Results overview: Found 53 records in 0.02 seconds.
Articles, 22 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Books and collections, 6 records found
Research literature, 23 records found
Graphic and multimedia documents, 1 records found
Articles 22 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
13 p, 992.3 KB "I can't find the words now..." : Teacher Discourse Strategies and their Communicative Potential in Spanish- and English-Medium Instruction in Higher Education / Sánchez-García, Davinia (Universidad Complutense de Madrid)
English-medium instruction is rapidly becoming a common practice at university worldwide. Despite the necessity of supporting teachers in this context, programs for their continuing professional development are few and far between. [...]
La instrucció a través de l'anglès està esdevenint una pràctica comuna a les universitats d'arreu del món. Malgrat la necessitat de donar suport als professors en aquest context, els programes per al seu desenvolupament professional continu són escassos. [...]
La instrucción a través del inglés se está convirtiendo en una práctica común en las universidades de todo el mundo. A pesar de la necesidad de apoyar a los profesores en este contexto, los programas para su desarrollo profesional continuo son escasos. [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.28
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 2 (2019) , p. 43-55 (Foundations & Research)  
2.
18 p, 146.8 KB Medios de comunicación universitarios en Ecuador : entrevistas con los directivos institucionales sobre el salto de la teoría a la práctica periodística / Trámpuz, Juan Pablo (Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí (Equador)) ; Barredo Ibáñez, Daniel (Universidad del Rosario) ; Palomo Torres, María Bella (Universidad de Málaga)
La presente investigación profundiza en las experiencias de los medios de comunicación universitarios ecuatorianos como escenarios de formación, los cuales permiten a los estudiantes desenvolverse en espacios reales del ejercicio periodístico, pero dentro de la esfera educativa. [...]
This study examines experiences using the Ecuadorian university media as training scenarios to allow students to gain experience in real spaces of journalistic practice, but within the educational sphere. [...]
Aquesta investigació aprofundeix en les experiències dels mitjans de comunicació universitaris equatorians com a escenaris de formació que permeten als estudiants desenvolupar- se en espais reals de l'exercici periodístic, però dins de l'esfera educativa. [...]

2019 - 10.5565/rev/analisi.3174
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 60 (June 2019) , p. 7-24 (Articles)  
3.
11 p, 130.3 KB L'ICLES i el rendiment acadèmic dels aprenentas a l'educació terciaria : el cas del Grau d'Educació Primària de la UAB / Borras Comes, Joan Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca Llengua i Educació (LED)) ; Arnau Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Flecha, Ainhoa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
En aquest article els autors comparen el rendiment acadèmic de dos grups d'alumnes del Grau d'Educació Primària (GEP) de la UAB, en dues edicions (2012-13 i 2013-14). D'una banda, el GEP-DUA, amb docència majoritàriament en anglès, i, de l'altra, el GEP-cat, amb docència quasi exclusivament en català. [...]
2017 - 10.1344/TE2017.52.6
Temps d'educació, Vol. 52 (2017) , p. 79-89  
4.
22 p, 276.3 KB Formació inicial del professorat d'Educació Primària i internacionalització a casa : disseny i resultats preliminars del desplegament del Grau d'Educació Primària-Docència Universitaria en Anglès (GEP-DUA) / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
L'enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua) en l'educació primària exigeix professionals formats per actuar com a docents en aquest tipus de contexts. Sensible a aquesta qüestió, la UAB va posar en marxa al 2012 un programa pilot d'internacionalització a casa denominat «Grau d'Educació Primària – Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA), amb un 65-80% dels crèdits en anglès i amb un sistema d'accés propi. [...]
El enfoque (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua) en la educación primaria exige profesionales formados para actuar como docentes en este tipo de contextos. Sensible a esta cuestión, la UAB puso en marcha en el 2012 un programa piloto de internacionalización en casa denominado «Grado de Educación Primaria–Docencia en Inglés» (GEP-DUI), en el cual un 65-80% de los créditos se cursa en inglés y que cuenta con un sistema de acceso propio. [...]
Pour mettre en œuvre une approche EMILE (Enseignement de matières par l'intégration d'une langue étrangère) dans l'enseignement primaire, les professionnels doivent être formés au préalable pour pouvoir enseigner dans ce type de contextes. [...]
The CLIL (Content and Language Integrated Learning) approach in primary education calls for professionals trained to perform as teachers in contexts of this sort. Recognizing the importance of this issue, the UAB launched a pilot programme on internationalization at home in 2012. [...]

