Resultats globals: 1,347 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 727 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 85 registres trobats
Publicacions periòdiques, 12 registres trobats
Llibres i col·leccions, 121 registres trobats
Documents de recerca, 353 registres trobats
Materials didàctics, 13 registres trobats
Materials acadèmics, 1 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 38 registres trobats
Fons personals i institucionals, 1 registres trobats
Articles 727 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 921.4 KB Design Thinking en STEAM / Albalat Martínez, Ana (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
El Design Thinking és una estratègia de pensament creatiu que situa en el centre del procés a l'usuari de la solució a implementar. Donada la seva flexibilitat i facilitat d'adaptació a diferents propostes, al llarg dels últims dos anys ha estat una metodologia utilitzada en el meu dia a dia en l'aula, obtenint bons resultats degut a l'increment de la motivació dels alumnes per la seva participació més activa apropant-los a les STEAM.
Design Thinking is a strategy for creative thinking that situates the user in the centre of the solution to be implemented. Because of its flexibility and its easy adaptation to different proposals, this methodology has been used in my school daily life during the two last years. [...]

2017
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 34 (2017) , p. 29-34 (El Racó STEAM)  
2.
20 p, 304.9 KB Portafolio de acción-reflexión : estrategia promotora de la investigación en la educación superior / Deliyore-Vega, María del Rocío (Universidad de Costa Rica)
Este artículo muestra los resultados obtenidos al determinar la pertinencia del portafolio de acción-reflexión como estrategia innovadora en la educación superior. Dicha estrategia se diseña inspirada en los principios de investigación-acción en la práctica pedagógica. [...]
concluye que el portafolio de acción-reflexión genera cambios profundos en el desarrollo profesional y personal de las participantes. En este sentido, alienta la presencia de valores de cooperación, compromiso, diálogo y sentido crítico.
Aquest article mostra els resultats obtinguts en determinar la pertinència del portafoli d’acció-reflexió com a estratègia innovadora en l’educació superior. Aquesta estratègia es dissenya inspirada en els principis d’investigació-acció de la pràctica pedagògica. [...]
This article examines the results of determining the pertinence of the action-reflection portfolio as an innovative strategy in higher education based on the principles of action research in educational practice. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.778
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 165-184 (Temas de investigación)  
3.
21 p, 629.9 KB Historias que transforman : narrativas en el aula / Aguirre García-Carpintero, Arecia (Universitat Jaume I. Departament d'Educació) ; Doménech Vidal, Ana (Universitat Jaume I)
El presente estudio se llevó a cabo en un centro de educación secundaria de Castellón, concretamente en el ciclo formativo de grado superior en integración social. Tras la elaboración y la edición del libro de historias de vida de mujeres migrantes, lesbianas y bisexuales (Equipo Encontrando Vidas, 2012), se diseñó una unidad didáctica utilizando las narraciones como recurso pedagógico en la asignatura de habilidades de autonomía personal y social. [...]
El present estudi es va dur a terme en un centre d'educació secundària de Castelló, concretament al cicle formatiu del grau superior d'integració social. Després d'haver elaborat i editat el llibre d'històries de vida de dones migrants, lesbianes i bisexuals (Equipo Encontrando Vidas, 2012), es va dissenyar una unitat didàctica emprant les narracions com a recurs pedagògic en l'assignatura d'habilitats d'autonomia personal i social. [...]
This study was conducted in a secondary school of Castellón, Spain; specifically in a higher vocational education and training course in social integration. Following the drafting and editing of a book of life stories of women, migrants, lesbians and bisexuals, a teaching unit was designed to use the stories as a teaching resource in the subject "Personal and Social Autonomy Skills". [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.916
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 123-143 (Monográfico)  
4.
18 p, 186.7 KB La voz de Tsura : un relato biográfico-narrativo sobre mediación intercultural y su sentido resiliente en el ámbito educativo / Márquez García, María Jesús (Universidad de Valladolid) ; Prados Megías, María Esther (Universidad de Almería) ; Padua Arcos, Daniela (Universidad de Almería)
El artículo presenta el relato de Tsura desde una perspectiva biográfico-narrativa en la que la relación horizontal entre investigadoras e investigada es una de las claves del diálogo. Así mismo, nos introduce en el debate de la emancipación, la resiliencia y el trabajo de mediación articulado desde la dimensión personal y profesional. [...]
