Resultats globals: 48 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 23 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 17 registres trobats
Llibres i col·leccions, 6 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 23 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
14 p, 81.3 KB De Bolonia a Berlín / Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Este artículo pretende ser un recorrido histórico y sintético por las principales ideas suscritas en las diversas Declaraciones y Conferencias de los Ministros de Educación Superior Europeos respecto de la consecución del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES). [...]
This article intends to give a historic and synthetic overview of the principal ideas endorsed in various Declarations and Conferences of the European Ministries of Higher Education with respect to the achievement of Higher Education in Europe. [...]

2004
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 49, Núm. 18.1 (Abril 2004) , p. 149-162  
2.
21 p, 376.0 KB Los trabajos de fin de grado (TFG) como innovación en el EEES : una propuesta de tarea colaborativa basada en la tutoría piramidal / Gómez Parra, María Elena (Universidad de Córdoba. Departamento de Filologías Inglesa y Alemana) ; Serrano Rodríguez, Rocío (Universidad de Córdoba) ; Amor Almedina, M.ª Isabel (Universidad de Córdoba) ; Huertas Abril, Cristina A. (Universidad de Córdoba)
El Espacio Europeo de Educación Superior y la implantación de las nuevas titulaciones han generado una serie de cambios en el sistema universitario español, entre los cuales encontramos la elaboración del trabajo de fin de grado como culminación del proceso formativo. [...]
L'Espai Europeu d'Educació Superior i la implantació de les noves titulacions han generat una sèrie de canvis en el sistema universitari espanyol, entre els quals trobem l'elaboració del treball de fi de grau com a culminació del procés formatiu. [...]
The European Higher Education Area and the implementation of the new degrees have resulted in a number of changes in the Spanish university system, among which is the Final Degree Project as the culmination of the training process. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.829
Educar, Vol. 54 Núm. 2 (2018) , p. 369-389 (Monográfico)  
3.
22 p, 276.3 KB Formació inicial del professorat d'Educació Primària i internacionalització a casa : disseny i resultats preliminars del desplegament del Grau d'Educació Primària-Docència Universitaria en Anglès (GEP-DUA) / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
L'enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua) en l’educació primària exigeix professionals formats per actuar com a docents en aquest tipus de contexts. Sensible a aquesta qüestió, la UAB va posar en marxa al 2012 un programa pilot d'internacionalització a casa denominat «Grau d’Educació Primària – Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA), amb un 65-80% dels crèdits en anglès i amb un sistema d’accés propi. [...]
El enfoque (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua) en la educación primaria exige profesionales formados para actuar como docentes en este tipo de contextos. Sensible a esta cuestión, la UAB puso en marcha en el 2012 un programa piloto de internacionalización en casa denominado «Grado de Educación Primaria–Docencia en Inglés» (GEP-DUI), en el cual un 65-80% de los créditos se cursa en inglés y que cuenta con un sistema de acceso propio. [...]
Pour mettre en œuvre une approche EMILE (Enseignement de matières par l’intégration d’une langue étrangère) dans l’enseignement primaire, les professionnels doivent être formés au préalable pour pouvoir enseigner dans ce type de contextes. [...]
The CLIL (Content and Language Integrated Learning) approach in primary education calls for professionals trained to perform as teachers in contexts of this sort. Recognizing the importance of this issue, the UAB launched a pilot programme on internationalization at home in 2012. [...]

2016 - 10.1344/TE2017.52.2
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 11-32  
4.
17 p, 221.1 KB Internacionalització en el Grau d'Educació Primària - docència universitària en anglès : mirades crítiques dels estudiants i del professorat / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Sánchez Sola, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura)
L’inici de l’itinerari «Grau d’Educació Primària – Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA) dins del context català va ser una decisió valenta de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB, i la seva entrada en funcionament, un èxit —avalat, entre d’altres indicadors, per la bona acceptació dels estudiants. [...]
Comienzo del itinerario «Grado de Educación Primaria – Docencia Universitaria en Inglés» (GEP-DUI) en el contexto catalán fue una decisión valiente de la Facultad de Ciencias de la Educación de la UAB, y su entrada en funcionamiento, un éxito —avalado, entre otros indicadores, por la buena aceptación de los estudiantes. [...]
Dans le contexte catalan, le "Grade d’Enseignement primaire – Cours universitaires en anglais" (GEP-DUA) est le fruit d’une décision courageuse de la faculté des sciences de l’éducation de l’UAB et son lancement a été un succès à en juger, notamment, d’après le bon accueil reçu auprès des étudiants. [...]
The courageous decision of the UAB’s Faculty of Education to launch the Bachelor’s Degree in Primary Education – University Teaching in English (GEP-DUA) in the Catalan context has proved a success when we consider such indicators as how well it has been received by students. [...]

