visitant ::
identificació
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Cerca
Lliura
Ajuda
Personalitza
Les vostres alertes
Els vostres cistells
Les vostres cerques
Servei de Biblioteques
Sobre el DDD
Català
English
Español
Pàgina inicial
> Resultats de la cerca: Educación primaria
qualsevol camp
resum
filiació institucional
assignatura
autor
authorcount
codi assignatura
codi pla d'estudis
codi titulació
primera pàgina
text complet
forma
codi subvenció
issn
número
matèria
orcid
pla d'estudis
professor
publicació
número de registre
col·lecció
paraula clau
títol
titulació
any
Consells de cerca
Cerca avançada
Cerca col·leccions:
*** qualsevol col·lecció pública ***
Fires de bestiar i aviram
1611: Revista d'història de la...
452°F : revista de teoria de l...
Adhesius
Adhesius polítics
El Sincrotró ALBA
Antoni Lloret
Anàlisi
Grup de Recerca Antigona
Antiquària (abans 1801)
Anuario iet de trabajo y relac...
Anuaris i memòries
Anuario Lope de Vega
Articles
Col·laboracions periodístiques
Articles de divulgació
Articles de recerca
Ressenyes
Articles i informes de la UAB
Articles publicats
Articles publicats a la UAB
Asiadémica. Revista universita...
Fons de l'Agència de Salut Púb...
Athenea digital
Atlas d’Anatomia Veterinària
Atles d'Epidermis
Atlas de los músculos del perr...
Àudio
Barcelona Lab for Urban Enviro...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital de Sobirani...
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Biblioteca Universitària de Sa...
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Bernard Lesfargues
Bernard Lesfargues, audiovisua...
Bernard Lesfargues, correspond...
Bernat Lesfargues, obra de cre...
Bovis
Brumal
Butlletins
Butlletins de la UAB
Canis et felis
Capítols de llibres
Capítols de llibres de la UAB
Biblioteca Econòmica Carandell
Col·lecció Reserva Carandell (...
Manuscrits Carandell (S. XVIII...
Cartells d’eleccions autonòmiq...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells d’eleccions generals ...
Cartells d’eleccions municipal...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells polítics
Cartells promocionals
Cartells
Combinatorics, Coding and Secu...
Centre d’Estudis Demogràfics (...
Centre d'Estudis sobre dictadu...
Arts i humanitats
Ciències
Ciències de la salut i biocièn...
Ciències socials i jurídiques ...
Enginyeries
Centre d'Estudis Olímpics de ...
Grup de Recerca en Ecologia Qu...
Ciències Ambientals. Projectes...
Ciències de la Comunicació. Tr...
Ciències
CIMITEC-UAB
Catalan journal of linguistics
Clays and Clay Minerals
CLIL. Journal of Innovation an...
CLIL-SI. Semiimmersió en lleng...
Clínica veterinaria de pequeñ...
Centre de Lingüística Teòrica ...
Grup de Recerca en Comunicació...
ConnectinGeo
CORE en Patrimoni Cultural
CORE de Salut Mental
CORE de Ciutats Intel·ligents ...
Col·legi Oficial de Veterinari...
CRAG (Centre de Recerca en Agr...
CREAF (Centre de Recerca Ecolò...
Centre de Recerca per a l’Educ...
Centre de Recerca en Sanitat A...
Cunicultura
Catalan working papers in ling...
dA Derecho Animal
Documents d'anàlisi geogràfica
Datasets
Grup d’Investigació DCEI (Dire...
Dante e L'Arte
Declaracions mediambientals
Departament d'Economia Aplicad...
Departament d'Empresa. Documen...
designis
Didáctica, Innovación y Multim...
Dipòsit Digital de Documents d...
Disturbis
Doblele
Documentació empresarial
Documents gràfics i multimèdia
Documents institucionals
Documents institucionals de la...
Documents de recerca
Documents dels grups de recerc...
Doletiana
Grup de Recerca Drets dels Tre...
Grup de Recerca en Dret Penal ...
David Rosenthal
Dynamis
Environmental and Climate Econ...
E-ciències jurídiques
Enseñanza de las ciencias
CRiEDO (Centre de Recerca i Es...
Educar
Eficàcia de la Formació (EFI)
Eines d'Innovació Docent en Ed...
ELCVIA
Estudios de lingüística del es...
EMIGRA Working Papers
Enginyeria Electrònica. PFC
Enginyeria Informàtica. PFC
Enginyeria de Materials. PFC
Enginyeria. Projectes de final...
Enginyeria Química. PFC
Enginyeria Tècnica Industrial....
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica de Telecomu...
Enginyeria de Telecomunicació....
Enginyeria. TFM
Enrahonar
Equinus
Escola Superior d'Arxivística ...
Escola d'Enginyeria. TFG
Estrat crític
Estudis
Estudis de la UAB
Exàmens
Exposicions de les Biblioteque...
The Security of Networks and D...
Facultat de Biociències. TFG
Biociències. TFM
Facultat Ciències de l'Educaci...
Ciències de l'Educació, TFM
Facultat de Ciències. TFG
Ciències. TFM
Facultat de Ciències de la Com...
Facultat de Ciències de la Com...
Ciències de la Comunicació. TF...
Facultat de Dret. TFG
Facultat d’Economia i Empresa....
Facultat de Filosofia i Lletre...
Filosofia i Lletres. TFM
Facultat de Medicina. TFG
Facultat de Ciències Polítique...
