Resultats globals: 63 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 31 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 7 registres trobats
Documents de recerca, 23 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Articles 31 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
21 p, 1.1 MB Posant en joc la pulsació, la sincronia i el tipus de final : el cas del Salta Miralta / Rodríguez, Sergi ; Pérez Moreno, Jèssica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Aquest article aborda l'estudi de la pulsació, la sincronia i el tipus de final en la realització d'un joc de falda tant en la díade adult-infant com en la realització grupal. Partint d'una recerca prèvia, es pren també el Salta Miralta com a joc de falda objecte d'estudi i s'analitzen les dades provinents de la interacció de tres infants d'un grup de 2-3 anys d'escola bressol. [...]
Este artículo aborda el estudio de la pulsación, la sincronía y el tipo de final en la realiza- ción de un juego de falda tanto en la díada adulto - niño/a como en la realización grupal. Partiendo de un estudio previo, se toma también el Salta Miralta como juego de falda objeto de estudio y se analizan los datos provenientes de la interacción de tres niños de un grupo de 2 - 3 años de escue- la infantil. [...]
Cet article aborde l'étude de la pulsation, de la synchronie et du type de final dans la réalisation d'un jeu d'éveil, non seulement dans les interactions adulte-enfant, mais aussi grou- pales. À partir d'une recherche préliminaire, nous avons également retenu le jeu d'éveil Salta Miralta comme objet d'étude et nous analysons les données résultant de l'interaction de trois enfants d'un groupe de 2-3 ans d'un jardin d'enfants. [...]
This article approaches the study of beat, synchronization and type of ending in a lap game, played as an adult-child twosome or in a group. Building upon previous research, a study is made of the lap game Salta Miralta and an analysis conducted of the interaction of three children from a nursery-school group of children of 2 and 3 years old. [...]

2017 - 10.1344/TE2017.53.13
Temps d'educació, Núm. 53 (2017) , p. 203-223  
2.
25 p, 618.3 KB Libro álbum y formación básica docente : un estudio de caso en la Universidad del Quindío / Valencia Leguizamón, Mariana (Universidad del Quindío) ; Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El artículo presenta una investigación con estudiantes de magisterio de la Universidad del Quindío (Colombia) para contrastar sus saberes y estrategias lectoras frente a un álbum ilustrado antes y después de un curso sobre este tipo de libros. [...]
This article presents a research carried out with schoolteaching students of the University of Quindío (Colombia) to contrast their knowledge and reading strategies when facing a picturebook before and after receiving training on this kind of books. [...]
L'article presenta una investigació amb estudiants de magisteri de la Universitat del Quindío (Colòmbia) per contrastar els seus sabers i estratègies lectores davant d'un àlbum il·lustrat abans i després d'un curs sobre aquesta mena de llibres. [...]
L'article présente une recherche menée avec des futurs enseignants de l'Université du Quindío (Colombie) pour confronter leurs connaissances et leurs stratégies de lecture d'un album de jeunesse avant et après un cours de formation sur ce type de livre. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.847
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 3 (august-september 2019) , p. 65-90 (Articles)  
3.
21 p, 425.5 KB La selección de obras para la investigación en LIJ digital : de la teoría a la recepción / Ramada Prieto, Lucas ; Turrión Penelas, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona)
La ficción digital forma parte central en el consumo cultural de niños y adolescentes, y sin embargo la mediación a partir de obras digitales es aún escasa en el ámbito escolar. Este artículo reflexiona sobra la práctica de selección de obras de literatura digital para la formación de lectores infantiles y juveniles en el marco del actual proyecto de investigación del grupo GRETEL (UAB): "Enseñar a leer literatura digital". [...]
Digital fiction is a central part of children's and adolescents' cultural habits, and yet mediation based on digital works is still missing in the school. This article reflects on the practice of selecting works of digital literature for children and young people to train readers in the framework of the current research project of the GRETEL group (UAB): "Teaching to read digital literature". [...]
