Resultats globals: 392 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 296 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 11 registres trobats
Llibres i col·leccions, 30 registres trobats
Documents de recerca, 53 registres trobats
Materials didàctics, 3 registres trobats
Articles 296 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
26 p, 444.4 KB Fracaso escolar, crisis económica y desigualdad de oportunidades educativas : España y Argentina / Martínez García, José Saturnino (Universidad de La Laguna) ; Molina Derteano, Pablo (Instituto de Investigaciones Gino Germani de la Universidad de Buenos Aires)
El objetivo del presente trabajo es analizar el efecto de las crisis económicas en la desigualdad de oportunidades educativas comparando el logro educativo de familias españolas y argentinas. El indicador elegido es el fracaso escolar administrativo, definido como no obtener el título mínimo requerido en el sistema educativo. [...]
The objective of this paper is to analyse the effect of economic crises on the inequality of educational opportunities through a comparison of the performances of Spanish and Argentine families. The chosen indicator is administrative school failure, defined as not achieving the minimum qualification required in the education system. [...]
L’objectiu d’aquest treball és analitzar l’efecte de les crisis econòmiques en la desigualtat d’oportunitats educatives comparant l’èxit educatiu de famílies espanyoles i argentines. L’indicador escollit és el fracàs escolar administratiu, definit com la no obtenció del títol mínim requerit en el sistema educatiu. [...]

2019 - 10.5565/rev/papers.2574
Papers : revista de sociologia, Vol. 104 Núm. 2 (2019) , p. 279-303 (Artículos)  
2.
8 p, 465.4 KB An Innovative, Competency-Based International CLIL Project : Are you brave enough? (International Projects: a space for expanding CLIL Methodologies) / Lorenzo Galés, Neus (Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament)
One of the educational challenges we need to face in our hyper-connected world is the need for learning in an authentic, international and integrated environment (OECD 2017a). Student international exchanges (both virtual and face-to-face mobility), have become one of the training experiences most appreciated by enterprises. [...]
Un dels reptes educatius als quals hem enfrontar-nos en el nostre món hiperconnectat és la necessitat d'aprendre en un entorn autèntic, internacional i integrat (OCDE 2017). Els intercanvis internacionals d'estudiants (tant virtuals com presencials) s'han convertit en una de les experiències de capacitació més apreciades per les empreses. [...]
Uno de los desafíos educativos a los que debemos enfrentarnos en nuestro mundo hiperconectado esla necesidad de aprender en un entorno auténtico, internacional e integrado (OCDE 2017a). Los intercambios internacionales de estudiantes (tanto virtuales como presenciales) se han convertido en una de las experiencias de capacitación más apreciadas por las empresas. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.5
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 29-36 (Articles)  
3.
11 p, 677.7 KB Classroom Interaction and Language Learning in CLIL contexts / Evnitskaya, Natalia (Universitat Internacional de Catalunya)
This article provides a comprehensive overview of the key aspects of classroom interaction in L2 and CLIL contexts and its effects on students’ academic and language development in such educational settings. [...]
Aquest article presenta aspectes clau de la interacció a l'aula en contextos de L2 i AICLE, i dels seus efectes sobre el desenvolupament acadèmic i lingüístic dels estudiants. També té com a objectiu despertar la consciència del lector sobre el paper de la llengua i del discurs en l'ensenyament integrat del contingut i de la llengua estrangera a les aules AICLE. [...]
Este artículo presenta aspectos clave de la interacción en el aula en contextos de L2 y AICLE, y de sus efectos sobre el desarrollo académico y lingüístico de los estudiantes. También tiene como objetivo despertar la conciencia del lector sobre el papel de la lengua y del discurso en la enseñanza integrada del contenido y de la lengua extranjera en las aulas AICLE. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.3
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 7-17 (Articles)  
4.
3 p, 409.4 KB A Critical Thinking Approach to Philosophy & History within a CLIL Context / Tompkins, Paul (Escola Mare de Déu del Carme School)
Paul Tompkins and Jordi Nomen discuss how to teach philosophy to children and adolescents, and examine the role that language and dialogue play in the development of critical thinking.
Paul Tompkins i Jordi Nomem conversen sobre com ensenyar filosofia a nens i adolescents, i sobre el paper que juguen la llengua i el diàleg en el desenvolupament del pensament crític.
Paul Tompkins y Jordi Nomem conversan sobre cómo enseñar filosofía a niños y adolescentes, y sobre el papel que juegan la lengua y el diaólogo en el desarrollo del pensamiento crítico.

