Results overview: Found 38 records in 0.03 seconds.
Articles, 25 records found
Research literature, 2 records found
Graphic and multimedia documents, 11 records found
Articles 25 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
11 p, 101.5 KB Similitudes entre el Proceso de Convergencia en el ámbito de la Educación Superior Europea y la adopción del Aprendizaje Basado en Problemas en la E.U.I. Vall d'Hebron de Barcelona / Bernabeu Tamayo, Ma. Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Cònsul i Giribet, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria)
La Escuela Universitaria de Enfermería Vall d'Hebron de Barcelona ha llevado a cabo una experiencia de innovación docente con la adopción de la metodología del Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) a la totalidad del currículum básico. [...]
The School of Nursing in Vall d'Hebron in Barcelona changed its whole curriculum to be problem-based, student-centered and to include small group learning (PBL). This experience provided elements of reflection in the two axes of university training aimed at Europe: one being the adoption of a new educational paradigm and another being the redefinition of the role of the agents of the educational process, the teachers and the students. [...]

2004
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 49, Núm. 18.1 (Abril 2004) , p. 97-107  
2.
22 p, 496.4 KB Idees per a la millora de l'educació a la Catalunya d'avui i de demà / Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'article presenta els principals resultats de la recerca que analitza la realitat política i educativa des d'una perspectiva sistèmica de l'educació. Parteix de la revisió de la legislació educativa, les propostes educatives de les formacions polítiques que van obtenir representació parlamentària als comicis electorals del 27 de setembre de 2015, les contribucions dels moviments socials i les aportacions d'experts, per a delimitar unes idees-eix que orientarien el paper de l'educació, l'Administració educativa, la inspecció educativa i el finançament de l'educació en un sistema educatiu propi a Catalunya. [...]
This article presents the main results of the research which analyzes the political and educational reality from a systemic perspective of education. The starting points of this study are the review of educational legislation, the educational proposals of the political parties that won parliamentary representation in the elections of 27 September 2015, the contributions of social movements and the contributions of experts, from which we delimit the fundamental ideas that should orient the role of education, educational administration, educational inspection and financing of education in a systemic perspective of education in Catalonia. [...]

2016
Revista catalana de pedagogia, Vol. 10 (2016) , p. 127-148  
3.
23 p, 300.9 KB Implementation of Dual Training Programmes through the Development of Boundary Objects : a Case Study / Gessler, Michael (Universität Bremen) ; Peters, Susanne (Universität Bremen)
A dual training system or programme tries to balance education (in a school) and training (in a company) in an equal manner to qualify, educate and socialise the next generation. Besides these effects (qualification, education and socialisation), it seems that this dual structure enables a country to achieve economic targets (e. [...]
Un sistema o programa de formación dual intenta equilibrar de igual manera la educación (en la escuela) y la formación (en la empresa) para cualificar, educar y socializar a la próxima generación. [...]
Un sistema o un programa de formació dual intenta equilibrar l'educació (a l'escola) i la formació (a l'empresa) per qualificar, educar i socialitzar la generació següent. A banda dels efectes esmentats (qualificació, educació i socialització), sembla que aquesta estructura dual permet que un país assoleixi objectius econòmics (per exemple: creixement econòmic) i objectius socials (per exemple: la integració de joves en el mercat laboral), això explica per què s'intenta desenvolupar o preservar les estructures de la formació dual en diferents països. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.862
Educar, Vol. 53 Núm. 2 (2017) , p. 309-331 (Monográfico)  
4.
20 p, 622.3 KB Patterns, trends and policy processes in Spanish secondary education : multiple streams in a multilevel context / López Sánchez, Eliseo (Universidad Complutense de Madrid) ; Campo, Esther del (Universidad Complutense de Madrid)
Educational policies in Spain have been characterized by conflict and continuous changes to legislation in the Central State. However, Spain is a decentralized State and the Autonomous Communities (regions) are responsible for implementing secondary education. [...]
2014 - 10.17573/ipar.2014.4.a05
International public administration review, Vol. 12 Núm. 4 (2014) , p. 115-132  
5.
26 p, 662.8 KB What Are the Role and Impact of Public-Private Partnerships in Education? A Realist Evaluation of the Chilean Education Quasi-Market / Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociología) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Zancajo, Adrià (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
The superiority of market mechanisms in educational provision is a premise that has received renewed emphasis under the regime of public-private partnerships (PPPs). The central idea of PPPs—enthusiastically embraced by a range of international organizations, development agencies and scholars—is grounded in the assumption that competition between public and private schools is an effective means of promoting education quality and efficiency. [...]
2016
Comparative education review, Vol. 60 Núm. 2 (2016) , p. 223-248  
6.
30 p, 1.0 MB Las desigualdades educativas en el proyecto PISA-2003 : el caso de Cataluña / Ferrer Esteban, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA) ; Castel Baldellou, José Luis ; Ferrer, Ferran
La equidad en el ámbito educativo es uno de los parámetros que caracterizan la evaluación desarrollada por el estudio PISA de la OCDE. En este sentido, la explotación y el análisis de los resultados de PISA es importante en la medida que contribuye a detectar y definir aquellos elementos y aspectos del sistema educativo que inhiben o fomentan las situaciones de desigualdad educativa. [...]
One of the elements which characterizes the assessment practice undertaken by the PISA study of the OECD is that of equity in the educational realm. Thus, the use and analysis of PISA outcomes become relevant as they contribute to detect and define those elements and issues proper of education systems which inhibit or promote situations of educational inequality. [...]

