Results overview: Found 7 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Research literature, 2 records found
Articles 5 records found  
1.
10 p, 152.9 KB ¿Compaginar o elegir? La transición del bachillerato a la universidad de deportistas de alto rendimiento / Miró Moyà, Salvador Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Perez-Rivases, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Ramis Laloux, Yago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Torregrosa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva)
El objetivo de este estudio fue explorar los facilitadores que permiten compaginar y las barreras que fuerzan a elegir entre el deporte de alto rendimiento y los estudios universitarios durante la transición del bachillerato a la universidad. [...]
The aim of this study was to explore the facilitators that allow combine and barriers that forced to choose between sport and university studies during the transition from high school to university. A longitudinal qualitative study was designed were participated 10 athletes (7 boys and 3 girls) from an elite sport school who were interviewed twice in a period of 12 months. [...]
O objetivo deste estudo foi explorar os facilitadores que permitem combinar e as barreiras que forçam a escolher entre o esporte de alto desempenho e os estudos universitários durante a transição do bacharel para a universidade. [...]

2018
Revista de psicología del deporte, Vol. 27 Núm. 2 (2018) , p. 59-68 (Artículos)  
2.
6 p, 671.1 KB Seguimiento de la transición a la universidad en mujeres deportistas de alto rendimiento / Perez-Rivases, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Torregrosa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Pallarès Parejo, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Regüela Sáez, Susana (Centre d'Alt Rendiment (Sant Cugat del Vallès, Catalunya))
Este estudio de caso longitudinal se enmarca en el modelo holístico (Wylleman, Reints, y De Knop, 2013). La transición a la universidad es uno de los momentos más importantes para los deportistas durante su carrera dual. [...]
The present longitudinal case study is framed in the holistic model (Wylleman, Reints, and De Knop, 2013). Transition to University is one of the most important moments for athletes during their dual career. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 3 (2017) , p. 102-107 (Congreso Mundial de Psicología del deporte)  
3.
6 p, 509.1 KB Student-athletes' perceptions of four dual career competencies / De Brandt, Koen (Vrije Universiteit Brussel) ; Wylleman, Paul (Vrije Universiteit Brussel) ; Torregrosa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Defruyt, Simon (Vrije Universiteit Brussel) ; Van Rossem, Nicky (Vrije Universiteit Brussel)
In order to assess athletes' competencies required for a successful combination of elite sport and education, the perceptions of 107 Flemish elite student-athletes of the importance, possession, and need to develop four dual career competencies (DC management, DCM; Career Planning, CPL; Mental Toughness, MTO; Social Intelligence and Adaptability, SIA) were investigated using the Dual Career Competency Questionnaire for Athletes (DCCQ-A; De Brandt et al. [...]
Con el objetivo de evaluar las competencias necesarias para combinar con éxito el deporte de élite y la educación, se han investigado las percepciones de importancia, posesión y necesidad de desarrollo de competencias para la Carrera Dual (CD; Gestión de CD, DCM; Planificación de Carrera, CPL; Fortaleza Mental MTO; Inteligencia social y Adaptabilidad, SIA respectivamente por sus siglas en inglés) en 107 estudiantes-deportistas Flamencos mediante el Cuestionario de Competencias para la Carrera Dual de Deportistas (DCCQ-A, por sus siglas en inglés; De Brandt et al. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 4 (2017) , p. 28-33 (Congreso Mundial de Psicología del deporte)  
4.
6 p, 383.3 KB Events of athletic career : a comparison between career paths / Ramos Gómez, Javier (Universidad Politécnica de Madrid) ; López de Subijana, Cristina (Universidad Politécnica de Madrid) ; Barriopedro Moro, María Isabel (Universidad Politécnica de Madrid. Departamento de Ciencias Sociales, de la Actividad Física, del Deporte y del Ocio) ; Muniesa, Carlos (Universidad Politécnica de Madrid)
The aim of this paper was to compare the sport stages of elite athletes depending on the career path they took. 476 retired elite Spanish athletes (62. 5% male and 37. 5% females) from 32 different sports answered a 55 items questionnaire. [...]
El objetivo de este artículo es el de comparar las diferentes etapas deportivas de deportistas de élite en función del tipo de carrera que tomaron: trayectoria lineal, convergente o paralela. 476 atletas de élite españoles retirados (62. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 4 (2017) , p. 115-120 (Congreso Mundial de Psicología del deporte)  
5.
6 p, 293.4 KB Competencias para la planificación de la carrera dual de deportistas de alto rendimiento / Miró Moyà, Salvador Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Torregrosa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Regüela Sáez, Susana (Centre d'Alt Rendiment (Sant Cugat del Vallès, Catalunya)) ; Perez-Rivases, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Ramis Laloux, Yago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
El objetivo de este estudio es explorar las competencias más importantes para la planificación de la carrera dual (CD) dependiendo del nivel académico. Participaron 138 deportistas-estudiantes de alto rendimiento y se dividieron en tres grupos según se nivel académico: (a) Educación secundaria (Medad =15,82; DT = 0,62); (b) Bachillerato (Medad = 17,37; DT = 1,03); y (c) Universidad (Medad = 21,48; DT = 2,34). [...]
The aim of the present study was to explore the most important Dual Career (DC) planning competences depending on the academic level. One-hundred and thirty-eight elite student-athletes were divided in three groups: (a) Secondary education (Mage = 15. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 4 (2017) , p. 51-56 (Congreso Mundial de Psicología del deporte)  

