Results overview: Found 108 records in 0.02 seconds.
Articles, 91 records found
Contributions to meetings and congresses, 2 records found
Books and collections, 8 records found
Research literature, 7 records found
Articles 91 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
17 p, 454.3 KB ¿Cómo utiliza el profesorado universitario las tecnologías digitales en sus aulas? / Mercader Juan, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona)
En los últimos años, la integración de tecnologías digitales en la educación universitaria ha sido una prioridad de las organizaciones dedicadas a la formación. La sociedad del conocimiento está en constante adaptación en tecnologías, aunque la formación no sigue el mismo ritmo, lo que plantea la urgencia por conocer la situación actual en relación a su integración en las aulas. [...]
In recent years, integration of digital technologies in education is one of the priorities of education organizations. We live in a knowledge society that is constantly adapting to new digital tools. [...]

2017 - 10.4995/redu.2017.7635
REDU : revista de docencia universitaria, Vol. 15 Núm. 2 (2017) , p. 257-273  
2.
24 p, 236.4 KB La Educación Secundaria y el distanciamiento familiar de la escuela : un análisis longitudinal / Alonso Carmona, Carlos (Universidad Pablo de Olavide)
La implicación familiar en la escuela tiende a decaer cuando los hijos acceden a la educación secundaria. Se analizan estas transformaciones teniendo en cuenta tanto los recursos de los progenitores como la evolución de la trayectoria filial. [...]
Parental involvement tends to decline when children access to secondary education. Those transformations are analyzed taking into account both the parental resources as well as the filial trajectory. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2696
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 4 (2020) , p. 487-510 (Artículos)  
3.
17 p, 182.8 KB Global and Development Education and Global Skills / Bourn, Douglas (University College London. Institute of Education)
Development education has its roots in Europe in response to decolonisation and the need for public support and engagement in international development. From these roots, it grew as a field of educational practice to encompass themes of global citizenship, postcolonialism and critical pedagogy. [...]
La educación para el desarrollo tiene sus raíces en Europa en respuesta a la descolonización y la necesidad de apoyo público y participación en el desarrollo internacional. A partir de estas raíces, creció como un campo de práctica educativa para incorporar temas de ciudadanía global, poscolonialismo y pedagogía crítica. [...]
L'educació per al desenvolupament té les arrels a Europa en resposta a la descolonització i a la necessitat de suport públic i compromís en el desenvolupament internacional. A partir d'aquestes arrels, va créixer com a camp de pràctiques educatives per aportar temes de ciutadania global, postcolonialisme i pedagogia crítica. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1143
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 279-295 (Monográfico)  
4.
18 p, 387.7 KB Innovación educativa en el grado de Educación Social de las universidades españolas : una revisión sistemática / Martínez de Miguel López, Silvia (Universidad de Murcia) ; Salmerón Aroca, Juan Antonio (Universidad de Murcia) ; Moreno Abellán, Pedro (Universidad de Murcia)
Desde finales del siglo XX se ha venido produciendo en Europa un importante cambio ideológico a la hora de entender la formación universitaria a través de múltiples dimensiones. Uno de los principales cambios afectaba a los procesos metodológicos y evaluativos desarrollados por los docentes de la educación superior. [...]
Des de finals de segle XX s'ha produït a Europa un important canvi ideològic a l'hora d'entendre la formació universitària a través de múltiples dimensions. Un dels principals canvis afectava els processos metodològics i avaluatius desenvolupats pels docents de l'educació superior. [...]
From the end of the twentieth century, an important ideological change influenced our understanding of multiple dimensions of higher education training in Europe. One of the principal changes affected the methodological and evaluative processes of university students. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1106
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 491-508 (Temas de investigación)  
5.
21 p, 961.6 KB Doctoral Support Networks : characteristics and associations with research conditions and identity development / Suñé, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Monereo i Font, Carles 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Doctoral candidates rely on diverse individuals to cope with the challenges of their doctoral trajectory. In this article we define Doctoral Support Networks (DSNs) as the group of individuals with whom the doctoral candidate intentionally collaborates in order to deal with the problems and difficulties of the doctorate. [...]
Los estudiantes de doctorado colaboran con múltiples personas para afrontar los retos de la trayectoria. En este artículo definimos las Redes de Apoyo Doctoral (RAD) como el grupo de individuos que colabora con el doctorando para superar los problemas y dificultades del doctorado. [...]

