visitant ::
identificació
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Cerca
Lliura
Ajuda
Personalitza
Les vostres alertes
Els vostres cistells
Les vostres cerques
Servei de Biblioteques
Sobre el DDD
Català
English
Español
Pàgina inicial
> Resultats de la cerca: Educación
qualsevol camp
resum
filiació institucional
assignatura
autor
authorcount
codi assignatura
codi pla d'estudis
codi titulació
primera pàgina
text complet
forma
codi subvenció
issn
número
matèria
orcid
pla d'estudis
professor
publicació
número de registre
col·lecció
paraula clau
títol
titulació
any
Consells de cerca
Cerca avançada
Cerca col·leccions:
*** qualsevol col·lecció pública ***
1611: Revista d'història de la...
452°F : revista de teoria de l...
Adhesius
Adhesius polítics
El Sincrotró ALBA
Antoni Lloret
Anàlisi
Grup de Recerca Antigona
Antiquària (abans 1801)
Anuario iet de trabajo y relac...
Anuaris i memòries
Anuario Lope de Vega
Informatius occitans. Fons Mac...
Articles
Col·laboracions periodístiques
Articles de divulgació
Articles de recerca
Ressenyes
Articles i informes de la UAB
Articles publicats
Articles publicats a la UAB
Asiadémica. Revista universita...
Fons de l'Agència de Salut Púb...
Athenea digital
Atlas d’Anatomia Veterinària
Atles d'Epidermis
Atlas de los músculos del perr...
Àudio
Barcelona Lab for Urban Enviro...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital de Sobirani...
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Biblioteca Universitària de Sa...
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Bernard Lesfargues
Bernard Lesfargues, audiovisua...
Bernard Lesfargues, correspond...
Bernat Lesfargues, obra de cre...
Bovis
Brumal
Butlletins
Butlletins de la UAB
Canis et felis
Capítols de llibres
Capítols de llibres de la UAB
Biblioteca Econòmica Carandell
Col·lecció Reserva Carandell (...
Manuscrits Carandell (S. XVIII...
Cartells d’eleccions autonòmiq...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells d’eleccions generals ...
Cartells d’eleccions municipal...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells polítics
Cartells promocionals
Cartells
Combinatorics, Coding and Secu...
Centre d’Estudis Demogràfics (...
Centre d'Estudis sobre dictadu...
Arts i humanitats
Ciències
Ciències de la salut i biocièn...
Ciències socials i jurídiques ...
Enginyeries
Centre d'Estudis Olímpics de ...
Grup de Recerca en Ecologia Qu...
Ciències Ambientals. Projectes...
Ciències de la Comunicació. Tr...
Ciències
CIMITEC-UAB
Catalan journal of linguistics
Clays and Clay Minerals
CLIL. Journal of Innovation an...
CLIL-SI. Semiimmersió en lleng...
Clínica veterinaria de pequeñ...
Centre de Lingüística Teòrica ...
Grup de Recerca en Comunicació...
ConnectinGeo
CORE en Patrimoni Cultural
CORE de Salut Mental
CORE de Ciutats Intel·ligents ...
Col·legi Oficial de Veterinari...
CRAG (Centre de Recerca en Agr...
CREAF (Centre de Recerca Ecolò...
Centre de Recerca per a l’Educ...
Centre de Recerca en Sanitat A...
Cunicultura
Cristina Vicente
Catalan working papers in ling...
dA Derecho Animal
Documents d'anàlisi geogràfica
Datasets
Grup d’Investigació DCEI (Dire...
Dante e L'Arte
Declaracions mediambientals
Departament d'Economia Aplicad...
Departament d'Empresa. Documen...
designis
Didáctica, Innovación y Multim...
Dipòsit Digital de Documents d...
Disturbis
Doblele
Documentació empresarial
DocèncIA
Documents gràfics i multimèdia
Documents institucionals
Documents institucionals de la...
Documents de recerca
Documents dels grups de recerc...
Doletiana
Grup de Recerca Drets dels Tre...
Grup de Recerca en Dret Penal ...
David Rosenthal
Dynamis
Environmental and Climate Econ...
E-ciències jurídiques
Consorci Europeu d'Universitat...
Enseñanza de las ciencias
CRiEDO (Centre de Recerca i Es...
Educar
Eficàcia de la Formació (EFI)
Eines d'Innovació Docent en Ed...
ELCVIA
Estudios de lingüística del es...
EMIGRA Working Papers
Enginyeria Electrònica. PFC
Enginyeria Informàtica. PFC
Enginyeria de Materials. PFC
Enginyeria. Projectes de final...
Enginyeria Química. PFC
Enginyeria Tècnica Industrial....
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica de Telecomu...
Enginyeria de Telecomunicació....
Enginyeria. TFM
Enrahonar
Equinus
Escola Superior d'Arxivística ...
Escola d'Enginyeria. TFG
Estrat crític
Estudis
Estudis de la UAB
Exàmens
Exposicions de les Biblioteque...
The Security of Networks and D...
Facultat de Biociències. TFG
Biociències. TFM
Facultat Ciències de l'Educaci...
Ciències de l'Educació, TFM
Facultat de Ciències. TFG
Ciències. TFM
Facultat de Ciències de la Com...
Facultat de Ciències de la Com...
Ciències de la Comunicació. TF...
Facultat de Dret. TFG
Facultat d’Economia i Empresa....
Facultat de Filosofia i Lletre...
Filosofia i Lletres. TFM
Facultat de Medicina. TFG
Facultat de Ciències Polítique...
Ciències Polítiques i Sociolog...
Facultat de Psicologia. TFG
Psicologia. TFM
Facultat de Traducció i d'Inte...
Traducció i Interpretació. TFM
Facultat de Veterinària. TFG
Veterinària. TFM
Institut Universitari Avedis D...
Fanzins
Faventia
Institut de Recerca contra la ...
Focus on international migrati...
Fons històric de veterinària
Llibres històrics de veterinàr...
Revistes històriques de veteri...
Fons personals i institucional...
Fotografies
Fotografies de la UAB
FRASEOLEX. Revista Internacion...
Ferran Sunyer i Balaguer
Ferran Sunyer i Balaguer, corr...
FUABFormació
Fundació Salut i Envelliment U...
Grup de Recerca en Remugants (...
Gabinet de Comunicació i Educa...
Grup d'Estudis sobre Immigraci...
Grup d'Electroquímica, Fotoquí...
Grup d'estudi de la literacita...
GENOCOV
Geologica acta
Grup de Recerca Geografia Apli...
Globalització, Educació i Polí...
Grup d’Estudis República i Dem...
Group on Interactive Coding of...
Grup de Recerca en Compostatge...
GIES (Grup de Recerca en Estrè...
Grup de nanoenginyeria de mate...
grafica
Grup de Recerca en Antropologi...
Grafo Working Papers
Grup de Recerca en Desistiment...
GREDICS (Grup de Recerca en Di...
Grup de Recerca en Ensenyament...
Gresc@ (Grup de Recerca en Edu...
Grup de Recerca Educació i Tre...
GRISS (Grup de Recerca en Imat...
Grup de Recerca en Publicitat ...
Grup de Recerca Mètodes i Apli...
Grup d’Investigació en Estruct...
Grup de recerca Tradumàtica
Centres i grups de recerca (pr...
GSADI Sociologia Analítica i D...
GSD (Grup de sistemes dinàmics...
Guies de Biblioteques
Eines per a la recerca
Bases de dades
Guies de les Biblioteques
Catàleg
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Com trobar...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Recursos temàtics
Biblioteca Universitària de Sa...
Serveis
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Guies de l'estudiant
Guions de Ràdio Barcelona
Higher education policy
Grup de Recerca Història del c...
Historiae
HMiC
Doctors/es Honoris causa
Premsa aranesa
HPC4EAS (High Performance Comp...
Institut d’Investigació i Inno...
Grup de Recerca en Infància i...
Integrated Assessment: Sociolo...
Institut de Biotecnologia i de...
Institut Català de Nanociència...
Institut Català de Paleontolog...
Institut de Ciències Polítique...
Institut de Ciència i Tecnolog...
Institut de Dret i Tecnologia ...
Integrated Earth System Dynami...
Institut de Física d’Altes Ene...
Institut de Govern i Polítique...
