visitant ::
identificació
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Cerca
Lliura
Ajuda
Personalitza
Les vostres alertes
Els vostres cistells
Les vostres cerques
Servei de Biblioteques
Sobre el DDD
Català
English
Español
Pàgina inicial
> Resultats de la cerca: Docència
qualsevol camp
resum
filiació institucional
assignatura
autor
authorcount
codi assignatura
codi pla d'estudis
codi titulació
primera pàgina
text complet
forma
codi subvenció
issn
número
matèria
orcid
pla d'estudis
professor
publicació
número de registre
col·lecció
paraula clau
títol
titulació
any
Consells de cerca
Cerca avançada
Cerca col·leccions:
*** qualsevol col·lecció pública ***
1611: Revista d'història de la...
452°F : revista de teoria de l...
Adhesius
Adhesius polítics
El Sincrotró ALBA
Antoni Lloret
Anàlisi
Grup de Recerca Antigona
Antiquària (abans 1801)
Anuario iet de trabajo y relac...
Anuaris i memòries
Anuario Lope de Vega
Articles
Col·laboracions periodístiques
Articles de divulgació
Articles de recerca
Ressenyes
Articles i informes de la UAB
Articles publicats
Articles publicats a la UAB
Asiadémica. Revista universita...
Fons de l'Agència de Salut Púb...
Athenea digital
Atlas d’Anatomia Veterinària
Atles d'Epidermis
Atlas de los músculos del perr...
Àudio
Barcelona Lab for Urban Enviro...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital de Sobirani...
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Biblioteca Universitària de Sa...
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Bernard Lesfargues
Bernard Lesfargues, audiovisua...
Bernard Lesfargues, correspond...
Bernat Lesfargues, obra de cre...
Bovis
Brumal
Butlletins
Butlletins de la UAB
Canis et felis
Capítols de llibres
Capítols de llibres de la UAB
Biblioteca Econòmica Carandell
Col·lecció Reserva Carandell (...
Manuscrits Carandell (S. XVIII...
Cartells d’eleccions autonòmiq...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells d’eleccions generals ...
Cartells d’eleccions municipal...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells polítics
Cartells promocionals
Cartells
Combinatorics, Coding and Secu...
Centre d’Estudis Demogràfics (...
Centre d'Estudis sobre dictadu...
Arts i humanitats
Ciències
Ciències de la salut i biocièn...
Ciències socials i jurídiques ...
Enginyeries
Centre d'Estudis Olímpics de ...
Grup de Recerca en Ecologia Qu...
Ciències Ambientals. Projectes...
Ciències de la Comunicació. Tr...
Ciències
CIMITEC-UAB
Catalan journal of linguistics
Clays and Clay Minerals
CLIL. Journal of Innovation an...
CLIL-SI. Semiimmersió en lleng...
Clínica veterinaria de pequeñ...
Centre de Lingüística Teòrica ...
Grup de Recerca en Comunicació...
ConnectinGeo
CORE en Patrimoni Cultural
CORE de Salut Mental
CORE de Ciutats Intel·ligents ...
Col·legi Oficial de Veterinari...
CRAG (Centre de Recerca en Agr...
CREAF (Centre de Recerca Ecolò...
Centre de Recerca per a l’Educ...
Centre de Recerca en Sanitat A...
Cunicultura
cvicente
Catalan working papers in ling...
dA Derecho Animal
Documents d'anàlisi geogràfica
Datasets
Grup d’Investigació DCEI (Dire...
Dante e L'Arte
Declaracions mediambientals
Departament d'Economia Aplicad...
Departament d'Empresa. Documen...
designis
Didáctica, Innovación y Multim...
Dipòsit Digital de Documents d...
Disturbis
Doblele
Documentació empresarial
Documents gràfics i multimèdia
Documents institucionals
Documents institucionals de la...
Documents de recerca
Documents dels grups de recerc...
Doletiana
Grup de Recerca Drets dels Tre...
Grup de Recerca en Dret Penal ...
David Rosenthal
Dynamis
Environmental and Climate Econ...
E-ciències jurídiques
Enseñanza de las ciencias
CRiEDO (Centre de Recerca i Es...
Educar
Eficàcia de la Formació (EFI)
Eines d'Innovació Docent en Ed...
ELCVIA
Estudios de lingüística del es...
EMIGRA Working Papers
Enginyeria Electrònica. PFC
Enginyeria Informàtica. PFC
Enginyeria de Materials. PFC
Enginyeria. Projectes de final...
Enginyeria Química. PFC
Enginyeria Tècnica Industrial....
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica de Telecomu...
Enginyeria de Telecomunicació....
Enginyeria. TFM
Enrahonar
Equinus
Escola Superior d'Arxivística ...
Escola d'Enginyeria. TFG
Estrat crític
Estudis
Estudis de la UAB
Exàmens
Exposicions de les Biblioteque...
The Security of Networks and D...
Facultat de Biociències. TFG
Biociències. TFM
Facultat Ciències de l'Educaci...
Ciències de l'Educació, TFM
Facultat de Ciències. TFG
Ciències. TFM
Facultat de Ciències de la Com...
Facultat de Ciències de la Com...
Ciències de la Comunicació. TF...
Facultat de Dret. TFG
Facultat d’Economia i Empresa....
Facultat de Filosofia i Lletre...
Filosofia i Lletres. TFM
Facultat de Medicina. TFG
Facultat de Ciències Polítique...
Ciències Polítiques i Sociolog...
Facultat de Psicologia. TFG
Psicologia. TFM
Facultat de Traducció i d'Inte...
Traducció i Interpretació. TFM
Facultat de Veterinària. TFG
Veterinària. TFM
Institut Universitari Avedis D...
Fanzins
Faventia
Institut de Recerca contra la ...
Focus on international migrati...
Fons històric de veterinària
Llibres històrics de veterinàr...
Revistes històriques de veteri...
Fons personals i institucional...
Fotografies
Fotografies de la UAB
Ferran Sunyer i Balaguer
Ferran Sunyer i Balaguer, corr...
FUABFormació
Fundació Salut i Envelliment U...
Grup de Recerca en Remugants (...
Gabinet de Comunicació i Educa...
Grup d'Estudis sobre Immigraci...
Grup d'Electroquímica, Fotoquí...
Grup d'estudi de la literacita...
GENOCOV
Geologica acta
Globalització, Educació i Polí...
Grup d’Estudis República i Dem...
Group on Interactive Coding of...
Grup de Recerca en Compostatge...
GIES (Grup de Recerca en Estrè...
Grup de nanoenginyeria de mate...
grafica
Grup de Recerca en Antropologi...
Grafo Working Papers
Grup de Recerca en Desistiment...
GREDICS (Grup de Recerca en Di...
Grup de Recerca en Ensenyament...