2016 - 10.1344/TE2017.52.2
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 11-32  
5.
17 p, 221.1 KB Internacionalització en el Grau d'Educació Primària - docència universitària en anglès : mirades crítiques dels estudiants i del professorat / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Sánchez Sola, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura)
L'inici de l'itinerari «Grau d'Educació Primària – Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA) dins del context català va ser una decisió valenta de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB, i la seva entrada en funcionament, un èxit —avalat, entre d'altres indicadors, per la bona acceptació dels estudiants. [...]
Comienzo del itinerario «Grado de Educación Primaria – Docencia Universitaria en Inglés» (GEP-DUI) en el contexto catalán fue una decisión valiente de la Facultad de Ciencias de la Educación de la UAB, y su entrada en funcionamiento, un éxito —avalado, entre otros indicadores, por la buena aceptación de los estudiantes. [...]
Dans le contexte catalan, le "Grade d'Enseignement primaire – Cours universitaires en anglais" (GEP-DUA) est le fruit d'une décision courageuse de la faculté des sciences de l'éducation de l'UAB et son lancement a été un succès à en juger, notamment, d'après le bon accueil reçu auprès des étudiants. [...]
The courageous decision of the UAB's Faculty of Education to launch the Bachelor's Degree in Primary Education – University Teaching in English (GEP-DUA) in the Catalan context has proved a success when we consider such indicators as how well it has been received by students. [...]

2017 - 10.1344/TE2017.52.3
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 33-49  
6.
3 p, 1.0 MB Transferencia entre universidad y aula / Calafell, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La ambientalización del currículo presenta como reto la búsqueda de propuestas innovadoras y fundamentadas en la investigación para avanzar en su incorporación en los centros educativos. Este es el objetivo con el que nace el Grupo de Ambientalización Curricular. [...]
2015
Cuadernos de pedagogía, Núm. 460 (Octubre 2015) , p. 53-55  
7.
22 p, 479.5 KB Análisis de la presencia de la sostenibilidad en los planes de estudios de los grados : un instrumento para su análisis / Azcárate Goded, Pilar (Universidad de Cádiz) ; González-Aragón, Carmen (Universidad de Cádiz) ; Guerrero-Bey, Antonio (Universidad de Cádiz) ; Cardeñoso Domingo, José M.ª (Universidad de Cádiz)
Objeto: esta investigación tiene como finalidad analizar la presencia de la sostenibilidad en las memorias que configuran los planes de estudios de algunos de los títulos de grado de la Universidad de Cádiz. [...]
Objecte: aquesta investigació té com a finalitat analitzar la presència de la sostenibilitat en les memòries que configuren els plans d'estudis d'alguns dels títols de grau de la Universitat de Cadis. [...]
The purpose of this research was to analyse the presence of sustainability in reports corresponding to the curriculum of bachelor's degree programmes at the University of Cadiz, Spain. It has been widely recognised that universities must provide the career training that society demands today and that education for sustainability is one of the key elements in such training. [...]

2016 - 10.5565/rev/educar.745
Educar, Vol. 52 Núm. 2 (2016) , p. 263-284 (Monográfico)  
8.
20 p, 168.7 KB La tutoría en la educación superior en Iberoamérica : avances y desafíos / Lobato Fraile, Clemente (Universidad del País Vasco) ; Guerra Bilbao, Nagore (Universidad del País Vasco)
La adopción de una mayor calidad en educación superior ha conllevado la introducción del enfoque de formación centrada en el estudiante como sujeto activo que aprende autónomamente competencias personales y profesionales. [...]
L'adopció d'un grau més elevat de qualitat en educació superior ha comportat la introducció de l'enfocament de formació centrada en l'estudiant com a subjecte actiu que aprèn autònomament competències personals i professionals. [...]
The introduction of quality assurance in higher education has led to a student-centered training approach where the student is considered an active subject who learns personal and professional skills autonomously. [...]

2016 - 10.5565/rev/educar.726
Educar, Vol. 52 Núm. 2 (2016) , p. 379-398 (Monográfico)  
9.
1 p, 64.7 KB Equitat i autonomia a la universitat / Moreno, Sara, 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
2016
Ara, Núm. 1973 (10 maig 2016) , p. 29  
10.
19 p, 345.9 KB Las misiones de la universidad y su influencia en las prácticas docentes / Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Elias Andreu, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Amengual, Antònia (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se presenta una investigación sobre el impacto de la implementación de los créditos europeos ligados al proceso de Bolonia en una universidad española. Pretendemos analizar la actividad del docente universitario desde la vertiente normativa -creencias y preferencias- y la operativa -capacidades y metodologías docentes- intentando entrever la coherencia entre las dos. [...]
In this article we present a piece of research showing the impact of the implementation of the European credits related to the Bolonia process in one Spanish university. We want to analyse the lecturer activity from the normative side -believes and preferences- and the operative side -capacities and teaching methodologies- trying sight of coherence among themselves. [...]

