Resultats globals: 27 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 19 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 4 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 19 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
15 p, 2.1 MB Territorial cross-border cooperation in higher education : a case study of the eastern Pyrenean border / Giband, David (Université de Perpignan) ; Mary, Kevin (Université de Perpignan)
This article debates on the changing geographies of higher education and research crossborder cooperation by providing a critical analysis of academic cross-border cooperation in the European Union. We examine the role of higher education and research institutions within the multi-scalar and multi-actor context of cross-border cooperation in the European Union with a specific insight on the Pyrenean border. [...]
Aquest article debat sobre les geografies canviants de les cooperacions transfrontereres d’educació i investigació superior i proporciona una anàlisi crítica sobre les cooperacions transfrontereres universitàries implantades per la Unió Europea. [...]
Este artículo debate sobre las geografías cambiantes de las cooperaciones transfronterizas en educación e investigación superior y proporciona un análisis crítico sobre las cooperaciones transfronterizas universitarias implantadas por la Unión Europea. [...]
Cet article examine les changements de la géographie de l’enseignement supérieur et de la recherche en matière de coopérations transfrontalières et propose une analyse critique des coopérations universitaires transfrontalières mises en place par l’Union européenne. [...]

2018 - 10.5565/rev/dag.516
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 64 Núm. 3 (setembre-desembre 2018) , p. 587-601 (Articles)  
2.
19 p, 142.9 KB Los entornos activo-colaborativos de aprendizaje como buenas prácticas en el desarrollo de competencias transversales en la formación profesional de la Comunidad Autónoma del País Vasco / Eizagirre Sagardia, Ana (Universidad del País Vasco) ; Altuna Urdin, Jon (Universidad del País Vasco) ; Fernández Fernández, Idoia (Universidad del País Vasco)
Este artículo analiza el modo en que las orientaciones prescriptivas generales sobre competencias transversales se están llevando realmente a la práctica en los centros de formación profesional de la Comunidad Autónoma Vasca. [...]
Aquest article analitza la manera com les orientacions prescriptives generals sobre competències transversals s’estan portant realment a la practica als centres de formació professional de la Comunitat Autònoma Basca. [...]
This article analyzes how the general prescriptive guidelines on cross-curricular competencies are being implemented in vocational training centers of the Basque Autonomous Community. A case study is carried out by means of a quantitative and qualitative analysis of good practices in which competencies have been successfully developed according to the perceptions of the teachers, students and management teams involved. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.880
Educar, Vol. 54 Núm. 2 (2018) , p. 331-349 (Monográfico)  
3.
12 p, 1.5 MB Estudiantes universitarios : ventajas e inconvenientes de la evaluación formativa / Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Vallés Rapp, Cristina (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la Matemática) ; Romero-martín, María Rosario (Universidad de Zaragoza. Departamento de Expresión Musical, Plástica y Corporal)
L’objectiu d’aquest estudi és analitzar els avantatges i inconvenients que troba l’alumnat universitari que cursa assignatures en les quals s’implementen sistemes d’avaluació formativa de competències. [...]
The objective of this study is analyzing the advantages and disadvantages of university students who study subjects that develop systems of skills formative assessment. Following a quantitative, descriptive and non-competitive methodology, we have analyzed the opinions of 5,419 students who have studied 70 subjects at 16 Spanish universities in the years 1011-2012 and 2012-2013, through a Likert scale opinion. [...]
El objetivo de este estudio es analizar las ventajas e inconvenientes que encuentra el alumnado universitario que cursa asignaturas que implementan sistemas de evaluación formativa de competencias. [...]

2015 - 10.7203/attic.14.4217
@tic. revista d'innovació educativa, Num. 14 (gener-juny 2015) , p. 59-70  
4.
23 p, 250.4 KB El procés de Bolonya : l’hora de la veritat (o de la implantació generalitzada) / Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Daza Pérez, Lidia (Universitat de Barcelona. Departament de Sociologia i Anàlisi de les Organitzacions)
Barcelona : Associació Catalana de Sociologia, 2011
Societat catalana, 2011, p. 271-293  
5.
22 p, 484.3 KB Riesgos de fracaso en el proceso de implantación del espacio europeo de educación superior : la experiencia de una universidad catalana / Masjuan, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El objetivo de este artículo es presentar algunos resultados relevantes de la investigación sobre el proceso de incorporación al Espacio Europeo de Educación Superior de una de las universidades catalanas que participa en el proyecto piloto, particularmente en lo que atañe a la implementación del nuevo sistema de créditos (ECTS). [...]
The aim of this article is to present some relevant results of the research about the process of incorporation to the European Space for Higher Education of one of the Catalan universities that takes part in the lead scheme, particularly in what concerns the implementation of the new system of credits: the European Credit Transfer System (ECTS). [...]