Gresc@ (Grup de Recerca en Edu...
Grup de Recerca Educació i Tre...
GRISS (Grup de Recerca en Imat...
Grup de Recerca en Publicitat ...
Grup de Recerca Mètodes i Apli...
Grup d’Investigació en Estruct...
Grup de recerca Tradumàtica
Centres i grups de recerca (pr...
GSADI Sociologia Analítica i D...
GSD (Grup de sistemes dinàmics...
Guies de Biblioteques
Eines per a la recerca
Bases de dades
Guies de les Biblioteques
Catàleg
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Com trobar...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Recursos temàtics
Biblioteca Universitària de Sa...
Serveis
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Guies de l'estudiant
Guions de Ràdio Barcelona
Higher education policy
Grup de Recerca Història del c...
Historiae
HMiC
Doctors/es Honoris causa
Premsa aranesa
HPC4EAS (High Performance Comp...
Institut d’Investigació i Inno...
Grup de Recerca en Infància i...
Integrated Assessment: Sociolo...
Institut de Biotecnologia i de...
Institut Català de Nanociència...
Institut Català de Paleontolog...
Institut de Ciències Polítique...
Institut de Ciència i Tecnolog...
Institut de Dret i Tecnologia ...
Integrated Earth System Dynami...
Institut de Física d’Altes Ene...
Institut de Govern i Polítique...
Institut d'Investigació en Cie...
Institut d'Història de la Cièn...
Institut d'Investigació Biomèd...
Imbalance-P
Institut de Neurociències (INc...
Institut de la Comunicació de ...
Indialogs
Informes anuals
Informes anuals d'empresa
Informes anuals de la UAB
Informes de projectes
Informes de sostenibilitat
Grup d'Innovació Docent de la ...
Inter Asia papers
Institut de Recerca de l’Espor...
Isogloss
ISOR (Investigacions en Sociol...
José Agustín Goytisolo
José Agustín Goytisolo, àudio
José Agustín Goytisolo, corres...
José Agustín Goytisolo, dedica...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, fotogr...
José Agustín Goytisolo, obra c...
José Agustín Goytisolo, obra d...
José Agustín Goytisolo, recone...
José Agustín Goytisolo, vídeos
Jordi Arbonès
Jordi Arbonès, activitats prof...
Jordi Arbonès, altra documenta...
Jordi Arbonès, correspondència
Jordi Arbonès, dedicatòries
Jordi Arbonès, documentació pe...
Jordi Arbonès, fotografies
Jordi Arbonès, obra creativa
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, reconeixement i...
Jaume Camps
Jaume Camps, activitat profess...
Jaume Camps, apunts
Jaume Camps, congressos
Jaume Camps, documentació pers...
Jaume Camps, fotografies
Jaume Camps, il·lustracions
José Mallorquí
Fons periodístic Josep Maria F...
Jesús Moncada
Jesús Moncada, dibuixos
Journal of Catalan Intellectua...
Contribucions a jornades i con...
Contribucions a jornades i con...
Materials promocionals
Jornades i congressos de la UA...
Jornades d’Innovació Docent de...
Jaume Roca
Jaume Roca, activitat professi...
Jaume Roca, apunts
Jaume Roca, congressos
Jaume Roca, documentació alien...
Jaume Roca, documentació perso...
Bellaterra journal of teaching...
Karanos. Bulletin of Ancient M...
Laboratori de Periodisme i Com...
Grup de recerca Laboratori Hum...
Laboratori d'Anàlisi Instrumen...
Links & Letters
Language design
Langue(s) & Parole
Laboratori de Prospectiva i Re...
Lluís Capdevila i Vilallonga
Lectora
London International Advertisi...
LIEC (Llenguatge i Ensenyament...
Limnética
Llibres
Llibres de la UAB
Llibres i col·leccions
Llibres i col·leccions de la U...
Grup de Recerca en Comunicació...
Locus amoenus
Manuscrits (S. XI-XIX)
Manuscrits
Mapes
Mapes de la Guerra Civil Espan...
Col·lecció Martí Gelabertó de ...
Materials acadèmics
Material de curs UAB
Materials didàctics
Materials Matemàtics
Memòria càrnia digital (MCD)
Fons Manuel Cubeles i Solé
Maria Dolores Baucells
María Dolores Baucells, articl...
María Dolores Baucells, contri...
María Dolores Baucells, docume...
María Dolores Baucells, materi...
Memòria Digital d'Escorxadors ...
Memòria Digital d’Etnologia Ve...
Memòria Digital de Producció A...
Memòria Digital de la Vida Rur...
Medievalia
Memòria personal
Memòries de titulacions
Methodos
Memòria Forestal Digital (MFD)
Memòria Gastronòmica Digital (...
Grup de Recerca Malalties infe...
Grup de Micologia Veterinària
Minescope
Mirabilia
MIRAS (Mediació i Interpretaci...
Mitologías hoy
Workshop MRAMA
Miquel Tomàs Ondiviela
No drets
Nuevas de Indias. Anuario del ...
Observatori de la Tordera
Material obsolet
Ontology studies
Orsis
Ovis
PACTE (Procés d'Adquisició de ...
Pàgines web
Jordi Bigues - Fons Palomares
Papers
Grup de Recerca en Psicologia ...
Pere Calders
Pere Calders, activitats profe...
Pere Calders, àudio
Pere Calders, correspondència
Pere Calders, documentació per...
Pere Calders, fotografies
Pere Calders, obra creativa
Pere Calders, reconeixement i ...
Pere Calders, vídeos
Pendent
Perifèria
Produccions de la Facultat de ...
Publicitat institucional UAB
Plans de gestió de dades (PGD)
Ponències i comunicacions
Ponències i comunicacions de l...
Porci
Postals
Postals de Catalunya
Postals d'Espanya
Pòsters
Pòsters de la UAB
Research group on Psychosocial...
Pedro Pascual
Pedro Pascual, apunts
Pedro Pascual, correspondència
Premsa política
Pragmàtiques (S. XVI-XIX)
Prepublicacions
Prepublicacions de la UAB
Presentacions
Presentacions de la UAB
Papers : Regió Metropolitana d...
Guies docents
Programes radiofònics
Publiradio
Publicacions matemàtiques
Publicacions periòdiques
Publicacions periòdiques de la...
Publicacions de la Secció de M...
Papers del CEDOC
Quaderns d'italià
Quaderns
Quaderns IEE
Quaderns de psicologia
Questiones Publicitarias
Centre d’Estudis Sociològics s...
Revistes antigues d'art i cult...
Revista clínica electrónica en...
Recursos docents
Recursos docents - Servei de B...
Recerca musicològica
Grup de Fiabilitat de Disposit...
Redes
ReGroc : revista de gramática ...
REICIT, Recerca en Estudis Int...
