Resultats globals: 1,023 registres trobats en 0.04 segons.
Materials de curs, 3 registres trobats
Llibres i col·leccions, 11 registres trobats
Documents de recerca, 48 registres trobats
Articles, 877 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 56 registres trobats
Documents gràfics, 29 registres trobats
Materials de curs 3 registres trobats  
1.
7 p, 585.7 KB Writing education at University / Serra, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Redmond, Peter traductor ; Dyke, Stuart traductor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües ; Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se amb eficàcia dins l'àmbit de l'educació.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case education) for teachers and students.

Universitat Autònoma de Barcelona 2016 (Guides for writing in specific disciplines)  
2.
36 p, 5.3 MB A World of Diversity / Marga Adrover ; Maria Carrasco ; Oriol Pallarés, dir. ; M. Rosa Batlle, dir. ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
In this teaching unit, students are going to reflect on and discuss about world’s diversity. They will set out on a discovery trip through the 5 continents in order to discover how young people live; the issues that affect their way of life and how much the place you are born affects your outcome in life.
Content and Language Integrated Learning. Semiimmersió 2012 (Learning English in Content-Rich Classrooms ; 2)
2 documents
3.
41 p, 3.6 MB Nothing is what it seems / Morales Herrero, Rocío ; Villagrasa Valdivieso, Núria ; Malonda Mena, Anna, dir. ; Lobo Vírseda, María José, dir. ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Stereotypes are false ideas about social groups that we can find in our day-to-day, and they are usually related to prejudices and discrimination. In this lesson you will learn to become aware of them in different contexts, and you will work in teams to perform an oral presentation to show your classmates an example of stereotypes.
Content and Language Integrated Learning. Semiimmersió 2012 (Learning English in Content-Rich Classrooms ; 2)
23 documents

Llibres i col·leccions 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
25 p, 1.8 MB Educació olímpica / Müller, Norbert, 1946-
La lliçó es centra en els orígens de l'Olimpisme i l'Educació Olímpica i el seu desnvolupament al llarg del segle XX, enfrontant-se a dues Guerres Mundials, la Guerra Freda i la cada vegada major comercialització dels Jocs Olímpics i l'esport en general. [...]
La lección se centra en los orígenes del Olimpismo y la Educación Olímpica y su desarrollo a lo largo del siglo XX, enfrontándose a dos Guerras Mundiales, la Guerra Fría y la cada vez mayor comercialización de los Juegos Olímpicos y el deporte en general. [...]
This lecture focuses on the origins of Olympism and Olympic education and their development through the XX century in the face of two World Wars, the Cold War and the increasing commercialization of the Olympic Games and sport in general. [...]

Bellaterra: Centre d'Estudis Olímpics i de l'Esport de la UAB, 2010 (Lliçons universitàries, 17)
3 documents
2.
15 p, 207.0 KB Global Solutions for Global Poverty? : The World Bank Education Policy and the Anti-Poverty Agenda / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
During the last decades the World Bank (WB) has been without any doubt the most significant subject of globalisation processes in education and development. Political and economic transformations have transformed the Breton Woods institutions as actors with the ability to shape and even impose agendas to less developed countries. [...]
Rotterdam Sense Publishers 2009 (Educational Futures: Rethinking Theory and Practice ; 32)
Re-Reading Education Policies, 2009, p. 96-111  
3.
9 p, 150.2 KB Emotions and Rationality in Political Consciousness / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
I am an academic working in social sciences with a clear objective of doing useful work with a view to improving social justice. That’s what definetely gives more meaning to my professional life. I think that to do that today means unavoidably doing critical work. [...]
Rotterdam Sense Publishers 2011 (Comparative and International Education ; 9)
Educators in the Mediterranean......up close and personal: critical voices from South Europe and the MENA region, 2011, p. 163-171  
4.
18 p, 339.9 KB "All Things Being Equal?" : policy options, shortfalls, and absences in the World Bank education strategy 2020 / Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
The World Bank’s new education sector strategy (World Bank Education Strategy 2020, hereafter referred to as WBES 2020) establishes the guidelines for new education priorities in low-income contexts for the coming decade. [...]
Rotterdam Sense Publishers 2012 (Comparative and International Education ; 14)
World Bank and education: critiques and alternatives, 2012, p. 125-142  
5.
19 p, 139.9 KB El dret a l’educació a Catalunya : significat i vulneracions / Bonal, Xavier (Adjunt al Síndic de Greuges per a la defensa dels drets dels infants) ; Albaigés, Bernat (Assessor de l’àrea d’infància i educació del Síndic de Greuges)
Societat catalana. Associació Catalana de Sociologia 2009 (Anuari)
Anuari 2009, 2009  
6.
7 p, 585.7 KB Writing education at University / Serra, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Redmond, Peter traductor ; Dyke, Stuart traductor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües ; Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se amb eficàcia dins l'àmbit de l'educació.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case education) for teachers and students.

