No se han encontrado coincidencias con Ensenyament., pero utilizando en su lugar Ensenyament ...
Resultados globales: 1,217 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 488 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 82 registros
Publicaciones periódicas, Encontrados 38 registros
Libros y colecciones, Encontrados 61 registros
Documentos de investigación, Encontrados 484 registros
Materiales didàcticos, Encontrados 13 registros
Materiales académicos, Encontrados 1 registros
Documentos gráficos y multimedia, Encontrados 52 registros
Fondos personales e institucionales, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 488 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
25 p, 210.1 KB La Geografia a les aules : quin és el seu espai? / Royo Climent, Jordi ; Calabuig i Serra, Salvador ; Manzano, Àngel ; Expósito, David ; Giner, Xavier ; Oller, Montserrat
L’ensenyament de la geografia a les aules, tant a primària com a secundària, topa amb una sèrie de contradiccions que en fan necessari un profund replantejament. La formació del professorat i els màsters de formació, la predominança dels historiadors entre els professors de geografia, el seguiment dels llibres de text, la visió de la geografia com a ciència descriptiva, la pèrdua de continguts de la matèria al batxillerat i de pes específic a les PAU, el propi examen de les PAU, la lluita de les universitats per no perdre estudiants dels graus de geografia, els currículums i el nou model competencial. [...]
2018 - 10.2436/20.3002.01.165
Treballs de la Societat Catalana de Geografia, Núm. 86 (2018) , p. 119-143  
2.
3 p, 285.3 KB A call for contributions from Content-Pedagogy Specialists / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
The A-B-C of Content Learning in CLIL Settings section of CJ aims to become a forum where the role of PCK in CLIL can be explored collaboratively, thus helping to fill a gap in the field. With this purpose, The A-B-C invites content-area specialists and PCK-Language teacher tandems to make informed contributions about how best to approach the teaching and learning of their particular subject matter in language development settings such as CLIL and Immersion classrooms, or Language Reception programmes for newly arrived students with migration backgrounds.
La secció L'A-B-C de l’aprenentatge de continguts en contextos CLIL de CJ pretén convertir-se en un fòrum on es pot explorar el paper de CPC (Coneixement Pedagògic del Contingut) en AICLE de forma col·laborativa, ajudant així a omplir un buit en aquest camp. [...]
La sección El A-B-C del aprendizaje de contenidos en contextos AICLE de CJ pretende convertirse en un foro donde el rol de CPC (Conocimiento Pedagógico del Contenido) en CLIL pueda explorarse colaborativamente, ayudando así a llenar un vacío en el campo. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.7
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 45-47 (The A-B-C of Content Learning in CLIL Settings)  
3.
13 p, 652.7 KB An Introduction to Content and Language Integrated Learning (CLIL) for Teachers and Teacher Educators / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
This paper provides a presentation to Content and Language Integrated Learning (CLIL) aimed at any reader who needs a basic understanding of this approach, be they teachers, teacher educators or education stakeholders in general. [...]
Aquest article aspira a familiaritzar a qualsevol persona interessada - sigui docent, professional de la formació del professorat, o persona amb responsabilitats educatives - amb l’ enfocament Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua (AICLE). [...]
Este artículo aspira a familiarizar a cualquier persona interesada --ya sea docente, profesional de la formación del profesorado,o persona con responsabilidades educativas –con el enfoque Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua (AICLE). [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.21
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 7-19 (Articles)  
4.
28 p, 1.2 MB Aprendre ensenyant : poden aprendre els docents ensenyant els seus alumnes? Quines evidències en tenim? / Duran Gisbert, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
L’article revisa les investigacions que permeten fer una primera aproximació a un marc explicatiu que ajuda a entendre la potencialitat d’aprenentatge de l’activitat d’ensenyar per a qui la fa. [...]
This article gathers evidence to build a preliminary approach to a framework capable of explaining the possibilities of learning by teaching for the person who teaches. Results show that the greater the complexity of teaching activity, the more opportunities there are to learn by teaching. [...]

2017 - 10.2436/20.3007.01.87
Revista catalana de pedagogia, Vol. 11 (2017) , p. 79-106  
5.
16 p, 92.5 KB El paradigma de la complexitat : un marc per a orientar l'activitat científica escolar / Bonil Gargallo, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest article pren com a punt de partida la rellevància de la complexitat com un emergent dins del coneixement contemporani. Seguidament es presenta el paradigma de la complexitat com un marc que possibilita orientar els processos d’ensenyament-aprenentatge des del diàleg entre pensament, valors i acció. [...]
