Resultats globals: 1,799 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 1,511 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 63 registres trobats
Llibres i col·leccions, 20 registres trobats
Documents de recerca, 158 registres trobats
Materials didàctics, 4 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 43 registres trobats
Articles 1,511 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
11 p, 1.1 MB Evaluation of Happy Sport, an Emotional Education Program for Assertive Conflict Resolution in Sports / Ros Morente, Agnès (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia) ; Farré, Miriam (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Filella, Gemma (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia)
Background: Interpersonal conflicts occur in any kind of social relation, including the field of sports. Proper emotional management can improve athletes' well-being, coexistence, and performance. This study presents the initial results of the gamified emotional education program Happy Sport in a sample of athletes in the field of non-formal education. [...]
2022 - 10.3390/ijerph19052596
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19 (february 2022)  
2.
11 p, 170.3 KB Didáctica de las lenguas, Interculturalidad y Multilingüismo en Educación (DIME) / Fernández Costales, Alberto (Universidad de Oviedo) ; Rodríguez Olay, Lucía (Universidad de Oviedo)
El grupo DIME (Didáctica de las lenguas, Interculturalidad y Multilingüismo en Educación) de la Universidad de Oviedo es un equipo de nueva creación, evaluado favorablemente por la Agencia Estatal de Investigación en 2020. [...]
El grup DIME (Didàctica de les llengües, Interculturalitat i Multilingüisme en Educació) de la Universitat d'Oviedo és un equip de nova creació, avaluat favorablement per l'Agència Estatal de Recerca el 2020. [...]
The DIME group (Language Didactics, Interculturality and Multilingualism in Education) of the University of Oviedo is a newly created team, favorably evaluated by the State Research Agency in 2020. Specifically, the team includes eleven professors from the area of Didactics of Language and Literature (DLL) of the Department of Educational Sciences of the University of Oviedo and two external professors affiliated with the University of Lleida.
O grupo DIME (Didática de Línguas, Interculturalidade e Multilinguismo na Educação) da Universidade de Oviedo é uma equipa recém-criada, avaliada favoravelmente pela Agência de Investigação do Estado em 2020. [...]

2021 - 10.5565/rev/periferia.857
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 26 Núm. 2 (2021) , p. 279-289 (Grupos de investigación)  
3.
16 p, 728.4 KB Youth's literary socialisation practices online : a systematic review of research / Santa María, Luz (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Aliagas, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Rutten, Kris (Ghent University. Department of Educational Sciences)
This systematic research review arises from the need to conceptualise youth's literary socialisation practices in the current digital landscape to advance knowledge in literary education. The broad uses of socialisation in this research area prompted us to define this concept carefully to situate our research questions. [...]
2022 - 10.1016/j.lcsi.2022.100628
Learning, Culture and Social Interaction, Vol. 34 (2022)  
4.
21 p, 1.0 MB Online Chinese Learning : A Case Study of the Use of YouTube Instructional Videos / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Xu, Yanjun (Universitat Autònoma de Barcelona)
YouTube is one of many online platforms that provide good, free learning resources for students of Chinese as a foreign language (CFL). This article aims to explore the role and implications of YouTube videos in CFL education. [...]
2021
Chinese Language Teaching Methodology and Technology, Vol. 4 Núm. 2 (2021)  
5.
13 p, 396.1 KB Microblogging en escenarios curriculares universitarios : el uso de Twitter más allá del encargo docente / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Coromina, Òscar (Universidad de Malmö) ; Pla-Campas, Gil (Universitat de Vic)
El impacto de Twitter se percibe de forma contundente en diferentes ámbitos del desempeño profesional y cotidiano. Combinando métodos cuantitativos y cualitativos se analiza cómo los jóvenes universitarios crean contenidos en Twitter desde el entorno académico, y cómo perciben esta actividad. [...]
The impact of Twitter can be strongly felt across a number of areas of professional and day-to-day life. By combining quantitative and qualitative methods, this article analyzes how young college students create content on Twitter in an academic setting, and how they perceive this content creation. [...]

