Resultats globals: 22 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 18 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
8 p, 1.5 MB És possible reduir les desigualtats del nostre sistema educatiu? / Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Benito, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; González, Isaac (Universitat Oberta de Catalunya) ; González, Sheila (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
2009
Nous Horitzons, Núm. 196 (Febrer 2009) , p. 26-33  
2.
9 p, 181.5 KB Per a què estem a STEM? Un intent de definir l'alfabetització STEM per a tothom i amb valors. / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
L’educació STEM és una proposta emergent sobre la que se’n parla molt darrerament. Entre els investigadors/es, docents, educadors/es o dissenyadors/es en educació STEM no hi ha, però, gaire consens més enllà de reconèixer la necessitat d’incidir en aquest àmbit d’una forma innovadora. [...]
STEM education is an emergent approach with a lot of presence in the current educational arena. Further than the need to have an impact in the STEM education field in an innovative way, however, there is not enough agreement among STEM education researchers, teachers, educators and/or designers. [...]

2017
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 34 (2017) , p. 22-30 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
3.
17 p, 137.8 KB Living in between : schooling processes of working-class students in Northern Portugal / Freires, Thiago (Universidade do Porto) ; Pereira, Fátima (Universidade do Porto)
This article discusses schooling processes among students attending public school in contexts defined as vulnerable. The work also takes into account the implications of a narrative- based method, especially in terms of the relationships that can be built between researcher and research participants. [...]
En este artículo presentamos una investigación sobre los procesos de escolarización de chicos y chicas que asisten a la escuela pública en contextos definidos como vulnerables. El trabajo también plantea las implicaciones de la metodología basada en el enfoque narrativo y, más concretamente, en la relación que se construye entre los participantes en la investigación y el investigador. [...]
Aquest article inclou una discussió sobre els processos d'escolarització de nois i noies que assisteixen a l'escola pública en contextos definits com a vulnerables. La recerca també té en compte les implicacions metodològiques basades en un enfocament narratiu, especialment en les relacions que es poden establir entre els participants de la investigació i l'investigador. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.918
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 31-47 (Monográfico)  
4.
8 p, 773.6 KB Analysis of gender equality competence present in cultural positions / Mimbrero Mallado, Concepción (Universidad Autónoma de Barcelona) ; Pereira da Silva, Joilson (Universidade Federal de Sergipe) ; Cantera Espinosa, Leonor M. (Universidad Autónoma de Barcelona)
Articulating the gender dimension in organizations is not easy because their members have to be trained to adopt positions that facilitate the implementation of solutions that help to combat inequalities. [...]
2017 - 10.1590/1982-43272766201711
Paideia, Vol. 27 Núm. 66 (2017) , p. 90-97  
5.
21 p, 164.2 KB ¿Iguales en qué y cómo? : Una revisión de las propuestas realizadas desde la teoría de la justicia al campo de la educación / Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa Marmí, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El presente artículo hace una revisión de las principales teorías de la justicia aplicadas al campo educativo. En primer lugar, se muestran las aportaciones más importantes de la teoría social normativa al campo de la política educativa, enfatizando aquellas posturas que han sido dominantes históricamente: la meritocracia y la teoría de la justicia de Rawls. [...]
Aquest article fa una revisió de les principals teories de la justícia aplicades al camp educatiu. En primer lloc, es mostren les aportacions més importants de la teoria social normativa en el camp de la política educativa emfatitzant les postures que han estat dominants històricament: la meritocràcia i la teoria de la justícia de Rawls. [...]
This article reviews the application of the main theories of justice to the field of education. First, the main contributions of social normative theory to the field of educational policy are examined, emphasizing those positions that have historically dominated this field: meritocracy and Rawl’s theory of justice. [...]

2016 - 10.5565/rev/papers.2194
Papers : revista de sociologia, Vol. 101 Núm. 4 (Octubre-Desembre 2016) , p. 451-471 (Artículos)  
6.
11 p, 113.8 KB L'educabilitat : la relació entre educació i pobresa / Monzó Tatjé, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El present article consta d’una aproximació teòrica al concepte d’educabilitat. Primerament es reflexiona sobre les relacions entre educació, equitat i pobresa. A continuació, es revisen els antecedents del concepte d’educabilitat. [...]
Le présent article offre une approche théorique du concept d’éducabilité. Tout d’abord, il permet de réfléchir sur les relations entre éducation, équité et pauvreté ; ensuite, de réviser les antécédents du concept d’éducabilité. [...]

