Resultats globals: 1,174 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 478 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 82 registres trobats
Publicacions periòdiques, 38 registres trobats
Llibres i col·leccions, 57 registres trobats
Documents de recerca, 455 registres trobats
Materials didàctics, 13 registres trobats
Materials acadèmics, 1 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 52 registres trobats
Fons personals i institucionals, 1 registres trobats
Articles 478 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
15 p, 2.1 MB Territorial cross-border cooperation in higher education : a case study of the eastern Pyrenean border / Giband, David (Université de Perpignan) ; Mary, Kevin (Université de Perpignan)
This article debates on the changing geographies of higher education and research crossborder cooperation by providing a critical analysis of academic cross-border cooperation in the European Union. We examine the role of higher education and research institutions within the multi-scalar and multi-actor context of cross-border cooperation in the European Union with a specific insight on the Pyrenean border. [...]
Aquest article debat sobre les geografies canviants de les cooperacions transfrontereres d’educació i investigació superior i proporciona una anàlisi crítica sobre les cooperacions transfrontereres universitàries implantades per la Unió Europea. [...]
Este artículo debate sobre las geografías cambiantes de las cooperaciones transfronterizas en educación e investigación superior y proporciona un análisis crítico sobre las cooperaciones transfronterizas universitarias implantadas por la Unión Europea. [...]
Cet article examine les changements de la géographie de l’enseignement supérieur et de la recherche en matière de coopérations transfrontalières et propose une analyse critique des coopérations universitaires transfrontalières mises en place par l’Union européenne. [...]

2018 - 10.5565/rev/dag.516
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 64 Núm. 3 (setembre-desembre 2018) , p. 587-601 (Articles)  
2.
13 p, 513.0 KB L'escola rural en els plans de formació inicial dels estudis de mestre a les universitats catalanes. Vint anys del Grup Interuniversitari d'Escola Rural (GIER) / Grup Interuniversitari d'Escola Rural
Aquest article pretén donar a conèixer al Grup Interuniversitari d'Escola Rural (GIER), un equip de professors i professores de totes les universitats catalanes, format fa més de vint anys. El GIER vetlla per la presència de l’escola rural en els plans d’estudi de les respectives facultats i, per fer-ho, a part de les Jornades d’Escola Rural per a estudiants de mestre que s’organitzen cada any de manera col·laborativa, es duen a terme altres activitats més puntuals. [...]
This paper seeks to present the Rural School Interuniversity Group (GIER, in Catalan), a team of teachers from all the Catalan universities, formed over the course of twenty years. GIER ensures the presence of the rural school in the curricula of the respective faculties. [...]

2016
Revista catalana de pedagogia, Núm. 10 (2016) , p. 163-175  
3.
11 p, 243.6 KB An interview with Dr. Suresh Canagarajah on academic mobility, language and literacy / Hossain, Rumana (University of Leeds)
The author interviewed Dr. Suresh Canagarajah of Pennsylvania State University on academic mobility, language and literacy, in June 2017.
L'autora va entrevistar al professor Suresh Canagarajah de la Pennsylvania State University al juny del 2017, sobre la mobilitat acadèmica, llengua y literacitats.
La autora entrevistó al profesor Suresh Canagarajah de la Pennsylvania State University en junio 2017, sobre la movilidad académica, lengua y literacidades.
L'auteur a interviewé le Dr. Suresh Canagarajah de la Pennsylvania State University sur la mobilité académique, la langue et l'alphabétisation, en juin 2017.