2021 - 10.24320/redie.2021.23.e20.3565
Revista electrónica de investigación educativa (REDIE), Vol. 23 (2021) , e20  
6.
15 p, 473.6 KB Enseñanza técnico-digital en los estudios de Periodismo en España : hacia una formación híbrida genérica y especializada en lenguajes y formatos / Sánchez-García, Pilar (Universidad de Valladolid) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las transformaciones tecnológicas y, especialmente, el acelerado proceso de digitalización, han cambiado los perfiles y las rutinas productivas de los medios de comunicación. Paralelamente, las universidades han tenido que adaptar sus planes de estudio de Periodismo a las nuevas necesidades formativas. [...]
Technological transformations and, especially, the accelerated process of digitalization have changed the profiles and production routines of the media. At the same time, universities have had to adapt their journalism curricula to new training needs. [...]

2022 - 10.3145/epi.2022.ene.05
El Profesional de la información, Vol. 31 Núm. 1 (2022)  
7.
26 p, 696.6 KB Horizontal inequality in the transition to upper secondary education in Spain / Valdés, Manuel T. (Universidad Complutense de Madrid)
Effectively maintained inequality theory posits that a reduction in vertical inequality following the expansion of a level of education will be compensated by an increase in horizontal inequality. Although this theory has been intensely studied in various countries, it has barely been explored in the Spanish case. [...]
La teoria de la desigualtat efectivament mantinguda postula que la reducció de la desigualtat vertical després de l'expansió d'un nivell educatiu es veurà compensada per un augment de la desigualtat horitzontal. [...]
La teoría de la desigualdad efectivamente mantenida postula que la reducción de la desigualdad vertical tras la expansión de un nivel educativo se verá compensada por un aumento de la desigualdad horizontal. [...]

2022 - 10.5565/rev/papers.2968
Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 2 (2022) , p. e2968 (Artículos)  
8.
24 p, 525.8 KB Desigualdades de clase y acceso a la educación superior en Argentina y Brasil durante una fase expansiva del sistema educativo / Pla, Jesica (Universidad de Buenos Aires) ; Salata, André (Pontificia Universidad Católica de Rio Grande do Sul) ; Salvia, Agustín (Universidad de Buenos Aires) ; Poy, Santiago (Universidad Católica Argentina)
En América Latina, la tasa bruta de matrícula en la educación superior creció fuertemente entre 1990 y la actualidad. ¿En qué medida esta expansión estuvo acompañada por una mayor democratización en las oportunidades de acceso al nivel superior? El artículo examina los cambios en la relación entre el origen social de clase y el acceso a la educación superior por parte de los jóvenes de Argentina y Brasil entre mediados de los noventa y la actualidad. [...]
The gross enrolment rate in higher education has grown strongly in Latin America since the 1990s. To what extent was this expansion accompanied by greater democratization in educational opportunities? This article examines the changes in the educational opportunities of access to higher education regarding to young people's social class origin in Argentina and Brazil between the mid-1990s and the present. [...]

2021
Foro de educación, Vol. 19 Núm. 2 (2021) , p. 69-92  
9.
28 p, 963.3 KB Deconstruyendo y (re)construyendo el juego de "la Bandera" de Baden-Powel / Ros Olmo, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Durante décadas el tradicional juego de «la Bandera» de Robert Baden Powell ha sido portador de códigos nacionalizadores y normas disciplinares de la masculinidad. A través de una interpretación genealógica y deconstructiva de este juego se presenta una hipótesis didáctica teorizante y abierta (sin concretar) para la educación, que trata de invertir la finalidad originaria del citado juego. [...]
For decades, Robert Baden Powell's traditional game of «The Flag» has been the bearer of nationalising codes and disciplinary norms of masculinity. Through a genealogical and deconstructive interpretation of this game, we present a theorising and open didactic hypothesis (without specifying) for education, which tries to invert the original purpose of the game. [...]

2021
Foro de educación, Vol. 19 Núm. 2 (2021) , p. 335-361  
10.
24 p, 354.7 KB Aprendizaje servicio, género y TIC. De la desigualdad de género en las TIC a la generación de vocaciones tecnológicas en el ámbito educativo / Vergés Bosc, Núria (Universitat de Barcelona) ; Freud, Leon (Universitat de Barcelona) ; Camps Calvet, Clara (Universitat de Barcelona) ; Collado Sevilla, Ana Antonia (Universitat de Barcelona)
Pese a los esfuerzos de las últimas décadas, las desigualdades de género en el acceso a los estudios y trabajos TIC persisten. Aunque la exclusión de las mujeres de las TIC responde a múltiples causas, la investigación coincide en la necesidad de despertar el interés y generar más vocaciones tecnológicas entre las chicas desde edades escolares y, con ello, incrementar el número de estudiantes y trabajadoras TIC en el futuro. [...]
Despite the efforts in recent decades, gender inequalities concerning access to ICT studies and jobs persist. Although women's exclusion from ICT relates to multiple causes, the research emphasizes on the need to encourage girls' interest to generate more technological vocations among pupils from school age and, increase the number of female ICT students and workers in the future. [...]

