Resultats globals: 263 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 170 registres trobats
Publicacions periòdiques, 21 registres trobats
Llibres i col·leccions, 12 registres trobats
Documents de recerca, 42 registres trobats
Materials didàctics, 2 registres trobats
Materials acadèmics, 6 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 6 registres trobats
Fons personals i institucionals, 6 registres trobats
Articles 170 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
9 p, 516.1 KB Millora de competències personals i prosocials a través de projectes d'Aprenentatge i Servei. Projectes de compromís social realitzats entre alumnes del Grau d'Educació Infantil i les escoles / Blanch-Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquesta recerca mostra els resultats sobre la percepció de les competències personals i pro-socials de 575 estudiants d'educació Infantil i primària fent el pràcticum, a través d'un qüestionari. [...]
canvis de 23 estudiants. Els resultats mostren com els estudiants solen tenir una percepció molt alta sobre les pròpies capacitats i que els alumnes que fan projectes amb compromís social, com l'ApS, perceben que han millorat més les seves.
competències.
This research shows the results of the students' perception of their personal and pro-social competences development. 575 Early Childhood and Primary Education students used a questionnaire to evaluate their competences. [...]
their own competences very highly. It also demonstrates that the students who implement Engagement projects,such as Service Learning, feel that they have improved their competences.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), Núm. 3 (2016)  
2.
17 p, 948.6 KB Processos d'aprenentatge creatiu a través del joc. Experiència a l'escola dels Encants / París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
En aquest article proposem una recerca en relació amb la importància del joc com a espai de creació necessari dins l'entorn educatiu, posant èmfasi en la potencialitat de la imaginació i creativitat dels infants com a eines essencials dins l'escola. [...]
In this paper we propose a research in relation to the importance of play as a necessary space of creation in educational settings, emphasizing the potential of imagination and creativity in children as essential tools within the school. [...]

2019 - 10.2436/20.3007.01.127
Revista catalana de pedagogia, Vol. 16 (2019) , p. 125-141  
3.
7 p, 169.0 KB Nota de las editoras : comprender las prácticas plurilingües y de socialización del alumnado diverso para la transformación y la inclusión educativas / Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este monográfico nos proponemos poner en diálogo distintos estudios que plantean, desde perspectivas diversas pero afines, aspectos sobre la socialización y las prácticas plurilingües y de pluriliteracidad de estudiantes de educación primaria y secundaria de origen cultural diverso mientras participan en espacios de educación formal y no formal, con especial atención en propuestas educativas inclusivas y plurilingües que permitan a su vez repensar la formación del profesorado. [...]
En aquest monogràfic ens proposem posar en diàleg diferents estudis que plantegen, des de perspectives diverses però afins, aspectes sobre la socialització i les pràctiques plurilingües i de pluriliteracitat d'estudiants d'educació primària i secundària d'origen cultural divers mentre participen en espais d'educació formal i no formal, amb especial atenció en propostes educatives inclusives i plurilingües que permetin alhora repensar la formació del professorat. [...]
In this monograph we intend to bring together studies from diverse but related perspectives that foreground processes of plurilingual socialization and pluriliteracy practices of primary and secondary students from diverse cultural backgrounds while they participate in formal and non-formal educational spaces, with special attention on inclusive and plurilingual proposals that in turn allow rethinking teacher training. [...]
Dans cette monographie, nous proposons de mettre en dialogue différentes études qui soulèvent, à partir de perspectives diverses mais liées, des aspects sur la socialisation et les pratiques de plurilittératie et de plurilinguisme des élèves de l'école primaire et secondaire issus de milieux culturels divers, tout en participant à des espaces éducatifs formels et non formels, avec une attention particulière aux propositions éducatives inclusives et plurilingues qui nous permettent à leur tour de repenser la formation des enseignants. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1151
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 2 (2022) , p. 1151 (Special Editor(s))  
4.
26 p, 1.3 MB ¿Estado de bienestar para todas? : análisis de las desigualdades sociales en las solicitudes y el acceso a las guarderías públicas, y el papel de la política social para aliviarlas / Palomera, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Las políticas de atención a la temprana infancia son consideradas una inversión social clave para la mitigación de desigualdades sociales. No obstante, siguiendo la lógica del efecto Mateo (EM) -el proceso que explica que las desventajas sociales conllevan más desventajas-, las familias más desfavorecidas son las que acceden proporcionalmente menos a estos servicios. [...]
Les polítiques d'atenció a la primera infància són considerades una inversió social clau per a la mitigació de desigualtats socials. No obstant això, seguint la lògica de l'efecte Mateu (EM) -el procés que explica que els desavantatges socials comporten més desavantatges-, les famílies més desfavorides són les que accedeixen proporcionalment menys a aquests serveis. [...]
Early childhood education and (ECEC) is seen as a key social investment policy for helping to mitigate social inequalities. The Matthew effect (ME from now on) is the process that explains how suffering social disadvantages leads to more disadvantages. [...]