Institut d'Investigació en Cie...
Institut d'Història de la Cièn...
Institut de Recerca Sant Pau
Imbalance-P
Institut de Neurociències (INc...
Institut de la Comunicació de ...
Indialogs
Informes anuals
Informes anuals d'empresa
Informes anuals de la UAB
Informes de projectes
Informes de sostenibilitat
Grup d'Innovació Docent de la ...
Inter Asia papers
Institut de Recerca de l’Espor...
Isogloss
ISOR (Investigacions en Sociol...
José Agustín Goytisolo
José Agustín Goytisolo, àudio
José Agustín Goytisolo, corres...
José Agustín Goytisolo, dedica...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, fotogr...
José Agustín Goytisolo, obra c...
José Agustín Goytisolo, obra d...
José Agustín Goytisolo, recone...
José Agustín Goytisolo, vídeos
Jordi Arbonès
Jordi Arbonès, activitats prof...
Jordi Arbonès, altra documenta...
Jordi Arbonès, correspondència
Jordi Arbonès, dedicatòries
Jordi Arbonès, documentació pe...
Jordi Arbonès, fotografies
Jordi Arbonès, obra creativa
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, reconeixement i...
Jaume Camps
Jaume Camps, activitat profess...
Jaume Camps, apunts
Jaume Camps, congressos
Jaume Camps, documentació pers...
Jaume Camps, fotografies
Jaume Camps, il·lustracions
Journal of Human Security and ...
José Mallorquí
Fons periodístic Josep Maria F...
Jesús Moncada
Jesús Moncada, dibuixos
Journal of Catalan Intellectua...
Contribucions a jornades i con...
Contribucions a jornades i con...
Materials promocionals
Jornades i congressos de la UA...
Jornades d’Innovació Docent de...
Jaume Roca
Jaume Roca, activitat professi...
Jaume Roca, apunts
Jaume Roca, congressos
Jaume Roca, documentació alien...
Jaume Roca, documentació perso...
Bellaterra journal of teaching...
Karanos. Bulletin of Ancient M...
Laboratori de Periodisme i Com...
Grup de recerca Laboratori Hum...
Laboratori d'Anàlisi Instrumen...
Links & Letters
Language design
Langue(s) & Parole
Laboratori de Prospectiva i Re...
Lluís Capdevila i Vilallonga
Lectora
London International Advertisi...
LIEC (Llenguatge i Ensenyament...
Limnética
Llibres
Llibres de la UAB
Llibres i col·leccions
Llibres i col·leccions de la U...
Grup de Recerca en Comunicació...
Locus amoenus
Manuscrits (S. XI-XIX)
Manuscrits
Mapes
Mapes de la Guerra Civil Espan...
Col·lecció Martí Gelabertó de ...
Materials acadèmics
Material de curs UAB
Materials didàctics
Materials Matemàtics
Memòria càrnia digital (MCD)
Fons Manuel Cubeles i Solé
Maria Dolores Baucells
María Dolores Baucells, articl...
María Dolores Baucells, contri...
María Dolores Baucells, docume...
María Dolores Baucells, materi...
Memòria Digital d'Escorxadors ...
Memòria Digital d’Etnologia Ve...
Memòria Digital de Producció A...
Memòria Digital de la Vida Rur...
Medievalia
Memòria personal
Memòries de titulacions
Methodos
Memòria Forestal Digital (MFD)
Memòria Gastronòmica Digital (...
Grup de Recerca Malalties infe...
Grup de Micologia Veterinària
Minescope
Mirabilia
MIRAS (Mediació i Interpretaci...
Mitologías hoy
Workshop MRAMA
Miquel Tomàs Ondiviela
No drets
Nuevas de Indias. Anuario del ...
Observatori de la Tordera
Material obsolet
Ontology studies
Orsis
Ovis
PACTE (Procés d'Adquisició de ...
Pàgines web
Jordi Bigues - Fons Palomares
Papers
Grup de Recerca en Psicologia ...
Pere Calders
Pere Calders, activitats profe...
Pere Calders, àudio
Pere Calders, correspondència
Pere Calders, documentació per...
Pere Calders, fotografies
Pere Calders, obra creativa
Pere Calders, reconeixement i ...
Pere Calders, vídeos
Pendent
Perifèria
Produccions de la Facultat de ...
Publicitat institucional UAB
Plans de gestió de dades (PGD)
Ponències i comunicacions
Ponències i comunicacions de l...
Porci
Postals
Postals de Catalunya
Postals d'Espanya
Pòsters
Pòsters de la UAB
Research group on Psychosocial...
Pedro Pascual
Pedro Pascual, apunts
Pedro Pascual, correspondència
Premsa política
Pragmàtiques (S. XVI-XIX)
Prepublicacions
Prepublicacions de la UAB
Presentacions
Presentacions de la UAB
Papers : Regió Metropolitana d...
Guies docents
Programes radiofònics
Publiradio
Publicacions matemàtiques
Publicacions periòdiques
Publicacions periòdiques de la...
Publicacions de la Secció de M...
Papers del CEDOC
Quaderns d'italià
Quaderns
Quaderns IEE
Quaderns de psicologia
Questiones Publicitarias
Centre d’Estudis Sociològics s...
Revistes antigues d'art i cult...
Revista clínica electrónica en...
Recursos docents
Recursos docents - Servei de B...
Recerca musicològica
Grup de Fiabilitat de Disposit...
Redes
ReGroc : revista de gramática ...
REICIT, Recerca en Estudis Int...
República i republicanisme
Revistes de fons antic
Revibec
Revisar
Revisió càrregues automàtiques
Revisió Biblioteca de Ciència ...
Revisió Biblioteca de Comunic...
Revisió Biblioteca d'Humanita...
Revisió Biblioteca de Medicin...
Revisió de les revistes UAB
Revisió Biblioteca Università...
Revisió Biblioteca de Cièncie...
Revisió Unitat Tècnica i de P...
Revisió Biblioteca de Veterin...
Revistes
Revista de psicología del depo...
Revistes de la UAB
RIDEG. Revista Interdisciplina...
Ramón Ortiz Fornaguera
Ramón Ortiz Fornaguera. Corres...
Ramón Ortiz Fornaguera. Docume...
Ramón Ortiz Fornaguera. Trebal...
Rafael Tasis
Rafael Tasis, obra creativa
Rúbrica contemporanea
Ruta comunicación
Scriptum digital
Selecciones avícolas
Security of Networks and Distr...
Soberanía alimentaria
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
SORT
Sostenibilitat i Prevenció Amb...
SPIN-PORICS
Studia aurea
Studia aurea monográfica
Synthesis of Bioactive Organic...
Treballs d'arqueologia
Tiempo devorado
Tesis doctorals
Tesis doctorals de la UAB
Treballs de Fi de Grau
Premis UAB. TFG
Revista Tradumàtica
Translat Library
TransMedia Catalonia
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de construcció de tip...
Grup de recerca en Traducció d...
Universitat Autònoma de Barcel...
UAB Divulga
3 Qüestions. Divulgació Cientí...
Càpsules de recerca NEO
UAB Divulga videos
Fons patrimonial
UAB Innova
Unitat d’Assessorament Psicope...
Grup de Recerca Epidemiologia ...
Unitat de Fonaments de l'Anàli...
Unitat d'Historia Econòmica. D...
Unitat de Patologia Murina i C...
Veterinària. Treballs
Qualitat d'Aliments d'Origen A...
Zoonosi i Una Sola Salut (ONE ...
Vídeos de les Biblioteques de ...
Vídeos
Vídeos de la UAB
Vivat academia
WaterInnEU
Grup de recerca Wildlife Ecolo...
Wormwood review
Working papers
Working papers de la UAB
Xavier Fàbregas
Amèrica
Classificació de canals
Caça
Cistelleria
Cuirs i pells
Etnografia Culinària
Fires de bestiar i aviram
Gossos / Cinofília
Història local
Inspecció veterinària d'escorx...
Xavier Fàbregas i Comadran, ma...
Matança del porc
Memòria Digital del Pollancre ...
Objectes tradicionals
Paisatges
Patrimoni arquitectònic
Pelleteria
Productes de la pesca
Residus en carns
Toro fer
Trichinella
Ordena'ls per:
Mostrar els resultats:
Format de visualizació:
el darrer primer
títol
autor
any
asc.
desc.