La ficció digital forma part central del consum cultural d'infants i adolescents, però, malgrat això, la mediació a partir d'obres digitals encara és escassa en l'àmbit escolar. Aquest article reflexiona sobra la selecció d'obres de literatura digital per a la formació de lectors infantils i juvenils, en el marc de l'actual projecte de recerca del grup GRETEL (UAB): "Ensenyar a llegir literatura digital". [...]
La fiction numérique est un élément central dans les pratiques culturelles des enfants et des adolescents ; cependant, la médiation basée sur des œuvres numériques est encore rare dans le milieu scolaire. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.839
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 3 (august-september 2019) , p. 44-64 (Articles)  
4.
19 p, 325.1 KB Diseño e implementación de una experiencia para trabajar la interculturalidad en Educación Infantil a través de realidad aumentada y códigos QR / Rodríguez-García, Antonio-Manuel (Universidad de Granada) ; Hinojo-Lucena, Francisco Javier (Universidad de Granada) ; Ágreda-Montoro, Miriam (Universidad de Jaén)
Los últimos años se han caracterizado por el incremento y llegada a las aulas escolares de alumnado procedente de países distintos, unidos al aumento de una sociedad ampliamente multicultural. Las necesidades que esta situación demanda han de trabajarse desde edades tempranas en el sistema educativo, para acercar a los alumnos al entendimiento mutuo de la sociedad multicultural. [...]
Els últims anys s'han caracteritzat per l'increment i l'arribada a les aules escolars d'alumnes procedents de països diferents, units a l'augment d'una societat àmpliament multicultural. Les necessitats que aquesta situació demanda han de treballar-se des d'edats primerenques en el sistema educatiu, per acostar els alumnes a l'entesa mútua de la societat multicultural. [...]
In recent years, schools have witnessed an increase in the arrival of students from different countries in their classrooms, in addition to a growing multicultural society. This situation has given rise to specific needs that must be addressed from an early age in the educational system in order to promote students' mutual understanding of multicultural society. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.966
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 59-77 (Monográfico)  
5.
3 p, 1.3 MB Nivells de representació de l'atenció conjunta / Mas Parera, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
L'atenció conjunta és una habilitat cognitiva inherent al desenvolupament de l'infant. L'adquisició i el desenvolupament de l'atenció conjunta reflecteixen una evolució a partir de la qual es poden crear una sèrie de nivells o formes d'atenció conjunta. [...]
2008 - 10.17345/comeduc200832-34
Comunicació educativa, Num. 21 (2008) , p. 32-34  
6.
4 p, 539.9 KB Amb 3, 4 i 5 anys i vivint la història. És possible treballar el temps històric a l'educació infantil. Reflexions i propostes / Bardavio i Novi, Antoni (Departament d'Ensenyament. Camp d'Aprenentage de la Noguera) ; Mañé Orozco, Sònia (Departament d'Ensenyament. Camp d'Aprenentage de la Noguera) ; Masriera, Clara (Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria) ; Minuesa, Helena (Museu de Sant Cugat)
2014
Gausac, Vol. 40-43 (2012-2013) , p. 259-264  
7.
18 p, 2.0 MB Los niños y las niñas de infantil piensan, actúan y hablan sobre el comportamiento del aire y del agua / Mazas Gil, Beatriz (Universidad de Zaragoza) ; Gil Quílez, Maria José (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Martínez Peña, Begoña (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Hervás, Amparo (CEIP Fernández Vizarra (Monzalbarba, Aragó)) ; Muñoz, Alicia (CEIP Fernández Vizarra (Monzalbarba, Aragó))
En este trabajo se plantea la construcción de modelos sobre temas de ciencias por parte del alumnado de educación infantil. Se presentan dos actividades cuya finalidad es ayudarlo a construir modelos sobre el aire y el agua, iniciando así el desarrollo del pensamiento sistémico. [...]
En aquest treball es planteja la construcció de models sobre temes de ciències per part de l'alumnat d'educació infantil. Es presenten activitats que tinguin la finalitat d'ajudar-los a construir models sobre l'aire i l'aigua, iniciant, així, el seu desenvolupament del pensament sistemàtic. [...]
