Resultados globales: 3 registros encontrados en 0.01 segundos.
Artículos, Encontrados 3 registros
Artículos Encontrados 3 registros  
1.
9 p, 994.9 KB La digestión de los alimentos : un plan de actuación en el aula fundamentado en una secuencia constructivista del aprendizaje / Banet Hernández, Enrique (Universidad de Murcia) ; Núñez Soler, Francisco (Universidad de Murcia)
Nowadays constructivism seems to be quite a sound approach on which to base the processes of teaching and learning sciences. Assuming the basic hypothesis of this thesry, sequences of instruction can be designed that help to improve the work that both, teachers and students carry out. [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4661
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 139-147  
2.
8 p, 397.8 KB La educación para la salud : una propuesta fundamentada desde el campo de la docencia / Gavidia Catalán, Valentín (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Rodes, Mª José (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Carratalá, Ascensio (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
Is Sanitary Education the same as Health Education? Wich factors should we keep in mind when setting up a curriculum for Health Education? Is it necessary to deal with such health matters as hygiene, vacunations and so on. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4507
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 289-296  
3.
10 p, 525.3 KB La orientación de las prácticas de laboratorio como investigación : un ejemplo ilustrativo / Gil Pérez, Daniel ; Valdés Castro, Pablo
This paper offers a detailed example of transformation of a science practical work, from the usual simple recipe into an open problematic situation capable of favouring pupils' research.
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4221
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 155-163  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.