Results overview: Found 4 records in 0.02 seconds.
Articles, 4 records found
Articles 4 records found  
1.
4 p, 361.5 KB Organització gràfica dels càlculs en exercicis sobre dissolucions / Aliberas Maymí, Joan
En els exercicis numèrics sobre dissolucions hi solen aparèixer un munt de dades que per als alumnes resulten difícils de manejar. Aquí es proposa una forma d'organitzar-les que les fa comprensibles i ajuda a prendre les decisions adequades per resoldre el problema.
Dissolution numerical activities is often full of data that are difficult for students to handle. In this article the author proposes a way of organizing this data in order to make them comprehensible and to help students make the right decisions to solve the problem.

2017 - 10.5565/rev/ciencies.4
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 34 (2017) , p. 12-15 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
12 p, 267.2 KB El desarrollo histórico del conocimiento sobre las disoluciones y su relación con la Teoría Cinético-Molecular. Implicaciones didácticas / Blanco-López, Ángel (Universidad de Málaga. Departamento de Didáctica de la Matemática, de las Ciencias Sociales y de las Ciencias Experimentales) ; Ruiz, Lucía (Instituto Provincial de Formación de Adultos de Málaga) ; Prieto, Teresa (Universidad de Málaga. Departamento de Didáctica de la Matemática, de las Ciencias Sociales y de las Ciencias Experimentales)
El conocimiento sobre la naturaleza de la materia y sus propiedades tiene un papel importante en la educación científica. Los currículos en nuestro país incorporan la enseñanza de la teoría cinético-molecular (TCM), asumiendo que aspectos básicos de esta teoría pueden ser comprendidos, asimilados y aplicados por el alumnado de la Educación Secundaria Obligatoria. [...]
Knowledge about the nature of matter and its properties has got an important role in science education. The curricula in our country include the teaching of the kinetic-molecular theory (KMT), assuming that basic aspects of this theory can be understood, assimilated and used by pupils of compulsory secondary education. [...]

2010 - 10.5565/rev/ec/v28n3.55
Enseñanza de las ciencias, Vol. 28, Núm. 3 (2010) , p. 447-458  
3.
14 p, 603.8 KB La utilización de un modelo de planificación de unidades didácticas : el estudio de las disoluciones en la educación secundaria / Sánchez Blanco, Gaspar ; De Pro Bueno, Antonio ; Valcárcel Pérez, María Victoria
The planning of didactic units is an element of reflection for teachers which allows the integration of both their scientific knowledge and their experiential skills. This study focus on the implementation of a planning model based on five tasks: the analysis of scientific content and the learning content which is derived from it (conceptual, procedural and attitudinal), the analysis of the problems involved in the learning of it (previous ideas and operational skills), the setting of the learning aims, the selection of the didactic strategies and the establishment of evaluative strategies. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4188
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 35-50  
4.
2 p, 56.7 KB Densitat i colors / Corominas Viñas, Josep (Escola Pia de Sitges. Departament de Ciències)
La diferència de densitat entre diverses dissolucions es pot aprofitar, amb l'ajut de colo-rants i d'una mica de traça amb el comptagotes, per obtenir capes de dissolucions formant boniques franges de colors.
2007 - 10.5565/rev/ciencies.273
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 6 (2007) p. 6-7  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.