Results overview: Found 8 records in 0.02 seconds.
Articles, 8 records found
Articles 8 records found  
1.
15 p, 836.0 KB Exploring ethics in social education and social pedagogy from Honneth and Butler's recognition theories / Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
The latest social pedagogy discourses in Spain have highlighted the increasing interest in developing the ethical dimension of its practice. Up to now, this issue has been addressed from a deontological perspective through which codes of ethics have been developed. [...]
UCL Press, 2022 - 10.14324/111.444.ijsp.2022.v11.x.006
International Journal of Social Pedagogy, Vol. 11 Núm. 1 (2022)  
2.
22 p, 1.1 MB Mecanismo mental de síntesis en el aprendizaje del triángulo de Sierpinski como totalidad / Gutiérrez Figueroa, Ximena (Universidad de Chile) ; Parraguez, Marcela (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso)
La geometría fractal constituye un ámbito de estudio que integra varios conceptos de la matemática escolar, entre ellos, el perímetro, el área, la autosemejanza, la iteración, la sucesión, las funciones y el infinito. [...]
Fractal geometry constitutes a field of study that integrates several concepts of school mathematics, among them, perimeter, area, self-similarity, iteration, succession, functions and infinity. Thus, the fractal Sierpinski triangle is chosen with the aim of proposing a cognitive model for its learning. [...]

2021 - 10.5565/rev/ensciencias.2908
Enseñanza de las ciencias, Vol. 39 Núm. 3 (2021) , p. 71-92 (Investigaciones Didácticas)  
3.
21 p, 189.8 KB Traducción de la política educativa : el caso de la Nueva Educación Pública / Baleriola Escudero, Enrique (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Contreras-Villalobos, Tabata (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Ramírez-Casas del Valle, Lorena (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso)
Las políticas públicas educativas de los últimos años han sido fuertemente criticadas por sectores neoliberales bajo argumentos en pro de la eficiencia, la medición de la calidad, y los incentivos y castigos por rendimiento. [...]
Public education policies in recent years have been strongly criticized by neoliberal sectors under arguments of efficiency, quality measurement and performance incentives-penalties. This has led to the emergence of important tensions between the legislative version of education design and the local version of schools. [...]

2021 - 10.5565/rev/athenea.2910
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 21 Núm. 2 (2021) , p. 2910 (Artículos)  
4.
9 p, 151.5 KB Foreword by Hubert Hermans / Hermans, Hubert (Catholic University of Nijmegen)
When a society becomes more complex and heterogeneous, the identity of teachers "is also challenged to become more complex and heterogeneous. The school, as a reflection of society, needs flexible educators, capable of adapting to change. [...]
Cuando la sociedad se vuelve más compleja y heterogénea, la identidad de nuestros maestros es también desafiada para convertirse en más compleja y heterogénea. La escuela, reflejo de la sociedad, precisa de educadores flexibles, capaces de adaptarse a los cambios. [...]

2020 - 10.5565/rev/qpsicologia.1641
Quaderns de psicologia, Vol. 22 Núm. 2 (2020) , p. 1641 (Sección temática)  
5.
29 p, 610.1 KB A dialogical self-approach to understanding teacher identity in times of educational innovations / Monereo i Font, Carles 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Badia Garganté, Antoni (Universitat Oberta de Catalunya)
Scientific literature has repeatedly demonstrated the difficulty of implementing relevant and sustained educational innovations. In this article, we defend that a deep and permanent change can only be achieved if the professional identity of the teachers participating in the innovation is changed. [...]
La literatura científica ha demostrado repetidamente la dificultad de implementar innovaciones educativas relevantes y sostenidas. En este artículo, sostenemos que sólo se puede lograr un cambio profundo y permanente si se cambia la identidad profesional de los docentes que participan en la innovación. [...]

2020 - 10.5565/rev/qpsicologia.1572
Quaderns de psicologia, Vol. 22 Núm. 2 (2020) , p. 1572 (Sección temática)  
6.
19 p, 366.2 KB Exploring different perspectives of Social Pedagogy : towards a complex and integrated approach / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Some characterizations describe social pedagogy as a broad, complex, ambiguous and problematic concept that applies to very different things. This is due to the simplicity of the tools used to approach such a complex area. [...]
2013
Education policy analysis archives, Vol. 21, Num. 36 (Apr 2013) , p. 35-45  
7.
11 p, 175.9 KB Philosophy in Valencia during the early decades of Franco's rule / Mateu, Noèlia (Societat de Filosofia del País Valencià)
With the arrival of Francoism to the University of Valencia, the academic world was mired in a decadent atmosphere unbearable to anyone with intellectual aspirations. It all began with a Falangist who, without receiving any orders, decided to assail the University; immediately the old professors were cast out. [...]
2013 - 10.2436/20.3001.02.73
Journal of Catalan Intellectual History, Núm. 5 (2013) , p. 63-73  
8.
16 p, 92.9 KB The struggle to redefine the relationship between «knowledge» and «action» in the academy : some reflections on action research / Elliott, John (School of Education and Professional Development. Centre for Applied Research in Education)
El present article intenta redefinir la relació entre teoria i pràctica a partir de la concepció de la investigació en l'acció. La investigació en l'acció (IA) no es troba només orientada cap a la millora de la pràctica, de la mateixa manera que la investigació no es troba només orientada cap a la producció del coneixement. [...]
This paper attempts to redefine the relationship between theory and practice in terms of the idea of action research. Action research is not only aimed at the improvement of practice, and research is not only aimed at the production of knowledge; practical knowledge, which stems from action research, can also be valued as theoretical. [...]
El presente artículo trata de redefinir la relación entre teoría y práctica a partir de la concepción de la investigación en la acción. La investigación en la acción (IA) no se halla sólo orientada hacia la mejora de la práctica, del mismo modo que la investigación no se halla sólo orientada a la producción del conocimiento. [...]

2004 - 10.5565/rev/educar.228
Educar, N. 34 (2004) , p. 11-24  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.