Resultats globals: 204 registres trobats en 0.03 segons.
Materials de curs, 7 registres trobats
Llibres i col·leccions, 12 registres trobats
Documents de recerca, 25 registres trobats
Publicacions periòdiques, 21 registres trobats
Articles, 130 registres trobats
Documents gràfics, 5 registres trobats
Fons personals i institucionals, 6 registres trobats
Materials de curs 7 registres trobats  
1.
9 p, 405.9 KB El doctorat com a etapa formativa : una aproximació a l'ètica en la recerca i a la bona pràctica / Gabarrell i Durany, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Doctorat)
L'Escola de Doctorat, el rol dels tutors i els directors, i el codi de bones pràctiques. Presentació realitzada dins de la Jornada de benvinguda als nous doctorands del curs 2015-16: "El doctorat com a etapa formativa. [...]
2016 (Eines per a la recerca)  
2.
70.2 KB Guia de l'estudiant / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014-
3 documents
3.
16.9 KB La Guia de l'estudiant : Universitat Autònoma de Barcelona / Escola Universitària d'Estudis Empresarials de Sabadell ; Universitat Autònoma de Barcelona. Universitat Autònoma de Barcelona
1997-2010.
13 documents
4.
83 p, 320.2 KB La Guia de l'estudiant / Escola Universitària d'Infermeria Vall d'Hebron ; Universitat Autònoma de Barcelona. Universitat Autònoma de Barcelona
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , [19--?]-.
2 documents
5.
195 p, 921.5 KB La Guia de l'estudiant / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària Salesiana de Sarrià ; Universitat Autònoma de Barcelona. Universitat Autònoma de Barcelona
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 1997-1998  
6.
16.8 KB La Guia de l'estudiant / Escola Universitària d'Informàtica de Sabadell ; Universitat Autònoma de Barcelona. Universitat Autònoma de Barcelona
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 1991-2009.
13 documents
7.
48 p, 316.1 KB La Guia de l'estudiant / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera ; Universitat Autònoma de Barcelona. Universitat Autònoma de Barcelona.
Bellaterra : Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona , 1997-1999.  