In this paper we propose the construction of scientific models by Early Childhood Education students. Two activities are presented whose purpose is to help them to build air and water models, thus initiating the development of systemic thinking. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2320
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 1 (2018) , p. 163-180 (Innovaciones Didácticas)  
8.
18 p, 280.8 KB Las prácticas científicas en infantil : una aproximación al análisis del currículum y planes de formación del profesorado de Galicia / Mosquera Bargiela, Inés (Universidade de Santiago de Compostela) ; Puig Mauriz, Blanca (Universidad de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Blanco Anaya, Paloma (Universidade de Santiago de Compostela)
Se presenta un estudio sobre las prácticas científicas en el marco curricular y formación de maestros/as de infantil en ciencias. Las preguntas de investigación son: 1) ¿cómo se integran las prácticas científicas en el currículum de educación infantil?, y 2) ¿qué formación inicial y permanente recibe el profesorado de infantil para promover las prácticas científicas en el aula? Específicamente, ¿qué importancia reciben estas prácticas en su formación? La práctica de indagación es la de mayor presencia en el currículum de infantil, seguida de la modelización y argumentación. [...]
Es presenta un estudi sobre les pràctiques científiques en el marc curricular i formació de mestres d'infantil que imparteixen ciències. Les preguntes d'investigació són: 1) Com s'integren les pràctiques científiques al currículum d'educació infantil?; 2) Quina formació inicial i permanent rep el professorat d'educació infantil per promoure les pràctiques científiques a l'aula? Específicament, quina importància reben aquestes pràctiques en la seva formació? La pràctica d'indagació és la més freqüent en el currículum d'infantil, seguida de la modelització i de l'argumentació. [...]
This paper presents a study about scientific practices in the curriculum and in teacher training plans in science in Early Childhood Education (ECE). The research questions are: 1) How are scientific practices integrated in the Early Childhood Education curriculum? 2) What initial and continuous training do the early childhood teachers receive in order to promote scientific practices in their classroom? Specifically, how important are these practices in their professional development? The scientific practice with highest presence in the ECE curriculum is inquiry, followed by modelling and scientific argumentation. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2311
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 1 (2018) , p. 7-23 (Investigaciones Didácticas)  
9.
20 p, 1.1 MB Aprendiendo sobre los cambios de estado en educación infantil mediante secuencias de pregunta-predicción-comprobación experimental / Cruz-Guzmán, Marta (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; García-Carmona, Antonio (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias) ; Criado, Ana M. (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias)
Aun con sus dificultades y limitaciones, el aprendizaje por indagación está considerado uno de los enfoques didácticos más idóneos para aprender ciencia haciendo ciencia. A fin de ponerlo en práctica en educación infantil, se diseñó una propuesta didáctica basada en secuencias de pregunta-predicción-comprobación. [...]
Àdhuc amb les seves dificultats i limitacions, l'aprenentatge per indagació està considerat un dels enfocaments didàctics més idonis per aprendre ciència fent ciència. A fi de posar-ho en pràctica en educació infantil, es va dissenyar una proposta didàctica basada en seqüències de pregunta-predicció-comprovació. [...]
Although not without difficulties and constrains, inquiry-based learning is currently considered one of the most suitable approaches when it is intended that children learn science by doing science. In order to promote this educational approach in Preschool Education, it was designed a teaching intervention through sequences of question-prediction-testing. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2336
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 175-193 (Innovaciones Didácticas)  
10.
14 p, 189.3 KB Las políticas públicas nacionales de Colombia para la formación de educadores infantiles / Faborea Favaro, Roberta (Universitat Autonoma de Barcelona) ; Navío Gámez, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente trabajo tiene como objetivo delinear el estado del arte de las políticas públicas para la formación del profesorado en los últimos quince años en Colombia, en especial la formación del educador infantil. [...]
2016 - 10.18175/VyS7.1.2016.11
Voces y silencios, Vol. 7, Núm. 1 (2016) , p. 216-229  

Articles : 31 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
6 p, 618.1 KB Pla de Fornells : intento de guardería gratuita / Guarderia Pla de Fornells
Barcelona : [Guarderia Pla de Fornells], 1976-
2 documents

Llibres i col·leccions 7 registres trobats  
1.