Universitat Autònoma de Barcelona 2016 (Guides for writing in specific disciplines)  
7.
51 p, 657.9 KB New and Emerging issues in vocational education and training research beyond 2010 / Béduwé, Catherine (Université des sciences sociales de Toulouse) ; Germe, Jean-François (Ecole doctorale Entreprise, Travail, Emploi) ; Leney, Tom ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Poumay, Marianne (Université de Liège) ; Armstrong, Russell
This paper is a cooperation between researchers from three areas of vocational education and training (VET) and lifelong learning research. It aims to identify several new and emerging issues that will be crucially relevant to VET research in the post-Lisbon decade. [...]
Luxembourg Office for Official Publications of the European Communities 2009 (CEDEFOP reference series; 70)
Modernising vocational education and training. Fourth report on vocational training research in Europe: background report, 2009, p. 15-65  
8.
9 p, 56.3 KB Education/employment interfaces. Skills and statistical coverage / Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Guillem, Sala (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball)
Luxembourg : Office for Oficial Publications of the European Communities, 2000
Education and training statistics and the functioning of labour markets, 2000, p. 162-170  
9.
325 p, 8.5 MB Computer based learning in ScienceCBLIS 2012 Conference Proceedings. Learning Science in the Society of Computers / Pintó, R. (Roser) , ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Learning Science in the Society of Computers International Conference : (10a : 2012 : Barcelona) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Since the first conference held in Vienna in 1993, the CBLIS has become an international forum to share and exchange ideas about teaching and learning Science with computers, to deepen the construction and development of new educational models and to elaborate contributions to both theoretical and practical in the field of computer-based Science teaching and learning. [...]
Barcelona : CRECIM , 2012  
10.
8 p, 236.7 KB The uses of Interactive Whiteboard in a science laboratory / Bozzo, Giacomo (Universitá della Calabria) ; Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
In the last ten years several studies were conducted about the educational use of interactive whiteboard (IWB) in teaching and learning activities, showing different advantages introduced by this technology and analysing different implications for teachers (both from technical and pedagogical point of view). [...]
2015
GIREP-MPTL International Conference on Teaching/Learning Physics Proceedings, p. 549-558  

Llibres i col·leccions : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 48 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
8 p, 940.6 KB Blockchain per l'educació / Arcas Sanz, Joan Manel ; Duran Cals, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La tecnologia Blockchain o de cadena de blocs va sorgir com a suport de la xarxa de monedes virtuals Bitcoin, però amb la recent aparició dels Smart Contracts existeix la possibilitat de crear infinitud d'aplicacions que funcionin de manera distribuïda i sense la necessitat d'entitats intermediàries. [...]
Blockchain technology emerged as a support for the Bitcoin cryptocurrency network, but with the recent appearance of Smart Contracts there is the possibility to create infinity of applications that work in a distributed way and without the need for intermediate entities. [...]
La tecnología Blockchain o de cadena de bloques surgió como soporte de la red de monedas virtuales Bitcoin, pero con la reciente aparición de los Smart Contracts existe la posibilidad de crear infinidad de aplicaciones que funcionen de manera distribuida y sin la necesidad de entidades intermediarias. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
14 p, 519.9 KB Gamification tool for higher education / Menendez Buitrago, Juan ; Robles, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
In this project I have developed a basic gamification web-based tool that helps teachers apply gamification elements to their courses activities and keep track of them in an easy way. The development is focused on the back-end features, mainly the database design and the relations between as many gamification elements as possible. [...]
En aquest projecte he desenvolupat una eina de gamificació basada en la web que ajudi els professors a aplicar conceptes de gamificació en les activitats de les seves assignatures i a fer un seguiment d'un manera senzilla. [...]
En este proyecto he desarrollado una herramienta de gamificación basada en la web que ayude a los profesores a aplicar conceptos de gamificación en las actividades de sus asignaturas y a hacer un seguimiento de una manera sencilla. [...]