This article takes the relevance of complexity as an emergent in contemporary knowledge as its departure point. It goes on to present the paradigm of complexity as a framework that renders it possible to guide teaching-learning processes driven by the dialogue between thought, values and action. [...]

2005
Revista catalana de pedagogia, Vol. 4 (2005) , p. 43-58  
6.
9 p, 178.3 KB Una Experiència de tutoria entre iguals a secundària : emprar la diversitat de l'alumnat per aprendre català / Duran Gisbert, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
2010 - 10.2436/20.2504.01.10
Treballs de Sociolingüística Catalana, Núm. 20 (2010) , p. 291-299  
7.
5 p, 938.3 KB Converses ... amb Pilar Benejam / Santisteban, Antoni
Pilar Benejam Arguimbau és catedràtica de didàctica de les ciències socials a la Universitat Autònoma de Barcelona. Les seves publicacions sobre la formació de mestres són pioneres i una referència ineludible quan es vol aprofundir en aquest tema. [...]
2001 - 10.17345/comeduc200110-14
Comunicació educativa, Núm. 14 (2001) , p. 10-14  
8.
4 p, 95.1 KB La necessitat d'un laboratori de ciències socials a l'escola i a l'institut / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
Aquest article ens planteja la proposta dels dos autors la qual es basa en la necessitat d’un canvi en les classes dels estudis socials a través d’un espai experimenta com pot ser el laboratori. [...]
2002 - 10.17345/comeduc200224-27
Comunicació educativa, Núm. 15 (2002) , p. 24-27  
9.
4 p, 133.0 KB La Salud mental en el aula. Abordaje psicosocial de problemas conductuales / Badia Martín, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
El objetivo de este artículo es por un lado compartir la experiencia adquirida en este terreno y por otro reflexionar sobre lo realizado y sensibilizar a los profesores del papel fundamental que desempeñan como generadores y modificadores de la conducta social de sus alumnos, y plantearles como alternativa preventiva la enseñanza de las habilidades sociales. [...]
2005
Revista de Educación Social (RES), Núm. 3 (2005)  
10.
15 p, 2.1 MB Territorial cross-border cooperation in higher education : a case study of the eastern Pyrenean border / Giband, David (Université de Perpignan) ; Mary, Kevin (Université de Perpignan)
This article debates on the changing geographies of higher education and research crossborder cooperation by providing a critical analysis of academic cross-border cooperation in the European Union. We examine the role of higher education and research institutions within the multi-scalar and multi-actor context of cross-border cooperation in the European Union with a specific insight on the Pyrenean border. [...]
Aquest article debat sobre les geografies canviants de les cooperacions transfrontereres d’educació i investigació superior i proporciona una anàlisi crítica sobre les cooperacions transfrontereres universitàries implantades per la Unió Europea. [...]
Este artículo debate sobre las geografías cambiantes de las cooperaciones transfronterizas en educación e investigación superior y proporciona un análisis crítico sobre las cooperaciones transfronterizas universitarias implantadas por la Unión Europea. [...]
Cet article examine les changements de la géographie de l’enseignement supérieur et de la recherche en matière de coopérations transfrontalières et propose une analyse critique des coopérations universitaires transfrontalières mises en place par l’Union européenne. [...]

2018 - 10.5565/rev/dag.516
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 64 Núm. 3 (setembre-desembre 2018) , p. 587-601 (Articles)  

Artículos : Encontrados 488 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 82 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
24 p, 1.2 MB Obrint les Humanitats : les ficcions populars i el que els estudiants ens podeu ensenyar / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
2017
Lliço inaugural curs 2017-18 Facultat de Filosofia i Lletres. Campus UAB, : 2017  
2.
16 p, 220.7 KB El largo camino de la traducción hacia las nubes / Piqué Huerta, Ramón (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació) ; Sánchez-Gijón, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació)
El artículo aborda el desarrollo de los procesos de traducción a lo largo de las diferentes etapas como factor angular de la formación de traductores.
2011
7º Simposio de traducción, interpretación y terminología Cuba-Canadá. L'Havana, : marzo 2011  
3.
2 p, 998.0 KB Programar per emocionar / Zurita Món, Sílvia ; Sala Roig, Elisa ; Noguera Cambray, Eva ; Lara López, Rocio ; Jordán Martínez, Laura ; Fuentes Agustí, Marta
Tríptic resum de la proposta educativa d’adquirir la competència emocional mitjançant la tecnologia, i en concret la programació i la robòtica. Experiència duta a terme a Educació Primària i a ESO.
2016
mschool_Edu_Hack. Barcelona, Catalunya, 1er : 2016  
4.
