Resultats globals: 34 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 24 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 8 registres trobats
Articles 24 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
12 p, 895.0 KB "No va amb mi" : la influència del disseny d'activitats STEM sobre el posicionament de l'alumnat en aquest àmbit / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article que es presenta analitza les diferències en la percepció de l'impacte sobre el propi posicionament cap a l'àmbit STEM en estudiants de secundària que han participat en un festival STEM. [...]
In this article, differences in the perception of the impact on the stance on STEM of high school students who have participated in a STEM festival are analysed. As well, how different elements that can promote a positive stance on STEM, based also on the opinion of the participant boys and girls is also analysed. [...]
El artículo que se presenta analiza las diferencias en la percepción del impacto sobre el propio posicionamiento hacia el ámbito STEM en estudiantes de secundaria que han participado en un festival STEM. [...]

2019 - 10.17345/ute.2019.2.2658
UTE Teaching & Technology (Universitas Tarraconensis), Núm. Monogràfic (2019) , p. 133-144  
2.
22 p, 553.6 KB Entre la equidad y la conciliación : similitudes y disparidades en el diseño institucional del primer ciclo de educación infantil en España / León, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Palomera, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Ibáñez Garzarán, Zyab (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Virto, Lucía (Universidad Pública de Navarra) ; Gabaldón-Estevan, Daniel (Universitat de València)
La provisión del primer ciclo de educación infantil (EI a partir de ahora) ha aumentado de manera sostenida en España desde el año 2000. A pesar de una considerable dispersión territorial, esta expansión ha tenido lugar en todas las comunidades autónomas. [...]
Since the year 2000, the provision of early years education and care for the under-threes (hereafter 0-3 ECEC) in Spain has undergone a steady increase. This growth has taken place in all of the seventeen Autonomous Communities, albeit not in a uniform way. [...]
La provisió del primer cicle d'educació infantil (EI) ha augmentat de manera sostinguda a Espanya des de l'any 2000. Malgrat una considerable dispersió territorial, aquesta expansió ha tingut lloc en totes les comunitats autònomes. [...]

2022 - 10.5565/rev/papers.3084
Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 3 (2022) , p. e3084 (Artículos de monográfico)
2 documents
3.
20 p, 933.7 KB Educación y equidad en la primera infancia : el caso de las aulas de 2 años en los centros públicos de la Comunidad Valenciana / Ancheta-Arrabal, Ana (Universitat de València. Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació) ; Romero-Crespo, Juan Antonio (Universitat de València. Departament de Sociologia i Antropologia Social) ; Gabaldón-Estevan, Daniel (Universitat de València. Departament de Sociologia i Antropologia Social)
En este trabajo analizamos la evolución de la provisión de educación y atención de la primera infancia (EAPI) en el primer ciclo de la Educación Infantil en el contexto de la Comunidad Valenciana, con particular atención al caso de la implantación de las aulas de 2 años en centros públicos. [...]
En aquest treball analitzem l'evolució de la provisió d'educació i atenció de la primera infància (EAPI) en el primer cicle de l'Educació Infantil en el context de la Comunitat Valenciana, amb particular atenció al cas de la implantació de les aules de 2 anys en centres públics. [...]
In this paper we analyse the development of early childhood education and care provision (ECEC) in the first cycle of childhood education in the Valencian Community region, with particular attention to the implementation of "classrooms for two-year-olds" in public nurseries. [...]

