Resultats globals: 83 registres trobats en 0.75 segons.
Articles, 31 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 49 registres trobats
Articles 31 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
26 p, 351.4 KB Evaluación de las competencias ambientales del profesorado de primaria en formación inicial : estudio de caso / Álvarez-García, Olaya (Universitat de les Illes Balears) ; Sureda Negre, Jaume (Universitat de les Illes Balears) ; Comas-Forgas, Rubén (Universitat de les Illes Balears)
En este artículo se evalúan las competencias ambientales (CA) del profesorado en formación inicial al comienzo y en la finalización del Grado de Maestro/a en Educación Primaria (GMEP) en una universidad española. [...]
En aquest article s'avaluen les Competències Ambientals (CA) del professorat en formació inicial a l'inici i a l'acabament del grau de mestre d'educació primària a una universitat espanyola. S'ha desenvolupat i validat un qüestionari amb la finalitat d'avaluar sis CA en relació amb els coneixements, actituds i comportaments ambientals dels estudiants de la mostra (n=3419. [...]
This research evaluate the Environmental Competences (EC) of students enrolled in the first and last year of preservice teachers Degree in a Spanish university. A questionnaire was designed and validated to assess six EC related to environmental knowledge, attitudes and behaviour of the students (n = 341). [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2338
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 1 (2018) , p. 117-141 (Investigaciones Didácticas)  
2.
22 p, 992.3 KB Oportunidades de aprendizaje en temáticas ambientales brindadas por el currículum nacional de ciencias de Chile / Navarro Ciudad, Marianela Beatriz (Universidad de Los Andes (Xile). Centro de Investigación en Educación y Aprendizaje)
El objetivo del trabajo es evaluar en qué medida el currículum nacional de ciencias de Chile brinda oportunidades de alfabetización científica en temas ambientales. Para ello se efectuó un análisis de contenido de documentos curriculares, utilizando la metodología del estudio de oportunidades en matemáticas y ciencias (SMSO) y utilizando como referente los contenidos de medio ambiente que PISA evalúa. [...]
L'objectiu del treball és avaluar en quina mesura el currículum nacional de ciències de Xile brinda oportunitats d'alfabetització científica en temes ambientals. Per a això es va efectuar una anàlisi de contingut de documents curriculars, utilitzant la metodologia de l'estudi d'oportunitats en matemàtiques i ciències (SMSO) i utilitzant com a referent els continguts de medi ambient que PISA avalua. [...]
The aim of the current study is to evaluate to what extent Chile's national science currículum offers scientific literacy opportunities related to the environment. A content analysis of curricular documents was carried out using the Survey of Mathematics and Science Opportunities methodology (SMSO) and using the environmental contents that are evaluated by PISA as a reference. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.1961
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 107-127 (Investigaciones Didácticas)  
3.
18 p, 1.4 MB Caracterización de las concepciones de complejidad de un grupo de investigadores de la educación ambiental / Calafell, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Banqué, Neus (Univesitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La investigación presenta la caracterización de las concepciones de complejidad de un grupo de investigadores de educación ambiental (EA). El artículo parte de la hipótesis de que la EA como disciplina evoluciona e incorpora la complejidad. [...]
La recerca presenta la caracterització de les concepcions de complexitat d'un grup d'investigadors d'educació ambiental (EA). L'article parteix de la hipòtesi que l'EA com a disciplina evoluciona i incorpora la complexitat. [...]
The research presents the characterization of complexities conception of environmental education researchers. The hypothesis of the article is: the environmental education is a subject that is in evolution and if considering the complexity like a paradigm the change will be similar way of scientific revolutions on Khun (1971). [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.1909
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 1 (2017) , p. 53-69 (Investigaciones Didácticas)  
4.
6 p, 286.8 KB Nuestro papel de cada dia / Pujol, Rosa M. (Rosa Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El papel ofrece distintas posibilidades de ser trabajado desde distintos ámbitos integrados: la salud, el medio ambiente y el consumo, y a través de múltiples actividades. Desarrollo de una actividad en Educación Infantil, tras detallarse los contenidos relativos a su uso, compra y fabricación.
1994
Cuadernos de pedagogía, Núm. 227 (Julio 1994) , p. 47-52  
5.