República i republicanisme
Revistes de fons antic
Revibec
Revisar
Revisió càrregues automàtiques
Revisió Biblioteca de Ciència ...
Revisió Biblioteca de Comunic...
Revisió Biblioteca d'Humanita...
Revisió Biblioteca de Medicin...
Revisió de les revistes UAB
Revisió Biblioteca Università...
Revisió Biblioteca de Cièncie...
Revisió Unitat Tècnica i de P...
Revisió Biblioteca de Veterin...
Revistes
Revista de psicología del depo...
Revistes de la UAB
RIDEG. Revista Interdisciplina...
Ramón Ortiz Fornaguera
Ramón Ortiz Fornaguera. Corres...
Ramón Ortiz Fornaguera. Docume...
Ramón Ortiz Fornaguera. Trebal...
Rafael Tasis
Rafael Tasis, obra creativa
Rúbrica contemporanea
Ruta comunicación
Scriptum digital
Selecciones avícolas
Security of Networks and Distr...
Soberanía alimentaria
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
SORT
Sostenibilitat i Prevenció Amb...
SPIN-PORICS
Studia aurea
Studia aurea monográfica
Synthesis of Bioactive Organic...
Treballs d'arqueologia
Tiempo devorado
Tesis doctorals
Tesis doctorals de la UAB
Treballs de Fi de Grau
Premis UAB. TFG
Revista Tradumàtica
Translat Library
TransMedia Catalonia
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de construcció de tip...
Grup de recerca en Traducció d...
Universitat Autònoma de Barcel...
UAB Divulga
3 Qüestions. Divulgació Cientí...
Càpsules de recerca NEO
UAB Divulga videos
Fons patrimonial
UAB Innova
Unitat d’Assessorament Psicope...
Grup de Recerca Epidemiologia ...
Unitat de Fonaments de l'Anàli...
Unitat d'Historia Econòmica. D...
Unitat de Patologia Murina i C...
Veterinària. Treballs
Qualitat d'Aliments d'Origen A...
Zoonosi i Una Sola Salut (ONE ...
Vídeos de les Biblioteques de ...
Vídeos
Vídeos de la UAB
Vivat academia
WaterInnEU
Grup de recerca Wildlife Ecolo...
Wormwood review
Working papers
Working papers de la UAB
Xavier Fàbregas
Amèrica
Classificació de canals
Caça
Cistelleria
Cuirs i pells
Fires de bestiar i aviram
Gossos / Cinofília
Història local
Inspecció veterinària d'escorx...
Xavier Fàbregas i Comadran, ma...
Matança del porc
Memòria Digital del Pollancre ...
Objectes tradicionals
Paisatges
Patrimoni arquitectònic
Pelleteria
Residus en carns
Toro fer
Trichinella
Ordena'ls per:
Mostrar els resultats:
Format de visualizació:
el darrer primer
títol
autor
any
asc.
desc.
- o prioritzar per -
semblança de paraules
10 resultats
25 resultats
50 resultats
100 resultats
250 resultats
500 resultats
llista única
dividit per col·lecció
BibTeX
Citation
CSV
HTML brief
HTML detailed
HTML MARC
HTML photo captions only
HTML portfolio
METS
Untitled
Untitled
Untitled
XML Dublin Core
XML MARC
Resultats globals:
148
registres trobats en 0.02 segons.
Articles
,
82
registres trobats
Contribucions a jornades i congressos
,
21
registres trobats
Publicacions periòdiques
,
1
registres trobats
Llibres i col·leccions
,
16
registres trobats
Documents de recerca
,
25
registres trobats
Materials didàctics
,
3
registres trobats
Documents gràfics i multimèdia
,
1
registres trobats
Articles
82
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
32 p, 312.9 KB
Metodologías de enseñanza y estrategias de evaluación utilizadas por el profesorado en la Facultad de Educación y Humanidades de la Universidad de Tarapacá
/
Gairín Sallán, Joaquín
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Capetillo Velásquez, Rubén
(Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo del estudio es conocer la realidad pedagógica del docente universitario, si responde a los actuales requerimientos didácticos y si se mantiene en sintonía con el Modelo Educativo de la Universidad de Tarapacá. [...]
2020 -
10.46377/dilemas.v36i1.2301
Dilemas contemporáneos: educación, política y valores
,
Vol. VII Núm. 3 (2020)
, Article 3
Registre complet
-
2.
8 p, 609.9 KB
Patrones de aprendizaje de estudiantes de posgrado en salud pública : relaciones con la identidad, la formación y el trabajo de profesores en Brasil
/
Delgado Orrillo, Yansy Aurora
(Universidad Federal de Río de Janeiro. Instituto NUTES de Educación en Ciencias y Salud) ;
Ciraso Calí, Anna
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Quesada Pallarès, Carla
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Matos Nunes, Tania Celeste
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
;
de Oliveira Figueiredo, Gustavo
(Universidad Federal de Río de Janeiro) ;
García-Orriols, Jordi
(Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ;
Rodrigues Guilam, Maria Cristina
(Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ;
Martínez-Fernández, J. Reinaldo
(Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Introducción: se analizan las relaciones entre los patrones de aprendizaje de estudiantes de posgrado en salud pública y las representaciones sociales sobre identidad profesional, trabajo docente y formación de profesores, en una institución brasileña. [...]
Introduction: The relationships between the learning patterns of postgraduate students and their social representations of professional identity, teaching work and pedagogical training at the postgraduate level in health at a Brazilian institution are analyzed. [...]
2023 -
10.1016/j.edumed.2023.100829
Educacion Medica
,
Vol. 24 Núm. 4 (2023)
, article 100829-8
Registre complet
-
3.
12 p, 352.9 KB
L'observació entre iguals com a mecanisme de desenvolupament professionaldocent. La percepció dels participants de la Xarxa de Competències Bàsiques
/
Duran Gisbert, David
1963- (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Corcelles Seuba, Mariona
(Universitat Ramon Llull) ;
Miquel, Ester
(Universitat Autònoma de Barcelona)
La observación entre iguales consiste en parejas de docentes, con grados de experiencia similar, que acuerdan observarse mutuamente uno o varios aspectos pedagógicos de su acción en el aula, por medio de instrumentos de recogida de evidencias, para posteriormente ofrecerse retroalimentación constructiva mutua, que permita reflexionar para encontrar objetivos de mejora. [...]
L'observació entre iguals consisteix en parelles de docents, amb graus d'experiència similar, que acorden observar-se mútuament un o diversos aspectes pedagògics de la seva acció a l'aula, per mitjà d'instruments de recollida d'evidències, per posteriorment oferir-se retroalimentació constructiva mútua, que permeti reflexionar per trobar objectius de millora. [...]