2017-06-29
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
56 p, 612.7 KB Supporting Teen Families : An Assessment of Youth Childbearing in Australia and Early Interventions to Improve Education Outcomes of Young Parents / Hoffmann, Heidi (University of Queensland) ; Vidal, Sergi (Centre d'Estudis Demogràfics)
In this report, we reviewed recent research on teenage pregnancy and parenthood in Australia, and found that adolescent parenthood is more prevalent in non-urban Australia and among Indigenous Australians, and is related to severe and multiple disadvantage that pre-existed childbearing. [...]
Life Course Centre 2017 (LCC Working paper Series)  
4.
26 p, 527.8 KB Olimpisme a les escoles : l'educació olímpica com a centre en l'educació de valors / Binder, Deanna
Per tal de comprendre l'Olimpisme tal com s'articula en els principis fonamentals de la Carta Olímpica, és fonamental tenir en compte la crida que fa a la importància del mandat educatiu dels Jocs Olímpics. [...]
Para comprender el Olimpismo como se articula en los principios fundamentales de la Carta Olímpica es fundamental tener en cuenta el llamamiento que hace a la importancia del mandato educativo de los Juegos Olímpicos. [...]
Fundamental to the understanding of Olympism – as articulated in the fundamental principles of the Olympic Charter – is its call for an emphasis on the educational mandate of the Olympic Games. This is a values education mandate. [...]

Bellaterra: Centre d'Estudis Olímpics i de l'Esport de la UAB, 2010 (Lliçons universitàries, 16)
3 documents
5.
47 p, 780.5 KB La bombolla immobiliària espanyola des d'una perspectiva de finances conductistes / Fernández Ortega, Alejandro ; Montllor Serrats, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
La bombolla immobiliària espanyola ha estat objecte de molts debats. Tot i així, les anàlisis que s’han realitzat sobre la mateixa s’han recolzat, majoritàriament, en pressupòsits objectius, és a dir, en una descripció del fenomen que no tenia en compte l’actuació individual i col·lectiva dels individus. [...]
La burbuja inmobiliaria española ha sido objeto de muchos debates. Aun así, los análisis que se han realizado sobre la misma se han apoyado, mayoritariamente, en presupuestos objetivos, es decir, en una descripción del fenómeno que no tenía en cuenta la actuación individual y colectiva de los individuos. [...]
The Spanish housing bubble has been a recipient of a lot of debates. Even so, the analyses conducted about it have been supported mainly by objective causes. That is to say, in a description of the phenomenon that did not keep the individual and collective actions in mind. [...]

2016
Graduat o Graduada en Administració i Direcció d'Empreses i Graduat o Graduada en Dret [994]
2 documents
6.
38 p, 1.2 MB The impact of education on the demographic dividend / Rentería Pérez, Elisenda (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Souto, Guadalupe (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Mejía-Guevara, Iván (Harvard Center for Population and Development Studies) ; Patxot, Concepció (Universitat de Barcelona)
The impact of population structure on economic growth has been studied in recent decades using different methods to estimate the so-called demographic dividend. Besides, education has been pointed out as a key factor in economic growth. [...]
European Commission 2016  
7.
14 p, 2.0 MB Sistemes de gestió de continguts i Wordpress : les claus del sector / Quijorna Pérez, Cristian ; Vanrell i Martorell, Maria Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Els Sistemes de Gestió de Continguts, o CMS, estan augmentant la seva presència al mercat d'una forma molt destacada en els últims anys. Cada vegada són més les empreses i particulars que han decidit apostar per aquest tipus de frameworks per a implementar els seus llocs i plataformes web. [...]
The Content Management System, or CMS, are increasing their market presence in a very prominent in recent years. More and more companies and individuals who have decided to opt for this type of frameworks to implement their web sites and platforms. [...]
Los Sistemas de Gestión de Contenidos o CMS están aumentado su presencia en el mercado de una forma destacada en los últimos años. Cada vez son más las empresas y particulares que han decidido apostar por este tipo de frameworks para implementar sus sitios y plataformas web. [...]