Pintar con la mirada : un contexto para introducir la educación ambiental en Educación Secundaria Obligatoria / Gual, Marta ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Durante una semana, el alumnado de Secundaria realiza la auditoría ambiental de su localidad en cinco vectores: calidad del aire, acústica, movilidad, gestión del territorio y de los residuos. Los jóvenes acercan al fenómeno complejo de la ciudad desde diversas fuentes, elaboran una propuesta de mejora y pintan un graffiti que la expresa gráficamente.
2011
Cuadernos de pedagogía, Num. 410 (2011), p. 38-40
   
6.
3 p, 1.0 MB Transferencia entre universidad y aula / Calafell, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La ambientalización del currículo presenta como reto la búsqueda de propuestas innovadoras y fundamentadas en la investigación para avanzar en su incorporación en los centros educativos. Este es el objetivo con el que nace el Grupo de Ambientalización Curricular. [...]
2015
Cuadernos de pedagogía, Núm. 460 (Octubre 2015) , p. 53-55  
7.
5 p, 1.8 MB Retos y oportunidades en la ambientalización curricular / Granados Sánchez, Jesús (Glasgow University) ; Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El término "ambientalizar" apareció inicialmente relacionado con la Educación Ambiental y especialmente con la consideración e introducción de la variable ambiental. Hoy, el término se vincula a la incorporación de la sostenibilidad. [...]
2015
Cuadernos de pedagogía, Num. 460 (2015) , p. 48-52  
8.
3 p, 140.3 KB Com veuen les competències en Educació per al Desenvolupament Sostenible els futurs docents? / Cebrián, Gisela (Universidad Camilo José Cela) ; Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Un estudi ha explorat la percepció de les competències de l'Educació per al Desenvolupament Sostenible (EDS) en 32 estudiants del grau d'educació primària. Els resultats mostren quins aspectes jutgen com a més importants en EDS els futurs docents, els quals gairebé no valoren elements considerats importants pels experts en el tema. [...]
2015
UAB divulga, Novembre 2015  
9.
16 p, 355.9 KB Las hipótesis de transición como herramienta didáctica para la Educación Ambiental / Rodríguez Marín, Fatima (Universidad de Sevilla) ; Fernández Arroyo, Jorge (Universidad de Sevilla) ; García Díaz, Jose Eduardo (Universidad de Sevilla)
En el presente artículo hemos realizado un estudio que aborde los aspectos teóricos y prácticos relacionados con las hipótesis de transición dentro del ámbito de la Educación Ambiental. Para ello exponemos la evolución seguida hasta llegar al propio concepto de hipótesis de transición, tanto en la nomenclatura utilizada como en el significado interno de dichos términos. [...]
In this article we have sought to conduct a study that focuses on the theoretical and practical features related to the transition hypothesis within the field of environmental education. This approach exposes the evolution followed up to the very concept of transition scenarios, both in the nomenclature used as in the inner meaning of these terms. [...]
En el present article hem realitzat un estudi que abordi els aspectes teòrics i pràctics relacionats amb les hipòtesis de transició dins l'àmbit de l'educació ambiental. Per això exposem l'evolució seguida fins arribar al propi concepte d'hipòtesis de transició, tant en la nomenclatura utilitzada com en el significat intern d'aquests termes. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1137
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 303-318  
10.
22 p, 821.1 KB Identificación y caracterización de las concepciones de medio de un grupo de profesionales de la educación ambiental / Calafell, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La investigación presenta la identificación y caracterización de las concepciones de medio ambiente de un grupo de profesionales de la educación ambiental. El referente teórico del artículo son las corrientes de educación ambiental propuestas por L. [...]
La investigació presenta la identificació i caracterització de les concepcions de mig ambient d'un grup de professionals de l'educació ambiental. El referent teòric de l'article són els corrents d'educació ambiental propostes per L. [...]
The research presents the identification and characterization of the environment conceptions of a group of environmental education professionals. The theoretical frame of reference of the article is the currents of environmental education proposed by L. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1048
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 205-225  

Articles : 31 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
38 p, 1.0 MB Reflexions sobre l'educació ambiental a Sant Cugat / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Presentació que va acompanyar la presentació oral sobre reflexions de l'educació ambiental a Sant Cugat a la 1º Jornada d’Educació Ambiental d'aquest municipi titulada "Els reptes de l’educació per la sostenibilitat".