2021 - 10.14516/fde.885
Foro de educación, Vol. 19 Núm. 2 (2021) , p. 221-243  

Articles : 1,511 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 63 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
15 p, 26.6 MB Collaborative authorship : publishing e-books on fantasy and science fiction with BA and MA students / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Since the academic year 2013-14 I have published 9 e-books with my BA and MA students in English Studies at the Universitat Autònoma de Barcelona, on topics ranging from Harry Potter to the American film documentary, passing through feminism and a guide on the SF short story. [...]
2021
Born-digital Texts in the Foreign Language Classroom. Online, : 2021  
2.
12 p, 1.3 MB Pedagogía social/Educación social. Febrero 2018 / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
2018
Social pedagogy and social education: bridging traditions and innovations. Pedagogía social y educación social: conectando tradiciones e innovaciones. Puebla (Mèxic), 2018  
3.
12 p, 671.3 KB Changing stability of cohabiting relationships and marriages across Europe / Boertien, Diederik ; Bernardi, Fabrizio
2017
Meeting of the European Network for the Sociological and Demographic Study of Divorce. Anvers (Bèlgica), 15è : 2017  
4.
20 p, 1009.4 KB Inequality in human development across the globe / Permanyer, Iñaki (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Smits, Jeroen (Radboud University)
The Human Development Index is the world's most famous indicator of the level of development of societies. A disadvantage of this index is however, that only national values are available, whereas within many countries huge subnational variation exists in income, health and education. [...]
2019
Meeting of the Society for the Study of Economic Inequality (ECINEQ). Paris (França), : 2019  
5.
25 p, 1.1 MB Opening up the Humanities : popular fictions and what students can contribute / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona)
Inaugural conference (Literature and Culture) of the academic year 2018-19, Department of Filología Inglesa, BA in English Studies, Universidad de Murcia.
2018
Inauguración del curso académico 2018-19, Dept. Filología Inglesa, Universidad de Murcia. Murcia, España, : 2018  
6.
16 p, 500.9 KB Person-fit statistics : a useful tool for formative assessment / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Doval, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Riba i Lloret, M. Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Renom Pinsach, Jordi (Universitat de Barcelona. Departament de Psicologia Social i Psicologia Quantitativa)
The total test scores are interpreted as indicators of the level of proficiency. Even if the test is built with guarantees of content validity, the validity of these interpretations is not guaranteed for all people tested. [...]
2015
EDULEARN. Barcelona, : 2015  
7.
6 p, 951.3 KB Strengtheningthe ways of mathematize of the Mapuche people at the school / Huencho, Anahí (Pontificia Universidad Católica de Chile)
2017
International Mathematics Education and Society Conference (MES 9). Volos, Grècia, : 2017  
8.
19 p, 1.0 MB La autopercepción de las capacidades de los estudiantes según su origen social / Torrents Vilà, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
The paper presented here correspond an analysis of students' beliefs about their abilities in the educational environment. We get a sample of around 2. 000 students studying 4th ESO (last year of compulsory education in Spain) in 2013-14 in Barcelona. [...]
2015
Conferencia Ibérica de Sociología de la Educación. Lisboa, Portugal, 1a : 2015
2 documents
9.
14 p, 663.1 KB How graduates assess their studies. The influence of employment itinerary on the assessment of formation received and employability / Sanchez Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Navarro Cendejas, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
2012
Conferència Joves i Societats a Europa i a la Mediterrània. Catalunya, 6a: 2012  
10.
27 p, 760.2 KB Students' pathways through higher education in the United Kingdom and Spain: a comparative analysis / Sanchez Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
2014
Workshop Warwick Institute for Employment Research. University of Warwick, Regne Unit, : 2014  