89 p, 1.6 MB Punts clau per STEM a l'educació infantil i incloent-hi els pares : una guia per a educadors d'infantil / Ünlü Çetin, Şenil, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; Bilican, Kader, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; Üçgül, Memet, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; İdin, Şahin (STEAM Education Research Association) ; Dönmez, İsmail (STEAM Education Research Association) ; Radeva, Snezhana (Sofia University "St. Kl. Ohridski") ; Michelsen, Claus (University of Southern Denmark) ; Seidelin, Lars (University of Southern Denmark) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mirtschewa, Iliana (Sofia University "St. Kl. Ohridski") ; Lindner, Martin (Martin Luther University Halle-Wittenberg) ; Lund Jensen, Birgitte (University College South) ; Brandt, Bettina (University College South) ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pedreira, Montserrat (Universitat de Vic. Facultat de Ciències Socials de Manresa) ; Lemkow-Tovias, Gabriel (Universitat de Vic. Facultat de Ciències Socials de Manresa) ; Çetin, Şenil Ünlü (Kırıkkale University) ; Buldu, Metehan (Kırıkkale University)
Universitat Autònoma de Barcelona, 2020  
2.
37 p, 374.7 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Educació infantil / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
2002-
6 documents
3.
17 p, 434.0 KB Espacios de ciencia de libre elección : posibilidades y límites / Pedreira, Montserrat (Universitat de Vic) ; Márquez, Conxita (Universitat Autonoma de Barcelona)
Coincidiendo con el inicio del siglo XXI, en Cataluña han ido surgiendo escuelas de infantil y primaria que modifican su organización espacio-temporal, de manera que en diversos momentos del día, los niños y niñas dejan su sala para acceder a espacios habilitados con propuestas agrupadas por temáticas (el espacio de ciencias, de comunicación, de arte…) a las que acceden en libre elección y en grupos de distintas edades. [...]
Santiago de Chile : Ed. Mario Quintanilla. Laboratorio GRECIA-UC, 2017
Enseñanza de las Ciencia e Infancia. Problemáticas y avances de teoría y campo desde Iberoamérica, 2017, p. 151-169  
4.
198 p, 2.2 MB Simposi Internacional "La Literatura en pantalla : textos, lectors i pràctiques docents" (1er : Barcelona, 3 i 4 d'octubre 2014) / Colomer Martínez, Teresa ; Manresa Potrony, Mireia ; Ramada Prieto, Lucas ; Turrión Penelas, Celia ; Correro, Cristina 1974- ; Real Mercadal, Neus ; Fernández de Gamboa Vázquez, Karla ; Reyes López, Lara ; Manresa Potrony, Mireia ; Margalló González, Ana María ; Aliagas, Cristina ; Arenas, Christian ; Doménech, Oreto ; González Ramírez, Carolina ; Lima de Moraes, Giselly ; Llorens-García, Ramón F. ; Rovira-Collado, José ; Martín-Martín, Arantxa ; Martínez Ortega, Francisco Javier ; Mayumi Murakami Medrano, Sandra ; Kirchof, Edgar Roberto ; Palomares Marín, Mari Cruz ; Montaner Bueno, Andrés ; Pena Presas, Montse ; Cantero, Almudena ; Rubio Faus, Berta ; Sánchez, María Victoria ; Hessel Silveira, Rosa Maria ; Becker Karnopp, Lodenir ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. GRETEL
Resulta evidente que en las escuelas de nuestro entorno se ha extendido la utilización de las nuevas tecnologías en distintos niveles y aspectos de la enseñanza. Es habitual que profesores y alumnos recurran al ordenador para buscar información o realizar actividades en las distintas áreas de conocimiento y cabe señalar que la educación lectora digital se ha incorporado ya a los objetivos escolares hasta el punto de formar parte de las evaluaciones internacionales. [...]
Barcelona Universitat Autònoma de Barcelona 2014  
5.