2006
Revista de educación (Madrid), Número Extra (2006) , p. 399-428  
7.
28 p, 667.8 KB Los factores del abandono educativo temprano. España en el marco europeo / Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Benito, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Equitat
En el año 2007 un 31% de los jóvenes españoles de entre 18 y 24 años no había completado con éxito los estudios secundarios postobligatorios, un porcentaje quince puntos por encima de la media de la UE-27. [...]
In 2007, 31% of Spanish youth aged 18 and 24 had not completed upper secondary education, a percentage which is fifteen points higher than the EU-27 average. This article aims to examine the ability of certain contextual factors to explain the levels of school dropout, assessing at the same time the margin for intervention which educational policies still have to tackle this problem. [...]

2010
Revista de educación (Madrid), Num. extra (2010) , p. 65-92  
8.
16 p, 106.4 KB Two or three vocational training pathways? An assessment and the current situation in Spain / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
This article outlines the development of vocational training in Spain through the provisions of the major education Laws of 1970, 1990 and 2002. It discusses the extent to which vocational training has been introduced into the education system, i. [...]
2006
European journal of vocational training, Vol. 1 Núm. 37 (2006) , p. 52-67  
9.
19 p, 159.4 KB Veinte años de prácticas de coordinación universitaria. De la Ley de Educación Superior a las medidas adoptadas por los gobiernos de Néstor Kirchner y Cristina Fernández (Argentina, 1995-2014). Una propuesta de problematización / Rodríguez, Laura Roberta (Universidad Nacional de Luján (Argentina))
El ensayo presenta algunos ejes para el análisis de las transformaciones del gobierno y la coordinación universitaria «realmente existente» en Argentina a partir de la sanción de la Ley de Educación Superior 24. [...]
L'assaig presenta alguns eixos per analitzar les transformacions del govern i la coordinació universitària «realment existent» a l'Argentina a partir de la sanció de la Llei d'Educació Superior 24. [...]
Various significant aspects of the "actually existing" university coordination system are analysed, starting from the passing of the Ley de Educacion Superior 24. 521/95 (LES) in Argentina. Certain regulations and practices involving the Ministry of Education and the Consejo Interuniversitario Nacional, formed by the presidents of public universities, are taken into consideration. [...]