Ciències Polítiques i Sociolog...
Facultat de Psicologia. TFG
Psicologia. TFM
Facultat de Traducció i d'Inte...
Traducció i Interpretació. TFM
Facultat de Veterinària. TFG
Veterinària. TFM
Institut Universitari Avedis D...
Fanzines
Faventia
Institut de Recerca contra la ...
Focus on international migrati...
Fons històric de veterinària
Llibres històrics de veterinàr...
Revistes històriques de veteri...
Fons personals i institucional...
Fotografies
Fotografies de la UAB
Ferran Sunyer i Balaguer
Ferran Sunyer i Balaguer, corr...
FUABFormació
Fundació Salut i Envelliment U...
Grup de Recerca en Remugants (...
Gabinet de Comunicació i Educa...
Grup d'Estudis sobre Immigraci...
Grup d'Electroquímica, Fotoquí...
Grup d'estudi de la literacita...
GENOCOV
Geologica acta
Globalització, Educació i Polí...
Grup d’Estudis República i Dem...
Group on Interactive Coding of...
Grup de Recerca en Compostatge...
GIES (Grup de Recerca en Estrè...
Grup de nanoenginyeria de mate...
grafica
Grafo Working Papers
Grup de Recerca en Desistiment...
GREDICS (Grup de Recerca en Di...
Grup de Recerca en Ensenyament...
Gresc@ (Grup de Recerca en Edu...
Grup de Recerca Educació i Tre...
GRISS (Grup de Recerca en Imat...
Grup de Recerca en Publicitat ...
Grup de Recerca Mètodes i Apli...
Grup d’Investigació en Estruct...
Grup de recerca Tradumàtica
Centres i grups de recerca (pr...
GSADI Sociologia Analítica i D...
GSD (Grup de sistemes dinàmics...
Guies de Biblioteques
Eines per a la recerca
Bases de dades
Guies de les Biblioteques
Catàleg
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Com trobar...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Recursos temàtics
Biblioteca Universitària de Sa...
Serveis
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Guies de l'estudiant
Guions de Ràdio Barcelona
Higher education policy
Grup de Recerca Història del c...
Historiae
HMiC
Doctors/es Honoris causa
Premsa aranesa
HPC4EAS (High Performance Comp...
Institut d’Investigació i Inno...
Grup de Recerca en Infància i...
Integrated Assessment: Sociolo...
Institut de Biotecnologia i de...
Institut Català de Nanociència...
Institut Català de Paleontolog...
Institut de Ciències Polítique...
Institut de Ciència i Tecnolog...
Institut de Dret i Tecnologia ...
Integrated Earth System Dynami...
Institut de Física d’Altes Ene...
Institut de Govern i Polítique...
Institut d'Investigació en Cie...
Institut d'Història de la Cièn...
Institut d'Investigació Biomèd...
Imbalance-P
Institut de Neurociències (INc...
Institut de la Comunicació de ...
Indialogs
Informes anuals
Informes anuals d'empresa
Informes anuals de la UAB
Informes de projectes
Informes de sostenibilitat
Grup d'Innovació Docent de la ...
Inter Asia papers
Institut de Recerca de l’Espor...
Isogloss
ISOR (Investigacions en Sociol...
José Agustín Goytisolo
José Agustín Goytisolo, àudio
José Agustín Goytisolo, corres...
José Agustín Goytisolo, dedica...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, fotogr...
José Agustín Goytisolo, obra c...
José Agustín Goytisolo, obra d...
José Agustín Goytisolo, recone...
José Agustín Goytisolo, vídeos
Jordi Arbonès
Jordi Arbonès, activitats prof...
Jordi Arbonès, altra documenta...
Jordi Arbonès, correspondència
Jordi Arbonès, dedicatòries
Jordi Arbonès, documentació pe...
Jordi Arbonès, fotografies
Jordi Arbonès, obra creativa
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, reconeixement i...
Jaume Camps
Jaume Camps, activitat profess...
Jaume Camps, apunts
Jaume Camps, congressos
Jaume Camps, documentació pers...
Jaume Camps, fotografies
Jaume Camps, il·lustracions
Fons periodístic Josep Maria F...
Jesús Moncada
Jesús Moncada, dibuixos
Journal of Catalan Intellectua...
Contribucions a jornades i con...
Contribucions a jornades i con...
Materials promocionals
Jornades i congressos de la UA...
Jornades d’Innovació Docent de...
Jaume Roca
Jaume Roca, activitat professi...
Jaume Roca, apunts
Jaume Roca, congressos
Jaume Roca, documentació alien...
Jaume Roca, documentació perso...
Bellaterra journal of teaching...
Karanos. Bulletin of Ancient M...
Laboratori de Periodisme i Com...
Grup de recerca Laboratori Hum...
Laboratori d'Anàlisi Instrumen...
Links & Letters
Language design
Langue(s) & Parole
Laboratori de Prospectiva i Re...
Lectora
London International Advertisi...
LIEC (Llenguatge i Ensenyament...
Limnética
Llibres
Llibres de la UAB
Llibres i col·leccions
Llibres i col·leccions de la U...
Grup de Recerca en Comunicació...
Locus amoenus
Manuscrits (S. XI-XIX)
Manuscrits
Mapes
Mapes de la Guerra Civil Espan...
Col·lecció Martí Gelabertó de ...