33 p, 455.2 KB Una Oportunidad para la coeducación : las relaciones entre familias y escuelas / Rambla, Xavier, 1966- (Universitat de Vic) ; Tomé, Amparo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
Este cuaderno presenta un método de trabajo para potenciar las relaciones entre familias y las escuelas e imprimirles un carácter coeducativo. La propuesta parte de la constatación de que son mujeres quienes asumen normalmente la responsabilidad de representar a las familias ante la escuela. [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació, 2014 (Cuadernos para la coeducación ; D2)  
6.
56 p, 3.8 MB XI Jornades d'innovació en l'etapa d'Educació Infantil. Presència. Entramat de converses / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació ; Perapoch López, Josep (Hospital Universitari Vall d'Hebron)
Us presentem aquest llibre que vol ser una síntesi de les XI Jornades d'Educació Infantil de l'ICE de la UAB, celebrades a Bellaterra el mes d'octubre de 2012. I dic una síntesi perquè el que aquí hi trobareu són les conferències que es van realitzar de manera brillant per part dels seu ponents, les converses que vam compartir i les filmacions que de nou i de manera generosa els i les mestres dels centres van aportar per deixar constància de la tasca educativa en el seu dia a dia. [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació , 2014 (Col·lecció Digital de Jornades ; 2)  
7.
27 p, 6.2 MB Los Padres ante la educación del niño / Isern Galceran, Carme.
Madrid : Ministerio de la Gobernación, Dirección General de Sanidad, Servicios de Protección Maternal e Infantil, 1959 (Al Servicio de España y del Niño español ; 261)  

Documents de recerca 23 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
423 p, 9.7 MB La formación continua de docentes en Educación Preescolar : El apoyo de las directoras hacia la transferencia de aprendizajes / Kleinert Altamirano, Elke Elisabeth Eugenia ; Pineda i Herrero, Pilar, dir.
Aquesta tesi doctoral presenta un estudi exploratori que investiga sobre les actituds i conductes en directores del nivell infantil a l'hora de donar recolzament a la transferència d'aprenentatges de les educadores durant les formacions contínues a les quals assisteixen. [...]
Esta tesis doctoral presenta un estudio exploratorio que investiga sobre las actitudes y conductas en directoras del nivel preescolar para apoyar la transferencia de aprendizajes de las educadoras cuando asisten formaciones continuas. [...]
The present research is an exploratory study about the preschool principals' supportive attitudes and behaviors for the transfer of trainings from teachers when they attend to teacher trainings. The study was performed at the Soconusco area in Chiapas, Mexico. [...]

2021  
2.
269 p, 9.9 MB La inclusión del alumnado con sordera en el aula de música de Educación Infantil y Educación Primaria / Lafuente Carrasco, Álvaro ; Jurado de los Santos, Pedro ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Aquest treball explora el grau d'inclusió de l'alumnat amb sordesa a l'aula de música d'Educació Infantil (EI) i Educació Primària (EP) en una comarca catalana, en termes de gaudi, participació i assoliment en les activitats i continguts que estableix el currículum de referència per a aquestes etapes. [...]
2019 (La inclusión del alumnado con sordera en el aula de música de Educación Infantil y Educación Primaria)  
3.
54 p, 1.4 MB Presència, ús i funció dels àlbums il·lustrats en les pràctiques literàries d'una escola d'Educació Primària / Pau Prat, Mònica ; Aliagas Marín, Cristina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El present estudi se centra a analitzar la presència, ús i funció dels àlbums il·lustrats en les pràctiques literàries que es duen a terme a una escola d'educació primària de Catalunya. En la investigació, s'analitza el fons d'àlbums il·lustrats de què disposa l'escola i el tracte que reben en el seu Pla de Lectura de Centre (PLEC). [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020  
4.
348 p, 3.5 MB Construcción de la identidad profesional de la educadora de párvulos principiante en diferentes centros de educación infantil : estudio de caso / Robinson Seisdedos, María Soledad ; Tejada Fernández, José, dir. ; Blanch, Sílvia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
El presente trabajo doctoral da cuenta del proceso de construcción de la identidad profesional de la educadora de párvulos que se encuentran en los tres primeros años de ejercicio laboral en diferentes realidades educativas en Chile: centros públicos en educación infantil, centros educativos particulares subvencionados y jardines infantiles particulares. [...]