1 p, 158.2 KB Aprenentatge cooperatiu / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
Les jornades d'innovació docent a la Facultat de Veterinària tenen per objectiu l'intercanvi d'experiències docents entre el professorat de la Facultat com a punt de partida per reflexionar sobre l'estat actual de la docència i estimular la inclusió de noves activitats d'innovació als estudis de grau. [...]
2016
Jornada d'Innovació Docent a la Facultat de Veterinària. Bellaterra, II : Maig 2016  
5.
12 p, 69.8 KB Fem protagonista a l'alumne / Martín, Marga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
Les jornades d'innovació docent a la Facultat de Veterinària tenen per objectiu l'intercanvi d'experiències docents entre el professorat de la Facultat com a punt de partida per reflexionar sobre l'estat actual de la docència i estimular la inclusió de noves activitats d'innovació als estudis de grau. [...]
2016
Jornada d'Innovació Docent a la Facultat de Veterinària. Bellaterra, II : Maig 2016  
6.
16 p, 1.2 MB Estratègies : per a motivar als alumnes en matèries massa teòriques. L'exemple de la Biologia Animal a 1er i altres / Carrassón López de Letona, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Constenla Matalobos, Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
Les jornades d'innovació docent a la Facultat de Veterinària tenen per objectiu l'intercanvi d'experiències docents entre el professorat de la Facultat com a punt de partida per reflexionar sobre l'estat actual de la docència i estimular la inclusió de noves activitats d'innovació als estudis de grau. [...]
2016
Jornada d'Innovació Docent a la Facultat de Veterinària. Bellaterra, II : Maig 2016  
7.
7 p, 535.6 KB Aprenentatge cooperatiu / Castells, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, Terapèutica i Toxicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
Les jornades d'innovació docent a la Facultat de Veterinària tenen per objectiu l'intercanvi d'experiències docents entre el professorat de la Facultat com a punt de partida per reflexionar sobre l'estat actual de la docència i estimular la inclusió de noves activitats d'innovació als estudis de grau. [...]
2016
Jornada d'Innovació Docent a la Facultat de Veterinària. Bellaterra, II : Maig 2016  
8.
5 p, 1.1 MB Jocs per aprendre agronomia / Albanell, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments)
Les jornades d’innovació docent a la Facultat de Veterinària tenen per objectiu l'intercanvi d'experiències docents entre el professorat de la Facultat com a punt de partida per reflexionar sobre l’estat actual de la docència i estimular la inclusió de noves activitats d'innovació als estudis de grau. [...]
2016
Jornada d'Innovació Docent a la Facultat de Veterinària. Bellaterra, II : Maig 2016  
9.
30 p, 3.6 MB Per què complicar-se la vida treballant col.laborativament en l'Administració Pública? / Gimenez, Daniel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
Les jornades d'innovació docent a la Facultat de Veterinària tenen per objectiu l'intercanvi d'experiències docents entre el professorat de la Facultat com a punt de partida per reflexionar sobre l'estat actual de la docència i estimular la inclusió de noves activitats d'innovació als estudis de grau. [...]
2016
Jornada d'Innovacio Docent a la Facultat de Veterinària. Bellaterra, II : Maig 2016  
10.
15 p, 4.1 MB La circulación de los jóvenes por la enseñanza secundaria postobligatoria. Análisis de los flujos escolares y debates de política educativa / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Llosada Gistau, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
La presente comunicación pretende analizar los flujos de alumnado después de la escolarización obligatoria en la última etapa de la LGE y los flujos del alumnado bajo la LOGSE a nivel español por un lado, y a nivel catalán por el otro. [...]
2005
Conferencia de sociología de la educación. Santander, Cantabria, 11a : 2005  

Contribuciones a jornadas y congresos : Encontrados 82 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Publicaciones periódicas Encontrados 38 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
74 p, 20.6 MB Eth Sautarèth.
Vielha : CRP Val d'Aran, [199?]-
2 documentos
2.
Doblele : revista de lengua y literatura / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola.
[Bellaterra : Departamento de Filología Española de la Universidad Autónoma de Barcelona], 2015-
4 documentos
3.
Methodos : revista de didàctica dels estudis clàssics / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana ; Paideia. Trobada internacional de didàctica dels estudis clàssics (1a : 2011 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra: Institut de Ciències de l'Educació, 2011-
4 documentos
4.
8 p, 12.1 MB Front ensenyant : butlletí dels Comités d'Acció d'Ensenyants / Comités d'Acció d'Ensenyants
[s.l.] : CAE, 1971-
11 documentos
5.
