Resultados globales: 4 registros encontrados en 0.03 segundos.
Artículos, Encontrados 4 registros
Artículos Encontrados 4 registros  
1.
17 p, 1.8 MB Optimism trap? Educational aspirations and outcomes among students with immigrant backgrounds in Norway and Spain / Kindt, Marianne Takvam (Nordic Institute for Studies in Innovation) ; Strømme, Thea Bertnes (Centre for the Study of Professions, Teaching and Research) ; Lødding, Berit (Nordic Institute for Studies in Innovation) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
While immigrants and their children display bold educational aspirations, less is known about the relationship between their aspirations and educational outcomes. Using longitudinal survey data on students in upper secondary education in Barcelona, Spain, and Bergen, Norway, coupled with register data from Norway, we ask how the aspirations of students with immigrant backgrounds are connected to their educational outcomes, and in what way this differs between the cities. [...]
Routledge, 2023 - 10.1080/00313831.2023.2287441
Scandinavian Journal of Educational Research  
2.
22 p, 359.4 KB Working whilst studying in higher education : the impact of the economic crisis on academic and labour market success / Sanchez Gelabert, Albert ; Figueroa González, Mijail ; Elias, Marina
An analysis of the phenomenon of combining work and study amongst university students is made using data obtained from surveys of graduates carried out four years after finishing their degrees. First, the article reviews the evolution of the phenomenon over the last ten years, taking into account the Catalan University Quality Assurance Agency (AQU) labour market insertion surveys for 2005, 2008, 2011 and 2014. [...]
2017 - 10.1111/ejed.12212
European journal of education, Vol. 52 Núm. 2 (2017) , p. 231-244  
3.
28 p, 302.4 KB ¿Capital económico o cultural? : El efecto del origen social sobre las desventajas académicas de los hijos de inmigrantes en España / Álvarez de Sotomayor, Alberto (Universidad de Córdoba) ; Martínez-Cousinou, Gloria (Universidad Loyola)
Tanto la literatura internacional como la centrada en el caso español muestran que el origen social es el factor que más influye en el habitual rendimiento académico inferior de los hijos de inmigrantes. [...]
Tant la literatura internacional com la centrada en el cas espanyol mostren que l'origen social és el factor que més influeix en l'habitual rendiment acadèmic inferior dels fills d'immigrants. Menys evidències hi ha sobre el mecanisme o els mecanismes que expliquen aquesta relació. [...]
Both the international and national literature have shown that social background is the most influential social factor in determining the consistently lower educational outcomes of children of immigrants compared to that of natives. [...]

2016 - 10.5565/rev/papers.2200
Papers : revista de sociologia, Vol. 101 Núm. 4 (Octubre-Desembre 2016) , p. 527-554 (Artículos)  
4.
16 p, 326.8 KB El papel de la inspección escolar en la mejora de los resultados educativos / Silva García, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los inspectores, como agentes promotores de procesos de innovación y cambio educativo, tienen un papel substancial en el establecimiento de condiciones para mejorar la calidad de la educación escolar. [...]
Els inspectors, com a agents promotors de processos d'innovació i canvi educatiu, tenen un paper substancial en l'establiment de condicions per millorar la qualitat de l'educació escolar. Les evidències, la recerca i el coneixement disponible mostren una clara tendència de les administracions educatives per millorar el funcionament del col·lectiu que exerceix la inspecció educativa. [...]
Inspectors, as promoters of innovation and educational changes, have an important role in establishing the conditions to improve the quality of school education. In fact, evidences, researches and the available knowledge show Educational Administrations are prone to improving the running of those professionals who practise Education Inspectorate. [...]

2013 - 10.5565/rev/educar.11
Educar, Vol. 49, Núm. 1 (gener-juny 2013) , p. 67-82  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.