2016 - 10.5565/rev/educar.718
Educar, Vol. 52 Núm. 2 (2016) , p. 359-377 (Monográfico)  
10.
26 p, 328.1 KB El contexto de enseñanza un elemento fundamental en la implementación de innovaciones pedagógicas relacionadas con los Créditos Europeos / Masjuan, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Elias Andreu, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
La finalidad de este artículo es mostrar el resultado de un trabajo de investigación sobre las actitudes, conductas y valoraciones de los estudiantes que participaron en una prueba piloto, sobre el proceso de incorporación al Espacio Europeo de Educación Superior. [...]
The aim of this paper is to show the results of a piece of research about attitudes, behaviours and assessments expressed by university students who participated in a pilot experience, about the process of European reform implementation. [...]

2009
Revista complutense de educación, Vol. 20 Núm. 2 (2009) , p. 355-380  

Articles : 25 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Research literature 2 records found  
1.
14 p, 2.0 MB Sistemes de gestió de continguts i Wordpress : les claus del sector / Quijorna Pérez, Cristian ; Vanrell i Martorell, Maria Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Els Sistemes de Gestió de Continguts, o CMS, estan augmentant la seva presència al mercat d'una forma molt destacada en els últims anys. Cada vegada són més les empreses i particulars que han decidit apostar per aquest tipus de frameworks per a implementar els seus llocs i plataformes web. [...]
The Content Management System, or CMS, are increasing their market presence in a very prominent in recent years. More and more companies and individuals who have decided to opt for this type of frameworks to implement their web sites and platforms. [...]
Los Sistemas de Gestión de Contenidos o CMS están aumentado su presencia en el mercado de una forma destacada en los últimos años. Cada vez son más las empresas y particulares que han decidido apostar por este tipo de frameworks para implementar sus sitios y plataformas web. [...]

2016-06-27
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
10 p, 877.9 KB Plataforma de gamificació per educació superior / Bruno Sanchez, Gerard ; Robles, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest treball he après i aplicat conceptes de gamificació amb l'objectiu de desenvolupar una part important d'una plataforma de gamificació per educació superior, el TOP Enginyeria. La motivació d'aquest desenvolupament ha sigut el decrement de la nota mitjana dels estudiants del Grau en Enginyeria Informàtica causat en part per la seva desmotivació. [...]
The aim on this project is to develop a gamification platform for college students in order to motivate them and increase their marks. During this period I have learned and applied gamification concepts to achieve this objectiuve and build this site. [...]
En este trabajo he aprendido y aplicado conceptos de gamificación con el objetivo de desarrollar una parte importante de una plataforma de gamificación para la educación superior, el TOP Enginyeria. [...]