13 p, 18.3 MB Escuela roja : revista del Frente de Enseñanza de la Organización Comunista Bandera Roja / Organización Comunista de España-Bandera Roja. Frente de Enseñanza
[s.l.] : Organización Comunista Bandera Roja, [1970-1973]
12 documentos
6.
6 p, 657.3 KB El Toro
[S.l.] : [s.n.], 197?-  
7.
7 p, 1.0 MB Tribuna / Instituto Nacional de Educación Media Balmes
Tribuna (Barcelona, Catalunya)
Barcelona : Instituto Nacional de Educación Media (INEM) Balmes, 1976-  
8.
2 p, 124.8 KB Informatiu / Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior, 2010-2013
9 documentos
9.
2 p, 346.2 KB Por la organización revolucionaria de la juventud : órgano periódico de CJR en el INEM San José de Calasanz / Círculos de Jóvenes Revolucionarios. INEN San José de Calasanz
Barcelona : CJR en el INEM San José de Calasanz, 1973-  
10.
6 p, 745.3 KB Mesa Redonda : órgano de los Estudiantes de la Mesa Redonda / Estudiantes de la Mesa Redonda
Barcelona : Estudiantes de la Mesa Redonda, 197?-  

Publicaciones periódicas : Encontrados 38 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Libros y colecciones Encontrados 61 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
150 p, 1.0 MB L'Escola i la nació / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sant Obiols, Edda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; López Facal, Ramón ; Valls, Rafael ; García Pérez, Francisco F. ; Francisco F. García Pérez ; Merchán, Javier ; Audigier, François ; Loubes, Olivier
Els dies 21 i 22 d’octubre de 2010 es va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona la segona sessió del Seminari Internacional “L’École et la Nation”, organitzada per l’Institut National de Recherche Pédagogique (INRP) i la unitat departamental de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 105.)  
2.
162 p, 5.1 MB Les Qüestions socialment vives i l'ensenyament de les ciències socials / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Evans, Ronald W. ; Tutiaux-Guillon, Nicole ; Brusa, Antonio ; Musci, Elena ; Funes, Alicia Graciela ; López Facal, Ramón ; Anguera Cerarols, Carles ; González Valencia, Gustavo A. ; Granados Sánchez, Jesús ; Castañeda Meneses, Marta ; Berlanga, Joan ; Boixader i Corominas, Agnès ; Espí, Vicent ; Llusà i Serra, Juan ; Garrigó Fullola, Margarida ; Ortega, Jordi ; Nomen Recio, Jordi ; González Monfort, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Didàctica de les Ciències Socials ; Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (7es : 2010 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2011. (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 97.)  
3.
231 p, 3.1 MB La Construcció de les identitats i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hassani Idrissi, Mostafa ; Sandoval Casilimas, Carlos Arturo ; Dosil Mancilla, Francisco Javier ; Fink, Nadine ; Éthier, Marc-André ; Lefrançois, David ; Demers, Stéphanie ; Batllori i Obiols, Roser ; del Carmen Martín, Lluís ; Falgàs Isern, Margarida ; Romero Diaz, Alfons ; Oller, Montserrat ; Santisteban, Antoni ; Fondevila, Josefina ; Sánchez, Ferran ; Nomen Recio, Jordi ; Ortega, Josep ; Palou Díez, Montserrat ; Moreno, Anna ; Obiols, Maria Rosa ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Henríquez Vásquez, Rodrigo ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) ; González Valencia, Gustavo A. ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Dooly, Melinda ; de Souza Barcelar, Lucicleide ; Miró i Fuentes, Xavier ; García Coca, Lluís ; Ibàñez Mir, Núria ; Sala Torres, M. Dolors ; Grau, Ferran ; Almuni, Victòria ; Pulgarín Silva, Raquel ; Quiroz Posada, Ruth Elena ; Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (6es : 2009 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010. (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 93.)  
4.
136 p, 1.5 MB Història, memòria i ensenyament de la història : perspectives europees i llatinoamericanes / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González, M. Paula ; Matozzi, Ivo ; Heimberg, Charles ; Falaize, Benoît ; Finocchio, Silvia ; Vásquez, Nelson ; Iglesias, Ricardo ; Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (4es : 2007 : Bellaterra, Catalunya)
En aquest volum es recullen les ponències presentades a les IV Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials, organitzades per la unitat departamental de Didàctica de les Ciències Socials de la UAB i desenvolupades el febrer de 2007 a la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009. (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona))  
5.
73 p, 2.9 MB L'Ensenyament de la medicina a l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau : des de l'Edat Mitjana als nostres dies / Casademont Pou, Jordi, autor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
Barcelona Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau 2015  
6.