2016-06-27
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
10 p, 877.9 KB Plataforma de gamificació per educació superior / Bruno Sanchez, Gerard ; Robles, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest treball he après i aplicat conceptes de gamificació amb l'objectiu de desenvolupar una part important d'una plataforma de gamificació per educació superior, el TOP Enginyeria. La motivació d'aquest desenvolupament ha sigut el decrement de la nota mitjana dels estudiants del Grau en Enginyeria Informàtica causat en part per la seva desmotivació. [...]
The aim on this project is to develop a gamification platform for college students in order to motivate them and increase their marks. During this period I have learned and applied gamification concepts to achieve this objectiuve and build this site. [...]
En este trabajo he aprendido y aplicado conceptos de gamificación con el objetivo de desarrollar una parte importante de una plataforma de gamificación para la educación superior, el TOP Enginyeria. [...]

2016-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
9.
10 p, 1.3 MB Disseny d'una activitat pedagògica musical amb visió per computador / Sans Pena, Jordi ; Fornés Bisquerra, Alicia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Vilariño Freire, Fernando Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En un nou intent d'apropar la tecnologia a la societat i, més específicament, a les aules, en aquest projecte s'ha dissenyat i creat, amb la col·laboració de l'Escola de Música de Sant Cugat, un prototipus d'activitat didàctica enfocada a l'aprenentatge musical. [...]
In a new attempt to bring technology to society and, more specifically, to classrooms, a prototype of educational activity focused in musical learning has been designed and created, with the collaboration of Sant Cugat's music school. [...]
En un nuevo intento de acercar la tecnología a la sociedad y, más específicamente, a las clases, en este proyecto se ha diseñado y creado, con la colaboración de la Escola de Música de Sant Cugat, un prototipo de actividad didáctica enfocada al aprendizaje musical. [...]

2016-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
57 p, 746.8 KB Translating the translator : translation and analysis of the book 'Me ve con el corazón', by Ángel Gómez Mesonero / Gómez Sentís, Oriol ; Rolph, Deborah, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
This TFG focuses on translation and reflexion. Oriol Gómez Sentís, blind since birth, translates the book that his father wrote. The book discusses many topics including feelings and emotions, education, blindness and other complications, as well as the good aspects. [...]
L’Oriol Gómez Sentís, invident des del seu naixement, tradueix a l’anglès el llibre que va escriure el seu pare. El llibre tracta temes com els sentiments i emocions, la educación, la ceguesa, complicacions, frustracions i els bons moments. [...]
Oriol Gómez Sentís, invidente desde nacimiento, traduce al inglés el libro que escribió su padre. El libro trata temas como los sentimientos y emociones, la educación, la ceguera, complicaciones y frustraciones y buenos momentos. [...]

2016
Traducció i Interpretació [1202]  

Documents de recerca : 48 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Articles 877 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 921.4 KB Design Thinking en STEAM / Albalat Martínez, Ana (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
El Design Thinking és una estratègia de pensament creatiu que situa en el centre del procés a l'usuari de la solució a implementar. Donada la seva flexibilitat i facilitat d'adaptació a diferents propostes, al llarg dels últims dos anys ha estat una metodologia utilitzada en el meu dia a dia en l'aula, obtenint bons resultats degut a l'increment de la motivació dels alumnes per la seva participació més activa apropant-los a les STEAM.
Design Thinking is a strategy for creative thinking that situates the user in the centre of the solution to be implemented. Because of its flexibility and its easy adaptation to different proposals, this methodology has been used in my school daily life during the two last years. [...]

Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 34 (2017) , p. 29-34 (El Racó STEAM)  
2.
20 p, 304.9 KB Portafolio de acción-reflexión : estrategia promotora de la investigación en la educación superior / Deliyore-Vega, María del Rocío (Universidad de Costa Rica)
Este artículo muestra los resultados obtenidos al determinar la pertinencia del portafolio de acción-reflexión como estrategia innovadora en la educación superior. Dicha estrategia se diseña inspirada en los principios de investigación-acción en la práctica pedagógica. [...]
concluye que el portafolio de acción-reflexión genera cambios profundos en el desarrollo profesional y personal de las participantes. En este sentido, alienta la presencia de valores de cooperación, compromiso, diálogo y sentido crítico.
Aquest article mostra els resultats obtinguts en determinar la pertinència del portafoli d’acció-reflexió com a estratègia innovadora en l’educació superior. Aquesta estratègia es dissenya inspirada en els principis d’investigació-acció de la pràctica pedagògica. [...]
This article examines the results of determining the pertinence of the action-reflection portfolio as an innovative strategy in higher education based on the principles of action research in educational practice. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.778
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 165-184 (Temas de investigación)  
3.
21 p, 414.2 KB La gimnástica o escuela de la juventud (1807) : primer libro de educación física escolar y génesis de un discurso pedagógico / Llorens Campins, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
A partir del primer libro que llegó a España de Educación Física La gimnástica o escuela de la juventud (1807), traducción de la versión francesa realizada en 1803 por A. Amar Durivier y L. F. [...]
From the first book on Physical Education to arrive in Spain, La gimnástica o escuela de la juventud (1807), translated from the French version written in 1803 by A. Amar Durivier and L. F. Jauffret, this article presents an analsis of the deconstructive content in order to recognise the ideological discourse on which it rests. [...]

2017
Revista de investigación en educación, Núm. 15, vol. 2 (2017) , p. 122-139  
4.
23 p, 329.9 KB Filantropía, educación y fútbol : la obra benéfica de Max Bembo en Barcelona (1907-1922) / Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
El siglo pasado ha sido considerado como el de los derechos de la infancia. A principios del siglo XX el desarrollo económico, industrial y cultural de la ciudad de Barcelona conlleva una importantísima transformación urbana cuyos efectos se hacen sentir en una densa concentración de la población obrera que tiene que hacer frente a una multitud de penurias y desigualdades sociales. [...]
The last century has been considered as the rights of children. At the beginning of the twentieth century the economic, industrial and cultural development of the city of Barcelona entails a very important urban transformation whose effects are felt in a dense concentration of the working population that has to face a multitude of hardships and social inequalities. [...]

2017 - 10.15366/riejs2017.6.2.011
Revista Internacional de Educación para la Justicia Social, Vol. 6, núm. 2 (2017) , p. 177-199  
5.
8 p, 325.0 KB Necesidades psicológicas básicas, motivación y compromiso en educación física / Cuevas Campos, Ricardo (Universidad de Castilla-La Mancha. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal) ; García-Calvo, Tomás (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; González, Juan (Universidad de Granada) ; Fernández-Bustos, Juan Gregorio (Universidad de Castilla-La Mancha. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal)
Tomando como marco la teoría de la autodeterminación, el objetivo del presente estudio fue analizar las relaciones entre satisfacción y frustración de las tres necesidades psicológicas básicas (autonomía, competencia y relación), la motivación autónoma, la motivación controlada y el compromiso agéntico en estudiantes adolescentes (n = 377) en el contexto de educación física. [...]
Using self-determination theory, the principal objective of the study was to analyze the relations between basic need satisfaction and thwarting, autonomous and controlled motivation, and agentic engagement in adolescent (n = 377) in physical education context. [...]

2018
Revista de psicología del deporte, Vol. 27 Núm. 1 (2018) , p. 97-104 (Artículos)  
6.
10 p, 507.3 KB Validación del Cuestionario de Inteligencia Emocional en Educación Física / Cecchini Estrada, José Antonio (Universidad de Oviedo) ; Méndez-Giménez, Antonio (Universidad de Oviedo) ; García-Romero, Cristina (Universidad de Oviedo)
El objetivo fue adaptar y validar el Cuestionario de Inteligencia Emocional en el Deporte de Arruza, González, Palacios, Arribas y Telletxea (2013) al contexto de la Educación Física. La muestra estuvo formada por 1689 (52. [...]
The aim was to adapt and validate the Emotional Intelligence Sports Questionnaire by Arruza, González, Palacios, Arribas y Telletxea (2013) at the Physical Education context. The sample was comprised of 1689 (52. [...]

