que os estudantes farão sobre C&T. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 2589-2594 (Innovacions didàctiques)  
3.
13 p, 992.7 KB Evolución de las actitudes de alumnos ante el aprendizaje del inglés mediante el uso de la pizarra digital interactiva / Machado Osado, Paula (Universidad de Extremadura) ; Casas García, Luis M. (Universidad de Extremadura) ; Torres Carvalho, José L. (Universidad de Extremadura)
Desde hace unos años la educación está experimentando grandes cambios, en gran parte debido a la incorporación de recursos o herramientas tecnológicas presentes en nuestro mundo actual. Esto, sin duda, ha generado cambios en los procesos de enseñanzaaprendizaje, promoviendo, como consecuencia, nuevas actitudes de los alumnos ante las materias. [...]
We begin to be aware of the huge change our education has experimented recently as a consequence of the use of some technological resources so common nowadays. This situation has created new teaching-learning processes and roles, causing new pupils' attitudes toward those subjects that are taught. [...]

2014
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 30 (Diciembre 2014) , p. 1-13 (Articles)  
4.
6 p, 178.1 KB Creando música con la pizarra digital : comunicación presentada al II Congreso DIM-Aulatic 18 y 19 de marzo del 2010 / Segovia Cano, Juan Pablo (Escuelas Municipales de Música de Badajoz) ; Casas García, Luis M. (Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación) ; Luengo González, Ricardo (Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas)
Se propone la composición colaborativa de una pieza musical con alumnos de 6º de Primaria usando una Pizarra Digital Interactiva (PDI). Se analizan las actitudes de los alumnos ante aspectos concretos del día a día del aula de música (mediante la técnica de Diferencial Semántico) para contrastar el uso de las PDI con otras metodologías más tradicionales.
We propose the collaborative composition of a piece of music with students from 6th grade using an interactive whiteboard (IWB). We analyze the students' attitudes to specific aspects of everyday classroom music (through the Semantic Differential technique) to contrast the use of IWB with other more traditional methodologies.

2010
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 18 (2010) , p. 1-6  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.