2015
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 48 (2015) , p. 275-285  
7.
10 p, 150.7 KB Ethical considerations in on-ground applications of the ecosystem services concept / Luck, Gary W. (Institute for Land, Water and Society) ; Chan, Kai M. A. (Institute for Resources, Environment and Sustainability) ; Eser, Uta (Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen. Office for Economics and Environment) ; Gómez Baggethun, Erik (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Matzdorf, Bettina (Leibniz Centre for Agricultural Landscape Research) ; Norton, Bryan (Georgia Institute of Technology. School of Public Policy) ; Potschin, Marion B. (University of Nottingham. Centre for Environmental Management)
The ecosystem services (ES) concept is one of the main avenues for conveying society's dependence on natural ecosystems. On-ground applications of the concept are now widespread and diverse and include its use as a communication tool, for policy guidance and priority setting, and for designing economic instruments for conservation. [...]
2012 - 10.1525/bio.2012.62.12.4
Bioscience, Vol. 62, No. 12 (December 2012) , p. 1020-1029  
8.
16 p, 160.7 KB Notas en torno a la seguridad vial. Una revisión desde las ciencias sociales / Dextre, Juan Carlos (Pontificia Universidad Católica del Perú. Departamento Académico de Ingeniería) ; Cebollada, Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
En este artículo, se propone una reflexión en torno al concepto de la seguridad vial. La (in) seguridad vial supone un problema de salud pública de primera magnitud a nivel mundial y afecta de forma distinta a territorios y a grupos sociales. [...]
En aquest article es proposa una reflexió al voltant del concepte de la seguretat viària. La (in)seguretat viària suposa un problema de salut pública de primera magnitud a nivell mundial i afecta territoris i grups socials de manera diferent. [...]
Cet article propose une réflexion sur le concept de la sécurité routière. La sécurité routière ou insécurité routière est un problème de santé publique de première importance dans le monde et est fortement liée aux inégalités entre pays et entre groupes sociaux. [...]
This article aims to suggest a critical approach to the concept of road safety. The lack of road safety is a serious public health problem in the world. It is also a cause of inequality between countries and between social groups. [...]

2014 - 10.5565/rev/dag.103
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 60, Núm. 2 (Juny-Setembre 2014) , p. 419-433  
9.
19 p, 329.1 KB Sostenibilidad de la producción porcina en Cataluña (España). Aplicación del análisis multicriterio / Comas Argemí, Ester (Departament de Medi Ambient i Ciències del Sòl) ; Bosch Serra, Àngela D. (Departament de Medi Ambient i Ciències del Sòl) ; Cuéllar Padilla, Mamen (Universidad de Córdoba. Departamento de Ciencias Sociales y Humanidades) ; Gamboa Jiménez, Gonzalo (Universidad Autónoma de Barcelona. Instituto de Ciencias y Tecnologías Ambientales)
La evaluación de la sostenibilidad en modelos de producción porcina en Cataluña (España), mediante el análisis multicriterio, se estructura en dos partes. Una primera de establecimiento del marco de análisis donde, de forma participativa, se fijan los criterios de evaluación, sus indicadores y las escalas de evaluación. [...]
The sustainability evaluation of pig production systems in Catalonia (Spain) based on multicriteria analysis is divided in two parts. The first part shows the framework of the analysis and the established criteria for the evaluation. [...]

2012
Revibec : revista de la Red Iberoamericana de Economia Ecológica, Vol. 18, abril 2012, p. 1-19  
10.
12 p, 205.6 KB La equidad de género: presente y horizonte próximo / Fernández Villanueva, Concepción
La equidad se entiende como justicia en la distribución de los recursos disponibles (oportunidades) y como retribución justa de las funciones realizadas por los hombres y las mujeres (valoración y recompensas sociales). [...]
The equity is defined like justice in the distribution of the available resource (opportunities) and like reward of the functions realized by the men and the women (assessment and social rewards). The article reviews the barriers and obstacles to the equity that persist in the advanced societies, mainly in Europe and the resistances to the change that proceed of the proper women, those that derive of the diversification and multiplicity of feminist groups and the difficulty in the reconstruction of the masculine identity. [...]