A través de l'anàlisi del relat de la Tsura, l'article presenta les claus per comprendre, des d'una perspectiva biograficonarrativa, algunes qüestions metodològiques que tenen a veure amb la relació horitzontal entre investigadores i investigada. [...]
This article analyzes the story of Tsura from a biographical and narrative perspective in which the horizontal relationship between researcher and participant is one of the keys to the dialogue. Issues related to emancipation, resilience and mediation work are also examined from a personal and professional dimension. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.920
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 49-66 (Monográfico)  
5.
17 p, 232.3 KB Evaluación socioformativa en procesos de formación en línea mediante proyectos formativos / Hernández Mosqueda, Jose S. (Centro Universitario CIFE (Mèxic)) ; Tobón Tobón, Sergio (Centro Universitario CIFE (Mèxic)) ; Ortega Carbajal, María F. (Centro Universitario CIFE (Mèxic)) ; Ramírez Cuevas, Andrés M. (Centro Universitario CIFE (Mèxic))
El objetivo del presente estudio es determinar la relación entre un conjunto de variables de la evaluación socioformativa y los proyectos formativos en un posgrado en línea. La metodología que se implementó corresponde a un estudio descriptivo-correlacional con una muestra de 79 participantes de una maestría en línea en donde se correlacionó la evaluación socioformativa mediante problemas de contexto, empleo de rúbricas, autoevaluación y coevaluación en el foro académico, con el impacto de los proyectos formativos que hacen énfasis en la importancia de la colaboración y los procesos de mejoramiento de las evidencias considerando los criterios y las metas de desempeño establecidas. [...]
L'objectiu del present estudi és determinar la relació entre un conjunt de variables de l'avaluació socioformativa i els projectes formatius en un postgrau en línia. La metodologia que es va implementar correspon a un estudi descriptiu correlacional amb una mostra de 79 participants d'un mestratge en línia on es va correlacionar l'avaluació socioformativa mitjançant problemes del context, l'ocupació de rúbriques, l'autoavaluació i la coavaluació en el fòrum acadèmic, amb l'impacte dels projectes formatius que fan èmfasi en la importància de la col·laboració i els processos de millorament de les evidències considerant els criteris i les metes d'acompliment establerts. [...]
The objective of this study is to determine the relationship between a set of variables related to socioformative assessment and training projects in the framework of an online postgraduate degree. The methodology comprised a descriptive correlational study with a sample of 79 participants enrolled in an online master's degree. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.766
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 147-163 (Temas de investigación)  
6.
17 p, 137.8 KB Living in between : schooling processes of working-class students in Northern Portugal / Freires, Thiago (Universidade do Porto) ; Pereira, Fátima (Universidade do Porto)
This article discusses schooling processes among students attending public school in contexts defined as vulnerable. The work also takes into account the implications of a narrative- based method, especially in terms of the relationships that can be built between researcher and research participants. [...]
En este artículo presentamos una investigación sobre los procesos de escolarización de chicos y chicas que asisten a la escuela pública en contextos definidos como vulnerables. El trabajo también plantea las implicaciones de la metodología basada en el enfoque narrativo y, más concretamente, en la relación que se construye entre los participantes en la investigación y el investigador. [...]
Aquest article inclou una discussió sobre els processos d'escolarització de nois i noies que assisteixen a l'escola pública en contextos definits com a vulnerables. La recerca també té en compte les implicacions metodològiques basades en un enfocament narratiu, especialment en les relacions que es poden establir entre els participants de la investigació i l'investigador. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.918
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 31-47 (Monográfico)  
7.
7 p, 1.3 MB El perfil professional del mestre especialista d'Educació Física : un estudi de competències professionals / Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
A l'article s'exposa com s'ha portat a terme l'elaboració del perfil professional del mestre especialista d'educació física a primària, a partir de l'aplicació del mètode anomenat estudi de competències. [...]
En el artículo se expone como se ha llevado a cabo la elaboración del perfil profesional del maestro especialista de educación física en primaria, a partir de la aplicación del método denominado estudio de competencias. [...]
The article shows how we have carried out an elaboration of the professional profile of the specialist teacher of P. E. in Primary Schools, beginning with the application of the method called "study of aptitudes". [...]