2020 - 10.5565/rev/qpsicologia.1576
Quaderns de psicologia, Vol. 22 Núm. 2 (2020) , p. 1576 (Sección temática)  
6.
40 p, 1.2 MB Un contraste sobre la movilidad social intergeneracional en Buenos Aires y Montevideo / Boado, Marcelo (Universidad de la República. Departamento de Sociología) ; Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
En este trabajo analizamos la movilidad social intergeneracional mediada por la educación en términos comparados entre Buenos Aires y Montevideo durante la segunda parte del siglo XX. Hemos empleado las técnicas habituales de la movilidad social intergeneracional e introducido nuevos desarrollos para la región al explorar efectos diferenciados en la relación origen-destino mediado por la educación como la desigualdad de oportunidades educativas, el retorno de clases a la educación y el efecto composicional de la educación. [...]
This paper analyzes intergenerational social mobility mediated by education in comparative terms between Buenos Aires and Montevideo in the second half of the 20th century. We have used the usual intergenerational social mobility techniques and introduced new developments for the region by exploring the different effects on the origin-destination relationship mediated by education such as the inequality of educational opportunities, the return of classes to education and the compositional effect of education. [...]

2020 - 10.24201/ES.2020V38N114.1867
Estudios sociológicos, Vol. 38 Núm. 114 (setembre - desembre 2020) , p. 1-33  
7.
9 p, 459.9 KB Altavoces inteligentes y robots sociales / Corona Martínez, Daniel ; Wu, Mingjun
Altavoces inteligentes y robots sociales son cosas nuevas que pertenecen a la era digital y han entrado a nuestra vida cotidiana. Para estudiar el uso de altavoces inteligentes y robots sociales en la educación, hemos adoptado los siguientes métodos: 1. [...]
Smart speakers and social robots are new things that belong to the digital age and have entered our daily lives. To study the use of smart speakers and social robots in education, we have adopted the following methods: 1. [...]

2020
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 38 (2020) (Colaboraciones)  
8.
10 p, 3.0 MB Protestando en Twitter : ciudadanía y empoderamiento desde la educación pública / Saura Casanova, Geo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Muñoz Moreno, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Luengo Navas, Julián (Universidad de Granada. Departamento de Pedagogía) ; Martos, José Manuel (Universidad Internacional Iberoamericana. Departamento de Educación)
La utilización de las redes sociales con fines reivindicativos ha sido un elemento esencial en las recientes protestas globales contra las medidas económicas de privatización de los servicios públicos. [...]
The use of social networks for protest purposes has been an essential element in recent global protests against the economic measures of privatization of public services. Social networks are changing political communication, mobilization and organization of collective protests. [...]

2017 - 10.3916/C53-2017-04
Comunicar, Vol. 25 Núm. 53 (2017) , p. 39-48
2 documents
9.
24 p, 504.7 KB Análisis de las perspectivas académica y formativa de la pedagogía social desde una mirada comparativa internacional / Janer Hidalgo, Àngela (Universitat Autònoma de Barcelona)
Actualmente, la pedagogía social aún tiene que enfrentarse a una serie de aspectos controvertidos que generan dificultad en el desarrollo de una definición universalmente aceptada. A su vez, la pedagogía social responde a cuestiones sociales, políticas y culturales de cada país, lo que deriva a que el concepto de pedagogía social sea usado en diferentes contextos y con diferentes significados. [...]
Currently, social pedagogy still has to face a series of controversial issues that generates a great difficulty in the development of a universally accepted definition. In turn, social pedagogy responds to social, political and cultural approaches in each country, which concept has been used in different contexts with different meanings. [...]