2022 - 10.5565/rev/papers.3066
Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 3 (2022) , p. e3066 (Artículos de monográfico)  
4.
21 p, 511.6 KB Las escuelas infantiles 0-3 en Navarra : características, estrategias y retos para promover la equidad / Martínez Virto, Lucía (Universidad Pública de Navarra. Departamento de Sociología y Trabajo Social) ; Canals Botas, Leonor (Universidad Pública de Navarra. Departamento de Sociología y Trabajo Social)
La extensión del 0-3 en España es ya un reto presente en las agendas políticas estatales, autonómicas y locales. Contemplado en las normativas estatales desde hace décadas, su desarrollo por parte de ayuntamientos y gobiernos regionales ha sido especialmente intenso en los últimos años. [...]
L'extensió del 0-3 a Espanya és ja un repte present en les agendes polítiques estatals, autonòmiques i locals. Contemplat en les normatives estatals des de fa dècades, el seu desenvolupament per part d'ajuntaments i governs regionals ha estat especialment intens en els últims anys. [...]
The provision of early childhood education for 0 to 3-year-olds in Spain is a challenge for state, regional and local policy agendas. Regulated by state legislation for many decades, the evolution of educational policy for 0 to 3-year-olds by city councils and regional governments has been especially intense in recent years. [...]

2022 - 10.5565/rev/papers.3059
Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 3 (2022) , p. e3059 (Artículos de monográfico)  
5.
15 p, 141.7 KB Brecha digital y nuevas formas académicas en la escuela rural española durante el confinamiento / Alvarez-Alvarez, Carmen (Universidad de Cantabria) ; García Prieto, Francisco Javier (Universidad de Huelva)
La brecha digital dificulta la igualdad de oportunidades de la población. En este artícu-lo nos preguntamos cómo afectó el confinamiento de la población y la docencia en línea a la escuela rural. [...]
La bretxa digital dificulta la igualtat d'oportunitats de la població. En aquest article ens preguntem com va afectar el confinament de la població i la docència en línia a l'escola rural. Les connexions són més deficients i els recursos poden ser escassos, però la comunicació amb les famílies és fluida i les escoles mostren una ràtio més baixa. [...]
The digital divide constitutes a barrier to achieving equal opportunities for the population. In this article, we examine how the lockdown and online teaching affected rural schools. Although connectivity is poor and resources may be scarce in these schools, communica-tion with families is fluid and the teacher-student ratio is lower. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1250
Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 397-411 (Temas de investigación)  
6.
18 p, 147.9 KB Les relacions entre l'escola i les famílies des d'una perspectiva democràtica : eixos d'anàlisi i propostes per a l'equitat / Collet-Sabé, Jordi (Universitat de Vic)
La pregunta acerca de cuánta desigualdad puede soportar la democracia enmarca el análisis que el artículo hace de los vínculos entre docentes y familias en las escuelas catalanas desde la doble perspectiva de la democracia y de la equidad. [...]
La pregunta sobre quanta desigualtat pot suportar la democràcia emmarca l'anàlisi que l'article fa dels vincles entre docents i famílies a les escoles catalanes des de la doble perspectiva de la democràcia i de l'equitat. [...]
The question "How much inequality can a democratic society bear?" frames the analysis of the relationship between parents and schools from a democratic and egalitarian perspective. Based on these two lines of analysis and supported by the international literature, this paper shows that the relationship between parents and teachers can be improved in terms of both democracy and equity. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1012
Educar, Vol. 56 Núm. 1 (2020) , p. 241-258 (Puntos de vista)  
7.
8 p, 1.5 MB És possible reduir les desigualtats del nostre sistema educatiu? / Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Benito Pérez, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Gonzàlez Balletbò, Isaac 1944- (Universitat Oberta de Catalunya) ; González Motos, Sheila (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
2009
Nous horitzons, Núm. 196 (Febrer 2009) , p. 26-33  
8.
9 p, 181.5 KB Per a què estem a STEM? Un intent de definir l'alfabetització STEM per a tothom i amb valors / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
L'educació STEM és una proposta emergent sobre la que se'n parla molt darrerament. Entre els investigadors/es, docents, educadors/es o dissenyadors/es en educació STEM no hi ha, però, gaire consens més enllà de reconèixer la necessitat d'incidir en aquest àmbit d'una forma innovadora. [...]
STEM education is an emergent approach with a lot of presence in the current educational arena. Further than the need to have an impact in the STEM education field in an innovative way, however, there is not enough agreement among STEM education researchers, teachers, educators and/or designers. [...]

