1.
|
|
2.
|
22 p, 496.4 KB |
Idees per a la millora de l'educació a la Catalunya d'avui i de demà
/
Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Muñoz Moreno, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'article presenta els principals resultats de la recerca que analitza la realitat política i educativa des d'una perspectiva sistèmica de l'educació. Parteix de la revisió de la legislació educativa, les propostes educatives de les formacions polítiques que van obtenir representació parlamentària als comicis electorals del 27 de setembre de 2015, les contribucions dels moviments socials i les aportacions d'experts, per a delimitar unes idees-eix que orientarien el paper de l'educació, l'Administració educativa, la inspecció educativa i el finançament de l'educació en un sistema educatiu propi a Catalunya. [...] This article presents the main results of the research which analyzes the political and educational reality from a systemic perspective of education. The starting points of this study are the review of educational legislation, the educational proposals of the political parties that won parliamentary representation in the elections of 27 September 2015, the contributions of social movements and the contributions of experts, from which we delimit the fundamental ideas that should orient the role of education, educational administration, educational inspection and financing of education in a systemic perspective of education in Catalonia. [...]
2016
Revista catalana de pedagogia, Vol. 10 (2016) , p. 127-148
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
28 p, 667.8 KB |
Los factores del abandono educativo temprano. España en el marco europeo
/
Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Benito Pérez, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca en Educació i Equitat
En el año 2007 un 31% de los jóvenes españoles de entre 18 y 24 años no había completado con éxito los estudios secundarios postobligatorios, un porcentaje quince puntos por encima de la media de la UE-27. [...] In 2007, 31% of Spanish youth aged 18 and 24 had not completed upper secondary education, a percentage which is fifteen points higher than the EU-27 average. This article aims to examine the ability of certain contextual factors to explain the levels of school dropout, assessing at the same time the margin for intervention which educational policies still have to tackle this problem. [...]
2010
Revista de educación (Madrid), Num. extra (2010) , p. 65-92
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
25 p, 203.7 KB |
Los sistemas educativos comprensivos ante las vías y los itinerarios formativos
/
Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball) ;
Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball)
El artículo forma parte de la investigación «16-19; transiciones de los jóvenes después de la escuela obligatoria» (BSO 2003-07739) del Programa Nacional I+D+I. Se presentan y contraponen dos enfoques acerca de la comprensividad de los sistemas educativos y el planteamiento de los itinerarios formativos diferenciados. [...] This article is part of a research project called «16-19. Youth transitions after compulsory school» (I+D National Plan, ref. BSO 2003-07739). Two points of view are shown and put in contrast regarding the comprehensive paradigm in the educational systems and the way streaming is addressed. [...]
2007
Revista de educación (Madrid), Núm. 342 (2007) , p. 213-238
|
|
10.
|
38 p, 255.8 KB |
Avances y retos en la promoción de la innovación en los centros educativos
/
Escudero Muñoz, Juan M. (Universidad de Murcia)
En las tres últimas décadas, el sistema educativo español ha experimentado múltiples cambios e innovaciones y ha logrado avances, aunque todavía quedan retos por conseguir en la provisión justa y democrática del derecho a la educación. [...] Al llarg de les tres últimes dècades, el sistema educatiu espanyol ha experimentat múltiples canvis i innovacions i ha assolit avenços, tot i que encara queden reptes per aconseguir respecte a l'assoliment just i democràtic del dret a l'educació. [...] In the last three decades, the Spanish educational system has seen numerous changes and innovations and made import advances, although many challenges have yet to be addressed to ensure the democratic right of all citizens to education. [...]
2014 - 10.5565/rev/educar.693
Educar, Núm. Especial (2014) , p. 101-138
|
|