Resultats globals: 1,973 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 963 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 92 registres trobats
Publicacions periòdiques, 14 registres trobats
Llibres i col·leccions, 151 registres trobats
Documents de recerca, 646 registres trobats
Materials didàctics, 37 registres trobats
Materials acadèmics, 1 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 68 registres trobats
Fons personals i institucionals, 2 registres trobats
Articles 963 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
22 p, 363.0 KB A neoliberal and uneven landscape : the challenges and coping strategies of geography departments in the US educational system / Saff, Grant (Hofstra University) ; Casellas, Antònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Los departamentos de geografía de los Estados Unidos se enfrentan a tiempos difíciles. En este artículo abordamos una doble cuestión. Primero, exploramos las dificultades académicas que enfrentan las universidades estadounidenses e identificamos algunas de las estrategias que han adoptado para superar estos desafíos. [...]
Els departaments de geografia dels Estats Units s'enfronten a temps difícils. En aquest article abordem una doble qüestió. En primer lloc, explorem les dificultats acadèmiques que enfronten les universitats nordamericanes i identifiquem algunes de les estratègies que han adoptat per superar aquests reptes. [...]
Geography Departments in the US are facing challenging times. In this article we address a twofold question. First, we explore the academic difficulties facing US universities and identify some of the coping strategies they have adopted to overcome these challenges. [...]

2023 - 10.2436/20.3002.01.244
Treballs de la Societat Catalana de Geografia, Núm. 96 (2023) , p. 131-152  
2.
17 p, 183.9 KB El trabajo de fin de grado, ¿factor de promoción para la inserción laboral? : un análisis sobre la percepción de las personas graduadas en el ámbito educativo / Bozu, Zoia (Universitat de Barcelona) ; Rubio Hurtado, María José (Universitat de Barcelona) ; Calduch, Isaac (Universitat de Barcelona)
Este estudio explora la percepción de las personas graduadas en el campo de las ciencias de la educación de la Universidad de Barcelona acerca de la importancia del trabajo de fin de grado (TFG) para promover su inserción laboral. [...]
Aquest estudi explora la percepció de les persones graduades en el camp de les ciències de l'educació de la Universitat de Barcelona sobre la importància del treball de fi de grau (TFG) per promoure'n la inserció laboral. [...]
This study explores the views of graduates in Educational Sciences from the University of Barcelona regarding the importance of the final degree project in improving their ability to find a job. Using an ad hoc questionnaire, data were collected from a sample of 88 graduates with teaching degrees, selected through non-probabilistic sampling. [...]

2024 - 10.5565/rev/educar.1753
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 179-195 (Monográfico)  
3.
21 p, 616.5 KB Aplicación de una secuencia didáctica basada en feedback entre iguales para el desarrollo de competencias / Martins Gironelli, Ludmila (Universitat de Barcelona) ; Cano García, Elena (Universitat de Barcelona) ; Ayuste González, Ana (Universitat de Barcelona)
En el presente artículo se explican los efectos de una intervención realizada para promover el desarrollo de competencias del estudiantado en el grado de Educación Social y, más concretamente, en la asignatura de Educación de Personas Adultas, mediante la realización de la biografía formativa de un aprendiz adulto, tarea iterativa que está sometida a un proceso de evaluación entre iguales. [...]
A l'article s'hi expliquen els efectes d'una intervenció realitzada per promoure el desenvolupament de competències de l'estudiantat al grau d'Educació Social i, més concretament, a l'assignatura d'Educació de Persones Adultes, mitjançant la realització de la biografia formativa d'un aprenent adult, tasca iterativa sotmesa a un procés d'avaluació entre iguals. [...]
This paper describes the results of an intervention to improve the development of skills in students studying for a degree in Social Education, and more specifically in the subject of Adult Education, by completing a learning biography of an adult learner, an iterative task that is subjected to a peer assessment process. [...]

2024 - 10.5565/rev/educar.1857
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 157-177 (Monográfico)  
4.
11 p, 478.0 KB Dialogic scientific gatherings with mothers and teachers from a primary school : raising awareness about the impact of gender and education research / Ruiz-Eugenio, Laura (Universitat de Barcelona) ; Munte-Pascual, Ariadna (Universitat de Barcelona) ; Khalfaoui, Andrea (University of Deusto) ; Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Social science unveils new ways of engaging communities in science. However, it has not yet been analysed how dialogic scientific gatherings (DSGs), a community science action, involve communities to benefit from the research on two sustainable development goals: quality education and gender equality. [...]
2023 - 10.1057/s41599-023-02224-6
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10 Núm. 1 (2023) , p. 699  
5.
10 p, 750.1 KB The REFUGE-ED Dialogic Co-Creation Process : working with and for REFUGE-ED children and minors / Sordè i Martí, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Ghani,Adnan Abdul ; Almobarak,Bilal ; Chiappelli,Tiziana ; Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Hristova, Mina ; Krasteva, Anna ; Kjellberg, Fredrika ; McQuillan, Katie ; Nixon, Elizabeth ; Qasemi, Misbah ; Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Aiello-Cabrera, Emilia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Swords, Lorraine ; Abdulrahman, Hend Talal ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca en Migracions
A growing body of literature suggests that involving end-users in intervention research, including design, implementation, and evaluation, is associated with numerous positive outcomes. These outcomes include improved intervention efficacy, sustainability, and psychological growth among collaborators. [...]
2023 - 10.1057/s41599-023-01967-6
Humanities and Social Sciences Communications, Vol.10 (2023) , art.463  
6.
16 p, 208.9 KB Vernáculos educativos de Twitch : twitchers educadores para el aprendizaje / Godoy, Sender (Universidad de Huelva) ; Contreras-Pulido, Paloma (Universidad Internacional de La Rioja)
Twitch se ha convertido en muy poco tiempo en una plataforma con un incontestable impacto en cuanto al número de usuarios y canales de transmisión de todo tipo. Esta apertura en los contenidos y su crecimiento exponencial, con 35 millones de visitantes diarios en 2023, hace relevante su estudio. [...]
Twitch s'ha convertit en molt poc temps en una plataforma amb un incontestable impacte quant al nombre d'usuaris i canals de transmissió de tota mena. Aquesta obertura en els continguts i el seu creixement exponencial, amb 35 milions de visitants diaris el 2023, en fa rellevant l'estudi. [...]
Within a remarkably short period of time, Twitch has become a platform with an unquestionable impact in terms of its number of users and streaming channels of all types. Its all-embracing content and exponential growth, with 35 million daily visitors in 2023, underlines the importance of studying it. [...]