2018
Revista de psicología del deporte, Vol. 27 Núm. 1 (2018) , p. 87-96 (Artículos)  
7.
9 p, 290.8 KB Rendimiento académico y su relación con niveles de actividad física y de condición física en adolescentes / Pertusa, Germán (Universidad Camilo José Cela) ; Sanz-Frías, Daniel (Universidad Camilo José Cela) ; Salinero, Juan José (Universidad Camilo José Cela) ; Pérez-González, Benito (Universidad Camilo José Cela) ; Garcia-Pastor, Teresa (Universidad Camilo José Cela)
El objetivo del estudio fue determinar si existe una relación entre los hábitos de actividad física (HAF) y el nivel de condición física sobre el rendimiento académico en alumnos de Segundo Ciclo de Educación Secundaria de Leganés. [...]
The aim of the study was to determine whether there is a relationship between the physical activity level and fitness condition over the academic performance of secondary school students in Leganes. The sample consisted of 1348 adolescents of both sexes aged between 14 and 18 years (M =15. [...]

2018
Revista de psicología del deporte, Vol. 27 Núm. 1 (2018) , p. 125-130 (Artículos)  
8.
22 p, 182.6 KB Falange y educación : el SEPEM y el debate sobre el bachillerato en los años cuarenta / Canales Serrano, Antonio Francisco (Universidad de La Laguna)
Este artículo estudia los planteamientos y la actuación falangista en la enseñanza media durante el primer franquismo. La principal plataforma en este ámbito para los falangistas fue el Servicio Español de Profesorado de Enseñanza Media, integrado en la Delegación Nacional de Educación del Partido, que aspiraba a encuadrar al profesorado de enseñanza media, tanto oficial como privado. [...]
This article studies the positions and activities of the Falange in secondary education during the first Francoism. The main falangist platform in this area was the Servicio Español del Profesorado de Enseñanza Media, integrated in the Delegación Nacional de Educación of the Party, which aspired to control secondary education teachers, both official and private. [...]

2012 - 10.5944/educxx1.15.1.157
Educación XX1, Vol. 15 Núm. 1 (2012) , p. 219-239  
9.
18 p, 620.1 KB Redes de acción socioeducativa contra la pobreza infantil. Evaluación de la percepción de impacto del programa CaixaProinfancia / Longás Mayayo, Jordi (Universitat Ramon Llull) ; Querol Duran, Roser de (Universitat Ramon Llull) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Riera, Jordi (Universitat Ramon Llull) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El programa CaixaProinfancia busca la promoción de la infancia y las familias en situación de pobreza y vulnerabilidad en España desde una acción social y educativa integral. Esta acción multidimensional se coordina y provee mediante la organización de redes socio-educativas territoriales. [...]
The CaixaProinfancia program seeks the promotion of children and families in poverty and vulnerability in Spain from a social and educative action. This multidimensional action is coordinated and provided by the organization of local socio-educational networks. [...]

2018 - 10.21703/rexe.Especial2_20181111286
REXE. Revista de Estudios y Experiencias en Educación, Vol. 2, núm. 1 (2018) , p. 109-126  
10.
21 p, 629.9 KB Historias que transforman : narrativas en el aula / Aguirre García-Carpintero, Arecia (Universitat Jaume I. Departament d'Educació) ; Doménech Vidal, Ana (Universitat Jaume I)
El presente estudio se llevó a cabo en un centro de educación secundaria de Castellón, concretamente en el ciclo formativo de grado superior en integración social. Tras la elaboración y la edición del libro de historias de vida de mujeres migrantes, lesbianas y bisexuales (Equipo Encontrando Vidas, 2012), se diseñó una unidad didáctica utilizando las narraciones como recurso pedagógico en la asignatura de habilidades de autonomía personal y social. [...]
El present estudi es va dur a terme en un centre d'educació secundària de Castelló, concretament al cicle formatiu del grau superior d'integració social. Després d'haver elaborat i editat el llibre d'històries de vida de dones migrants, lesbianes i bisexuals (Equipo Encontrando Vidas, 2012), es va dissenyar una unitat didàctica emprant les narracions com a recurs pedagògic en l'assignatura d'habilitats d'autonomia personal i social. [...]
This study was conducted in a secondary school of Castellón, Spain; specifically in a higher vocational education and training course in social integration. Following the drafting and editing of a book of life stories of women, migrants, lesbians and bisexuals, a teaching unit was designed to use the stories as a teaching resource in the subject "Personal and Social Autonomy Skills". [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.916
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 123-143 (Monográfico)  