Materials acadèmics
Material de curs UAB
Materials didàctics
Materials Matemàtics
Memòria Càrnia Digital (MCD)
Maria Dolores Baucells
María Dolores Baucells, articl...
María Dolores Baucells,contrib...
María Dolores Baucells, docume...
María Dolores Baucells, materi...
Memòria Digital d'Escorxadors ...
Memòria Digital d’Etnologia Ve...
Memòria Digital de Producció A...
Memòria Digital de la Vida Rur...
Medievalia
Memòria personal
Memòries de titulacions
Methodos
Memòria Forestal Digital (MFD)
Memòria Gastronòmica Digital (...
Grup de Recerca Malalties infe...
Grup de Micologia Veterinària
Minescope
Mirabilia
MIRAS (Mediació i Interpretaci...
Mitologías hoy
Workshop MRAMA
Miquel Tomàs Ondiviela
No drets
Nuevas de Indias. Anuario del ...
Observatori de la Tordera
Material obsolet
Ontology studies
Orsis
Ovis
PACTE (Procés d'Adquisició de ...
Pàgines web
Jordi Bigues - Fons Palomares
Papers
Grup de Recerca en Psicologia ...
Pere Calders
Pere Calders, activitats profe...
Pere Calders, àudio
Pere Calders, correspondència
Pere Calders, documentació per...
Pere Calders, fotografies
Pere Calders, obra creativa
Pere Calders, reconeixement i ...
Pere Calders, vídeos
Pendent
Perifèria
Produccions de la Facultat de ...
Publicitat institucional UAB
Plans de gestió de dades (PGD)
Ponències i comunicacions
Ponències i comunicacions de l...
Porci
Postals
Postals de Catalunya
Postals d'Espanya
Pòsters
Pòsters de la UAB
Research group on Psychosocial...
Pedro Pascual
Pedro Pascual, apunts
Pedro Pascual, correspondència
Premsa política
Pragmàtiques (S. XVI-XIX)
Prepublicacions
Prepublicacions de la UAB
Presentacions
Presentacions de la UAB
Papers : Regió Metropolitana d...
Guies docents
Programes radiofònics
Publiradio
Publicacions matemàtiques
Publicacions periòdiques
Publicacions periòdiques de la...
Publicacions de la Secció de M...
Papers del CEDOC
Quaderns d'italià
Quaderns
Quaderns IEE
Quaderns de psicologia
Questiones Publicitarias
Centre d’Estudis Sociològics s...
Revistes antigues d'art i cult...
Revista clínica electrónica en...
Recursos docents
Recursos docents - Servei de B...
Recerca musicològica
Grup de Fiabilitat de Disposit...
Redes
ReGroc : revista de gramática ...
REICIT, Recerca en Estudis Int...
República i republicanisme
Revistes de fons antic
Revibec
Revisar
Revisió càrregues automàtiques
Revisió Biblioteca de Ciència ...
Revisió Biblioteca de Comunic...
Revisió Biblioteca d'Humanita...
Revisió Biblioteca de Medicin...
Revisió de les revistes UAB
Revisió Biblioteca Università...
Revisió Biblioteca de Cièncie...
Revisió Unitat Tècnica i de P...
Revisió Biblioteca de Veterin...
Revistes
Revista de psicología del depo...
Revistes de la UAB
RIDEG. Revista Interdisciplina...
Ramón Ortiz Fornaguera
Ramón Ortiz Fornaguera. Corres...
Ramón Ortiz Fornaguera. Docume...
Ramón Ortiz Fornaguera. Trebal...
Rafael Tasis
Rafael Tasis, obra creativa
Rúbrica contemporanea
Ruta comunicación
Scriptum digital
Selecciones avícolas
Security of Networks and Distr...
Soberanía alimentaria
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
SORT
Sostenibilitat i Prevenció Amb...
SPIN-PORICS
Studia aurea
Studia aurea monográfica
Synthesis of Bioactive Organic...
Treballs d'arqueologia
Tiempo devorado
Tesis doctorals
Tesis doctorals de la UAB
Treballs de Fi de Grau
Premis UAB. TFG
Revista Tradumàtica
Translat Library
TransMedia Catalonia
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de construcció de tip...
Grup de recerca en Traducció d...
UAB Divulga
3 Qüestions. Divulgació Cientí...
Càpsules de recerca NEO
UAB Divulga videos
Fons patrimonial
UAB Innova
Unitat d’Assessorament Psicope...
Grup de Recerca Epidemiologia ...
Unitat de Fonaments de l'Anàli...
Unitat d'Historia Econòmica. D...
Unitat de Patologia Murina i C...
Veterinària. Treballs
Qualitat d'Aliments d'Origen A...
Zoonosi i Una Sola Salut (ONE ...
Vídeos de les Biblioteques de ...
Vídeos
Vídeos de la UAB
Vivat academia
WaterInnEU
Grup de recerca Wildlife Ecolo...
Wormwood review
Working papers
Working papers de la UAB
Xavier Fàbregas
Amèrica
Classificació de canals
Caça
Cistelleria
Cuirs i pells
Gossos / Cinofília
Història local
Inspecció veterinària d'escorx...
Xavier Fàbregas i Comadran, ma...
Matança del porc
Memòria Digital del Pollancre ...
Objectes tradicionals
Paisatges
Patrimoni arquitectònic
Pelleteria
Residus en carns
Toro fer
Trichinella
Ordena'ls per:
Mostrar els resultats:
Format de visualizació:
el darrer primer
títol
autor
any
asc.
desc.