2009
Revista de la educación superior, Vol. 38 Núm. 149 (Enero-Marzo 2009) , p. 73-94  
6.
20 p, 126.7 KB Incorporación de España al espacio europeo de educación superior : el caso de una universidad catalana / Masjuan, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
En este artículo se analizan dos procesos relativos a la incorporación de España al Espacio Europeo de Educación Superior, a través de la participación voluntaria de algunas titulaciones en una prueba piloto. [...]
2009
Calidad en la educación, Núm. 31 (Diciembre 2009) , p. 124-142  
7.
4 p, 239.6 KB La oferta formativa en dirección de arte en los estudios de comunicación en España / Miguélez Juan, Blanca (Universidad del País Vasco)
El presente artículo tiene como objetivo realizar un diagnóstico de la asignatura direcciónde arte dentro de los estudios de comunicación publicitaria de grado del Sistema Universitario español. [...]
This article aims to make a diagnosis of the studios of direction art in advertising grade Spanish university system. It also aims to determine training needs and professional skills required by the director art. [...]
El present article té com a objectiu realitzar un diagnòstic de l'assignatura direcció d'art dins dels estudis de comunicació publicitària de grau del sistema universitari espanyol. També pretén determinar les necessitats formatives i competències professionals que requereix el director de arte.

2016 - 10.5565/rev/grafica.43
Grafica, Vol. 4 Núm. 7 (2016) , p. 57-60 (Ensayos y Reseñas)  
8.
19 p, 189.9 KB Trayectorias juveniles y factores de la demanda de educación universitaria española para el año 2009 / Torrents Vilà, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El presente trabajo tiene como objetivo analizar la demanda de educación universitaria, sus factores y su dimensión transicional. En este sentido, se presenta una actualización del análisis de la demanda de estudios universitarios en el Estado español a partir de los datos del módulo de la EPA 2009, un módulo que nos permite analizar también a los jóvenes emancipados en relación con su origen social, lo cual nos evita perder el 33% de la muestra. [...]
Aquest treball té com a objectiu analitzar la demanda d’educació universitària, els seus factors i la seva dimensió transicional. En aquest sentit, es presenta una actualització de l’anàlisi de la demanda d’estudis universitaris a l’Estat espanyol a partir de les dades del mòdul de l’EPA 2009, un mòdul que ens permet analitzar també els joves emancipats en relació amb el seu origen social, la qual cosa ens evita perdre el 33% de la mostra. [...]
This paper aims to analyze the demand for university studies, its factors and its transitional dimensions. We present an updated analysis of university studies demand in Spain with data from the EPA module of 2009. [...]

2015 - 10.5565/rev/papers.623
Papers : revista de sociologia, Vol. 100 Núm. 1 (Gener-Març 2015) , p. 131-149 (Artículos)  
9.
30 p, 352.4 KB Inserción profesional de los universitarios: de la expansión a la crisis / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
En este trabajo nos proponemos comparar el proceso de inserción laboral de una generación de graduados que se incorporó al mercado laboral en un momento de expansión económica con otra generación de graduados que lo ha hecho durante la crisis. [...]
In this paper we propose to compare the process of employment of a generation of graduates who entered the labor market at a time of economic expansion with another generation of graduates that has done it on the crisis. [...]

2014
Revista española de sociología, Núm. 21 (2014) , p. 69-98  
10.
32 p, 349.0 KB Equity and professional mobility in higher education and some questions concerning the EHEA from the catalan experience / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca sobre Educació i Treball)
This article deals with the equal opportunities and professional mobility of Catalan university students in the first decade of the XXI century. The data presented demonstrate that there is a high level of equity and intergenerational professional mobility between graduates and their parents. [...]
Este artículo analiza la igualdad de oportunidades y la movilidad profesional de los universitarios catalanes en la primera década del siglo XXI. Los datos presentados demuestran que existe un alto nivel de equidad y de movilidad profesional intergeneracional entre los graduados y sus padres. [...]