140 p, 993.4 KB Esport i valors : avaluació del programa FutbolNet de la Fundació FC Barcelona a Catalunya, 2012-2013 / Julià Cano, Albert ; Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fundació Jaume Bofill ; Futbol Club Barcelona
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2013 (Informes breus ; 43) (Informes breus. Educació)  
7.
289 p, 1.1 MB Política educativa i igualtat d'oportunitats : prioritats i propostes ; Primera edició / Ferrer, Ferran, editor literari ; Bonal, Xavier, editor literari ; Essomba, Miquel Àngel, editor literari ; Fundació Jaume Bofill, entitat editora
Barcelona : Fundació Jaume Bofill : 2004 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 42)  
8.
97 p, 3.2 MB Com les notes condicionen les expectatives educatives de l'alumnat / Capsada-Munsech, Queralt, 1984- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Fundació Jaume Bofill
Cada dia gaudim de més informació i proves d’avaluació que ens permeten saber el nivell de competències i coneixements dels nostres estudiants. Gran part d’aquesta informació condiciona les seves expectatives i té un rol central en la presa de decisions sobre el seu futur acadèmic i professional. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2014 (Informes breus ; 53) (Informes breus. Educació)  
9.
196 p, 801.6 KB L'Agenda de la política educativa a Catalunya una anàlisi de les opcions de govern (2011-2013) / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Verger, Antoni ; Pagès, Marcel ; Fundació Jaume Bofill
Aquest llibre presenta una revisió exhaustiva de les tendències recents de la política educativa catalana d’ençà que a finals de l’any 2010 es produís un canvi de govern. El treball revisa diferents eixos de política educativa i n’avalua les decisions més rellevants, tant des del punt de vista del desenvolupament regulatiu com de les opcions polítiques desplegades i dels principals indicis o evidències disponibles sobre els efectes d’aquestes polítiques. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2013 (Informes breus ; 45) (Informes breus. Educació)  
10.
14 p, 1.2 MB Llengua / Cardús i Ros, Salvador, 1954-
Barcelona Fundació Jaume Bofill 1989 (Temes bàsics ; 7)
Catalunya 77-88. Societat, economia, política i cultura, 1989, p. 331-344  

Libros y colecciones : Encontrados 61 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 484 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
271 p, 3.9 MB El Arte como mecanismo formador para la integración y comprensión de la anatomía y fisiopatología de la piel en los estudios de enfermería : validación de una propuesta didáctica / Ruiz Mata, Francisca, autor. ; Tejada Fernández, José, supervisor acadèmic. ; Ruíz Bueno, Carmen, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
La educación universitaria tiene por objetivo formar a futuros profesionales que desempeñen su labor con un alto nivel de cualificación. Los conocimientos en Biociencias y la creatividad son una excelente preparación para ofrecer cuidados enfermeros de calidad y responder a una sociedad cambiante, ambos son muy importantes en los estudios de enfermería. [...]
University education aims to train future professionals who do their work with a high level of qualification. Knowledge of bioscience and creativity are an excellent preparation to offer quality nursing care and respond to a changing society, as both are very important in nursing studies. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
2.
3.6 MB La Adquisición del sistema vocálico del español por hablantes con lengua materna alemán y chino / Pérez García, Rubén, autor. ; Poch, Dolors, 1955- supervisor acadèmic. ; García Antuña, María, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola.
La presente investigación se enmarca en el ámbito de la fonética experimental aplicada a la Adquisición de Segundas Lenguas (ASL). A modo de resumen, nuestro trabajo pretende analizar las realizaciones vocálicas tónicas del español por parte de informantes femeninas de LM alemana y china, en comparación con hablantes de LM española, con el objetivo de comprobar cómo se comporta cada una de estas lenguas maternas en la producción del español como L2. [...]
The present investigation is part of the field of experimental phonetics applied to the Second Language Acquisition (SLA). By way of summary, our work aims to analyze the tonic vocalic realizations of Spanish by female informants of German and Chinese mother tongue, in comparison with Spanish speakers, in order to verify how each of these mother tongues behaves in the production of Spanish as L2. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
3.
250 p, 4.8 MB Lingüística de corpus aplicada a la didáctica de la traducción audiovisual / López Garcia, Verònica, autor. ; Rodríguez-Inés, Patricia, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental.
Vivimos en la era de la inmediatez informativa, que es también la de la inmediatez en el ocio y el entretenimiento y los estudios y agencias de traducción deben traducir y doblar (o subtitular) series y documentales en tiempo récord, para lo cual es habitual el reparto de una misma serie entre varios traductores con los problemas de consistencia que esto acarrea. [...]