Contribucions a jornades i congressos : 63 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 20 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
13 p, 293.1 KB O sentido político da educação estética - a lição de Saramago perante a fotografia de Alan Kurdi / Grossegesse, Orlando (Universidade do Minho (Portugal))
É a partir da discussão da fotografia de Alan Kurdi (2015) que se propõe revisitar o projeto de educação estética que José Saramago desenvolve, sobretudo a partir de Manual de pintura e caligrafia (1977). [...]
It is from the discussion of Alan Kurdi's photography (2015) that we propose to revisit the project of aesthetic education that José Saramago develops above all from Manual de pintura e caligrafia (1977). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2021
José Saramago e os Desafios do Nosso Tempo, 2021, p. 79-91  
2.
489 p, 12.0 MB Towards a comparative analysis of social inequalities between Europe and Latin America / López-Roldán, Pedro, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Fachelli, Sandra, ed. (Universidad Pablo Olavide. Departamento de Sociología)
This open access volume identifies the common and specific aspects of social mechanisms that generate inequalities, through comparative analyses of different dimensions in which inequalities are expressed. [...]
Springer 2021 - 10.1007/978-3-030-48442-2  
3.
36 p, 2.2 MB Education and inequality in Finland, Spain and Brazil / Martínez García, José Saturnino (Universidad de La Laguna) ; Oinonen, Eriikka (University of Tampere) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Perosa, Graziela (Universidade de São Paulo)
Finland, Spain and Brazil are three very internally complex and heterogeneous realities, with contradictions and permanent reforms to their education systems. In a first quantitative approach each country can be placed in a continuum of the education system that goes from most successful in terms of reaching a high level of education all across the population, in conditions of equity and facilitating youths' incorporation into the labour market, to least successful, with Finland and Brazil occupying either end of the spectrum respectively and Spain occupying an intermediate situation. [...]
Springer 2021 - 10.1007/978-3-030-48442-2_4
Towards a comparative analysis of social inequalities between Europe and Latin America, 2021, p. 105-140  
4.
77 p, 3.7 MB Key points for STEM in early childhood education and involving parents : a guidebook for early childhood educators / Ünlü Çetin, Şenil, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; Bilican, Kader, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; Üçgül, Memet, ed. (Kırıkkale Üniversitesi)
Ankara : Kuloğlu Press, 2020  
5.
157 p, 1.3 MB Professional learning & development : from innovative research to innovative interventions. Book of abstracts of the EARLI SIG14 2020 Conference / París Mañas, Georgina, ed. ; Roig Ester, Helena, ed. ; Quesada Pallarès, Carla, ed. ; Ciraso Calí, Anna, ed.
Special interest group 14 of the European Association for Research of Learning and Instruction (EARLI) brings together researchers who study work and education as contexts for professional learning. "From innovative research to innovative interventions" was the theme selected for the SIG14 2020 Conference in Barcelona. [...]
2020 - 10.6084/m9.figshare.12515342  
6.
290 p, 4.2 MB Lifelong learning policies for young adults in Europe : navigating between Knowledge and Economy / Rambla, Xavier, 1966- ed. ; Parreira do Amaral, Marcelo ed. ; Kovacheva, Siyka ed.
Bristol : Policy Press, 2019  
7.
21 p, 306.2 KB Naming and blaming early school leavers : an analysis of education policies, discourses and practices in Spain / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials)
Early school leaving (ESL) is one of the main challenges facing the Spanish education system. With 24, 9% of the population made up by 18-24 year olds who have not completed compulsory secondary schooling or pursued further or higher education,1 Spain thereby doubles the ESL percentage regarding the EU-27 (12. [...]
Palgrave Macmillan, 2015 - 10.1057/9781137415356_9
Power and education. Contexts of oppression and opportunity, 2015, p. 146-166  
8.
20 p, 320.4 KB Education for Citizenship and Identities / Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
Individual identity is defined by unique traits and is constructed from the diversity of human beings and, at the same time, in the relationship with other people. This gives rise to a plurality of ways of thinking and perceiving the world. [...]
United States of America : IGI Global Information Science Reference, 2019 - 10.4018/978-1-5225-7110-0
Handbook of Research on Education for Participative Citizenship and Global Prosperity, 2019, p. 551-567  
9.
21 p, 114.9 KB Com valoren les famílies estrangeres l'educació preescolar? El paper de l'educació preescolar en l'increment de les oportunitats educatives per als fills i les famílies d'origen immigrant / Benito Pérez, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; González, Sheila (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Chela, Xènia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Diversos autors han situat l'educació preescolar com una de les etapes educatives d'especial importància en l'assoliment d'una major equitat, en tant que instrument capaç d'atenuar els efectes que l'origen familiar provoca sobre el desenvolupament social i cognitiu de l'alumne. [...]
Des nombreux auteurs ont souligné l'importance de l'éducation préscolaire en ce qui concerne l'équité et en tant qu'instrument capable de diminuer les effets de l'origine familiale sur le développement social et cognitif des élèves. [...]
A number of authors have underlined the importance of preschool education in achieving greater equity as a means of attenuating the effect of family background on a student's social and cognitive development. [...]
Son varios los autores que han situado la educación preescolar como una de las etapas educativas de especial importancia en la búsqueda de una mayor equidad, en tanto que instrumento capaz de atenuar los efectos que el origen familiar provoca sobre el desarrollo social y cognitivo de los alumnos. [...]

Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família, 2011 (Ciutadania i Immigració ; 6)
Recerca i immigració III : Convocatòria ARAFI-2007, 2011, p. 113-133  
10.
21 p, 325.6 KB Xarxes interculturals als centres de secundària : una anàlisi dels aspectes organitzatius afavoridors de la integració relacional dels alumnes immigrats / González, Sheila (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Aquest article té per objectiu analitzar els factors de caràcter organitzatiu i pedagògic dels centres educatius que influeixen en la conformació de xarxes relacionals interculturals entre l'alumnat immigrat i l'alumnat autòcton. [...]
Este artículo tiene por objetivo analizar aquellos factores de carácter organizativo y pedagógico de los centros educativos que influyen en la conformación de redes relacionales interculturales entre el alumnado inmigrante y el alumnado autóctono. [...]
This article aims to analyze those organizational and pedagogical factors within schools that influence the creation of intercultural relational networks between native and immigrant students. Based on a fieldwork carried in 8 schools (663 students), we have combined a qualitative approach -interviews with students and members of the school staff- with some quantitative techniques -statistics and network analysis. [...]
L'objectif de cet article est d'analyser les différents facteurs dans le cadre de l'organisation et la pédagogie des centres d'enseignement qui ont une influence dans la formation des réseaux relationnels interculturels entre les élèves immigrés et les élèves autochtones. [...]

Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família, 2012 (Ciutadania i immigració ; 8)
Recerca i immigració IV : Convocatòria ARAFI-2008, 2012, p. 135-155  

Llibres i col·leccions : 20 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 158 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
495 p, 4.8 MB Aprenentatge informal en docència del professorat universitari novell / Encinar Prat, Laia ; Gairín Sallán, Joaquín, dir.
La docència és una de les funcions que desenvolupa el professorat universitari, però la formació reglada que reben entorn aquesta és escassa. A més, el professorat novell, que es troba en l'etapa inicial del seu desenvolupament professional, es caracteritza per l'inici de la construcció de la seva identitat docent, el contrast de les seves expectatives amb la realitat i les inseguretats vers la docència. [...]
La docencia es una de las funciones que desarrolla el profesorado universitario, pero la formación reglada que reciben acerca de ésta es escasa. Además, el profesorado novel, que se encuentra en la etapa inicial de su desarrollo profesional, se caracteriza por el inicio de la construcción de su identidad docente, el contraste de sus expectativas con la realidad y las inseguridades entorno la docencia. [...]
Teaching is one of the functions performed by university professors, but the formal training they receive for it is rare. In addition, novice professors, who are in the initial stage of their professional development, are characterized by the beginning of their teaching identity construction, the contrast of their expectations with reality and insecurities towards teaching. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Educació.

2021  
2.
Social Structure and Educational Inequality : The causes of educational inequality between rural and urban Chinese people / Lu, Yifei ; Bonal, Xavier, dir. ; Scandurra, Rosario Ivano, dir.
La desigualtat educativa entre la població rural i urbana a la Xina no es deu només a la urbanització i desenvolupament econòmic. Les polítiques de separació i desigual distribució dels recursos educatius tenen un efecte molt important. [...]
La desigualdad educativa entre la población rural y urbana en China no se debe solamente a la urbanización y el desarrollo económico. Las políticas de separación y la desigual distribución de los recursos educativos tienen un efecto muy importante. [...]
Educational inequality between rural and urban Chinese people is not only the result of urbanisation and economic development but also constructed by separation policies and unequal distribution of educational resources. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Sociologia.