2014 - 10.4471/rise.2014.10
International journal of sociology of education, Vol. 3 Núm. 2 (june 2014) , p. 136-166  

Articles : 19 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
11 p, 85.5 KB Impacto de la metodología de aprendizaje basado en problemas en la Biblioteca Universitaria de Medicina y de Enfermería de Vall d'Hebron(BUMEVH): adaptación y estrategias de futuro / Gómez Serra, Ester ; Martínez de Luco, Áurea ; Miquel Sasplugas, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
El proceso de adaptación de las titulaciones universitarias a las directrices de la Declaración de Bolonia con la creación de un Espacio Europeo de Enseñanza Superior (EEES) implica una profunda renovación pedagógica. [...]
2005
Jornadas Nacionales de Información y Documentación en Ciencias de la Salud. Terrassa, Catalunya, 11es : 2005  

Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
4 p, 207.0 KB Full d'experiències d'innovació docent en educació superior / Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior , 2006-2009
12 documents

Llibres i col·leccions 4 registres trobats  
1.
246 p, 1.2 MB Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Martínez González, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent d'Educació Superior
Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions 2008
3 documents
2.
246 p, 2.7 MB Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Martínez González, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions 2008
3 documents
3.
8 p, 44.2 KB Discurs de la rectora de la UAB amb motiu de la inauguració del curs acadèmic 2011-2012 / Ripoll, A. (Ana) rectora ; Vallès, Josep M. 1940- (Josep Maria), Secretari d’Universitats i Recerca ; Catalunya. Consell Executiu ; Catalunya. Secretaria d'Universitats i Recerca
"Tinc el convenciment que tots volem superar aquesta etapa de restriccions i desconcert. Volem repensar la nostra universitat sent molt conscients de la situació que vivim. Només podem sortir d’aquests temps difícils si tenim un projecte: un projecte col·lectiu que suposi un compromís renovat amb les nostres capacitats, un projecte engrescador en clau de futur, capaç de recuperar els ànims de la nostra comunitat universitària. [...]
Bellaterra 2011  
4.
62 p, 494.7 KB Les Titulacions UAB en l'Espai Europeu d'Educació Superior : Sistema Europeu de Transferència de Crèdits (ECTS) / Rué, Joan ; Martínez, Maite
L'entorn sociocultural en el qual es troben situades les universitats experimenta, des de ja fa alguns anys, canvis importants. Canvis demogràfics, l'efecte dels quals és un descens en les taxes de natalitat i la consegüent disminució d'estudiants a les aules. [...]
Bellaterra : Universitat Autòmona de Barcelona , 2005. (Eines d'innovació docent en educació superior 1)  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
122 p, 1.4 MB The Internal quality assurance as an instrument for the integration and improving of higher education : analysis of best practices in the European Union and Latin America / Flores Mavil, Marco Antonio ; Carot Sierra, José Miguel, dir. ; Carrión García, Andrés, dir. ; Bacaria i Colom, Jordi, 1952-, tutor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques
L'objectiu d'aquest treball és identificar els determinants que influeixen en la implementació i desenvolupament de sistemes d'assegurament de la qualitat en les institucions d'educació superior (IES) i comparar diferents regions amb canvis similars. [...]
The aim of this work is to identify the main factors which influence in the implementation and development of Quality Assurance Systems in higher education institutions (HEIs), and compare different regions with similar changes. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
2.
697 p, 4.1 MB L'Aprenentatge dels estudiants universitaris en el marc del Procés de Bolonya / Elias Andreu, Marina ; Masjuan, Josep M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
L'objectiu de la tesis és entreveure les variables que influeixen en les aproximacions a l'aprenentatge de los estudiants universitaris. El model d'anàlisis, basat en la teoria del comportament planificat, sustenta que influeixen les motivacions a l'estudi, les creences sobre el procés d'ensenyament- aprenentatge, la norma interioritzada (moral i social) i la percepció del conjunt d'oportunitats. [...]
This Doctoral thesis analysis the factors influencing the university student's learning processes. The analysis model, based on the planning behavioural theory, stress that motivations in relation to studies, beliefs about the learning process ant the interiorized social norm (on a moral and social level) and the perception of the whole set of opportunities, are the factors above mentioned. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.