2017 - 10.5565/rev/ciencies.403
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 34 (2017) , p. 22-30 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
9.
17 p, 137.8 KB Living in between : schooling processes of working-class students in Northern Portugal / Freires, Thiago (Universidade do Porto) ; Pereira, Fátima (Universidade do Porto)
This article discusses schooling processes among students attending public school in contexts defined as vulnerable. The work also takes into account the implications of a narrative- based method, especially in terms of the relationships that can be built between researcher and research participants. [...]
En este artículo presentamos una investigación sobre los procesos de escolarización de chicos y chicas que asisten a la escuela pública en contextos definidos como vulnerables. El trabajo también plantea las implicaciones de la metodología basada en el enfoque narrativo y, más concretamente, en la relación que se construye entre los participantes en la investigación y el investigador. [...]
Aquest article inclou una discussió sobre els processos d'escolarització de nois i noies que assisteixen a l'escola pública en contextos definits com a vulnerables. La recerca també té en compte les implicacions metodològiques basades en un enfocament narratiu, especialment en les relacions que es poden establir entre els participants de la investigació i l'investigador. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.918
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 31-47 (Monográfico)  
10.
8 p, 773.6 KB Analysis of gender equality competence present in cultural positions / Mimbrero Mallado, Concepción (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pereira Da Silva, Joilson (Universidade Federal de Sergipe) ; Cantera Espinosa, Leonor M. (María) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Articulating the gender dimension in organizations is not easy because their members have to be trained to adopt positions that facilitate the implementation of solutions that help to combat inequalities. [...]
2017 - 10.1590/1982-43272766201711
Paideia, Vol. 27 Núm. 66 (2017) , p. 90-97  

Articles : 24 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
9 p, 406.9 KB El Pla de Barris de Barcelona : una eina per al benestar, l'equitat i l'organització veïnal / Nel·lo, Oriol, 1957- (Consell Assessor del Pla de Barris)
Barcelona : Ajuntament de Barcelona: Consell Assessor del Pla de Barris, 2017
Transformar la Ciutat amb la Ciutadania. Criteris i reflexions per al Pla de Barris de Barcelona, 2017, p. 15-31  
2.
47 p, 385.8 KB El marc jurídic : dret comparat / Vilalta, A. Esther (Aura Esther) (Universitat Oberta de Catalunya)
A partir d'una primera aproximació a les dades socioeconòmiques sobre la mediació als Estats Units, Austràlia, Nova Zelanda, Llatinoamèrica, Àsia i Europa, i després d'una anàlisi de les previsions normatives en matèria de mediació existents a l'actualitat, s'ha procedit a la identificació de certs principis i estàndards que han permès una delimitació progressiva del concepte de mediació desenvolupat en l'experiència estrangera dels diferents estats nacionals i dels organismes supranacionals i internacionals. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
Llibre Blanc de la mediació a Catalunya, 2010, p. 83-130
2 documents