2021  
3.
61 p, 20.4 MB L'Educació a través de les arts com a estratègia pel desenvolupament de l'autoestima en adolescents : investigació acció, la música com a eina transformadora / Sangüesa Font, Miquel ; Morón, Mar, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
A continuació es presenta una investigació-acció sobre l'autoestima d'adolescents de Programes de Formació Inicial (PFI) a través d'un projecte d'educació a través de les arts (ETA) amb l'objectiu de desenvolupar la seva autoestima. [...]
A continuación se presenta una investigación-acción sobre la autoestima de adolescentes en Programas de Formación Inicial (PFI) a través de un proyecto de educación a través de las artes (ETA) con el objetivo de desarrollar su autoestima. [...]
This paper presents action-research on the self-esteem of adolescents in Initial Training Programmes (PFI) through education through the arts (ETA) project with the aim of developing their self-esteem. [...]

2021
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]  
4.
31 p, 428.2 KB A Proposal for Emotional Intelligence Development through Dance Movement Therapy / Ortuño Ibarra, Andrea ; Rodriguez Jimenez, Rosa María, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Emotional Intelligence (EI) has received a lot of interest after all evidence on its favor is accumulating and research shows that EI can be taught. Through a theoretical review and reflective process, the aim of this paper is to propose a body focused intervention model with examples to teach EI competencies using Dance Movement Therapy (DMT). [...]
2022
Màster en Dansa Moviment Teràpia [1614]  
5.
211 p, 8.7 MB Ambientalización de la epistemología docente mediante un taller formativo / Arias Arce, Roberto Enrique ; Calafell Subirà, Genina, dir. ; Banqué, Neus, dir.
L'estudi explora les transformacions que es detecten en dos components: (1) la noció de medi ambient, i (2) les estratègies didàctiques que mobilitzen, estudiants de pedagogia en educació bàsica xilens, al llarg d'un seminari formatiu constructivista en educació ambiental. [...]
Estudio que explora en las transformaciones que se desarrollan en la noción de medio ambiente y las estrategias didácticas que despliegan estudiantes de pedagogía en educación básica chilenos, a lo largo de un seminario formativo constructivista en educación ambiental, buscando generar mejoras en las dinámicas de trabajo en aula que se generan ante una enseñanza de las ciencias desde la educación ambiental. [...]
The study explores the transformations that take place in two componentes: the notion of environment and the didactic strategies deployed by Chilean students of pedagogy in basic education, throughout a constructivist training seminar in environmental education. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Educació.

2021  
6.
Factores explicativos de la deserción académica en la educación superior técnico profesional / Sotomayor Soloaga, Pedro ; Rodríguez Gómez, David, dir.
L'Educació Tècnica Professional és considerada actualment prioritària i un dels grans reptes per a l'educació xilena, ja que es concep com una àrea estratègica per al desenvolupament de país. [...]
La Educación Técnico-profesional es considerada actualmente prioritaria y uno de los grandes desafíos para la educación chilena, pues se concibe como un área estratégica para el desarrollo del país. [...]
Technical and vocational education and training is currently considered a priority and one of the great challenges for Chilean education, as it is conceived as a strategic area for the development of the country. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Educació.

2021  
7.
School autonomy with accountability reforms in Madrid : From instrumentation to policy enactment / Pages Martin, Marcel ; Verger, Antoni, dir. ; Ferrer-Esteban, Gerard, dir.
Aquesta tesis estudia les polítiques d'autonomia escolar amb rendiment de comptes (SAWA, pel seu acrònim en anglès), com un model de reforma global, traduït i re-contextualitzat en un context sub-nacional. [...]
Esta tesis estudia las políticas de autonomía escolar con rendimiento de cuentas (SAWA, por su acrónimo en inglés), como un modelo de reforma global re-contextualizado en un contexto sub-nacional. [...]
This thesis aims to study the recontextualisation of School Autonomy with Accountability (SAWA) reforms as a global education policy, translated and enacted in a subnational context. More specifically, the thesis analyses the instrumentation, impacts and enactments of SAWA policies in Spain, with a particular focus on the region of Madrid. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Sociologia.