2000
Apunts. Educació física i esports, Núm. 61 (2000) , p. 48-55
2 documents
8.
11 p, 8.5 MB Els recursos i materials didàctics en educació física / Díaz Lucea, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
Els continguts que a continuació es desenvolupen tracten d'analitzar i classificar els materials i els recursos didàctics propis de l'àrea d'educació física i alhora pretenen establir-ne la funcionalitat a partir de les activitats físiques en què poden ser utilitzats. [...]
1996
Apunts. Educació física i esports, Núm. 43 (1996) , p. 42-52
2 documents
9.
18 p, 92.1 KB Lectura i escriptura a secundària : una wikillibreta de vacances / Fontich Vicens, Xavier (Escola Escaladei (Cerdanyola del Vallès))
L'article descriu un treball sobre el llibre de lectura que, a més d'aproximar-se al text per quatre camins diferents i complementaris, pretén explorar diversos gèneres escrits (des de l'exposició fins a la ressenya, passant per la narració, la sinopsi o l'entrevista) i incidir en quatre àmbits de l'acció didàctica: la reflexió-acció per al docent, el treball cooperatiu per a l'organització d'aula, la metacognició per a l'alumne i la dimensió significativa de la matèria.
2008
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 44 (2008) , p. 41-58  
10.
22 p, 992.3 KB Oportunidades de aprendizaje en temáticas ambientales brindadas por el currículum nacional de ciencias de Chile / Navarro Ciudad, Marianela Beatriz (Universidad de Los Andes (Xile). Centro de Investigación en Educación y Aprendizaje)
El objetivo del trabajo es evaluar en qué medida el currículum nacional de ciencias de Chile brinda oportunidades de alfabetización científica en temas ambientales. Para ello se efectuó un análisis de contenido de documentos curriculares, utilizando la metodología del estudio de oportunidades en matemáticas y ciencias (SMSO) y utilizando como referente los contenidos de medio ambiente que PISA evalúa. [...]
L'objectiu del treball és avaluar en quina mesura el currículum nacional de ciències de Xile brinda oportunitats d'alfabetització científica en temes ambientals. Per a això es va efectuar una anàlisi de contingut de documents curriculars, utilitzant la metodologia de l'estudi d'oportunitats en matemàtiques i ciències (SMSO) i utilitzant com a referent els continguts de medi ambient que PISA avalua. [...]
The aim of the current study is to evaluate to what extent Chile's national science currículum offers scientific literacy opportunities related to the environment. A content analysis of curricular documents was carried out using the Survey of Mathematics and Science Opportunities methodology (SMSO) and using the environmental contents that are evaluated by PISA as a reference. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.1961
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 107-127 (Investigaciones Didácticas)  

Articles : 727 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 85 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
8 p, 1002.5 KB La publicitat i la imatge corporal a l'inici de l'adolescència / Añaños, Elena ; Rodríguez-Muñoz, Lorena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Psychology, Communication and Advertising
Elements d'educació mediàtica, adreçats als i les estudiants de l'inici de l'adolescència, relacionats amb els estereotips de imatge corporal transmesos per la publicitat.
2015
Conferencia IES Pere Calders. Cerdanyola del Vallès, 2015  
2.
2 p, 998.0 KB Programar per emocionar / Zurita Món, Sílvia ; Sala Roig, Elisa ; Noguera Cambray, Eva ; Lara López, Rocio ; Jordán Martínez, Laura ; Fuentes Agustí, Marta
Tríptic resum de la proposta educativa d’adquirir la competència emocional mitjançant la tecnologia, i en concret la programació i la robòtica. Experiència duta a terme a Educació Primària i a ESO.
2016
mschool_Edu_Hack. Barcelona, Catalunya, 1er : 2016  
3.
13 p, 1.3 MB The same job but different earnings. The women graduates' experience from Catalan universities / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
2016
ISA Forum of Sociology. Viena, Austria, : 2016  
4.
32 p, 2.6 MB Recerca sobre l'educació física i l'esport / Galera, Antonio D. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Peire Fernández, Tomás (Universitat Autònoma de Barcelona)
Fonaments doctrinals i proposta d'organització de serveis d'investigació i de documentació universitaris sobre educació física.
1982
Jornades sobre l'esport a la Universitat. Esplugues de Llobregat, : 1982  
5.
20 p, 2.0 MB Estructuració i organització / Galera, Antonio D. coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Llaverias i Santacana, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Montesinos i Uroz, Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Trepat i Ribé, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona)
Proposta d'organització d'un servei d'educació física universitari.
1982
Jornades sobre l'esport a la Universitat. Esplugues de Llobregat, : 1982  
6.
9 p, 2.2 MB Las reformas en los dispositivos de formación contra el fracaso escolar y social en Europa : paradojas de un éxito / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball)
El objetivo de esta ponencia es presentar de forma resumida los principales resultados de una investigación comparada relativa al análisis de "Las reformas implementadas en los dispositivos de formación contra el fracaso escolar y la exclusión social en Europa. [...]
1998
Congreso español de sociología. Corunya, La, Galícia, : 1998  
7.
9 p, 1.4 MB Sociologia de la educación e interdisciplinariedad en la mención de cualificación del profesorado de secundaria de la Facultad de CCEE de la Universidad Autónoma de Barcelona / Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
2003
Conferencia de sociología de la educación. València, País Valencià, 10a : 2003  
8.
9 p, 3.3 MB De la contrarreforma de la formación profesional en la LGE a la contrarreforma de la LOGSE / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona)
2002
Conferencia de sociología de la educación. Palma de Mallorca, Balears, 9a : 2002  
9.
8 p, 3.7 MB Expectativas del alumnado que finaliza la enseñanza obligatoria / Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona)
2002
Conferencia de sociología de la educación. Palma de Mallorca, Balears, 9a : 2002  
10.
5 p, 1.6 MB Comprensividad e itinerarios desde las perspectivas normativa y biográfica / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona)
2004
Congreso español de sociología. Alacant, País Valencià, : 2004  