2017 - 10.5565/rev/jtl3.757
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 4 (november-december 2017) p. 93-103 (Interviews)  
4.
18 p, 737.3 KB El conocimiento de la modelación matemática desde la reflexión en la formación inicial de profesores de matemática / Huincahue Arcos, Jaime (Universidad Católica del Maule (Talca, Xile)) ; Borromeo-Ferri, Rita (Universität de Kassel) ; Mena-Lorca, Jaime Juan Fernando (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Valparaíso, Xile))
La introducción de la modelación matemática en el currículo de enseñanza media chileno, hace ya una decena de años, ha relevado la necesidad de estudios relativos a las prácticas de su enseñanza en la formación inicial de profesores en el país. [...]
Fa ja una dècada que la introducció de la modelació matemàtica en el currículum d'ensenyament mitjà xilè que ha revelat la necessitat d'estudis relatius a les pràctiques d'ensenyament a la formació inicial de mestres del país. [...]
The introduction of mathematical modelling in the Chilean secondary education curriculum, some ten years ago, has highlighted the need for studies concerning the teaching practices on modelling in the initial training of teachers in the country. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2277
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 1 (2018) , p. 99-115 (Investigaciones Didácticas)  
5.
16 p, 312.9 KB El discurso matemático del profesor : ¿Cómo se produce en clase y cómo se puede investigar? / Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Arnal Bailera, Alberto (Universidad de Zaragoza) ; García Honrado, Itziar (Universidad de Oviedo)
¿Cómo podemos evaluar si un discurso del profesor en clase de matemáticas es efectivo de acuerdo con los objetivos de comunicar una cultura de la matemática escolar y producir oportunidades para que los alumnos aprendan contenidos de esa cultura? En este artículo presentamos la construcción de una noción de coherencia local aplicable al discurso matemático hablado en clase. [...]
Com podem avaluar si un discurs del professor a l'aula de matemàtiques és efectiu d'acord amb els objectius de comunicar una cultura de la matemàtica escolar i produir oportunitats perquè l'alumnat en pugui aprendre continguts? En aquest article presentem la construcció d'una noció de coherència local aplicable al discurs matemàtic que s'usa a l'aula. [...]
How can we examine if a teacher's discourse in the mathematics classroom is effective according to the goals of communicating a culture of school mathematics and producing opportunities for students to learn contents of this culture? In this paper, we present the construction of a notion of local coherence applied to the oral mathematical discourse in the classroom. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2240
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 1 (2018) , p. 45-60 (Investigaciones Didácticas)  
6.
7 p, 653.8 KB Per què a l’estiu fa calor? / Larraz Rada, Virgina (Universitat d'Andorra) ; Pla Altisent, Florenci (Universitat d'Andorra)
El projecte es basa en la resolució d’una gran pregunta enigma: Per què a l’estiu fa calor?, que en principi sembla molt òbvia, però que no ho és tant. La recerca de la solució portarà a desmuntar creences socialment acceptades que no tenen la credibilitat de la ciència. [...]
The project is based on solving a mystery question: Why does the summer heat? which initially seems very obvious, but it is not so. The research will lead to the solution of dismantling socially accepted beliefs that do not have the credibility of science. [...]

2017
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 34 (2017) , p. 2-8 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
7.
14 p, 575.9 KB Alfabetismo digital en la enseñanza de segundas lenguas : espacios para una educación adaptada a las necesidades comunicativas de nuestra época / Escandell Montiel, Daniel (Manchester Metropolitan University)
El conjunto de competencias requeridas para la participación plena en la sociedad del conocimiento (esto es, el alfabetismo digital) es una preocupación creciente en el espacio educativo contemporáneo. [...]
The set of competencies required for full participation in a knowledge society (the digital literacy) is an ever-growing concern in the contemporary educative space. This article defends that Second/Foreign Language Teaching provides a relevant opportunity for the inclusion digital literacy in the classroom in both official and unofficial education systems. [...]

2017 - 10.5565/rev/doblele.27
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 3 (Diciembre 2017) , p. 17-30 (Dossier)  
8.
14 p, 519.2 KB Didáctica y posthumanismo : la enseñanza de ELE y literatura en la era digital / Posada, Adolfo R. (Universitatea de Vest din Timişoara)
Desde la publicación del artículo "Digital Natives, Digital Immigrants" de Marc Prensky, se viene discutiendo en el contexto de la Didáctica la forma en que las nuevas tecnologías y las redes sociales determinan el proceso educativo en el siglo XXI. [...]
Since the publication of the article "Digital Natives, Digital Immigrants" by Marc Prensky, the way in which new technologies and Social Networks determine the educational process has been discussed in the context of the Didactics. [...]

2017 - 10.5565/rev/doblele.31
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 3 (Diciembre 2017) , p. 69-82 (Dossier)  
9.
19 p, 1.3 MB Liter·Alia : Literaturas Hispánicas en contexto. Una propuesta de edición digital anotada de textos literarios hispánicos para su uso en la clase de ELE / Llosa Sanz, Álvaro (Universitetet i Oslo) ; Mañas Gómez, Ana Belén (Universitetet i Oslo) ; Grønnevik Flåskjer, Ingerid (Universitetet i Oslo)
Con gran frecuencia, los estudiantes de español como lengua extranjera encuentran dificultades de comprensión lectora en textos literarios debido a la riqueza de vocabulario y sus expresiones idiomáticas, así como por la dificultad de comprender elementos contextuales históricos y estéticos como apoyo para reflexionar sobre el texto. [...]
Frequently, students of Spanish as a second language struggle when they must read works of fiction. This critical situation on reading comprehension often happens because learners have a limited knowledge of vocabulary, and they lack enough historical and aesthetic contextual background data. [...]

