Resultats globals: 19 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 16 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
14 p, 443.4 KB ¿Gobernar los cambios del empleo en la revolución digital? / Miguélez, Fausto (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alós, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Molina Romo, Óscar 1962- (Universitat Autònoma de Barcelona)
España está inmersa en plena revolución digital. Sus efectos cuantitativos sobre el empleo mantienen un elevado grado de incertidumbre, aunque sabemos que incidirá en eliminación de unos, creación de otros y transformación de muchos más. [...]
Spain is in the midst of a digital revolution. The quantitative effects of the digital revolution on employment remain highly uncertain, although we know that it will be important in the elimination of some ones, the creation of others and the transformation of many more. [...]

2021
Política y sociedad, Vol. 58, núm. 3 (2021) , e71122  
2.
15 p, 1.7 MB Redes sociales y consumo digital en jóvenes universitarios : economía de la atención y oligopolios de la comunicación en el siglo XXI / Giraldo Luque, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Fernández-Rovira, Cristina (Universitat de Vic. Departament de Ciències de la Comunicació)
Se presenta el concepto de economía de la atención como centro del desarrollo de la industria comunicativa en la sociedad de la información, y se describen los resultados de un estudio empírico que demuestra la incidencia del concepto en la vida cotidiana de los estudiantes universitarios. [...]
This article presents the concept of economy of attention as the center of development of the communication industry in the information society and describes the results of an empirical study that demonstrates the influence of this concept on university students' daily lives. [...]

2020 - 10.3145/epi.2020.sep.28
El Profesional de la información, Vol. 29 Núm. 5 (2020) , e290528  
3.
9 p, 720.4 KB Editorial : Law in Context for the Digital Age / Casanovas, Pompeu (La Trobe University) ; Chen, Jianfu (La Trobe University) ; Wishart, David (La Trobe University)
We introduce both the new inception of Law in Context - A Socio-legal Journal and the continuing issue of LiC 36 (1). The editorial provides a brief historical account of the Journal since its inception in the early 1980s, in the context of the evolution of the Law & Society movement. [...]
2019 - 10.26826/law-in-context.v36i1.91
Law in Context, Vol. 31 Núm. 1 (2019) , p. 3-11  
4.
19 p, 605.4 KB Os desafíos da sociedade da información / Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona)
Atopámonos nun momento de tránsito cara á chamada Sociedade da Información. Este termo, que recibe diversas etiquetas segundo os teóricos, refírese a un estadio que se acadará cando tódolos actores da sociedade, tanto os suxeitos coma as organizacións públicas e privadas, teñan a posibilidade de acceder e difundir calquera información dende calquera lugar, de xeito inmediato e co formato que desexen. [...]
We are in a transition towards Information Society. This label, which receives different qualifications depending on the theoreticians, refers to a situation in which all the actors of society, individuals and private and public organizations will have the opportunity to access and spread any information, from any place, by any media, immediately. [...]

2003
Estudios de comunicación, Núm. 2 (2003) , p. 31-50  
5.
16 p, 152.5 KB Narrativas transmedia con jóvenes universitarios : una etnografía digital en la sociedad hiperconectada / Gutiérrez Pequeño, José Miguel (Universidad de Valladolid) ; Fernández Rodríguez, Eduardo (Universidad de Valladolid) ; de la Iglesia Atienza, Laura (Universidad de Valladolid)
Este trabajo analiza el diseño, la creación y la difusión de contenido transmedia, basándose en la producción de jóvenes universitarios en el ámbito del Grado de Educación Social. En primer lugar se exponen las relaciones entre el uso de las narrativas transmedia y la innovación educativa en las instituciones de Educación Superior, tras realizar una breve introducción respecto al papel que puede jugar la alfabetización transmedia y la cultura de la convergencia dentro de las instituciones de educación formal en general. [...]
Aquest treball analitza el disseny, la creació i la difusió de contingut transmèdia, basant-se en la producció de joves universitaris en l'àmbit del grau d'Educació Social. En primer lloc s'exposen les relacions entre l'ús de les narratives transmèdia i la innovació educativa en les institucions d'educació superior, després de fer una breu introducció respecte del paper que pot tenir l'alfabetització transmèdia i la cultura de la convergència dins les institucions d'educació formal en general. [...]
This paper analyzes the design, creation and diffusion of transmedia content based on the production of young university students enrolled in the Bachelor's Degree in Social Education. Following a brief introduction on the role of transmedia literacy and the culture of convergence within formal education institutions in general, the relationships between the use of transmedia narratives and educational innovation in higher education institutions are discussed. [...]

