Results overview: Found 5 records in 0.10 seconds.
Articles, 5 records found
Articles 5 records found  
1.
17 p, 305.7 KB Los problemas medioambientales en la formación del profesorado de educación primaria / López Fernández, José Antonio (Universidad de Córdoba) ; Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los problemas medioambientales constituyen un reto para la sociedad actual; de ahí que sea un área de interés en el ámbito educativo en los diferentes niveles de formación. Planteamos una investigación desde la didáctica de las ciencias sociales, en la formación del profesorado, para analizar la representación social de esta problemática y el modo en el que se incluirían los retos ambientales en las aulas de educación primaria por las y los futuros docentes. [...]
Environmental problems are a challenge for today's society; hence, it is an area of interest in the educational field at different levels of education. We propose an investigation from the didactics of the social sciences, in the teacher training, to analyze the social representation of this problem and the way in which the environmental challenges in the classrooms of primary education by the future teachers would be included. [...]

2019 - 10.17398/2531-0968.04.93
REIDICS. Revista de Investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales., Núm. 4 (2019) , p. 93-109  
2.
32 p, 1.5 MB Satellite passive microwaves reveal recent climate-induced carbon losses in African drylands / Brandt, Martin (Københavns Universitet. Department of Geosciences and Natural Resource Management) ; Wigneron, Jean-Pierre (Institut national de la recherche agronomique. Interactions Sol Plante Atmosphère) ; Chave, Jerome (Université Paul Sabatier. Laboratoire Evolution and Diversité Biologique) ; Tagesson, Torbern (Københavns Universitet. Department of Geosciences and Natural Resource Management) ; Peñuelas, Josep (Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals) ; Ciais, Philippe (Laboratoire des Sciences du Climat et de L'Environnement) ; Rasmussen, Kjeld (Københavns Universitet. Department of Geosciences and Natural Resource Management) ; Tian, Feng (Københavns Universitet. Department of Geosciences and Natural Resource Management) ; Mbow, Cheikh (START International Inc.) ; Al-Yaari, Amen (Institut national de la recherche agronomique. Interactions Sol Plante Atmosphère) ; Rodriguez-Fernandez, Nemesio (Centre d'Etudes Spatiales de la BIOsphère) ; Schurgers, Guy (Københavns Universitet. Department of Geosciences and Natural Resource Management) ; Zhang, Wenmin (Københavns Universitet. Department of Geosciences and Natural Resource Management) ; Chang, Jinfeng (Laboratoire des Sciences du Climat et de L'Environnement) ; Kerr, Yann (Centre d'Etudes Spatiales de la BIOsphère) ; Verger Ten, Aleixandre (Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals) ; Tucker, Compton (NASA Goddard Space Flight Center) ; Mialon, Arnaud (Centre d'Etudes Spatiales de la BIOsphère) ; Rasmussen, Laura Vang (Københavns Universitet. Department of Geosciences and Natural Resource Management) ; Fan, Lei (Københavns Universitet. Department of Geosciences and Natural Resource Management) ; Fensholt , Rasmus
The African continent is facing one of the driest periods in the past three decades as well as continued deforestation. These disturbances threaten vegetation carbon (C) stocks and highlight the need for improved capabilities of monitoring large-scale aboveground carbon stock dynamics. [...]
2018 - 10.1038/s41559-018-0530-6
Nature ecology and evolution, Vol. 2 (April 2018) , p. 827–835  
3.
13 p, 3.2 MB Global patterns of phosphatase activity in natural soils / Margalef, Olga (Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals) ; Sardans i Galobart, Jordi (Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals) ; Fernández-Martínez, Marcos (Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals) ; Peñuelas, Josep (Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals)
Soil phosphatase levels strongly control the biotic pathways of phosphorus (P), an essential element for life, which is often limiting in terrestrial ecosystems. We investigated the influence of climatic and soil traits on phosphatase activity in terrestrial systems using metadata analysis from published studies. [...]
2017 - 10.1038/s41598-017-01418-8
Scientific reports, Vol. 7, art. 1337 (2017)  
4.
8 p, 123.2 KB Local models of land use and land cover change analysis : the case of Ridaura sessile oak forestland (Natural Park of Montseny, Barcelona) / Gómez, Francisco Javier (Gómez Vargas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Boada, Martí, 1949- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Sánchez Mateo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
2008
Boletín de la AGE, Núm. 47 (2008) , p. 379-386
2 documents
5.
10 p, 1.4 MB Propuesta de actividades en Ciencias de la Tierra y del Medio Ambiente : trabajando gradientes ambientales con isolíneas / Bach i Plaza, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Correig, Teresa M. (IES Joan Fuster (Barcelona)) ; Grau, Ramon (IES Badalona 9 (Badalona)) ; De Manuel Barrabín, Jordi (IES Joan Miró (L'Hospitalet de Llobregat)) ; Tejero, Félix (IES Ramón Berenguer (Sta. Coloma de Gramanet))
Se presenta un conjunto de actividades que se ajustan a algunos contenidos que deben aprenderse en CTMA, dentro de un enfoque concreto de la materia. Se sugiere, con estos ejemplos, una manera de trabajar en el aula basada en la resolución de situaciones problema. [...]
Focusing on a conception of the new subject of the post-compulsory secondary education Earth and Environmental Sciences, some activities concerning its contents are presented. Problem solving situations, all of them containing the common procedure of isolines (very common in the symbolic description of natural environments), are proposed.

1998
Enseñanza de las ciencias de la tierra, Vol. 6, Núm. 1 (1998) , p. 79-88  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.