2017 - 10.1344/TE2017.52.3
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 33-49  
5.
20 p, 141.2 KB Las diez competencias fundamentales para la empleabilidad según egresados, profesorado y profesionales de la traducción y la interpretación / Cifuentes Férez, Paula (Universidad de Murcia. Departamento de Traducción e Interpretación)
La sociedad del conocimiento demanda a la universidad del siglo xxi que forme profesionales capaces de afrontar y satisfacer las necesidades laborales de esta. El presente estudio tiene como objetivo principal constatar cuáles son las competencias más importantes entre las competencias generales y específicas del Grado en Traducción e Interpretación de la Universidad de Murcia para el desempeño profesional en el mundo de la traducción y la interpretación. [...]
Knowledge society urges universities in the 21st century to train professionals so that they are able to face and meet the labor market needs. The present paper aims at finding out which general and specific competences of the degree in Translation and Interpreting at the University of Murcia are considered to be the most important for a good professional performance nowadays. [...]

2017
Quaderns : revista de traducció, Núm. 24 (2017) , p. 197-216 (Articles)  
6.
13 p, 86.4 KB La experiencia de la red universitaria española de evaluación formativa y compartida : proceso y abordaje / Navarro Adelantado, Vicente (Universidad de La Laguna) ; Santos Pastor, María Luisa (Universidad Autónoma de Madrid) ; Buscà Donet, Francesc (Universitat de Barcelona) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Muñoz, L. Fernando (Universidad de Almería)
Este trabajo recoge la visión de la evaluación que posee el profesorado de la Red y los resultados globales de las experiencias de innovación sobre evaluación formativa y compartida realizadas en el curso 2007-2008. [...]
2010
Revista iberoamericana de educación, Vol. 52, núm. 7 (2010) , p. 1-13  
7.
29 p, 370.7 KB La Universidad del Espacio Europeo de Educación Superior ante el abandono de los estudios de grado : causas y propuestas estratégicas de prevención / Íñiguez Berrozpe, Tatiana (Universidad de Zaragoza) ; Elboj Saso, Carmen (Universidad de Zaragoza) ; Valero Errazu, Diana (Universidad de Zaragoza)
El artículo presenta los resultados del proyecto «Causas de abandono en los estudios de grado de la Universidad de Zaragoza», promovido por el Instituto de Ciencias de la Educación y el Vicerrectorado de Estudiantes de esta universidad, con el objetivo de conocer el índice de abandono universitario desde la implantación del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES), así como sus causas y sus posibles estrategias de prevención. [...]
L’article presenta els resultats del projecte «Causes d’abandonament en els estudis de grau de la Universitat de Saragossa», promogut per l’Institut de Ciències de l’Educació i el Vicerectorat d’Estudiants d’aquesta universitat, amb l’objectiu de conèixer l’índex d’abandonament universitari des de la implantació de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES), així com les seves causes i les seves possibles estratègies de prevenció. [...]
This article presents the results of the project titled “Causes of Undergraduate Dropout at the University of Zaragoza" sponsored by the Institute of Education Sciences and the Vice- Rectorate of Students of this university to determine the dropout rate since the implementation of the European Higher Education Area (EHEA), as well as its causes and possible prevention strategies. [...]

2016 - 10.5565/rev/educar.674
Educar, Vol. 52 Núm. 2 (2016) , p. 285-313 (Monográfico)  
8.
14 p, 345.9 KB La formación en Psicología Social de segundo ciclo en el Espacio Europeo de Educación Superior / Seixas, Pablo de Sousa (Universidade Federal do Rio do Norte (Brasil)) ; Yamamoto, Oswaldo Hajime (Universidade Federal do Rio Grande do Norte (Brasil)) ; Peñaranda-Cólera, María del Carmen (Universidad de Valladolid) ; Garrido Luque, Alicia (Universidad Complutense de Madrid) ; Álvaro Estramiana, José Luis (Universidad Complutense de Madrid)
El Plan Bolonia orientó una serie de transformaciones en el ámbito de las políticas de educación superior, siendo el Máster uno de los niveles de enseñanza con más modificaciones. A partir de estos cambios, se consideró pertinente evaluar la introducción de estos estudios de segundo ciclo. [...]
The Bologna Process conducted a series of transformations at the level of higher education policies, being the Master one of the levels of education that suffered the greatest change. So we realized the need to assess the implementation of the Master. [...]