2019 - 10.5565/rev/clil.23
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 55-57 (The A-B-C of Content Learning in CLIL Settings)  
5.
22 p, 503.0 KB Disrupción y fracaso escolar. Un estudio en el contexto de la Educación Secundaria Obligatoria en Cataluña / Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este trabajo se centra en la relación entre conductas disruptivas y fracaso escolar. Se realiza un análisis descriptivo de los factores condicionantes, considerando percepciones del profesorado y alumnado. [...]
This work focuses on the relationship between disruptive behavior and school failure. A descriptive analysis of the conditional factors, considering teachers’ and students’ perceptions is developed. [...]

2019 - 10.15581/004.36.135-155
Estudios sobre educación, Vol. 36 (2019) , p. 135-155  
6.
8 p, 250.6 KB La construcción de la identidad competitiva del niño que práctica fútbol prebenjamín / Merino Orozco, Abel (Universidad de Zaragoza) ; Arraiz Pérez, Ana (Universidad de Zaragoza) ; Sabirón Sierra, Fernando (Universidad de Zaragoza)
La vorágine de actividades extraescolares como el fútbol entre los escolares ha implicado nuevas maneras de capitalizar los aprendizajes que se promueven, con implicaciones sobre su autoestima. Este estudio tiene por objetivo comprender las implicaciones que tiene para el joven deportista su participación en este escenario, en el que asume un rol específico en el microsistema del equipo, sobre la construcción de su identidad. [...]
The increase in extracurricular activities such as football among schoolchildren has involved new ways of capitalizing on the learning that is promoted, with implications for their self-esteem. The purpose of this study is to understand the implications for the young sportsman his participation in this framework, in which he assumes a specific role in the microsystem of the team, on the construction of their identity. [...]
O aumento de atividades extracurriculares como o futebol entre os escolares implica novas formas de capitalizar o aprendizado promovido, com implicações em sua autoestima. O objetivo deste estudo é compreender as implicações para os jovens atletas de sua participação neste cenário, em que assumem um papel especí"co no microssistema da equipe, na construção de sua identidade. [...]

2019
Revista de psicología del deporte, Vol. 28 Núm. 1 (2019) , p. 89-96 (Artículos)  
7.
8 p, 178.4 KB Relationship between physical activity and emotional intelligence and bullying among school children / Herazo-Beltrán, Yaneth (Universidad Simón Bolívar (Colòmbia)) ; Campo-Ternera, Lilia (Universidad Simón Bolívar (Colòmbia)) ; García-Puello, Floralinda (Universidad Simón Bolívar (Colòmbia)) ; Méndez, Orlando (Caja de Compensación Familiar de Barranquilla (Colòmbia)) ; Suarez-Villa, Mariela (Universidad Simón Bolívar (Colòmbia)) ; Vásquez-De la Hoz, Francisco (Universidad Cooperativa de Colombia (Montería, Colòmbia)) ; Núñez-Bravo, Narlendis (Universidad Simón Bolívar (Colòmbia))
This work aims to determine the relationship between the level of physical activity in children, emotional intelligence, and bullying. A cross-sectional cohort study was conducted on 991 children, and adolescents between ages seven and 17 years from a sample of 16 public schools in Barranquilla, Colombia. [...]
El objetivo del presente estudio es determinar el nivel de actividad física en niños, niñas y adolescentes y su relación con la inteligencia emocional y el bullying. Estudio de corte transversal en 991 niños, niñas y adolescentes entre 7 y 17 años de edad de 16 escuelas públicas de la ciudad; se aplicó el Cuestionario de Actividad Física para niños escolares y el Cuestionario de Actividad Física para Adolescentes; la Lista de Chequeo: Mi Vida en la Escuela para determinar los índices de bullying y general de agresión, el riesgo de bullying y conductas positivas y negativas; y el TMMS-24, para evaluar la atención, claridad y reparación emocional. [...]
El objeto do presente estudo é determinar o nivel de atividade física em crianças e adolescentes e seu relacionamento com a inteligencia emocional e o bullying. Estudo de corte transversal em 991 crianças e adolescentes entre 7 y 17 años de idade de 16 escolas públicas da ciudade; Foi aplicado O Teste de Atividade Física para escolares e O teste de Atividade Física para Adolescentes; a lista de revisão: Minha Vida na Escola para determinar os índices de bullying e geral de agressão,o risco de bullying e condutas positivas e negativas; e o TMMS-24, para evaluar a atenção, claridade e reparação emocional. [...]