We live in the era of instant news, which is also the era of instant entertainment and leisure activities. This means that translation agencies and recording studios have to translate and dub (or subtitle) series and documentaries in record time. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
4.
508 p, 4.9 MB Pedagogia de la mort: percepcions i necessitats formatives que té el professorat d'escoles i els aprenents de mestre pel que fa a la pedagogia preventiva sobre la mort / Ramos Pla, Anabel, autor. ; Gairín Sallán, Joaquín, supervisor acadèmic. ; Camats, Ramon, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
Aquesta tesi tracta d'abordar l'explicació sobre com el disseny, l'organització i la posada en escena d'una pedagogia preventiva sobre la mort a l'escola esdevé un repte i alhora una necessitat de l'escola del segle XXI. [...]
This thesis tries to address the explanation as to how the design, organization and staging of a preventive pedagogy about death at school becomes a challenge and at the same time a need for 21st-century school. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
5.
410 p, 5.9 MB La improvisación musical como eje vertebrador del aprendizaje instrumental : diseño y validación de una programación didáctica para la iniciación del saxofón en música moderna / Chiuminatto Orrego, Marcello, autor. ; Gassull, Cecília, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal.
La presente tesis doctoral se enmarca en la enseñanza de la improvisación musical, en el área del aprendizaje instrumental. A través del análisis de las diferentes fuentes que nutren la investigación se pudo evidenciar una carencia de organización metodológica que permita estructurar la enseñanza de la improvisación dentro del proceso de iniciación al saxofón. [...]
The present doctoral thesis is part of the teaching of musical improvisation, in the area of ​​instrumental learning. Through the analysis of the different sources that nourish the research, it was possible to demonstrate a lack of methodological organization that allows structuring the teaching of improvisation within the initiation process to the saxophone. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
6.
324 p, 1.7 MB The Distribution of subjects in L2 spanish and L2 greek / Margaza, Panagiota, autor. ; Gavarró, Anna, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana.
El objetivo de esta tesis es estudiar la distribución de los sujetos en español y en griego como L2, dado que ambas lenguas comparten la propiedad del sujeto nulo. Por eso, representan un término de comparación relevante con respecto a la Hipótesis de la Interfaz, muy influyente en la adquisición de segundas lenguas. [...]
The aim of this thesis is to study the distribution of subjects in L2 Spanish and L2 Greek, given the fact that Greek and Spanish share the property of being null subject languages. For this reason, they represent an interesting context for comparison with respect to the Interface Hypothesis, one of the most influential hypotheses on second language acquisition. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
7.
224 p, 6.6 MB Juegos de estrategia en formato tecnológico y resolución de problemas en la ESO / Lorenzo Fernández, María Esther, autor. ; Deulofeu Piquet, Jordi, supervisor acadèmic. ; González Jiménez, Santos, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals.
La presente investigación se sitúa en el ámbito de la didáctica de las matemáticas y en concreto de los juegos de estrategia, intrínsecamente ligados a la resolución de problemas, debido a que las diferentes estrategias ganadoras que se ponen en práctica a la hora de encontrar la solución de un juego, a menudo son similares a las aplicadas en el aula (y fuera de ella) para resolver un problema. [...]
This research is to be found within mathematics didactics and particularly within that of strategy games intrinsically related to problem solving, due to the fact that those different successful strategies used in order to solve a game are frequently similar to the ones applied in the classroom (and outside it) in problem solving situations. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
8.
257 p, 1.5 MB La Enseñanza de conocimientos políticos en el Área de Ciencias Sociales de la Educación Básica y Media en Antioquia y Cundinamarca : una investigación en torno a sus finalidades, sus contenidos y sus métodos / Villa Sepúlveda, María Eugenia, autor. ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
La investigación "La enseñanza de conocimientos políticos en el Área de Ciencias Sociales de la Educación Básica y Media de Antioquia y Cundinamarca: una investigación en torno a sus finalidades, sus contenidos y sus métodos" se realizó entre 2014 y 2018. [...]
La investigación “La enseñanza de conocimientos políticos en el Área de Ciencias Sociales de la Educación Básica y Media de Antioquia y Cundinamarca: una investigación en torno a sus finalidades, sus contenidos y sus métodos” se realizó entre 2014 y 2018. [...]
The research project “The teaching of political knowledge in the Social Sciences Area of Basic and Secondary Education in Antioquia and Cundinamarca: an search into its aims, contents and methods” was carried out between 2014 and 2018. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.
2 documentos
9.