2023 - 10.5565/rev/analisi.3653
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 69 (2023) , p. 131-145 (Articles)  
7.
20 p, 508.5 KB Profesores en TikTok : estrategias y recursos creativos para la divulgación y viralización de contenido. ¿Una evolución en la educación? / Sánchez-López, Iván (Universitat d'Alacant) ; Roig-Vila, Rosabel (Universitat d'Alacant) ; Manotas Salcedo, Edna (Universidad del Norte)
TikTok está experimentando un crecimiento exponencial, especialmente entre las generaciones más jóvenes. En el contexto educativo, algunos profesores están utilizando la plataforma para divulgar y viralizar publicaciones personales. [...]
TikTok està experimentant un creixement exponencial, especialment entre les generacions més joves. En el context educatiu, alguns professors utilitzen la plataforma per divulgar i viralitzar publicacions personals. [...]
TikTok is experiencing exponential growth, especially among the younger generation. In the educational context, teachers are using the platform to disseminate personal publications and make them go viral. [...]

2023 - 10.5565/rev/analisi.3634
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 69 (2023) , p. 93-112 (Articles)  
8.
22 p, 239.4 KB Usos de TikTok en educació : revisió sistemàtica de l'aplicabilitat didàctica de TikTok / Caldeiro-Pedreira, Mari-Carmen (Universidade de Santiago de Compostela) ; Yot-Domínguez, Carmen (Universidad de Sevilla)
El acceso a internet desde edades cada vez más tempranas y la posibilidad de registro en las redes sociales (RR. SS. ) abren la puerta a nuevas formas de enseñar y aprender activamente y acordes con las características de la sociedad digital. [...]
L'accés a internet des d'edats cada vegada més primerenques i la possibilitat de registrar-se a les xarxes socials obren la porta a noves maneres d'ensenyar i aprendre activament i d'acord amb les característiques de la societat digital. [...]
Access to the internet at increasingly younger ages and the possibility of registering on social media networks opens the door to new ways of teaching and learning actively and in accordance with the characteristics of the digital society. [...]

2023 - 10.5565/rev/analisi.3630
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 69 (2023) , p. 53-73 (Articles)  
9.
28 p, 828.2 KB La producció i el comerç de llibres d'ensenyament a la Catalunya dels segles XVII i XVIII / Camprubí, Xevi 1965- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Els llibres d'ensenyament primari -entre els quals destaquen les beceroles, els salms, els franselms i els pelegrins- eren l'instrument que facilitava l'aprenentatge de llegir i escriure als nens -no pas les nenes- que als segles XVII i XVIII estudiaven a les escoles de primeres lletres de Catalunya. [...]
School books -such as alphabets, psalms, franselms and pelegrins- were the instrument which aided boys -but not girls- to learn to read and write in Catalan primary schools in 17th and 18th centuries. [...]
Los libros de educación primaria -entre los cuales destacan las cartillas, los salmos, los franselms y los pelegrins- eran el instrumento que facilitaba el aprendizaje de la lectura y la escritura a los niños -pero no a las niñas- que en los siglos XVII y XVIII estudiaban en las escuelas de primeras letras de Cataluña. [...]

2021 - 10.5565/rev/manuscrits.285
Manuscrits : revista d'història moderna, Vol. 43 (2021) , p. 153-180 (Artículos)  
10.
15 p, 295.8 KB La inteligencia artificial como recurso docente : usos y posibilidades para el profesorado / Sánchez Vera, María del Mar (Universidad de Murcia)
El auge de las herramientas de la inteligencia artificial generativa ha impulsado un amplio debate sobre las implicaciones y las consecuencias de utilizarlas en la educación, lo que requiere de una reflexión profunda sobre su uso para asegurar que se incorporen a ella de manera adecuada. [...]
L'aparició de les eines d'intel·ligència artificial generativa està generant un ampli debat sobre l'impacte que exerceixen i les conseqüències d'utilitzar-les en l'educació, la qual cosa requereix una reflexió profunda sobre l'ús que se'n fa, a fi de garantir que siguin incorporades en l'àmbit acadèmic de manera adequada. [...]
The growth in generative artificial intelligence tools has prompted a wide-ranging debate on the implications and consequences of using artificial intelligence in education, which requires a deep reflection on their use to ensure that they are incorporated appropriately. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1810
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 33-47 (Monográfico)  

Articles : 963 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 92 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
13 p, 1.2 MB Accessibility and Design for All in higher education curricula : the ATHENA project / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hermosa Ramírez, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mangiron i Hevia, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona)
Accessibility and Design for All are central for the full participation of persons with disabilities in all societal domains, from education to work, culture or entertainment, to name just a few. Professionals from a wide range of areas should learn about guidelines, standards, techniques and tools that facilitate access to persons with disabilities, their communities and society as a whole. [...]
2023
Media for All 10 Conference. Anvers, : 2023  
2.
12 p, 492.1 KB ATHENA : l'accessibilitat i el disseny universal als currículums universitaris / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mangiron i Hevia, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest article presenta el projecte ATHENA, que té com a objectiu generar recomanacions per incorporar l'accessibilitat i el disseny universal als currículums d'educació superior. ATHENA és un projecte europeu finançat pel programa Erasmus + del 2023 al 2025 liderat per EDF, una associació de persones amb discapacitat a nivell europeu. [...]
2023
Congrés CIDUI 2023. Lleida, XII : 2023  
3.
4 p, 1.1 MB Setmana de l'Educació Oberta a la Universitat Autònoma de Barcelona : Programes / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Programes de tots els actes organitzats per la UAB durant la Setmana de l'Educació Oberta.
Programas de todos los actos organizados por la UAB durante la Semana de la Educación en Abierto.
Programmes of all the events organised by the UAB during the Open Education Week.

