Results overview: Found 8 records in 0.02 seconds.
Articles, 7 records found
Research literature, 1 records found
Articles 7 records found  
1.
15 p, 896.8 KB Introducing statistical machine translation in translator training : from uses and perceptions to course design, and back again / Rossi, Caroline (Université Grenoble Alpes)
While translation technology is now at the core of most translator training programmes, only a handful include teaching of statistical machine translation (SMT). This paper reports on the design and evaluation of an SMT course which we introduced in the second year of our Master's degree in Multilingual Specialised Translation in 2016.
Tot i que les tecnologies de la traducció actualment son una part essencial dels programes de formació de traductors, només uns quants d'ells incoporen continguts de traducció automàtica estadística (TAE). [...]
Aunque las tecnologies de la traducción actualment son una parte essencial de los programes de formación de traductores, únicamente unos cuantos de ellos incorporan contenidos de traducción automàtica estadística (TAE). [...]

2017 - 10.5565/rev/tradumatica.195
Tradumàtica, Núm. 15 (2017) , p. 48-62 (Tradumàtica oberta)  
2.
12 p, 817.6 KB Enseñanza y aprendizaje de astronomía diurna en primaria mediante «secuencias problematizadas» basadas en «mapas evolutivos» / Navarro Pastor, Manuel (Universitat d'Alacant)
Existe la imperiosa necesidad de mejorar la enseñanza de la ciencia en todas las etapas educativas, siendo el desarrollo de material curricular probado experimentalmente una de las estrategias ineludibles. [...]
There is an urgent need to improve Science teaching at all educational levels, and the development of curricular material that has been tested experimentally is undoubtedly one of the necessary strategies. [...]

2011 - 10.5565/rev/ec/v29n2.508
Enseñanza de las Ciencias, Vol. 29, Núm. 2 (2011) , p. 163-174  
3.
4 p, 31.6 KB El cambio cultural de las nuevas formas digitales y la modificación de hábitos comunicacionales en la sociedad de la información y la cibercultura / Fainholc, Beatriz (Universidad Nacional de La Plata)
El tránsito desde la sociedad postindustrial y/o de la información hacia la del conocimiento establece reconocer todos los registros comunicacionales que intervienen como medios o soportes y mediadores humanos y artefactuales, en las mediaciones socioculturales y tecnológico-educativas , representados por los convencional y tradicionalmente conocidos como de comunicación social , hoy en convergencia tecnológica y en conectividad a través de las nuevas tecnologías electrónicas de la información y la comunicación- TICs. [...]
2006
Didáctica, Innovación y Multimedia, N. 6 (2006) p. 0-0  
4.
11 p, 558.4 KB Los mapas conceptuales de J.D. Novak como instrumentos para la investigación en didáctica de las ciencias experimentales / González García, Fermín M.
This article is a review of Novak's «concept mapping», used as a tool for didactical research. It emphasizes its efficiency, especially with topics related to teachingpearning processes and planning of both curriculum and instruction. [...]
1992
Enseñanza de las Ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 148-158  
5.
12 p, 685.3 KB Diseño de unidades didácticas en el área de Ciencias Experimentales / Sánchez Blanco, Gaspar ; Valcárcel Pérez, María Victoria
This study puts forward some planning strategies for the teaching of Science based on a constructivist approach for the teaching/learning process. These strategies are shown in a model for the design of teaching units which includes five interdependent tasks: scientific analysis, pedagogical analysis, selection of objectives, selection of pedagogical strategies and selection of evaluation strategies. [...]
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 1 (1993) p. 33-44  
6.
12 p, 553.3 KB El paradigma de las concepciones alternativas y la formación de los profesores de ciencias / Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació)
The pre-service education of science teachers is empirically studied in the framework provided by the paradigm of alternative conceptions by means of 13 simple usual Physics questions. The rates of pre-service teachers' alternative conceptions show a strong resemblance with those found in previous research even with students. [...]
1994
Enseñanza de las Ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 3-14  
7.
10 p, 370.4 KB Evaluación de una experiencia de aula con un diseño basado en la teoría de la elaboración / Macías, Ascensión (Universidad Nacional de San Juan (San Juan, Argentina)) ; Maturano, Carla Inés (Universidad Nacional de San Juan (San Juan, Argentina)) ; Castro, José I. (Universidad Nacional de San Juan (San Juan, Argentina))
This work proposes a model of a curricular design in Physics and its application in the classroom. It is developed according to the guidelines of the elaboration theory and it is put into practice in a basic university course. [...]
1997
Enseñanza de las Ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 131-140  

Research literature 1 records found  
1.
708 p, 5.0 MB Bases del diseño curricular para la formación de traductores e intérpretes en Turquía / Aka, Özlem ; Hurtado Albir, Amparo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació
La presente tesis doctoral presenta algunas bases para el diseño curricular para la formación de traductores e intérpretes en Turquía. Consta de tres partes. La primera parte se trata de la formación de traductores e intérpretes en Europa y el proceso de implantación del EEES. [...]
This thesis presents some basis for curriculum design for the training of translators and interpreters in Turkey. It consists of three parts. The first part is the training of translators and interpreters in Europe and the process of implementation of the EHEA and its requirements. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.