- o prioritzar per -
semblança de paraules
10 resultats
25 resultats
50 resultats
100 resultats
250 resultats
500 resultats
llista única
dividit per col·lecció
BibTeX
Citation
CSV
HTML brief
HTML detailed
HTML MARC
HTML photo captions only
HTML portfolio
METS
Untitled
Untitled
Untitled
XML Dublin Core
XML MARC
Resultats globals:
2,077
registres trobats en 0.02 segons.
Articles
,
1,687
registres trobats
Contribucions a jornades i congressos
,
70
registres trobats
Llibres i col·leccions
,
53
registres trobats
Documents de recerca
,
173
registres trobats
Materials didàctics
,
10
registres trobats
Documents gràfics i multimèdia
,
48
registres trobats
Fons personals i institucionals
,
36
registres trobats
Articles
1,687
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
22 p, 363.0 KB
A neoliberal and uneven landscape : the challenges and coping strategies of geography departments in the US educational system
/
Saff, Grant
(Hofstra University) ;
Casellas, Antònia
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Los departamentos de geografía de los Estados Unidos se enfrentan a tiempos difíciles. En este artículo abordamos una doble cuestión. Primero, exploramos las dificultades académicas que enfrentan las universidades estadounidenses e identificamos algunas de las estrategias que han adoptado para superar estos desafíos. [...]
Els departaments de geografia dels Estats Units s'enfronten a temps difícils. En aquest article abordem una doble qüestió. En primer lloc, explorem les dificultats acadèmiques que enfronten les universitats nordamericanes i identifiquem algunes de les estratègies que han adoptat per superar aquests reptes. [...]
Geography Departments in the US are facing challenging times. In this article we address a twofold question. First, we explore the academic difficulties facing US universities and identify some of the coping strategies they have adopted to overcome these challenges. [...]
2023 -
10.2436/20.3002.01.244
Treballs de la Societat Catalana de Geografia
,
Núm. 96 (2023)
, p. 131-152
Registre complet
-
2.
18 p, 283.0 KB
Conductas disruptivas en Educación Secundaria Obligatoria : análisis de factores intervinientes
/
Jurado de los Santos, Pedro
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Lafuente Carrasco, Alvaro
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Justiniano Domínguez, M. Delia
(Universidad Católica Boliviana (Bolívia))
El presente estudio trata de identificar y valorar qué papel juegan los factores que intervienen en la manifestación de conductas disruptivas en el aula, en alumnos de un instituto público de Educación Secundaria, desde un planteamiento metodológico descriptivo-interpretativo ex post facto bajo el principio de triangulación de fuentes de información (alumnado y docentes), utilizando cuestionarios ad-hoc al efecto. [...]
The aim of this work is to identify and evaluate the variables that take part in the disruptive behaviours of a classroom. In particular, in the framework of a Compulsory Secondary Education. The methodology used is descriptive-interpretative ex post facto. [...]
2020 -
10.18172/con.3827
Contextos Educativos. Revista de Educación
,
Núm. 25 (2020)
, p. 25-236
Registre complet
-
3.
17 p, 332.2 KB
El prácticum en educación superior : Algunos hitos, problemáticas y retos de las tres últimas décadas
/
Tejada Fernández, José
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
SGR-Grup de Recerca Col·lectiu d'Investigació en Formació Ocupacional
El presente trabajo tiene como objetivo realizar una aproximación a la evolución del prácticum en la formación de profesionales en educación superior en las tres últimas décadas, tanto desde su conceptualización como de su abordaje práctico. [...]
This paper aims to make an approach to the evolution of the practicum in the training of professionals in higher education in the last three decades, both from its conceptualization and from its practical approach. [...]
2020 -
10.4995/redu.2020.13036
REDU : revista de docencia universitaria
,
Vol. 18 Núm. 1 (2020)
, p. 105-121
Registre complet
-
4.
25 p, 357.6 KB
Permanencia estudiantil : factores que inciden en el Politécnico Internacional de Bogotá, Colombia
/
Murillo Zabala, Aída Milena
(Politécnico Internacional (Bogotà, Colòmbia)) ;
Jurado de los Santos, Pedro
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El presente trabajo se centra en la identificación de factores relacionados con la permanencia estudiantil en educación superior. Fue llevado a cabo en la Institución de Educación Superior Politécnico Internacional (Bogotá, Colombia). [...]
This paper focuses on the identification of factors related to students' retention. This study was conducted at Politécnico Internacional (Bogotá, Colombia), a private higher education institution. [...]
Este artigo está focado na identificação de fatores relacionados à permanência estudantil no ensino superior. Este estudo foi realizado em uma Instituição de Ensino Superior chamada Politécnico Internacional (Bogotá, Colômbia). [...]
2021 -
10.15359/ree.25-1.6
Educare (San José)
,
Vol. 25 Núm. 1 (enero-abril 2021)
, p. 1-25
Registre complet
-
5.
24 p, 300.1 KB
Factores constituyentes identitarios en la maestra de educación infantil
/
Robinson Seisdedos, María Soledad
(Universidad de Valparaiso (Xile)) ;
Tejada Fernández, José
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Blanch Gelabert, Sílvia
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
El presente artículo analiza los factores claves que inciden en la construcción identitaria de la educadora infantil en sus primeros años de trabajo y en diferentes realidades educativas. La metodología aplicada consistió en un estudio de caso múltiple, con particularidades de tipo biográfico-narrativo, y la recogida de información se realizó a través de relatos de vida, específicamente incidentes críticos y biogramas, junto con entrevistas semiestructuradas y grupos focales. [...]
This article analyzed the key factors that affect the identity construction of the early childhood educator in his/her first years of work and in different educational realities. The methodology consisted of a multiple case study with particularities of a biographical type narrative and the collection of information was carried out through life stories, specifically critical incidents and biograms, together with semi-structured interviews and a focus group. [...]
2021 -
10.11144/Javeriana.m14.fcim
Magis
,
Vol. 14 (2021)
, p. 1-24
Registre complet
-
6.
24 p, 926.1 KB
Estándares pedagógicos y su integración en los proyectos formativos de las carreras de pedagogía
/
Verdugo Peñaloza, Alejandro
(Universidad de Playa Ancha (Valparaíso, Xile)) ;
Tejada Fernández, José
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Navío Gámez, Antonio
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El 2011 Chile declara estándares de egreso para carreras de Pedagogía. Sin embargo, la información sobre su integración en los procesos formativos es escasa. En este contexto se realiza un estudio sobre la opinión que se tiene de los estándares de egreso y su integración en el plan formativo según directivos de carrera, formadores de profesores y estudiantes de penúltimo año de Pedagogía de la Universidad de Playa Ancha el año 2017. [...]
Chile declared their standards on graduation for pedagogical programs in 2011. However, there is a lack of information of its integration in the formative processes. Based on this context, it is conducted a study on the opinion about the standards on graduation and their integration into the training plan standards, according to program managers, trainers of teachers and penultimate year students from the teaching program of Playa Ancha University, 2017. [...]
2021 -
10.4067/S0718-07052021000100133
Estudios pedagógicos (Valdivia)
,
Vol. 47 Núm. 1 (2021)
, p. 133-155
Registre complet
-
7.
20 p, 170.7 KB
El binarismo de género en los institutos secundarios : un sistema que genera violencia
/
Calligo, Rubén Alfredo
(Universidad de Jaén)
El binarismo de género es una forma de clasificación y asignación de atributos que presupone la existencia única de dos géneros entre seres humanos. En este artículo analizo cómo se manifiesta dicho binarismo en los institutos secundarios y qué efectos puede generar sobre el alumnado trans* y/o no binario. [...]
Gender binarism is a form of classification and attribute assignment that presupposes the unique existence of two genders among humans. In this article, I analyze how this binary is expressed in high schools and what effects it can have on trans* and/or non-binary students. [...]
2024 -
10.5565/rev/athenea.3330
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social
,
Vol. 24 Núm. 1 (2024)
, p. e3330 (Artículos)
Registre complet
-
8.