2019
Revista de psicología del deporte, Vol. 28 Núm. 1 (2019) , p. 97-104 (Artículos)  
8.
12 p, 1.1 MB La meritocracia en la mente del profesorado : un análisis de los discursos docentes en relación al éxito, fracaso y abandono escolar / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo del artículo es poner de manifiesto las concepciones implícitas de clase social que se esconden bajo los discursos y prácticas del profesorado cuando se refieren a los procesos de éxito, fracaso y abandono escolar de su alumnado. [...]
The objective of the paper is to analyse the implicit conceptions of social class hidden in teachers’ discourses and practices when referring to their students’ processes of educational success, failure or drop out. [...]

2015
RASE : Revista de la Asociación de Sociología de la Educación, Vol. 8 Núm. 3 (2015) , p. 349-360  
9.
17 p, 301.5 KB Deporte en edad escolar anterior al franquismo (I). Consideraciones metodológicas / Galera, Antonio D. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo intenta mostrar las principales dificultades metodológicas encontradas a la hora de investigar las fuentes hemerográficas sobre las competiciones deportivas de niños y niñas informadas con anterioridad al franquismo (anteriores por tanto a 1939), y que podemos sintetizar en una polisemia del concepto de deporte escolar, una dispersión de categorías de competición, y una variada casuística de límites de edades; encontramos asimismo una acusada invisibilidad de la presencia de las niñas frente a la de los niños. [...]
This paper is trying to show the main methodological difficulties we have met when researching hemerographical sources on sporting contests by children prior to Spanish Francoism (before 1939), and that we can resume in a polysemy for the concept of school sport, a dispersion for contest categories, and an assorted casuistry for agegrouping; we also found a great invisibility of girls attendance when compared with that of boys. [...]

2019
Materiales para la Historia del Deporte, Núm. 18 (2019) , p. 88-104  
10.
6 p, 395.1 KB L'abandonament escolar en context : algunes reflexions després del Seminari Abjoves / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autonònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Castejón, Alba (Universitat Autonònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Curran, Marta (Universitat Autonònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autonònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Montes, Alejandro (Universitat Autonònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials)
Els dies 12 i 13 de maig del 2016 es va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona el Seminari Internacional ABJOVES (http://ABJOVES. es/seminario/). El seminari, concebut com a acte de cloenda del projecte I+D+i L'abandonament escolar prematur a Espanya: una anàlisi de les decisions, motivacions i estratègies educatives dels joves va comptar amb l’assistència de més de 140 persones que des de diferents institucions –universitats, administracions educatives, centres educatius, etc. [...]
2016
butlletí inf@ncia, Núm. 97 (setembre 2016)  