Contribucions a jornades i congressos : 85 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Publicacions periòdiques 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
63 p, 27.9 MB Era Mainadera.
Vielha : Col·legi Públic Garona de Vielha, 198?-
19 documents
2.
21 p, 413.3 KB Education and treatment of children / Pressley Ridge School ; West Virginia University ; California State College (Pa.)
[Pittsburgh, Pa. : Pressley Ridge School, 1977]-
309 documents
 Accés restringit a la UAB
3.
EMIGRA working papers / EMIGRA.
Bellaterra : Grup de Recerca EMIGRA, Universitat Autònoma de Barcelona, 2007 - 2012

Números monogràfics.

93 documents
4.
9 p, 6.8 MB EMIGRA newsletter / EMIGRA
[Bellaterra] : Grup de Recerca EMIGRA, Universitat Autònoma de Barcelona, 2008-2012
13 documents
5.
150 p, 29.0 MB Laye. / Espanya. Ministerio de Educación Nacional.
Barcelona : Delegación Provincial de Educación, 1950-1954.
22 documents
6.
6 p, 70.6 KB Memòria de les activitats de formació de la Unitat IDES / Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Bellaterra Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior 2004-2009
14 documents
7.
6 p, 618.1 KB Pla de Fornells : intento de guardería gratuita / Guarderia Pla de Fornells
Barcelona : [Guarderia Pla de Fornells], 1976-
2 documents
8.
35 p, 358.3 KB Memòria d'Activitats / Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Bellaterra Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior 2003-2011
9 documents
9.
28 p, 12.7 MB Memòria d'activitats / Universitat Autònoma de Barcelona . Observatori per a la Igualtat
En les memòries de l'Observatori es poden trobar dades sobre la situació dels col·lectius objecte d'atenció i la descripció de les activitats i projectes que se han dut a terme durant un curs acadèmic o any.
Bellaterra : Observatori per a la Igualtat de la UAB : 2005-2012
9 documents
10.
4 p, 207.0 KB Full d'experiències d'innovació docent en educació superior / Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior , 2006-2009
12 documents

Publicacions periòdiques : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 121 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
17 p, 434.0 KB Espacios de ciencia de libre elección : posibilidades y límites / Pedreira Álvarez, Montserrat (Universitat de Vic) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
Coincidiendo con el inicio del siglo XXI, en Cataluña han ido surgiendo escuelas de infantil y primaria que modifican su organización espacio-temporal, de manera que en diversos momentos del día, los niños y niñas dejan su sala para acceder a espacios habilitados con propuestas agrupadas por temáticas (el espacio de ciencias, de comunicación, de arte…) a las que acceden en libre elección y en grupos de distintas edades. [...]
Santiago de Chile : Ed. Mario Quintanilla. Laboratorio GRECIA-UC, 2017
Enseñanza de las Ciencia e Infancia. Problemáticas y avances de teoría y campo desde Iberoamérica, 2017, p. 151-169  
2.
25 p, 1.8 MB Educació olímpica / Müller, Norbert, 1946-
La lliçó es centra en els orígens de l'Olimpisme i l'Educació Olímpica i el seu desnvolupament al llarg del segle XX, enfrontant-se a dues Guerres Mundials, la Guerra Freda i la cada vegada major comercialització dels Jocs Olímpics i l'esport en general. [...]
La lección se centra en los orígenes del Olimpismo y la Educación Olímpica y su desarrollo a lo largo del siglo XX, enfrontándose a dos Guerras Mundiales, la Guerra Fría y la cada vez mayor comercialización de los Juegos Olímpicos y el deporte en general. [...]
This lecture focuses on the origins of Olympism and Olympic education and their development through the XX century in the face of two World Wars, the Cold War and the increasing commercialization of the Olympic Games and sport in general. [...]