2006
Revista de Investigación Educativa (RIE), Vol. 24 Núm. 2 (2006) , p. 595-613  

Articles : 22 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
13 p, 1.3 MB The same job but different earnings. The women graduates' experience from Catalan universities / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
2016
ISA Forum of Sociology. Viena, Austria, : 2016  

Books and collections 6 records found  
1.
49 p, 7.6 MB Miquel Querol : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a l'auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres el dia 22 d'abril de 1993. / Querol i Gavaldà, Miquel, 1912-2002. ; Bonastre, Francesc, 1944-
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 1993. (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Miquel Querol : cinquanta anys de recerca musicològica / per Francesc Bonastre i Bertran ; La Música a les universitats espanyoles / per Miquel Querol ; Curriculum vitae de Miquel Querol.  

2.
9 p, 66.5 KB Reglament d'igualtat d'oportunitats per a persones amb necessitats especials / Universitat Autònoma de Barcelona. Consell de Govern
2011  
3.
246 p, 1.2 MB Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Martínez González, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent d'Educació Superior
Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions 2008
3 documents
4.
246 p, 2.7 MB Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Martínez González, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions 2008
3 documents
5.
28 p, 346.7 KB Avaluació institucional de l'European University Association / Catalunya. Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació ; European University Association (EUA) ; Conferència de Rectors Europeus (CRE) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Planificació i de Qualitat (OPQ) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina d'Estudis i Gestió de la Informació (OEGI) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori de Graduats ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques ; Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Garantia de la Qualitat (UGQ)
El Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació (DURSI) està impulsant l'avaluació institucional de les universitats catalanes amb la metodologia europea de l'European University Association (EUA), hereva de l'antiga Conferència de Rectors Europeus (CRE). [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005  
6.
37 p, 214.8 KB Avaluació del procés d'incorporació dels estudiants a la Universitat Autònoma de Barcelona. Informe d'autoavaluació - Any 1999 / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea d'Alumnes ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea d'Afers institucionals ; Universitat Autònoma de Barcelona. Vicerectorat de Qualitat Universitària ; Universitat Autònoma de Barcelona. Vicegerència d'Afers Acadèmics ; Universitat Autònoma de Barcelona. Secretaria General ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Programació i de Qualitat de la Docència (OPQD) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Relacions Internacionals
Abans de començar l'anàlisi del procés d'incorporació a la Universitat Autònoma de Barcelona es volen destacar alguns punts que s'han de tenir presents en tot aquest document i que conformen els grans eixos de l'accés en aquests darrers anys i molt particularment en el moment present.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 1999  