2010
Quaderns de psicologia, Vol. 12, Núm. 2 (2010) , p. 93-104  

Articles : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
47 p, 385.8 KB El marc jurídic : dret comparat / Vilalta, A. Esther (Aura Esther) (Universitat Oberta de Catalunya)
A partir d’una primera aproximació a les dades socioeconòmiques sobre la mediació als Estats Units, Austràlia, Nova Zelanda, Llatinoamèrica, Àsia i Europa, i després d’una anàlisi de les previsions normatives en matèria de mediació existents a l’actualitat, s’ha procedit a la identificació de certs principis i estàndards que han permès una delimitació progressiva del concepte de mediació desenvolupat en l’experiència estrangera dels diferents estats nacionals i dels organismes supranacionals i internacionals. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
Llibre Blanc de la mediació a Catalunya, 2010, p. 83-130
2 documents

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
59 p, 1.1 MB El Acceso a la universidad en el estado español en 2009 : los condicionantes en el acceso y la dimensión transicional / Torrents Vilà, Dani ; López-Roldán, Pedro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fachelli, Sandra, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Presentamos una actualización del análisis del acceso a la universidad española a partir de datos del módulo de la EPA 2009, un módulo que nos permite analizar también a los jóvenes independizados. [...]
Presentem una actualització de l'anàlisi de l'accés a la universitat espanyola a partir de dades del mòdul de la EPA 2009, un mòdul que ens permet analitzar també als joves independitzats. Identifiquem els principals condicionants considerats i construïm un model d'elecció, afegint a més aspectes biogràfics a l'anàlisi, per tal de mostrar la importància de la trajectòria vital del jove en l'accés a la universitat. [...]

2012  
2.
166 p, 1.6 MB Les Estratègies d'accés a la universitat via cicle formatiu de grau superior / Ustrell Ibarz, Marina ; Merino Pareja, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Miguel Quesada, Francisco J., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Les inèrcies de la institució educativa avancen a un ritme més pausat que els reptes socials que es plantegen, donant com a una de les conseqüències el fet que l'origen social continua sent un factor explicatiu de l'èxit educatiu. [...]
2012  
3.
73 p, 1.8 MB Influència dels desitjos, les necessitats i les xarxes familiars i d'amistat dels estudiants universitaris de la UAB en els seus itineraris formatius en els estudis superiors / Campuzano Puntí, Joaquim ; Noguera, José Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Miguel Quesada, Francisco J., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'objectiu del treball és ajudar a la descripció del fenomen del canvi en els itineraris formatius superiors dels estudiants. L'anàlisi es realitza a partir de dades empíriques generades a la UAB durant l'any 2012 i en base als factors contextuals – socio-demogràfics, de perfil i context de l'estudiant – i motivacionals – de vocació acadèmica, vocació laboral, resultats acadèmics, condicions facilitadores, condicions d'empleabilitat, condicions econòmiques, influència de les amistats, estratègies adaptatives o d'oportunitat – que influeixen en les decisions de canvi dels estudiants. [...]
El objetivo del trabajo es ayudar a la descripción del fenómeno del cambio en los itinerarios formativos superiores de los estudiantes. El análisis se realiza a partir de datos empíricos generados en la UAB durante el año 2012 y en base a los factores contextuales - socio-demográficos, de perfil y contexto del estudiante - y motivacionales - de vocación académica, vocación laboral, resultados académicos, condiciones facilitadoras, empleabilidad, condiciones económicas, influencia de las amistades, estrategias adaptativas o de oportunidad - que influyen en las decisiones de cambio de los estudiantes. [...]
The aim of this work is to help in the description of the phenomenon of change in itineraries by higher education students. The analysis is performed based on empirical data generated at UAB in 2012 and based on contextual - socio-demographic profile and background of the student - and motivational factors - the academic vocation, labor vocation, academic achievement, enabling conditions, employability, economic conditions, influence of friends, adaptive or opportunity strategies - that influence the decisions of the exchange students. [...]

2013  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.