1.
|
55 p, 826.2 KB |
Entre bambolines : explorant el potencial socialment transformador de l'educació estètica
/
Prades Garcia, Gal·la ;
Sàez i Tajafuerce, Begonya, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ;
Mumbrú Mora, Àlex, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
El present treball de fi de grau és una exploració teòrica i pràctica sobre una de les maneres en què l'educació estètica pot contribuir a les transformacions socials: l'afectiva. Amb el recolzament conceptual de filòsofs com John Dewey, Dina Mendonça, Bell Hooks, Rancière o Marina Garcès, planteja quines són les condicions que hipotèticament podrien donar-se a nivell intern en una comunitat teatral per tal que l'experiència en si constituïra un impacte social, i posa en contrast aquesta especulació amb la realitat situada i concreta d'un dels grups de teatre trimestral d'El Triangle Inclusiu.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Filosofia [802]
|
|
2.
|
5.4 MB |
De la sumisión a la movilización : La educación para la ciudadanía de la democracia radical en estudiantes de bachillerato
/
Caballero Dávila, Luis Felipe ;
Santisteban, Antoni, dir. ;
Gonzalez Valencia, Gustavo Alonso, dir.
Aquesta investigació indaga sobre les representacions socials de la política, la participació, la democràcia i la ciutadania que tenen les i els estudiants del grau onze, d'una institució educativa pública de Bogotà, ubicada a la localitat de Suba abans, durant i després de l'aplicació d'un dossier d'activitats sobre els moviments socials dissenyat des de l'enfocament d'educació per a la ciutadania de la democràcia radical. [...] La presente investigación indaga sobre las representaciones sociales de la política, la participación, la democracia y la ciudadanía que tienen las y los estudiantes del grado once, de una institución educativa pública de Bogotá, ubicada en la localidad de Suba antes, durante y después de la aplicación de un dossier de actividades sobre los movimientos sociales diseñado desde el enfoque de educación para la ciudadanía de la democracia radical. [...] The present investigation inquires about the social representations of politics, participation, democracy and citizenship that eleventh grade students have, from a public educational institution in Bogotá, located in the town of Suba before, during and after the application of a dossier of activities on social movements designed from the approach of education for citizenship of radical democracy. [...]
2023
|
|
3.
|
6.5 MB |
La dimensión ética en la relación socioeducativa : una teoría fundamentada
/
Corbella Molina, Laura ;
Úcar, Xavier, dir.
Aquesta tesi doctoral presenta un estudi que caracteritza a nivell teòric i pràctic la dimensió ètica en la relació socioeducativa. Sorgeix de la necessitat expressada pels discursos acadèmics i professionals de desenvolupar les qüestions ètiques en l'educació social des d'una perspectiva pràctica i relacional. [...] Esta tesis doctoral presenta un estudio que caracteriza a nivel teórico-práctico la dimensión ética en la relación socioeducativa. Surge de la necesidad expresada por los discursos académicos y profesionales de desarrollar las cuestiones éticas en la educación social desde una perspectiva práctica y relacional. [...] This doctoral thesis presents a study that characterises at a theoretical-practical level the ethical dimension in the socio-educational relationship. It arises from the need expressed by academic and professional discourses to develop ethical issues in social education from a practical and relational perspective. [...]
2023
|
|
4.
|
25 p, 476.6 KB |
"Annihilating Vanity" : Challenging Women's Writing in George Eliot's Silly Novels by Lady Novelists (1856)
/
Sánchez Artero, Clara ;
Font Paz, Carme, 1972-, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
In line with the numerous gender inequalities endured by women: their literary production during the Eighteenth Century was not regarded as literary work. George Eliot challenges this notion of intellectual female inferiority in her essay "Silly Novels by Lady Novelists" (1856) as she directs a critique upon feminine degrading writings. [...] La producció literària femenina del segle XVIII, és un dels nombrosos fronts de desigualtat de gènere. George Eliot nega la inferioritat intel·lectual femenina en el seu assaig "Silly Novels by Lady Novelists" (1856) mentrestant jutja certs escrits que considera degradants pel sexe femení i debat el classisme, la religió i l'educació femenina. [...] En consonancia con las desigualdades de género padecidas por las mujeres, entra en juego su producción literaria del siglo XVIII. George Eliot rehúsa la inferioridad intelectual femenina en su ensayo "Silly Novels by Lady Novelists" (1856), a su vez, juzga escritos degradantes para el sexo femenino; debatiendo clasismo, religión y educación femenina. [...]