2023
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2023
12 documents
4.
2324 p, 14.3 MB XI Congreso Internacional sobre Investigación en Didácticas de las Ciencias : aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible. Lisboa, Portugal 7-10 sep 2021 / Cañada-Cañada, Florentina, coord. ; Reis, Pedro, coord. ; Baptista Luísa Mendes, M.. col. ; Chagas, Isabel col. ; Esteban Gallego, María Rocío col. ; Faria, Cláudia col. ; Galvão, Cecilia col. ; Márquez, Conxita col. ; Mellado Jiménez, Vicente col. ; Sánchez Martín, Jesús col. ; Tinoca, Luís col. ; Congreso Internacional sobre Investigación en Didácticas de las Ciencias (11è : 2021 : Lisboa, Portugal)
El libro de actas es una publicación electrónica de todos los trabajos enviados y aceptados en el XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias (con sede en Lisboa, Portugal, y celebrado de manera virtual del 7 al 10 de septiembre de 2021). [...]
Lisboa : Enseñanza de las Ciencias, 2021  
5.
15 p, 719.0 KB Hacia una evaluación inclusiva de la eficacia intercultural en el profesorado en formación de Infantil, Primaria y Secundaria en España / Elboj Saso, Carmen (Universidad de Zaragoza) ; Gómez Bahillo, Carlos (Universidad de Zaragoza) ; Iñiguez Berrozpe, Tatiana (Universidad de Zaragoza) ; Valero Errazu, Diana (Universidad Antonio de Nebrija) ; Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018 - 10.13140/RG.2.2.24235.95529
Conferencia de Sociología de la Educación. Alacant, València, 20a : 2018  
6.
47 p, 200.8 KB L'educació per a la ciutadania i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2008
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, V : 2008  
7.
8 p, 1002.5 KB La publicitat i la imatge corporal a l'inici de l'adolescència / Añaños, Elena ; Rodríguez-Muñoz, Lorena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Psicologia i Comunicació Publicitària
Elements d'educació mediàtica, adreçats als i les estudiants de l'inici de l'adolescència, relacionats amb els estereotips de imatge corporal transmesos per la publicitat.
2015
Conferencia IES Pere Calders. Cerdanyola del Vallès, 2015  
8.
2 p, 998.0 KB Programar per emocionar / Zurita Món, Sílvia ; Sala Roig, Elisa ; Noguera Cambray, Eva ; Lara López, Rocio ; Jordán Martínez, Laura ; Fuentes Agustí, Marta
Tríptic resum de la proposta educativa d'adquirir la competència emocional mitjançant la tecnologia, i en concret la programació i la robòtica. Experiència duta a terme a Educació Primària i a ESO.
2016
mschool_Edu_Hack. Barcelona, Catalunya, 1er : 2016  
9.
13 p, 1.3 MB The same job but different earnings. The women graduates' experience from Catalan universities / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
2016
ISA Forum of Sociology. Viena, Austria, : 2016  
10.
32 p, 2.6 MB Recerca sobre l'educació física i l'esport / Galera Pérez, Antonio David. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Peire Fernández, Tomás (Universitat Autònoma de Barcelona)
Fonaments doctrinals i proposta d'organització de serveis d'investigació i de documentació universitaris sobre educació física.
1982
Jornades sobre l'esport a la Universitat. Esplugues de Llobregat, : 1982  

Contribucions a jornades i congressos : 92 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Publicacions periòdiques 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
16 p, 2.4 MB Butlletí de l'ICE / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació, 2018-
15 documents
2.
1 p, 1.3 MB Notícies UE [butlletí] / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Documentació Europea
Aquesta publicació conté un extracte del web "Notícies UE: portal del CDE-UAB", que es publica des de 2011. Anteriorment (de 2004 a 2010) es va publicar el butlletí "CDE UAB Info", que es pot consultar també al DDD.
Centre de Documentació Europea 2020-2021
12 documents
3.
94 p, 1.6 MB Memòria d'activitats / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada 2011-
11 documents
4.
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura ide les Ciències Socials, 2018-2022
9 documents
5.
63 p, 27.9 MB Era Mainadera
Vielha : Col·legi Públic Garona de Vielha, 198?-
Hons Centre de Recorsi Pedagogics dera Val d'Aran
19 documents
6.
21 p, 413.3 KB Education and treatment of children / Pressley Ridge School ; West Virginia University ; California State College (Pa.)
[Pittsburgh, Pa. : Pressley Ridge School, 1977]-
309 documents
 Accés restringit a la UAB
7.
EMIGRA working papers / EMIGRA
Bellaterra : Grup de Recerca EMIGRA, Universitat Autònoma de Barcelona, 2007

Números monogràfics.

96 documents
8.
9 p, 6.8 MB EMIGRA newsletter / EMIGRA
[Bellaterra] : Grup de Recerca EMIGRA, Universitat Autònoma de Barcelona, 2008-2012
13 documents
9.
150 p, 29.0 MB Laye / Espanya. Ministerio de Educación Nacional. Delegación Provincial de Barcelona
Barcelona : Delegación Provincial de Educación, 1950-1954
22 documents
10.
6 p, 618.1 KB Pla de Fornells : intento de guardería gratuita / Guarderia Pla de Fornells
Barcelona : [Guarderia Pla de Fornells], 1976-
2 documents

