Resultats globals: 9 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
5 p, 349.3 KB Utilització de simuladors en l’estudi de les característiques de les reaccions d’equilibri / Hernández Santadaría, José Ángel (INS Badalona VII)
Els simuladors permeten disposar, d’una manera ràpida i senzilla, de models de l’evolució dels sistemes químics a nivell microscòpic i macroscòpic. Les activitats que es presenten en aquest article tenen com a objectiu facilitar que l’alumnat pugui deduir les principals ca-racterístiques de les reaccions d’equilibri a partir de l’anàlisi i la interpretació de les dades generades amb diferents simuladors.
Simulators allow us to have, in a quick and simple way, models of evolution of chemical systems at a microscopic and macroscopic level. The activities set forth in this article aim at facilitating the students' deduction of the main features of balance reactions by analy-sing and processing the data obtained from different simulators.

2014
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 28 (Juny 2014) , p. 2-6  
2.
8 p, 101.9 KB Implicaciones didácticas de un estudio histórico sobre el concepto equilibrio químico / Raviolo, Andrés
Como resultado de una revisión histórica realizada sobre la evolución del concepto de equilibrio químico se han identificado tres modelos históricos y discutido sus implicaciones educativas. El estudio histórico contribuye a comprender aspectos que hacen a la naturaleza de las ciencias y aporta elementos para el diseño de secuencias didácticas en la enseñanza de este tema. [...]
Following a historical review of the evolution of the concept of chemical equilibrium, three historical models have been identifi ed, and their pedagogical implications have been discussed. The historical study contributes to an understanding of certain aspects of the nature of science and furnishes elements for the design of didactic sequences for the teaching of this subject. [...]

2007
Enseñanza de las Ciencias, V. 25 n. 3 (2007) p. 415-422  
3.
9 p, 461.2 KB Errores conceptuales en el estudio del equilibrio químico: nuevas aportaciones relacionadas con la incorrecta aplicación del principio de Le Chatelier / Quílez Pardo, J. ; Sanjosé López, V.
The limited usefulness of the Le Chatelier's principle and its vague and ambiguous formulation may be some of the sources of misconceptions in chemical equilibrium. To diagnose misconceptions a written test was administered to 170 first-year students. [...]
1995
Enseñanza de las Ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 72-80  
4.
10 p, 660.2 KB El principio de Le Chatelier a través de la historia y su formulación didáctica en la enseñanza del equilibrio químico / Quílez Pardo, J. ; Sanjosé López, V.
The historical evolution of the Le Chatelier's principle is connected with its use in the chemistry classroom. The apparent simplicity in which the Le Chatelier's principle was first formulated and the success achieved in the implementation of some important industrial processes gave it an initial acknowledgement still kept nowadays. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 381-390  

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
12 p, 240.7 KB L'ensenyament de l'equilibri químic a secundària : repte i propostes educatives. / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
En l'article següent es discuteixen les principals dificultats del model d'equilibri químic a l'hora de dissenyar una seqüència d'ensenyament–aprenentatge així com es descriu i justifica el disseny d'una pràctica de laboratori al voltant del contingut esmentat.
2013
Aportacions de futur sobre l'ensenyament de la Química a Catalunya. Actes de les 1es JEQC, 2013, p. 115-126  
2.
10 p, 1.4 MB Creació de vídeos de tècniques de bioquímica i de bases de dades de preguntes comentades / Sabrià i Pau, Josefa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i Biologia Molecular) ; Ortiz de Pablo, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i Biologia Molecular) ; Claro, Enrique (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Moreno, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Robles, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Lizcano, José Miguel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Picatoste, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Aguilera Ávila, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i Biologia Molecular) ; Saura, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Unzeta, Mercedes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Castellano, Ana María (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recursos de la Facultat de Medicina) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
El treball dut a terme s'emmarca en un objectiu general de producció de materials perquè s'utilitzin com a eines per afavorir l'autoaprenentatge en un entorn de docència semipresencial. S'han fet dos vídeos de dues tècniques experimentals fonamentals en bioquímica: la cromatografia i la fixació de radiolligands. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 169-177
5 documents

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
138 p, 2.5 MB Conocimiento didáctico del contenido de profesores mexicanos sobre el tema equilibrio químico / Irazoque Palazuelos, Glinda ; Izquierdo i Aymerich, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En esta investigación, hemos documentado y capturado el CDC de dos grupos de profesores para el tema del equilibrio químico. Cuatro de ellos son maestros de bachillerato universitario y los otros son profesores de licenciatura en la Facultad de Química de la Universidad Nacional Autónoma de México. [...]
In this study we documented and portrayed the PCK of two groups of teachers for the chemical equilibrium topic. Four of them are high school teachers and the others are undergraduate teachers at the National Autonomous University of Mexico. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
312 p, 9.4 MB Estudi sobre els equilibris de complexació de ferro(III) amb l'àcid cítric i l'àcid 5-sulfosalicílic, en NaNO₃ 0.5 M. : formació de complexos mixtes de lligand amb l'ió fèrric / Ribas i Canals, Xavier ; Valiente Malmagro, Manuel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
Pendent.
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
2 documents

Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
15 p, 1.1 MB Equilibri químic als oceans : seqüència didàctica per a l’estudi de l’equilibri químic / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tortosa Moreno, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Sáez García, Marcela (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l’alumnat de 1r i 2n de Batxillerat entengui què és l’equilibri químic i com podem modificar-lo.
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.