2022 - 10.5565/rev/papers.3068
Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 3 (2022) , p. e3068 (Artículos de monográfico)
2 documents
5.
18 p, 916.6 KB Aproximación etnográfica al proceso de inclusión de alumnado inmigrante en un centro educativo / Rodríguez Navarro, Henar (Universidad de Valladolid) ; Gómez Gonzalez, Francisco Javier (Universidad de Valladolid) ; Rubia Avi, Mariano (Universidad de Valladolid) ; Rodríguez Medina, Jairo (Universidad de Valladolid)
Partiendo de los supuestos teóricos de la psicología cultural y la socialización lingüística, y siguiendo un enfoque etnográfico, este trabajo ofrece (a) un estudio que explica el proceso de escolarización de dos estudiantes recién llegados a España y un alumno dominicano recién llegado al grupo, pero no al colegio; y (b) un marco teórico como forma dinámica de analizar las instituciones educativas, a través del cual hemos identificado prácticas verticales y prácticas horizontales. [...]
Partint dels supoòsits teòrics de la psicologia cultural i la socialització lingüística, i seguint un enfocament etnogràfic, aquest treball ofereix (a) un estudi que explica el procés d'escolarització de dos estudiants nouvinguts a Espanya i un alumne d'origen dominicà nouvingut al grup de classe però no a l'escola; i (b) un marc teòric com a forma dinàmica d'analitzar les institucions educatives i mitjançant les quals hem identificat pràctiques verticals i pràctiques horitzontals. [...]
Based on the theoretical assumptions of cultural psychology and language socialization, and following an ethnographic approach, this paper offers (a) a study that explains the schooling process of two students who have just arrived in Spain and a Dominican student who has just arrived in the class group but not at the school and (b) a theoretical framework as a dynamic way of analyzing educational institutions and through which we have identified vertical practices and horizontal practices. [...]
En partant des hypothèses théoriques de la psychologie culturelle et de la socialisation linguistique, et en suivant une approche ethnographique, cet article propose (a) une étude qui explique le processus de scolarisation de deux étudiants récemment arrivés en Espagne et d'un étudiant dominicain récemment arrivé dans le groupe mais pas dans l'école ; et (b) un cadre théorique comme moyen dynamique d'analyser les institutions éducatives, à travers lequel nous avons identifié les pratiques verticales et les pratiques horizontales. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1148
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 2 (2022) , p. e1148 (Invited Authors)  
6.
17 p, 278.7 KB Más allá de los límites escolares : aprendizajes lingüísticos del alumnado de origen inmigrante / Reyes, Charo (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los actuales cambios en el terreno lingüístico debido a las migraciones internacionales se reflejan de forma especialmente clara en los centros educativos. Este artículo presenta los múltiples aprendizajes lingüísticos del alumnado catalán de origen inmigrante de dos escuelas de secundaria con ideologías de acogida diferentes y en contextos socio-espaciales distintos, una pequeña ciudad costera de la región metropolitana de Barcelona y un barrio céntrico de la ciudad de Barcelona representativo del modelo de super-diversidad (Vertoveç, 2007). [...]