2021  
8.
145 p, 910.4 KB From trust in the profession to trust in results : A multi-scalar analysis of performance-based accountability in Norwegian education / Camphuijsen, Marjolein K. ; Verger, Antoni, dir. ; Levatino, Antonina, dir.
En un intent per millorar l'eficiència i l'equitat dels sistemes educatius, un nombre creixent de sistemes educatius han adoptat polítiques de rendició de comptes (RdC) basades en el rendiment escolar. [...]
En un intento por mejorar la eficiencia y la equidad de los sistemas educativos, un número creciente de sistemas educativos han adoptado políticas de rendición de cuentas (RdC) basadas en el desempeño escolar. [...]
"In an attempt to raise the performance, efficiency and equity of education systems, performance-based accountability policies have been adopted or strengthened by an increasing number of countries, characterized by highly diverse political institutional regimes, education systems, and levels of economic development. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Sociologia.

2021  
9.
135 p, 3.6 MB Innovació educativa o factors socioeconòmics : què influeix més a l'hora d'obtenir bons resultats? / Rodríguez Manzano, Alicia ; Verger, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La innovació pedagògica s'està imposant a Catalunya últimament, com una nova norma educativa, sustentada per la idea que suposa una millora en l'assoliment de coneixements de l'alumnat. Mitjançant la rendició de comptes -les proves externes de Competències Bàsiques- l'administració pública avalua aquest nou sistema d'aprenentatge, amb l'objectiu de generar un control de qualitat.
La innovación pedagógica se está imponiendo en Cataluña últimamente, como una nueva norma educativa, sustentada por la idea que supone una mejora en la superación de conocimientos del alumnado. [...]
Recently, pedagogical innovation is being imposed in Catalonia, as a new educational rule, supported by the idea that it entails an improvement in the command of the knowledge of the student body. Through accountability -the external tests of Basic Competencies- the public administration assesses this new learning system, with the objective of generating a quality control.

2021
Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1282]
3 documents
10.
250 p, 1.9 MB Respostes escolars al mercat educatiu. La innovació pedagògica com a lògica de diferenciació / López Guillén, Alba ; Verger, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Diferents factors de privatització endògena construeixen el sistema de quasimercat en l'àmbit educatiu de la nostra societat. Per adaptar-se a aquest context i ser-ne competitius, els centres educatius aposten per una diferenciació en el producte que ofereixen. [...]
Diferentes factores de privatización endógena construyen el sistema de cuasimercado en el ámbito educativo de nuestra sociedad. Para adaptarse a este contexto y ser competitivos, los centros educativos apuestan por una diferenciación en el producto que ofrecen. [...]
Different endogenous privatisation factors build the quasi-market system in the educational field of our society. To adapt to this context and be competitive, educational centres rely on a differentiation in the product they offer. [...]

2021
Grau en Sociologia [819]
3 documents

Documents de recerca : 158 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 4 registres trobats  
1.
8 p, 657.2 KB Écrire Éducation à l'Université / Serra i Casals, Enric ; Oliva, Mercè ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües ; Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes ; Universitat de Barcelona. Serveis Lingüístics ; Universitat Rovira i Virgili. Servei Lingüístic ; Universitat de Lleida. Institut de Llengües
Guide pour aider les professeurs et étudiants à communiquer efficacement dans le domaine de l'éducation.
Bellaterra: UAB, 2019 (Guides pour Écrire dans des Disciplines Spécifiques)  
2.
7 p, 585.7 KB Writing Education at University / Serra i Casals, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Redmond, Peter trad. ; Dyke, Stuart trad. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües ; Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se amb eficàcia dins l'àmbit de l'educació.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case education) for teachers and students.