2019 - 10.14516/fde.601
Foro de educación, Vol. 17, núm. 26 (2019) , p. 235-258  
10.
23 p, 230.6 KB La heterogeneidad del abandono educativo en las transiciones posobligatorias : itinerarios y subjetividad de la experiencia escolar / Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sánchez-Gelabert, Albert (Universidad Autónoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
El artículo explora el abandono educativo en las transiciones posobligatorias desde una perspectiva metodológica longitudinal, con el objetivo de identificar y dimensionar la heterogeneidad de perfiles de alumnado y de itinerarios conducentes al abandono educativo. [...]
L'article explora l'abandó educatiu en les transicions postobligatòries des d'una perspectiva metodològica longitudinal, amb l'objectiu d'identificar i dimensionar l'heterogeneïtat de perfils d'alumnat i d'itineraris conduents a l'abandó educatiu. [...]
This article explores school dropout in post-compulsory education from a longitudinal perspective with the aim of identifying and measuring the heterogeneity of student profiles and educational pathways. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2775
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 235-257  

Articles : 91 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 2 records found  
1.
12 p, 1.3 MB Pedagogía social/Educación social. Febrero 2018 / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
2018
Social pedagogy and social education: bridging traditions and innovations. Pedagogía social y educación social: conectando tradiciones e innovaciones. Puebla (Mèxic), 2018  
2.
3 p, 151.5 KB El MOOC como recurso tecnológico para la Pedagogía Social / Janer Hidalgo, Àngela ; Valdivia, Paloma ; Arnau-Sabatés, Laura ; Úcar, Xavier
2018
Congreso Internacional-XXXI Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social: Pedagogía social, investigación y familias. Illes Balears, : 2018  