2016 - 10.5565/rev/qpsicologia.1331
Quaderns de psicologia, Vol. 18 Núm. 1 (2016) , p. 93-106 (Artículos)  
9.
20 p, 126.7 KB Incorporación de España al espacio europeo de educación superior : el caso de una universidad catalana / Masjuan, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
En este artículo se analizan dos procesos relativos a la incorporación de España al Espacio Europeo de Educación Superior, a través de la participación voluntaria de algunas titulaciones en una prueba piloto. [...]
2009
Calidad en la educación, Núm. 31 (Diciembre 2009) , p. 124-142  
10.
15 p, 609.7 KB Exploración de las aportaciones al trabajo colaborativo y constructivo de la web 2.0 : enseñar y aprender en espacios virtuales en la educación superior / Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada)
El nuevo perfil docente que la Sociedad del conocimiento y el Nuevo Espacio de Convergencia Europeo reclaman se sitúa en torno a procesos de trabajo fundamentalmente colaborativos en Red. Instrucción activa y promoción del trabajo conjunto en torno a redes profesionales que promuevan la ayuda entre pares, la reflexión elaborada, un clima de respeto y consideración/apreciación de las diferencias. [...]
The new educational profile that the Society of the knowledge and the New Space of European Convergence protest locates around essentially collaborative processes of work in Network. Active instruction and promotion of the joint work around professional networks that they promote the aid between pairs, the elaborated reflection, a climate of respect and consideration/appreciation of the differences. [...]