Universitat Autònoma de Barcelona 2016 (Guides for writing in specific disciplines)  
3.
36 p, 5.3 MB A World of Diversity / Marga Adrover ; Maria Carrasco ; Oriol Pallarés, dir. ; M. Rosa Batlle, dir. ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
In this teaching unit, students are going to reflect on and discuss about world's diversity. They will set out on a discovery trip through the 5 continents in order to discover how young people live; the issues that affect their way of life and how much the place you are born affects your outcome in life.
Content and Language Integrated Learning. Semiimmersió 2012 (Learning English in Content-Rich Classrooms ; 2)
2 documents
4.
41 p, 3.6 MB Nothing is what it seems / Morales Herrero, Rocío ; Villagrasa Valdivieso, Núria ; Malonda Mena, Anna, dir. ; Lobo Vírseda, María José, dir. ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Stereotypes are false ideas about social groups that we can find in our day-to-day, and they are usually related to prejudices and discrimination. In this lesson you will learn to become aware of them in different contexts, and you will work in teams to perform an oral presentation to show your classmates an example of stereotypes.
Content and Language Integrated Learning. Semiimmersió 2012 (Learning English in Content-Rich Classrooms ; 2)
23 documents

Documents gràfics i multimèdia 43 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
Xavier Rambla Sociologia : blogs de la UAB / Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Blog de Xavier Rambla amb l'objectiu de comentar alguns temes relacionats amb la seva docència en el camp de la sociologia, per exemple, sobre les desigualtats, el canvi social, el desenvolupament, la globalització, la política social o bé la política educativa.
Xavier Rambla's blog to discuss the topics related to his teaching area, sociology, for instance: inequalities, social change, development, globalisation, social policy and education policy.
Blog de Xavier Rambla para comentar varios temas relacionados con su área de docencia en el campo de la sociología, por ejemplo las desigualdades, el cambio social, el desarrollo, la globalización, la política social o la política educativa.

2011  
2.
22 p, 5.7 MB Órganos genitales de la hembra / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro Ginés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento incluye imágenes comentadas que muestran diversas visiones y preparaciones anatómicas de los órganos genitales de la hembra en diferentes especies animales.
2021 (Anatomía de los órganos en los mamíferos domésticos)  
3.
16 p, 4.0 MB Órganos genitales del macho / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro Ginés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento incluye imágenes comentadas que muestran diversas visiones y preparaciones anatómicas de los órganos genitales del macho en diferentes especies animales.
2021 (Anatomía de los órganos en los mamíferos domésticos)  
4.
15 p, 3.1 MB Cavidad pélvica / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro Ginés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento incluye imágenes comentadas que muestran disecciones anatómicas progresivas de las paredes pélvicas y de la cavidad pélvica, así como de las estructuras contenidas en su interior. Todas las preparaciones presentadas corresponden a la especie canina.
2021 (Anatomía de los órganos en los mamíferos domésticos)  
5.
13 p, 3.5 MB Órganos urinarios / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro Ginés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento incluye imágenes comentadas que muestran diversas visiones y preparaciones anatómicas de los órganos urinarios en diferentes especies animales.
2021 (Anatomía de los órganos en los mamíferos domésticos)  
6.
22 p, 5.5 MB Cavidad abdominal / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro Ginés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento incluye imágenes comentadas que muestran disecciones anatómicas progresivas de las paredes del abdomen y de la cavidad abdominal, así como de las estructuras contenidas en su interior. [...]
2021 (Anatomía de los órganos en los mamíferos domésticos)  
7.
11 p, 3.3 MB Hígado y páncreas / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro Ginés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento incluye imágenes comentadas que muestran diversas visiones y preparaciones anatómicas de hígado y páncreas en diferentes especies animales.
2021 (Anatomía de los órganos en los mamíferos domésticos)  
8.
14 p, 3.9 MB Estómago y bazo / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro Ginés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento incluye imágenes comentadas que muestran diversas visiones y preparaciones anatómicas de estómago y bazo en diferentes especies animales.
2021 (Anatomía de los órganos en los mamíferos domésticos)  
9.
19 p, 4.2 MB Dientes / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro Ginés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
 El documento incluye imágenes comentadas que muestran diversas visiones y preparaciones anatómicas de los dientes en diferentes especies animales.
2021 (Anatomía de los órganos en los mamíferos domésticos)  
10.
15 p, 4.4 MB Cavidad oral, lengua, faringe / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro Ginés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
El documento incluye imágenes comentadas que muestran diversas visiones y preparaciones anatómicas de la cavidad oral, lengua y faringe en diferentes especies animales.
2021 (Anatomía de los órganos en los mamíferos domésticos)  

Documents gràfics i multimèdia : 43 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.