19 p, 359.2 KB
Análisis del impacto de las acciones tutoriales en el desempeño académico de estudiantes de universidades públicas chilenas
/
Huircalaf Diez, Juan Carlos
(Universidad de Tarapacá (Xile)) ;
Rodríguez-Gómez, David
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La implementación de las acciones tutoriales en educación superior constituye un elemento esencial en los planes de formación académica, contribuyendo no sólo al desarrollo de competencias profesionales en los alumnos, sino también a su orientación profesional y desarrollo personal. [...]
The implementation of tutorial actions in higher education constitutes an essential element in academic training plans, contributing not only to the development of professional skills in students, but also to their professional orientation and to personal development. [...]
2020 -
10.4995/redu.2020.13992
REDU : revista de docencia universitaria
,
Vol. 18, núm. 2 (2020)
, p. 29-47
Registre complet
-
9.
37 p, 684.5 KB
Adaptations of final-year project tutoring during COVID-19 : teachers' perceptions and learnings
/
Asún-Dieste, Sonia
(Universidad de Zaragoza) ;
Valencia-Peris, Alexandra
(Universitat de València) ;
Martínez Mínguez, Maria Lourdes
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Lorente-Catalán, Eloisa
(Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya)
Este trabajo tuvo como objetivo analizar las adaptaciones realizadas en el diseño, la supervisión y la evaluación del profesorado tutor de trabajos fin de estudios (TFE) en la Formación Inicial del profesorado de Educación Física para identificar sus percepciones sobre los cambios realizados en la enseñanza no presencial derivados de la pandemia COVID-19. [...]
This work aimed to analyse the adaptations made to the design, supervision and teacher-tutor assessment of final-year projects (FYP) in a physical education teacher education programme to identify their perceptions of the changes made to non-face-to-face teaching derived from the COVID-19 epidemic. [...]
2023 -
10.1080/11356405.2022.2154559
C&E, cultura y educación
,
Vol. 35 Núm. 4 (2023)
, p. 1037-1067
Registre complet
-
10.
17 p, 183.9 KB
El trabajo de fin de grado, ¿factor de promoción para la inserción laboral? : un análisis sobre la percepción de las personas graduadas en el ámbito educativo
/
Bozu, Zoia
(Universitat de Barcelona) ;
Rubio Hurtado, María José
(Universitat de Barcelona) ;
Calduch, Isaac
(Universitat de Barcelona)
Este estudio explora la percepción de las personas graduadas en el campo de las ciencias de la educación de la Universidad de Barcelona acerca de la importancia del trabajo de fin de grado (TFG) para promover su inserción laboral. [...]
Aquest estudi explora la percepció de les persones graduades en el camp de les ciències de l'educació de la Universitat de Barcelona sobre la importància del treball de fi de grau (TFG) per promoure'n la inserció laboral. [...]
This study explores the views of graduates in Educational Sciences from the University of Barcelona regarding the importance of the final degree project in improving their ability to find a job. Using an ad hoc questionnaire, data were collected from a sample of 88 graduates with teaching degrees, selected through non-probabilistic sampling. [...]
2024 -
10.5565/rev/educar.1753
Educar
,
Vol. 60 Núm. 1 (2024)
, p. 179-195 (Monográfico)
Registre complet
-
Articles :
1,687
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos
70
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
4 p, 1.1 MB
Setmana de l'Educació Oberta a la Universitat Autònoma de Barcelona : Programes
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Servei de Biblioteques
Programes de tots els actes organitzats per la UAB durant la Setmana de l'Educació Oberta.
Programas de todos los actos organizados por la UAB durante la Semana de la Educación en Abierto.
Programmes of all the events organised by the UAB during the Open Education Week.
2023
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB
. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès,
:
2023
12 documents
Registre complet
-
2.
1 p, 212.9 KB
Jornada Interdisciplinaria de Formación y Trabajo : los Objetivos de Desarrollo Sostenible en el marco de un proyecto universitario de cooperación internacional
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Dret
La Jornada interdisciplinaria de formación y trabajo: "Los Objetivos de Desarrollo Sostenible en el marco de un proyecto universitario de cooperación internacional", es va celebrar el 14 de març de 2023 com a part de les activitats de clausura del projecto "Programa de capacitación para la incorporación de la perspectiva de los ODS- Agenda 2030, als cursos de formació docent universitari de la UNISS-Cuba.
2023
Jornada Interdisciplinaria de Formación y Trabajo
,
:
2023
2 documents
Registre complet
-
3.
12 p, 1.3 MB
Pedagogía social/Educación social. Febrero 2018
/
Úcar, Xavier
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
2018
Social pedagogy and social education: bridging traditions and innovations. Pedagogía social y educación social: conectando tradiciones e innovaciones
. Puebla (Mèxic),
2018
Registre complet
-
4.
15 p, 719.0 KB
Hacia una evaluación inclusiva de la eficacia intercultural en el profesorado en formación de Infantil, Primaria y Secundaria en España
/
Elboj Saso, Carmen
(Universidad de Zaragoza) ;
Gómez Bahillo, Carlos
(Universidad de Zaragoza) ;
Iñiguez Berrozpe, Tatiana
(Universidad de Zaragoza) ;
Valero Errazu, Diana
(Universidad Antonio de Nebrija)
;
Serradell Pumareda, Olga
(Universitat Autònoma de Barcelona)
2018 -
10.13140/RG.2.2.24235.95529
Conferencia de Sociología de la Educación
. Alacant, València,
20a
: 2018
Registre complet
-
5.
37 p, 335.1 KB
Genealogía de la educación física y deporte escolar en España. Una crítica ideológica a través de Foucault
/
Torrebadella Flix, Xavier
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Los códigos normativos de la educación física escolar moderna se han configurado a lo largo de un proceso de institucionalización -o de invención- de creencias científico-técnicas. Estos códigos normativos tienen los primeros antecedentes en el Real Instituto Militar Pestalozziano (1806-1808) y llegan incrustados hasta la actual Ley Orgánica de la Mejora de la Cualidad Educativa (LOMCE). [...]
2019
Escola d'Estiu. Pensament pedagògic avançat: anàlisis genealògiques
. Barcelona,
2a
: Juliol 2019
Registre complet
-
6.
3 p, 151.5 KB
El MOOC como recurso tecnológico para la Pedagogía Social
/
Janer, Àngela
;
Valdivia, Paloma
;
Arnau-Sabatés, Laura
;
Úcar, Xavier
2018
Congreso Internacional-XXXI Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social: Pedagogía social, investigación y familias
. Illes Balears,
:
2018
Registre complet
-
7.
9 p, 531.7 KB
Aportación del Moodle-UAB en la evaluación del estudiante universitario : reflexiones desde la práxis docente
/
Fuentes Agustí, Marta
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Valdivia, Paloma
(Universitat Autònoma de Barcelona)
El Moodle-UAB el curso 2017-18 ha pasado a ser el único entorno elegido por la institución como plataforma informática de uso docente que proporciona un entorno virtual de aprendizaje para dar soporte a los estudios presenciales y vehicular los estudios no presenciales. [...]
2018
Innovagogia: Congreso Virtual Internacional sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa
,
IV
: 2018
Registre complet
-
8.
19 p, 428.9 KB
Detección de la presencia de patrones atípicos de respuesta asociados a bajo rendimiento : propuestas para una evaluación formativa
/
Doval Dieguez, Eduardo
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ;
Riba i Lloret, M. Dolors
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
La propuesta de este trabajo es la identificación de patrones atípicos de respuesta (PAR) en pruebas de evaluación de competencias, el análisis de su consistencia y la evaluación de las posibilidades que ofrece el estudio de los PAR para las evaluaciones formativas. [...]
2015
IX Congreso Internacional de Evaluación Formativa y Compartida en Docencia Infantil Primaria, Secundaria y Universitaria
. Santander,
:
2015
Registre complet
-
9.
21 p, 755.2 KB
Efectos de los patrones atípicos de respuesta sobre la influencia del contexto socioeconómico en el rendimiento académico
/
Doval Dieguez, Eduardo
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ;
Riba i Lloret, M. Dolors
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ;
Renom Pinsach, Jordi
(Universitat de Barcelona. Departament de Psicologia Social i Psicologia Quantitativa)
Sobre el rendimiento académico influyen múltiples factores. Es sabido que uno de ellos es el contexto socio-cultural (CSC) del estudiante, de manera que la probabilidad de éxito académico de un estudiante con un CSC alto es mayor que el de uno con CSC bajo. [...]