Bellaterra: Centre d'Estudis Olímpics i de l'Esport de la UAB, 2010 (Lliçons universitàries, 17)
3 documents
3.
41 p, 1.3 MB Campaigning for “Education for All” histories, strategies and outcomes of transnational advocacy coalitions in education / Verger, Antoni, ed. (Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Novelli, Mario, ed. (Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Mundy, Karen, ed. ; Eickelberg, Anja, ed. ; Grant, Laura, ed. ; Hilgersom, Selma, ed. ; Hoop, Joosje, ed. ; Plaat, Felice van der, ed. ; Sarfaty, Jonah, ed.
Rotterdam : Imprint: SensePublishers, 2012  
4.
48 p, 611.1 KB ¿Continuidad o abandono escolar? : el efecto de los centros educativos en las decisiones de continuidad formativa de los jóvenes / ; Fontdevila, Clara, autor (Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Curran, Marta, autor (Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Montes, Alejandro, autor (Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Parcerisa, Lluís, autor (Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Rambla, Xavier autor (Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)
Madrid : Centro Reina Sofía sobre Adolescencia y Juventud, 2015  
5.
17 p, 203.0 KB Conclusiones / Bonal, Xavier ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- ; Calderón, Eduardo ; Pros, Núria
Barcelona Fundació Carles Pi i Sunyer 2005 (Estudis (Fundació Carles Pi i Sunyer d'Estudis Autonòmics i Locals) ; 18)
La Descentralización educativa en España. Una mirada comparativa a los sistemas escolares de las Comunidades Autónomas, 2005  
6.
12 p, 116.9 KB Introducción / Bonal, Xavier ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- ; Calderón, Eduardo ; Pros, Núria
Barcelona Fundació Carles Pi i Sunyer 2005 (Estudis (Fundació Carles Pi i Sunyer d'Estudis Autonòmics i Locals) ; 18)
La Descentralización educativa en España. Una mirada comparativa a los sistemas escolares de las Comunidades Autónomas, 2005  
7.
26 p, 497.9 KB Focalización educativa y lucha contra la pobreza : un debate acerca de los límites y posibilidades del programa Bolsa Escola / Bonal, Xavier ; Tarabini-Castellani, Aina
Barcelona: Fundació CIDOB, 2006 (Interrogar la actualidad ; 13)
Globalización, educación y pobreza en América Latina : ¿Hacia una nueva agenda política?, 2006, p. 355-380  
8.
26 p, 497.9 KB El proceso de focalización y las estrategias estatales de selección de beneficiarios del Programa Escuelas de Calidad (2001-2004) / Bracho, Teresa ; Mendieta, Giulianna
Barcelona: Fundació CIDOB, 2006 (Interrogar la actualidad ; 13)
Globalización, educación y pobreza en América Latina : ¿Hacia una nueva agenda política?, 2006, p. 319-354  
9.
22 p, 488.1 KB Cambio educativo en contextos de pobreza. Límites y aprendizajes de un programa de acción afirmativa en Chile / Raczynski, Dagmar
Barcelona : Fundació CIDOB, 2006 (Interrogar la actualidad ; 13)
Globalización, educación y pobreza en América Latina : ¿Hacia una nueva agenda política?, 2006, p. 297-318  
10.
30 p, 508.8 KB Relaciones intergubernamentales y desigualdad educativa en la enseñanza fundamental: el caso de FUNDEF en Minas Gerais / Lazzarotti Costa, Bruno
Barcelona : Fundació CIDOB, 2006 (Interrogar la actualidad ; 13)
Globalización, educación y pobreza en América Latina : ¿Hacia una nueva agenda política?, 2006, p. 219-248  

