Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
20 p, 180.1 KB Problematización de actividades experimentales en la enseñanza y en el desarrollo profesional de formadores de profesores de Química / Peres Gonçalves, Fábio (Universidade Federal de Santa Catarina (Brasil)) ; Marques, Carlos Alberto (Universidade Federal de Santa Catarina (Brasil))
Se investigó cómo la formación y la práctica docente de los formadores de profesores de Química pueden contribuir al aprendizaje de la experimentación en la enseñanza de Ciencias/Química. El objetivo es colaborar en el señalamiento de las posibilidades de abordaje de las actividades experimentales como contenido tanto en la formación de los formadores como en la formación del profesorado en Ciencias Naturales. [...]
This paper investigates how professional development and training for chemistry teacher trainers may contribute to learning about experimentation in Science/Chemistry teaching. It intends to collaborate in highlighting ways of approaching experimental activities as a part of the professional development of trainers and of initial training for teachers of natural science. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n3.681
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 3 (2013) , p. 67-86  
2.
12 p, 258.1 KB La Construcció física de l'àtom químic: de Mendeléiev a Pauling / Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Chemistry in the xixth century has built a «chemical atom» that has permitted to write formulae and chemical equations, to relate properties of substances with their structure, to assign a valence to the elements and to classify chemical elements in a periodic table. [...]
2008
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica, Vol. 1, Núm. 2 (2008) , p. 79-87  
3.
14 p, 767.1 KB Optimización metodológica de entornos telemáticos cooperativos (bscw y synergeia) como recursos didácticos de la química en la producción de hipermedia / Jiménez Valverde, Gregorio ; Llitjós Viza, Anna
En este artículo se describe el estudio de optimización metodológica de dos entornos telemáticos cooperativos, BSCW y Synergeia, en el área de la Didáctica de la Química. Estas herramientas, gratuitas para usos educativos, facilitan la cooperación entre personas que no coinciden en el espacio y/o tiempo y se basan en espacios compartidos de trabajo. [...]
The main goal of this article is to describe the methodological optimization study of two cooperative online environments, BSCW & Synergeia, in the fi eld of Chemistry Education. These tools, free for education purposes, are shared workspace-based groupware that enable cooperation over the Web. [...]

2008
Enseñanza de las ciencias, V. 26 n. 1 (2008) p. 93-106  
4.
3 p, 154.6 KB Cuadernos audiovisuales de laboratorio : hacia una mejora en la enseñanza de la Química / Seminario Permanente de Física y Química
The Audiovisual Laboratory Notebooks are frarned into the so-called «active methods for Chemistry teaching», and try to achieve an effective learning, more accurate and at the same time more agreable of the techniques and usual operations in the laboratory, and also a positive attitude towards Chemistry.
1992
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 3 (1992) p. 304-306  
5.
4 p, 151.8 KB Actitudes hacia la ciencia a lo largo de BUP y COU: un estudio longitudinal / Espinosa García, J. (Universidad de Extremadura. Departamento de Química Física) ; Román Galán, T. (Instituto de Bachillerato "Pedro De Valdivia" (Villanueva de la Serena, Extremadura))
We have performed a longitudinal study among BUP and COU students, from fourteen to eighteen years old, and their attitudes to Science. This attitude becomes neither linear nor more negative through successive years. [...]
1995
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 199-202  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.