2017
International Congress on Education & Learning
. Milán, Italia,
:
2017
Registre complet
-
10.
6 p, 591.6 KB
La publicidad y la imagen corporal
/
Añaños, Elena
;
Rodríguez-Muñoz, Lorena
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca en Psicologia i Comunicació Publicitària
Elementos de educación mediática dirigidos a los y las adolescentes, relacionados con los estereotipos de belleza corporal transmitidos por la publicidad.
2014
Conferencia IES Federica Montseny
. Badia del Vallès,
2014
Registre complet
-
Contribucions a jornades i congressos :
70
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Llibres i col·leccions
53
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
5 p, 158.1 KB
La Coordinació de Benestar Estudiantil
/
Muñoz Moreno, José Luis
1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Departament de Pedagogia Aplicada
;
CRiEDO
;
Facultat de Ciències de l'Educació
;
Universitat Autònoma de Barcelona
La participació en la universitat representa un important canvi en la vida de l'estudiantat. L'adaptació a un nou ambient acadèmic, social i físic esdevé un repte que no sempre es supera amb l'èxit esperat i desitjat. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació, 2022
Registre complet
-
2.
L'Arcadi al país de les Oliveres : guia didàctica
/
Barbeito Thonon, Cecile
(Càtedra Unesco sobre Pau i Drets Humans. Escola de Cultura de Pau) ;
Valldeoriola Picanyol, Mar,
ed. ;
Oliveres, Bernat,
il. (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau)
Guia didáctica del álbum ilustrado "L'Arcadi al país de les Oliveres" que narra la historia de un día en la vida de Arcadi Oliveres, en su afán por crear un mundo más justo. La guía permite conocer a Arcadi y comprender temáticas como el decrecimiento; el fraude fiscal; las migraciones; el pacifismo, etc.
Barcelona : Bindi Books, 2023
Registre complet
-
3.
12 p, 124.8 KB
La competencia documental en la enseñanza universitaria
/
Cid-Leal, Pilar
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Perpinyà i Morera, Remei
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Recoder, Maria Josep
(Universitat Autònoma de Barcelona)
En España, los libros blancos son uno de los documentos de referencia para la elaboración de los nuevos planes de estudio adaptados al EEES. En nuestra comunicación, los hemos revisado para ver cual es el peso que en ellos tiene la competencia documental. [...]
In Spain, the White papers are one of the most important references for the Universities in order to prepare the new study plans which will be introduced in the EEES. In this paper, we have revised the 56 White papers for knowing which is the importance of the informational science competence in each one. [...]
Universidad Nacional Autónoma de México, 2011
Memoria de VIII Encuentro EDIBCIC
,
2011,
p. 289-300
Registre complet
-
4.
38 p, 940.8 KB
La educación superior frente a la COVID-19 : percepciones de alumnos y profesores
/
Pérez-Escoda, Ana
(Universidad Antonio de Nebrija) ;
Tusa, Fernanda
(Universidad Técnica de Machala) ;
Cervi, Laura
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Tejedor, Santiago
(Universitat Autònoma de Barcelona)
La primera oleada de la COVID-19 puso en situación de alarma al sistema educativoen todos los niveles obligando a las instituciones y al profesorado a dar soluciones rápidas y efectivas para que la población de estudiantes no quedara desatendida. [...]
Madrid : Dykinson, 2021
Ecosistema de una pandemia. COVID-19, la transformación mundial
,
2021,
p. 1493-1510
Registre complet
-
5.
75 p, 1.8 MB
Discrepancia Bienvenida : Guía pedagógica para el diálogo controvertido en el aula
/
Barbeito Thonon, Cecile
(Escola de Cultura de Pau) ;
Caireta, Marina
(Escola de Cultura de Pau)
La guía tiene como objetivo principal aportar herramientas al profesorado para animarle a dinamizar diálogos controvertidos en el aula. Nace de la necesidad de convivir con la diversidad de personas, colectivos y puntos de vista que conforman la sociedad contemporánea.
Escola de Cultura de Pau 2019
Registre complet
-
6.
9 p, 6.1 MB
Cultura de Paz en el ámbito educativo : Cuestiones de contenido, metodología, coherencia y estructura
/
Barbeito Thonon, Cecile
(Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau)
Con el objetivo de explorar diferentes ámbitos en los que la educación pueda promover la cultura de paz, el presente artículo identifica diferentes formas del ámbito académico - escolar y universitario - en cuatro de sus dimensiones : en los contenidos pedagógicos, en la metodología docente, en la coherencia con las demás personas y entorno, y en la estructura del aula y del centro educativo. [...]
With the aim of exploring areas in which education can promote culture of peace, this article identifies differents forms in which academic actors - schools and universities - can promote it by the means of four dimensions: pedagogical content, teaching methodology, coherence with other people and the environment, and the structure of the clasroom and the educational centre. [...]
2021
Cultura de Paz
,
Vol. 25 (2021)
, p. 16-24
Registre complet
-
7.
255 p, 9.2 MB
Educación Superior y Pandemia : Aprendizajes y buenas prácticas en Iberoamérica
/
Gairín Sallán, Joaquín,
coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Muñoz Moreno, José Luis,
1980- coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Aguilar Chávez, Nohemy Scarleth
;
Alburquerque Moreira, Ana Maria de
;
Alcántara Zapata, Elsa
;
Amarilla Gaette, María Luján
;
Arce González, Consuelo
;
Assis de Miranda, Nonato
;
Benavides Meneses, Matías
;
Bizelli, José Luís
;
Capocasale, Alejandra
;
Castillo G., Carolina
;
Contreras Chacón, Azael Eduardo
;
Corea Tórrez, Norma Cándida
;
Correa, Gladys
;
Fernandes Costa, Ana Sheila
;
Jerónimo, Miguel
;
González Rubio, Janeth
;
Guerrero Rodríguez, Lilia Esther
;
Hernández Sánchez, Isaías Javier
;
Jacobina Aires, Carmenisia
;
Medrano Rodríguez, Hernán
;
Lopes Reis, Márcia
;
Lorena Reyes, Carmen
;
Marenco, Paola
;
Molina Yuncosa, Nuby
;
Nossar, Karina
;
Palmeros y Avila, Guadalupe
;
Pinheiro, Fernanda Paula
;
Questa-Torterolo, Mariela
;
Ramón González, Victor
;
Román Medina, Luciano
;
Sajevicius, Dora
;
Santacruz Zárate, Venialdo
;
Soligo, Marina
;
Soria-Valencia, Edith
;
Tafur Puente, Rosa María
;
Tejera Techera, Andrea
;
Terreros Barrios, Nicolasa
;
Vázquez Clavera, María Inés
;
Leiva-Guerrero, María Verónica
;
Valdés Gázquez, María
La aportación actual no entra en analizar aspectos generales de la pandemia (naturaleza, origen, extensión general y en el país, etc. ) o de otras situaciones que se derivan del confinamiento, por considerar que son suficientemente conocidos. [...]
Barcelona EDO-SERVEIS - Universitat Autònoma de Barcelona 2021 (
Informes
)
Registre complet
-
8.
23 p, 221.0 KB
Aprendiendo antropología haciendo entrevistas
/
Clua i Fainé, Montserrat
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ;
Moya, Marian,
ed. ;
Rúa, Maximiliano,
ed.
En este capítulo se explicar el Proyecto Entrevistas, un proyecto que iniciado en el año 2006 vinculado con la asignatura impartida en el Grado de Antropología de la UAB, "Antropología de los Pueblos de España". [...]
2021
El aprendizaje de la "práctica" en la Universidad
, 2021, p. 23-46
Registre complet
-
9.
84 p, 4.6 MB
Guía para impulsar prácticas educativas basadas en evidencias en los centros educativos de educación infantil y primaria
/
Cabañero Valencia, Javier
(Universidad Complutense de Madrid) ;
Olmos Rueda, Patricia
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Suárez, Cecilia Inés
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Díaz Vicario, Anna
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
;
Ion, Georgeta
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Pulido-Mantas, Lorena
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Cada vez más son las voces que abogan por la necesidad de que las prácticas educativas que se desarrollan en los centros educativos se fundamenten en evidencias científicas. Para facilitar esta implementación, presentamos a continuación una guía desarrollada con el objetivo de proporcionar a los centros educativos herramientas que les guíen en el proceso de creación de una cultura organizativa que fomente el uso de las evidencias científicas como práctica habitual en los procesos de mejora educativa. [...]
octubre 2020
Registre complet
-
10.
