Resultats globals: 3 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
16 p, 184.5 KB Pros y contras de dirigir un departamento universitario : análisis sistemático de literatura / Álvarez-Álvarez, Carmen (Universidad de Cantabria)
Los departamentos universitarios son órganos intermedios estratégicos, necesarios y relevantes entre los equipos rectorales de gobierno y el personal docente e investigador. En este trabajo nos preguntamos qué evidencias científicas ofrece la investigación desarrollada respecto a la dirección de departamentos universitarios. [...]
Els departaments universitaris són òrgans intermedis estratègics, necessaris i rellevants entre els equips rectorals de govern i el personal docent i investigador. En aquest treball ens preguntem quines evidències científiques ofereix la investigació desenvolupada respecte a la direcció de departaments universitaris. [...]
University departments are strategic, necessary and important intermediary bodies between rectoral administrative teams and teaching and research staff. In this paper, we ask what scientific evidence is offered by research into management of university departments, along six major axes: aspects that facilitate or hinder department management, the advantages and disadvantages of being a department head, and achievements and failures. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1676
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 523-538 (Puntos de vista)  
2.
24 p, 285.5 KB New public management as a global education policy : its adoption and re-contextualization in a Southern European setting / Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
In the education sector, new public management (NPM) has crystallized in policies such as school autonomy, professionalization of school principals, standardized evaluation and teachers' accountability, and it has been widely disseminated by international organizations, such as the OECD, which enjoy a great prestige when it comes to frame education reforms in European countries. [...]
2014 - 10.1080/17508487.2014.913531
Critical studies in education, Vol. 55 Núm. 3 (2014)  
3.
20 p, 738.4 KB Líderes en escuelas portuguesas / Silva, José Manuel (Instituto Politécnico de Leiria) ; Domínguez Rodríguez, Emilia (Universidad de Extremadura)
La intención de nuestra investigación fue progresar en el conocimiento sobre los directores de las escuelas secundarias públicas del Estado en Portugal, a partir de la reconstitución de trayectos personales y profesionales, la caracterización de la manera de desempeñar sus funciones, la identificación de sus características de liderazgo, la valoración de los consi­guientes impactos organizacionales y la influencia que esta multiplicidad de factores ejer­ce en los resultados globales de los alumnos.
La intenció de la nostra investigació va ser progressar en el coneixement sobre els directors de les escoles secundàries públiques de l'estat a Portugal, a partir de la reconstitució de trajectes personals i professionals, la caracterització de la manera d'exercir les seves funcions, la identificació de les seves característiques de lideratge, la valoració dels consegüents impactes organitzacionals i la influència que aquesta multiplicitat de factors exerceix en els resultats globals dels alumnes.
The aim of this research was to go into the role of high schools headmasters in Portugal. Thus, the research has rebuilt their professional and personal trajectories, has characterized the role they play in their duties, has identified their leadership characteristics and has evaluated the organizational impacts resulting from these factors and the influence of this wide variety of factors upon students' outcomes.

2012 - 10.5565/rev/educar.34
Educar, Vol. 48, Núm. 1 (gener-juny 2012) , p. 23-41  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.