- o prioritzar per -
semblança de paraules
10 resultats
25 resultats
50 resultats
100 resultats
250 resultats
500 resultats
llista única
dividit per col·lecció
BibTeX
Citation
CSV
HTML brief
HTML detailed
HTML MARC
HTML photo captions only
HTML portfolio
METS
Untitled
Untitled
Untitled
XML Dublin Core
XML MARC
Resultats globals:
158
registres trobats en 0.03 segons.
Articles
,
142
registres trobats
Contribucions a jornades i congressos
,
1
registres trobats
Llibres i col·leccions
,
3
registres trobats
Documents de recerca
,
11
registres trobats
Materials didàctics
,
1
registres trobats
Articles
142
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
22 p, 1.0 MB
Emociones y adquisición de conocimiento sobre la luz y los colores mediante un aprendizaje basado en proyectos en educación primaria
/
Arana-Cuenca, Ainhoa
(Universidad Internacional de La Rioja) ;
Romero-García, Carmen
(Universidad Internacional de La Rioja) ;
Pérez Andrés, Sonia
(CEIP Filósofo Séneca) ;
Marcilla García , Elena
(CEIP Filósofo Séneca)
El objetivo de este trabajo ha sido analizar el efecto de un aprendizaje basado en proyectos, utilizando el método científico, en la enseñanza de los contenidos sobre la luz y los colores y las emociones experimentadas por el alumnado. [...]
The aim of this work has been to analyze the effect of project-based learning, using the scientific method, on improving the learning process of light and colours and on the emotions experienced by the students. [...]
2023 -
10.5565/rev/ensciencias.5723
Enseñanza de las ciencias
,
Vol. 41 Núm. 1 (2023)
, p. 79-100 (Investigaciones Didácticas)
Registre complet
-
2.
26 p, 1.4 MB
Desarrollo del pensamiento algebraico a través de la justificación en educación primaria
/
Pinto Marín, Eder
(Universidad de O'Higgins) ;
Ayala-Altamirano, Cristina
(Universidad de Málaga) ;
Molina González, Marta
(Universidad de Salamanca) ;
Cañadas, María Consuelo
(Universidad de Granada)
El objetivo de este trabajo es describir una propuesta de enseñanza que promueva el pensamiento algebraico a través de la expresión y justificación de ideas matemáticas al resolver tareas relacionadas con tres enfoques distintos del pensamiento algebraico. [...]
The aim of this paper is to describe a teaching proposal that promotes algebraic thinking through the expression and justification of mathematical ideas when solving tasks related to three different approaches to algebraic thinking. [...]
2023 -
10.5565/rev/ensciencias.5835
Enseñanza de las ciencias
,
Vol. 41 Núm. 1 (2023)
, p. 149-173 (Innovaciones Didácticas)
Registre complet
-
3.
24 p, 1.4 MB
El diseño de preguntas investigables en el ciclo superior de primaria
/
Tena Gallego, Èlia
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Couso, Digna
(Universitat Autònoma de Barcelona)
El diseño de preguntas investigables es una destreza clave en la enseñanza y aprendizaje de las ciencias que debe fomentarse desde edades tempranas. Sin embargo, su desarrollo en las aulas de primaria no es común, y se plantea generalmente en el contexto de investigaciones totalmente abiertas y para alumnado de edades avanzadas. [...]
Designing research question has been identified as a main skill in teaching and learning science that should be promoted from early age. However, designing research questions is not a common activity in schools and is often considered as an advanced skill for upper-secondary/university students that must be developed in the context of open inquiries. [...]
2022 -
10.5565/rev/ensciencias.5573
Enseñanza de las ciencias
,
Vol. 41 Núm. 1 (2023)
, p. 101-123 (Investigaciones Didácticas)
Registre complet
-
4.
16 p, 628.6 KB
Estrategias de lectura y ruidos en la comprensión
/
Recio-Pineda, Sara
(Universitat de Barcelona)
Este artículo permite asistir al funcionamiento y concreción de las estrategias que 72 lectores jóvenes utilizaron para construir la comprensión de un relato adecuado a su edad que acababan de leer en voz alta. [...]
Aquest article permet assistir al funcionament i concreció de les estratègies que utilitzen 72 lectors joves per construir la comprensió d'un relat adequat a la seva edat que acaben de llegir en veu alta. [...]
Throughout this article, we will see how reading strategies work and are set in specific manifestations. 72 students were asked to read a text and to answer to eight open comprehension questions in an oral interview. [...]
Cet article permet de comprendre comment les stratégies de lecture fonctionnent et se matérialisent. 72 jeunes lecteurs ont été invités à lire à voix haut un texte adapté à leur âge et à répondre à huit questions ouvertes de compréhension lors d'un entretien oral. [...]
2022 -
10.5565/rev/jtl3.1004
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
,
Vol. 15 Núm. 3 (2022)
, p. e1004 (Articles)
Registre complet
-
5.
11 p, 4.0 MB
Gamificación y literatura : pilares de un proyecto interdisciplinar para la enseñanza de la lengua extranjera en Primaria
/
Escalante Díez, Esperanza
Los aportes que brinda la literatura infantil en lengua extranjera como recurso de aula resultan realmente beneficiosos en cuanto a la potenciación del proceso de enseñanza-aprendizaje; el cual se enriquece aún más si se integra dicha herramienta en un sistema gamificado. [...]