Peer observation consists of pairs of teachers, with similar degrees of experience, who agree to observe each other focusing on one or different pedagogical aspects from their action in class. Evidence-gathering tools are used to offer constructive mutual feedback afterwards, which enables reflection to set goals for improvement. [...]
Associació Catalana de Psicopedagogia i Orientació, 2020 -
10.32093/ambits.vi53.2636
Àmbits de psicopedagogia i orientació
,
Vol. 53 (2020)
, p. 49-61
2 documents
Registre complet
-
4.
22 p, 265.2 KB
La formación en traductología en el grado de Traducción e Interpretación de la Universidad española
/
Castellano Martínez, José María
(Universidad de Córdoba) ;
Rodríguez-Tapia, Sergio
(Universidad de Córdoba)
Este estudio pretende identificar qué fortalezas y debilidades plantea la enseñanza de la traductología en el panorama nacional. Para ello, partimos de las competencias profesionales previstas en el Libro blanco del título de Grado en Traducción e Interpretación de la ANECA (2004) y tomamos como modelo los contenidos indicados en las referencias bibliográficas más citadas en las guías docentes de las 32 asignaturas analizadas. [...]
This study aims to identify the strengths and weaknesses of the teaching of Translatology in Spain on the bases of the professional competences set out in the Spanish Evaluation and Assessment Agency's Libro blanco on the bachelor's degree in Translation and Interpreting (2004) and take as a model the contents indicated in the most cited bibliographical references in the teaching guides of the 32 analysed subjects. [...]
2022 -
10.5565/rev/quaderns.65
Quaderns : revista de traducció
,
Vol. 29 (2022)
, p. 137-157
Registre complet
-
5.
19 p, 256.3 KB
Concebir el presente : Apuntes para una asignatura en construcción
/
Lo Cascio, Paola
(Universitat de Barcelona)
En este artículo se lleva a cabo una reflexión en torno a la transmisión del conocimiento del pasado más reciente de España en el marco de la enseñanza universitaria de grado. Arrancando desde unas primeras consideraciones en merito a la consolidación de las investigaciones de historia del tiempo presente y a la dificultad de plasmar sus resultados en propuestas docentes, se esbozan las características principales de una posible asignatura que trate los contenidos vinculados a la experiencia política, social, económica y cultural de España desde 1978 y hasta nuestros días. [...]
En aquest article es duu a terme una reflexió entorn de la transmissió del coneixement del passat més recent d'Espanya en el marc de l'ensenyament universitari de grau. Arrencant des d'unes consideracions inicials en mèrit a la consolidació de les recerques d'història del temps present i a la dificultat de plasmar els seus resultats en propostes docents, s'esbossen les característiques principals d'una possible assignatura que tracti els continguts vinculats a l'experiència política, social, econòmica i cultural d'Espanya des de 1978 i fins als nostres dies. [...]
This paper reflects on the transmission of knowledge of Spain's most recent past in the context of undergraduate university education. Starting with some initial considerations on the consolidation of research into present-day history and the difficulty of translating its results into teaching proposals, the paper outlines the main characteristics of a possible subject dealing with the contents linked to the political, social, economic and cultural experience of Spain from 1978 to the present day. [...]
2023 -
10.5565/rev/tdevorado.187
Tiempo devorado
,
Vol. 8 Núm. 1 (2023)
, p. 35-52 (Articles)
Registre complet
-
6.
14 p, 192.6 KB
La carpeta docente. Instrumento para la evaluación de la calidad docente
/
Galán-Mañas, Anabel
(Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo de este artículo es presentar la carpeta docente como instrumento de evaluación del desempeño del profesorado universitario. En primer lugar se indican las principales características de la carpeta y, posteriormente, se propone una estructura y se describen los elementos que podrían incluirse en cada uno de los apartados. [...]
The aim of this article is to present the teaching portfolio as an instrument to assess university teachers' performance. Firstly, the main characteristics of the portfolio are outlined. Next, a structure is proposed, and the elements that could be included in each of the sections are described. [...]
2019 -
10.5585/eccos.n51.16258
EccoS - Revista Científica
,
Núm. 51 (2019)
, p. 16258
Registre complet
-
7.
16 p, 842.3 KB
The role of English for specific purposes (ESP) in supporting the linguistic dimension in English-medium instruction (EMI)
/
Costa, Francesca
(Università Cattolica del Sacro Cuore) ;
Mastellotto, Lynn
(Free University of Bolzano)
Partly because of the Bologna Declaration, the so-called English-Medium Instruction (EMI) courses in universities have undergone a strong surge in the last 15 years. This initial phase of growth in EMI has had an impact on LSP (Language for Specific Purposes) courses, which have in some cases suffered a consequent decline. [...]
Degut en part a la Declaració de Bolonya, els anomenats cursos de Docència universitària en anglès (DUA) a les universitats han experimentat un fort auge els darrers 15 anys. Aquesta fase inicial de creixement en DUA ha tingut un impacte en els cursos de Llengua /Anglès amb Finalitats Especifiques (LFE /AFE), que en alguns casos han patit una disminució. [...]
En parte debido a la Declaración de Bolonia, los llamados cursos English-Medium Instruction (EMI) en las universidades han experimentado un fuerte auge en los últimos 15 años. Esta fase inicial de crecimiento de EMI ha tenido un impacto en los cursos de LSP (Language for Specific Purposes), que en algunos casos han sufrido una disminución consecuente. [...]
2022 -
10.5565/rev/clil.91
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
,
Vol. 5 Núm. 2 (2022)
, p. 37-52 (Innovació i transmissió de coneixement)
Registre complet
-
8.
14 p, 590.0 KB
The Role of the L1 in EMI classroom practices : Exploring identity shifts through language choice
/
Moncada-Comas, Balbina
(Universitat de Lleida)
English-medium instruction (EMI) affects lecturers' classroom practices as they face a new teaching scenario where language(s) can be used to construct lecturers' identities. Therefore, lecturers can take up different identities because their language-choice acts depend on their communicative and identification purposes. [...]
La Docència universitària en anglès (DUA) afecta les pràctiques dels professors a l'aula perquè afronten noves situacions on la(es) llengua(es) contribueix(en) a la construcció de la seva identitat. [...]
La instrucción a través del inglés (EMI) afecta las prácticas de los profesores, porque afrontan un nuevo escenario en el que se pueden utilizar diferentes lenguas para construir sus identidades profesionales. [...]
2022 -
10.5565/rev/clil.84
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
,
Vol. 5 Núm. 2 (2022)
, p. 23-36 (Innovació i transmissió de coneixement)
Registre complet
-
9.