2010
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 18 (2010) , p. 1-15  

Articles : 23 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
5 p, 35.9 KB Plan de apoyo lingüístico a iniciativas AICLE en la Facultad de Economía y Empresa de la Universidad de Zaragoza / Oria Gómez, Beatriz (Universidad de Zaragoza) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 243-247  
2.
6 p, 29.4 KB Una experiència de coordinació d’un modul docent a l’EEES / Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació)
Presentem una proposta de docència del Mòdul d’Història de la Comunicació de la licenciatura de Publicitat i Relacions Públiques de la Facultat de Ciències de la Comunicació en el marc de la prova pilot de l’EEES. [...]
In this Conference we present an experience on teaching History of Communication in a new career, the new studies of Publicity and Public Relations in the Faculty of Communication Sciences in the UAB. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
3.
9 p, 270.2 KB Les Segones Convocatòries en Enginyeria Informàtica / Valderrama Vallés, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Rullán Ayza, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics)
En “l’Acord sobre el nombre de convocatòries al qual tenen dret els estudiants en un curs acadèmic”, de 27-2-07 de la Subcomissió de Grau de la Comissió d’Afers Acadèmics de la UAB es llegeix: “L’experiència acumulada amb l’aplicaci´o dels proves pilot d’adaptació de les titulacions a l’EEES ha posat de manifest que, en alguns casos, es donen disfuncions degudes al fet que la normativa acad`emica de la Universitat no deixa marge suficient per a emprar noves metodologies amb la flexibilitat que l’´us dels ECTS requereixen. [...]
The “Agreement about the number of calls the students have a right to in an academic course”, of 27-2-07 reached by the UAB Degree Subcommision of the Commission of Academic Affairs states: “The experience accumulated with the development of the pilot–test plans for the studies’ adaptation to the EHEA has brought to light that, sometimes, dysfunctions caused by the University academic regulations, not as flexible as the concept of ECTS would require, appear. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
4.
10 p, 3.1 MB Adaptació d’assignatures clàssiques d’enginyeria química a l’EEES / Sánchez, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Enginyeria Química) ; Ponsá, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Enginyeria Química)
Davant la imminent implantació de l’EEES a totes les titulacions, es presenten els resultats de l’adaptació a l’EEES en assignatures clàssiques de l’Enginyeria Química, que s’imparteixen als estudis d’Enginyeria Química i Enginyeria Tècnica Industrial, i que tradicionalment han utilitzat metodologies docents basades en la classe magistral. [...]
With the imminent implantation of the EEES to all university degrees, the results of the adaptation to the EEES are shown for classical subjects of Chemical Engineering, which are imparted in the studies of Chemical Engineering and Industrial Technical Engineering. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
5.
15 p, 55.5 KB Disseny del portfoli en una assignatura troncal de primer cicle per a incrementar la motivació acadèmica i convergir amb l’espai europeu d’educació superior / Gomà Freixanet, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Abiol Matamoros, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Grande Pérez, Maria Inmaculada (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Puntí, Joaquím (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Wismeijer, Andreas A.J. (Universiteit van Tiburs. Faculteit Sociale Wetenschappen. Psychologie en Gezondheid)
Aquesta experiència s'emmarca en una assignatura troncal de 1r. cicle de la Llicenciatura de Psicologia, Psicologia de la Personalitat. El projecte, guiat per les directrius de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES), consta del disseny i aplicació del portfoli de l’estudiant en el procés d’ensenyament-aprenentatge. [...]
2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
6.
9 p, 45.5 KB El tiempo de trabajo del alumno y la adaptación al EEES en la titulación de veterinària de la UAB / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i Anatomia Animals) ; Fondevila i Palau, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals)
Una de las premisas de la adaptación de las diferentes licenciaturas al Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) es la introducción de los créditos ECTS. Los ECTS contemplan el tiempo total de trabajo, presencial y no presencial, que el estudiante tiene que invertir en cada una de las asignaturas para alcanzar los objetivos educativos. [...]
One of the premises of the studies adaptation to the European Higher Education Area (EHEA) is the introduction of the ECTS. ECTS consider the total working time, including face-to-face workload and distance workload, that a student is supposed to invest to each subject in order to achieve the educational objectives. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
7.
7 p, 46.5 KB Implementació de la plataforma Moodle a l’EUSS / Fernández, Joan Carles (Escola Universitària Salesiana de Sarrià. Formació Bàsica i Àrea de Sistemes Informàtics i Comunicacions) ; Latorre, César (Escola Universitària Salesiana de Sarrià. Formació Bàsica i Àrea de Sistemes Informàtics i Comunicacions)
L'EUSS, escola adscrita a la UAB, es va iniciar l'any 2006 en l'ús de la plataforma lliure de gestió de l'ensenyament anomenada Moodle. Amb anterioritat, l'EUSS assignava un espai web a cada assignatura amb diferents resultats. [...]
Moodle is an open-source based course manager system, designed to help the learning process through the use of virtual support. The aim of this article I to show our policy to find an standard tool which enable us to publish learning material on the net as much as offering a corporative image of EUSS, our school. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
8.
6 p, 35.3 KB Avaluació de la qualitat docent : disseny i aplicació d’un inventari per a conèixer la influència percebuda del portafolio en l’ aprentatge dels estudiants / Gomà Freixanet, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
La implantació dels estàndards de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES) implica un ampli ventall d’innovacions, des de reformes en les estructures de grau fins a nous mètodes educatius o d’avaluació de la qualitat docent. [...]
The implementation of the European Higher Education Standards requieres a wide range of innovations, from changes in the degree structures to new educational methods of quality assurance evaluation. For this reason, a new teaching method, the student’s portfolio, was introduced in a first cycle compulsory subject, Psychology of Personality, in the Psychology degree of the Autonomous University of Barcelona. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
9.
11 p, 208.5 KB Caronte : un gestor documental per a assignatures de l’EEES / Martí, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Visió per Computador) ; Rocarías, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Sánchez, A. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Radeva Ivanova, Petia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Visió per Computador) ; Toledo Morales, Ricardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Visió per Computador) ; Vitrià i Marca, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Visió per Computador)
La declaració de Bolonia i l’Espai Europeu de Educació Superior (EEES) proposen nous reptes a les universitats en plantejar les assignatures més centrades en l’alumne aíxí com en l’estudi i adopció de noves metodologies docents que potenciin les capacitats i habilitats de l’alumne, tant personals como profesionals. [...]
2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  
10.
8 p, 70.5 KB Cas pràctic d'adaptació metodològica a les directrius eees d'una assignatura d'enginyeria informàtica / Fitó i Roig, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d’Enginyeria. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Ferrer, Carles (Ferrer i Ramis) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Lorente Álvarez, Bibiana ; Montón i Macián, Màrius ; Martinez Huerta, Borja (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Talavera Velilla, Guillermo ; Valderrama Vallés, Elena
En el curs 2004-2005, l’assignatura de primer curs Fonaments de Computadors [4], de la titulació d’Enginyeria en Informàtica, fou una de les assignatures escollides dins del pla pilot DURSI [5] de la Universitat Autònoma de Barcelona per començar amb el nous sistema de crèdits ECTS. [...]
2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  