2017 - 10.5565/rev/doblele.30
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 3 (Diciembre 2017) , p. 50-68 (Dossier)  
10.
21 p, 182.3 KB Un recorrido particular por la educación : reflexiones a partir de una historia de vida / Delgado-García, Manuel (Universidad de Huelva) ; Coronel Llamas, José Manuel (Universidad de Huelva) ; Boza Carreño, Ángel (Universidad de Huelva)
La información recogida en este artículo forma parte del estudio realizado en una tesis doctoral financiada por el Ministerio de Educación con una beca FPU. Su objetivo principal era recuperar el conocimiento experto de profesorado sénior y bien evaluado de la Universidad de Huelva, con la intención de ponerlo al servicio del resto del colectivo docente y proporcionar algunas claves de prácticas consolidadas en el ejercicio de la profesión. [...]
La informació recollida en aquest article forma part de l'estudi realitzat en una tesi doctoral finançada pel Ministeri d'Educació mitjançant una beca FPU. El seu objectiu principal era recuperar el coneixement expert de professorat sènior i ben avaluat de la Universitat d'Huelva, amb la intenció de posar-lo al servei de la resta del col·lectiu docent i de proporcionar algunes claus de pràctiques consolidades en l'exercici de la professió. [...]
This article is framed within a doctoral thesis funded through a fellowship granted by the Spanish Ministry of Education. The main objective of the study was to recover the expertise of senior and highly-rated professors at the University of Huelva with a view to making their expert knowledge available to other teaching staff and providing some keys for professional practice. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.921
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 101-121 (Monográfico)  

Articles : 478 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 82 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
24 p, 1.2 MB Obrint les Humanitats : les ficcions populars i el que els estudiants ens podeu ensenyar / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
2017
Lliço inaugural curs 2017-18 Facultat de Filosofia i Lletres. Campus UAB, : 2017  
2.
16 p, 220.7 KB El largo camino de la traducción hacia las nubes / Piqué Huerta, Ramón (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació) ; Sánchez-Gijón, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació)
El artículo aborda el desarrollo de los procesos de traducción a lo largo de las diferentes etapas como factor angular de la formación de traductores.
2011
7º Simposio de traducción, interpretación y terminología Cuba-Canadá. L'Havana, : marzo 2011  
3.
2 p, 998.0 KB Programar per emocionar / Zurita Món, Sílvia ; Sala Roig, Elisa ; Noguera Cambray, Eva ; Lara López, Rocio ; Jordán Martínez, Laura ; Fuentes Agustí, Marta
Tríptic resum de la proposta educativa d’adquirir la competència emocional mitjançant la tecnologia, i en concret la programació i la robòtica. Experiència duta a terme a Educació Primària i a ESO.
2016
mschool_Edu_Hack. Barcelona, Catalunya, 1er : 2016  
4.
1 p, 158.2 KB Aprenentatge cooperatiu / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
Les jornades d'innovació docent a la Facultat de Veterinària tenen per objectiu l'intercanvi d'experiències docents entre el professorat de la Facultat com a punt de partida per reflexionar sobre l'estat actual de la docència i estimular la inclusió de noves activitats d'innovació als estudis de grau. [...]
2016
Jornada d'Innovació Docent a la Facultat de Veterinària. Bellaterra, II : Maig 2016  
5.
12 p, 69.8 KB Fem protagonista a l'alumne / Martín, Marga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
Les jornades d'innovació docent a la Facultat de Veterinària tenen per objectiu l'intercanvi d'experiències docents entre el professorat de la Facultat com a punt de partida per reflexionar sobre l'estat actual de la docència i estimular la inclusió de noves activitats d'innovació als estudis de grau. [...]
2016
Jornada d'Innovació Docent a la Facultat de Veterinària. Bellaterra, II : Maig 2016  
6.
16 p, 1.2 MB Estratègies : per a motivar als alumnes en matèries massa teòriques. L'exemple de la Biologia Animal a 1er i altres / Carrassón López de Letona, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Constenla Matalobos, Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
Les jornades d'innovació docent a la Facultat de Veterinària tenen per objectiu l'intercanvi d'experiències docents entre el professorat de la Facultat com a punt de partida per reflexionar sobre l'estat actual de la docència i estimular la inclusió de noves activitats d'innovació als estudis de grau. [...]
2016
Jornada d'Innovació Docent a la Facultat de Veterinària. Bellaterra, II : Maig 2016  
7.
7 p, 535.6 KB Aprenentatge cooperatiu / Castells, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, Terapèutica i Toxicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
Les jornades d'innovació docent a la Facultat de Veterinària tenen per objectiu l'intercanvi d'experiències docents entre el professorat de la Facultat com a punt de partida per reflexionar sobre l'estat actual de la docència i estimular la inclusió de noves activitats d'innovació als estudis de grau. [...]
2016
Jornada d'Innovació Docent a la Facultat de Veterinària. Bellaterra, II : Maig 2016  
8.
5 p, 1.1 MB Jocs per aprendre agronomia / Albanell, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments)
Les jornades d’innovació docent a la Facultat de Veterinària tenen per objectiu l'intercanvi d'experiències docents entre el professorat de la Facultat com a punt de partida per reflexionar sobre l’estat actual de la docència i estimular la inclusió de noves activitats d'innovació als estudis de grau. [...]
2016
Jornada d'Innovació Docent a la Facultat de Veterinària. Bellaterra, II : Maig 2016  
9.
30 p, 3.6 MB Per què complicar-se la vida treballant col.laborativament en l'Administració Pública? / Gimenez, Daniel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
Les jornades d'innovació docent a la Facultat de Veterinària tenen per objectiu l'intercanvi d'experiències docents entre el professorat de la Facultat com a punt de partida per reflexionar sobre l'estat actual de la docència i estimular la inclusió de noves activitats d'innovació als estudis de grau. [...]
2016
Jornada d'Innovacio Docent a la Facultat de Veterinària. Bellaterra, II : Maig 2016  
10.
15 p, 4.1 MB La circulación de los jóvenes por la enseñanza secundaria postobligatoria. Análisis de los flujos escolares y debates de política educativa / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Llosada Gistau, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
La presente comunicación pretende analizar los flujos de alumnado después de la escolarización obligatoria en la última etapa de la LGE y los flujos del alumnado bajo la LOGSE a nivel español por un lado, y a nivel catalán por el otro. [...]
2005
Conferencia de sociología de la educación. Santander, Cantabria, 11a : 2005  