Llibres i col·leccions 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
26 p, 497.1 KB Focalización educativa y lucha contra la pobreza : una discusión acerca de los límites y posibilidades del programa Bolsa Escola / Bonal, Xavier ; Tarabini-Castellani, Aina
El objetivo de este capítulo es presentar un debate sobre los límites y posibilidades del programa Bolsa Escola (BE) de Brasil como estrategia de política educativa de lucha contra la pobreza. Nuestro análisis se limita a evaluar aspectos positivos y debilidades de un programa específico que por su carácter pionero y su extensión ha constituido una de las estratègies de política educativa compensatoria más importantes en la región llatinoamericana en los últimos años. [...]
Barcelona: Fundació CIDOB, 2006 (Interrogar la actualidad ; 13)
Globalización, educación y pobreza en América Latina : ¿hacia una nueva agenda política?, 2006, p. 355-380  
2.
16 p, 107.5 KB Virtuts per educar en temps d’incertesa / Cardús i Ros, Salvador, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Barcelona Obra Social "la Caixa" 2015
Ponències curs 2013-2014, 2015, p. 99-114  
3.
8 p, 123.7 KB A l'escola, s'educa o s'ensenya? / Cardús i Ros, Salvador, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Barcelona Fundació Jaume Bofill 2013 (Material de projectes ; 25)
Què vol dir ser mestre avui? Reflexions al voltant del compromís ètic del professorat, 2013, p. 137-144  
4.
17 p, 162.8 KB Codi de bones pràctiques de l'Escola de Doctorat / Universitat Autònoma de Barcelona. Consell de Govern ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Doctorat i de Formació Continuada
2013  
5.
7 p, 140.6 KB Fòrum Social per l'Educació a Catalunya : recull de debats i propostes dels seminaris, tallers i taules rodones / Rambla, Francesc Xavier, 1966, coord. ; Canyadell, Rosa ; Verger, Antoni ; Luque, Eduard ; Tarabini-Castellani, Aina ; Collet, Jordi (Collet i Sabé) ; Fòrum Social per l'Educació a Catalunya
Associació de Mestres Rosa Sensat 2006
7 documents
6.
10 p, 81.9 KB Reglament de l'Escola d'Enginyeria de la UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
2010  
7.
14 p, 89.5 KB Reglament de règim intern de l'Escola de Doctorat de la UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Doctorat i de Formació Continuada
2013  
8.
336 p, 17.2 MB Memòria : desplegament de l'agenda 21 escolar. 2011-2012 / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament ; Servei Educatiu de Zona Vallès Occidental IV ; Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida
El present volum recull les activitats realitzades en el marc del Programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès durant el curs 2011-2012. Aquest programa es duu a terme amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona a través d'un conveni subscrit per ambdues institucions: la UAB i l'Ajuntament de Sant Cugat.
2012 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 13)  
9.
291 p, 1.5 MB Avaluació dels aprenentatges en el marc de l'EEES: una aproximació a la perspectiva dels estudiants / Chancel Valente, Gabriel ; Calsamiglia Madurga, Andrea ; Martínez García, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic
Amb aquest Recull la Unitat d'Assessorament Psicopedagògic vol anticipar-se a una nova situació dels estudiants amb l'aplicació del nou pla d'estudis projectat per l'Espai Europeu d'Educació Superior, per atendre les seves necessitats d'aprenentatge i d'orientació en els àmbits educatius i professionals. [...]
Unitat d'Assessorament Psicopedagògic 2007 (Reculls)  
10.
303 p, 1.6 MB Anuari ... de processos de pau / Escola de Cultura de Pau. ; Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona, 2006-2010
5 documents