Research literature 23 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
435 p, 2.6 MB Trayectorias no tradicionales de acceso a la educación superior : nuevas y viejas desigualdades en tiempos de expansión educativa / Montes Ruiz, Alejandro, autor. ; Tarabini-Castellani, Aina, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia.
El final del siglo XX se ha caracterizado por un proceso de expansión y democratización educativa a escala global que ha afectado a la mayoría de países europeos. Como resultado, el acceso a la Educación Superior se ha generalizado, fragmentado y diversificado, incorporando a perfiles de jóvenes cada vez más heterogéneos social, educativa y biográficamente. [...]
The end of the 20th century has been characterized by a process of educational expansion and democratization on a global scale that has affected most European countries. As a result, access to higher education has become increasingly widespread, fragmented and diverse, incorporating increasingly heterogeneous student profiles – in social, educational and biographical terms. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
2.
421 p, 4.5 MB Gestión de la acción tutorial en la universidad chilena / Venegas Ramos, Luis, autor. ; Gairín Sallán, Joaquín, supervisor acadèmic. ; Ion, Georgeta, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
Las universidades chilenas vienen desarrollando hace algunos años programas de acción tutorial con foco en los estudiantes de nuevo ingreso, dado el perfil de las nuevas generaciones que en general se caracteriza por dificultades de adaptación académica y abandonos prematuros de los estudios superiores. [...]
Chilean universities have developed tutorial action programs for some years, focusing on new students given the profile of the new generations that is generally characterized by having difficulties in academic adaptation and dropping out from higher education prematurely. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
3.
440 p, 3.9 MB Permanencia de estudiantes indígenas en instituciones de educación superior en América Latina = Indigenous students' persistence in Latin American higher education institutions / Suárez, Cecilia Inés, autor. ; Gairín Sallán, Joaquín, supervisor acadèmic. ; Castro Ceacero, Diego, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
La presente Tesis Doctoral tiene como finalidad contribuir a la mejora de la permanencia de estudiantes indígenas en las instituciones de educación superior. El principal supuesto es que ésta constituye un momento central en la trayectoria educativa; no sólo en términos de logro académico y egreso; sino también un claro indicio de justicia social. [...]
This dissertation aims to contribute to improving Indigenous students' persistence in higher education institutions. The main assumption is that higher education constitutes a core phase in the educational development, not only as a stage for academic achievement and egress, but also as a clear indicator of social justice. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
4.
263 p, 2.3 MB La tutoría entre iguales como intervención cooperativa para el desarrollo de la empatía en el ámbito de ciencias de la enfermería / Vázquez Rivas, Anabel, autor. ; Duran, David, 1963- supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
La empatía es una competencia social y comunicativa compleja, pero indispensable, que debe desarrollar el profesional de enfermería, con la finalidad de cuidar de forma holística al paciente y a sus familiares para poder establecer una relación terapéutica. [...]
Empathy is a complex but indispensable social and communicative competence. It must be developed by all qualified nurses in order to holistically care about the different patients and their families for the sake of establishing a therapeutic relationship. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
5.
221 p, 2.5 MB Avaluació de l'empoderament de l'autonomia responsable de l'estudiant universitari de la disciplina de disseny a través del desenvolupament de la col·laboració activa i el pensament crític / Huertas i Vidal, Salvador, autor. ; Tejada Fernández, José, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
La recerca s'emmarca en el trànsit de la societat del consum i la societat de la comunicació. Passant del paradigma productivista, de les certeses i la producció, a la necessitat de reflexió per a la innovació i les habilitats interpersonals d'un entorn multidisciplinar que es requereix per la influència de l'evolució tecnològica. [...]
La investigación se enmarca en el tránsito de la sociedad del consumo y la sociedad de la comunicación. Pasando del paradigma productivista, de las certezas y la producción, a la necesidad de reflexión para la innovación y las habilidades interpersonales de un entorno multidisciplinar que es requerido por la influencia de la evolución tecnológica. [...]
The research is part of the transit of the consumer society and the society of communication. From the productivist paradigm, the certainties and production, to the need for reflection the interpersonal skills of a multidisciplinary environment that is required by the influence of technological change and innovation. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
6.
76 p, 1.7 MB Programa del curs "Aspectes demogràfics de la previsió de la demanda" / Centre d'Estudis Demogràfics
Bellaterra Centre d'Estudis Demogràfics 1990 (Papers de demografia (Centre d'Estudis Demogràfics) ; 41)  
7.
115 p, 3.4 MB Distribución territorial de la población preuniversitaria en España : 1979-2003 / Cabré, Anna, 1943- ; Cerezales, Carme ; Devolder, Daniel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Demogràfics
Bellaterra Centre d'Estudis Demogràfics 1988 (Papers de demografia (Centre d'Estudis Demogràfics) ; 32)  
8.
57 p, 1.4 MB Diversitat i Universitat : anàlisi estadístic / Díaz Florido, Lidia ; Márquez Cebrián, Ma. Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Aquest treball té com a principal objectiu estudiar la població immigrant a la facultat d'Economia i Empresa englobant tant l'èxit acadèmic, el fracàs, les taxes d'abandonament i altres variables que poden incidir a la composició social de la facultat, entenent com a població immigrant els alumnes que no tenen nacionalitat espanyola. [...]
2017
Graduat o Graduada en Comptabilitat i Finances [947]  
9.
21 p, 381.4 KB Guia per a la introducció de la perspectiva de gènere en la docència / Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat
Guia de suport al professorat i a altres agents de la universitat implicats en la qualitat docent per tal d'introduir la perspectiva de gènere a les guies docents i plans d'estudi, així com per a coordinar la implementació de la mesura 3. [...]
Bellaterra 2017  
10.
136 p, 1.7 MB Quality, efficiency and customer orientation in higher education / Morales Rodríguez, Adriana, autor ; Capelleras i Segura, Joan-Lluís, supervisor acadèmic ; Giménez García, Víctor, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
Las instituciones de educación superior desempeñan un papel importante en la economía de cualquier región o país, ya que contribuyen a la formación de capital humano y nuevo conocimiento; así como al emprendimiento. [...]
Higher education institutions play an important role in the economy of any region or country as they contribute to the formation of human capital, new knowledge and entrepreneurship. Due to increased competition, universities are under constant pressure to improve their performance. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

Research literature : 23 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Graphic and multimedia documents 1 records found  
1.
1024x768, 341.9 KB Cost i finançament de la recerca / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició dedicada al cost i finançament de la recerca amb motiu del Fòrum de la Recerca 2006 celebrat a la UAB. Se centra en l'assignació de recursos econòmics destinats al sistema públic d'R+D, integrat per universitats, centres de recerca i empreses i que esdevé el motor de la innovació d'un país. [...]
2007
12 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.