Els actuals canvis en el terreny lingüístic a causa de les migracions internacionals es reflecteixen de forma especialment clara en els centres educatius. Aquest article presenta els múltiples aprenentatges lingüístics de l'alumnat català d'origen immigrant de dues escoles de secundària amb ideologies d'acolliment diferents i en contextos soci-espacials diferents, una petita ciutat costanera de la regió metropolitana de Barcelona i un barri cèntric de la ciutat de Barcelona representatiu del model de super-diversitat (Vertoveç, 2007). [...]
The current changes in the linguistic sphere due to international migrations are reflected in a particularly clear way in educational establishments. This article presents the diverse linguistic learning experiences of Catalan students of immigrant origin in two secondary schools with different reception ideologies and in different socio-spatial contexts: a small coastal town in the metropolitan region of Barcelona, and a central neighbourhood of the city of Barcelona that is representative of the super-diversity model (Vertoveç, 2007). [...]
Les changements actuels dans le domaine linguistique dus aux migrations internationales se reflètent particulièrement bien dans les écoles. Cet article présente les apprentissages linguistiques multiples d'élèves catalans d'origine immigrée dans deux écoles secondaires aux idéologies d'accueil différentes et dans des contextes socio-spatiaux différents, une petite ville côtière de la région métropolitaine de Barcelone et un quartier central de la ville de Barcelone représentatif du modèle de super-diversité (Vertoveç, 2007). [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1127
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 2 (2022) , p. e1127 (Articles)  
7.
17 p, 371.3 KB Impresiones sonoras del aula-zoom / Plá Pérez, Sebastián (Universidad Nacional Autónoma de México)
Se presenta aquí una serie de impresiones sobre los paisajes sonoros producidos por el aula-zoom durante la pandemia en México. El resultado es la paradójica conclusión de que la mutación de los sonidos escolares demuestra el proceso contemporáneo en el que la escuela ha perdido el monopolio de la escolarización, así como la cada vez mayor dificultad de esta institución para crear un lugar para habitar en lo común. [...]
Es presenta aquí una sèrie d'impressions sobre els paisatges sonors produïts per l'aula-zoom durant la pandèmia a Mèxic. El resultat és la paradoxal conclusió que la mutació dels sons escolars demostra el procés contemporani en el qual l'escola ha perdut el monopoli de l'escolarització, així com la cada vegada major dificultat d'aquesta institució per a crear un lloc per a habitar en el comú. [...]
This text presents a series of impressions on the soundscapes produced by the zoom-classroom during the pandemic in Mexico. The study of sound in the educational digital environment shows how the school has lost control of the process of schooling. [...]