Llibres i col·leccions : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 25 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
9 p, 934.9 KB Desarrollo de aplicación web contra el acoso escolar / Garcia Borrego, Abel ; Talló Sendra, Marc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Una de las mayores dificultades que nos encontramos hoy en día en el ámbito escolar es el acoso. Siendo una lacra social que debemos solucionar con la mayor prontitud posible. Este proyecto web nace con la idea de ayudar en el ámbito, siendo una aplicación web completa, donde el alumno puede hablar anónimamente con sus tutores escolares acerca del acoso, situaciones de peligro, obtener consejos y conocer distintos casos. [...]
One of the biggest difficulties that we find today in the school environment is bullying. Being a social scourge we must solve as quickly as possible. This web project was born with the idea of helping in the field, being a complete web application, where the student can talk anonymously with his school tutors about bullying or unsafe actions, get advice and know different cases that may be similar. [...]
Una de les majors dificultats que ens trobem avui dia en l'àmbit escolar és l'assetjament. Sent una xacra social que hem de solucionar amb la major promptitud possible. Aquest projecte web neix amb la idea d'ajudar en l'àmbit, sent una aplicació web completa, on l'alumne pot parlar anònimament amb els seus tutors escolars sobre l'assetjament, situacions de perill, obtenir consells i conèixer diferents casos. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
73 p, 3.1 MB Reportatge audiovisual sobre metodologies pedagògiques alternatives a Catalunya : investigació i comparativa. / Gordiola Atienza, Anna ; Bonilla Duran, Lara ; Quitllet Magrina, Rosa Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Les pedagogies alternatives tenen un llarg recorregut històric. A Catalunya han nascut diferents escoles i espais que es desvien de l'educació tradicional, aproximadament existeixen 196 projectes lliures i alternatius. [...]
Las pedagogías alternativas tienen un largo recorrido histórico. En Cataluña han nacido diferentes escuelas y espacios que se desvían de la educación tradicional, aproximadamente existen 196 proyectos libres y alternativos. [...]
Alternative pedagogies have a long history. In Catalonia, different schools and spaces that differ from traditional education have arisen, there exist approximately 196 free and alternative projects. [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]
2 documents
3.
249 p, 1.8 MB Caracterización de los directores/as de establecimientos educacionales de excelencia académica : un estudio de la región del Biobío-Chile / Ulloa Becerra, Sergio Fernando ; Roca i Casas, Enric, dir. ; Pàmies Rovira, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
La investigación tuvo como propósito conocer las características de los directores/as de establecimientos educacionales de excelencia académica y de alta vulnerabilidad económica y social en la región del Bio-Bío-Chile. [...]
The purpose of the research was to know characteristics of headteachers in educational establishments with academic excellence and high social and economic vulnerability in Bío-Bío Region, Chile. It was investigated some variables such as education reform in the 1990s, pedagogical leadership, school management, educational leadership ideas, professional competences, school environment, and relationship between socioeconomic status and academic results that get students. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
4.
80 p, 2.3 MB Granja-escola Can Fargas / Fargas Llavina, Guillem ; Armengol Asparó, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En aquest document es presenta el pla d'empresa complet de la granja-escola Can Fargas. Des d'un exhaustiu estudi de mercat, fins als plans juridicofiscal i econòmic complets. També es fa èmfasi en el pla d'organització, els serveis que s'oferirien, i sobretot, en definir el projecte educatiu que tindria l'establiment: que es basa en unir la metodologia escolta amb el treball per projectes, que tant està proliferant en l'educació formal, i en defugir les maneres de fer més tòpiques de la gran majoria de granges-escola.
2016
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
5.
630 p, 2.4 MB Las Prácticas pedagogicas que realizan los Asistentes de la Educación, durante los recreos en los patios de escuelas públicas básicas de Valparaíso, y su relevancia en la gestión de la convivencia / Bravo Gallegos, José Saúl ; Asensio, José Ma., (José María) dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
En las escuelas públicas básicas de Chile, los estudiantes durante los horarios de recreos están bajo la supervisión exclusiva de los denominados Asistentes de la Educación; esta clasificación oficial abarca al personal que debe desarrollar diversas tareas en los centros educativos tales como auxiliares de servicio, labores administrativas, profesionales no docentes, e inspectores de patio que son el actor objeto de esta investigación. [...]
In primary public schools in Chile, during recess times students are under the exclusive supervision of the called educational assistants; this official classification includes the personnel who perform different duties in schools such as caretaker, administrative tasks, non-teachers professionals and patio inspectors who are the subject of this investigation. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
6.
314 p, 2.8 MB Análisis del asesoramiento externo en educación en función de las asistencias técnicas educativas en Chile y los factores que determinan su impacto en la escuela / Lagos Rebolledo, Patricio Alejandro ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Rodríguez Gómez, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
El asesoramiento externo en educación ha logrado posicionarse de manera importante como una forma de apoyo a las escuelas que buscan revisar sus procesos internos con el fin de mejorar los aprendizajes de los estudiantes. [...]
External advice in education has established itself to a significant extent as a form of support for schools seeking to review their internal processes in order to improve student learning. A number of countries (England, the United States, Australia, Sweden) have chosen to include school support systems in their educational policies. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
7.
9 p, 716.8 KB MMES : sistema gestor de la informació orientada a ensenyament / Pérez Tito, Rubèn ; Sánchez Albaladejo, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
MMES es desenvolupa amb l’objectiu de millorar la qualitat de l’ensenyament reduint el temps que els docents dediquen a tasques repetitives o burocràtiques, a més d’emmagatzemar la informació de forma centralitzada perquè pugui ser consultada en qualsevol moment per qui escaigui. [...]
MMES has been developed with the aim of improving the quality of the teaching reducing the time that teachers spend on repetitive or bureaucratic tasks and storing the information centrally so it can be accessed for anyone who need it. [...]
MMES se desarrolla con el objetivo de mejorar la calidad de la enseñanza reduciendo el tiempo que los docentes dedican a tareas repetitivas o burocráticas, además de almacenar la información de forma centralizada para que pueda ser consultada en cualquier momento por quien proceda. [...]