The contributions provided by children's literature in a foreign language as a classroom resource are really beneficial in terms of enhancing the teaching-learning process; which is further enriched if this tool is integrated into a gamified system. [...]
2022
Didáctica, innovación y multimedia
,
Núm. 40 (2022)
(Bones pràctiques i Recursos)
Registre complet
-
6.
8 p, 772.2 KB
Poesía a través de las Inteligencias Múltiples
/
Rascón Estébanez, Débora
(Universidad de Valladolid. Facultad de Educación María Zambrano)
La poesía es un aspecto de la literatura que se trabaja desde los primeros cursos de Educación Primaria. Por eso, al llegar al final de esta etapa se hace necesario dar un enfoque distinto a este tema. [...]
2022
Didáctica, innovación y multimedia
,
Núm. 40 (2022)
(Bones pràctiques i Recursos)
Registre complet
-
7.
22 p, 2.2 MB
Una actividad de modelización matemática en primaria con datos auténticos de la COVID-19
/
Trelles, César
(Universidad de Cuenca) ;
Toalongo, Ximena
(Universitat de Girona) ;
Alsina i Pastells, Ángel
(Universitat de Girona)
El objetivo de este estudio es analizar una tarea de modelización matemática desarrollada por alumnos de sexto curso de educación primaria (11-12 años) a partir de una actividad reveladora del pensamiento con datos estadísticos reales de la COVID-19, implementada en línea durante el período de confinamiento en España. [...]
The aim of this study is to analyze a mathematical modeling task developed by students in the sixth grade of primary education (11-12 years old) based on a model-eliciting activity with real statistical data about COVID-19, which was implemented online during the period of confinement in Spain. [...]
2022 -
10.5565/rev/ensciencias.3472
Enseñanza de las ciencias
,
Vol. 40 Núm. 2 (2022)
, p. 193-213 (Innovaciones Didácticas)
Registre complet
-
8.
18 p, 391.1 KB
Estadística por proyectos en el grado de Educación Primaria : un estudio de casos
/
Anasagasti Aguirre, Jon
(Universidad del País Vasco) ;
Berciano Alcaraz, Ainhoa
(Universidad del País Vasco) ;
Murillo Ramón, Jesús
(Universidad de La Rioja)
Entre los principios metodológicos apropiados para la enseñanza-aprendizaje de la estadística destaca el aprendizaje basado en proyectos (ABP). En este artículo centramos nuestro interés en identificar las características emergentes de la implementación de un módulo diseñado según los principios metodológicos del ABP. [...]
Among the appropriate methodological principles for the teaching-learning of statistics, project-based learning (PBL) stands out. In this article, we focus on identifying the emerging characteristics of the implementation of a module designed according to the methodological principles of PBL. [...]
2022 -
10.5565/rev/ensciencias.3235
Enseñanza de las ciencias
,
Vol. 40 Núm. 1 (2022)
, p. 125-142 (Investigaciones Didácticas)
Registre complet
-
9.
18 p, 770.0 KB
Estrategias didácticas para favorecer las prácticas literarias digitales en la formación inicial de maestros
/
Cabré Rocafort, Míriam
(Universitat de Barcelona)
En la formación inicial de maestro es necesario que los estudiantes adquieran estrategias didácticas para potenciar las prácticas literarias digitales. En esta investigación se usan métodos basados en el paradigma cualitativa e interpretativa y, mediante el análisis del discurso en sus tres dimensiones (enunciativa, temática e interlocutiva), se analizan los discursos de los estudiantes acerca de una propuesta didáctica para la etapa de Primaria relacionada con el desarrollo de prácticas literarias digitales (booktrailers). [...]
A la formació inicial de mestres és necessari que els estudiants adquireixin estratègies didàctiques per potenciar les pràctiques literàries digitals. En aquesta investigació s'utilitzen mètodes basats en la paradigma qualitativa i interpretativa i, mitjançant l'anàlisi del discurs en les seves tres dimensions (enunciativa, temàtica i interlocutiva), s'analitzen els discursos dels futurs docents sobre una proposta didàctica per a l'etapa de Primària relacionada amb el desenvolupament de pràctiques literàries digitals (booktrailers). [...]
In preservice teacher education it is necessary that students acquire didactic strategies to enhance digital literacy practices. In this research, methods based on the qualitative and interpretative paradigm have been used. [...]
Dans la formation initiale des enseignants, il est nécessaire que les étudiants acquièrent des stratégies didactiques pour renforcer les pratiques littéraires numériques. Cette recherche utilise des méthodes basées sur le paradigme qualitatif et interprétatif et, par l'analyse du discours dans ses trois dimensions (énonciative, thématique et interlocutive) analyse les discours des élèves sur une proposition didactique du niveau de primaire liée au développement de pratiques littéraires numériques (booktrailers). [...]
2021 -
10.5565/rev/jtl3.891
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
,
Vol. 14 Núm. 4 (2021)
, p. e891 (Articles)
Registre complet
-
10.
23 p, 878.4 KB
Orientación y coevaluación : Dos aspectos clave para la evolución del proceso de resolución de problemas
/
Torregrosa, Alba
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Albarracín Gordo, Lluís
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Deulofeu Piquet, Jordi
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El presente estudio toma como objetivo describir y comparar las distintas fases de desarrollo de una base de orientación no lineal elaborada por un grupo de 25 alumnos de sexto de primaria al resolver cuatro problemas de patrones matemáticos. [...]
