Resultats globals: 9 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 7 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
17 p, 278.7 KB Más allá de los límites escolares : aprendizajes lingüísticos del alumnado de origen inmigrante / Reyes, Charo (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los actuales cambios en el terreno lingüístico debido a las migraciones internacionales se reflejan de forma especialmente clara en los centros educativos. Este artículo presenta los múltiples aprendizajes lingüísticos del alumnado catalán de origen inmigrante de dos escuelas de secundaria con ideologías de acogida diferentes y en contextos socio-espaciales distintos, una pequeña ciudad costera de la región metropolitana de Barcelona y un barrio céntrico de la ciudad de Barcelona representativo del modelo de super-diversidad (Vertoveç, 2007). [...]
Els actuals canvis en el terreny lingüístic a causa de les migracions internacionals es reflecteixen de forma especialment clara en els centres educatius. Aquest article presenta els múltiples aprenentatges lingüístics de l'alumnat català d'origen immigrant de dues escoles de secundària amb ideologies d'acolliment diferents i en contextos soci-espacials diferents, una petita ciutat costanera de la regió metropolitana de Barcelona i un barri cèntric de la ciutat de Barcelona representatiu del model de super-diversitat (Vertoveç, 2007). [...]
The current changes in the linguistic sphere due to international migrations are reflected in a particularly clear way in educational establishments. This article presents the diverse linguistic learning experiences of Catalan students of immigrant origin in two secondary schools with different reception ideologies and in different socio-spatial contexts: a small coastal town in the metropolitan region of Barcelona, and a central neighbourhood of the city of Barcelona that is representative of the super-diversity model (Vertoveç, 2007). [...]
Les changements actuels dans le domaine linguistique dus aux migrations internationales se reflètent particulièrement bien dans les écoles. Cet article présente les apprentissages linguistiques multiples d'élèves catalans d'origine immigrée dans deux écoles secondaires aux idéologies d'accueil différentes et dans des contextes socio-spatiaux différents, une petite ville côtière de la région métropolitaine de Barcelone et un quartier central de la ville de Barcelone représentatif du modèle de super-diversité (Vertoveç, 2007). [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1127
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 2 (2022) , p. e1127 (Articles)  
2.
24 p, 226.4 KB Que ja·s parla different que·s parlava deu anys ha esta part. El català modern : la baula imprescindible / Massanell i Messalles, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona)
En el present article fem un repàs de les causes que han provocat que els textos catalans dels segles XVII i XVIII i del primer terç del XIX hagin estat tradicionalment objecte de poca estima, raó per la qual l'estudi lingüístic del català modern ha rebut menys atenció que el d'altres períodes. [...]
2019 - 10.7203/caplletra.66.13509
Caplletra, Núm. 66 (2019) , p. 183-206  
3.
10 p, 125.2 KB L'Any Internacional de les Llengües 2008 : per la diversitat lingüística i el multilingüisme / Argenter Giralt, Joan Albert 1947- (Institut d'Estudis Catalans)
A propòsit de la declaració de l'Any Internacional de les Llengües 2008 per l'ONU, es fa una presentació succinta de les motivacions i de la significació d'aquesta iniciativa i es fa una recensió de les iniciatives de caràcter polític, de recerca i de sensibilització dutes a terme per organismes internacionals (UNESCO) i supranacionals (UE) en relació amb la promoció de la diversitat lingüística i el multilingüisme. [...]
Apropos the declaration of the International Year of the Languages 2008 by the UNO, the author briefly presents the motivation and meaning of this initiative. Also, a series of UNO's and the EU's political measures, research programs, actions oriented to sensitize governments and public opinion to language diversity and multilingualism are reviewed. [...]