16 p, 136.7 KB
Desarrollo profesional de docentes universitarios en línea : un análisis desde las ecologías de aprendizaje
/
Cabrera Lanzo, Nati
(Universitat Oberta de Catalunya) ;
Guàrdia Ortiz, Lourdes
(Universitat Oberta de Catalunya) ;
Sangrà Morer, Albert
(Universitat Oberta de Catalunya)
La formación y el desarrollo profesional docente son los pilares sobre los que descansa la calidad pedagógica en la educación superior. La pandemia ha acelerado el impulso de la educación en línea y ha puesto de manifiesto la importancia de la formación y la actualización del profesorado que ejerce su docencia en dicha modalidad. [...]
La formació i el desenvolupament professional docent són els pilars sobre els quals descansa la qualitat pedagògica a l'educació superior. La pandèmia ha accelerat l'impuls de l'educació en línia i ha posat de manifest la importància de la formació i l'actualització del professorat que exerceix la seva docència en aquesta modalitat. [...]
Teacher training and professional development are the pillars that underpin the quality of teaching in higher education. The pandemic has accelerated the momentum of online education and has highlighted the importance of training and updating for teachers in higher education. [...]
2022 -
10.5565/rev/educar.1528
Educar
,
Vol. 58 Núm. 2 (2022)
, p. 321-336 (Monográfico)
Registre complet
-
10.
16 p, 209.6 KB
Aportaciones femeninas a las teorías de la comunicación : una propuesta para la docencia y la ciencia
/
García-Jiménez, Leonarda
(Universidad de Murcia / Colorado State University)
Las teorías de la comunicación son un campo de estudio en el que con frecuencia se han silenciado las aportaciones de mujeres investigadoras. Por ello, este artículo tiene como principal objetivo desarrollar un marco que analice el campo de la comunicación a partir de la figura de destacadas investigadoras que históricamente han tendido a quedar al margen de los relatos oficiales a pesar de la importancia de sus contribuciones. [...]
Les teories de la comunicació són un camp d'estudi en el qual sovint s'han silenciat les aportacions de les dones investigadores. Per això, aquest article té com a objectiu principal desenvolupar un marc que analitzi el camp de la comunicació a partir de la figura de destacades investigadores que històricament han tendit a quedar al marge dels relats oficials tot i la importància de les seves contribucions. [...]
Communication theories are a field of study in which the scientific contributions of female researchers have tended to be silenced. For this reason, the main purpose of this paper is to develop a framework to analyse the field of communication based on leading researchers who historically have tended to remain at the margins of official accounts, despite the importance of their contributions. [...]
2021 -
10.5565/rev/analisi.3327
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura
,
Vol. 65 (2021)
, p. 121-135 (Articles)
Registre complet
-
Articles :
82
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos
21
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
20 p, 178.7 KB
The ADLAB PRO course materials : structure, type, quantity, and aims
/
Matamala, Anna
2019
ADLAB PRO Multiplier Event: Extending the circle of audio description
. Ljubljana,
6é
: 2019
Registre complet
-
2.
25 p, 568.4 KB
La enseñanza de la audiodescripción en España : panorama actual de sus prácticas de enseñanza y aprendizaje, en base a los resultados de un cuestionario
/
Mendoza Domínguez, Nuria
(Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ;
Matamala, Anna
(Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
La Audiodescripción (AD) consiste en la conversión de imágenes a palabras con el objetivo de ofrecer una alternativa a los contenidos visuales a aquellas personas que no pueden acceder a estos. Puede considerarse también como un tipo de traducción y como tal, está incluida en los curricula de traducción audiovisual. [...]
2018
didTRAD (Congreso internacional sobre investigación en Didáctica de la traducción)
. Bellaterra (Barcelona),
IV
: 2018
Registre complet
-
3.
12 p, 370.2 KB
Expanding translation training to accessibility : the ACT and ADLAB PRO projects
/
Matamala, Anna
(Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ;
Orero, Pilar
(Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
Research on access services has been a central topic in the audiovisual translation field in recent years. Translation has been seen as a means of overcoming linguistic barriers, and audiovisual translation studies has been the field where many access services such as subtitling or audio description have been researched. [...]
2018
didTRAD (Congreso internacional sobre investigación en Didáctica de la traducción)
. Bellaterra (Barcelona),
IV
: 2018
Registre complet
-
4.
14 p, 894.1 KB
ACT and ADLAB PRO projects
/
Matamala, Anna
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
This paper will present two on-going European projects funded under the Erasmus + scheme: ACT and ADLAB PRO. Both projects share an interest in defining the skills needed to provide access services, and in creating materials to actually train professionals. [...]
2017
I Media Accesibility Platform International Conference
. Vigo, Spain,
1
: 2017
Registre complet
-
5.
18 p, 598.9 KB
El treball en grup com a mètode docent
/
Masjuan, Josep M.
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Elias, Marina
(Universitat de Barcelona) ;
Troiano i Gomà, Helena
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Tot i que diverses titulacions han adoptat diferents graus i versions del treball de grup, des de fa algun temps, sembla clar que la modificació dels mètodes docents associada a Bolonya n'ha estès la seva consideració com a competència a assolir, el seu ús i la seva pràctica a gairebé tots els àmbits de docència universitària. [...]
The teaching and learning Bologna's reform has promoted the use of the working group as a teaching methodology. However, we must consider that different degrees and faculties have implemented diverse versions of this way of organising the learning experience. [...]
2010
CIDUI : Nuevos espacios de calidad en la Educación Superior. un análisis comparado y de tendencias
. Barcelona, Catalunya,
6è
: 2010
Registre complet
-
6.
13 p, 87.9 KB
Formar en accessibilitat als mitjans : noves necessitats socials, noves tecnologies, noves propostes dinàmiques
/
Matamala, Anna
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ;
Orero, Pilar
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
2014
Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI)
. Tarragona, Catalunya,
8è
: 2014
Registre complet
-
7.
12 p, 1.3 MB
Soutien à l'enseignement et à la recherche
/
Besson Ribas, Carme
(Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Servei de Biblioteques
2013
Université Toulouse 1 Capitole. Visite de travail futur Learning centre
,
2013
Registre complet
-
8.
9 p, 728.4 KB
La nova figura de suport a la docència i la recerca
/
Besson Ribas, Carme
(Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Servei de Biblioteques
2012
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB
. Bellaterra, Catalunya, 6a : 2012
Registre complet
-
9.
4 p, 23.9 KB
Una experiencia de la enseñanza de sistemas decisionales en lengua inglesa
/
Escobar Urmeneta, María Teresa
(Universidad de Zaragoza) ;
Moreno Jiménez, José María
(Universidad de Zaragoza) ;
Turón Lanuza, Alberto
(Universidad de Zaragoza) ;
Taula Rodona Internacional TRI-CLIL
(2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education
, 2012, p. 194-197
Registre complet
-
10.
13 p, 606.2 KB
Caront : gestió flexible de grups d'alumnes en una assignatura i activitats sobre grups. Nova activitat de control
/
Martí, E.
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Rocarías, Jaume
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Toledo, R.