2022 - 10.5565/rev/mitologias.851
Mitologías hoy, Vol. 25 (2022) , p. 51-67 (Dossier)  
8.
13 p, 331.4 KB Replanteando el sentido social de la escuela desde la triada : cuerpo, educación y pandemia / Pontón Ramos, Claudia (Instituto de investigaciones sobre la Universidad y la Educación / UNAM)
En este artículo se abordan dos temas centrales, el primero plantea como reto pensar a la escuela y el cuerpo como espacios de aprendizaje; el segundo, refiere a pensar en la alteridad del sujeto y su corporeidad como parte de una construcción discursiva y cultural en permanente cambio. [...]
En aquest article s'aborden dos temes centrals, el primer planteja com a repte pensar l'escola i el cos com a espais d'aprenentatge; el segon, fa pensar en l'alteritat del subjecte i la seva corporeïtat com a part d'una construcció discursiva i cultural en canvi permanent. [...]
In this article two central themes are addressed; the first one propounds as a challenge to think of school and the body as learning spaces, while the second one refers to the thought about the otherness of the subject and its corporeality as part of a discursive and cultural construction in permanent change. [...]

2022 - 10.5565/rev/mitologias.820
Mitologías hoy, Vol. 25 (2022) , p. 38-50 (Dossier)  
9.
16 p, 195.3 KB Factores explicativos de la calidad de la educación media : análisis del caso de Córdoba, en Colombia / Ortega Montes, Jorge Eliecer (Universidad de Córdoba) ; Valencia Jiménez, Nydia Nina (Universidad de Córdoba) ; Humánez Otero, Jorge Samuel (Institución Educativa Liceo León de Greiff)
Estudio correlacional con enfoque cuantitativo que buscó establecer la asociación entre los factores intrínsecos observables de las instituciones pedagógicas con la variabilidad de la calidad de la educación media en 27 municipios no certificados del Departamento de Córdoba, Colombia. [...]
Estudi correlacional amb enfocament quantitatiu que va buscar establir l'associació entre els factors intrínsecs observables de les institucions pedagògiques amb la variabilitat de la qualitat de l'educació mitjana en 27 municipis no certificats del Departament de Córdoba, Colòmbia. [...]
A correlational study with a quantitative approach aimed at establishing the link between observable intrinsic factors in educational institutions with variability in the quality of secondary education in 27 uncertified municipalities in Córdoba, Colombia. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1455
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 221-236  
10.
15 p, 139.9 KB Políticas y prácticas inclusivas para estudiantes extranjeros en contextos de neoliberalismo avanzado : paradojas y contrasentidos del caso emblemático chileno / Jiménez, Felipe (Universidad de Las Américas) ; Valdés, René (Universidad Andrés Bello)
Este trabajo sistematiza y analiza críticamente la experiencia de inclusión de estudiantes extranjeros en escuelas del sistema educativo chileno, caso emblemático de neoliberalismo avanzado. Mediante una investigación con perspectiva etnográfica realizada en seis centros públicos en los últimos seis años, los resultados proponen un conjunto de barreras y de facilitadores resultantes del trabajo autodidacta de las escuelas. [...]
Aquest treball sistematitza i analitza críticament l'experiència d'inclusió d'estudiants estrangers en escoles del sistema educatiu xilè, cas emblemàtic de neoliberalisme avançat. Mitjançant una investigació amb perspectiva etnogràfica realitzada en sis centres públics en els últims sis anys, els resultats proposen un conjunt de barreres i facilitadors resultants de la feina autodidacta de les escoles. [...]
This work systematizes and critically analyzes the inclusion experience of international students in schools of the Chilean educational system, an emblematic case of advanced neoliberalism. Through an ethnographic research approach conducted in six public schools over the past six years, the results reveal a set of barriers and facilitators resulting from self-taught work in schools. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1302
Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 347-361 (Monográfico)  

Articles : 170 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Publicacions periòdiques 21 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
7 p, 3.3 MB Boletín de la ECP / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, UAB, 2010-
73 documents
2.
7 p, 3.2 MB Butlletí de l'ECP / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, UAB, 2010-
74 documents
3.
3 p, 66.4 KB Butlletí mensual de la Unitat d'Alerta / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona, 2006-2008
32 documents
4.
3 p, 66.4 KB Boletín mensual de la Unidad de Alerta / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona, 2006-2008
32 documents
5.
11 p, 417.4 KB Idees per a construir la pau / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, 2008-2011
14 documents
6.
16 p, 238.7 KB Ideas para construir la paz / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, 2008
4 documents
7.
147 p, 1.8 MB Baròmetre sobre conflictes, drets humans i construcció de pau / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona, 2003-2011
20 documents
8.
30 p, 262.3 KB Butlletí de justícia transicional / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona, 2007-2010
8 documents
9.
303 p, 1.6 MB Anuari ... de processos de pau / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau ; Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona, 2006-2010
5 documents
10.
3 p, 57.6 KB Colombia semanal : resumen semanal de noticias sobre el conflicto armado y la construcción de paz / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona, 2003-2010
271 documents