2016-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
296 p, 2.4 MB Ensenyar i aprendre infermeria amb un currículum integrat per mitjà de l'aprenentatge basat en problemes : el cas de l'EUI Vall d'Hebron / Cònsul i Giribet, Maria ; Medina, José Luis (Medina Moya) ; Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa
Introducció: Aquesta recerca es la continuïtat natural de la innovació docent duta a terme a l'Escola Universitària d'Infermeria Vall d'Hebron de Barcelona. Es va iniciar l'any 2002 i va consistir en integrar tot el currículum a partir de las competències infermeres mitjançant l'Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) en grups petits. [...]
TEACHING AND LEARNING NURSING WITH A CURRICULUM INTEGRATED THROUGH PROBLEM-BASED LEARNING: The case of the Vall d'Hebron University School of Nursing. This dissertation is an intrinsic case study to evaluate the teaching innovation at the Vall d'Hebron University School of Nursing in Barcelona. [...]

Barcelona : Universitat de Barcelona, 2011  
9.
43 p, 757.3 KB Dansant aprenentatges : la creació de dansa a l’escola d’educació primària / Codina i Corrons, Mariona ; Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El meu Treball de Fi de Grau el centro en el paper que té i pot tenir la dansa dins l’escola d’educació primària i, en concret, en l’apartat de creació de dansa per part de l’alumnat. El treball consta de tres parts diferenciades on, primerament, s’analitza el marc teòric existent sobre dansa i, en concret, sobre dansa a l’escola. [...]
Mi Trabajo de Fin de Grado lo centro en el papel que tiene y puede tener la danza dentro de la escuela de educación primaria y, en concreto, en el apartado de creación de danza por parte del alumnado. [...]
I will base my final project on the role that dance has and may have in primary education schools and, specifically, in the field of dance creation by the students. The project is divided into three different parts in which, firstly, the existing theoretical field about dance and, specifically, about dance at school is studied. [...]

2015
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
10.
64 p, 2.4 MB Taller de creació d'un informatiu per a nens d'últim cicle de primària fet pels propis escolars / Fernández Urios, Eva Cristina ; Niqui, Cinto, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La proposta d'aquest taller és introduir als alumnes d'últim cicle de primària als temes d'actualitat i el món del periodisme a través de la creació d'un informatiu audiovisual que més tard es difondrà mitjançant mitjans en línia. [...]
La propuesta de este taller es introducir a los alumnos de último ciclo de primaria a los temas de actualidad y el mundo del periodismo a través de la creación de un informativo audiovisual que más tarde se difundirá mediante medios en línea. [...]
The purpose of this workshop is to introduce last primary school stage students to the current affairs and the world of journalism through the creation of an audiovisual news programme that later will be disseminated through online media. [...]

2015
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  

Documents de recerca : 25 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Publicacions periòdiques 21 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
22.1 KB Boletín de la ECP / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, UAB, 2010-
45 documents
2.
22.6 KB Butlletí de l'ECP / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, UAB, 2010-
48 documents
3.
3 p, 66.4 KB Butlletí mensual de la Unitat d'Alerta / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona, 2006-2008
32 documents
4.
3 p, 66.4 KB Boletín mensual de la Unidad de Alerta / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona, 2006-2008
32 documents
5.
11 p, 417.4 KB Idees per a construir la pau / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, 2008-2011
14 documents
6.
16 p, 238.7 KB Ideas para construir la paz / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, 2008
4 documents
7.
147 p, 1.8 MB Baròmetre sobre conflictes, drets humans i construcció de pau / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona, 2003-2011
20 documents
8.
30 p, 262.3 KB Butlletí de justícia transicional / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona, 2007-2010
8 documents
9.
303 p, 1.6 MB Anuari ... de processos de pau / Escola de Cultura de Pau. ; Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona, 2006-2010
5 documents
10.
3 p, 57.6 KB Colombia semanal : resumen semanal de noticias sobre el conflicto armado y la construcción de paz / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra : Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona, 2003-2010
271 documents

