Results overview: Found 5 records in 0.01 seconds.
Articles, 4 records found
Research literature, 1 records found
Articles 4 records found  
1.
23 p, 1.1 MB Percepções sobre a natureza humana e das relações profissionais no trabalho de servidores universitários / Soares Nunes, Thiago (Centro Universitário UNA) ; Tolfo, Suzana da Rosa (Universidade Federal de Santa Catarina) ; Cantera Espinosa, Leonor M. (María) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
As organizações definem, de forma explícita ou implícita, o "modelo" de comportamento e de relacionamento interpessoal no âmbito laboral, o qual é influenciado pela própria cultura organizacional e nacional. [...]
Organizations define, explicitly or implicitly, the model of behavior and interpersonal relationships in the workplace, which is influenced by the organizational and national culture. In turn, identifying the conception of human nature and interpersonal relationships is important to reveal noticeable and unnoticeable elements present in the organizational routine. [...]

2018
Revista Gestão Universitária na América Latina : GUAL, Vol. 11, núm. 2 (2018) , p. 274-296  
2.
10 p, 156.1 KB Revisión del concepto de internal branding : la transmisión de la promesa de marca a los clientes por parte de los empleados / Guardia Gascuñana, Carlos de la (ESIC Business & Marketing School) ; Enrique, Ana Ma. (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
El presente artículo es una revisión conceptual sobre el internal branding con la pretensión de conocer el estado de la cuestión así como su articulación en las organizaciones. La investigación de campo realizada se basa en quince entrevistas a expertos en la materia donde se analiza cómo se gestionan los programas de internal branding y qué departamentos son los idóneos para implementarlos en las organizaciones.
This article presents a revision of the internal branding concept as well as a primary research based on fifteen interviews to professionals and academics of different fields related to the subject of study. [...]
El present article és una revisió conceptual sobre el internal branding amb la pretensió de conèixer l'estat de la qüestió així com la seva articulació en les organitzacions. La investigació de camp realitzada es basa en quinze entrevistes a experts en la matèria on s'analitza com es gestionen els programes de internal branding i quins departaments són els idonis per a implementar-los en les organitzacions.

2017 - 10.5565/rev/grafica.68
Grafica, Vol. 5 Núm. 9 (2017) , p. 29-37 (Investigación)  
3.
28 p, 304.4 KB Vanishing acts : creative women in Spain and in the United States / Grow, Jean (Marquette University) ; Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat) ; David, Roca (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Broyles, Sheri J. (University of North Texas)
This exploratory cross-cultural study examines the experiences of women in advertising creative departments in Spain and the United States. The study, an exploration of the creative environment and its impact on female creatives, is framed by Hofstede's dimensional model of national culture (Hofstede 2001; de Mooij & Hofstede 2010) and signalling theory (Spence 1974). [...]
2012 - 10.2501/IJA-31-3-657-679
International journal of advertising, Vol. 31, Num. 3 (2012) , p. 657-679  
4.
11 p, 215.4 KB Valores personales, creencias ambientales ecocéntricas y comportamiento ecológico de trabajadores brasileños: el caso del Ministerio Público del Distrito Federal y Territorios / Touguinha, Suely (Ministério Público do Distrito Federal e Territórios) ; Pato, Claudia (Universidade de Brasília)
Este estudio analizó las relaciones entre valores, creencias ambientales y comportamiento ecológico de trabajadores de una institución pública brasileña ubicada en Brasilia. Una muestra de 295 trabajadores del Ministerio Público del Distrito Federal y Territorios (52,5% mujeres) con media de edad de 39 años (DT = 8,3) respondió tres escalas. [...]
This study investigated the relationships between personal values, environmental beliefs and ecological behavior of employees in a public organization of Brasilia. A sample of 295 employees of Public Ministry of the Federal District and Territories (52. [...]

2011 - 10.5565/rev/qpsicologia.918
Quaderns de psicologia, Vol. 13, Núm. 1 (2011) , p. 35-45  

Research literature 1 records found  
1.
70 p, 890.7 KB Anàlisi de l'aplicació pràctica del procés de selecció, contractació i formació al Grup Sagardi / Castañer Bohigas, Albert ; Magaña Juárez, María Mercedes, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Aquest projecte té com a finalitat la recerca d'una visió comparativa entre la teoria de recursos humans, i especialment la que fa referència a selecció, contractació i formació, i la realitat d'una empresa en funcionament. [...]
La finalidad de este proyecto es el de realizar un análisis comparativo entre la teoría de recursos humanos y, especialmente, la que hace referencia a selección, contratación y formación y, la realidad de una empresa en funcionamiento. [...]
The aim of this project consist on doing an academical analysis comparing the theory of human resources and, especially, what attains to selection, hiring, training and the reality of an on- going business. [...]

2013
Grau en Relacions Laborals [806]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.