Contribucions a jornades i congressos : 82 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Publicacions periòdiques 38 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
74 p, 20.6 MB Eth Sautarèth.
Vielha : CRP Val d'Aran, [199?]-
2 documents
2.
Doblele : revista de lengua y literatura / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola.
[Bellaterra : Departamento de Filología Española de la Universidad Autónoma de Barcelona], 2015-
3 documents
3.
Methodos : revista de didàctica dels estudis clàssics / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana ; Paideia. Trobada internacional de didàctica dels estudis clàssics (1a : 2011 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra: Institut de Ciències de l'Educació, 2011-
4 documents
4.
8 p, 12.1 MB Front ensenyant : butlletí dels Comités d'Acció d'Ensenyants / Comités d'Acció d'Ensenyants
[s.l.] : CAE, 1971-
11 documents
5.
13 p, 18.3 MB Escuela roja : revista del Frente de Enseñanza de la Organización Comunista Bandera Roja / Organización Comunista de España-Bandera Roja. Frente de Enseñanza
[s.l.] : Organización Comunista Bandera Roja, [1970-1973]
12 documents
6.
6 p, 657.3 KB El Toro
[S.l.] : [s.n.], 197?-  
7.
7 p, 1.0 MB Tribuna / Instituto Nacional de Educación Media Balmes
Tribuna (Barcelona, Catalunya)
Barcelona : Instituto Nacional de Educación Media (INEM) Balmes, 1976-  
8.
2 p, 124.8 KB Informatiu / Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior, 2010-2013
9 documents
9.
2 p, 346.2 KB Por la organización revolucionaria de la juventud : órgano periódico de CJR en el INEM San José de Calasanz / Círculos de Jóvenes Revolucionarios. INEN San José de Calasanz
Barcelona : CJR en el INEM San José de Calasanz, 1973-  
10.
6 p, 745.3 KB Mesa Redonda : órgano de los Estudiantes de la Mesa Redonda / Estudiantes de la Mesa Redonda
Barcelona : Estudiantes de la Mesa Redonda, 197?-  