14 p, 237.0 KB
Principios sociopedagógicos y relaciones socioeducativas
/
Úcar, Xavier
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Del Pozo Serrano, Francisco Jose,
ed.
Colombia : Universidad del Norte, 2020
Intervención educativa en contextos sociales. Fundamentos e investigación, estrategias y educación social en el ciclo vital
, 2020, p. 3, ISBN 9789587892239
Registre complet
-
Llibres i col·leccions :
53
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Documents de recerca
173
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
12.3 MB
Effectiveness of two treatment components for fibromyalgia : cognitive restructuring and mindfulness combination, and pain neuroscience education
/
Albajes, Klara
;
Moix Queraltó, Joana,
dir.
Antecedents/Objectius. La fibromiàlgia és una malaltia molt prevalent (afecta el 2-4% de la població general). Les teràpies psicològiques per a la fibromiàlgia han anat evolucionant i continuen fent-ho, però hi ha evidències incongruents en relació a la seva eficàcia. [...]
Antecedentes/Objetivos. La fibromialgia es una enfermedad muy prevalente (afecta al 2-4% de la población general). Las terapias psicológicas para lafibromialgia han ido evolucionando y continúan haciéndolo, pero existen evidencias incongruentes en relación a su eficacia. [...]
Background/Objectives. Fibromyalgia is a highly prevalent disease (affecting 2-4% of general population). Psychological therapies for fibromyalgia have gradually evolved and continues to do so, but there is incongruous evidence in relation to effectiveness. [...]
2023
Registre complet
-
2.
4.8 MB
Estudiants que aprenen ensenyant quan creen materials didàctics per a altres persones. Aprensenyar de forma indirecta en contextos naturals
/
Ribosa Martínez, Jesús
;
Duran, David,
1963-, dir.
La recerca ha evidenciat que qui ensenya pot millorar el propi coneixement sobre el contingut gràcies al fet d'ensenyar-lo -és a dir, pot aprendre ensenyant. El potencial d'aprendre ensenyant també el poden aprofitar els estudiants a les aules, com ara quan fan presentacions orals davant d'una audiència. [...]
La investigación ha evidenciado que quien enseña puede mejorar su propio conocimiento sobre el contenido gracias al hecho de enseñarlo -es decir, puede aprender enseñando. El potencial de aprender enseñando también lo pueden aprovechar los estudiantes en las aulas, como cuando realizan presentaciones orales ante una audiencia. [...]
Research has shown that those who teach can improve their own knowledge of the content thanks to teaching it -that is, they can learn by teaching. The potential of learning by teaching can also be harnessed by students in class, such as when they give oral presentations before an audience. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.
2023
Registre complet
-
3.
1.5 MB
Educar en competències de ciutadania democràtica. Un estudi d'un canvi curricular a l'Escola Andorrana
/
Sala Carrasco, Salvador
;
Santisteban, Antoni,
dir.
L'educació d'una ciutadania democràtica ha estat una de les preocupacions principals en el desenvolupament dels sistemes escolars a Europa. El debat públic sobre quins haurien de ser els sabers rellevants per formar ciutadans·es capaços·ces de participar en una societat democràtica ha estat central en l'àmbit de l'educació per a la ciutadania democràtica. [...]
La educación de una ciudadanía democrática ha sido una de las preocupaciones principales en el desarrollo de los sistemas escolares en Europa. El debate público sobre cuales deberían ser los saberes relevantes para formar ciudadanos·as capaces de participar en una sociedad democrática ha estado central en el ámbito de la educación para la ciudadanía democrática. [...]
Educating democratic citizens has been one of the main concerns since the development of the school systems in Europe. The public debate about which should be the knowledge of most worth to be able to participate as citizens in a democratic society has been central in the field of Education for Democratic Citizenship. [...]
2023
Registre complet
-
4.
85 p, 16.7 MB
Ràdio Oberta : una proposta de tallers radiofònics per als infants de les ciberaules de CaixaProinfància
/
Francis Wood, Irene Rae
;
Izard, Mireia,
dir. ;
Figuera Godoy, Oriol,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball consta d'una proposta d'un taller de ràdio i sonorització de contes per a infants en risc d'exclusió social. El programa s'emmarca dins del projecte d'educació no - formal Tens Talent que s'aplica a les ciberaules del programa social Caixa ProInfància. [...]
El trabajo es una propuesta de un taller de radio y sonorización de cuentos para niños en riesgo de exclusión social. El programa se enmarca dentro del proyecto de educación no - formal Tens Talent que se aplica en las ciberaulas del programa social Caixa ProInfancia. [...]
The project focuses on a radio theater and sound workshop for children in danger of social exclusion. It fits into the framework of non-formal education project Tens Talent, currently being used in the ciberaules of the Caixa Proinfancia programme. [...]
2023
Grau en Comunicació Audiovisual
[
1433
]
Registre complet
-
5.
12 p, 589.9 KB
ChatGPT en l'educació. Problema o recurs valuós?
/
Expósito Mateu, Berta
;
César Galobardes, Eduardo,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
L'objectiu d'aquest treball és fer una anàlisi, discussió i avaluació de la nova eina ChatGPT en l'àmbit educatiu. ChatGPT ha estat desenvolupat amb la tecnologia GPT-3 i GPT-4 de l'empresa americana OpenAI. [...]
El objetivo de este trabajo es hacer un análisis, discutir y evaluar la nueva herramienta ChatGPT en el ámbito educativo. ChatGPT ha estado desarrollado con la tecnologia GPT-3 y GPT-4 de la empresa americana OpenAI. [...]
The work aim is to analyze, discuss and evaluate in educational field the new ChatGPT tool, developed with OpenAI's GPT-3 and GPT-4 technology. It's arrival is an evidence of the development and presence of artificial intelligence in the present and near future. [...]
2023
Enginyeria de Dades
[
1394
]
Registre complet
-
6.
3.6 MB
Ícaro en la escuela. Los hijos e hijas de la migración marroquí y pakistaní en la transición hacia la educación postobligatoria
/
Manzano Moliner, Martí
;
Tarabini-Castellani, Aina,
dir.
Aquesta tesi doctoral explora les transicions cap a l'educació postobligatòria de fills i filles de migrants d'origen marroquí i pakistanès en un context de segregació urbana i escolar. Les transicions cap a l'educació postobligatòria són claus en les trajectòries educatives dels i les joves des d'una mirada sociològica sensible a la reproducció de les desigualtats socials dins del sistema educatiu. [...]
Esta tesis doctoral explora las transiciones hacia la educación postobligatoria de hijos e hijas de migrantes de origen marroquí y pakistaní en un contexto de segregación urbana y escolar. Las transiciones hacia la educación postobligatoria son clave en las trayectorias educativas de los y las jóvenes desde una mirada sociológica sensible a la reproducción de las desigualdades sociales dentro del sistema educativo. [...]
This doctoral thesis explores the transitions to post-compulsory education of sons and daughters of migrants of Moroccan and Pakistani origin in a context of urban and school segregation. Transitions to post-compulsory education are essential processes in the educational trajectories of young people from a sociological perspective sensitive to the reproduction of social inequalities within the education system. [...]
2023
Registre complet
-
7.
14.0 MB
Aspiraciones psicológicas en el aula : maestros midiendo la inteligencia infantil en españa (1900-1934)
/
Núñez Araya, Génesis
;
Mülberger, Annette,
dir.
Aquesta tesi doctoral estudia el mesurament de la intel·ligència, com una pràctica de la qual es va apropiar el col·lectiu de mestres espanyols al primer terç del segle XX. He analitzat aquest procés a través de la incorporació gradual d'una formació psicològica cada vegada més actualitzada i pràctica. [...]
La presente tesis doctoral estudia la medición de la inteligencia, como una práctica de la que se apropió el colectivo de maestros españoles en el primer tercio del siglo XX. He analizado este proceso a través de la paulatina incorporación de una formación psicológica cada vez más actualizada y práctica. [...]
This doctoral thesis studies the measurement of intelligence, practiced by Spanish teachers in the first third of the 20th century. I have analyzed this appropriation process through the gradual incorporation a psychological training that was increasingly up-dated and practical oriented. [...]
