1.
|
2.7 MB |
El diálogo generativo en la formación del profesorado, una construcción continua de la identidad docente
/
Pabón Ponce, Karina ;
Weise, Crista, dir.
Aquesta recerca pretén contribuir a la reflexió sobre els processos de formació contínua del professorat, a partir d'un enfocament constructivista que faciliti la participació i l'acció compromesa dels participants, i que per descomptat contribueixi al desenvolupament de la identitat del professorat universitari. [...] Esta investigación pretende aportar a la reflexión, sobre los procesos de formación continua del profesorado, a partir de un enfoque constructivista que facilita la participación y actuación comprometida de los participantes, y que por supuesto contribuye al desarrollo de la identidad del docente universitario. [...] Based on a constructivist methodology that promotes participant engagement and committed action and aids in the development of the university teacher's identity, this research aims to contribute to reflection on the processes of continuous teacher training. [...] Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.
2022
|
|
2.
|
30 p, 815.6 KB |
L'ocupabilitat en les reformes d'Educació Superior : estudi de cas de l'ocupabilitat en el desenvolupament de l'Espai Europeu d'Educació Superior
/
García Nomdedeu, Mireia ;
Scandurra, Rosario, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Les transformacions socials i econòmiques esdevingudes al llarg de les últimes dècades han reconfigurat totalment el sistema productiu i el mercat del treball. Aquestes transformacions han suposat també un canvi en els factors que expliquen el fet que un individu obtingui feina, i per tant, la seva ocupabilitat. [...] Las transformaciones sociales y económicas ocurridas a lo largo de las últimas décadas han reconfigurado totalmente el sistema productivo y el mercado del trabajo. Estas transformaciones han supuesto también un cambio en los factores que explican el hecho de que un individuo obtenga trabajo, y por tanto, su empleabilidad. [...] The social and economic trasformations that have taken place in the last few decades have completely rearranged the productive system, as well as the labour market. Said transformations have also entailed a shift in the main elements involved in the process of an individual obtaining a position, hence, their employability. [...]
2022 Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
|
|
3.
|
1.5 MB |
Roles of English in English-Medium Instruction (EMI) University Settings in Latin America : A Transnational Multiple-Case Study
/
Molina-Naar, Mario ;
Escobar Urmeneta, Cristina, dir. ;
Cros Alavedra, Anna, dir.
Sota un enfocament qualitatiu, aquesta tesi, la qual està estructurada com un estudi de cas múltiple transnacional realitzat en dues universitats internacionals, una Colòmbia i l'altra al Brasil, va apuntar a comprendre com la Docència Universitària en Anglès o DUA afecta els rols que l'anglès juga en contextos universitaris internacionals a Amèrica Llatina i quins rols específics, o funcions comunicatives, té l'anglès en aquests contextos. [...] Bajo un enfoque cualitativo, esta tesis, la cual está estructurada como un estudio de caso múltiple transnacional realizado en dos universidades internacionales, una Colombia y la otra en Brasil, apuntó a comprender cómo la Docencia Universitaria en Inglés o DUI afecta los roles que el inglés juega en contextos universitarios internacionales en América Latina y qué roles específicos, o funciones comunicativas, tiene el inglés en dichos contextos. [...] By adopting a qualitative approach, the thesis, which was framed as a transnational multiple-case study conducted in two international universities, one in Colombia and one in Brazil, aimed to gain an understanding of how English as a medium of instruction or EMI affects the roles that English plays in international university settings in Latin America and which specific roles, or functions, English performs in these settings. [...]
2022
|
|
4.
|
|
5.
|
382 p, 3.8 MB |
Learning and Assessment of Content and Language in EMI in Higher Education : Is Integration Possible? Multiple Case Study
/
Andjelkov, Sonja ;
Escobar Urmeneta, Cristina, dir.
La DUA (Docència Universitària en Anglès) fa referència a l'anglès com a llengua vehicular en assignatures acadèmiques als països on l'anglès no es parla com a idioma principal. En el cas d'Espanya, i d'altres països de parla no anglesa, la DUA ha estat adoptada pels responsables de nombroses universitats amb l'objectiu de contribuir al domini d'aquest idioma com a llengua addicional (ILA) per part dels estudiants. [...] Las últimas décadas han traído muchos cambios en la educación superior. En Europa, por ejemplo, tanto el Proceso de Bolonia, como el programa de intercambio interuniversitario "Erasmus", han ampliado las oportunidades educativas y han creado una perspectiva diferente sobre el perfil de la universidad para el siglo XXI. [...] One of the trends taking place in non-English-speaking countries in both Europe and elsewhere, which promotes cultural and international diversity, is the offering of degree programmes either partly or wholly in English. [...]
2022
|
|
6.
|
300 p, 3.5 MB |
Percepciones del impacto y la eficacia de la acción tutorial en cuatro universidades públicas chilenas
/
Huircalaf Díez, Juan Carlos ;
Rodríguez-Gómez, David, dir.