2007-2008 - 10.2436/20.3007.01.20
Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 6 (2007-2008) , p. 15-23  
4.
9 p, 178.3 KB Una Experiència de tutoria entre iguals a secundària : emprar la diversitat de l'alumnat per aprendre català / Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
2010 - 10.2436/20.2504.01.10
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 20 (2010) , p. 291-299  
5.
20 p, 507.2 KB Acciones educativas para colectivos en situación de vulnerabilidad social en Aragón : alumnos inmigrantes con diversidad lingüística. ¿Cuál sigue siendo el problema de fondo? / Soler Costa, Rebeca (Universidad de Zaragoza)
La heterogeneidad del alumnado alcanza mayores cotas cuando la población escolar refleja la multiculturalidad de una sociedad que, como la aragonesa, acoge a un notable número de inmigrantes, muchos de ellos desconocedores de la lengua oficial de la escuela. [...]
L'heterogeneïtat de l'alumnat és encara més gran i complexa quan la població escolar reflecteix la multiculturalitat d'una societat que, com l'aragonesa, acull un nombre notable d'immigrants, molts dels quals són desconeixedors de la llegua vehicular de l'escola i, per aquest motiu, els seus fills són vulnerables a les aules i a la societat. [...]
The students' heterogeneity reaches higher levels when the school population reflects the multiculturalism of a society which, like the Aragonese, hosts a remarkable number of immigrants, many of them unaware the official school language; their children are, therefore, vulnerable in their classrooms and in society. [...]

2013 - 10.5565/rev/educar.420
Educar, Vol. 49, Núm. 2 (Juliol-Desembre 2013) , p. 267-286  
6.
18 p, 98.5 KB Movimientos migratorios en la República Argentina. El impacto de la diversidad sociocultural en el sistema educativo público de grandes centros urbanos / Luján Bertella, María ; Universidad Paris VIII ; Universidad Nacional de Tres de Febrero ; Universidad de Buenos Aires
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
El objetivo de esta comunicación es aportar reflexiones conceptuales y resultados de experiencias educativas en la República Argentina en torno a los desafíos que representa para las escuelas de centros urbanos el abordaje de procesos de enseñanza aprendizaje en contextos de alta diversidad sociocultural, como resultado de permanentes movimientos migratorios tanto del interior del país como de países limítrofes. [...]
Sólo con una política educativa sistemática que garantice reales condiciones de igualdad de oportunidades educativas podrá la escuela constituirse en un espacio democrático, donde la diversidad sociolinguística y cultural sea un factor de enriquecimiento de los aprendizajes y del éxito escolar.

2007
EMIGRA working papers, Núm. 85 (2007) , p. 1-18  
7.
14 p, 92.7 KB Práctica educativa y adquisición de la lengua de la escuela / Oller, Judith (Universitat de Girona. Departament de Psicologia) ; Fresquet, Montserrat (Universitat de Girona. Departament de Psicologia) ; Serra, Josep Maria (Universitat de Girona. Departament de Psicologia) ; Siques, Carina (Universitat de Girona. Departament de Psicologia) ; Vila, Ignasi (Universitat de Girona. Departament de Psicologia)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
La presencia de alumnado extranjero en las aulas de Cataluña aumenta en número cada año. Ante esta realidad -que provoca nuevos retos en relación a la igualdad de oportunidades y la cohesión social- se han desarrollado actuaciones diversas desde el Departamento de Educación de la Generalitat de Cataluña: el plan de acogida para la infancia extranjera y sus familias centrado en el período de matriculación, el apoyo específico a la escolarización de los niños y niñas extranjeros, así como diversas actuaciones encaminadas al aprendizaje de la lengua catalana para los alumnos que se incorporan tardíamente a nuestro sistema educativo. [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 23 (2007) , p. 1-14  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
23 p, 453.4 KB El fenomen de la intermediació lingüística per part de menors (ILM). Recull de citacions / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Romero-Moreno, Aran (Universitat Autònoma de Barcelona)
Els infants i adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris. Gràcies a l'escolarització i la immersió lingüística a la nova societat aprenen la llengua o llengües oficials del nou país de manera més ràpida que els seus progenitors. [...]
2022  
2.
21 p, 249.6 KB Regulació de la política lingüística en estats federals / García Salcedo, Paula ; Botella Corral, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La política lingüística és una de les polítiques essencials que ajuden a la convivència en un estat determinat en el qual conviuen diverses llengües. És important que aquest tipus de polítiques siguin gestionades de tal manera que els parlants de les mateixes no vegin el seu idioma en perill. [...]
La política lingüística es una de las políticas esenciales que ayudan a la convivencia en un estado determinado en el cual conviven varias lenguas. Es importante que este tipo de políticas sean gestionadas de tal manera que los hablantes de las mismas no vean su idioma en peligro. [...]
Language policy is one of the essential policies that help to coexist in a specific state in which several languages coexist. It is important that this type of policy is managed in such a way that speakers of these languages do not see their language as being endangered. [...]

2020
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.