This study aims at comparing and describing the different development phases in a non-linear orientation base elaborated by 25 students in sixth grade when they solve four pattern mathematical problems. [...]
2021 -
10.1590/1980-4415v35n69a05
Bolema
,
Vol. 35 Núm. 69 (Abril 2021)
, p. 89-111
Registre complet
-
Articles :
142
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos
1
registres trobats
1.
7 p, 142.8 KB
Las asambleas de huerto como herramienta para trabajar la toma de decisiones en educación para la sostenibilidad
/
Rekondo, Miren
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Fitó, Anna
(Escola Gerbert d'Orlha (Sant Cugat del Vallès))
La finalidad de la propuesta educativa es dar un rol central a la toma de decisiones en el huerto escolar a través de un modelo de participación en el que el alumnado decide, diseña y lleva a cabo un sistema de agua para el huerto. [...]
2012
Encuentro de Didáctica de las Ciencias Experimentales
. Santiago de Compostela, Espanya,
25è
: 2012
Registre complet
-
Llibres i col·leccions
3
registres trobats
1.
32 p, 256.5 KB
Restructuración neoliberal, regionalización y desigualdad educativa en la Educación Primaria del Uruguay de los noventa
/
Fernández Aguerre, Tabaré
;
Cardozo Politi, Santiago
;
González Bruzzesse, Mahira
;
Rodríguez Ingold, Cecilia
CLACSO: INCASI, International Network for Comparative Analysis of Social Inequalities 2019
Viejos y nuevos clivajes de la desigualdad educativa en Iberoamérica
,
2019,
p. 191-222
Registre complet
-
2.
183 p, 1.3 MB
La gestión de centros de enseñanza obligatoria en Iberoamerica - RedAGE
/
Gairín Sallán, Joaquín,
coord. ;
Aguerrondo, Inés
;
Baraibar, Alicia
;
Barboza, Oruam
;
Barroso, João
;
Bengoa, Luis
;
Brito Delgado, Juana María
;
Castro Ceacero, Diego
;
Carvalho, Luís Miguel
;
Carranza, Alicia
;
Chow, Arturo
;
Castro, Jacqueline de
;
Donoso, Sebastián
;
González, Sandra
;
Herdocia, María Cecilia
;
Kravetz, Silvia
;
López, Vanesa
;
Martínez, Héctor A.
;
Martínez, Daniel
;
Ortiz, Constanza
;
Parra, Oscar
;
Plasencia, Alicia
;
Selmar Rocha, Fernando
;
Sánchez, Sebastián
;
Tafur Puente, Rosa María
;
Vázquez, María Inés
La presente aportación recoge la visión de los especialistas de once países iberoamericanos sobre aspectos de gestión relevantes en los niveles de la educación obligatoria. Muchas de las aportaciones se pueden calificar de ensayos, otras de investigaciones y algunas de análisis críticos sobre un aspecto considerado significativo. [...]
2009 (
Informes ; 1
)
Registre complet
-
3.
295 p, 3.4 MB
Competencias para el ejercicio de la dirección de instituciones educativas : reflexiones y experiencias en Iberoamérica
/
Gairín Sallán, Joaquín,
coord. ;
Castro Ceacero, Diego,
coord. ;
Aguerrondo, Inés
;
Donoso, Sebastián
;
Parra, Oscar
;
Del Arco Bravo, Isabel
;
Escobar, Vielka
;
Plasencia, Alicia
;
Baraibar, Alicia
;
Gairín Sallán, Joaquín
;
Richards, Eladio
;
Barrales Villegas, Adoración
;
García Olaya, Ana
;
Rodríguez-Gómez, David
;
Martínez Barrientos, Alejandra
;
García, Rodolfo
;
Rugilo, Ana María
;
Benavides, Nibaldo
;
González, Nurys del Carmen
;
Sánchez, Sebastián
;
Bengoa, Mario
;
Herrera, Esmelda
;
Sánchez, Dagmar de
;
Bosco Bernal, Juan
;
Jované, Jaime
;
Silva, José Manuel
;
Calvo, Marcela
;
Medrano, Hernán
;
Schurmann, Sebastián
;
Contreras Chacón, Azael Eduardo
;
López, Leopoldo
;
Serrano, Walter
;
Corea Tórrez, Norma Cándida
;
López, Noemí
;
Smith, Guillermo
;
Brito Delgado, Juana María
;
Lugo, María Teresa
;
Tafur Puente, Rosa María
;
Cancino, Víctor
;
Martínez, Daniel
;
Tejera, Andrea
;
Castro Ceacero, Diego
;
Molina, Nuby
;
Terreros, Nicolasa
;
Díaz, Carmen
;
Oviedo, Rosa Divina
;
Vaillant, Denise
El presente texto es el resultado de las aportaciones al encuentro realizado por los miembros de la Red de Apoyo a la Gestion Educativa (http://www. redage. org) en junio de 2011 en la ciudad de Lima. [...]
Santillana del Pacífico - RedAGE , 2012 (
Informes ; 3
)
Registre complet
-
Documents de recerca
11
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
Modelitzar i indagar la contaminació atmosfèrica a l'aula de primària. Anàlisi des de la perspectiva de investigació basada en el disseny
/
Tena Gallego, Èlia
;
Couso, Digna,
dir.
La present tesi explora la planificació, disseny, implementació, avaluació i redisseny/refinament iteratiu, dins del paradigma d'investigació basada en el disseny (IBD) d'una seqüència didàctica (SEA/DI) contextualitza en el problema de la contaminació atmosfèrica, amb l'objectiu de demostrar qualitat en estar fonamentada en recerca, ser subjecte de recerca i aportar a la recerca. [...]