Publicacions periòdiques : 38 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 57 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
73 p, 2.9 MB L'Ensenyament de la medicina a l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau : des de l'Edat Mitjana als nostres dies / Casademont Pou, Jordi, autor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
Barcelona Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau 2015  
2.
140 p, 993.4 KB Esport i valors : avaluació del programa FutbolNet de la Fundació FC Barcelona a Catalunya, 2012-2013 / Julià Cano, Albert ; Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fundació Jaume Bofill ; Futbol Club Barcelona
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2013 (Informes breus ; 43) (Informes breus. Educació)  
3.
289 p, 1.1 MB Política educativa i igualtat d'oportunitats : prioritats i propostes ; Primera edició / Ferrer, Ferran, editor literari ; Bonal, Xavier, editor literari ; Essomba, Miquel Àngel, editor literari ; Fundació Jaume Bofill, entitat editora
Barcelona : Fundació Jaume Bofill : 2004 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 42)  
4.
97 p, 3.2 MB Com les notes condicionen les expectatives educatives de l'alumnat / Capsada-Munsech, Queralt, 1984- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Fundació Jaume Bofill
Cada dia gaudim de més informació i proves d’avaluació que ens permeten saber el nivell de competències i coneixements dels nostres estudiants. Gran part d’aquesta informació condiciona les seves expectatives i té un rol central en la presa de decisions sobre el seu futur acadèmic i professional. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2014 (Informes breus ; 53) (Informes breus. Educació)  
5.
196 p, 801.6 KB L'Agenda de la política educativa a Catalunya una anàlisi de les opcions de govern (2011-2013) / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Verger, Antoni ; Pagès, Marcel ; Fundació Jaume Bofill
Aquest llibre presenta una revisió exhaustiva de les tendències recents de la política educativa catalana d’ençà que a finals de l’any 2010 es produís un canvi de govern. El treball revisa diferents eixos de política educativa i n’avalua les decisions més rellevants, tant des del punt de vista del desenvolupament regulatiu com de les opcions polítiques desplegades i dels principals indicis o evidències disponibles sobre els efectes d’aquestes polítiques. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2013 (Informes breus ; 45) (Informes breus. Educació)  
6.
14 p, 1.2 MB Llengua / Cardús i Ros, Salvador, 1954-
Barcelona Fundació Jaume Bofill 1989 (Temes bàsics ; 7)
Catalunya 77-88. Societat, economia, política i cultura, 1989, p. 331-344  
7.
10 p, 141.4 KB Taula rodona / Estruch, Joan, 1943-
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de la Vicepresidència. Direcció general d'Afers Religiosos 2008
Cultura religiosa a l'escola. Jornades internacionals sobre una assignatura aconfessional : Barcelona, 20 i 21 de juny de 2005, 2008, p. 99-108  
8.
134 p, 5.0 MB Equitat i resultats educatius a Catalunya : una mirada a partir de PISA 2012 / Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Castel, José Luis ; Zacajo i Silla, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Fundació Jaume Bofill
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2015 (Informes breus Educació ; 60)  
9.
51 p, 657.9 KB New and Emerging issues in vocational education and training research beyond 2010 / Béduwé, Catherine (Université des sciences sociales de Toulouse) ; Germe, Jean-François (Ecole doctorale Entreprise, Travail, Emploi) ; Leney, Tom ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Poumay, Marianne (Université de Liège) ; Armstrong, Russell
This paper is a cooperation between researchers from three areas of vocational education and training (VET) and lifelong learning research. It aims to identify several new and emerging issues that will be crucially relevant to VET research in the post-Lisbon decade. [...]
Luxembourg Office for Official Publications of the European Communities 2009 (CEDEFOP reference series; 70)
Modernising vocational education and training. Fourth report on vocational training research in Europe: background report, 2009, p. 15-65  
10.
116 p, 708.8 KB Cultura religiosa a l'escola : jornades internacionals sobre una assignatura aconfessional : Barcelona, 20 i 21 de juny de 2005 / Jornades de cultura religiosa a l'escola (1es : (2005) Barcelona) ; Forteza González, Maria, ed. ; Gómez Segalà, Joan, ed. ; Catalunya. Direcció General d'Afers Religiosos
Barcelona : Generalitat de catalunya. Departament de la Vicepresidència. Direcció general d'Afers Religiosos, 2008  

Llibres i col·leccions : 57 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 455 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
85 p, 11.3 MB Estudi de cas de l'aplicació de les TIC a les assignatures transversals TG, TGPE i BRC de l'Institut Quatre Cantons / Rosell Gallén, Mar ; Niqui, Cinto, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball analitza el model d'integració i ús de les TIC de l'Institut Quatre Cantons de Barcelona, en el marc de les tres assignatures transversals del seu pla d'estudis. La línia d'investigació es basa en dos grans blocs. [...]
El trabajo analiza el modelo de integración de las TIC del Instituto Quatre Cantons de Barcelona, en el marco de las tres asignaturas transversales de su plan de estudios. El método de investigación se basa en dos grandes bloques. [...]
The project analyses the ICT integration model of Quatre Cantons High School, in the context of the three transversal subjects of its curriculum. The research method is based in two blocks. On the one hand, offers a contextualization of the impact of ICT in the Catalan educational system and the models of technological inclusion in secondary school. [...]