371 p, 5.1 MB La Colección Semilla y la educación literaria para Básica Primaria en Colombia : currículo, libro álbum y formación docente / Valencia Leguizamón, Mariana, autor. ; Real Mercadal, Neus, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
Esta investigación integra tres campos de estudio –políticas curriculares, libros álbum y formación docente– articulados en el marco de la Didáctica de la literatura infantil y juvenil, y orientados por el objetivo de conceptualizar, diseñar, implementar y evaluar una propuesta de formación básica docente circunscrita al ámbito de la educación literaria, y dirigida al contexto de la formación de maestros de literatura en la Universidad del Quindío (UQ) (Colombia). [...]
This research integrates three fields of study - curricular policies, album books and teacher training - articulated within the Didactics of children's and juvenile literature framework, and oriented by the objective of conceptualizing, designing, implementing and evaluating a proposal for basic teacher training circumscribed to the field of literary education, and directed towards the context of literature teachers training at the University of Quindío (UQ) (Colombia). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
10.
361 p, 6.1 MB Las representaciones sociales de los niños y niñas de Cajamarca (Perú) y Treviso (Italia) sobre el patrimonio cultural / Magoga, Alessandro, autor. ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; González Monfort, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
Esta tesis nace de la idea que una educación para el patrimonio cultural puede abrir el camino a una educación a la ciudadanía que sepa mirar con interés al pasado, para encarar críticamente el futuro. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.
2 documentos

Documentos de investigación : Encontrados 484 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Materiales didàcticos Encontrados 13 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
6 p, 920.3 KB Afer d'Estat: la llengua i la literatura a les aules / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
La Biblioteca d'Humanitats us ofereix aquesta guia de lectura amb motiu de la celebració del III Simposi sobre l'ensenyament de la llengua i la literatura catalanes a la secundària i a la universitat “afer d'estat: la llengua i la literatura a les aules”.
2017  
2.
42 p, 1.8 MB Programar per emocionar a EP i ESO / Zurita Món, Sílvia ; Sala Roig, Elisa ; Noguera Cambray, Eva ; Lara López, Rocio ; Jordán Martínez, Laura ; Fuentes Agustí, Marta
Si algú ens pregunta com ens imaginem l’educació del segle XXI hi ha dos conceptes que no podrem evitar incloure sota aquest títol. Dos conceptes, que malgrat contar amb poc més d’una dècada de vida, estan transformant la nostra societat, i, com no podia ser d’una altre manera, el món educatiu. [...]
2016  
3.
7.4 KB Joan Serra i Vilamitjana : moments de dansa / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Exposició de fotografies en homenatge a Joan Serra i Vilamitjana, coreògraf i antic professor del Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal. La inauguració va ser el 9 de maig de 2016, i es va comptar amb parlaments de Pere Godall, Joaquín Gairín i Dora Rodríguez Ricco. [...]
2016  
4.
6 p, 198.4 KB Música y aprendizaje de lenguas en el marco competencial / Casals Ibañez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Suárez Vilagran, Maria del Mar (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura)
En este contexto educativo actual, en que se potencia la interdisciplinariedad y se observa también la adquisición de competencias, observamos que el aprendizaje de lenguas puede ayudarse de la música en todos sus modos de expresión. [...]
2011  
5.
11.7 KB 25 anys d'investigació i innovació en didàctica de les ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Exposició amb motiu de la celebració simultània del XXV Simposium Internacional de Didáctica de las Ciencias Sociales, les XI Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials i el II Encuentro Iberoamericano de Investigación en Didáctica de las Ciencias sociales, els dies 8, 9 i 10 d'abril de 2014.
2014  
6.
20 anys de Ciències ambientals / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
L'exposició pretén visualitzar algunes de les aportacions del professorat de la titulació en una mostra dels llibres de temàtica ambiental i dels projectes fi de carrera dels estudiants en el espai expositiu de la Biblioteca de Ciències i Tecnologia de la UAB.
Altres dels documents presents en aquesta exposició i a la seva web són els audiovisuals de la gènesi de les Ciències Ambientals a principi dels anys 90 per part dels professors que van participar en la seva creació; i un altre sobre el futur de les Ciències Ambientals, amb entrevistes a estudiants i ambientòlegs.

2012
   
7.
158 p, 1.8 MB Guía para el diseño e implementación de un master en accesibilidad universal. La aplicación del diseño para todos en entornos, productos y servicios / Universitat Autònoma de Barcelona ; Institut Universitari d'Estudis Europeus. ACCEPLAN
Esta Guía nace con la intención de impulsar en esta situación poco favorable el desarrollo del mencionado curso de postgrado en la universidad española. En ese sentido, pretende ser un recurso a utilizar por el profesorado universitario y el grupo de expertos en accesibilidad que constituya el futuro equipo docente de esta iniciativa formativa, como punto de partida para el necesario proceso de concreción curricular que tendrán que realizar. [...]