Publicacions periòdiques : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 151 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
52 p, 1.1 MB Educació i Pedagogia : Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Rifà Valls, Montse
De mestres, pedagogs i pedagogues, i educadors i educadores socials és reconéixer i combatre les desigualtats. La Guia per a una docència universitària amb perspectiva de gènere d'Educació i Pedagogia ofereix propostes, exemples de bones pràctiques, recursos docents i eines de consulta per aprendre a interpretar les implicacions del sistema sexe-gènere en educació i incloure la perspectiva de gènere en la docència, la transferència de coneixement i la recerca.
Castelló de la Plana : Xarxa Vives d'Universitats, 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
2.
145 p, 3.5 MB Tecnologías digitales pera la inclusión : aprendizajes en pandemia desde la voz de los directores educativos de América Latina / Tejera Techera, Andrea, coord. (Universidad ORT (Uruguai)) ; Questa-Torterolo, Mariela, coord. (Universidad ORT (Uruguai)) ; Alburquerque Moreira, Ana Maria de (Universidade de Brasília) ; Arce González, Consuelo (Universidad del Tolima (Colòmbia)) ; Cella, Gabriela (Universidad ORT (Uruguai)) ; Contreras Chacón, Azael Eduardo (Universidad de Los Andes (Bogotà, Colòmbia)) ; Fernandes Costa, Ana Sheila (Universidade de Brasília) ; Gairín Sallán, Joaquín (RedAGE) ; González Rubio, Janeth (Universidad del Tolima (Colòmbia)) ; Gurrola, Lorena (Instituto de Investigación, Innovación y Estudios de Posgrado para la Educación del Estado de Nuevo León-IIIEPE (Mèxic)) ; Jacobina Aires, Carmenisia (Universidade de Brasília) ; Leiva-Guerrero, María Verónica (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Lima Cavalcante, Karyne Kelly de (Universidade de Brasília) ; Martínez-Cerda, Magaly Guadalupe (Instituto de Investigación, Innovación y Estudios de Posgrado para la Educación del Estado de Nuevo León-IIIEPE (Mèxic)) ; Medrano Rodríguez, Hernán (Instituto de Investigación, Innovación y Estudios de Posgrado para la Educación del Estado de Nuevo León-IIIEPE (Mèxic)) ; Molina Yuncosa, Nuby Lisbeth (Universidad de Los Andes (Bogotà, Colòmbia)) ; Padrón Maurino, Yesika Vanesa (Universidad ORT (Uruguai)) ; Sánchez Sánchez, Lorenza (Instituto de Investigación, Innovación y Estudios de Posgrado para la Educación del Estado de Nuevo León-IIIEPE (Mèxic)) ; Villarroel Montaner, Daniel (Fundación Educacional Montaner (Xile))
Esta publicación busca trasladar a la sociedad y a los responsables de los sistemas y centros educativos aportaciones de interés que puedan ayudar a mejorar la gestión educativa que realizan. Asimismo, la difusión trata de aumentar el volumen del debate público sobre la temática, que puede animar a nuevas iniciativas e integrar a personas e instituciones en nuevas propuestas.
Bellaterra : EDO-SERVEIS - Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 (Serie Testimonios ; 1)

Conté: 1. Tecnologías digitales para la inclusión: aprendizajes en pandemia desde la voz de las directoras en el Distrito Federal, Brasil / Ana Maria de Albuquerque Moreira, Ana Sheila Fernandes Costa, Carmenísia Jacobina Aires, Karyne Kelly de Lima Cavalcant. -- 2. Tecnologías digitales para la inclusión: aprendizajes en pandemia desde la voz de los directores educativos en Chile / María Verónica Leiva-Guerrero, Daniel Villarroel Montaner. -- 3. Tecnologías digitales para la inclusión: aprendizajes en pandemia desde la voz de los directores en Tolima-Colombia / Janeth González Rubio, Consuelo Arce González. -- 4. Tecnologías digitales para la inclusión: aprendizajes en pandemia desde la voz de los directivos en México / Hernán Medrano Rodríguez, Lorena Gurrola Pérez, Lorenza Sánchez Sánchez, Magaly Guadalupe Martínez Cerda. -- 5. Tecnologías digitales para la inclusión: aprendizajes en pandemia desde la voz de los directores educativos en Uruguay / Andrea Tejera Techera, Mariela Questa-Torterolo, Yessica Padrón, Gabriela Cella . -- 6. Tecnologías digitales para la inclusión: aprendizajes en pandemia desde la voz de los directores educativos en Venezuela / Azael E. Contreras Ch., Nuby L. Molina Y. -- 7. Tecnologías digitales para la inclusión: aprendizajes sobre los desafíos de gestionar los emergentes y proyectar futuros / Andrea Tejera Techera, Mariela Questa-Torterolo  