Articles : 877 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 56 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 951.3 KB Strengtheningthe ways of mathematize of the Mapuche people at the school / Huencho, Anahí (Pontificia Universidad Católica de Chile)
2017
International Mathematics Education and Society Conference (MES 9). Volos, Grècia, : 2017  
2.
19 p, 1.0 MB La autopercepción de las capacidades de los estudiantes según su origen social / Torrents, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
The paper presented here correspond an analysis of students' beliefs about their abilities in the educational environment. We get a sample of around 2. 000 students studying 4th ESO (last year of compulsory education in Spain) in 2013-14 in Barcelona. [...]
2015
Conferencia Ibérica de Sociología de la Educación. Lisboa, Portugal, 1a : 2015
2 documents
3.
14 p, 663.1 KB How graduates assess their studies. The influence of employment itinerary on the assessment of formation received and employability / Sánchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Navarro Cendejas, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
2012
Conferència Joves i Societats a Europa i a la Mediterrània. Catalunya, 6a: 2012  
4.
27 p, 760.2 KB Students' pathways through higher education in the United Kingdom and Spain: a comparative analysis / Sánchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
2014
Workshop Warwick Institute for Employment Research. University of Warwick, Regne Unit, : 2014  
5.
1 p, 305.5 KB Cogenerative dialogues as a tool for evaluation in education for sustainability: empowering community actors through join reflection on practice / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
The focus of the collaboration is the evaluation of education for sustainability activities which are part of a local ES program offered by the municipality of Sant Cugat del Vallès. The principles that act as background of this evaluation are the following: (a) the evaluation as an inclusive activity that takes into account the diversity of community actors’ views; (b) the learning of life styles more committed towards the sustainability of the planet; and (c) the integration of social, cultural, economical and natural dimensions involved in the problematization of ES activities. [...]
2012
CoDeS Working Conference “Collaboration of Community and School for Sustainable Development”. Viena, Austria, : 2012  
6.
6 p, 128.0 KB School agroecology as a motor for community and land transformation: a case study on the collaboration among community actors to promote education for sustainability school networks / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Llerena del Castillo, Germán (Universitat Autònoma de Barcelona)
The Science Education Department from the Autonomous University of Barcelona (UAB) and the local administration of the Sant Cugat del Vallès municipality in Catalonia, Spain have been collaborating for the last seven years through the program School Agenda 21 to promote education for sustainability programs in schools and the community. [...]
2013
European Science Education Research Association (ESERA) Conference. Nicosia, Xipre, 10a : 2013  
7.
7 p, 126.3 KB Collaboration between school and community through school agroecology: a vegetable school garden as a boundary object / Amat, Arnau (Universitat de Vic) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona)
The paper presents a case on how people from different backgrounds work together in a school agroeocology project. This case study is part of a wider project within the European Comenius multilateral network CoDeS (Collaboration of schools and communities for a sustainable development), whose main objective is to foster school community collaboration for sustainability. [...]
2013
European Science Education Research Association (ESERA) Conference. Nicosia, Xipre, 10a : 2013  
8.
6 p, 128.9 KB An analysis of context and learning environment models in science education research and practice / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
The presentation aims at in one hand reviewing different models of “Context” used in context-based science curricula and teaching, in the other hand identifying different views of the concept “Learning environments” as used within science education literature as well as education more generally, and finally establishing relationships between the views of Context and Learning Environments to show their complementarities as the basis for a unified view. [...]
2013
European Science Education Research Association (ESERA) Conference. Nicosia, Xipre, 10a : 2013  
9.
30 p, 9.9 MB Discursive practices in participative design activities in school agroecology. Analysis of the discursive practices of primary school students in the design of an irrigation system for organic school garden / Rekondo Iparragirre, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
2013
World Congress on Environmental Education. Marroc, : 2013  
10.
5 p, 23.1 KB Classroom experiences: a comparison of CLIL in secondary and higher education / Walsh, Mary Louise (Escola Universitària de la Salut i l’Esport) ; Oliva-Girbau, Àngels (Universitat Pompeu Fabra) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 301-305  