2017 - 10.5565/rev/analisi.3108
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 57 (Desembre 2017) , p. 81-95 (Articles)
2 documents
6.
23 p, 192.7 KB Revisión analítica del modelo de aceptación de la tecnología : el cambio tecnológico / Torres Albero, Cristobal (Universidad Autónoma de Madrid) ; Robles, José Manuel (Universidad Complutense de Madrid) ; De Marco, Stefano (Universidad Complutense de Madrid) ; Antino, Mirko (Universidad Complutense de Madrid)
El modelo de aceptación de la tecnología (TAM) es uno de los enfoques individualistas metodológicos más relevantes en el estudio del uso de Internet. Este trabajo es una revisión del debate sobre el peso de las variables psicológicas y sociales en este modelo. [...]
El model d'acceptació de la tecnologia (TAM) és un dels enfocaments individualistes metodològics més rellevants en l'estudi de l'ús d'Internet. Aquest treball és una revisió del debat sobre el pes de les variables psicològiques i socials en aquest model. [...]
The Technology Acceptance Model (TAM) is one of the most important methodological individualist approaches in the study of Internet use. This paper reviews the debate on the weight of psychological and social variables in this model. [...]

2017 - 10.5565/rev/papers.2233
Papers : revista de sociologia, Vol. 102 Núm. 1 (Gener-Març 2017) , p. 5-27 (Artículos)  
7.
30 p, 506.4 KB Capital social y redes sociales digitales : análisis de la red social MuyPR perteneciente a la plataforma NING / Farfán González, Jimena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Este estudio constituye uno de los esfuerzos realizados como parte del proceso de conocimiento iniciado a partir de la presencia, importancia y utilización de las redes sociales. Se explora y describe cualitativamente las nuevas formas de interacción entre usuarios de las redes sociales digitales, concretamente en las que utilizan la plataforma NING (web 2. [...]
This study is one of many efforts currently being undertaken as part of the knowledge process initiated by the presence, importance and use of social networking. This study explores and describes qualitatively the new relations between the users who interact in interactive digital social networks, specifically those using the NING platform (web 2. [...]

2013
Ruta : revista universitària de treballs acadèmics, Núm. 5 (Diciembre 2013) , p. 1-30  
8.
21 p, 3.3 MB La economía política de la investigación informacional / Almiron, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Este trabajo presenta un análisis de los actores que impulsan actualmente las principales actividades de investigación relacionadas con la llamada sociedad de la información y la comunicación digital (denominada aquí investigación informacional). [...]
This paper presents an analysis of the actors that today are pushing the main research activities in the so-called information society and digital communication fields (referred here as informational research). [...]

2007 - 10.4185/RLCS-62-2007-743-197-217
Revista latina de comunicación social, Núm. 62 (2007) , p. 197-217  
9.
22 p, 220.4 KB Espacios de participación para la construcción de la memoria colectiva en la prensa digital espanyola : participation spaces for the construction of collective memory in the Spanish digital press / Molina Rodríguez-Navas, Pedro
La prensa digital española ha publicado espacios dedicados a la recuperación de la memoria histórica democrática o a la memoria personal de la ciudadanía en general. Para confeccionarlos ha solicitado la participación de los usuarios. [...]
The Spanish press has published digital spaces dedicated to the recovery of democratic historical memory or personal memory citizenship in general. To do has requested the participation of users. Mostly, the contributions have included personal photographic materials with or without descriptive accounts but in other cases the forms of intervention have been different. [...]