Aquesta investigació té la seva gènesi en l'observació i la participació de l'investigador en els àmbits personals, acadèmics i professionals dels estudiants a la seva universitat d'origen, la Universitat de Tarapacá, així com en la motivació professional per contribuir al sistema educatiu. [...] La presente investigación tiene su génesis en la observación y participación del investigador en los ámbitos personales, académicos y profesionales de los/as estudiantes en su universidad de origen, la Universidad de Tarapacá, así como en la motivación profesional del mismo por contribuir al sistema educativo chileno. [...] This research has its genesis in the observation and participation of the researcher in the personal, academic and professional environments of the students in his home university, Universidad de Tarapacá, as well as in his professional motivation to contribute to the Chilean educational system. [...]
2022
|
|
7.
|
433 p, 40.8 MB |
Actitudes hacia la Inclusión de procesos de Validación de Aprendizajes Previos para la obtención de grado en el Sistema de la Universidad Boliviana
/
Martínez Barrientos, Maria Alejandra ;
Gairín Sallán, Joaquín, dir.
Els processos de Validació d'Aprenentatge Previs a Bolívia encara es troben limitats a la certificació de competències laborals des dels aprenentatges no formals i informals, però no s'ha plantejat la vinculació d'aquest reconeixement amb la seva inclusió a itineraris formatius que estableixin una relació funcional i de llarg abast entre el món laboral i l'acadèmic. [...] En Bolivia los procesos de Validación de Aprendizaje Previos están aún limitados a la certificación de competencias laborales desde los aprendizajes no formales e informales, pero no se ha planteado la vinculación de este reconocimiento con su inclusión en itinerarios formativos que establezcan una relación funcional y de largo alcance entre el mundo del trabajo y el mundo académico. [...] In Bolivia, the Prior Learning Validation processes are still limited to the certification of labor competencies from non-formal and informal apprenticeships. However, linking this recognition with its inclusion in training itineraries that establish a functional and long-term relationship has not been proposed between the world of work and the academic world. [...]
2021
|
|
8.
|
689 p, 7.7 MB |
Detección de necesidades de formación pedagógica del profesorado universitario en el marco del enfoque de formación profesional basado en competencias : el caso de la Universidad Católica Boliviana San Pablo
/
Ferreira Arza, Yolanda Susana ;
Castro Ceacero, Diego, dir.
Quan els organismes internacionals van analitzar l'educació superior, van establir els objectius de la mateixa en paral·lel al impacte dels canvis en els entorns socials, polítics, econòmics, tecnològics i culturals que es donen en la humanitat. [...] Cuando los organismos mundiales analizaron la educación superior establecieron los propósitos y alcances de la misma a la luz del impacto de los cambios en los entornos sociales, políticos, económicos, tecnológicos y culturales que se dan en la humanidad. [...] When world organizations analyzed higher education, they established its' purposes and scope in light of the impact of changes in the social, political, economic, technological and cultural environments that occur in humanity. [...]
2022
|
|
9.
|
495 p, 4.8 MB |
Aprenentatge informal en docència del professorat universitari novell
/
Encinar Prat, Laia ;
Gairín Sallán, Joaquín, dir.
La docència és una de les funcions que desenvolupa el professorat universitari, però la formació reglada que reben entorn aquesta és escassa. A més, el professorat novell, que es troba en l'etapa inicial del seu desenvolupament professional, es caracteritza per l'inici de la construcció de la seva identitat docent, el contrast de les seves expectatives amb la realitat i les inseguretats vers la docència. [...] La docencia es una de las funciones que desarrolla el profesorado universitario, pero la formación reglada que reciben acerca de ésta es escasa. Además, el profesorado novel, que se encuentra en la etapa inicial de su desarrollo profesional, se caracteriza por el inicio de la construcción de su identidad docente, el contraste de sus expectativas con la realidad y las inseguridades entorno la docencia. [...] Teaching is one of the functions performed by university professors, but the formal training they receive for it is rare. In addition, novice professors, who are in the initial stage of their professional development, are characterized by the beginning of their teaching identity construction, the contrast of their expectations with reality and insecurities towards teaching. [...]
2021
|
|
10.
|
766 p, 9.3 MB |
Factores explicativos de la deserción académica en la educación superior técnico profesional
/
Sotomayor Soloaga, Pedro ;
Rodríguez-Gómez, David, dir.
L'Educació Tècnica Professional és considerada actualment prioritària i un dels grans reptes per a l'educació xilena, ja que es concep com una àrea estratègica per al desenvolupament de país. [...] La Educación Técnico-profesional es considerada actualmente prioritaria y uno de los grandes desafíos para la educación chilena, pues se concibe como un área estratégica para el desarrollo del país. [...] Technical and vocational education and training is currently considered a priority and one of the great challenges for Chilean education, as it is conceived as a strategic area for the development of the country. [...]
2021
|
|