Contribucions a jornades i congressos : 56 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics 29 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1 p, 421.5 KB Secciones dorsales. Cabeza. Fotografías D1 a D6 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se incluyen seis secciones dorsales de la cabeza, numeradas del 1 al 6 siguiendo una secuencia de dorsal a ventral. Las secciones incluyen además parte de la región del cuello. Las imágenes se muestran desde un punto de vista dorsal o ventral. [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
17 documents
2.
1 p, 435.4 KB Secciones dorsales. Cuello. Fotografías D7 a D8 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se incluyen dos secciones dorsales del cuello, numeradas del 7 al 8. La sección 7, más dorsal, afecta a las vértebras cervicales. La sección 8, más ventral, incluye a la laringe. Ambas secciones incluyen además la cabeza. [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
4 documents
3.
1 p, 370.4 KB Secciones dorsales. Tronco. Fotografías D9 a D13 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se incluyen cinco secciones dorsales del tronco, numeradas del 9 al 13 siguiendo una secuencia de dorsal a ventral. Se presentan también ampliaciones fotográficas de áreas seleccionadas para mostrar con más detalle las estructuras significativas. [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
26 documents
4.
1 p, 323.5 KB Secciones dorsales (o frontales). Miembro torácico. Fotografías D14 a D19 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se incluyen seis secciones dorsales del miembro torácico, numeradas del 14 al 19, que corresponden a las regiones del hombro (secciones 14 y 15), del codo (secciones 16, 17 y 18) y de la mano (sección 19). [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
8 documents
5.
1 p, 412.9 KB Secciones dorsales (o frontales). Miembro pelviano. Fotografías D20 a D26 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se incluyen siete secciones dorsales del miembro pelviano, numeradas del 20 al 26, que corresponden a las regiones de la cadera (sección 20), de la rodilla (secciones 21 a 24) y del pie (secciones 25 y 26). [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
8 documents
6.
1 p, 416.9 KB Secciones transversales. Cabeza. Fotografías T1 a T7 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se incluyen siete secciones transversales de la cabeza, numeradas del 1 al 7 siguiendo una secuencia rostrocaudal. Se presentan también ampliaciones fotográficas de áreas seleccionadas para mostrar con más detalle las estructuras significativas. [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
21 documents
7.
1 p, 445.9 KB Secciones transversales. Cuello. Fotografías T8 a T15 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se incluyen ocho secciones transversales del cuello, numeradas del 8 al 15 siguiendo una secuencia craneocaudal. Se presentan también ampliaciones fotográficas de áreas seleccionadas para mostrar con más detalle las estructuras significativas. [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
24 documents
8.
1 p, 459.4 KB Secciones transversales. Tórax. Fotografías T16 a T21 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se incluyen seis secciones transversales del tórax, numeradas del 16 al 21 siguiendo una secuencia craneocaudal. Se presentan también ampliaciones fotográficas de áreas seleccionadas para mostrar con más detalle las estructuras significativas. [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
26 documents
9.
1 p, 456.5 KB Secciones transversales. Abdomen Hembra. Fotografías T22 a T30 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se incluyen nueve secciones transversales del abdomen craneal y del abdomen medio de la hembra, numeradas del 22 al 30 siguiendo una secuencia craneocaudal. Se presentan también ampliaciones fotográficas de áreas seleccionadas para mostrar con más detalle las estructuras significativas. [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
34 documents
10.
1 p, 422.3 KB Secciones transversales. Abdomen Macho. Fotografías T22 a T31 / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Se Se incluyen 10 secciones transversales del abdomen craneal y del abdomen medio del macho, numeradas del 22 al 31 siguiendo una secuencia craneocaudal. Se presentan también algunas ampliaciones fotográficas de áreas seleccionadas para mostrar con más detalle las estructuras significativas. [...]
2017 (Atlas de anatomía seccional en el perro)
13 documents

Documents gràfics : 29 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.