Publicacions periòdiques : 21 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
26 p, 497.1 KB Focalización educativa y lucha contra la pobreza : una discusión acerca de los límites y posibilidades del programa Bolsa Escola / Bonal, Xavier ; Tarabini-Castellani, Aina
El objetivo de este capítulo es presentar un debate sobre los límites y posibilidades del programa Bolsa Escola (BE) de Brasil como estrategia de política educativa de lucha contra la pobreza. Nuestro análisis se limita a evaluar aspectos positivos y debilidades de un programa específico que por su carácter pionero y su extensión ha constituido una de las estratègies de política educativa compensatoria más importantes en la región llatinoamericana en los últimos años. [...]
Barcelona: Fundació CIDOB, 2006 (Interrogar la actualidad ; 13)
Globalización, educación y pobreza en América Latina : ¿hacia una nueva agenda política?, 2006, p. 355-380  
2.
16 p, 107.5 KB Virtuts per educar en temps d'incertesa / Cardús i Ros, Salvador, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Barcelona Obra Social "la Caixa" 2015
Ponències curs 2013-2014, 2015, p. 99-114  
3.
8 p, 123.7 KB A l'escola, s'educa o s'ensenya? / Cardús i Ros, Salvador, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Barcelona Fundació Jaume Bofill 2013 (Material de projectes ; 25)
Què vol dir ser mestre avui? Reflexions al voltant del compromís ètic del professorat, 2013, p. 137-144  
4.
17 p, 162.8 KB Codi de bones pràctiques de l'Escola de Doctorat / Universitat Autònoma de Barcelona. Consell de Govern ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Doctorat i de Formació Continuada
2013  
5.
7 p, 245.3 KB Fòrum Social per l'Educació a Catalunya : recull de debats i propostes dels seminaris, tallers i taules rodones / Rambla, Xavier, 1966-, coord. ; Canyadell, Rosa ; Verger, Antoni ; Luque, Eduard ; Tarabini-Castellani, Aina ; Collet-Sabé, Jordi (Collet i Sabé) ; Fòrum Social per l'Educació a Catalunya
Associació de Mestres Rosa Sensat 2006
7 documents
6.
10 p, 81.9 KB Reglament de l'Escola d'Enginyeria de la UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
2010  
7.
14 p, 89.5 KB Reglament de règim intern de l'Escola de Doctorat de la UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Doctorat i de Formació Continuada
2013  
8.
336 p, 17.2 MB Memòria : desplegament de l'agenda 21 escolar. 2011-2012 / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament ; Servei Educatiu de Zona Vallès Occidental IV ; Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida
El present volum recull les activitats realitzades en el marc del Programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès durant el curs 2011-2012. Aquest programa es duu a terme amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona a través d'un conveni subscrit per ambdues institucions: la UAB i l'Ajuntament de Sant Cugat.
2012 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 13)  
9.
291 p, 1.5 MB Avaluació dels aprenentatges en el marc de l'EEES : una aproximació a la perspectiva dels estudiants / Chancel Valente, Gabriel ; Calsamiglia Madurga, Andrea ; Martínez García, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic
Amb aquest Recull la Unitat d'Assessorament Psicopedagògic vol anticipar-se a una nova situació dels estudiants amb l'aplicació del nou pla d'estudis projectat per l'Espai Europeu d'Educació Superior, per atendre les seves necessitats d'aprenentatge i d'orientació en els àmbits educatius i professionals. [...]
Unitat d'Assessorament Psicopedagògic 2007 (Reculls)  
10.
303 p, 1.6 MB Anuari ... de processos de pau / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau ; Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona, 2006-2010
5 documents

Llibres i col·leccions : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 42 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
29 p, 548.7 KB Financing public education when agents have retirement concerns / Montolio, Daniel (Universitat de Barcelona. Departament d'Economia) ; Piolatto, Amedeo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Salvadori, Luca (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Institut d'Economia de Barcelona
We study, theoretically and empirically, the link between voters' support for public education and pensions. We show that the (inter-generational) redistributive component of the retirement system creates a link between current spending on education and future pensions. [...]
2022 (IEB Working Paper ; 2022/01)  
2.
418 p, 3.2 MB Mares d'origen marroquí a Catalunya : entre les experiències personals i els processos d'acompanyament a l'escolarització dels fills i filles / El Mouali Samadi, Fatiha ; Pàmies Rovira, Jordi, dir. ; Bertran, Marta, dir.
La present tesi doctoral planteja un objectiu doble, per una banda, conèixer les experiències de les mares d'origen marroquí a Catalunya, tot identificant les dimensions que poden explicar la seva relació amb l'escola i la comunitat educativa i, en segon lloc, analitzar les formes i estratègies d'acompanyament que realitzen durant l'etapa d'escolarització obligatòria dels seus fills i filles. [...]
Esta tesis doctoral establece un doble objetivo, por un lado, conocer las experiencias de las madres de origen marroquí en Cataluña, identificando las dimensiones que pueden explicar su relación con la escuela y la comunidad educativa y, en segundo lugar, analizar las formas y estrategias de acompañamiento que llevan a cabo durante la etapa de escolarización obligatoria de sus hijos. [...]
This doctoral thesis has a dual aim. On the one hand, to get to know the experiences of mothers of Moroccan origin within Catalonia, identifying the elements that can explain their relationship with the school and with the educational community. [...]