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
L'Espai Europeu d'Educació Superior promociona el plantejament de noves metodologies docents. Davant la demanda de realitzar més avaluacions als estudiants i poder formar grups de treball de forma més flexible, Caront pretén donar aquesta flexibilitat de forma electrónica. [...]
2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB
, 5es : 2008
Registre complet
-
Contribucions a jornades i congressos :
21
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Publicacions periòdiques
1
registres trobats
1.
8 p, 209.4 KB
Enquesta d'avaluació de l'actuació docent
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Oficina de Qualitat Docent
L'enquesta sobre l'actuació docent del professorat la responen els alumnes cada semestre. Els estudiants valoren qüestions relacionades amb l'activitat desenvolupada pel professorat a l'aula.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Qualitat Docent, 2011-
24 documents
Registre complet
-
Llibres i col·leccions
16
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
21 p, 1.5 MB
Guia informativa sobre l'ús de recursos digitals per a la docència
/
Mercader, Cristina
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Morodo, Andy
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Alguacil, Laia
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Valdivia, Paloma
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquesta guia està elaborada pels membres del projecte "BOOST: Potenciar el desenvolupament de la Competència Digital Docent als graus d'Educació Infantil i d'Educació Primària" finançat per la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona a través del Programa Intern de Millora i Innovació Docent (convocatòria gener 2023). [...]
2023
Registre complet
-
2.
19 p, 598.0 KB
Informe d'auditoria de compliment del pla docent (curs acadèmic 2022/2023)
/
Unitat d'Auditoria
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Àrea de Transformació Digital i Organització
L'objectiu de l'auditoria és comprovar el compliment del pla docent pel curs 2022-2023 analitzant si la docència impartida coincideix amb la docència planificada i programada. En concret, s'han analitzat les diferències entre la docència planificada i la programada, i s'ha comprovat que la docència programada a PDS coincideixi amb la que s'està impartint pel que fa als següents aspectes: assignatura, grup, calendari, aula, docent, i idioma d'impartició. [...]
2023
Registre complet
-
3.
92 p, 4.2 MB
INDUCTEACHING: Proposta d'inducció docent lligada a formació inicial i primer any docent de mestres de primària
/
Olmos Rueda, Patricia
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El Projecte INDUCTEACHING ‒El trànsit cap a la professió docent: validació d'una proposta de model d'inducció docent lligada a la formació inicial i primer any docent de mestres/as de primària‒ (https://sites. [...]
Aquesta aportació és una síntesi del Projecte i de les seves aportacions més significatives, tractant de donar una visió general de tot allò realitzat i aconseguit, alhora que informar sobre els mecanismes que permeten accedir al coneixement acumulat. [...]
El document s'ha de mirar així, com una aproximació general a les millores que es poden fer en les accions estratègiques per acompanyar en el trànsit cap a la professió docent, la construcció de la identitat com a docent i el desenvolupament professional dels i de les mestres, aconsellant aprofundir-hi en els aspectes que interessin a partir de la documentació generada i referenciada al mateix text.
Bellaterra EDO-SERVEIS - Universitat Autònoma de Barcelona 2023
Registre complet
-
4.
2 p, 1.0 MB
Instrucció 10/2021 per a la planificació de la docència del curs 2021-2022. Consell de Govern, 30 de setembre de 2021
/
Universitat Autònoma de Barcelona
La instrucció que es presenta a continuació ha de servir per planificar la docència del curs 2021-2022, atès que la Direcció General d'Universitats li ha atorgat la consideració d'excepcional com a conseqüència de l'emergència sanitària derivada de la COVID-19 (acord CPOA de 19 de març de 2021 ratificat a junta del CIC del 26 de març de 2021). [...]
2021
Registre complet
-
5.
2 p, 1005.8 KB
Instrucció 9/2021 per a la planificació de la docència del curs 2021-2022. Consell de Govern, 8 de juliol de 2021
/
Universitat Autònoma de Barcelona
La instrucció que es presenta a continuació ha de servir per planificar la docència del curs 2021-2022, atès que la Direcció General d'Universitats li ha donat la consideració d'excepcional com a conseqüència de l'emergència sanitària derivada de la COVID-19 (acord CPOA de 19 de març de 2021 ratificat a junta del CIC del 26 de març de 2021). [...]
2021
Registre complet
-
6.
592x824, 9.5 MB
Co-teaching transdisciplinario : experiencias docentes
/
Saura Mas, Sandra
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Álvarez Cobo, Yolanda
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Blanco-Romero, Asunción
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ritondale, Elena
(Universitat Autònoma de Barcelona)
;
Barrera, Jaume,
1954- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este libro pretende ser un compañero de viaje para el profesorado que desea plantearse la educación como un reto de actualización y puesta al día constante, y para quien desea un aliado frente a la parcelación de los conocimientos que realiza la visión exclusivamente disciplinaria de la formación tradicional. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2020
Registre complet
-
7.
1 p, 144.3 KB
PDI. La Universitat en línea : una oportunitat per innovar Personal Docent i Investigador
/
Universitat Autònoma de Barcelona
2021
Registre complet
-
8.
2 p, 638.7 KB
Instrucció núm. 2/2013, 12 de juny, del vicerector de Professorat i Programació Acadèmica en relació amb la docència impartida en anglès en titulacions de grau
/
Universitat Autònoma de Barcelona
L'objecte d'aquesta instrucció és establir els criteris per reconèixer la docència impartida en llengua anglesa a les titulacions de grau de la Universitat Autònoma de Barcelona. Aquesta instrucció està dirigida a tot el professorat de la Universitat amb responsabilitats docents en titulacions de grau.
2013
Registre complet
-
9.
7 p, 268.0 KB
Instrucció 10/2020 sobre la protecció de dades en matèria de docència virtual i d'avaluacions en línia
/
Universitat Autònoma de Barcelona
Aquesta Instrucció dona per finalitzada la docència presencial del segon semestre del curs 2019-2020 i acorda que tota l'activitat docent pendent ha de continuar en format virtual fins a la finalització del curs, i, en previsió que la situació d'emergència no permeti dur a terme cap activitat d'avaluació presencial durant el segon semestre del curs 2019-2020, disposa que el professorat ha de dissenyar unpla d'avaluació no presencial que inclogui, també, els processos de recuperació.
Esta Instrucción da por finalizada la docencia presencial del segundo semestre del curso 2019-2020 y reconoce que toda la actividad docente pendiente tiene que continuar en formato virtual hasta la finalización del curso, y, en previsión de que la situación de emergencia no permita llevar a cabo ninguna actividad de evaluación presencial durante el segundo semestre del curso 2019-2020, dispone.
que el profesorado tiene que diseñar un plan de evaluación no presencial que incluya, también, los procesos de recuperación.