La tesis doctoral explora la planificación, diseño, implementación, evaluación y rediseño/refinamiento iterativo dentro del paradigma de investigación basada en el diseño (IBD), de una secuencia de enseñamiento y aprendizaje (SEA/DI) contextualizada en el problema de la contaminación atmosférica, con el objetivo de demostrar calidad en estar fundamentada en investigación, ser sujeto de investigación y aportar a la investigación. [...]
The present doctoral thesis explores the process of iteratively planning, design, implementation, evaluation, and redesign/refinement within the design based research paradigm (DBR) of a teaching and learning sequence (TLS) contextualized in the phenomena air pollution that demonstrates quality by being both research and evidence-based, and by to contributing to actual research. [...]
2022
Registre complet
-
2.
Caracterización del conocimiento estadístico de un grupo de estudiantes al inicio de su formación como docentes de educación primaria
/
Manríquez Ubilla, Francisca
;
Gorgorió Solà, Núria,
dir.
Aquesta tesi té per objectiu caracteritzar el coneixement estadístic d'un grup d'estudiants a l'inici de la seva formació com a mestres de primària. Les recerques existents al voltant del coneixement estadístic dels futurs docents s'han centrat en identificar quins conceptes i procediments estadístics apliquen quan analitzen un conjunt de dades una vegada ja han tingut classes d'estadística en el marc de la seva formació docent. [...]
Esta tesis tiene por objetivo caracterizar el conocimiento estadístico de un grupo de estudiantes al inicio de su formación como docentes de educación primaria. Las investigaciones existentes sobre el conocimiento estadístico de los futuros docentes se han centrado en identificar qué conceptos y procedimientos estadísticos aplican cuando analizan un conjunto de datos después de haber recibido clases de estadística en el marco del programa de formación. [...]
This thesis aims to characterise the statistical knowledge of a group of students at the beginning of their training as primary school teachers. Existing research on the statistical knowledge of prospective teachers has focused on identifying which statistical concepts and procedures they apply when they analyse a set of data after having received statistics classes as part of the training programme. [...]
2022
Registre complet
-
3.
61 p, 584.2 KB
L'adequació de la formació musical del professorat generalista
/
Grau Jiménez, Maria
;
Casals Ibañez, Albert,
dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
El qüestionament de la formació del professorat és quelcom recurrent i necessari per tal d'adaptar-se a la societat canviant en la qual vivim, especialment donada la velocitat a la qual ho està fent. [...]
La cuestión sobre la formación del profesorado es algo recurrente y necesario para poder adaptarse a la sociedad cambiante en la que vivimos, especialmente teniendo en cuenta la velocidad a la que lo está haciendo. [...]
Questioning how teachers' training is done is a recurring and necessary thing to do in order to adapt to the changing society in which we live, especially considering the speed at which it is doing it. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Educació Primària
[
1140
]
Registre complet
-
4.
43 p, 1.2 MB
El model alimentari del demà segons l'alumnat d'educació primària : la necessitat urgent d'educar pel futur
/
González Portero, Marta
;
Anguera Cerarols, Carles,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Educar pel futur és una condició indispensable per a formar persones crítiques i responsables amb la societat del demà. La present investigació indaga en les imatges del futur de l'alumnat d'Educació Primària en referència al model alimentari, així com en la presència de l'educació pel futur a les aules i al currículum català. [...]
Educar para el futuro es una condición indispensable para formar personas críticas y responsables con la sociedad del mañana. La presente investigación indaga en las imágenes del futuro del alumnado de Educación Primaria en relación con el modelo alimentario, así como en la presencia de la educación para el futuro en las aulas i en el currículo catalán. [...]
Educating for the future is an indispensable condition to train critical and responsible persons centered on tomorrow's society. The inquest looks into the future images of Primary School students regarding the food choice model, as the presence of education for the future in classrooms and in the Catalan curriculum. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Educació Primària
[
1140
]
Registre complet
-
5.
118 p, 15.6 MB
Sinèrgies entre museus i escoles d'Educació Primària : desenvolupament de l'empatia històrica en Museus d'Art
/
Alibert Duportets, Marta
;
Gil Carmona, Francisco,
dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El present treball de final de grau pretén analitzar com treballa el servei didàctic del Museu de la Xocolata de Barcelona, el Museu Picasso de Barcelona i el Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (Terrassa), què ensenyen i com ho fan, per reflexionar sobre com treballen els museus d'art l'empatia històrica comparant amb museus que presenten altres tipologies de patrimoni cultural en les seves institucions. [...]
El presente trabajo de final de grado pretende analizar cómo trabaja el servicio didáctico del Museu del Xocolata de Barcelona, el Museu Picasso de Barcelona y el Museo Nacional de Ciència i Tècnica de Catalunya (Terrassa), qué enseñan y cómo lo hacen, para reflexionar sobre cómo los museos de arte trabajan la empatía histórica frente a los museos que presentan otros tipos de patrimonio cultural en sus instituciones. [...]
This final degree project intends to analyze how the didactic service of the Museu de la Xocolata de Barcelona, the Museu Picasso de Barcelona and the Museo Nacional de Ciència y Tècnica de Catalunya (Terrassa) work, what they teach and how they do it. [...]