Documents de recerca 8 registres trobats  
1.
75 p, 753.8 KB El despoblament rural a Catalunya : una perspectiva holística per a la seva comprensió i resolució / Lorenzo Martínez, Alex ; Rabadan Perea, Jose Vicente, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball té com a objectiu donar a conèixer la problemàtica del despoblament rural a Catalunya i proporcionar una mirada holística per entendre la situació i pensar en la seva reversió. Amb les visions i perspectives dels alcaldes de dos micropobles, habitants locals, membres de grups i iniciatives que lluiten contra el despoblament rural, així com del secretari de Govems Locals i de Relacions amb l'Aran, es buscarà comprendre la situació actual, les condicions de vida en aquests territoris i les qüestions que cal abordar per revertir la situació. [...]
El trabajo tiene como objetivo dar a conocer la problemática del despoblamiento rural en Catalunya y proporcionar una mirada holística para entender la situación y pensar en su reversión. Con las visiones y perspectivas de los alcaldes de dos micropueblos, habitantes locales, miembros de grupos e iniciativas que luchan contra el despoblamiento rural, así como del secretari de Governs Locals i de Relacions amb l'Aran, se buscará comprender la situación actual, las condiciones de vida en estos territorios y las cuestiones a abordar para revertir la situación. [...]
The project aims to raise awareness about the issue of rural depopulation in Catalunya and provide a holistic perspective to understand the situation and consider its reversal. With the visions and perspectives of the mayors of two micro-towns, local residents, members of groups and initiatives that fight against rural depopulation, as well as the secretari de Governs Locals i de Relacions amb l'Aran, the goal is to comprehend the current situation, the living conditions in these territories and the issues to be addressed in order to reverse the situation. [...]

2023
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]  
2.
144 p, 41.1 MB Hera : una revista digital para visibilizar el deporte practicado por mujeres / Molina Garcia, Sandra ; Moreno Robles, Eva ; Sánchez Ríos, José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El nostre projecte consisteix a crear una revista sobre esports practicats per dones, amb l'objectiu de donar-los visibilitat en l'àmbit esportiu. És una publicació digital, amb periodicitat mensual i destinada, sense distinció, tant a dones com a homes d'entre 15 i 29 anys. [...]
Nuestro proyecto consiste en crear una revista sobre deportes practicados por mujeres, con el objetivo de darles visibilidad en el ámbito deportivo. Es una publicación digital, con periodicidad mensual y destinada, sin distinción, tanto a mujeres como hombres de entre 15 y 29 años. [...]
Our project consists of creating a magazine about women sports, with the aim of giving them visibility in the sports field. It is a digital publication, published monthly anD addressed, without distinction, to both women and men between 15 and 29 years old. [...]

2022
Grau en Periodisme [1432]  
3.
57 p, 1.4 MB Genderless? Les competències de gènere dels i les estudiants del grau d'Educació Primària de la UAB / Gómez Mayoral, Mireia ; Foradada Villar, Mireia, dir. (Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'educació és una de les bases per canviar les estructures socials. Per tant, un dels mètodes per erradicar la disparitat de gènere és incorporar la perspectiva de gènere al currículum acadèmic (Xarxa Vives, 2017) i, sobretot, formar als i les estudiants del grau universitari d'Educació Primària amb competències de gènere (AQU, 2018), per tal d'aplicar-ho a la seva pràctica professional. [...]
2019
Grau en Pedagogia [1211]  
4.
202 p, 3.0 MB Las mujeres indígenas en la Política Pública de Equidad de Género en Bogotá D.C. Un análisis desde la perspectiva decolonial e interseccional / Majey Hernández, Angélica Sofía ; Parella Rubio, Sònia, dir. ; López-Roldán, Pedro, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La presente investigación analiza y describe los aciertos y desaciertos en la inclusión de la perspectiva interseccional y/o decolonial en la Política Pública de Equidad de Género en Bogotá (Colombia) en relación con la atención de las necesidades, peticiones y reivindicaciones de las mujeres indígenas. [...]
La present investigació analitza i descriu els encerts i desencerts en la inclusió de la perspectiva interseccional i/o decolonial en la Política Pública d'Equitat de Gènere a Bogotà (Colòmbia) en relació amb l'atenció de les necessitats, peticions i reivindicacions de les dones indígenes. [...]