2021  
3.
444 p, 3.5 MB La obra literaria y filosófica de Stanislaw Lem. Una Lemología Crítica desde la Escuela de Frankfurt / López Chacón, Alejandro ; Gómez García, Iván, dir. ; Penedo Picos, Antonio, dir.
La recerca examina l'obra literària i filosòfica de Stanislaw Lem en correspondència amb la perspectiva teòrica de l'Escola de Frankfurt, per a evidenciar les diferents afinitats entre la literatura de Ciència-ficció (CF) proposta per l'autor i els postulats de la Teoria Crítica. [...]
La investigación examina la obra literaria y filosófica de Stanislaw Lem en correspondencia con la perspectiva teórica de la Escuela de Frankfurt, para evidenciar las distintas afinidades entre la literatura de Ciencia Ficción (CF) propuesta por el autor y los postulados de la Teoría Crítica. [...]
The research examines the literary and philosophical work of Stanislaw Lem in correspondence with the theoretical perspective of the Frankfurt School, in order to evidence the different affinities between the Science Fiction (SF) literature proposed by the author and the postulates of Critical Theory. [...]

2021  
4.
55 p, 604.0 KB Contribucions del model Institut Escola en la transició de l'educació primària a la secundària en centres de màxima complexitat / Nualart Moratalla, Laia ; García Gracia, Maribel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Rodríguez, Joan, (Rodríguez Soler) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La transició de la primària a la secundària és una de les discontinuïtats educatives que més crida l'atenció en el sistema educatiu espanyol, donat que es produeixen una sèrie de canvis (currículum, metodologia, centre, professorat, etc. [...]
2021
Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1419]  
5.
36 p, 520.7 KB Teacher collaboration in Adult Language Schools in Catalonia : Teachers' perceptions and beliefs / Díaz Rodríguez, Carolina ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This paper conducts a study that explores the beliefs and perceptions on collaboration that the languages teachers that work at Adult Language Schools (EOI) in Catalonia may have. The research is focused on a specific school in a working-class neighborhood near Barcelona, in Baix Llobregat region. [...]
Aquest projecte explora les creences i percepcions sobre la col·laboració que poden tenir els professors de llengües que treballen a les escoles oficials d'idiomes (EOI) a Catalunya. La recerca se centra en una escola específica que es troba en un barri treballador prop de Barcelona, a la comarca del Baix Llobregat. [...]

2021
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]  
6.
39 p, 567.4 KB Students'perceptions of coteaching in the EFL classroom at a public language school for adults in Catalonia / Cuadrado García, Daniel ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Over the last decades, there has been a general tendency towards an inclusive model of education that guarantees the same learning opportunities to all students regardless of their learning barriers or disabilities. [...]
Durant les últimes dècades, hi ha hagut un esforç per apropar l'educació cap a un model inclusiu que garanteixi la igualtat d'oportunitats d'aprendre per a tots els alumnes independentment de les seves barreres o les seves discapacitats. [...]

2021
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]  
7.
41 p, 581.7 KB Disseny col·laboratiu d'un programa de parentalitat positiva adaptat a l'ètnia gitana / Barajas Sousa, Miriam ; Lalueza Sazatornil, José Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquest treball de fi de grau és un projecte d'Aprenentatge i Servei en col·laboració amb la fundació Pere Closa i Iris Escusol Manzano, estudiant del grau d'educació infantil. Des de la fundació, es va plantejar una demanda: adaptar el programa de parentalitat positiva del programa Proinfància de "La Caixa" a la ètnia gitana. [...]
This final degree project is a Learning and Service task in collaboration with Pere Closa Foundation and Iris Escusol Manzano, who is studying the infant education degree. The foundation proposed a Project to us: adapt the positive parenting program, called Proinfància of the "La Caixa" fundation. [...]