Contribucions a jornades i congressos : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 6 registres trobats  
1.
10 p, 80.9 KB Millora de la metodologia docent i de l'avaluació de l'aprenentatge en l'assignatura Llatí i Cultura Clàssica / Puigvert i Planagumà, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
L'objectiu del present treball és oferir a la comunitat universitària el resultat de dos anys de recerca en humanitats. Es desenvolupa una web que inclou continguts teòrics, materials audiovisuals, bateries de preguntes d'autocorrecció, etc. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 237-246
4 documents
2.
10 p, 111.1 KB Institucions polítiques de Catalunya / Pérez Francesch, Joan Lluís, 1959- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Mateu Vilaseca, Marcel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Freixes Montes, Jordi Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Guillén Lasierra, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Roig Batalla, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Fernández Amor, José Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
L'objecte d'estudi és l'Estatut d'Autonomia de Catalunya (EAC) de 2006, des d'una perspectiva jurídica, que correspon fonamentalment a l'assignatura Institucions Polítiques de Catalunya de 4t curs de la llicenciatura de Dret de la UAB. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 43-52
4 documents
3.
12 p, 1.4 MB Disseny del portafolis per a incrementar la motivació acadèmica i convergir amb l'EEES / Gomà Freixanet, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Puntí, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Grande, Inma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Albiol i Matamoros, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Wismeijer, Andreas A. J. (Universiteit van Tilburg. Departement Psychologie en Gezondheid) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Aquesta experiència s'emmarca en una assignatura troncal de primer cicle de la llicenciatura de Psicologia, Psicologia de la Personalitat. El projecte, guiat per les directrius de l'espai europeu d'educació superior (EEES), consta del disseny i aplicació del portafolis de l'estudiant en el procés d'ensenyament-aprenentatge. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 223-234
3 documents
4.
12 p, 1.5 MB Informatització i digitalització de casos de necròpsia reals com a base de l'autoaprenentatge en patologia veterinària / Marco Valle, Alberto (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Es descriu breument el procediment pel qual a partir dels casos de necròpsia remesos a un servei de diagnòstic públic de patologia veterinària es programa: 1. Un mòdul de pràctiques de necròpsia amb casos reals. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 155-166
4 documents
5.
93 p, 3.4 MB L'estudiantat des d'una perspectiva integral. Una proposta de formació per a desenvolupar un projecte de tutories entre iguals a la Universitat. / Chancel Valente, Gabriel (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic) ; Jordana Santiago, Mirentxu (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. 1714
Els canvis que implica l’adaptació a l’Espai Europeu d’Educació Superior ens ofereixen la possibilitat d’enriquir la nostra tasca i de reflexionar al voltant de les demandes dels i les estudiants que han gaudit i gaudeixen, durant aquests anys, dels diferents serveis d’assessorament psicopedagògic que ofereix la UAP. [...]
Bellaterra Unitat d'Assessorament Psicopedagògic 2011 (Reculls)  
6.
168 p, 1.3 MB La tutoria entre iguals en el marc de l'EEES: cinc anys de funcionament del Programa d'Assessors d'Estudiants a la UAB / Chancel Valente, Gabriel ; Jordana Santiago, Mirentxu ; Pericon Ramon, Roser ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic
El Programa d'Assessors d'Estudiants (PAE), es va implementar a la UAB el curs 2002/2003. Des del seu inici s'ha buscat una relació propera, directa i d'interacció entre els estudiants que hi participen. [...]
Unitat d'Assessorament Psicopedagògic 2007 (Reculls)  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
708 p, 5.0 MB Bases del diseño curricular para la formación de traductores e intérpretes en Turquía / Aka, Özlem ; Hurtado Albir, Amparo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació
La presente tesis doctoral presenta algunas bases para el diseño curricular para la formación de traductores e intérpretes en Turquía. Consta de tres partes. La primera parte se trata de la formación de traductores e intérpretes en Europa y el proceso de implantación del EEES. [...]
This thesis presents some basis for curriculum design for the training of translators and interpreters in Turkey. It consists of three parts. The first part is the training of translators and interpreters in Europe and the process of implementation of the EHEA and its requirements. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
2.
340 p, 5.1 MB Análisis y propuesta de intervención sobre la alineación entre el trabajo por competencias, la estrategia metodológica y el sistema de evaluación (Alineación C*M*E) / Moreno Oliver, Verónica ; Tejada Fernández, José, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Este trabajo recoge un estudio de caso basado en el análisis descriptivo de la alineación entre competencias, metodología de enseñanza-aprendizaje y el sistema de evaluación (alineación C*M*E) en educación superior. [...]
This PhD thesis presents a case study based on the descriptive analysis of the alignment processes between competencies, learning-teaching methodology, and assessment (Alignment C*M*E) in higher education. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.