Books and collections 8 records found  
1.
270 p, 2.4 MB La gestión de la responsabilidad social en las universidades Iberoamericanas / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; López Crespo, Saida, coord. ; Acuña, Rosa Emilia (Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua) ; Aguilar Chávez, Nohemy (Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua) ; Aires, Carmenísia Jacobina (Universidade de Brasília) ; Altafaja Vela, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Aquino Arias, José Concepción (Universidad Juárez Autónoma de Tabasco) ; Arce González, Consuelo (Universidad del Tolima (Colòmbia)) ; Barrales Villegas, Adoración (Universidad Veracruzana) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bizelli, Jose Luis (Universidade Estadual Paulista "Julio de Mesquita Filho") ; Bosco Bernal, Juan ; Contreras Chacón, Azael Eduardo (Universidad de Los Andes) ; Corea Tórrez, Norma Cándida (Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua) ; Cunha, Joana (Instituto Politécnico de Leiria) ; Dajer Torres, Regina (Universidad Veracruzana) ; Díaz Romero Ardiles, Armando (Universidad Católica Boliviana "San Pablo") ; Donoso Díaz, Sebastián (Universidad de Talca (Xile)) ; Eneida Méndez, Abril (Universidad de Panamá) ; Fernandes Costa, Ana Sheila (Universidade de Brasília) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garzón Castrillón, Ana (Universidad Estatal de Milagro (Equador)) ; González Caballero, Víctor Ramón (Universidad Católica "Nuestra Señora de la Asunción" (Paraguai)) ; González Rubio, Janeth (Universidad del Tolima (Colòmbia)) ; Jerónimo, Miguel (Instituto Politécnico de Leiria) ; Marenco, Paola (Universidad Católica del Uruguay) ; Martínez Barrientos, María Alejandra (Universidad Católica Boliviana "San Pablo") ; Medrano Rodríguez, Hernán (Instituto de Investigación, Innovación y Estudios de Posgrado para la Educación del Estado de Nuevo León - IIIEP) ; Mendoza Lámbiz, Lamed ; Molina Contreras, Nuby Lisbeth (Universidad de Los Andes) ; Moreira, Ana Maria de Albuquerque (Universidade de Brasília) ; Musselli, Sharon ; Nossar, Karina ; Palmeros y Ávila, Guadalupe (Universidad Juárez Autónoma de Tabasco) ; Pinheiro, Fernanda Paula (Instituto Politécnico de Leiria) ; Ramos González, Renato Emmanuel (Instituto de Investigación, Innovación y Estudios de Posgrado para la Educación del Estado de Nuevo León - IIIEP) ; Reis, Márcia Lopes (Universidade Estadual Paulista "Julio de Mesquita Filho") ; Rivera Contreras, Sofía (Universidad Estatal de Milagro (Equador)) ; Román Medina, Luciano (Universidad Católica "Nuestra Señora de la Asunción" (Paraguai)) ; Sajevicius, Dora (Instituto de Formación Docente Elbio Fernández (Montevideo, Uruguai)) ; Sánchez Díaz, Sebastián (Universidad de Talca (Xile)) ; Sánchez Huarcaya, Alex Oswaldo (Pontificia Universidad Católica del Perú) ; Sandoval Manríquez, Mario (Universidad de Los Lagos (Xile)) ; Scaffo, Sonia (Instituto de Formación Docente Elbio Fernández (Montevideo, Uruguai)) ; Soligo, Marina da Camino Ancona Lopez (Universidade Paulista) ; Tafur Puente, Rosa María (Pontificia Universidad Católica del Perú) ; Tejera, Andrea (Universidad ORT Uruguay) ; Terreros Barrios, Nicolasa (Universidad Especializada de las Américas-UDELAS (Panamà)) ; Vázquez, María Inés (Instituto Universitario Asociación Cristina de Jóvenes (Montevideo, Uruguai)) ; Villarroel Montaner, Daniel (Universidad San Sebastián (Xile))
La presente aportación recoge el trabajo de 47 especialistas de 14 países iberoamericanos que aportan sus estudios y valoraciones sobre la temática. Se proporciona así una visión amplia del desarrollo de esta en los distintos países, proporcionando para cada uno de ellos referencias normativas, la realidad en sus universidades, algún ejemplo relevante y algunas reflexiones y propuestas para la mejora. [...]
Barcelona : EDO-SERVEIS, 2019 (Informes)  
2.
24 p, 175.3 KB Desigualdad social y movilidad educativa internacional : el caso de España y Argentina / Giovine, Manuel Alejandro
CLACSO: INCASI, International Network for Comparative Analysis of Social Inequalities 2019
Viejos y nuevos clivajes de la desigualdad educativa en Iberoamérica, 2019, p. 165-190  
3.
37 p, 990.1 KB Educación superior en el Brasil de las últimas décadas : ¿Reducción en las desigualdades de acceso? / Salata, André
CLACSO: INCASI, International Network for Comparative Analysis of Social Inequalities 2019
Viejos y nuevos clivajes de la desigualdad educativa en Iberoamérica, 2019, p. 89-126  
4.
8 p, 92.8 KB Presentación : a centralidad de la cuestión educativa en los procesos de integración social / Domínguez Amorós, Màrius ; Fernández Aguerre, Tabaré ; Tuñón, Ianina
CLACSO: INCASI, International Network for Comparative Analysis of Social Inequalities 2019
Viejos y nuevos clivajes de la desigualdad educativa en Iberoamérica, 2019, p. 9-18  
5.
329 p, 3.8 MB Viejos y nuevos clivajes de la desigualdad educativa en Iberoamérica / Domínguez Amorós, Màrius, editor literari ; Fernández Aguerre, Tabaré, editor literari ; Tuñón, Ianina, editor literari
Nuevos y viejos clivajes de la desigualdad educativa en Iberoamérica coloca la educación en el centro de los debates sobre la construcción de políticas públicas con inclusión social desde una perspectiva iberoamericana. [...]
CLACSO: INCASI, International Network for Comparative Analysis of Social Inequalities 2019  
6.
412 p, 19.4 MB Políticas Públicas para la Equidad Social. Vol 2 / Rivera Vargas, Pablo editor literari ; Muñoz-Saavedra, Judith editor literari ; Morales Olivares, Rommy editor literari ; Butendieck Hijerra, Stefanie editor literari
El volumen 2 del libro "Políticas públicas para la equidad social", ofrece un espacio de diálogo internacional e interdisciplinario en torno a las políticas públicas a partir de tres ejes temáticos considerados imprescindibles para la construcción de sociedades más justas, a saber: Educación, Género y Estudios Urbanos. [...]
Santiago de Chile : Universidad de Santiago de Chile, 2019 (Colección Políticas Públicas, Universidad de Santiago de Chile ; 2)  
7.
3 p, 206.3 KB L'educació : igualtat d'oportunitats i palanca de canvi / Subirats, Marina, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Barcelona : Ajuntament de Barcelona: Consell Assessor del Pla de Barris, 2017
Transformar la Ciutat amb la Ciutadania. Criteris i reflexions per al Pla de Barris de Barcelona, 2017, p. 51-55  
8.
352 p, 11.0 MB Políticas públicas para la equidad social. Vol I / Rivera Vargas, Pablo ; Muñoz-Saavedra, Judith ; Morales-Olivares, Rommy ; Butendieck-Hijerra, Stefanie
Las políticas públicas son una de las principales herramientas que tiene, por un lado, la ciudadanía para plasmar su voluntad a la hora de construir una sociedad representativa, democrática y justa, y, por otro lado, el Estado, para resolver los problemas de distribución, equidad e inclusión social. [...]
Santiago de Chile : Universidad de Santiago de Chile, 2018 (Colección Políticas Públicas)  