Publicacions periòdiques : 21 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Articles 130 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
12 p, 65.2 KB Discutint judicialment el model de conjunció lingüística a l’escola catalana : reflexions per a un debat crític / Pla Boix, Anna M. (Universitat de Girona)
2013
Blog de la Revista catalana de dret públic, maig 2013  
2.
35 p, 2.6 MB Barcelona y el problema de la educación física en la primera enseñanza a principios del siglo XX : las Escuelas Catalanas del Distrito VI / Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Brasó i Rius, Jordi (Centre d'Alt Rendiment (Sant Cugat del Vallès, Catalunya))
La Escuela Nueva en Barcelona –inicios del s. XX– la conforman iniciativas privadas burguesas. Estas tratan de institucionalizar un modelo modernista, catalanista y progresista para sociabilizar y disciplinar la infancia proletaria. [...]
The New School in Barcelona – early 20th century – was shaped by private bourgeois initiatives. These attempted to institutionalize a modernist model, both Catalan and progressive, in order to socialize and discipline proletarian children. [...]
A Nova Escola em Barcelona – inícios do século XX – formada por iniciativas privadas burguesas. Estas tratam de institucionalizar um modelo modernista, catalanista e progressista para sociabilizar e disciplinar a infância proletária. [...]

2017 - 10.4025/rbhe.v17, n2.915
Revista brasileira de história da educação, Vol. 17, Núm. 2 (2017) , p. 135-173  
3.
22 p, 509.4 KB La inserción laboral de los jóvenes y las jóvenes con titulación de formación profesional de grado medio y superior en España / Salvà-Mut, Francesca (Universitat de les Illes Balears) ; Tugores-Ques, María (Universitat de les Illes Balears) ; Adame-Obrador, María Teresa (Universitat de les Illes Balears) ; Oliver-Trobat, Miquel F. (Universitat de les Illes Balears)
El objetivo de este trabajo es analizar la inserción laboral de los jóvenes de España que tienen la titulación correspondiente a un ciclo formativo de grado medio (CFGM) o de grado superior (CFGS). [...]
L'objectiu d'aquest treball és analitzar la inserció laboral del jovent d'Espanya que té la titulació corresponent a un cicle formatiu de grau mitjà (CFGM) o de grau superior (CFGS). L'anàlisi s'aborda des d'una perspectiva comparativa, en funció del nivell d'estudis i del sexe. [...]
This paper analyses the labour market participation of young Spanish workers holding an intermediate or higher vocational education and training (VET) diploma. The analysis is undertaken from a comparative perspective considering level of education and gender. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.869
Educar, Vol. 53 Núm. 2 (2017) , p. 357-378 (Monográfico)  
4.
7 p, 139.6 KB O uso vídeos no ensino de química : análise da temática nas publicações da química nova na escola / Vasconcelos, Flávia C. G. C. de (Universidade de São Paulo (Brasil). Faculdade de Educação) ; Melo, Simone K. S. de (Universidade Federal Rural de Pernambuco (Brasil)) ; Arroio, Agnaldo (Universidade Federal Rural de Pernambuco (Brasil)) ; Leão, Marcelo B. C. (Universidade Federal Rural de Pernambuco (Brasil). Departamento de Química)
O presente trabalho apresenta o estado da arte referente a publicações sobre vídeos na revista Química Nova na Escola (QNEsc), uma das mais importantes publicações brasileiras no ensino de Química. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 3624-3630 (Innovacions didàctiques)  
5.
5 p, 254.8 KB ¿Qué ideas tienen los futuros maestros de primaria acerca de qué y cómo enseñar y evaluar en ciencias? / Hamed Al-lal, Soraya (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
En este trabajo queremos presentar los resultados obtenidos en un estudio realizado con una muestra de 404 futuros maestros que cursaban la asignatura de Didáctica de las Ciencias en la Universidad de Sevilla. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1726-1730 (Innovacions didàctiques)  
6.
5 p, 78.0 KB Homossexualidade, saberes científicos e escola : pedagogias da sexualidade nas páginas de revistas / Magalhães, Joanalira Corpes (Universidade Federal do Rio Grande (Brasil)) ; Rizza, Juliana Lapa (Universidade Federal do Rio Grande (Brasil))
Este estudo tem como objetivos: investigar a veiculação dos saberes científicos produzidos sobre a homossexualidade, visando discutir de que forma tais saberes vêm sendo apresentados ao discurso midiático; e, assim, possibilitar aos/as professores/as perceber articulações entre as pedagogias escolares e as pedagogias da sexualidade expressas em revistas de divulgação científica. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 835-839 (Innovacions didàctiques)  