3.
5 p, 158.1 KB La Coordinació de Benestar Estudiantil / Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Departament de Pedagogia Aplicada ; CRiEDO ; Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona
La participació en la universitat representa un important canvi en la vida de l'estudiantat. L'adaptació a un nou ambient acadèmic, social i físic esdevé un repte que no sempre es supera amb l'èxit esperat i desitjat. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació, 2022  
4.
Educational Choices, Transitions and Aspirations in Europe : Systemic, Institutional and Subjective Challenges / Tarabini-Castellani, Aina, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ingram, Nicola, ed. (Lancaster University. Department for Educational Research)
Educational Choices, Transitions and Aspirations in Europe analyses educational choices and transitions in eight different European countries/regions and provides an engaging means of considering issues of inequality through international comparisons. [...]
Taylor and Francis, 2018 - 10.4324/9781315102368  
5.
40 p, 1.8 MB El Pràcticum PIV-PV del Grau d'Educació Primària de la UAB : Una mirada a la complexitat i la gestió / Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest document té per objectiu descriure per escrit el funcionament del PIV-PV, el pràcticum que es porta a terme a 4t curs del Grau d'Educació Primària (GEP) de la UAB. Aquest objectiu respon al fet que aquest pràcticum ha estat observat habitualment com un àmbit bastant disfuncional i complex de gestionar en el context concret de la titulació del Grau. [...]
2024  
6.
L'Arcadi al país de les Oliveres : guia didàctica / Barbeito Thonon, Cecile (Càtedra Unesco sobre Pau i Drets Humans. Escola de Cultura de Pau) ; Valldeoriola Picanyol, Mar, ed. ; Oliveres, Bernat, il. (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau)
Guia didáctica del álbum ilustrado "L'Arcadi al país de les Oliveres" que narra la historia de un día en la vida de Arcadi Oliveres, en su afán por crear un mundo más justo. La guía permite conocer a Arcadi y comprender temáticas como el decrecimiento; el fraude fiscal; las migraciones; el pacifismo, etc.
Barcelona : Bindi Books, 2023  
7.
82 p, 930.2 KB Idees per a abordar la comunicació inclusiva en els estudis universitaris de comunicació / Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cogo, Denise (Escuela Superior de Propaganda y Marketing. ESPM-SP.) ; Peres-Neto, Luiz (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Almeida, Gabriela Machado Ramos de (Escuela Superior de Propaganda y Marketing. ESPM-SP.) ; Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Camargo, Julia (Universidade Federal de Roraima)
Aquesta publicació és resultat del projecte "Diàleg Brasil-Espanya per a la innovació docent en comunicació inclusiva: diagnòstic i propostes d'actuació a partir de la investigació acció" (FSXXXVIII-FS07), finançat per la Fundació Autònoma Solidària. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació, 2023 (ebooks de l'InCom-UAB ; 26)  
8.
92 p, 4.2 MB INDUCTEACHING: Proposta d'inducció docent lligada a formació inicial i primer any docent de mestres de primària / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El Projecte INDUCTEACHING ‒El trànsit cap a la professió docent: validació d'una proposta de model d'inducció docent lligada a la formació inicial i primer any docent de mestres/as de primària‒ (https://sites. [...]
Aquesta aportació és una síntesi del Projecte i de les seves aportacions més significatives, tractant de donar una visió general de tot allò realitzat i aconseguit, alhora que informar sobre els mecanismes que permeten accedir al coneixement acumulat. [...]
El document s'ha de mirar així, com una aproximació general a les millores que es poden fer en les accions estratègiques per acompanyar en el trànsit cap a la professió docent, la construcció de la identitat com a docent i el desenvolupament professional dels i de les mestres, aconsellant aprofundir-hi en els aspectes que interessin a partir de la documentació generada i referenciada al mateix text.

Bellaterra EDO-SERVEIS - Universitat Autònoma de Barcelona 2023  
9.
64 p, 894.1 KB INTERSTICE. Encounters between artists, children and educators. Thoughts in-between the arts and education / París Romia, Gemma, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanch Gelabert, Sílvia, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hay, Penny, ed. (Bath Spa University (Regne Unit)) ; Cabo, Helena ; Dybwik, Siri ; Halle, Kristen ; Panciroli, Chiara ; Russo, Veronica ; Urpí, Isabel ; INTERSTICE Project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
4 documents
10.
120 p, 1.6 MB D-Emind : A guide to Innovative, Digital and Entrepreneurial Learning Processes / Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Stavnskær Pedersen, Anni (University College North) ; Langeland, Merete (University College North) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Schrooten, Annelies (University Colleges Limburg) ; Fraussen, Ilse (University Colleges Limburg) ; Durovic, Eva (Chamber of Commerce and Industry Csongrad-Csanad County) ; Spratte, Julian (Hochschule Dusseldorf) ; Kretschmar, Dominik (Hochschule Dusseldorf) ; Galdames Calderón, Marisol (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vila Subias, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona)
This document presents strategies to implement the Atom Model from a digital point of view. The Atom Model, which we developed within the ForEMLink project, is a way of fostering an entrepreneurial mindset in Higher Education on a local, national, European and global scale. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, March 2023  

Llibres i col·leccions : 151 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 646 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
12.3 MB Effectiveness of two treatment components for fibromyalgia : cognitive restructuring and mindfulness combination, and pain neuroscience education / Albajes, Klara ; Moix Queraltó, Joana, dir.
Antecedents/Objectius. La fibromiàlgia és una malaltia molt prevalent (afecta el 2-4% de la població general). Les teràpies psicològiques per a la fibromiàlgia han anat evolucionant i continuen fent-ho, però hi ha evidències incongruents en relació a la seva eficàcia. [...]
Antecedentes/Objetivos. La fibromialgia es una enfermedad muy prevalente (afecta al 2-4% de la población general). Las terapias psicológicas para lafibromialgia han ido evolucionando y continúan haciéndolo, pero existen evidencias incongruentes en relación a su eficacia. [...]
Background/Objectives. Fibromyalgia is a highly prevalent disease (affecting 2-4% of general population). Psychological therapies for fibromyalgia have gradually evolved and continues to do so, but there is incongruous evidence in relation to effectiveness. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de la Salut i de l'Esport.

2023  
2.
4.8 MB Estudiants que aprenen ensenyant quan creen materials didàctics per a altres persones. Aprensenyar de forma indirecta en contextos naturals / Ribosa Martínez, Jesús ; Duran, David, 1963-, dir.
La recerca ha evidenciat que qui ensenya pot millorar el propi coneixement sobre el contingut gràcies al fet d'ensenyar-lo -és a dir, pot aprendre ensenyant. El potencial d'aprendre ensenyant també el poden aprofitar els estudiants a les aules, com ara quan fan presentacions orals davant d'una audiència. [...]
La investigación ha evidenciado que quien enseña puede mejorar su propio conocimiento sobre el contenido gracias al hecho de enseñarlo -es decir, puede aprender enseñando. El potencial de aprender enseñando también lo pueden aprovechar los estudiantes en las aulas, como cuando realizan presentaciones orales ante una audiencia. [...]
Research has shown that those who teach can improve their own knowledge of the content thanks to teaching it -that is, they can learn by teaching. The potential of learning by teaching can also be harnessed by students in class, such as when they give oral presentations before an audience. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.

