1.
|
73 p, 1001.0 KB |
La inclusió laboral, un objectiu a assolir
/
Crespo Bettonica, Emma ;
Fitó, Ariadna, 1985-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La població amb discapacitat física o orgànica és un col·lectiu en desenvolupament i poc estudiat en matèria social. Per això, i per causes personals, es va decidir estudiar com les persones amb discapacitat física o orgànica s'integren en el mercat laboral. [...] La población con discapacidad física u orgánica es un colectivo en desarrollo y poco estudiado en materia social. Por eso, y por causas personales, se decidió estudiar como las personas con discapacidad física u orgánica se integran en el mercado laboral. [...] The physical or organic population is a developing and poorly studied social collective. For this reason, and for personal reasons, it was decided to study how people with physical or organic disability integrate into the labour market. [...]
2022 Grau en Sociologia [819]
3 documents
|
|
2.
|
283 p, 3.2 MB |
Canvis cognitius i cerebrals associats a una intervenció fonològica intensiva en alumnes amb dificultats lectores
/
Forné González, Susanna ;
López Sala, Anna, dir. ;
Serra y Grabulosa, Josep Ma., dir. ;
Vilarroya Oliver, Óscar, dir.
Introducció: la dislèxia és el trastorn de l'aprenentatge més freqüent en la població infantil amb repercussions importants en el desenvolupament acadèmic, social i emocional dels infants que la pateixen. [...] ntroducción: la dislexia es el trastorno de aprendizaje más frecuente en la población infantil con repercusiones importantes en el desarrollo académico, social y emocional de los niños y las niñas que la padecen. [...] Introduction: dyslexia is the most common learning disorder in children population and there have a great impact on academic, social and emotional development to the child that suffer from it. Over the last few years there has been a great amount of effort in order to identify what are the risk factors related to reading disabilities and to develop new methodologies to help children to overcome them. [...]
2020
|
|
3.
|
172 p, 2.0 MB |
Easy audiovisual content for all : Easy-to-Read as an enabler of easy, multimode access services
/
Bernabé, Rocío ;
Orero, Pilar, dir. ;
Oncins Noguer, Estel·la, dir.
L'interès pel desenvolupament de serveis d'accessibilitat per facilitar l'accés a l'contingut audiovisual a persones amb dificultats de lectura i aprenentatge ha augmentat en els últims anys. Un exemple és l'atenció acadèmica que està rebent la Lectura Fàcil (LF). [...] El interés por el desarrollo de servicios de accesibilidad para facilitar el acceso al contenido audiovisual a personas con dificultades de lectura y aprendizaje ha aumentado en los últimos años. Un ejemplo es la atención académica que está recibiendo la Lectura Fácil (LF). [...] The development of access services that provide a way to overcome cognitive barriers in audiovisual communication is gaining momentum. One example is the academic attention that some text simplification methods, such as Easy-to-Read (E2R), have received in the last few years. [...]
2020
|
|
4.
|
254 p, 2.1 MB |
Children at-risk of writing difficulties
/
Pascual Peñas, Mariona ;
Salas, Naymé Daniela, dir. ;
Ribas Seix, Teresa, dir. ;
Cros Alavedra, Anna, dir.
Les dificultats amb l'escriptura fonamentalment s'han estudiat en relació als trastorns de l'aprenentatge. Així doncs, són normalment relegades a una conseqüència d'un trastorn primari. No obstant, la recerca en dislèxia, trastorn del llenguatge i altres trastorns de l'aprenentatge presenten perfils similars en quant a escriptura. [...] Las dificultades en la escritura se han estudiado fundamentalmente en relación a trastornos en el aprendizaje i por tanto, normalmente son consideradas como una consecuencia de un trastorno primario. [...] Writing difficulties have been mainly studied from the viewpoint of a specific learning disability. They are therefore treated as a byproduct of a primary diagnosis. Interestingly, research on the writing difficulties of children with dyslexia, language disorders, and other learning disabilities, present similar profiles. [...]
2020
|
|
5.
|
|
6.
|
11 p, 1.2 MB |
Adaptació d'una llar al procés Smart
/
Sevillano Oriola, Roger ;
Mostaccio, Diego Javier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
En el nostre dia a dia, les accions que podem fer en una casa ens resulten simples i sense cap tipus de repte afegit, no tenim problemes a la hora de moure'ns o de sentir-nos còmodes. Aquesta sensació pot canviar si ens trobem en el cas en que patim un accident i la nostra mobilitat queda reduïda temporalment o si, simplement, som gent gran i tenim menys flexibilitat o patim algun problema de mobilitat o de capacitat cognitiva. [...] En nuestro día a día, las acciones que podemos realizar en una casa nos resultan simples y sin ningún tipo de reto añadido, no sufrimos problemas a la hora de movernos o de estar cómodos. Esta sensación puede cambiar si padecemos un accidente y nuestra movilidad queda reducida temporalmente o si, simplemente, somos personas mayores y tenemos menos flexibilidad o sufrimos algún problema de movilidad o de capacidad cognitiva. [...] In our day to day, the actions we can do in a house are simple and without any added challenge, we have no problems when moving around or feeling comfortable. This feeling can change if we are suffer an accident and our mobility is temporarily reduced or if, simply, we are older people and we have less flexibility or we suffer some mobility problem or cognitive ability. [...]
2019-02-19 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
7.
|
35 p, 433.3 KB |
Комментированный перевод трех каталонских легенд на русском языке
/
Kozlovska, Olena ;
Kubyshina, Natalija, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Traducció i d'Interpretació
В данной дипломной работе содержатся переводы трёх каталонских легенд- «Святой Георгий и дракон», «Большой пожар в Пиренеях» и «Основание Монастыря Святой Марии в Риполе», версии избраны из книги Францыска Каудет Ярза (Francisco Caudet Yarza), Легенды Каталонии (Leyendas de Cataluña M. [...] El siguiente trabajo de final de grado incluye la traducción de tres leyendas catalanas: «Sant Jordi y el dragón», «El gran incendio de los Pirineos» y «Fundación del Monasterio de Ripoll», así como los comentarios de dichas leyendas, donde se identifican y se resuelven los problemas de traducción surgidos durante el proceso de traducción y también una introducción de marco histórico para permitir una posterior comprensión de las leyendas. [...] El següent treball de final de grau inclou la traducció de tres llegendes catalanes: «Sant Jordi i el drac», «El gran incendi dels Pirineus» i la «Fundació del Monestir de Ripoll», també inclou els comentaris de les següents llegendes on s'indentifiquen i es resolen els problemes de traducció aparegunts durant el procés de traducció i també una introducció del marc històric per poder permetre una posterior comprensió de les llegendes. [...] This final degree project includes the translation of three Catalan legends: «Saint George and the dragon», «The big fire in the Pyrenees» and «The foundation of Ripoll's Monastery», as well as the comments of those legends, where are identified the translation problems emerged during the process of translation and also one introduction of the historical context to allow a better comprehension of the legends. [...]
2017 Grau en Traducció i Interpretació [1203]
|
|
8.
|
|