2023
Registre complet
-
8.
17.4 MB
Los espacios educativos y de sociabilidad de la juventud refugiada y solicitante de asilo : experiencias en Cataluña
/
Gabrielli, Mara
;
Pàmies Rovira, Jordi,
dir.
Des d'una perspectiva interseccional, s'analitzen els factors institucionals, contextuals i individuals que influeixen sobre el procés d'integració social de la joventut refugiada i sol·licitant d'asil (12-24 anys) a Catalunya (Espanya), visibilitzant les desigualtats socials i les opressions estructurals que generen formes múltiples de vulnerabilitat interseccional. [...]
Desde una perspectiva interseccional, se analizan los factores institucionales, contextuales e individuales que influyen sobre el proceso de integración social de la juventud refugiada y solicitante de asilo (12-24 años) en Cataluña (España) visibilizando las desigualdades sociales y las opresiones estructurales que generan formas múltiples de vulnerabilidad interseccional. [...]
From an intersectional perspective, we analize the institutional, contextual and individual factors that influence the social integration process of young refugees and asylum seekers (12-24 years) in Catalonia (Spain), highlighting social inequalities and structural oppressions that generate multiple forms of intersectional vulnerability. [...]
2023
Registre complet
-
9.
5.2 MB
¿Qué enseñamos cuando enseñamos poesía? Un estudio de caso de la interacción didáctica y las actividades de aula en la educación secundaria chilena (o el qué, el cómo y el quién de la formación lectora en poesía)
/
Asfura Insunza, Eduardo Adolfo
;
Real Mercadal, Neus,
dir. ;
Margalló González, Ana María,
dir.
El propòsit d'aquesta tesi ha estat analitzar l'ensenyament de la poesia a l'educació secundària xilena, des de la interacció didàctica de professors i estudiants al voltant de les activitats d'aula. [...]
La presente tesis ha tenido como propósito analizar la enseñanza de la poesía en la educación secundaria chilena, desde la interacción didáctica de profesores y estudiantes en torno a las actividades de aula. [...]
The purpose of this thesis has been to analyze the teaching of poetry in chilean secondary education, from the didactic interaction of teachers and students around classroom activities. Thus, the aim has been to contribute to the training of poetry readers in the Language and Literature class, from an approach that reveals the links between discursive practices and the didactic proposals put into play in the interaction, with a special interest in the what, how and who of said interaction. [...]
2023
Registre complet
-
10.
5.4 MB
De la sumisión a la movilización : La educación para la ciudadanía de la democracia radical en estudiantes de bachillerato
/
Caballero Dávila, Luis Felipe
;
Santisteban, Antoni,
dir. ;
Gonzalez Valencia, Gustavo Alonso,
dir.
Aquesta investigació indaga sobre les representacions socials de la política, la participació, la democràcia i la ciutadania que tenen les i els estudiants del grau onze, d'una institució educativa pública de Bogotà, ubicada a la localitat de Suba abans, durant i després de l'aplicació d'un dossier d'activitats sobre els moviments socials dissenyat des de l'enfocament d'educació per a la ciutadania de la democràcia radical. [...]
La presente investigación indaga sobre las representaciones sociales de la política, la participación, la democracia y la ciudadanía que tienen las y los estudiantes del grado once, de una institución educativa pública de Bogotá, ubicada en la localidad de Suba antes, durante y después de la aplicación de un dossier de actividades sobre los movimientos sociales diseñado desde el enfoque de educación para la ciudadanía de la democracia radical. [...]
The present investigation inquires about the social representations of politics, participation, democracy and citizenship that eleventh grade students have, from a public educational institution in Bogotá, located in the town of Suba before, during and after the application of a dossier of activities on social movements designed from the approach of education for citizenship of radical democracy. [...]
2023
Registre complet
-
Documents de recerca :
173
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Materials didàctics
10
registres trobats
1.
22 p, 481.0 KB
Key decisions for an effective flipped classroom
/
Noguera, Ingrid
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Arnau-Sabatés, Laura
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Sepúlveda-Parrini, Paloma
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ituen, Alfred
(Universitat Autònoma de Barcelona)
El projecte Erasmus + FLeD (Learning design for flexible education) té per objecte el disseny d'escenaris d'aprenentatge flexible efectius. A tal efecte, s'han confeccionat un conjunt de patrons de disseny d'aprenentatge (entesos com un recurs reutilitzable per a resoldre una situació problemàtica habitual tot oferint solucions pràctiques). [...]
2023 (
FLeD project
)
2 documents
Registre complet
-
2.
9 p, 2.7 MB
Fútbol & homofobia
/
Roig Mora, Arnau
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ;
Roig Mora, Ferran
;
Roig Mora, Guillem
Esta publicación pretende reflexionar sobre las interacciones ideológicas y sociales del fútbol y la homofobia. Está concebido como material educativo para inspirar el debate en el aula, así como lectura divulgativa para quién se interese por el tema en general.
Barcelona, octubre 2020
Registre complet
-
3.
51 p, 5.1 MB
Fuentes de información en Psicología y Educación
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Biblioteca d'Humanitats
Sessió de formació adreçada als estudiants dels programes de doctorat de la Facultat de Psicologia i de la Facultat de Ciències de l'Educació, dins del Programa de Formació de Doctors de la UAB.
2024 (
Fonts d'informació
)
4 documents
Registre complet
-
4.
9 p, 1.0 MB
Legislació d'Educació Primària a Catalunya (Espanya) : 1992-2015. Tipologies i distribució horària de les matèries
/
Galera Pérez, Antonio David.
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Síntesi de les darreres reformes educatives de l'Educació primària a Catalunya, amb esment de les matèries i càrrega horària dels grups de matèries.
Bellaterra, 2015
Registre complet
-
5.
1 p, 77.3 KB
Situaciones de aprendizaje para la vivencia de conductas tácticas básicas (II)
/
Galera Pérez, Antonio David.
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Ejemplo de desarrollo didáctico de una situación de aprendizaje para la vivencia de conductas tácticas básicas en la iniciación deportiva en edad escolar.
Bellaterra, 2016
Registre complet
-
6.
1 p, 199.2 KB
Situaciones de aprendizaje para la vivencia de conductas tácticas básicas
/
Galera Pérez, Antonio David.
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Ejemplos de diseño de situaciones de aprendizaje para la vivencia de conductas tácticas básicas en la iniciación deportiva en edad escolar.
Bellaterra , 2014
Registre complet
-
7.
232 p, 3.1 MB
Modelo para la mejora del acceso y permanencia de grupos vulnerables en educación secundaria postobligatoria (APESE)
/
Armengol Asparó, Carme,
coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Castro Ceacero, Diego
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Gairín Sallán, Joaquín
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Barrera-Corominas, Aleix
(Universitat Autònoma de Barcelona)
;
Díaz Vicario, Anna
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Manzanares Moya, María Asunción
(Universidad de Castilla-La Mancha) ;
Suárez, Cecilia Inés
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Sánchez Romero, Cristina
(Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ;
Iglesias Vidal, Edgar
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ramos Pardo, Francisco Javier
(Universidad de Castilla-La Mancha) ;
Gómez-Jarabo, Inmaculada
(Universidad Complutense de Madrid) ;
Del Arco Bravo, Isabel
(Universitat de Lleida) ;
Sánchez Delgado, Primitivo
(Universidad Complutense de Madrid) ;
Castillo Arredondo, Santiago
(Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ;
Encinar Prat, Laia
(Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente documento es resultado del Proyecto 'Acceso y permanencia de grupos vulnerables en la educación secundaria no obligatoria. Creación y validación de un modelo de intervención' financiado por la convocatoria de I+D RETOS (EDU2013-47452-R). [...]
2016
Registre complet
-
8.
17 p, 1.6 MB
Doctrina TEM (taxonomía estructural de la motricidad) : tablas de síntesis
/
Galera Pérez, Antonio David.
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Tablas de síntesis de análisis taxonómicos de algunos contenidos estructurales de la educación física, para facilitar la programación y el diseño de situaciones de aprendizaje del área curricular de Educación Física.
Bellaterra : Facultat de Ciències de l'Educació, 2016
Registre complet
-
9.