This order terminates all face-to-face teaching in the second semester of the 2019-2020 academic year and establishes that all pending teaching activity must continue in virtual format until the end of this said academic year. [...]
2020
3 documents
Registre complet
-
10.
8 p, 209.4 KB
Enquesta d'avaluació de l'actuació docent
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Oficina de Qualitat Docent
L'enquesta sobre l'actuació docent del professorat la responen els alumnes cada semestre. Els estudiants valoren qüestions relacionades amb l'activitat desenvolupada pel professorat a l'aula.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Qualitat Docent, 2011-
24 documents
Registre complet
-
Llibres i col·leccions :
16
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Documents de recerca
25
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
13 p, 987.6 KB
NLP a les Aules
/
Prats Gili, Gerard
;
Lladós, Josep,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Aquest projecte busca analitzar l'estat d'art de les eines de processament de llenguatge natural en l'actualitat, i analitzar el paper que han tingut les Tecnologies de la Informació i la Comunicació en el sector educatiu des d'un punt de vista tècnic i filosòfic. [...]
Este proyecto busca analizar el Estado del Arte de las herramientas de Procesamiento de Lenguaje Natural (NLP), y examinar el papel que las Tecnologías de la Información y la Comunicación han tenido en el sector educativo desde una perspectiva técnica y filosófica. [...]
This project seeks to analyze the State of the Art of Natural Language Processing (NLP) tools, and to examine the role that Information and Communication Technologies have had in the educational sector from a technical and philosophical perspective. [...]
2023
Enginyeria Informàtica
[
958
]
Registre complet
-
2.
158 p, 3.0 MB
La perspectiva de gènere en la docència universitària a la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB : una observació participant amb les docents
/
Mampel Alonso, Olga
;
Foradada Villar, Mireia,
dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Actualment, la perspectiva de gènere (PE) a la docència universitària és un concepte cada cop més estès a les universitats. A Catalunya, existeix el Marc Conceptual de Gènere (2020) des d'una aproximació multidimensional, transformable i transversal, i reflexiona gràcies a epistemologies feministes sobre la necessitat de transgredir de les fronteres eurocèntriques, postcolonials i discriminatòries en la pràctica educativa. [...]
2022
Grau en Pedagogia
[
1211
]
Registre complet
-
3.
6.6 MB
La docencia compartida. Una herramienta para facilitar el progreso en los procesos de enseñanza-aprendizaje
/
Triana Teherán, Edwin José
;
Armengol Asparó, Carme,
dir.
La present Tesi Doctoral té el propòsit de donar a conèixer la docència compartida com una metodologia que facilita el progrés en els processos d'ensenyament-aprenentatge. El professorat necessita formar-se de manera permanent per a donar resposta ràpida a les diverses circumstàncies que es detecten a l'aula, com són els problemes d'aprenentatge, la falta d'habilitats socials, els diferents nivells d'assimilació, i principalment la diversitat. [...]
La presente Tesis Doctoral tiene el propósito de dar a conocer la docencia compartida como una metodología que facilita el progreso en los procesos de enseñanza-aprendizaje. El profesorado necesita formarse de manera permanente para dar respuesta rápida a las diversas circunstancias que se detectan en el aula, como son los problemas de aprendizaje, la falta de habilidades sociales, los diferentes niveles de asimilación, y principalmente la diversidad. [...]
The purpose of this doctoral thesis is familiarising with co-teaching as a methodology that facilitates progress in the teaching-learning processes. Teachers need permanent training to respond quickly to the various circumstances that are detected in the classroom, for example, learning problems, lack of social skills, different levels of assimilation, and above all, diversity. [...]
2022
Registre complet
-
4.
10 p, 909.0 KB
Aula de programació interactiva
/
Galante Causanilles, Lluís
;
Valveny Llobet, Ernest,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Aquest projecte s'enfoca en la millora i expansió de les capacitats d'una plataforma web existent, que té com a objectiu brindar un entorn d'ensenyament virtual per a matèries relacionades amb la programació. [...]
This project focuses on improving and expanding the capabilities of an existing web platform, which aims to provide a virtual teaching environment for subjects related to programming. The aim is to achieve a more complete and advanced version, which solves problems identified in the previous version and improves interaction and collaboration between teachers and students. [...]
Este proyecto se enfoca en la mejora y expansión de las capacidades de una plataforma web existente, que tiene como objetivo brindar un entorno de enseñanza virtual para materias relacionadas con la programación. [...]
2023
Enginyeria Informàtica
[
958
]
Registre complet
-
5.
382 p, 3.8 MB
Learning and Assessment of Content and Language in EMI in Higher Education : Is Integration Possible? Multiple Case Study
/
Andjelkov, Sonja
;
Escobar Urmeneta, Cristina,
dir.
La DUA (Docència Universitària en Anglès) fa referència a l'anglès com a llengua vehicular en assignatures acadèmiques als països on l'anglès no es parla com a idioma principal. En el cas d'Espanya, i d'altres països de parla no anglesa, la DUA ha estat adoptada pels responsables de nombroses universitats amb l'objectiu de contribuir al domini d'aquest idioma com a llengua addicional (ILA) per part dels estudiants. [...]
Las últimas décadas han traído muchos cambios en la educación superior. En Europa, por ejemplo, tanto el Proceso de Bolonia, como el programa de intercambio interuniversitario "Erasmus", han ampliado las oportunidades educativas y han creado una perspectiva diferente sobre el perfil de la universidad para el siglo XXI. [...]
One of the trends taking place in non-English-speaking countries in both Europe and elsewhere, which promotes cultural and international diversity, is the offering of degree programmes either partly or wholly in English. [...]
2022
Registre complet
-
6.
14 p, 1.3 MB
Academic Video Conference for students
/
Esteo Belmar, David
;
Grau Sala, Ramon,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Durante la nueva situación provocada por el COVID-19 escuelas, institutos y universidades se han visto obligadas a modificar de manera excepcional su sistema docente a un modelo telemático, impartiendo las clases a través de herramientas virtuales que, sin previa preparación, provocaban una desconexión entre alumnos y profesores disminuyendo su rendimiento y perdiendo la interacción a la que estábamos acostumbrados en una docencia presencial. [...]
During the new situation caused by COVID-19, schools, institutes and universities have been forced to exceptionally modify their teaching system to a telematic model, teaching classes through virtual tools that, without previous preparation, caused a disconnection between students and teachers decreasing their performance and losing the interaction to which we were accustomed in face-to-face teaching. [...]
Durant la nova situació provocada per la COVID-19 escoles, instituts i universitats s'han vist obligades a modificar de manera excepcional el seu sistema docent a un model telemàtic, impartint les classes a través d'eines virtuals que, sense preparació prèvia, provocaven una desconnexió entre alumnes i professors disminuint el rendiment i perdent la interacció a la què estàvem acostumats en una docència presencial. [...]