2007
Jornada d’Educació Ambiental. Els reptes de l’educació per la sostenibilitat. Sant Cugat del Vallès, Catalunya, 1a : 2007  

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
336 p, 17.2 MB Memòria : desplegament de l'agenda 21 escolar. 2011-2012 / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament ; Servei Educatiu de Zona Vallès Occidental IV ; Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida
El present volum recull les activitats realitzades en el marc del Programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès durant el curs 2011-2012. Aquest programa es duu a terme amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona a través d'un conveni subscrit per ambdues institucions: la UAB i l'Ajuntament de Sant Cugat.
2012 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 13)  
2.
116 p, 988.6 KB Avaluació de les activitats d'educació ambiental del Pla de Dinamització Educativa de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès : cap a una educació per a la sostenibilitat / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament
El present document recull la memòria de l’avaluació de les activitats d’educació ambiental incloses dins el Pla de Dinamització Educativa (PDE) de l’ajuntament de Sant Cugat del Vallès, dins el marc del conveni signat pel propi ajuntament i la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2009 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 1)  

Documents de recerca 49 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
93 p, 6.7 MB Anàlisi socioecològic i estudi de l'emplaçament de caixes niu de ratpenat al municipi de Malgrat de Mar / Batgrat (Grup de recerca) ; González, Pau ; Navarro, Ismael ; Putin, Alejandro ; Martínez Gasol, Carles, tutor, (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d’Enginyeria Química) ; Zaldo, Quim, tutor, (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Degut a la importància del ratpenat al municipi de Malgrat de Mar, que alberga una de les majors colònies del sud d’Europa d’aquests mamífers a les mines de Can Palomeres i que té un gran valor socioecològic entre la població, es va decidir realitzar un projecte amb dues dimensions diferents: a) una de vessant més ecològica, enfocada a la instal·lació de caixes niu per a quiròpters a la trama urbana del municipi i b) una altra de caire més social centrada en l’anàlisi de la visió dels infants malgratencs sobre el mamífer i en la posterior comparació amb la concepció dels nens d’altres localitats envers l’animal. [...]
2018
Graduat o Graduada en Ciències Ambientals [959]  
2.
98 p, 6.0 MB Anàlisi de l'educació ambiental a MónNatura Pirineus / Lime (Grup de recerca) ; Casino, Marc ; Garcia, Elia ; Lozano, Iris ; Romero, Laia ; Boada, Martí, 1949- , tutor, (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Marco Urrea, Ernest tutor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Zaldo, Quim, tutor, (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
2018
Graduat o Graduada en Ciències Ambientals [959]  
3.
106 p, 3.9 MB Anàlisi de la comunitat de Prainha do Canto Verde i la seva vulnerabilitat envers el canvi ambiental global / Sánchez Clavé, Emma ; Bolart Montagud, Marc ; Rossi, Sergio (Rossi Heras), tutor, (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Palet i Ballús, Cristina, tutora, (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Ariza Sole, Eduard tutor, (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
2017
Graduat o Graduada en Ciències Ambientals [959]
2 documents
4.
137 p, 3.6 MB Avaluació de l'ambientalització curricular de l'assignatura Didàctica del coneixement del medi natural i social del Grau en Educación Infantil de la Universitat Autònoma de Barcelona / Rial Roset, Noèlia ; Mata Manzanares, Janet ; Calafell, Genina, tutora, (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Banqué, Neus, tutora, (Univesitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Raya, Jordi Xavier, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
La Universitat Autònoma de Barcelona és una de les institucions que han apostat per la innovació i l’ambientalització curricular, això significa incorporar principis ambientals en els estudis. [...]
La Universidad Autónoma de Barcelona es una de las instituciones que han apostado por la innovación y la ambientalización curricular, esto significa incorporar principios ambientales en los estudios. [...]
The UAB is one of the institutions that has opted for the innovation and curriculum greening, this means the incorporation of environmental principles in their studies. The UAB research group called Cómplex and the project called IDES, are working for greening the studies within the framework of Education for Sustainable Development, in which the environment becomes an object of study but also the main teaching resource. [...]

2017
Graduat o Graduada en Ciències Ambientals [959]
2 documents
5.
