1.
|
1202 p, 8.3 MB |
Mujeres políticas del Baix Llobregat (1979-2019)
/
Estepa Estepa, María Dolores ;
Quitllet Magriñà, Rosa Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball fi de grau pretén visibilitzar a les dones que han intentat exercir la política en la comarca del Baix Llobregat (Barcelona). Partint de la premissa que és una esfera fortament masculinitzada, que dificulta el seu accés al gènere femení, s'analitza el número de dones a les llistes electorals i la seva posició en elles, la composició dels governs locals i les alcaldesses, per a veure la seva evolució des de les primeres eleccions municipals, en el període 1979-2019, tant de la comarca com per municipis. Este trabajo final de grado pretende visibilizar a las mujeres que han intentado ejercer la política en la comarca del Baix Llobregat (Barcelona). Partiendo de la premisa que es una esfera fuertemente masculinizada, que dificulta su acceso al género femenino, se analiza el número de mujeres en las listas electorales y su posición en ellas, la composición de los gobiernos locales y las alcaldesas, para ver su evolución desde las primeras elecciones municipales, en el período 1979-2019, tanto de la comarca como por municipios. This final degree project aims to make visible the women who have tried to practice politics in the Baix Llobregat region (Barcelona). Starting from the premise that it is a strongly masculinized sphere, which hinders their access to the female gender, the number of women on the electoral lists and their position in them, the composition of local governments and female mayors, is analyzed to see their evolution since the first municipal elections, in the period 1979-2019, both in the region and by municipalities.
2022 Grau en Periodisme [1432]
|
|
2.
|
133 p, 3.3 MB |
La transformació digital de les eleccions universitàries i l'ús del vot electrònic en temps de pandèmia (2020-2022)
/
Cañellas Terradellas, Núria ;
Munuera, Jaime, dir. ;
Reniu, Josep Maria, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents
En aquest TFM l'autora analitza, valent-se de les observacions fetes en el mapa universitari autonòmic i estatal, com en temps de pandèmia s'implanta el sistema de vot electrònic com al nou canal que substitueix el vot presencial a l'urna i de retruc es constata una oportunitat per accelerar la implementació de l'administració electrònica i la connexió d'aquesta amb els diferents mòduls del sistema de gestió documental. [...] En este TFM la autora analiza, partiendo de las observaciones realizadas en el mapa universitario autonómico y estatal, como en tiempo de pandemia se implanta el sistema de voto electrónico como nuevo canal que sustituye el voto presencial en la urna y al mismo tiempo se aprecia una oportunidad para acelerar la implementación de la administración electrónica y la conexión de esta con los diferentes módulos del sistema de gestión documental. [...] The author of the TFM, using the observations made in the regional and state university map, analyzes how in times of pandemic the electronic voting system is implemented as the new channel that replaces face-to-face voting at the ballot box and indirectly there is an opportunity to accelerate the implementation of electronic administration and its connection with the different modules of the record management system. [...]
2022 Màster Universitari en Arxivística i Gestió de Documents [996]
|
|
3.
|
111 p, 1.6 MB |
YouTube com a eina de comunicació política: El cas de les eleccions del 14F a Catalunya
/
Boada Torre-Marín, Judit ;
Palencia Villa, Rosa Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
"YouTube com a eina de comunicació política: El cas de les eleccions del 14F a Catalunya" analitza la campanya electoral de 2021 a el Parlament de Catalunya. Es centra en l'ús de les xarxes socials que fan els partits polítics amb representació al Parlament i com aquest s'enfoca als perfils dels votants definits pel CEO de cada un dels partits en qüestió. [...] "YouTube como herramienta de comunicación política: El caso de las elecciones del 14F en Cataluña" analiza la campaña electoral de 2021 al Parlamento de Catalunya. Se centra en el uso de las redes sociales que hacen los partidos políticos con representación en el Parlamento y cómo se enfoca al perfil de los votantes definidos por el CEO de cada uno de dichos partidos. [...] "YouTube as a political communication tool: The case of the 14F election in Catalonia. " Is an analysis of the 2021 election campaign for Parliament of Catalonia. It analyses the use of social media made by the political parties that have representation in that particular chamber and how the campaigns are designed towards each of the parties voter's profile. [...]
2021 Grau en Comunicació Audiovisual [968]
|
|
4.
|
76 p, 3.7 MB |
La polarización afectiva en Cataluña: estudio de caso de la campaña electoral de las elecciones autonómicas de 2021
/
Carrillo García, Marc ;
Giraldo Luque, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
Aquest treball busca identificar quins actors (polítics, mediàtics i ciutadans) difonen missatges amb major contingut polaritzador a Twitter en un context de campanya electoral, concretament el de les eleccions autonòmiques de 2021 a Catalunya. [...] El presente trabajo busca identificar qué actores (políticos, mediáticos y ciudadanos) difunden mensajes con mayor contenido polarizador en Twitter en un contexto de campaña electoral, en concreto el de las elecciones autonómicas de 2021 en Cataluña. [...] The present work tries to identify which actors (politicians, media and citizenships) have the capacity to spread content with the higher polarization during an electoral campaing in Twitter, specifically in the 2021 regional election in Catalonia. [...]