2018
Graduat o Graduada en Comunicació Audiovisual [968]  
2.
76 p, 1.8 MB Proposta d'un curs d'Educomunicació a l'aula de sisè de primària / Pons Haro, Ariadna ; Montoya Vilar, Norminanda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El projecte professional "Proposta d'un curs d'Educomunicació a l'aula de sisè de primària" formula la planificació anual d'una assignatura extraescolar de Comunicació Audiovisual dirigida a l'alumnat de sisè de primària. [...]
El proyecto profesional "Propuesta de un curso de Educomunicación en el aula de sexto de primaria" formula la planificación didáctica anual de una asignatura extraescolar de Comunicación Audiovisual dirigida al alumnado de sexto de primaria. [...]
The professional project "Proposal of an Educommunication course in the sixth grade classroom" presents the annual didactic program of an extra-curricular subject of Audiovisual Communication aimed at students of sixth grade. [...]

2018
Graduat o Graduada en Comunicació Audiovisual [968]  
3.
65 p, 995.3 KB The Importance of strategies for giving instructions : a case study / López Gutiérrez, Mirtza Helena ; Dooly, Melinda ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest estudi és una recerca a petita escala basada en les instruccions de dos professors en pràctiques. La informació es va recollir a les pràctiques en un institut de Rubí (Barcelona). Mitjançant l'anàlisi de vídeos, es va extreure informació sobre com aquests dos professors van donar instruccions i es va usar per arribar a conclusions aplicables a la seva docència. [...]
This case study is a small-scale action research based on two student teachers' instruction-giving skills. Data were gathered during the internship in the Official Master's Degree in Teaching in Secondary Schools, Vocational Training and Language Centres offered by Universitat Autònoma de Barcelona. [...]

2018  
4.
40 p, 660.0 KB How does creating a podcast in groups foster student-student interaction and promote cooperative learning? / Ianuzziello, Gianluigi ; Felip, Rosamaria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En els últims anys cada vegada més escoles han incorporat l'ús dels podcasts a les aules. Aquesta tesi examina com el podcasting - que es pot concebre com un òptim recurs per facilitar l'aprenentatge - afavoreix la interacció entre estudiants i promou l'aprenentatge cooperatiu. [...]
In the past few years, an increasing number of schools have incorporated the use of podcasts into their classes. This dissertation examines how podcasting — as an optimal resource to facilitate learning — can foster student-student interaction and promote cooperative learning. [...]

2018  
5.
810 p, 5.0 MB Dimensiones de la noción de ciudadanía en el primer ciclo de enseñanza secundaria en Uruguay y Cataluña / Sarochar Risso, Juan Manuel, autor. ; Solà, Pere, 1945- supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social.
El término ciudadanía refiere a una de las nociones más importantes de la evolución socio-política de las sociedades occidentales; asimismo, es una de las nociones más complejas, discutidas y dinámicas del mundo actual, la misma comprende dimensiones políticas, sociales, educativas, económicas, tecnológicas, ecológicas, entre otras. [...]
The term citizenship refers to one of the most important notions of the socio-political evolution of Western societies; it is also one of the most complex, discussed and dynamic notions of the actual world, it includes political, social, educational, economic, technological, ecological dimensions, among others. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
6.
Estudio contrastivo de los conectores causales y consecutivos entre el español y el chino: una propuesta de aplicación didáctica. / Jia, Jia, autor. ; Torruella i Casañas, Joan, supervisor acadèmic. ; Casas-Tost, Helena, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola.
Los conectores constituyen un grupo de unidades lingüísticas funcional que se especializan en enlazar distintos miembros del discurso, explicitando las relaciones argumentativas que existen entre ellos. [...]
As functional linguistic units, connectors are specialized in linking different parts of a discourse and making explicit the argumentative relations between them. Chinese learners may face great difficulty in the acquisition of the Spanish connectors, because of their complicated properties in morphological, syntactic, semantic and discursive aspects, and due to the systematic differences between the two languages. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
7.
397 p, 5.5 MB La formación en TIC del profesorado y su transferencia a la función docente : tendiendo puentes entre tecnología, pedagogía y contenido disciplinar / Cejas León, Roberto, autor. ; Navío Gámez, Antonio, supervisor acadèmic. ; Ruiz Bueno, Antonio, 1958- supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
El desarrollo de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) se da a un ritmo elevado, por lo que su integración en la función docente se vuelve compleja. Muchos docentes suelen encontrarse desorientados a la hora de manejarse en entornos mediados por las TIC. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
8.
15 p, 749.8 KB Teaching demography and gender : an experience in a Ph. D. Programe / Carmo Fonseca, Maria do ; Solsona, Montserrat ; Centre d'Estudis Demogràfics
Bellaterra Centre d'Estudis Demogràfics 1998 (Papers de demografia (Centre d'Estudis Demogràfics) ; 133)  
9.
91 p, 2.6 MB L'Ús del cos en l'aprenentatge de l'escriptura : estudi sobre la tècnica Alexander aplicada en un context escolar / Faustino Aldea, Ariadna ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest estudi pretén analitzar els efectes de la Tècnica Alexander en relació als hàbits posturals associats a l'aprenentatge de l'escriptura. La metodologia utilitzada ha estat mixta. La mostra infants de entre 5 i 6 anys. [...]
2015  
10.
La novel·la com a context en l'educació científica / Pau Custodio, Isabel, autor. ; Márquez, Conxita, supervisor acadèmic. ; Marbà Tallada, Anna, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals.
La tesi La novel·la com a context en l'educació científica planteja una aportació en el camp de la didàctica de les ciències experimentals des de la perspectiva de l'alfabetització científica. [...]
The doctoral thesis Novels as a context in science education contributes to research in the field of science education from a scientific literacy perspective. The proposal is based on several didactic approaches, such as context-based education and socioscientific issues, and on the existing research about using narratives to teach and learn science. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  