The present doctoral work accounts for the construction of the professional identity of novice early childhood teachers in the first three years of their work experience in different educational realities; public institutions in infant education, subsidised private educational institutions and private kindergartens. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
5.
378 p, 7.9 MB Espacios de participación parental : una aproximación etnográfica a un centro infantil de una comuna rural indígena y campesina ecuatoriana / Simbaña Lincango, Mirian Gissela ; Bertran, Marta, dir. ; Pàmies Rovira, Jordi, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
En el ámbito de la educación, se han desplegado gran número de investigaciones sobre la participación de los padres y madres en las escuelas ya que es un tema de interés para los investigadores, puesto que los resultados de varios estudios revelan que la participación parental comporta beneficios -a corto y largo plazo- en la enseñanza y aprendizaje de los pequeños (Blanco, Umayahara & Reveco, 2004; DeLoatche, 2012; Deslandes, 2004; Durand, 2011; Epstein, 1995, 2001, 2004; Garreta, 2015; Green, Walker, Hoover-Dempsey & Sandler, 2007; Hooper, 2014; Tapia, 2003). [...]
In the field of education, a large number of researches have been carried out on the participation of parents in schools since it is a subject of interest for researchers, since the results of several studies show that parental participation has benefits -short and long term- in the teaching and learning of the little ones (Blanco, Umayahara & Reveco, 2004; DeLoatche, 2012; Deslandes, 2004; Durand, 2011; Epstein, 1995, 2001, 2004; Garreta, 2015; Green, Walker, Hoover-Dempsey & Sandler, 2007; Hooper, 2014; Tapia, 2003). [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
6.
137 p, 3.6 MB Avaluació de l'ambientalització curricular de l'assignatura Didàctica del coneixement del medi natural i social del Grau en Educación Infantil de la Universitat Autònoma de Barcelona / Rial Roset, Noèlia ; Mata Manzanares, Janet ; Calafell, Genina, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Banqué, Neus, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
La Universitat Autònoma de Barcelona és una de les institucions que han apostat per la innovació i l'ambientalització curricular, això significa incorporar principis ambientals en els estudis. A la UAB, el grup de recerca Còmplex i el projecte IDES treballen per ambientalitzar les facultats dins el marc de l'Educació pel Desenvolupament Sostenible, en la qual el medi ambient esdevé objecte d'estudi però també el principal recurs didàctic. [...]
La Universidad Autónoma de Barcelona es una de las instituciones que han apostado por la innovación y la ambientalización curricular, esto significa incorporar principios ambientales en los estudios. [...]
The UAB is one of the institutions that has opted for the innovation and curriculum greening, this means the incorporation of environmental principles in their studies. The UAB research group called Cómplex and the project called IDES, are working for greening the studies within the framework of Education for Sustainable Development, in which the environment becomes an object of study but also the main teaching resource. [...]

2017
Grau en Ciències Ambientals [959]
2 documents
7.
526 p, 7.2 MB La Formación inicial práctica del maestro de educación infantil : el caso de una universidad pública en Colombia / Flaborea Favaro, Roberta ; Navío Gámez, Antonio, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
La investigación tiene como meta principal analizar, luego de describir, la formación práctica del futuro profesorado de educación infantil en una universidad pública colombiana. La pregunta central que guía este trabajo es: ¿Cómo se desarrolla la formación práctica del futuro maestro en la Licenciatura de Educación Infantil en una universidad pública en Colombia? Con base en los conceptos de prácticas profesionales, del profesor crítico-reflexivo, del profesor investigador, entre otros, la investigación se centra en realizar un estudio etnográfico, descriptivo, con base en un estudio de caso a partir de un programa considerado exitoso, como es reconocido el de la Universidad Pedagógica Nacional de Colombia (UPN). [...]
