Results overview: Found 2 records in 0.03 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
16 p, 361.3 KB ¿Puede la educación transformar el orden social? Descripción de una modalidad pedagógica que permite el acceso a posiciones sociales diferenciales / Giménez, Elena (Universidad de Valencia) ; Navas, Almudena (Universidad de Valencia) ; Graizer, Oscar (Universidad de Valencia)
Este artículo pretende la descripción de una modalidad pedagógica a la que hemos llamado "comprometida". El estudio de esta práctica pedagógica es de meridiana importancia para abordar el abandono escolar prematuro ya que la producción y la reproducción de los órdenes social y de género se gestan en las prácticas interactivas especializadas. [...]
In this paper we describe the committed pedagogical modality. The study of pedagogic practice is vital to address early school leaving because the production and reproduction of the social and gender orders are initialized in the specialized interactive practices. [...]

2015
Profesorado : revista de currículum y formación del profesorado, Vol. 19 Núm. 3 (2015) , p. 94-109  
2.
21 p, 240.0 KB Estudios de caso sobre las percepciones de los estudiantes en la inclusión de las tic en un centro de educación secundaria / Barberá Cebolla, Juan Pedro (Instituto Eduardo Primo Marqués de Carlet) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo presenta un estudio de caso sobre cómo los estudiantes de una escuela de educación secundaria de la Comunidad Valenciana percibe la inclusión de las TIC por parte de su profesorado y como contribuyen en la mejora del aprendizaje. [...]
This article presents a case study on how students at a secondary school of Valencia see the inclusion of ICT by their teachers as contributing to the improvement of learning. It is part of the analysis of the vision that the students have about the way that teachers have integrated the use of ICT into school practice, in order to get answers about the strengths, weaknesses and opportunities for improvement that the school would need to introduce for proper use and implementation of ICT. [...]

2012
Profesorado : revista de currículum y formación del profesorado, Vol. 16 Núm. 3 (2012) , p. 285-305  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.