2022
Enginyeria Informàtica
[
958
]
Registre complet
-
7.
12 p, 1.0 MB
Aula de programació interactiva
/
Pipoyan Paronyan, Arman
;
Valveny Llobet, Ernest,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
L'objectiu d'aquest projecte és augmentar les funcionalitats d'una eina de suport docent integrant diferents tecnologies existents com GitHub, Jupyter o Moodle i afegir altres funcionalitats que no requereixen mòduls externs. [...]
The goal of this project is to increase the functionalities of a teaching support tool by integrating different existing technologies such as GitHub, Jupyter or Moodle and adding other functionalities that do not require external modules. [...]
El objetivo de este proyecto es aumentar las funcionalidades de una herramienta de apoyo docente integrando diferentes tecnologías existentes como GitHub, Jupyter o Moodle y añadir otras funcionalidades que no requieren módulos externos. [...]
2022
Enginyeria Informàtica
[
958
]
Registre complet
-
8.
64 p, 841.6 KB
Teaching English to Adults : The Students' Perceptions on Coteaching Adjustments during the COVID-19 Pandemic
/
Amieva Potrony, Anna
;
Escobar Urmeneta, Cristina,
dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
The COVID-19 pandemic and the safety measures and restrictions implemented by the governments have had a huge impact on education world-wide. Educational institutions were forced to abruptly close the school premises and adopt different - and improvised - online teaching approaches. [...]
La pandèmia de la COVID-19 i les mesures i restriccions de seguretat implementades pels governs han tingut un gran impacte en l'educació mundialment. Les institucions educatives es van veure forçades a tancar els centres educatius i a adoptar diferents (i improvisades) metodologies d'ensenyament en línia. [...]
2021
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
930
]
Registre complet
-
9.
39 p, 567.4 KB
Students'perceptions of coteaching in the EFL classroom at a public language school for adults in Catalonia
/
Cuadrado García, Daniel
;
Escobar Urmeneta, Cristina,
dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Over the last decades, there has been a general tendency towards an inclusive model of education that guarantees the same learning opportunities to all students regardless of their learning barriers or disabilities. [...]
Durant les últimes dècades, hi ha hagut un esforç per apropar l'educació cap a un model inclusiu que garanteixi la igualtat d'oportunitats d'aprendre per a tots els alumnes independentment de les seves barreres o les seves discapacitats. [...]
2021
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
930
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
931
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
932
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
933
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
934
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
935
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
936
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
937
]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
[
939
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
940
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
941
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
942
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
1141
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
1216
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
1217
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
1218
]
Registre complet
-
10.
113 p, 895.8 KB
Elaboración de un diccionario árabe-español del vocabulario básico para el aprendizaje del árabe como segunda lengua extranjera en la FTI. Estudio práctico del uso de este diccionario como herramienta para la traducción
/
Lopez Vilchez, Vanessa
;
Abu-Sharar, Hesham,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest treball consisteix en l'elaboració d'un diccionari bilingüe àrab-espanyol en el qual s'inclou tot el vocabulari treballat a l'assignatura Idioma C per a Traductors i Intèrprets (àrab), impartida a la FTI. [...]
El presente trabajo consiste en la elaboración de un diccionario bilingüe árabe-español en el que se incluye todo el vocabulario trabajado en la asignatura Idioma C para Traductores e Intérpretes (árabe), impartida en la FTI. [...]
This work lies in the elaboration of an Arabic-Spanish bilingual dictionary that includes all the vocabulary worked in the subject Language C for Translators and Interpreters (Arabic), taught at the FTI. [...]
2021
Grau en Traducció i Interpretació
[
1202
]
Grau en Traducció i Interpretació
[
1203
]
Grau en Traducció i Interpretació
[
1204
]
Grau en Traducció i Interpretació
[
822
]
Registre complet
-
Documents de recerca :
25
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Materials didàctics
3
registres trobats
1.
14 p, 918.0 KB
La inclusió és cosa de tothom : 10 idees pel professorat
/
Blanch-Gelabert, Sílvia
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
González-Monfort, Neus
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Miquel, Ester
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Moore de Luca, Emilee
(Universitat Autònoma de Barcelona)
;
Moriana Garrido, Carlos
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Morodo, Andy
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Nieva, Carolina
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Sanahuja Gavaldà, José María
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Santiveri Papiol, Noemí
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest decàleg és fruït del treball del grup d'interès d'inclusió de la Facultat de Ciències de l'Educació amb l'objectiu de compartir estratègies d'inclusió a les nostres aules universitàries. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Registre complet
-
2.
12 p, 988.8 KB
Pensament crític : Guia per a l'aprenentatge
/
Ruiz Bueno, Carme
coord. ;
Basart i Muñoz, Josep M
coord. ;
Álvarez, Maria
;
Blanco-Romero, Asunción
;
Corbella Molina, Laura
;
García López, María del Mar
;
Marzo Cabero, Núria
;
Montaña, Montserrat
;
Mor-Mur i Francesch, Montserrat
;
Pla, Reyes
;
Prat, Maria
;
Puente, Sílvia
;
Quilabert, Edgar
;
Urrea, Aida
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Fundació Autònoma Solidària
Guia per a l'aprenentatge del pensament crític. La guia és el resultat d'una avaluació de l'impacte de propostes docents innovadores per al desenvolupament de les competències transversals pensament crític i compromís ètic.
Universitat Autònoma de Barcelona : Fundació Autònoma Solidària, 2019
Registre complet
-
3.
27 p, 374.3 KB
Taller para la elaboración de la carpeta docente (portafolio docente). Dossier de actividades
/
Fuentes Agustí, Marta
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Galán-Mañas, Anabel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ;
Suárez Ojeda, María Eugenia
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
GI-IDES: Portafoli docent
Este dossier forma parte de un Taller diseñado para la elaboración de la Carpeta Docente entendida como un instrumento de reflexión, evaluación y mejora del profesorado universitario. A lo largo del taller se espera que el profesorado participante sea capaz de identificar el propósito y la estructura de un Portafolio Docente, revisar, analizar y reflexionar sobre su actuación docente actual y finalizar el taller con un primer esbozo de su Carpeta Docente que le permitirá seguir avanzando en su elaboración y uso profesional.
2011
Registre complet
-
Documents gràfics i multimèdia
1
registres trobats
1.
640x480, 60.5 KB
Exposició 1 milió de llibres
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Servei de Biblioteques
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Servei de Biblioteques
L'exposició oferia una bona selecció dels fons bibliogràfics i documentals de la nostra Universitat, que inclou cartes, manuscrits, facsímils, manuals docents o publicacions periòdiques entre d'altres tipologies. [...]
2006
23 documents
Registre complet
-
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una
alerta personal
via correu electrònic o subscribiu-vos al
canal RSS
.