220 p, 5.1 MB Aprendre amb la natura : avaluació d'un programa d'educació ambiental en un espai natural protegit / Alves, Isabel Maria da Silva Cruz, autor. ; Sanmartí, Neus, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals.
En aquesta recerca es presenten els resultats d'un estudi longitudinal que analitza qualitativament l'aplicació d'un programa d'educació ambiental per a primer cicle de l'Ensenyament Secundari Obligatori en un espai natural protegit durant 24 cursos (1988-1989 a 2011-2012). [...]
This research presents the results of a long-term​ study. It ​qualitatively analyses the implementation​ of an environmental education program for the first cycle of Compulsory Secondary Education in a protected natural area during 24 courses (1988- 1989 to 2011/12). [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
6.
216 p, 18.7 MB Arbres remarcables de la Vall d'Alinyà / Aixarch, Marc ; Brossa, Guillem ; Martínez, Damián S. ; Sabat, Gerard ; Maneja Zaragoza, Roser, tutora (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Pujantell Albos, Josep Antoni, tutor (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Molina Gallart, David, tutor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
2017
Graduat o Graduada en Ciències Ambientals [959]  
7.
384 p, 10.6 MB Procés de disseny d'escenaris didàctics per a l'ambientalització curricular en l'educació obligatòria / Francàs Forcada, Queralt, autor. ; Calafell, Genina, supervisor acadèmic. ; Junyent i Pubill, Mercè, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals.
La tesi doctoral "Procés de disseny d'escenaris didàctics per a l'ambientalització curricular en l'educació obligatòria" pretén contribuir a la incorporació de l'educació pel desenvolupament sostenible en el context educatiu català. [...]
The doctoral thesis "Design process of teaching and learning scenarios to develop curriculum greening processes in compulsory education" aims to contribute in the incorporation of education for sustainable development in the Catalan educational context. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
8.
623 p, 4.3 MB Parlar per avaluar en Educació per a la Sostenibilitat : anàlisi del discurs avaluatiu de mestres i educadors/es ambientals en contextos dialògics / Grau Roca, Pere ; Espinet Blanch, Mariona, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En aquesta recerca s'analitza el discurs avaluatiu de mestres i educadors ambientals en contextos dialògics, així com la seva funcionalitat a l'hora de provocar canvis en activitats d'Educació per a la Sostenibilitat que giren al voltant de l'agroecologia escolar. [...]
In this research we analyse the evaluative discourse of teachers and environmental educators within dialogical contexts and their functionality to trigger changes in education for sustainability activities in scholar agroecology. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
9.
96 p, 5.4 MB Harmonització de la museïtzació i la conservació ecosistèmica a les mines de Can Palomeres, Malgrat de Mar / Chiroptera (Grup de recerca) ; Martínez Fernández, Mercè ; Ayala González, Eduard ; Pérez Sáez, Carles ; Rieradevall, Joan, tutor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d’Enginyeria Química) ; Martínez Gasol, Carles, tutor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d’Enginyeria Química) ; Hierro Gutiérrez, Almudena, tutora (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
El repte principal de la museïtzació a l'entorn de Malgrat de Mar és integrar les vessants econòmica, social, cultural i ambiental en un mateix projecte: recuperar i fer accessible el patrimoni històric, assegurar la viabilitat dels hàbitats dels quiròpters, orientar un discurs educatiu en la història i el medi ambient local, així com promocionar una activitat alternativa al turisme de sol i platja que prima a Malgrat de Mar. [...]
2016
Graduat o Graduada en Ciències Ambientals [959]
2 documents
10.
294 p, 6.4 MB Re-pensar el petróleo o actuar como de costumbre / Gallardo Fierro, Lucía ; Subirats, Joan, dir. ; Lemkow, Louis, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals
El Yasuní es considerado como una de las áreas de más biodiversidad en el planeta. Sin embargo, existen al menos cuatro campos petroleros dentro del Yasuní y el único campo que no ha sido explotado es el Ishpingo-Tambococha-Tiputini (ITT). [...]
The Yasuní is located in one of the most bio diverse plot of the world so its ecological metabolism is so unique. Besides, the Yasuní National Park, is considered as one of the areas of greatest biodiversity of the planet. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

Documents de recerca : 49 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.