2016-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  

Graphic and multimedia documents 11 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
1 p, 191.7 KB Cortes transversales. Fotografías 12a-12d, 22a-22d / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Rutllant Labeaga, Josep ; López Béjar, Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
La observación y estudio de cortes anatómicos facilitan la adquisición de una vision tridimensional de la estructura del organismo animal. Se incluyen cuatro secciones transversales realizadas a distintos niveles del miembro torácico, y otras cuatro secciones del miembro pelviano.
2015 (Atlas de los músculos del perro I: Miembros torácico y pelviano)
8 documents
2.
1 p, 103.7 KB Tarso / Autopodo. Fotografías 20a-20d, 21a-21g / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Rutllant Labeaga, Josep ; López Béjar, Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El autopodo pelviano contiene un grupo propio de pequeños músculos cuyos vientres se disponen en las caras dorsal y, sobre todo, plantar de la región metatarsiana. Su acción complementa a la de los músculos extensores y flexores de los dedos situados en la región de la pierna, cuyos tendones recorren también las caras dorsal y plantar del autopodo.
2015 (Atlas de los músculos del perro I: Miembros torácico y pelviano)
11 documents
3.
1 p, 89.4 KB Músculos de la pierna. Fotografías 18a-18e, 19a-19e / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Rutllant Labeaga, Josep ; López Béjar, Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Los músculos de la pierna se originan en la parte distal del fémur o en la parte proximal de tibia y peroné. Sus vientres cubren los huesos de la pierna craneal, lateral y caudalmente. Presentan largos tendones, que se insertan en los huesos del tarso, en los metatarsianos o en las falanges. [...]
2015 (Atlas de los músculos del perro I: Miembros torácico y pelviano)
10 documents
4.
1 p, 190.2 KB Músculos del muslo. Fotografías 15a-15m, 16a-16h, 17a-17c / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Rutllant Labeaga, Josep ; López Béjar, Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Los músculos caudales del muslo tienen largos vientres que se insertan muy distalmente, lo que les permite actuar simultáneamente tanto sobre la cadera como sobre la rodilla e incluso sobre el tarso. [...]
2015 (Atlas de los músculos del perro I: Miembros torácico y pelviano)
22 documents
5.
1 p, 262.4 KB Músculos de la cadera. Grupo externo y grupo profundo. Fotografías 14a-14i / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Rutllant Labeaga, Josep ; López Béjar, Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Los músculos de la cadera son numerosos y, en general, potentes. Se organizan en cuatro grupos bien diferenciados: Músculos externos de la cadera, músculos caudales del muslo, músculos mediales del muslo y músculos profundos de la cadera.
2015 (Atlas de los músculos del perro I: Miembros torácico y pelviano)
8 documents
6.
1 p, 161.1 KB Músculos de la cintura pélvica. Fotografías 13a-13c / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Rutllant Labeaga, Josep ; López Béjar, Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Los tres músculos del grupo se originan en la superficie ventral de las vértebras lumbares y se insertan en el ilion o en la parte proximal del fémur. Por su posición reciben también el nombre de músculos sublumbares.
2015 (Atlas de los músculos del perro I: Miembros torácico y pelviano)
3 documents
7.
1 p, 128.4 KB Carpo / Autopodo / Dedo. Fotografías 8a-8d, 10a-10g, 11a-11c / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Rutllant Labeaga, Josep ; López Béjar, Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
La cara palmar de la mano contiene un grupo propio de pequeños músculos cuyos vientres se disponen en la región metacarpiana. Su acción complementa a la de los músculos extensores y flexores de los dedos situados en la región del antebrazo, cuyos tendones recorren las caras dorsal y palmar del autopodo.
2015 (Atlas de los músculos del perro I: Miembros torácico y pelviano)
14 documents
8.
1 p, 158.4 KB Músculos del antebrazo. Fotografías 7a-7g, 9a-9f / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Rutllant Labeaga, Josep ; López Béjar, Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Los músculos del antebrazo conforman varios grupos funcionales. El grupo de músculos supinadores y pronadores actúa sobre las articulaciones radiocubitales proximal y distal, permitiendo movimientos de rotación externa e interna del radio alrededor del cúbito. [...]
2015 (Atlas de los músculos del perro I: Miembros torácico y pelviano)
13 documents
9.
1 p, 166.4 KB Músculos del codo. Fotografías 5a-5c, 6a-6c / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Rutllant Labeaga, Josep ; López Béjar, Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Los músculos del codo se disponen rodeando al húmero casi totalmente. Se originan en el propio húmero, e incluso algunos de ellos en la escápula, y se insertan en las partes proximales del cúbito y radio. [...]
2015 (Atlas de los músculos del perro I: Miembros torácico y pelviano)
6 documents
10.
1 p, 173.7 KB Músculos del hombro. Fotografías 2a-2f ; 3a-3e ; 4a / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Rutllant Labeaga, Josep ; López Béjar, Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Los músculos del hombro se originan en la escápula, a la que cubren casi en su totalidad, y se insertan en la parte proximal del húmero. Se consideran un grupo lateral, cuyos componentes se sitúan lateralmente a la articulación, y un grupo medial, dispuesto medialmente.
2015 (Atlas de los músculos del perro I: Miembros torácico y pelviano)
12 documents

Graphic and multimedia documents : 11 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.