Research literature 2 records found  
1.
79 p, 1.9 MB Reptes i oportunitats de la internacionalització de la carrera dual de les esportistes : el cas del hockey herba / Galí Reyes, Mireia ; Badia i Perpinyà, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Segons les Directrius de la UE sobre Dual Careers of Athletes (Comissió Europea, 2012), és a dir, sobre la carrera dual dels i les atletes, els i les joves esportistes d'alt nivell que entrenen i competeixen a tot Europa, s'enfronten a múltiples riscos i reptes, i molts d'ells perden l'oportunitat de tenir una educació i formació d'alta qualitat que els pugui ajudar a preparar-se per una carrera professional, després de la seva jubilació, en el cas que siguin professionals o durant la seva vida professional no esportiva si són amateurs. [...]
Según las Directrices de la UE sobre Dual Careers of Athletes (Comisión Europea, 2012), es decir, sobre la carrera dual de los y las atletas, los y las jóvenes deportistas de alto nivel que entrenan y compiten en toda Europa, se enfrentan a múltiples riesgos y retos, y muchos de ellos pierden la oportunidad de tener una educación y formación de alta calidad que les pueda ayudar a prepararse para una carrera profesional, tras su jubilación, en caso de que sean profesionales o durante su vida profesional no deportiva si son amateurs. [...]
According to the EU Directives on Dual Careers of Athletes (European Commission, 2012), that is, on the dual career of athletes, high-level young athletes who train and compete throughout Europe, they face multiple risks and challenges, and many of them lose the opportunity to have high quality education and training that can help them prepare for a professional career, after their retirement, if they are professionals or during their non-sporting professional life if they are amateurs. [...]

2019-06-13
Graduat o Graduada en Humanitats [1139]  
2.
31 p, 3.8 MB Estudies o competeixes? Combina-ho amb la carrera dual / García Solà, Maria ; Torregrosa, Miquel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Cada vegada són més els esportistes que opten per combinar la seva carrera esportiva amb els estudis postobligatoris i/o formació professional. La finalitat d'aquest treball és examinar aquelles competències necessàries per assolir una carrera dual amb èxit. [...]
Increasingly number of athletes have decided to combine their sport career with compulsory studies or some other kind of professional education. The purpose of this study is to examine those competences that are necessary to achieve a successful dual career. [...]

2017
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.