Resultats globals: 3 registres trobats en 0.10 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
14 p, 312.3 KB Uso del concepto de sucesión ecológica por alumnos de secundaria : la predicción de los cambios en los ecosistemas / Ibarra Murillo, Julia (Universidad Pública de Navarra. Departamento de Psicología y Pedagogía) ; Gil Quílez, María José (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
El papel que juega la ecología en relación con los temas ambientales ha sido criticado desde diversos campos. Esta crítica se extiende a cómo la ecología se utiliza en la enseñanza y las dificultades de su uso en temas de educación ambiental. [...]
The role of ecology, although significant in environmental terms, has attracted criticism from various quarters. Such criticism extends to the way ecology is taught in schools, making it difficult to use in environmental education. [...]

2009 - 10.5565/rev/ensciencias.3660
Enseñanza de las ciencias, V. 27 n. 1 (2009) p. 19-32  
2.
11 p, 691.7 KB Enseñanza para un cambio conceptual : ejemplos de fuerza y de movimiento / Hewson, P. W. ; Beeth, M. E.
In this article the possibility of learning as a conceptual change and the way of teaching appropriate for this is discussed. This teaching has to have certain characteristics and ensure that the debate in the classroom is centered on the explicit ideas of the children, the status of which must be discussed and negotiated. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4280
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 25-35  
3.
16 p, 742.6 KB Una estrategia de cambio conceptual en la enseñanza de la física : la resolución de problemas como actividad de investigación / Varela Nieto, M. P. ; Martínez Aznar, M. M.
We present in this paper the main results of a research aimed at the study of a learninglteaching process directed to familiarise the students with a researching methodology of open problem solving centered in the Physics field. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4174
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 173-188  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.