Results overview: Found 16 records in 0.02 seconds.
Articles, 13 records found
Contributions to meetings and congresses, 3 records found
Articles 13 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
8 p, 1.3 MB Developing oral expression during confinement with very young learners / Arxé, Eva Alcalà (Escola Lloriana)
As teachers, we are aware of the fact that hundreds of unexpected things can occur in our day-to-day lives with our students and that being flexible and able to adapt to new situations is one of the most important features of our jobs. [...]
Els mestres som plenament conscients del fet que en el nostre dia a dia a l'aula poden passar centenars de coses inesperades amb els nostres alumnes i que ser flexible i capaç d'adaptar-se a noves situacions és una de les característiques més importants de les nostres feines. [...]
Los maestros somos conscientes de que en nuestro día a día en el aula pueden ocurrir una multitud de situaciones inesperadas con nuestros alumnos y que ser flexible y capaz de adaptarse a nuevas situaciones es una de las características más importantes de nuestra tarea. [...]

2021 - 10.5565/rev/clil.55
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 49-56 (Innovació i transmissió de coneixement)  
2.
22 p, 277.0 KB Dimensiones de evaluación de calidad de educación virtual : revisión de modelos referentes / Marciniak, Renata ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona)
Evaluar la calidad de educación virtual implica contar con un conjunto de dimensiones determinantes para definir dicha calidad. Los modelos de calidad surgen para proponer, describir y establecer como valorar dichas dimensiones. [...]
Carrying out the assessment of the quality of virtual education implies taking into account a set of dimensions determinant for its definition. New quality models are created in order to propose, describe and assess such dimensions. [...]

2018 - 10.5944/ried.21.1.16182
RIED : Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, Vol. 21 Núm. 1 (2018) , p. 217-238  
3.
14 p, 685.9 KB Teaching Spanish in the United States in the digital age : strategies and approaches on teaching Spanish in online and hybrid classes / She Honeycutt, Liane (Stanly Community College) ; Sears, Eli (Portland State University.)
Virtual technologies are omnipresent in everyday life and are becoming essential to either online, or hybrid classes. In higher education institutions in the United States, virtual platforms are in-creasingly used for teaching Spanish as a foreign language to students from varying back-grounds. [...]
Les tecnologies virtuals són omnipresents a la vida quotidiana i han esdevingut imprescindibles, tant a les classes online com presencials. A les institucions universitàries dels Estats Units, les plataformes virtuals s'utilitzen cada vegada més amb alumnes de diferents perfils que estudien espanyol com a llengua estrangera. [...]
Las tecnologías virtuales son omnipresentes en la vida cotidiana y se han vuelto imprescindibles tanto en las clases en línea como en las semipresenciales. En las instituciones universitarias de Estados Unidos, las plataformas virtuales se utilizan cada vez más para español como lengua extranjera a estudiantes con diferentes perfiles. [...]
Les nouvelles technologies sont omniprésentes dans la vie quotidienne et sont indispensables dans les cours de langues étrangères, que ce soit en mode asynchrone ou en mode hybride. Dans les universités américaines, les plateformes virtuelles sont de plus en plus prisées par les enseignants d'espagnol, qui enseignent à des étudiants de profils très variés. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.838
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 2 (may-june 2020) , e838 (Articles)  
4.
8 p, 729.3 KB Comparativo sobre las diferencias entre aprendizaje a distancia y estilos de aprendizaje / Gutiérrez Berumen, Gema María del Socorro ; Gutiérrez González, Alma Diana ; Hernández Ángeles, Ana Luisa ; Guerrero Reséndiz, Aurora
En el presente trabajo se exponen 4 estilos cognitivos y su relación con la educación a distancia como supuesto de que las características individuales del alumno pueden ser un factor determinante tanto para su aprendizaje como para su permanencia en esta modalidad. [...]
This article discusses four of the cognitive styles and their relation to distance -virtual- education as an assumption that the student's individual characteristics can be a determining factor for both the learning and the student's permanence in this educational modality. [...]

2016
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 33 (Marzo 2016) , p. 1-8 (Col·laboracions)  
5.
12 p, 647.9 KB Developing serious games : from face-to-face to a computer-based modality / Padrós, Ariadna (Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses) ; Romero, Margarida (Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses) ; Usart, Mireia (Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses)
This paper introduces a methodology for the design of a collaborative Game Based Learning (GBL) model, used here in the context of a finance course in an onsite learning context. In this paper we discuss three releases of the Finance Assets Game (FAG), the teacher-led face-to-face model, the paper-based model, and the computer-based model.
2011
eLearning papers, Núm. 25 (2011) , p. 1-12  
6.
8 p, 1.1 MB Un ejemplo de programa autoformativo dirigido a médicos generalistas en servicio / Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El artículo describe la experiencia de un programa de formación en servicio dirigido a médicos generales que muestra el diagnóstico y tratamiento de una serie de doce patologías que plantean una serie de problemas a la salud pública. [...]
The paper describes the experience of an in-service training programme addressed to general practitioners that shows the diagnosis and treatment of a series of twelve pathologies that pose a series of problems to public health. [...]