2023  
3.
1.5 MB Educar en competències de ciutadania democràtica. Un estudi d'un canvi curricular a l'Escola Andorrana / Sala Carrasco, Salvador ; Santisteban, Antoni, dir.
L'educació d'una ciutadania democràtica ha estat una de les preocupacions principals en el desenvolupament dels sistemes escolars a Europa. El debat públic sobre quins haurien de ser els sabers rellevants per formar ciutadans·es capaços·ces de participar en una societat democràtica ha estat central en l'àmbit de l'educació per a la ciutadania democràtica. [...]
La educación de una ciudadanía democrática ha sido una de las preocupaciones principales en el desarrollo de los sistemas escolares en Europa. El debate público sobre cuales deberían ser los saberes relevantes para formar ciudadanos·as capaces de participar en una sociedad democrática ha estado central en el ámbito de la educación para la ciudadanía democrática. [...]
Educating democratic citizens has been one of the main concerns since the development of the school systems in Europe. The public debate about which should be the knowledge of most worth to be able to participate as citizens in a democratic society has been central in the field of Education for Democratic Citizenship. [...]

2023  
4.
77 p, 3.0 MB Jugar a ser periodistes : la professió periodística com a eina educativa / Juste Paredes, Ana ; Voces Merayo, Ramón, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball és una proposta de projecte interdisciplinari que es basa en l'aplicació de diferents aspectes del periodisme per tal de millorar les habilitats d'expressió oral i escrita dels alumnes de tercer d'ESO. [...]
Este trabajo es una propuesta de proyecto interdisciplinario que se basa en la aplicación de diferentes aspectos del periodismo con el objetivo de mejorar las habilidades de expresión oral y escrita de los alumnos de tercero de la ESO. [...]
This project is an interdisciplinary project proposal that is based on the application of different aspects of journalism with the aim of improving the oral and written expression skills of third-year secondary education students. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
5.
85 p, 16.7 MB Ràdio Oberta : una proposta de tallers radiofònics per als infants de les ciberaules de CaixaProinfància / Francis Wood, Irene Rae ; Izard, Mireia, dir. ; Figuera Godoy, Oriol, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball consta d'una proposta d'un taller de ràdio i sonorització de contes per a infants en risc d'exclusió social. El programa s'emmarca dins del projecte d'educació no - formal Tens Talent que s'aplica a les ciberaules del programa social Caixa ProInfància. [...]
El trabajo es una propuesta de un taller de radio y sonorización de cuentos para niños en riesgo de exclusión social. El programa se enmarca dentro del proyecto de educación no - formal Tens Talent que se aplica en las ciberaulas del programa social Caixa ProInfancia. [...]
The project focuses on a radio theater and sound workshop for children in danger of social exclusion. It fits into the framework of non-formal education project Tens Talent, currently being used in the ciberaules of the Caixa Proinfancia programme. [...]

2023
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]  
6.
140 p, 2.4 MB Análisis y propuesta de material de carácter divulgativo sobre comunicación para niños y niñas de 10 a 12 años / González Jiménez, Ana ; Medina González, Marina ; Torras Planas, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Com de necessari és que els menors disposin d'una educació en matèria de comunicació mediàtica a les escoles i com es podria dur a terme? Aquest projecte analitza les propostes didàctiques sobre comunicació del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), la UNESCO i la Càtedra de cultura audiovisual i alfabetització mediàtica d'RTVE, amb l'objectiu de conèixer els materials i la necessitat que existeix actualment de disposar d'una educació en matèria de comunicació mediàtica, enfocada en menors d'entre els 10 i 12 anys i, a partir d'aquesta anàlisi i recerca, juntament amb una sèrie de variables i recomanacions de professionals del sector, crear una proposta de millora.
¿Cómo de necesario es que los menores dispongan de una educación en materia de comunicación mediática en las escuelas y como se podría llevar a cabo? Este proyecto analiza las propuestas didácticas sobre comunicación del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), la UNESCO y la Cátedra de cultura audiovisual y alfabetización mediática de RTVE, con el objetivo de conocer los materiales y la necesidad que existe actualmente de disponer de una educación en materia de comunicación mediática, enfocada en menores de entre los 10 y 12 años de edad y, a partir de dicho análisis e investigación, junto con una serie de variables y recomendaciones de profesionales del sector, crear una propuesta de mejora.
How necessary is it for minors to have an education in media communication in schools and how could it be carried out? This project analyzes the didactic proposals on communication of the Audiovisual Council of Catalonia (CAC), UNESCO and the Chair of audiovisual culture and media literacy of RTVE, with the aim of knowing the materials and the need that currently exists for an education in matter of media communication, focused on minors between 10 and 12 years of age and, based on said analysis and research, together with a series of variables and recommendations from professionals in the sector, create a proposal for improvement.

2023
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]  
7.
74 p, 1.2 MB SEXplicat : creació d'un miniprograma televisiu infantil sobre educació afectiva i sexual / Brines Blasco, Paula ; Toll, Gil, 1963-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'educació afectivosexual que reben els menors d'edat continua sent insuficient i molts recorren a la pornografia com a solució. D'aquesta problemàtica social, es crea SEXplicat. El primer miniprograma educomunicatiu d'entreteniment en català adreçat a infants de 7 a 12 anys. [...]
La educación afectivo-sexual que reciben los menores de edad sigue siendo insuficiente y muchos recurren a la pornografía como solución. De esta problemática social, se crea SEXplicado. El primer miniprograma educomunicativo de entretenimiento en catalán dirigido a infantes de 7 a 12 años. [...]
Affective-sexual education children receive is still lacking and many turn to pornography as a solution. From this social problem, SEXplained is created. The first educommunication entertainment mini-program in Catalan aimed at children between 7 to 12 years old. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
8.
55 p, 826.2 KB Entre bambolines : explorant el potencial socialment transformador de l'educació estètica / Prades Garcia, Gal·la ; Sàez i Tajafuerce, Begonya, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Mumbrú Mora, Àlex, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El present treball de fi de grau és una exploració teòrica i pràctica sobre una de les maneres en què l'educació estètica pot contribuir a les transformacions socials: l'afectiva. Amb el recolzament conceptual de filòsofs com John Dewey, Dina Mendonça, Bell Hooks, Rancière o Marina Garcès, planteja quines són les condicions que hipotèticament podrien donar-se a nivell intern en una comunitat teatral per tal que l'experiència en si constituïra un impacte social, i posa en contrast aquesta especulació amb la realitat situada i concreta d'un dels grups de teatre trimestral d'El Triangle Inclusiu.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Filosofia [802]  
9.
10 p, 1.1 MB INSANE, l'aplicació per conscienciar dels efectes del canvi climàtic en les persones i millorar el seu dia a dia / Igual de Jaime, Octavi ; Bellavista Parent, Vladimir, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
INSANE és una aplicació mòbil destinada a millorar la qualitat de vida de les persones que viuen a ciutats, proporcionant informació detallada sobre la qualitat de l'aire en temps real i traduint-la a una mètrica entenedora: cigarrets fumats per dia. [...]
INSANE is a mobile application aimed at improving the quality of life for city dwellers by providing real-time detailed air quality information and translating it into a relatable metric: cigarettes smoked per day. [...]