This investigation aims at describing and analyzing the Praxis development of future early childhood education teachers in a Colombian public university. The central question guiding this inquiry is How is the praxis education of prospect early childhood teachers and stakeholders developed in a Colombian public university? Based on concepts such as professional practicum, the critical-reflective teachers, the teacher as a researcher, among others, this research is an ethnographic, descriptive case study based on a successful and nationwide acknowledged program from Colombian National Pedagogical University, Universidad Pedagógica Nacional de Colombia (UPN by its Spanish acronym). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
2 documents
8.
26 p, 997.0 KB Titelles i joc dramàtic organitzat com a experiència de creixement i convivència al parvulari / Monguillot Alonso, Berta ; González Parera, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu principal d'aquest treball és mostrar com, a partir de l'escenificació amb titelles dels conflictes més habituals a l'aula, els infants són capaços de representar mitjançant el joc dramàtic organitzat, un pla de millora per a les situacions que han vist representades. [...]
2016
Grau en Educació Infantil [891]
Grau en Educació infantil [847]  
9.
275 p, 5.4 MB Tying the knot and kissing childhood goodbye? : : early marriage in educationally expanding societies / Chager Navarro, Sonia ; Esteve Palós, Albert, dir. (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Recaño Valverde, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Demogràfics
A mida que l'adolescència avança, tenir més o menys llibertat d'elecció influeix en els diferents esdeveniments que caracteritzen la transició a l'edat adulta per a les dones, on la iniciació de l'activitat sexual, el primer matrimoni i maternitat sovint es perceben com a elements clau en la formació familiar. [...]
As adolescence progresses, having more or less freedom of choice influences the different events that characterize the transition to adulthood for women, with the initiation of sexual activity, first marriage and childbearing often being perceived as key steps in family formation. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
10.
587 p, 3.5 MB Els infants d'origen immigrat i l'educació infantil a Catalunya : La percepció dels mestres a partir de l'anàlisi del discurs (Metodologia Video-cued Multivocal Ethnography) / Vingut Riggall, Marta Ana ; Bertran Tarrés, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Brougère, Gilles, dir. (Université París 13) ; Solé Planas, M. Rosa tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
"Els Infants d'Origen Immigrat i l'Escola Infantil a Catalunya" és el títol de la tesi doctoral presentada que deriva d'una investigació iniciada juntament amb el grup de recerca GRADASEL (Grup de Recerca d'Atenció a la Diversitat: Aspectes Socioculturals, Emocionals i Lingüístics") de la Universitat Autònoma de Barcelona, tot seguint la línia d'investigació de l'antropòleg Nord-americà Joseph Tobin centrada en l'acollida d'alumnat immigrat a l'escola infantil des d'una perspectiva transcultural. [...]
"Children of Immigrant Origins and Early Childhood Education in Catalonia" is the title of the doctoral thesis presented stemming from an investigation initiated together with the GRADASEL research group (Research Group for Attention to Diversity: Socio-cultural, Emotional and Linguistic Aspects") of the Universitat Autònoma de Barcelona, following American anthropologist Joseph Tobin's research line focusing on the reception of immigrant students in ECE from a cross-cultural perspective. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Documents de recerca : 23 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
40 p, 5.8 MB Mestres d'educació infantil i infants d'origen immigrat : percepcions, implicacions i pedagogia / Vingut Riggall, Marta Ana
Document de divulgació de la tesi "Els infants d'origen immigrat i l'educació infantil a Catalunya. La percepció dels mestres a partir de l'anàlisi del discurs. Metodologia Video-Cued Multivocal Ethnography". [...]
Disclosure document of the thesis "Children of Immigrant Origins and Early Childhood Education in Catalonia. Teacher perceptions throughout Video-Cued Multivocal Ethnography". Such document is designed to enable teachers and educational professionals to meet the investigation results alongside encouraging pedagogical reflection regarding children of immigrant origins and their education.
Documento de divulgación de la tesis "Los Niños y Niñas de Origen Inmigrado y la Educación Infantil en Cataluña. La percepción de los maestros a partir del análisis del discurso. Metodología Video-cued Multivocal Ethnography". [...]

2015
3 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.