2021 Grau en Estudis Anglesos [1482] Grau en Estudis Anglesos [801]
|
|
5.
|
362 p, 11.4 MB |
Educación Histórica en un mundo global. Un estudio desde dos lugares del mundo (Neuquén y Barcelona)
/
Tosello, Julia ;
Santisteban, Antoni, dir. ;
Jara, Miguel Ángel, dir.
Vivim en un món que està experimentant transformacions profundes en el qual semblés que tots/es fóssim cada vegada més connectats/es, teixint una gran interdependència. Però, mentre que en aquest context multicultural global alguns grups lideren aquest procés i es beneficien social i econòmicament d'aquests canvis, altres van cap a un major aïllament, migracions forçoses, pobresa estructural, precarietat, marginació social i una excessiva localització; el que, en definitiva porta a una creixent desigualtat i injustícia social tant en l'àmbit local com en el global. [...] Vivimos en un mundo que está experimentando transformaciones profundas en el que pareciera que todos/as estuviéramos cada vez más conectados/as, tejiendo una gran interdependencia. Pero, mientras que en este contexto multicultural global algunos grupos lideran este proceso y se benefician social y económicamente de estos cambios, otros van hacia un mayor aislamiento, migraciones forzosas, pobreza estructural, precariedad, marginación social y una excesiva localización; lo que, en definitiva lleva a una creciente desigualdad e injusticia social tanto en lo local como en lo global. [...] We live in a world that is undergoing profound transformations in which it seems that we are all increasingly connected, weaving a great interdependence. But, while in this global multicultural context some groups are leading this process and benefit socially and economically from these changes, others are heading towards greater isolation, forced migration, structural poverty, precariousness, social marginalization, and excessive localization; which ultimately leads to growing inequality and social injustice both locally and globally. [...]
2021
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
125 p, 4.0 MB |
El tratamiento de los estereotipos culturales en la clase de chino como lengua extranjera : una propuesta didáctica para nivel básico
/
Xin, Zhong ;
Pascual Calvo, Xavier, dir. ;
Casas-Tost, Helena ;
Fundació Universitat Autònoma de Barcelona ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca sobre la Traducció entre el Xinès i el Castellà/Català - TXICC ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aunque se pone cada vez más énfasis en el desarrollo de la competencia intercultural, en la implementación real de las actividades docentes del chino como lengua extranjera, se pueden observar ciertas actividades que pretenden ayudar a los alumnos a desarrollar su competencia intercultural, pero son ineficaces e incluso hay algunos casos problemáticos en los que el profesorado provoca e incentiva los estereotipos. [...] 近年来,教育家们愈发注重跨文化能力,但在实际的对外汉语教学实践中,我们却看到一些意在提升学生该能力,实则无效的教学活动,更有教师激起、鼓励文化刻板印象的问题状况。本文旨在提出更适合中文初学者的跨文化教学策略,以及针对加泰罗尼亚的学习者们特有的刻板印象,提出处理方案。. In recent years, educators have paid more and more emphasis on the development of intercultural competence, but in the actual practice of teaching Chinese as a foreign language, certain activities aim to enhance the student's intercultural competence, but are actually ineffective. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 Màster Universitari en Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants [1398]
|
|
10.
|
34 p, 380.1 KB |
La universitat com a institució discapacitant. Una aproximació exploratòria
/
Martínez Rodham, Elisa ;
Espluga, Josep, 1964-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Utilitzant el corrent d'estudis de discapacitat, el model social i el concepte de "societat discapacitant", aquesta recerca busca descobrir de quines maneres es promou la desigualtat envers la discapacitat en un context universitari, quina forma pren aquesta i quines són les seves conseqüències. [...] Utilitzando la corriente de estudios de la discapacidad, el modelo social i el concepto "sociedad discapacitante", esta investigación pretende descubrir de que maneras se promueve la desigualdad hacia la discapacidad en el contexto univestario, de que formas i cuales son sus consecuencias. [...] Using the theories of disabled studies, the social model and the concept of "disabling society", this research pretends to unmask the ways in which univeristy promotes inequality towards disabled students, the form this takes and its consequences. [...]
2020 Grau en Sociologia [819]
3 documents
|
|