2023
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
10.
12 p, 589.9 KB ChatGPT en l'educació. Problema o recurs valuós? / Expósito Mateu, Berta ; César Galobardes, Eduardo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'objectiu d'aquest treball és fer una anàlisi, discussió i avaluació de la nova eina ChatGPT en l'àmbit educatiu. ChatGPT ha estat desenvolupat amb la tecnologia GPT-3 i GPT-4 de l'empresa americana OpenAI. [...]
El objetivo de este trabajo es hacer un análisis, discutir y evaluar la nueva herramienta ChatGPT en el ámbito educativo. ChatGPT ha estado desarrollado con la tecnologia GPT-3 y GPT-4 de la empresa americana OpenAI. [...]
The work aim is to analyze, discuss and evaluate in educational field the new ChatGPT tool, developed with OpenAI's GPT-3 and GPT-4 technology. It's arrival is an evidence of the development and presence of artificial intelligence in the present and near future. [...]

2023
Enginyeria de Dades [1394]  

Documents de recerca : 646 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 37 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
53 p, 616.7 KB Aprenentatge basat en la investigació en educació superior : un model d'aprenentatge seqüencial en les assignatures de grau de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB / Jariot, Mercè, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Parrón, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Melo, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tello Sánchez, Jose (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castell Escuer, Tona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nieva, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ortega, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest document es divideix en dues parts, en la primera es presenta un model seqüenciat d'aprenentatge basat en la investigació des de primer curs fins a quart, per tal que l'alumnat vagi desenvolupant competències de recerca de manera vivencial durant la seva formació. [...]
2024  
2.
1 p, 254.2 KB Què ens fa humans? Un programa alternatiu de ciències socials / Anguera Cerarols, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Benejam, Pilar, 1937- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Bosch Mestres, Dolors ; Canals i Cabau, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Garcia Ruiz, Carles ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Les 10 propostes i la Caixa d'Eines.
Aquest llibre ofereix una programació per a l'ensenyament de les ciències socials que tracta de comprendre i interpretar els grans problemes de la humanitat. És, però, una programació "alternativa" al currículum oficial, que vol superar la vella escola transmissora i reproductiva i que trenca la compartimentació tradicional de les diferents assignatures. [...]

Associació de Mestres Rosa Sensat, 2016 (GRICCSO)  
3.
1 p, 174.9 KB Viure en temps de Guerra. Porposta didàctica ESO
Trobar un període de la història de la humanitat en què no s'hagi patit una guerra és molt difícil per no dir impossible. A la història de Catalunya tenim diferents exemples, un d'ells és el setge a la població de la ciutat de Barcelona al 1714, la població es va veure afectada de diferents formes. [...]
Associació de Metstres Rosa Sensat, 2022 (GRICCSO)

Conté: 1. Com afecta a les persones que la pateixen/viuen? -- 2. Com afecta a la població civil el setge al que es veuen sotmesos? -- 3. Puc vire amb el mòbil? -- 4. Què passa quan perdem el nord? -- 5. Com s'inventa l'enemic i s'enverina el discurs públic? -- 6. Quan s'acaba una guerra? -- 7. Qui guanya amb la guerra? -- 8. Activitat final  

4.
1 p, 222.0 KB Un Mon urbà. Proposta didàctica per treballar el problema social rellevant de les ciutats al món. ESO
Actualment poc més de la meitat de la població mundial viu a les ciutats, es calcula que l'any 2050 hi viuran el 68%. Això vol dir que en un futur pròxim la majoria de les persones del planeta viuran en ciutats, i ens permet fer-nos la pregunta de perquè creixen les ciutats? En un món cada vegada més urbanitzat cal, més que mai , trobar models en clau de sostenibilitat, per aquest motiu hem de conèixer quin és el nostre model de ciutat i quin és el dels altres. [...]
Associació de Metsres Rosa Sensat, 2022 (GRICCSO)

Conté: 1. La ciutat es dissenya per a (totes) les persones que l'habiten? -- 2. La ciutat, un ecosistema sostenible i autosuficient? Ambientòmetre -- 3. Per què creixen les ciutats? -- 4. Quin és el nostre model de ciutat? I els models del altres? -- 5. A qui pertany la ciutat? -- 6. Qui mana a la ciutat?.  

5.
22 p, 1.0 MB Podem evitar respirar aire contaminat? / Arévalo, Laura ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Juncà, Manel ; Pastor, Vanessa ; Pino, Hernan ; Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest document es descriu un conjunt d'activitats per a estudiants de 2n d'ESO, dirigides a treballar mescles i separacions. En concret, la seqüència pretén ajudar l'alumnat a: 1) Desenvolupar les idees del model particulat de la matèria a partir de la determinació de compostos sòlids en suspensió a l'aire. [...]
2023 (Diatic)
2 documents
6.
50 p, 2.3 MB 10 petits experiments científics amb simulacions per posar a prova les idees de l'alumnat / García, Jaime ; Janer, Núria ; López, Adrià ; López Simó, Víctor (López Simó) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest document conté un recull de 10 petites activitats científiques on es proposa a l'alumnat fer servir diferents simulacions virtuals per posar a prova les seves idees prèvies sobre diverses temàtiques de física, química i biologia. [...]
gratuïta i segura.