24 p, 1.4 MB
Dos modelos de iniciación deportiva en la Escuela
/
Galera Pérez, Antonio David.
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Características diferenciales de dos modelos didácticos de iniciación deportiva en edades escolares.
Bellaterra 2015 (
Recursos docents
)
Registre complet
-
10.
27 p, 374.3 KB
Taller para la elaboración de la carpeta docente (portafolio docente). Dossier de actividades
/
Fuentes Agustí, Marta
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Galán-Mañas, Anabel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ;
Suárez Ojeda, María Eugenia
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
GI-IDES: Portafoli docent
Este dossier forma parte de un Taller diseñado para la elaboración de la Carpeta Docente entendida como un instrumento de reflexión, evaluación y mejora del profesorado universitario. A lo largo del taller se espera que el profesorado participante sea capaz de identificar el propósito y la estructura de un Portafolio Docente, revisar, analizar y reflexionar sobre su actuación docente actual y finalizar el taller con un primer esbozo de su Carpeta Docente que le permitirá seguir avanzando en su elaboración y uso profesional.
2011
Registre complet
-
Documents gràfics i multimèdia
48
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
18 p, 2.6 MB
Introducción
/
López Plana, Carlos
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ;
Aige Gil, Vicente
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento trata sobre diferentes aspectos generales que sirven de introducción al estudio de la anatomía del sistema nervioso periférico del perro.
2023 (
Atlas del sistema nervioso periférico en el perro
)
Registre complet
-
2.
112 p, 18.9 MB
Nervios craneales
/
López Plana, Carlos
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ;
Aige Gil, Vicente
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento, que forma parte del "Atlas del Sistema nervioso periférico en el perro", estudia la anatomía de los nervios craneales.
2023 (
Atlas del sistema nervioso periférico en el perro
)
Registre complet
-
3.
121 p, 21.7 MB
Nervios espinales
/
López Plana, Carlos
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ;
Aige Gil, Vicente
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento, que forma parte del "Atlas del Sistema nervioso periférico en el perro", estudia la anatomía de los nervios espinales.
2023 (
Atlas del sistema nervioso periférico en el perro
)
Registre complet
-
4.
78 p, 10.0 MB
Sistema nervioso autónomo
/
López Plana, Carlos
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ;
Aige Gil, Vicente
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento, que forma parte del "Atlas del Sistema nervioso periférico en el perro", estudia la anatomía del Sistema nervioso autónomo.
2023 (
Atlas del sistema nervioso periférico en el perro
)
Registre complet
-
5.
22 p, 5.7 MB
Órganos genitales de la hembra
/
López Plana, Carlos
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ;
Mayor Aparicio, Pedro Ginés
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento incluye imágenes comentadas que muestran diversas visiones y preparaciones anatómicas de los órganos genitales de la hembra en diferentes especies animales.
2021 (
Anatomía de los órganos en los mamíferos domésticos
)
Registre complet
-
6.
16 p, 4.0 MB
Órganos genitales del macho
/
López Plana, Carlos
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ;
Mayor Aparicio, Pedro Ginés
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento incluye imágenes comentadas que muestran diversas visiones y preparaciones anatómicas de los órganos genitales del macho en diferentes especies animales.
2021 (
Anatomía de los órganos en los mamíferos domésticos
)
Registre complet
-
7.
15 p, 3.1 MB
Cavidad pélvica
/
López Plana, Carlos
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ;
Mayor Aparicio, Pedro Ginés
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento incluye imágenes comentadas que muestran disecciones anatómicas progresivas de las paredes pélvicas y de la cavidad pélvica, así como de las estructuras contenidas en su interior. Todas las preparaciones presentadas corresponden a la especie canina.
2021 (
Anatomía de los órganos en los mamíferos domésticos
)
Registre complet
-
8.
13 p, 3.5 MB
Órganos urinarios
/
López Plana, Carlos
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ;
Mayor Aparicio, Pedro Ginés
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento incluye imágenes comentadas que muestran diversas visiones y preparaciones anatómicas de los órganos urinarios en diferentes especies animales.
2021 (
Anatomía de los órganos en los mamíferos domésticos
)
Registre complet
-
9.
22 p, 5.5 MB
Cavidad abdominal
/
López Plana, Carlos
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ;
Mayor Aparicio, Pedro Ginés
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento incluye imágenes comentadas que muestran disecciones anatómicas progresivas de las paredes del abdomen y de la cavidad abdominal, así como de las estructuras contenidas en su interior. [...]
2021 (
Anatomía de los órganos en los mamíferos domésticos
)
Registre complet
-
10.
11 p, 3.3 MB
Hígado y páncreas
/
López Plana, Carlos
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ;
Mayor Aparicio, Pedro Ginés
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento incluye imágenes comentadas que muestran diversas visiones y preparaciones anatómicas de hígado y páncreas en diferentes especies animales.
2021 (
Anatomía de los órganos en los mamíferos domésticos
)
Registre complet
-
Documents gràfics i multimèdia :
48
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Fons personals i institucionals
36
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
7 p, 5.3 MB
Diversos Ordres i Manaments d'Ingrés en concepte de subvencions per part d'Iberdrola, S. A. i del Ministerio de Educación y Ciencia (1993-1996)
1996
Accés restringit a la UAB
Registre complet
-
2.
1 p, 2.0 MB
Certificado de adherencia como opositor
/
Falange Española Tradicionalista y de las J.O.N.S
Certificado de José Ibañez Martin (presidente de la Junta Nacional de Educación) de adherencia por parte de Ortiz Fornaguera, como opositor a cátedra, a los principios fundamentales del Estado.
1949
Registre complet
-
3.
1 p, 218.9 KB
Autorización temporal [per a José Agustín Goytisolo]
/
Goytisolo, José Agustín
1928-1999
28 gener 1998
Registre complet
-
4.
1 p, 244.7 KB
Fax de Pere Pascual a Juan Rojo demanant una plaça pel personal del llistat enviat per la CNEAI (Comisión Nacional Evaluadora de la Actividad Investigadora, Ministerio de Educación y Ciencia)
/
Pascual, Pedro, 1934-2006
12 novembre 1999
Accés restringit a la UAB
Registre complet
-
5.
1 p, 256.8 KB
Carta de Pere Pascual a José María de las Obras-Certales (Gabinete del Consejero de Educación y Cultura, Saragossa) adjuntant memòria del Centre de Física de Benasc
/
Pascual, Pedro, 1934-2006
22 abril 1996
Accés restringit a la UAB
Registre complet
-
6.
1 p, 245.7 KB
Carta d'Enric Banda Tarradellas, Secretario de Estado de Universidades e Investigación (Ministerio de Educación y Ciencia) a Pere Pascual acceptant la seva dimissió com a vocal de la Comisión Nacional Evaluadora de la Actividad Investigadora
/
Espanya. Secretaría de Estado de Universidades e Investigación
18 octubre 1995
Accés restringit a la UAB
Registre complet
-
7.
2 p, 459.3 KB
"Hoja Recopiladora/Rectificadora de Datos Personales, Orden Civil de Alfonso X el Sabio (Ministerio de Educación y Ciencia)" per a Pere Pascual
/
Espanya.
Ministerio de Educación y Ciencia
1995 ca
Accés restringit a la UAB
Registre complet
-
8.
1 p, 255.9 KB
Carta de Pere Pascual a Gustavo Suárez Pertierra (Ministerio de Educación y Ciencia) agraint gestions per haver-li estat concedida la Gran Medalla de Alfonso X el Sabio
/
Pascual, Pedro, 1934-2006
26 juny 1995
Accés restringit a la UAB
Registre complet
-
9.
1 p, 346.0 KB
Carta de Pere Pascual al Dr. Carlos Sánchez del Río (Ministerio de Educación y Ciencia) demanant ajuda per a la nacionalització espanyola del Dr. Rolf Tarrach
/
Pascual, Pedro, 1934-2006
14 febrer 1978
Accés restringit a la UAB
Registre complet
-
10.
1 p, 210.1 KB
Carta de Consuelo Boticario (Universidad Nacional de Educación a Distancia) sol·licitant-li un contracte signat
/
Boticario, Consuelo
24 maig 1975
Accés restringit a la UAB
Registre complet
-
Fons personals i institucionals :
36
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una
alerta personal
via correu electrònic o subscribiu-vos al
canal RSS
.