2020
Grau en Psicologia [954]  
8.
184 p, 2.7 MB Imaginarios y experiencias de (in)movilidad en la infancia : un estudio etnográfico en la región metropolitana de Barcelona / Martorell Faus, Miquel ; Carrasco, Sílvia, dir.
Les transformacions socioeconòmiques del canvi de segle, així com els dispositius de control fronterer, estan provocant noves formes de (im)mobilitat arreu del món. Els nens i nenes són protagonistes d'aquests fluxos emergents i, no obstant això, les seves vivències no són sempre tingudes en compte. [...]
Las transformaciones socioeconómicas del cambio de siglo, así como los dispositivos de con-trol fronterizo, están provocando nuevas formas de (in)movilidad alrededor del mundo. Los niños y niñas son protagonistas de estos flujos emergentes y, sin embargo, sus vivencias no son siempre tomadas en cuenta. [...]
The socio-economic transformations of the turn of the century, as well as border control measures, are causing new forms of (im)mobility around the world. Children are protagonists of these emerging flows and yet their experiences are not always considered. [...]

2021  
9.
28 p, 690.2 KB El bressol de l'educació a Sabadell i Terrassa / Lopez Canalda, Jordi ; Gallego, Raquel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'escola bressol i el pas dels infants per aquesta, ha esdevingut en els darrers anys un tema de debat quan parlem del sistema educatiu d'un país. Són diferents visions les que consideren de vital importància aquesta etapa, per una banda, hi ha el consens científic al voltant com a espai privilegiat per a l'educació dels infants; i, per l'altra, aquells plantejaments on s'emfasitza l'escola bressol com a eina afavoridora de la conciliació laboral dels progenitors i, sobretot, de l'accés de la dona a l'àmbit laboral. [...]
El jardín de infancia y el paso de los niños por esta, se ha convertido en los últimos años un tema de debate cuando hablamos del sistema educativo de un país. Son diferentes visiones las que consideran de vital importancia esta etapa, por un lado, existe el consenso científico en torno como espacio privilegiado para la educación de los niños; y, por otro, aquellos planteamientos donde se enfatiza la guardería como herramienta favorecedora de la conciliación laboral de los progenitores y, sobre todo, del acceso de la mujer al ámbito laboral. [...]
The kindergarten and how the children go through it, has become a topic of debate in recent years when we talk about the education system of a country. There are different views that consider this stage of vital importance, on the one hand, there is the scientific consensus around it as a privileged space for the education of children; and, on the other hand, those approaches where the nursery school is emphasized as a tool that favours the work-life balance of parents and, above all, the access of women to the workplace. [...]

2020
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
10.
66 p, 3.0 MB Com influencia la masculinitat hegemònica a les actituds escolars? / Olivella Bas, Pau ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'objectiu principal de la recerca consisteix en veure quin és el discurs que tenen els i les alumnes en vers la construcció de la seva identitat de gènere; observar d'on provenen les idees que tenen sobre aquesta i veure'n les conseqüències que té en el seu dia a dia. [...]
2020
Grau en Sociologia [819]
3 documents

Documents de recerca : 42 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 2 registres trobats  
1.
19 p, 1.3 MB Com és l'aire de la nostra escola? / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Segona versió del material per a treballar la contaminació de l'aire a cicle superior de primària a través d'un projecte d'investigació.
2019
5 documents
2.
9 p, 405.9 KB El doctorat com a etapa formativa : una aproximació a l'ètica en la recerca i a la bona pràctica / Gabarrell Durany, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Doctorat)
L'Escola de Doctorat, el rol dels tutors i els directors, i el codi de bones pràctiques. Presentació realitzada dins de la Jornada de benvinguda als nous doctorands del curs 2015-16: "El doctorat com a etapa formativa. [...]
2016 (Eines per a la recerca)  