2023 (Diatic)  
7.
1 p, 135.8 KB Pautes de format per a la creació d'instruments de recollida de dades / Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest document es pot fer servir com a model o plantilla dels apartats que ha de tenir qualsevol instruments o tècnica de recollida de dades. Ajuda a la persona que ho necessita a identificar els apartats clau i quina informació posar-hi per no deixar-nos res.
2019  
8.
10 p, 2.1 MB Seqüència didàctica : Aprendre a utilitzar el Bee-Bot (Educació Infantil) / Valcarce de Veer, Verónica ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona)
Proposta didàctica per a iniciar-se a través de l'ús dels bee boots en el llenguatge computacional i en la lateralitat. Aquest material forma part d'una proposta educativa lúdica centrada en potenciar el coneixement del patrimoni que inclou una catifa personalitzada amb la "LLegenda de la Pedra Llarga" de l'ajuntament de Palau-solità i Plegamans.
2023 (Playful Learning UAB)  
9.
4 p, 176.4 KB Llistat d'auto-avaluació de l'informe d'una recerca en context d'aula / Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El checklist o llistat d'auto-avaluació ofereix una sèrie d'elements per a verificar que aspectes bàsics d'un informe de recerca (en context d'aula) es compleixen. Cal que s'ajustin alguns elements a les demandes específiques de l'assignatura o professorat però la idea és tenir una base sobre apartats, subapartats, i elements mínims a tenir present. [...]
2019  
10.
8 p, 246.8 KB Casos pràctics d'aula per Investigar en Educació / Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Els casos que es presenten estan pensats per practicar la interpretació i reflexió sobre anàlisis estadístics descriptius i inferencials. Són casos curts i serveixen per a consolidar els coneixements teòrics treballats a l'aula. [...]
2019
4 documents

Materials didàctics : 37 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials acadèmics 1 registres trobats  
1.
40 p, 978.5 KB La Guia de l'estudiant / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Doctorat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
La Universitat a l'Abast desenvolupa un enfocament de la formació continuada vinculat a l'Envelliment Actiu i ofereix oportunitats de formació i d'implicació social. El programa posa de manifest la voluntat de la Universitat de posar a l'abast de tots els ciutadans i ciutadanes una formació de qualitat en temes d'interès. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona ,2014-
8 documents

Documents gràfics i multimèdia 68 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
12.7 KB Observatorio regional para la calidad de la equidad en la educación superior (ORACLE) / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu
Aquest registre incorpora la web elaborada en el marc del projecte "Observatori Regional per a la Qualitat i l'Equitat de l'Educació Superior a Llatinoamèrica (ORACLE)", finançat per la Comissió Europea a partir del programa Erasmus + (Ref. [...]
2024  
2.
18 p, 2.6 MB Introducción / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Aige Gil, Vicente (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento trata sobre diferentes aspectos generales que sirven de introducción al estudio de la anatomía del sistema nervioso periférico del perro.
2023 (Atlas del sistema nervioso periférico en el perro)  
3.
112 p, 18.9 MB Nervios craneales / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Aige Gil, Vicente (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento, que forma parte del "Atlas del Sistema nervioso periférico en el perro", estudia la anatomía de los nervios craneales.
2023 (Atlas del sistema nervioso periférico en el perro)  
4.
121 p, 21.7 MB Nervios espinales / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Aige Gil, Vicente (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento, que forma parte del "Atlas del Sistema nervioso periférico en el perro", estudia la anatomía de los nervios espinales.
2023 (Atlas del sistema nervioso periférico en el perro)  
5.
78 p, 10.0 MB Sistema nervioso autónomo / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Aige Gil, Vicente (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento, que forma parte del "Atlas del Sistema nervioso periférico en el perro", estudia la anatomía del Sistema nervioso autónomo.
2023 (Atlas del sistema nervioso periférico en el perro)  
6.
INTERSTICE. Pedagogical audio-visual material / París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Dybwik, Siri, coord. ; Halle, Kristen, coord. ; Corazza, Laura ; Hay, Penny (Bath Spa University (Regne Unit)) ; Macauda, Anita ; Panciroli, Chiara ; Ribera, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Russo, Veronica, col. ; Urpí, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cabo, Helena, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ciraso Calí, Anna, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moles, Aina, col. ; Chiara Sghinolfi, Maria, col. ; INTERSTICE Project ; INTERSTICE Project ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO)
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts.
This audio-visual material is a compendium of some of the singular projects carried out through different artistic languages, encompassing experiences with different ages and target groups.

2023 (CRiEDO (Centro de Investigación y Estudios para el Desarrollo Organizativo))
4 documents
7.
23.4 KB UABfotomat2017 / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Pàgina web del concurs de fotografia matemàtica organitzat anualment pel Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la UAB.
2017  
8.
35.3 KB Lletra, Educació lingüistica i literària / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. LLETRA, Educació lingüística i literària ; Universitat de Barcelona
Captura de la pàgina web del Grup de Recerca LLETRA (2017 SGR 1728), acrònim format amb les inicials dels mots que designen els eixos de la seva activitat: Llengua, Literatura, Educació, Transferència, Recerca, Acció.
2017  
9.
22 p, 5.7 MB Órganos genitales de la hembra / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro Ginés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento incluye imágenes comentadas que muestran diversas visiones y preparaciones anatómicas de los órganos genitales de la hembra en diferentes especies animales.
2021 (Anatomía de los órganos en los mamíferos domésticos)  
10.
16 p, 4.0 MB Órganos genitales del macho / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro Ginés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento incluye imágenes comentadas que muestran diversas visiones y preparaciones anatómicas de los órganos genitales del macho en diferentes especies animales.
2021 (Anatomía de los órganos en los mamíferos domésticos)  

Documents gràfics i multimèdia : 68 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Fons personals i institucionals 2 registres trobats  
1.
14 p, 3.3 MB La transformació de l'educació i del país : la Costa Rica de Josep Figueres Ferrer / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria)
2020
Revista de Catalunya, Núm. 309 (2020) , p. 114-126  
2.
1 p, 677.0 KB III Encontre d'Escriptors del Mediterrani
maig 1986  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.