2012
Fonseca, Journal of Communication, Núm. 5 (Diciembre 2012) , p. 140-161  
10.
11 p, 84.2 KB La sociedad multipantallas: retos para la alfabetización mediática / Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona)
La televisión convencional, en sus inicios medios de comunicación centralizada y de audiencia masiva, se está actualmente transformando y diversificando para acomodarse a las nuevas exigencias y condiciones de los nuevos contextos digitales. [...]
Conventional television is getting transformed and diversified to adapt to the new requirements and conditions of the new digital contexts. This means deep transformations in the production, distribution and reception systems; in the programs, genres, and contents in general; and in the commercialization channels and financing systems. [...]

2008 - 10.3916/c31-2008-01-002
Comunicar, Vol. 16, Núm. 31 (octubre 2008) , p. 15-25  

Articles : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
59 p, 1.1 MB El català (no) mola? Anàlisi discursiu de les preferències i identificacions lingüístiques dels adolescents catalans / Codoñes Tapias, Emma ; Cardús i Ros, Salvador, 1954-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Informes estadístics recents assenyalen que l'ús social del català està perdent pes entre els adolescents, fins i tot com a llengua d'identificació dels que tenen el català com a llengua inicial, passant d'un 76% el 2006 a l'actual 47, 9%. [...]
Informes estadísticos recientes aseguran que el uso social del catalán está perdiendo peso entre los adolescentes, incluso como lengua de identificación de los que tienen el catalán como lengua inicial, pasando de un 76% en 2006 a un 47, 9% actualmente. [...]
Recent statistical reports state that the social use of Catalan is losing weight among adolescents, even as a language of identification for those who have Catalan as their first language, going from 76% in 2006 to 47. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
2.
52 p, 1.7 MB LA BRETXA DIGITAL DE GÈNERE A ESPANYA : una nova forma d'exclusió social de segle XXI / Ibáñez García, Natalia ; Solana Solana, Antonio Miguel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El present treball posa de manifest les transformacions que s'han produït en la societat, especialment l'espanyola, amb l'entrada de les noves tecnologies a la nostra vida quotidiana. La inclusió de manera desigual a la Societat de la Informació ha provocat la formació de diverses Bretxes Digitals al llarg dels anys, originant una nova forma d'exclusió social al segle XXI. [...]
El presente trabajo pone de manifiesto las transformaciones que se han producido en la sociedad, especialmente la española, con la entrada de las nuevas tecnologías a nuestra vida cotidiana. La inclusión de forma desigual a la Sociedad de la Información ha provocado la formación de diversas Brechas Digitales a lo largo de los años, originando una nueva forma de exclusión social en el siglo XXI. [...]
This project aims to explain the transformations that have been produced in society, especially in Spain, with the introduction of new technologies into daily life. The unequal inclusion in Information Society has created various digital divides over the years, which have produced a new form of social exclusion in the 21st century. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
Grau en Humanitats [1139]  
3.
12 p, 375.3 KB Explorando posibles tipologías de internautas en Uruguay / Escuder, Santiago ; López-Roldán, Pedro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fachelli, Sandra, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universidad de la República (Uruguai). Facultad de Ciencias Sociales
Los grandes esfuerzos en la sociología sobre la Sociedad de la Información (SI) se han dirigido fundamentalmente a explicar cómo usamos y qué tanto nos apropiamos de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC), al igual que vislumbrar cuáles han sido sus impactos en la calidad de vida de los hogares y los usuarios. [...]
Els grans esforços en la sociologia sobre la Societat de la Informació (SI) s'han dirigit fonamentalment a explicar com fem servir i què tant ens apropiem de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), igual que albirar quins han estat els seus impactes en la qualitat de vida de les llars i els usuaris. [...]
The great efforts in sociology on the Information Society (IS) were mainly aimed at explaining how we use and how we appropriated of Technologies of Information and Communication (ICT). Also the aim is to glimpse what were their impacts on the quality of life of households and users. [...]

2014  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.