Materials acadèmics 6 registres trobats  
1.
70.2 KB Guia de l'estudiant / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014-
3 documents
2.
16.9 KB La Guia de l'estudiant Universitat Autònoma de Barcelona / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Estudis Empresarials de Sabadell ; Universitat Autònoma de Barcelona
1992-2010
21 documents
3.
83 p, 320.2 KB La Guia de l'estudiant / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria de la Vall d'Hebron ; Universitat Autònoma de Barcelona
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 1997-1998
2 documents
4.
195 p, 921.5 KB La Guia de l'estudiant / Escola Universitària Salesiana de Sarrià ; Universitat Autònoma de Barcelona
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 1997-1998  
5.
16.8 KB La Guia de l'estudiant / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Informàtica ; Universitat Autònoma de Barcelona
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 1991-2009
13 documents
6.
48 p, 316.1 KB La Guia de l'estudiant / Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Estudiants i de Cultura ; Universitat Autònoma de Barcelona
Bellaterra : Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona , 1997-1999  

Documents gràfics i multimèdia 6 registres trobats  
1.
1024x683, 634.5 KB Escola d'Enginyeria de la Universitat Autònoma de Barcelona / Parteo, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
L'Escola d'Enginyeria imparteix estudis d'avantguarda en un dels entorns tecnològics i industrials més importants del país, amb la concentració més gran d'empreses i centres de R+D de tecnologia punta.
2012
8 documents
2.
1544x2175, 280.3 KB LAU / Escola Massana (Barcelona, Catalunya)
[S.l.] : [s.n.], [1982]  
3.
1265x1778, 348.9 KB Venda sense garanties, no : els jesuïtes venen l'escola… / Escola Sagrada Família (Barcelona)
[1976?]  
4.
573x1040, 848.9 KB Acte informatiu i de debat en el marc de l'escola d'estiu de Barcelona : "la llei del CEPEC" : ... / Col·lectiu d'Escoles per a l'Escola Pública Catalana
Barcelona : Gràf. Llopart, 1983  
5.
685x1040, 827.7 KB Necessitem i exigim ja... l'institut... : / Polígon Porta (Barcelona, Catalunya) ; Escola Activa de Pares (Barcelona, Catalunya) ; Associacions de Veïns del Districte IX (Barcelona, Catalunya)
[1975]  
6.
778x1040, 910.2 KB Jornada d'actes en el marc de l'Escola d'Estiu : per l'escola pública catalana : ... / Villuendas, Pilar ; Col·lectiu d'Escoles per l'Escola Pública Catalana (Barcelona, Catalunya) ; Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona ; Federació d'Associacions de Pares d'alumnes de Catalunya
Barcelona : Llopart, 1980  

Fons personals i institucionals 6 registres trobats  
1.
9 p, 3.7 MB Carta de [Joan Augé?] a Albert Dou i Mas de Xaxàs / Augé Farreras, Juan, 1919-1993
Augé explica a Dou el desarrollo de la oposición a cátedra en la Escuela Industrial de Barcelona de una asignatura de matemáticas y que fue un fraude a favor de Sotilla (que llevaba seis años de interino) y en contra de Ninot. [...]
1958  
2.
3 p, 1.7 MB Homenaje a José Agustín Goytisolo / Bari, Josep Maria
Peça teatral de l'escola.
juny 1999  
3.
1 p, 391.5 KB Carta mecanografiada de Pere Calders a Escola d'adults 'Pere Calders' / Calders, Pere
1991 , 11 maig 1991  
4.
1 p, 347.7 KB Carta mecanografiada de Pere Calders a Escola Pública Els Pins, Cabrianes / Calders, Pere
1991 , 10 maig 1991  
5.
1 p, 352.2 KB Carta mecanografiada de Pere Calders a l'Escola Pública Els Pins, Cabrianes / Calders, Pere
1991 , 12 febrer 1991  
6.
1 p, 372.2 KB Carta mecanografiada de Pere Calders a l'Escola Ipse, Barcelona / Calders, Pere
1986 , 11 abril 1986  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.