Llibres i col·leccions : 121 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 353 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
16 p, 772.9 KB Espais C. Espais de llibertat i creació a l'escola / Tuset Queralt, Marc ; Morón Velasco, Mar , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els espais de creació com a resposta a la necessitat d’implementar un nou model d’educació artística que doni importància, espais i temps a la creació artística dins les escoles, on els alumnes puguin experimentar i crear en llibertat. [...]
2017
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
2.
57 p, 1.1 MB Emprenedoria i Educació Primària. Proposta d'intervenció com a eina d'orientació educativa per treballar l'emprenedoria a l'Educació Primària / Torrescasana Cuders, Laura ; Armengol Asparo, Maria Carme , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present document esdevé una eina molt útil d’orientació per a totes aquelles escoles que tinguin intenció de fer un pas més i engegar iniciatives emprenedores a l’aula. Les dinou activitats proposades asseguren el foment de l’actitud emprenedora entre els nens i nenes d’Educació Primària i afavoreixen l’adquisició de les capacitats, valors i habilitats que comporta l’emprenedoria. [...]
2017
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
3.
216 p, 18.7 MB Arbres remarcables de la Vall d'Alinyà / Aixarch, Marc ; Brossa, Guillem ; Martínez, Damián S. ; Sabat, Gerard ; Maneja Zaragoza, Roser, tutora (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Pujantell Albos, Josep Antoni, tutor (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Molina Gallart, David, tutor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
2017
Graduat o Graduada en Ciències Ambientals [959]  
4.
87 p, 1.5 MB Disseny de recursos per atendre les necessitats educatives especials en l'àmbit no formal en col·laboració amb el Centre de Recuperació d'Animals Marins / Marsal Palomas, Jordina ; Valdés Sánchez, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L’educació inclusiva s’ha convertit en un repte dins l’àmbit educatiu i a la societat en general, això implica un procés i uns canvis en la manera de pensar i entendre les relacions d’igualtat. [...]
2017
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
5.
152 p, 2.3 MB Public education spending: efficiency, productivity and politics / Azar Dufrechou, Paola, autor. ; Roca i Sagalés, Oriol, supervisor acadèmic. ; Herranz Loncán, Alfonso, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada.
Existe un amplio consenso, tanto entre académicos como entre decisores políticos, sobre el cúmulo de beneficios derivados de la educación. Mejorar el nivel educativo de la población se ha identificado como un factor clave para el crecimiento económico y el desarrollo; pero también para el avance de la democracia, la movilidad social y la realización individual. [...]
The numerous benefits arising from education have become a consensual issue among scholars and policy-makers. Education has been recognized as a key factor of economic growth and development; and also of democracy, social mobility and individual fulfillment. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
6.
221 p, 3.6 MB Lògiques d'accés escolar i processos de segregació social : mplicacions en el terreny de les desigualtats educatives / Benito, Ricard autor. ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- supervisor acadèmic. ; Gonzàlez Balletbó, Isaac, 1974- supervisor acadèmic. ; Gallego Calderón, Raquel, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia.
Aquesta tesi s'aproxima, des d'una perspectiva sociològica, a les implicacions de les dinàmiques de segregació escolar en el terreny de les desigualtats educatives. La tesi es presenta en format de compendi de publicacions (cinc articles i un capítol de llibre). [...]
This doctoral dissertation approaches, from a sociological perspective, to the implications of the dynamics of school segregation in terms of educational inequalities. It is based on a compilation of publications (five articles and a book chapter). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
7.
422 p, 5.8 MB Una Oportunidad para dudar : el desarrollo y la pobreza en el mundo vistos desde la escuela : experiencias educativas de solidaridad, cooperación internacional y educación para el desarrollo en contextos escolares : estudio de caso en Cataluña / Navarro Rupérez, Miriam, autor. ; Soto Marata, Josefa, supervisor acadèmic. ; González Echevarría, Aurora, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural.
Esta tesis versa sobre cómo se plantean las experiencias educativas de intercambio cultural y cooperación para el desarrollo entre escuelas de países ricos y de países empobrecidos en un contexto de desigualdad estructural. [...]
This thesis deals with the way educational experiences of cultural exchange and cooperation for development between schools in rich and impoverished countries in a context of structural inequality are brought forward. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
8.
263 p, 2.3 MB La tutoría entre iguales como intervención cooperativa para el desarrollo de la empatía en el ámbito de ciencias de la enfermería / Vázquez Rivas, Anabel, autor. ; Duran, David, 1963- supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
La empatía es una competencia social y comunicativa compleja, pero indispensable, que debe desarrollar el profesional de enfermería, con la finalidad de cuidar de forma holística al paciente y a sus familiares para poder establecer una relación terapéutica. [...]
Empathy is a complex but indispensable social and communicative competence. It must be developed by all qualified nurses in order to holistically care about the different patients and their families for the sake of establishing a therapeutic relationship. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
9.
384 p, 10.6 MB Procés de disseny d'escenaris didàctics per a l'ambientalització curricular en l'educació obligatòria / Francàs Forcada, Queralt, autor. ; Calafell, Genina, supervisor acadèmic. ; Junyent i Pubill, Mercè, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals.
La tesi doctoral "Procés de disseny d'escenaris didàctics per a l'ambientalització curricular en l'educació obligatòria" pretén contribuir a la incorporació de l'educació pel desenvolupament sostenible en el context educatiu català. [...]
The doctoral thesis "Design process of teaching and learning scenarios to develop curriculum greening processes in compulsory education" aims to contribute in the incorporation of education for sustainable development in the Catalan educational context. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
10.
34 p, 3.0 MB L'educació creadora / Cabrera Vergés, Sílvia ; Morón Velasco, Mar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball està basat en un projecte d'investigació envers l'expressió lliure, a partir dels conceptes que ens proporciona l'educació creadora. El seu objectiu principal és donar a conèixer aquesta visió per tal d'afavorir la reflexió i el plantejament d'altres vies educatives. [...]
2017
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  

Documents de recerca : 353 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
7 p, 585.7 KB Writing education at University / Serra, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Redmond, Peter traductor ; Dyke, Stuart traductor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües ; Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se amb eficàcia dins l'àmbit de l'educació.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case education) for teachers and students.