Documents de recerca : 455 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
6 p, 920.3 KB Afer d'Estat: la llengua i la literatura a les aules / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
La Biblioteca d'Humanitats us ofereix aquesta guia de lectura amb motiu de la celebració del III Simposi sobre l'ensenyament de la llengua i la literatura catalanes a la secundària i a la universitat “afer d'estat: la llengua i la literatura a les aules”.
2017  
2.
42 p, 1.8 MB Programar per emocionar a EP i ESO / Zurita Món, Sílvia ; Sala Roig, Elisa ; Noguera Cambray, Eva ; Lara López, Rocio ; Jordán Martínez, Laura ; Fuentes Agustí, Marta
Si algú ens pregunta com ens imaginem l’educació del segle XXI hi ha dos conceptes que no podrem evitar incloure sota aquest títol. Dos conceptes, que malgrat contar amb poc més d’una dècada de vida, estan transformant la nostra societat, i, com no podia ser d’una altre manera, el món educatiu. [...]
2016  
3.
7.4 KB Joan Serra i Vilamitjana : moments de dansa / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Exposició de fotografies en homenatge a Joan Serra i Vilamitjana, coreògraf i antic professor del Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal. La inauguració va ser el 9 de maig de 2016, i es va comptar amb parlaments de Pere Godall, Joaquín Gairín i Dora Rodríguez Ricco. [...]
2016  
4.
6 p, 198.4 KB Música y aprendizaje de lenguas en el marco competencial / Casals Ibañez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Suárez Vilagran, Maria del Mar (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura)
En este contexto educativo actual, en que se potencia la interdisciplinariedad y se observa también la adquisición de competencias, observamos que el aprendizaje de lenguas puede ayudarse de la música en todos sus modos de expresión. [...]
2011  
5.
11.7 KB 25 anys d'investigació i innovació en didàctica de les ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Exposició amb motiu de la celebració simultània del XXV Simposium Internacional de Didáctica de las Ciencias Sociales, les XI Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials i el II Encuentro Iberoamericano de Investigación en Didáctica de las Ciencias sociales, els dies 8, 9 i 10 d'abril de 2014.
2014  
6.
20 anys de Ciències ambientals / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
L'exposició pretén visualitzar algunes de les aportacions del professorat de la titulació en una mostra dels llibres de temàtica ambiental i dels projectes fi de carrera dels estudiants en el espai expositiu de la Biblioteca de Ciències i Tecnologia de la UAB.
Altres dels documents presents en aquesta exposició i a la seva web són els audiovisuals de la gènesi de les Ciències Ambientals a principi dels anys 90 per part dels professors que van participar en la seva creació; i un altre sobre el futur de les Ciències Ambientals, amb entrevistes a estudiants i ambientòlegs.