Articles : 296 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
9 p, 2.2 MB Las reformas en los dispositivos de formación contra el fracaso escolar y social en Europa : paradojas de un éxito / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball)
El objetivo de esta ponencia es presentar de forma resumida los principales resultados de una investigación comparada relativa al análisis de "Las reformas implementadas en los dispositivos de formación contra el fracaso escolar y la exclusión social en Europa. [...]
1998
Congreso español de sociología. Corunya, La, Galícia, : 1998  
2.
5 p, 75.1 KB Un análisis exploratorio de narrativas sobre la experiencia en un programa de formación ocupacional en agroecología escolar comunitaria / Llerena del Castillo, Germán (Ajuntament de Sant Cugat del Vallès) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se presenta un análisis de narrativas sobre la experiencia de personas en paro que forman parte de un programa municipal de ocupación de seis meses de duración cuya finalidad es desarrollar competencias profesionales como educadores agroambientales. [...]
2013
Congreso Internacional de la Enseñanza de las Ciencias. Girona, Catalunya, : 2013  
3.
1 p, 148.3 KB Conversem per avaluar en Educació per a la Sostenibilitat / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Aquesta experiència avaluadora s’ha realitzat en el marc del conveni de col·laboració entre la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i l'àrea de Medi Ambient de l'ajuntament de Sant Cugat del Vallès, amb la finalitat d'avaluar les noves activitats d'Educació per a la Sostenibilitat del Pla de Dinamització Educativa (PDE), un programa educatiu que s'ofereix a les escoles de Sant Cugat. [...]
2010
Forum d´Educació Ambiental 2000+10. Tarragona, Catalunya, : 2010  
4.
5 p, 349.9 KB L'avaluació d'activitats d'educació per a la sostenibilitat com a espais de participació / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació de diapositives que va acompanyar a la presentació oral a les Jornades de la Xarxa EduSost de 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat. 'Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat'. Bellaterra, Catalunya, : 2010  
5.
11 p, 1.6 MB Trobant el propi camí cap a l'escola sostenible… (canviant el model d'Agenda 21 escolar) / Llerena del Castillo, Germán (Ajuntament de Sant Cugat del Vallès) ; Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Amat, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació de diapositives que va acompanyar la presentació oral a les Jornades de la Xarxa de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat del 2010.
2010
L’Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat. 'Xarxa de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat'. Barcelona, Catalunya, : 2010  
6.
5 p, 535.4 KB Educar per a la sostenibilitat en comunitat: un projecte compartit a partir de l'hort escolar / Amat, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació que va acompanyar l'exposició oral de "Educar per a la sostenibilitat en comunitat: un projecte compartit a partir de l'hort escolar", a les Jornades de la Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat del 2010.
2010
L’Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat,”Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat. Barcelona, : 2010  
7.
1 p, 598.7 KB Communication strategies to promote school community collaboration in ESD: the use of blogs in school agroecology / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Llerena del Castillo, Germán (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
This poster deals with the communicative strategies developed in an ESD school network from a Catalan municipality with a common interest in scholar agroecology. These communication strategies not only have the function to spread information, but also to introduce participants’ perspectives. [...]
2014
CoDeS Final Conference. Designing a Sustainable Future through School and Community Collaboration. Bellaterra, Catalunya, : 2014  
8.
7 p, 142.7 KB Estrategias discursivas de los familiares en la construcción de un tercer espacio en una actividad de agroecología escolar en comunidad / Amat, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La acción de la investigación se desarrolla en una pequeña escuela rural de Cataluña,dónde están aplicando un proyecto de educación para la sostenibilidad y quieren incorporar actores comunitarios a través del huerto escolar. [...]
2012
Encuentro de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Santiago de Compostela, Espanya, 25è : 2012  
9.
5 p, 75.1 KB Un análisis exploratorio de narrativas sobre la experiencia en un programa de formación ocupacional en agroecología escolar comunitaria / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Llerena del Castillo, Germán (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Se presenta un análisis de narrativas sobre la experiencia de personas en paro que forman parte de un programa municipal de ocupación de seis meses de duración cuya finalidad es desarrollar competencias profesionales como educadores agroambientales. [...]
2013
Congreso Internacional de la Enseñanza de las Ciencias. Girona, 9è : 2013  
10.
17 p, 340.7 KB Agroecología escolar en comunidades urbanas mediterráneas. El caso de Sant Cugat del Vallès (Barcelona) / Llerena del Castillo, Germán (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Se presenta la agroecología escolar como práctica educativa, que tiene su referente social en la agroecología, a través del trabajo realizado durante seis años en el municipio de Sant Cugat del Vallès (Barcelona). [...]
2013
World Congress on Environmental Education. Marroc, : 2013  