7.
5 p, 65.5 KB Educação ambiental na escola : interdisciplinaridade e contextualização / Dias, Vânia de Morais Teixeira (Universidade Federal do Rio Grande (Brasil)) ; Pereira, Vilmar Alves (Universidade Federal do Rio Grande (Brasil)) ; da Fonseca, Tânia Maria de Morais Vieira (Universidade Federal do Rio Grande (Brasil))
Esta pesquisa faz parte de uma dissertação de mestrado e teve como objetivo compreender as possibilidades de realização da Educação Ambiental no contexto escolar a partir da ótica de professores. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1033-1037 (Innovacions didàctiques)  
8.
6 p, 264.9 KB O estágio supervisionado e os licenciandos em ciências biológicas da UFRPE : sugestões e contribuições / Barreto, Edna Silva (Universidade Federal Rural De Pernambuco (Brasil)) ; de Araújo, Monica Lopes Folena (Universidade Federal Rural De Pernambuco (Brasil)) ; de Oliveira, Maria Marly (Universidade Federal Rural De Pernambuco (Brasil))
A presente pesquisa é parte de uma monografia defendida em dezembro de 2011, cujo objetivo foi verificar as contribuições do Estágio Supervisionado para a prática docente do futuro professor de ciências biológicas e identificar as sugestões do licenciandos para melhora do componente curricular. [...]
This research is part of a thesis defended in December 2011, aimed to verify the contributions of supervised teaching practice for the future professor of biological sciences and to elicit suggestions for improvement of the undergraduate curriculum component. [...]

2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 302-307 (Innovacions didàctiques)  
9.
24 p, 4.3 MB Secuencias de enseñanza y aprendizaje basadas en resultados de investigación : propuesta de un marco teórico para el abordaje de la teoría especial de la relatividad / Arriassecq, Irene (Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas) ; Greca, Ileana Maria (Universidad de Burgos. Departamento de Didácticas Especificas) ; Cayul, Esther Elisabet (Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas)
En este trabajo se analiza el diseño de una secuencia de enseñanza aprendizaje (SEA) desde una perspectiva contextualizada para la enseñanza de la física en el nivel secundario que enfatiza la necesidad de encontrar coherencia entre las diversas perspectivas teóricas utilizadas para elaborarla. [...]
En aquest treball s'analitza el disseny d'una seqüència d'ensenyament aprenentatge (SEA) des d'una perspectiva contextualitzada per a l'ensenyament de la física en el nivell secundari que emfatitza la necessitat de trobar coherència entre les diverses perspectives teòriques utilitzades per elaborar-la. [...]
This paper discusses the design of a general theoretical framework for teaching physics in secondary education that emphasizes the necessity to find consistency between the different theoretical perspectives used to develop teaching-learning sequences. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.1716
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 1 (2017) , p. 133-155 (Investigaciones Didácticas)  
10.
27 p, 831.4 KB Recontextualización de políticas y (cuasi)mercados educativos : un análisis de las dinámicas de demanda y oferta escolar en Chile / Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Zancajo, Adrià (Universitat Autònoma de Barcelona)
El artículo cuestiona las asunciones de la teoría de la elección pública en educación mediante el análisis del funcionamiento de los mecanismos de mercado y de las dinámicas de oferta y demanda educativa en Chile – el país del mundo que ha adoptado políticas de cuasi-mercado educativo por un período más largo y a mayor escala. [...]
This article challenges the main assumptions of public choice theory in education by analyzing the functioning of market mechanisms and the educational offer and demand dynamics in Chile - the country that has adopted quasimarket policies in education for a longer period and at a larger scale. [...]
O artigo questiona os pressupostos de escolha público em educação por meio da análise do funcionamento dos mecanismos de mercado ea dinâmica de oferta e demanda de educação no Chile - país que adotou políticas quase-mercado educação para um período mais longo e de maior escala. [...]