2019  
5.
4 p, 1.3 MB La custòdia compartida : un pas més cap a la igualtat de gènere? / Solsona, Montserrat (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Ajenjo, Marc, 1965- (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Demogràfics
Les dades publicades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE) mostren que, des de 2011, hi ha una forta estabilitat en la xifra de divorcis -situada al voltant dels 100 mil anuals, en la meitat dels quals hi ha fills/es menors d'edat-, mentre que es dóna un notable increment de la custòdia compartida, en detriment del paradigma anterior de custòdia exclusiva de la mare amb un règim de visites pel pare. [...]
Los datos publicados por el Instituto Nacional de Estadística (INE) indican que desde 2011 ha habido una gran estabilidad en la cifra de divorcios: en torno a los 100 mil anuales, la mitad de los cuales con hijos/as menores de edad. [...]
Data published by the National Statistics Institute (INE in the Spanish acronym) show that, since 2011, the figures for divorces are remarkably stable at around 100,000 every year with half of them involving offspring who are still minors. [...]

Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics, 2017 (Perspectives demogràfiques ; 008)
3 documents
6.
59 p, 1.1 MB El Acceso a la universidad en el estado español en 2009 : los condicionantes en el acceso y la dimensión transicional / Torrents Vilà, Dani ; López-Roldán, Pedro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fachelli, Sandra, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Presentamos una actualización del análisis del acceso a la universidad española a partir de datos del módulo de la EPA 2009, un módulo que nos permite analizar también a los jóvenes independizados. [...]
Presentem una actualització de l'anàlisi de l'accés a la universitat espanyola a partir de dades del mòdul de la EPA 2009, un mòdul que ens permet analitzar també als joves independitzats. Identifiquem els principals condicionants considerats i construïm un model d'elecció, afegint a més aspectes biogràfics a l'anàlisi, per tal de mostrar la importància de la trajectòria vital del jove en l'accés a la universitat. [...]

2012  
7.
166 p, 1.6 MB Les Estratègies d'accés a la universitat via cicle formatiu de grau superior / Ustrell Ibarz, Marina ; Merino Pareja, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Miguel Quesada, Francisco J., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Les inèrcies de la institució educativa avancen a un ritme més pausat que els reptes socials que es plantegen, donant com a una de les conseqüències el fet que l'origen social continua sent un factor explicatiu de l'èxit educatiu. [...]
2012  
8.
73 p, 1.8 MB Influència dels desitjos, les necessitats i les xarxes familiars i d'amistat dels estudiants universitaris de la UAB en els seus itineraris formatius en els estudis superiors / Campuzano Puntí, Joaquim ; Noguera, Jose A, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Miguel Quesada, Francisco J., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'objectiu del treball és ajudar a la descripció del fenomen del canvi en els itineraris formatius superiors dels estudiants. L'anàlisi es realitza a partir de dades empíriques generades a la UAB durant l'any 2012 i en base als factors contextuals - socio-demogràfics, de perfil i context de l'estudiant - i motivacionals - de vocació acadèmica, vocació laboral, resultats acadèmics, condicions facilitadores, condicions d'empleabilitat, condicions econòmiques, influència de les amistats, estratègies adaptatives o d'oportunitat - que influeixen en les decisions de canvi dels estudiants. [...]
El objetivo del trabajo es ayudar a la descripción del fenómeno del cambio en los itinerarios formativos superiores de los estudiantes. El análisis se realiza a partir de datos empíricos generados en la UAB durante el año 2012 y en base a los factores contextuales - socio-demográficos, de perfil y contexto del estudiante - y motivacionales - de vocación académica, vocación laboral, resultados académicos, condiciones facilitadoras, empleabilidad, condiciones económicas, influencia de las amistades, estrategias adaptativas o de oportunidad - que influyen en las decisiones de cambio de los estudiantes. [...]
The aim of this work is to help in the description of the phenomenon of change in itineraries by higher education students. The analysis is performed based on empirical data generated at UAB in 2012 and based on contextual - socio-demographic profile and background of the student - and motivational factors - the academic vocation, labor vocation, academic achievement, enabling conditions, employability, economic conditions, influence of friends, adaptive or opportunity strategies - that influence the decisions of the exchange students. [...]

2013  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.