2007  
8.
7.5 KB Quinze anys de la Diplomatura de Relacions Laborals: quinze anys de reformes legislatives / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques ; Jornades Interdisciplinàries d'Estudi de Relacions Laborals (9es : 2008 : Bellaterra, Catalunya)
Exposició sobre les reformes legislatives en matèria de relacions laborals durant els anys 1993-2008 i la creació dels estudis universitaris de relacions laborals. S'ofereix bibliografia (bases de dades i cerques al catàleg), recursos web, informació sobre edicions anteriors de les jornades i el programa de l'edició de 2008.
2008 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
9.
3.3 KB Concurs d'oratòria: XI Seminari sobre Dret i Llengua / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
L'XIè Seminari sobre Dret i Llengua organitzat per la Facultat de Dret i el Gabinet de Llengua Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona l'any 2008 tracta sobre el tema de l'oratòria i inclou un curs de formació anomenat Argumenta i un concurs d'oratòria. [...]
2008 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
10.
11.8 KB Cost i finançament de la recerca / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició dedicada al cost i finançament de la recerca amb motiu del Fòrum de la Recerca 2006 celebrat a la UAB. Se centra en l'assignació de recursos econòmics destinats al sistema públic d'R+D, integrat per universitats, centres de recerca i empreses i que esdevé el motor de la innovació d'un país. [...]
2007 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  

Materiales didàcticos : Encontrados 13 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Materiales académicos Encontrados 1 registros  
1.
70.2 KB Guia de l'estudiant / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014-
3 documentos

Documentos gráficos y multimedia Encontrados 52 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
1024x765, 326.4 KB Exposició i acte d'homenatge a Joan Serra i Vilamitjana / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Fotografies de l'exposició i de l'acte d'homenatge a Joan Serra i Vilamitjana, celebrat a la Biblioteca d'Humanitats el 9 de maig de 2016, amb una dansa dels alumnes de l'Escola Bellaterra i parlaments de Pere Godall, Joaquín Gairín i Dora Rodríguez Ricco.
2016
18 documentos
2.
La alimentación y la escuela / Universitat de Barcelona ; Barcelona. Ajuntament ; Universitat Autònoma de Barcelona
2007 (La ciudad en la escuela, la escuela en la ciudad)
2 documentos
3.
El agua en la escuela / Universitat de Barcelona ; Barcelona. Ajuntament ; Universitat Autònoma de Barcelona
2009 (La ciudad en la escuela, la escuela en la ciudad)
   
4.
748x1024, 404.1 KB Vota CCOO : defensem l'escola pública, millorem les condicions de treball / Comissions Obreres de Catalunya. Federació d'Ensenyament
[1985?]  
5.
1024x559, 412.8 KB Exposició dels documents de l'Aula Aranzadi / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició dels documents de l'Aula Aranzadi a la Biblioteca de Ciències Socials l'abril de 2012, amb motiu del Dia del Llibre. Thomson Reuters Aranzadi i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) han arribat a un acord de col·laboració pel qual l'empresa lliura a la UAB material pràctic per als usuaris i usuàries de la universitat, a través de l'Aula Aranzadi, a la Biblioteca de Ciències Socials. [...]
2012
12 documentos
6.
1158x1670, 162.3 KB Votar el PP perjudica l'ensenyament públic : una altra Espanya és possible / Joventut Socialista de Catalunya ; Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC-PSOE)
[ 2004?]  
7.
2467x805, 204.2 KB Escola pública gratuïta i catalana : vota CUPS / Candidatura d'Unitat Popular pel Socialisme
[Barcelona] : Gràfiques Vinyals, 1977  
8.
2437x820, 212.5 KB Escuela Pública gratuita y catalana .. / Candidatura d'Unitat Popular pel Socialisme
[Barcelona] : Gràfiques Vinyals, 1977  
9.
1730x2381, 633.9 KB Ensenyament en llibertat / Unió Democràtica de Catalunya ; Bayés, Pilarín, 1941-
Barcelona : I.G. Manuel Pareja , 1983  
10.
1749x2225, 582.5 KB No volem que aquesta Lode entri al nostre cole / Unió Democràtica de Catalunya
Barcelona : Gràf. Manuel Pareja , 1983  

Documentos gráficos y multimedia : Encontrados 52 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Fondos personales e institucionales Encontrados 1 registros  
1.
18 p, 12.4 MB Carlos Risueño y Mena : el creador de la enseñanza veterinaria en España (1778-1847) / Sanz Egaña, C.
Madrid : Gráf. Yagües, 1942  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.