2021
Grau en Educació Primària
[
1140
]
Grau en Educació Primària
[
896
]
2 documents
Registre complet
-
6.
116 p, 1.4 MB
Educació científica i pensament crític
/
Company Messa, Edith
;
Pipitone, Maria Carolina,
dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En les últimes dècades un dels principals objectius de les institucions educatives ha sigut desenvolupar el pensament crític en els estudiants. Aquest pensament manté na estreta relació amb l'ensenyament de la ciència i s'ha definit de múltiples maneres, amb diferents enfocaments i significats. [...]
En las últimas décadas, uno de los principales objetivos de las instituciones educativas, ha sido desarrollar el pensamiento crítico en el alumnado. Este pensamiento mantiene una estrecha relación con la enseñanza de la ciencia, y se ha definido de múltiples maneras, con diferentes enfoques y significados. [...]
In recent decades, one of the main objectives of educational institutions has been to develop critical thinking in students. This thought is closely related to the teaching of science, and has been defined in multiple ways, with different approaches and meanings. [...]
2021
Grau en Educació Primària
[
1140
]
Grau en Educació Primària
[
896
]
Registre complet
-
7.
269 p, 9.9 MB
La inclusión del alumnado con sordera en el aula de música de Educación Infantil y Educación Primaria
/
Lafuente Carrasco, Álvaro
;
Jurado de los Santos, Pedro,
dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Pedagogia Aplicada
Aquest treball explora el grau d'inclusió de l'alumnat amb sordesa a l'aula de música d'Educació Infantil (EI) i Educació Primària (EP) en una comarca catalana, en termes de gaudi, participació i assoliment en les activitats i continguts que estableix el currículum de referència per a aquestes etapes. [...]
2019 (
La inclusión del alumnado con sordera en el aula de música de Educación Infantil y Educación Primaria
)
Registre complet
-
8.
328 p, 4.7 MB
Educación para la salud desde atención primaria a personas con pluripatología crónica : diabetes mellitus II, hipertensión arterial e hipercolesterolemia simultáneamente
/
Gorina Cañaveras, Marta
;
Álvarez Moleiro, María
;
Limonero García, Joaquim T. (Joaquim Timoteo)
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
La present recerca s'estructura en tres estudis que tenen per objectius: avaluar l'eficàcia dels programes de salut dirigits a persones amb diagnòstic de diabetis mellitus tipus II, hipertensió arterial i hipercolesterolèmia implementats fins al moment (estudi 1); analitzar els factors determinants de la conducta d'autocura en persones diagnosticades dels tres problemes de salut objecte d'estudi (estudi 2); i dissenyar un programa d'educació per a la salut dirigit a persones diagnosticades simultàniament de diabetis mellitus tipus II, hipertensió arterial i hipercolesterolèmia que els capaciti en l'autocura per a millorar el control metabòlic d'aquests problemes de salut (estudi 3). [...]
2020 (
Educación para la salud desde atención primaria a personas con pluripatología crónica: diabetes mellitus II, hipertensión arterial e hipercolesterolemia simultáneamente
)
Registre complet
-
9.
56 p, 2.0 MB
Nature as a mean of learning in schools : the creation of a Primary School with Forest School methodology in Spain
/
Rodríguez Bolzoni, Helena
;
Agud Morell, Ingrid,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Forest School stands as one of the free learning approaches which has arrived to Spain during the last decade, only at preschool level. Differing from other methodologies, the daily contact with nature questions the need of a physical building commonly known as school, being optional in some Forest Schools around Europe. [...]
L'Escola del bosc s'erigeix com una de les propostes d'aprenentatge lliure que ha arribat a Espanya durant la darrera dècada, a nivell de preescolar. A diferència d'altres metodologies, el contacte diari amb la natura ens fa qüestionar la necessitat d'un edifici físic, comunament conegut com a escola, sent opcional en algunes Forest School arreu d'Europa. [...]
La Escuela del bosque se alza como una de las propuestas de aprendizaje libre que ha llegado a España en la última década, a nivel infantil. A diferencia de otras metodologías, el contacto diario con la naturaleza nos hace cuestionar la necesidad de un edificio físico, comúnmente conocido como escuela, siendo opcional en algunas Forest School alrededor de Europa. [...]
2017
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària
[
1283
]
Registre complet
-
10.
48 p, 721.3 KB
Desarrollo de las inteligencias múltiples en el área de ciencias naturales a través de la metodología de trabajo por proyectos
/
Llorente López, Elia
(Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques) ;
Alonso Pérez -Ávila, Beatriz,
dir. ;
Universidad Internacional de La Rioja.
Facultad de Educación
El presente Trabajo de Fin de Grado tiene como finalidad desarrollar las inteligencias múltiples de estudiantes de primer curso de primaria a través de la elaboración de una serie de actividades multidisciplinares sobre las plantas aromáticas del huerto escolar. [...]
2016 (
Grado en Maestro de Educación primaria
)
Registre complet
-
Documents de recerca :
11
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Materials didàctics
1
registres trobats
1.
9 p, 1.0 MB
Legislació d'Educació Primària a Catalunya (Espanya) : 1992-2015. Tipologies i distribució horària de les matèries
/
Galera Pérez, Antonio David.
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Síntesi de les darreres reformes educatives de l'Educació primària a Catalunya, amb esment de les matèries i càrrega horària dels grups de matèries.
Bellaterra, 2015
Registre complet
-
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una
alerta personal
via correu electrònic o subscribiu-vos al
canal RSS
.