Universitat Autònoma de Barcelona 2016 (Guides for writing in specific disciplines)  
2.
7 p, 566.1 KB Escriure educació a la Universitat / Serra, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües ; Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se amb eficàcia dins l'àmbit de l'educació.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2016 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
3.
42 p, 1.8 MB Programar per emocionar a EP i ESO / Zurita Món, Sílvia ; Sala Roig, Elisa ; Noguera Cambray, Eva ; Lara López, Rocio ; Jordán Martínez, Laura ; Fuentes Agustí, Marta
Si algú ens pregunta com ens imaginem l’educació del segle XXI hi ha dos conceptes que no podrem evitar incloure sota aquest títol. Dos conceptes, que malgrat contar amb poc més d’una dècada de vida, estan transformant la nostra societat, i, com no podia ser d’una altre manera, el món educatiu. [...]
2016  
4.
61 p, 2.4 MB Cerca i gestió de la informació. Fonts d'informació en Educació / Carbonell Ferrando, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Sessió de formació adreçada als estudiants dels programes de doctorat de la Facultat de Ciències de l'Educació , dins del Programa de Formació del Doctors de la UAB.
2016 (Fonts d’informació)  
5.
34 p, 9.7 MB Tot es mou! Unitat didàctica per a l'estudi del moviment / Pérez Tudela, Julio D. ; Espí Oliver, Maria José ; Cabrero Sagristà, Araceli
Unitat didàctica elaborada per docents del grup DIATIC sobre el moviment.
2015 (DIATIC)  
6.
52 p, 1.9 MB Fonts d'informació en educació / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Presentació dels principals recursos digitals en educació que es poden consultar a la UAB: catàlegs (UAB i CCUC), bases de dades especialitzades i d'altres multidisciplinars, revistes i llibres digitals, i eines i recursos d'especial interès (Trobador+, DDD, etc. [...]
2015 (Fonts d'informació)  
7.
15 p, 4.3 MB Les assemblees a l'hort de l'escola / Fitó, Anna (Escola Gerbert d'Orlha (Sant Cugat del Vallès)) ; Rekondo Iparragirre, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida
Unitat didàctica emmarcada en el programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès impulsat per l'Ajuntament i que agrupa al conjunt d'escoles públiques del municipi. El treball conjunt s'articula a través del grup de treball d'Educació per la sostenibilitat al llarg de la vida (ESLV) on hi participen també altres actors. [...]
2012 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 14)  
8.
40 p, 5.8 MB Mestres d'educació infantil i infants d'origen immigrat : percepcions, implicacions i pedagogia / Vingut Riggall, Marta Ana
Document de divulgació de la tesi “Els infants d’origen immigrat i l’educació infantil a Catalunya. La percepció dels mestres a partir de l’anàlisi del discurs. Metodologia Video-Cued Multivocal Ethnography”. [...]
Disclosure document of the thesis "Children of Immigrant Origins and Early Childhood Education in Catalonia. Teacher perceptions throughout Video-Cued Multivocal Ethnography". Such document is designed to enable teachers and educational professionals to meet the investigation results alongside encouraging pedagogical reflection regarding children of immigrant origins and their education.
Documento de divulgación de la tesis "Los Niños y Niñas de Origen Inmigrado y la Educación Infantil en Cataluña. La percepción de los maestros a partir del análisis del discurso. Metodología Video-cued Multivocal Ethnography". [...]

2015
3 documents
9.
6 p, 198.4 KB Música y aprendizaje de lenguas en el marco competencial / Casals Ibañez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Suárez Vilagran, Maria del Mar (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura)
En este contexto educativo actual, en que se potencia la interdisciplinariedad y se observa también la adquisición de competencias, observamos que el aprendizaje de lenguas puede ayudarse de la música en todos sus modos de expresión. [...]
2011  
10.
67 p, 1.4 MB Cerca i gestió de la informació en Educació / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Presentació dels principals recursos digitals en educació que es poden consultar a la UAB: catàlegs (UAB i CCUC), bases de dades especialitzades i d'altres multidisciplinars, revistes i llibres digitals, i eines i recursos d'especial interès (Trobador+, DDD, Mendeley, etc. [...]
2014 (Fonts d'informació)
3 documents