Research literature 7 records found  
1.
31 p, 312.5 KB Mary Bennet, the Bennet's dogsbody : addressing the forgotten sister of "Pride and Prejudice" / Rivera Fusalba, Xènia ; Owen, David, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This TFG focuses on the character of Mary Bennet, one of the Bennet sisters of Pride and Prejudice (1813). There is a distinct lack of content regarding this character amongst the extensive research on Jane Austen's work. [...]
Aquest TFG es centra en el personatge de Mary Bennet, una de les germanes de la família Bennet del llibre Orgull i prejudici (1813). Hi ha una manca de continguts sobre aquest personatge tot i l'amplia recerca sobre Jane Austen i les seves obres. [...]
Este TFG se centra en el personaje de Mary Bennet, una de las Hermanas de la familia Bennet del libro Orgullo y prejuicio (1813). Hay una falta de contenido sobre este personaje a pesar de la amplia investigación sobre Jane Austen y sus obras. [...]

2020
Grau en Estudis Anglesos [801]  
2.
34 p, 380.1 KB La universitat com a institució discapacitant. Una aproximació exploratòria / Martínez Rodham, Elisa ; Espluga Trenc, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Utilitzant el corrent d'estudis de discapacitat, el model social i el concepte de "societat discapacitant", aquesta recerca busca descobrir de quines maneres es promou la desigualtat envers la discapacitat en un context universitari, quina forma pren aquesta i quines són les seves conseqüències. [...]
Utilitzando la corriente de estudios de la discapacidad, el modelo social i el concepto "sociedad discapacitante", esta investigación pretende descubrir de que maneras se promueve la desigualdad hacia la discapacidad en el contexto univestario, de que formas i cuales son sus consecuencias. [...]
Using the theories of disabled studies, the social model and the concept of "disabling society", this research pretends to unmask the ways in which univeristy promotes inequality towards disabled students, the form this takes and its consequences. [...]

2020
Grau en Sociologia [819]
3 documents
3.
89 p, 477.2 KB Quins són els impactes de l'escoltisme? / Gallofré Suari, Jana ; Tarrés Vallespí, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquesta recerca es proposa fer una anàlisi dels impactes de l'escoltisme a nivell individual i a nivell col·lectiu i com el seu discurs transformador sovint entra en contradicció.
Esta investigación se propone hacer un análisis de los impactos del escoltismo a nivel individual y a nivel colectivo y como su discurso transformador a menudo entra en contradicción.
This research aims to analyze the impact of Scouting on an individual and collective level and analyse how his speech goes into contradiction.