2021 Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [1392]
|
|
5.
|
216 p, 5.1 MB |
La invisibilització de les persones migrants sense dret a vot en la comunicació electoral: el cas dels comicis municipals de 2019 a Salt. Propostes per a una comunicació inclusiva
/
Grañé i Burrassó, Emma ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
L'increment de població migrant a Salt durant les darreres dècades va fer que el poble es convertís en un dels més racialitzats de Catalunya, amb un 40% de població d'origen estranger. Conseqüentment, les diferències socials i econòmiques entre la població s'han accentuat encara més, essent la falta de dret a vot una de les més greus problemàtiques. [...] El incremento de población migrante en Salt durante las últimas décadas hizo que el pueblo se convirtiese en uno de los más racializados de Cataluña, con un 40% de población extranjera. Consecuentemente, las diferencias sociales y económicas entre la población se han acentuado aún más, siendo la falta de derecho a voto una de las más graves problemáticas. [...] The increase of the migrant population in Salt over the last few decades has made the town one of the most racialised in Catalonia, with 40% of the population being foreign. Consequently, the social and economic differences between the population have become even more accentuated, with the lack of the right to vote being one of the most serious problems. [...]
2021 Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
|
|
6.
|
88 p, 1.9 MB |
La ideología del humor: la parodia en 'Saturday Night Live' de las elecciones estadounidenses de 2020
/
Alfaro Teruel, Rocío ;
Ferré Pavia, Carme, 1969-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
Aquesta investigació analitza la ideologia política que s'amaga darrere de la sàtira i la paròdia que caracterizen el mític programa Saturday Night Live (NBC, 1975-). Per això, s'utilitza una fitxa d'anàlisi quantitativa i qualitativa que descriurà i interpretarà la ideologia plasmada a 19 cold opens de 19 programes diferents emesos entre setembre de 2019 i desembre de 2020. [...] Esta investigación analiza la ideología política que se esconde detrás de la sátira y la parodia que caracterizan al programa de televisión Saturday Night Live (NBC, 1975-). Para ello, se utiliza una ficha de análisis cuantitativo y cualitativo que describirá e interpretará la ideología plasmada en 19 cold opens de 19 programas diferentes emitidos entre septiembre de 2019 y diciembre de 2020. [...] This research analyzes the political ideology that hides behind the satire and the parody that characterizes the legendary TV show Saturday Night Live (NBC, 1975-). For this, a quantitative and qualitative analysis sheet will be used to describe and understand the ideological character embodied in 19 cold opens from 19 different episodes broadcasted between September 2019 and December 2020. [...]
2021 Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
|
|
7.
|
|
8.
|
484 p, 29.7 MB |
VOX, fake news i postveritat a la campanya electoral de les eleccions al Parlament de Catalunya del 14 de febrer del 2021
/
Álvarez de la Rosa, Claudia ;
Puig Lobato, Josep Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Amb la irrupció de les xarxes socials al segle XXI ha proliferat una nova forma de fer campanyes electorals. Aquest fet, sumat a l'auge de les fake news i la postveritat, ha fet que molts partits polítics intentin treure rèdit electoral a través de la propagació de notícies o continguts inexactes. [...] Con la irrupción de las redes sociales en el siglo XXI ha proliferado una nueva forma de hacer campañas electorales. Este hecho, sumado al auge de las fake news y la posverdad, ha hecho que muchos partidos políticos intenten sacar rédito electoral a través de la propagación de noticias o contenidos inexactos. [...] With the emergence of social networks in the 21st century, a new form of electoral campaigning has proliferated. This fact, along with the rise of fake news and posttruth, has led many political parties to try to gain electoral advantage through the propagation of inaccurate news or content. [...]
2021 Grau en Periodisme [971]
|
|
9.
|
264 p, 2.5 MB |
L'star system de la política : tot per un vot
/
Ramon Martínez, Júlia ;
Rabadán Perea, José Vicente, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Els polítics saben que els mass media són l'instrument més eficaç per transmetre el seu missatge a la ciutadania; per això, adapten els seus discursos i actituds a les dinàmiques d'aquests. Seguint aquesta lògica, la comunicació política cada cop conté menys informació i més entreteniment perquè la raó se substitueix per emoció i els arguments es converteixen en atacs. [...] Los políticos saben que los mass media son el instrumento más eficaz para transmitir su mensaje a la ciudadanía; por eso, adaptan sus discursos y actitudes a las dinámicas de éstos. Siguiendo esta lógica, la comunicación política cada vez contiene menos información y más entretenimiento porque la razón se sustituye por emoción y los argumentos se convierten en ataques. [...] Politicians know that the mass media are the most effective instrument to transmit their message to the public; for this reason, they adapt their discourses and attitudes to their dynamics. Political communication increasingly contains less information and more entertainment because reason is replaced by emotion and arguments become attacks. [...]
2020 Grau en Periodisme [971]
|
|
10.
|
|