Materials didàctics : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials acadèmics 1 registres trobats  
1.
36 p, 859.1 KB La Guia de l'estudiant / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Postgrau ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
La Universitat a l'Abast desenvolupa un enfocament de la formació continuada vinculat a l'Envelliment Actiu i ofereix oportunitats de formació i d'implicació social. El programa posa de manifest la voluntat de la Universitat de posar a l'abast de tots els ciutadans i ciutadanes una formació de qualitat en temes d'interès. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona ,2014-
4 documents

Documents gràfics i multimèdia 38 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1 p, 421.5 KB Secciones dorsales. Cabeza. Fotografías D1 a D6 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se incluyen seis secciones dorsales de la cabeza, numeradas del 1 al 6 siguiendo una secuencia de dorsal a ventral. Las secciones incluyen además parte de la región del cuello. Las imágenes se muestran desde un punto de vista dorsal o ventral. [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
17 documents
2.
1 p, 435.4 KB Secciones dorsales. Cuello. Fotografías D7 a D8 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se incluyen dos secciones dorsales del cuello, numeradas del 7 al 8. La sección 7, más dorsal, afecta a las vértebras cervicales. La sección 8, más ventral, incluye a la laringe. Ambas secciones incluyen además la cabeza. [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
4 documents
3.
1 p, 370.4 KB Secciones dorsales. Tronco. Fotografías D9 a D13 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se incluyen cinco secciones dorsales del tronco, numeradas del 9 al 13 siguiendo una secuencia de dorsal a ventral. Se presentan también ampliaciones fotográficas de áreas seleccionadas para mostrar con más detalle las estructuras significativas. [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
26 documents
4.
1 p, 323.5 KB Secciones dorsales (o frontales). Miembro torácico. Fotografías D14 a D19 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se incluyen seis secciones dorsales del miembro torácico, numeradas del 14 al 19, que corresponden a las regiones del hombro (secciones 14 y 15), del codo (secciones 16, 17 y 18) y de la mano (sección 19). [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
8 documents
5.
1 p, 412.9 KB Secciones dorsales (o frontales). Miembro pelviano. Fotografías D20 a D26 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se incluyen siete secciones dorsales del miembro pelviano, numeradas del 20 al 26, que corresponden a las regiones de la cadera (sección 20), de la rodilla (secciones 21 a 24) y del pie (secciones 25 y 26). [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
8 documents
6.
1 p, 416.9 KB Secciones transversales. Cabeza. Fotografías T1 a T7 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se incluyen siete secciones transversales de la cabeza, numeradas del 1 al 7 siguiendo una secuencia rostrocaudal. Se presentan también ampliaciones fotográficas de áreas seleccionadas para mostrar con más detalle las estructuras significativas. [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
21 documents
7.
1 p, 445.9 KB Secciones transversales. Cuello. Fotografías T8 a T15 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se incluyen ocho secciones transversales del cuello, numeradas del 8 al 15 siguiendo una secuencia craneocaudal. Se presentan también ampliaciones fotográficas de áreas seleccionadas para mostrar con más detalle las estructuras significativas. [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
24 documents
8.
1 p, 459.4 KB Secciones transversales. Tórax. Fotografías T16 a T21 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se incluyen seis secciones transversales del tórax, numeradas del 16 al 21 siguiendo una secuencia craneocaudal. Se presentan también ampliaciones fotográficas de áreas seleccionadas para mostrar con más detalle las estructuras significativas. [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
26 documents
9.
1 p, 456.5 KB Secciones transversales. Abdomen Hembra. Fotografías T22 a T30 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se incluyen nueve secciones transversales del abdomen craneal y del abdomen medio de la hembra, numeradas del 22 al 30 siguiendo una secuencia craneocaudal. Se presentan también ampliaciones fotográficas de áreas seleccionadas para mostrar con más detalle las estructuras significativas. [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
34 documents
10.
1 p, 422.3 KB Secciones transversales. Abdomen Macho. Fotografías T22 a T31 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se Se incluyen 10 secciones transversales del abdomen craneal y del abdomen medio del macho, numeradas del 22 al 31 siguiendo una secuencia craneocaudal. Se presentan también algunas ampliaciones fotográficas de áreas seleccionadas para mostrar con más detalle las estructuras significativas. [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
13 documents

Documents gràfics i multimèdia : 38 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Fons personals i institucionals 1 registres trobats  
1.
1 p, 677.0 KB III Encontre d'Escriptors del Mediterrani
maig 1986.  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.