2016 - 10.14507/epaa.24.2098
Education policy analysis archives, Vol. 24, Núm. 27 (2016)  

Articles : 130 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics 5 registres trobats  
1.
1544x2175, 280.3 KB LAU / Escola Massana (Barcelona, Catalunya)
[S.l.] : [s.n.], [1982]  
2.
1265x1778, 348.9 KB Venda sense garanties, no : els jesuïtes venen l'escola… / Escola Sagrada Família (Barcelona)
[1976?]  
3.
573x1040, 848.9 KB Acte informatiu i de debat en el marc de l'escola d'estiu de Barcelona : "la llei del CEPEC" : ... / Col·lectiu d'Escoles per a l'Escola Pública Catalana
Barcelona : Gràf. Llopart, 1983  
4.
685x1040, 827.7 KB Necessitem i exigim ja... l'institut... : / Polígon Porta (Barcelona, Catalunya) ; Escola Activa de Pares (Barcelona, Catalunya) ; Associacions de Veïns del Districte IX (Barcelona, Catalunya)
[1975]  
5.
778x1040, 910.2 KB Jornada d'actes en el marc de l'Escola d'Estiu : per l'escola pública catalana : ... / Villuendas, Pilar ; Col·lectiu d'Escoles per l'Escola Pública Catalana (Barcelona, Catalunya) ; Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona ; Federació d'Associacions de Pares d'alumnes de Catalunya
Barcelona : Llopart, 1980  

Fons personals i institucionals 6 registres trobats  
1.
9 p, 3.7 MB Carta de [Joan Augé?] a Albert Dou i Mas de Xaxàs / Augé Farreras, Juan, 1919-1993
Augé explica a Dou el desarrollo de la oposición a cátedra en la Escuela Industrial de Barcelona de una asignatura de matemáticas y que fue un fraude a favor de Sotilla (que llevaba seis años de interino) y en contra de Ninot. [...]
1958  
2.
3 p, 1.7 MB Homenaje a José Agustín Goytisolo / Bari, Josep Maria
Peça teatral de l'escola.
juny 1999.  
3.
1 p, 391.5 KB Carta mecanografiada de Pere Calders a Escola d'adults 'Pere Calders' / Calders, Pere
1991 , 11 maig 1991  
4.
1 p, 347.7 KB Carta mecanografiada de Pere Calders a Escola Pública Els Pins, Cabrianes / Calders, Pere
1991 , 10 maig 1991  
5.
1 p, 352.2 KB Carta mecanografiada de Pere Calders a l'Escola Pública Els Pins, Cabrianes / Calders, Pere
1991 , 12 febrer 1991  
6.
1 p, 372.2 KB Carta mecanografiada de Pere Calders a l'Escola Ipse, Barcelona / Calders, Pere
1986 , 11 abril 1986  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.