1998 - 10.5944/ried.1.1.2152
RIED : Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, Vol. 1, núm. 1 (1998) , p. 147-154  
7.
15 p, 861.0 KB Diseño colaborativo de la sesión resumen de una asignatura online : creando un aula de estudio virtual / García-Barrera, Alba (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
En las universidades a distancia que toman como base de sus aulas plataformas similares a Moodle resulta complejo generar espacios de encuentro que faciliten las dinámicas de aprendizaje colaborativo y de estudio conjunto que tienen lugar en las bibliotecas de las universidades presenciales. [...]
In distance universities based on platforms like Moodle classrooms it is complex to generate meeting spaces that facilitate collaborative learning dynamics and collaborative study which takes place in the libraries of on-site universities. [...]

2014
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 29 (Septiembre 2014) , p. 1-13 (Articles)  
8.
6 p, 198.2 KB Réseau d' Enseignement Multimèdia (REM) : a la recerca d'un Erasmus virtual / Sancho Gil, Juana Mª (Universitat de Barcelona) ; Fonollosa Vives, Maite ; Barajas Frutos, Mario ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Chrysos, Adonis
En el artículo se da a conocer un nuevo proyecto de investigación sobre la utilización pedagógica de las nuevas tecnologlas de la información y la comunicación: Réseau d'Enseignement Multimédia (REM), en el que participa la Universidad de Barcelona junto con otras diez universidades europeas. [...]
Le sujet de cet article est un nouveau projet de recherche sur I'utilisation pédagogique des nouvelles technologies de I'inlormation et de la communication, le Réseau d'Enseignement Multimédia (REM), auquel participe l'Université de Barcelone, aux côtés de dix autres universités européennes. [...]
This paper gives general view of a research project about the pedagogical use of information and communication technologies: Réseau d'Enseignement Multimédia (REM), carried out by eleven european uniiversitites one of them being the University of Barcelona. [...]

1996
Temps d'educació, Núm. 16 (1996) , p. 143-148  
9.
24 p, 382.5 KB Strategic teaching in a virtual context : a study on tutor training in continuing education / Del Mastro Vecchione, Cristina (Pontificia Universidad Católica del Perú) ; Monereo i Font, Carles, 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Adult students who start a distance-studying program need to develop a strategic learning that allows them to adapt themselves to the demands of distance education and achieve their learning goals successfully. [...]
2008
Interactive educational multimedia, N. 16 (April 2008) , p. 9-32  
10.
4 p, 183.1 KB Distance learning and attitudes of greek basketball coaches / Tsamourtzis, Evangelos (Democritus University of Thrace. Department of Physical Education & Sport Sciences) ; Pechlivanis, P. (Democritus University of Thrace. Department of Physical Education & Sport Sciences) ; Karipidis, A. (Democritus University of Thrace. Department of Physical Education & Sport Sciences)
Aim of the present research was the determination of the attitudes of Greek Basketball coaches towards their distance learning with the use of ICT in comparison with the classical learning and the examination of the perspective of their distance learning with the use of ICT. [...]
2009
Revista de psicología del deporte, Vol. 18, Núm. 3 (2009) , p. 421-424  

Articles : 13 records found   1 - 10next  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 3 records found  
1.
6 p, 40.7 KB Notes regarding a pedagogical model for the distance learning of tradumática / Piqué i Huerta, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
The article presents a proposed plan of a pedagogical model for the distance learning of tradumática, based on an educational process that revolves around classes recorded in digital format and synchronous and asynchronous activities overseen by an educational supervisor.
2002 (Papers de Tradumàtica)
Simposi sobre l'Ensenyament a distància i semipresencial de la Tradumàtica, 1er : 2002  
2.
12 p, 186.5 KB The difference between presence-based education and distance learning / Fernández Rodríguez, Mònica
Attempts to define distance learning always involve comparisons with presence-based education, as the latter is the most direct reference that the former has. It is on this basis that the convergent points, similarities and differences of the two types of approach are established. [...]
2002 (Papers de Tradumàtica)
Simposi sobre l'Ensenyament a distància i semipresencial de la Tradumàtica, 1er : 2002  
3.
7 p, 256.9 KB How to educate students without coming face to face with them or Information technologies in the teaching of translation on a distance-learning basis / Neunzig, Wilhelm
The author offers a synoptic vision of the possibilities presented by the use of information and communication technologies in the teaching of translation on a distance-learning basis, with a view to improving contact between lecturers and students, suggesting practical translation classes and guaranteeing individualised online education.
2002 (Papers de Tradumàtica)
Simposi sobre l'Ensenyament a distància i semipresencial de la Tradumàtica, 1er : 2002  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.