Resultados globales: 6 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 6 registros
Artículos Encontrados 6 registros  
1.
10 p, 2.1 MB Contextos de indagación y controversias socio-científicas para la enseñanza del Cambio Climático / Domenech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC (Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències))
El artículo propone una mirada a herramientas y actividades didácticas en torno al Cambio Climático desde la enseñanza de las ciencias basada en la indagación (ECBI) y el trabajo a partir de concepciones erróneas. [...]
The article focuses on didactic tools and activities about Climatic Change from two perspectives: Inquiry-Based Science Education (IBSE) and misconceptions. These resources have been collected at the Geological Information for Teachers (GIFT) meeting, held in the context of the annual European Geosciences Union conference (EGU 2014). [...]

2014
Enseñanza de las ciencias de la tierra, Vol. 22, Num. 3 (2014) , p. 287-296  
2.
5 p, 1.2 MB Escritura de artículos y diseño de experimentos : andamios para escribir, pensar y actuar en el laboratorio / Domenech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC (Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències))
Las estrategias de aprendizaje de las ciencias mediante la indagación promueven el desarrollo de razonamientos y habilidades científicas por parte del alumnado. Para fortalecer estos aspectos del alumnado, en el marco de actividades de indagación se han desarrollado y aplicado andamiosdidácticos que, mediante la mejora de la escritura científica del alumnado, promueven una mayor comprensión de las actividades prácticas y los razonamientos científicos que participan en ellas.
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1085-1089 (Innovacions didàctiques)  
3.
11 p, 546.4 KB De l'epiteli de ceba a la indagació : un marc per a construir pràctiques investigadores cap a la Competència Científica / Domènech Casal, Jordi (Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya)) ; Ruiz, Neus (Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya))
El desenvolupament de les dimensions de la competència científica (conceptual, procedi-mental i epistèmica) té en els treballs pràctics de laboratori un espai candidat. El desple-gament de pràctiques investigadores és complex i requereix de marcs metodològics i su-ports per dur-lo a terme. [...]
Practical laboratory work is a candidate space to develop the conceptual, procedural and epistemic dimensions of scientific competence. Developing inquiry practices is complex and requires methodologic frames and didactic scaffolds. [...]

2016
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 9-19 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
4.
14 p, 251.2 KB Secuencias de apertura experimental y escritura de artículos en el laboratorio : un itinerario de mejora de los trabajos prácticos en el laboratorio / Domènech Casal, Jordi (INS Marta Mata) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Se presenta una secuencia didáctica formada por tres trabajos prácticos de laboratorio en formato de indagación. En cada uno de los trabajos prácticos, se ha incrementado el grado de apertura y participación del alumnado respecto al anterior, y se ha llevado a cabo una actividad de escritura de artículos científicos a partir de las investigaciones realizadas. [...]
The article describes a didactic sequence composed by three laboratory inquiry activities. Each activity increases gradually the participation of the students in experiment design and data collection, and includes an exercise of redaction of a scientific article from the inquiry work. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n3.851
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 3 (2013) , p. 249-262  
5.
6 p, 219.5 KB Hacking the code : una aproximació indagadora a l'ensenyament del codi genètic, o seguint les passes de Nirenberg i Khorana / Domènech Casal, Jordi (INS Marta Mata (Montornès del Vallès)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les Ciències)
Es descriu el disseny i aplicació d'una activitat didàctica sobre el codi genètic, al llarg de tres eixos didàctics: l'aprenentatge per indagació, la naturalesa del coneixement científic i la reflexió sobre els aprenentatges. [...]
The article presents a didactic activity about the Genetic Code, based on three methodo-logic principles: Inquiry-based science education, creation and nature of the scientific knowledge , and reflection on the learning process. [...]

2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 25 (Juny 2013) , p. 20-25  
6.
6 p, 224.6 KB EduWikiLab : la creació d'un espai col·laboratiu sobre treballs pràctics al laboratori i al taller / Besson, Isabel (Grup de treball EduWikiLab) ; Domènech Casal, Jordi (Grup de treball EduWikiLab) ; Goytia, Elisa (Grup de treball EduWikiLab) ; Sánchez, Núria (Grup de treball EduWikiLab)
La realització de treballs pràctics (al laboratori i el taller) té un gran potencial educatiu per a les matèries de ciències experimentals i aplicades. La dificultat de trobar materials i pràctiques fa necessari un espai col·laboratiu on els professionals puguin discutir i elaborar conjuntament principis pràctics i materials didàctics provats i optimitzats. [...]
2012
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 23 (desembre 2012) , p. 15-20  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.