Resultats globals: 8 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 7 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
33 p, 1.7 MB (Not) Addressing Issues in Electoral Campaigns / Barberà, Salvador 1946- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gerber, Anke (Universität Hamburg) ; MOVE - Markets, Organizations and Votes in Economics
Two candidates competing for election may raise some issues for debate during the electoral campaign, while avoiding others. We present a model in which the decision to introduce an issue, or to reply to the opponent's position on one that she raised, may change the further list of topics that end up being discussed. [...]
2023 - 10.1177/09516298231202424
Journal of Theoretical Politics, Vol. 35 Núm. 4 (2023) , p. 259-291  
2.
17 p, 1.1 MB Construction of political emotions : an analysis of the use of Twitter in electoral campaigns in Bogotá / González G., Angie K. (Universidad Externado de Colombia) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona)
This research seeks to show the main characteristics that define an electoral campaign nowadays, almost two decades after the emergence of social networks. The case focuses on examining all the messages posted on Twitter by the two most voted candidates running for mayor of Bogotá, Colombia, during the 2020-2023 election period. [...]
Esta investigación busca mostrar las principales características que definen una campaña electoral en la actualidad, casi dos décadas después del surgimiento de las redes sociales. El caso se centra en examinar todos los mensajes publicados en Twitter por los dos candidatos a la alcaldía de Bogotá, Colombia, más votados durante el período electoral 2020-2023. [...]
Esta pesquisa busca demonstrar as principais características que definem uma campanha eleitoral na atualidade, quase duas décadas após o surgimento das redes sociais. O caso se concentra em examinar todas as mensagens publicadas no Twitter pelos dois candidatos mais votados a prefeito de Bogotá, Colômbia, durante o período eleitoral 2020-2023. [...]

2022 - 10.7764/cdi.53.38499
Cuadernos.info, Núm. 53 (2022) , p. 22-45  
3.
22 p, 677.7 KB TikTok use in municipal elections: from candidate-majors to influencer-politicians / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
TikTok is without any doubt the most successful social network among Gen Zers and, consequently, is increasingly becoming their preferred place to discuss, share opinions, rally around social issues, and express political alignments. [...]
TikTok es la red social de mayor éxito entre la llamada Generación Z y se está convirtiendo en su lugar preferido para debatir, compartir opiniones sobre temas sociales y expresar su posicionamiento político. [...]

2023 - 10.56151/maspoderlocal.175
Más Poder Local, Núm. 53 (2023) , p. 8-29  
4.
12 p, 4.1 MB Imagen y comunicación política en Instagram. Celebrificación de los candidatos a la presidencia del Gobierno / Quevedo-Redondo, Raquel (Universidad de Valladolid) ; Portalés Oliva, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Esta propuesta emerge del postulado de Sartori referido a la primacía de la imagen. A partir de esta idea, se acepta la transcendencia de lo visual en la percepción de la arena política y se proyecta el objetivo de extrapolar dicha consideración al universo que entraña la red social Instagram. [...]
This proposal emerges from Sartori's postulate about the primacy of the image. On the basis of this initial idea, the transcendence of the visual image is acknowledged in the perception of the political scene. [...]

2017 - 10.3145/epi.2017.sep.13
El Profesional de la información, Vol. 26 Núm. 5 (2017) , p. 916-927  
5.
16 p, 157.2 KB Los temas de campaña en la prensa nacional y aragonesa durante un ciclo electoral completo : municipales y autonómicas de 2011, generales de 2011 y europeas de 2014 / García Ortega, Carmela (Universidad San Jorge (Saragossa). Facultad de Comunicación) ; Zugasti, Ricardo (Universidad San Jorge (Saragossa). Facultad de Comunicación)
Este artículo analiza, desde una perspectiva descriptiva, la presencia de los temas de campaña en la prensa nacional y aragonesa durante el último ciclo electoral completo: las municipales y autonómicas de 2011, las generales del mismo año y las europeas de 2014. [...]
From a descriptive perspective, this article analyses the presence of campaign issues in the national and Aragonese daily press during the last three elections in Spain: 2011 Local and Autonomous Regional elections, 2011 General elections and 2014 European elections. [...]

2015 - 10.7238/a.v0i53.2595
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 53 (Desembre 2015) , p. 79-94
2 documents
6.
8 p, 76.3 KB Internet, campanyes electorals i ciutadans : l'estat de la qüestió / Anduiza Perea, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
Aquest article repassa com internet està afectant els processos electorals i, en particular, el desenvolupament i les conseqüències de les campanyes segons la investigació existent. Les principals conclusions d'aquesta revisió de la literatura apunten que existeix una distància important entre les potencialitats que aquest nou mitjà ofereix tant a partits com a ciutadans i la realitat dels usos que tots dos en fan. [...]
This article reviews how, according to current research, the internet is affecting electoral processes and, in particular, the development and consequences of campaigns. The main conclusions of this review of the literature state that there is a significant distance between the potential offered by this new medium, both to parties and citizens, and how it is actually used by everyone concerned. [...]

2009
Quaderns del CAC, Núm. 33 (Desembre 2009) , p. 5-12  
7.
13 p, 364.9 KB La articulación territorial de Cataluña y España en las estrategias persuasivas de los partidos políticos y de las instituciones autonómicas durante la campaña del Estatut / Capdevila, Arantxa (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació) ; Gómez, Lorena (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
La organización territorial de España que podría derivarse del nuevo Estatut de Cataluña ha sido uno de los asuntos más controvertidos durante su proceso de elaboración. En este trabajo se expone la incidencia que este tema ha tenido en las diferentes campañas institucionales, partidistas y electorales generadas a raíz de la aprobación del nuevo texto estatutario. [...]
The territorial organization of Spain derived from the new Estatut d'Autonomia de Catalunya has been one of more controversial subjects during its process of elaboration. In this article we expose the incidence that this subject has had in the different institutional, partisan and electoral campaigns generated as a result of the approval of the new statutory text. [...]

2011 - 10.7238/a.v0i41.1189
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 41 (2011) , p. 13-25  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
56 p, 491.3 KB (Not) Addressing Issues in Electoral Campaigns / Barberà, Salvador 1946- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Gerber, Anke (University of Hamburg)
Two candidates competing for election may raise some issues for debate during the electoral campaign, while avoiding others. We present a model in which the decision to introduce an issue, or to reply to the opponent's position on one that she raised, may result in further additions to the list of topics that end up being discussed. [...]
Barcelona Barcelona School of Economics, 2022 (BSE working paper ; 1353)
BSE Barcelona School of Economics Working Papers, 2022  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.