2019
Grau en Sociologia [819]  
4.
49 p, 872.2 KB AULACOOP - Educació transformadora / Gil Montejano, Sergi ; Estapé Dubreuil, Glòria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Aquest treball, fa un breu anàlisi històric del món del lleure educatiu per convertir una entitat de formació de monitores i directores de temps de lleure en una cooperativa de treball associat. Aquest treball fa un breu anàlisi històric del món del lleure educatiu per convertir una entitat de formació de monitores i directores de temps de lleure en una cooperativa de treball associat.
Este trabajo, hace un breve análisis histórico del mundo del ocio educativo para convertir una entidad de formación de monitoras y directoras de tiempo libre en una cooperativa de trabajo asociado. [...]
This work does a brief historic analysis in the world of the educational leisure to convert an entity of formation of prefects and directors of time of leisure at a cooperative of work associated. This work does a brief historic analysis in the world of the educational leisure to convert an entity of formation of prefects and directors of time of leisure at a cooperative of work associated.

2019-07-15
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  
5.
36 p, 435.2 KB Un nuevo ideal pedagógico : elementos para un modelo educativo solidario en Educación Superior / Rendon Macossay, Miguel ; García Hernández, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El present treball té com a objectiu aprofundir en la proposta epistèmic-pedagògica d'acord a un model d'educació superior solidària emanat de la necessitat de plantejar una educació pròpia d'un sistema social postcapitalista, al qual l'economia social i solidària aporten trets destacables del model al qual es podria aspirar. [...]
El presente trabajo tiene como objetivo profundizar en la propuesta epistémico-pedagógica acorde a un modelo de educación superior solidaria emanado de la necesidad de plantear una educación propia de un sistema social postcapistalista, al cual la economía social y solidaria aportan rasgos destacables del modelo al cual se podría aspirar. [...]
The present work aims to deepen the epistemic-pedagogical proposal according to a model of a solidarity higher education arising from the need to propose an education of a post-capitalist social system, to which the social and solidarity economy provide remarkable features of the model to aspire. [...]

2019-07-17
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  
6.
18 p, 362.0 KB Origen social y empleo de los titulados universitarios en Uruguay : exploración mediante un análisis de tipologías / Orós Cruz, Carla ; López-Roldán, Pedro, dir. ; Fachelli, Sandra, dir. ; Universidad de la República (Uruguai). Facultad de Ciencias Sociales
Este trabajo propone como hipótesis, una interrelación entre el origen social de los egresados universitarios y su posición en el mercado de trabajo, así como con el campo de educación y capacitación por el cual se titularon, donde estos elementos contribuyen a formar un espacio de diferenciación social entre los graduados, pudiendo clasificarlos en diferentes grupos. [...]
This paper hypothesizes about an interrelation between the social origin of the university gradu-ates and their position in the labor market, as well as the field of education and training for which they were entitled, where these elements contribute to form a space of social differentiation among the gradu-ates, being able to classify them in different clusters. [...]

2018  
7.
55 p, 602.8 KB De tal padre, ¿tal hijo? : estudios sobre movilidad social y educacional en Argentina / Jorrat, Jorge Raúl
Se intenta explorar para Argentina la relación entre orígenes de clase de los padres y destinos educacionales de los hijos para varones y mujeres (20-69 años de edad), controlando por cohortes de años de nacimiento, como asimismo de las relaciones entre orígenes y destinos de clase a lo largo de tales cohortes o según niveles de educación. [...]
This study addresses the relationship between fathers' class origins and their children's educational destinations in Argentina (for men and women, 20-69 years old), controlling by birth cohorts as well as by educational levels. [...]

Buenos Aires : Instituto de Investigaciones Gino Germani, Facultad de Ciencias Sociales, Universidad de Buenos Aires, 2014 (DT : documentos de trabajo ; 70)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.