2012
   
7.
158 p, 1.8 MB Guía para el diseño e implementación de un master en accesibilidad universal. La aplicación del diseño para todos en entornos, productos y servicios / Universitat Autònoma de Barcelona ; Institut Universitari d'Estudis Europeus. ACCEPLAN
Esta Guía nace con la intención de impulsar en esta situación poco favorable el desarrollo del mencionado curso de postgrado en la universidad española. En ese sentido, pretende ser un recurso a utilizar por el profesorado universitario y el grupo de expertos en accesibilidad que constituya el futuro equipo docente de esta iniciativa formativa, como punto de partida para el necesario proceso de concreción curricular que tendrán que realizar. [...]
2007  
8.
7.5 KB Quinze anys de la Diplomatura de Relacions Laborals: quinze anys de reformes legislatives / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques ; Jornades Interdisciplinàries d'Estudi de Relacions Laborals (9es : 2008 : Bellaterra, Catalunya)
Exposició sobre les reformes legislatives en matèria de relacions laborals durant els anys 1993-2008 i la creació dels estudis universitaris de relacions laborals. S'ofereix bibliografia (bases de dades i cerques al catàleg), recursos web, informació sobre edicions anteriors de les jornades i el programa de l'edició de 2008.
2008 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
9.
3.3 KB Concurs d'oratòria: XI Seminari sobre Dret i Llengua / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
L'XIè Seminari sobre Dret i Llengua organitzat per la Facultat de Dret i el Gabinet de Llengua Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona l'any 2008 tracta sobre el tema de l'oratòria i inclou un curs de formació anomenat Argumenta i un concurs d'oratòria. [...]
2008 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
10.
11.8 KB Cost i finançament de la recerca / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició dedicada al cost i finançament de la recerca amb motiu del Fòrum de la Recerca 2006 celebrat a la UAB. Se centra en l'assignació de recursos econòmics destinats al sistema públic d'R+D, integrat per universitats, centres de recerca i empreses i que esdevé el motor de la innovació d'un país. [...]
2007 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  

Materials didàctics : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials acadèmics 1 registres trobats  
1.
70.2 KB Guia de l'estudiant / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014-
3 documents

Documents gràfics i multimèdia 52 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1024x765, 326.4 KB Exposició i acte d'homenatge a Joan Serra i Vilamitjana / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Fotografies de l'exposició i de l'acte d'homenatge a Joan Serra i Vilamitjana, celebrat a la Biblioteca d'Humanitats el 9 de maig de 2016, amb una dansa dels alumnes de l'Escola Bellaterra i parlaments de Pere Godall, Joaquín Gairín i Dora Rodríguez Ricco.
2016
18 documents
2.
La alimentación y la escuela / Universitat de Barcelona ; Barcelona. Ajuntament ; Universitat Autònoma de Barcelona
2007 (La ciudad en la escuela, la escuela en la ciudad)
   
3.
El agua en la escuela / Universitat de Barcelona ; Barcelona. Ajuntament ; Universitat Autònoma de Barcelona
2009 (La ciudad en la escuela, la escuela en la ciudad)
   
4.
748x1024, 404.1 KB Vota CCOO : defensem l'escola pública, millorem les condicions de treball / Comissions Obreres de Catalunya. Federació d'Ensenyament
[1985?]  
5.
1024x559, 412.8 KB Exposició dels documents de l'Aula Aranzadi / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició dels documents de l'Aula Aranzadi a la Biblioteca de Ciències Socials l'abril de 2012, amb motiu del Dia del Llibre. Thomson Reuters Aranzadi i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) han arribat a un acord de col·laboració pel qual l'empresa lliura a la UAB material pràctic per als usuaris i usuàries de la universitat, a través de l'Aula Aranzadi, a la Biblioteca de Ciències Socials. [...]
2012
12 documents
6.
1158x1670, 162.3 KB Votar el PP perjudica l'ensenyament públic : una altra Espanya és possible / Joventut Socialista de Catalunya ; Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC-PSOE)
[ 2004?]  
7.
2467x805, 204.2 KB Escola pública gratuïta i catalana : vota CUPS / Candidatura d'Unitat Popular pel Socialisme
[Barcelona] : Gràfiques Vinyals, 1977  
8.
2437x820, 212.5 KB Escuela Pública gratuita y catalana .. / Candidatura d'Unitat Popular pel Socialisme
[Barcelona] : Gràfiques Vinyals, 1977  
9.
1730x2381, 633.9 KB Ensenyament en llibertat / Unió Democràtica de Catalunya ; Bayés, Pilarín, 1941-
Barcelona : I.G. Manuel Pareja , 1983  
10.
1749x2225, 582.5 KB No volem que aquesta Lode entri al nostre cole / Unió Democràtica de Catalunya
Barcelona : Gràf. Manuel Pareja , 1983  

Documents gràfics i multimèdia : 52 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Fons personals i institucionals 1 registres trobats  
1.
18 p, 12.4 MB Carlos Risueño y Mena : el creador de la enseñanza veterinaria en España (1778-1847) / Sanz Egaña, C.
Madrid : Gráf. Yagües, 1942  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.