Contribucions a jornades i congressos : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 30 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
86 p, 414.7 KB De l’aula d’acollida a l’aula ordinària. Orientacions per a la transició / Benito, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; González, Sheila (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Fundació Jaume Bofill
Aquest informe fa una anàlisi del mecanisme d’acollida que en els darrers anys s’ha configurat com el principal dispositiu d’atenció a l’alumnat d’origen estranger als centres de secundària: les aules d’acollida. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2010 (Informes breus. Educació ; 28)  
2.
48 p, 611.1 KB ¿Continuidad o abandono escolar? : el efecto de los centros educativos en las decisiones de continuidad formativa de los jóvenes / Tarabini-Castellani, Aina, (Universitat Autònoma de Barcelona. Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Montes, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Rambla, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)
Madrid : Centro Reina Sofía sobre Adolescencia y Juventud, 2015  
3.
34 p, 1.3 MB Key learnings from the PEER Project : a combined research paper / Bereményi, Bálint Ábel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Larkins, Cath (University of Central Lancashire) ; Percy-Smith, Barry (University of Huddersfield) ; Roth, Maria (Universitatea Babeș-Bolyai)
In this research paper we describe the aims, general approach and activities of the PEER project. We outline the diverse contexts in which we worked. We then provide an overview of the key learning from the project. [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, Servei de Publicacions 2017 (Focus on international migration ; 4)  
4.
152 p, 811.0 KB L'Elecció de centre escolar a Catalunya : elements per a un debat / Rambla, Francesc Xavier, 1966- ; Valiente, Oscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- ; Fundació Jaume Bofill
Aquesta Finestra Oberta és fruit dels debats i deltreball realitzat en el marc del Seminari Internacional sobre Elecció de Centre Escolar que va tenir lloc els dies 9 i 10 de setembre de 2008 a Can Bordoi, i que va comptar amb la participació d’una trentena de per sones, entre les quals hi havia responsables d’administracions i organismes municipals i del Departament d’Educació; investigadors i professors universitaris; associacions de mares i pares; patronals del sector educatiu concertat, i persones d’altres organismes de la comunitat educativa del país.
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2009 (Finestra oberta (Fundació Jaume Bofill) ; 53)  
5.
97 p, 3.2 MB Com les notes condicionen les expectatives educatives de l'alumnat / Capsada-Munsech, Queralt, 1984- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Fundació Jaume Bofill
Cada dia gaudim de més informació i proves d’avaluació que ens permeten saber el nivell de competències i coneixements dels nostres estudiants. Gran part d’aquesta informació condiciona les seves expectatives i té un rol central en la presa de decisions sobre el seu futur acadèmic i professional. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2014 (Informes breus ; 53) (Informes breus. Educació)  
6.
158 p, 921.2 KB Les Escoles magnet : una aposta per l'excel·lència i l'equitat / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fundació Jaume Bofill
Aquest informe presenta el programa d’escoles magnet com una estratègia d’innovació educativa per combatre la segregació escolar i garantir una oferta educativa d’alta qualitat per a tot l’alumnat. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2013 (Informes breus ; 38)  
7.
22 p, 138.3 KB Joves adolescents i escolaritat obligatòria : sis contraarguments i una coda / Bonal, Xavier ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- ; González, Isaac ; Herrera, Diego ; Rovira, Marta, 1969- ; Saurí, Enric
En els temps que corren topem massa sovint amb interpretacions múltiples del fracàs escolar. L’extensió de l’escolarització obligatòria fins als setze anys, l'arribada constant d’immigrants a les escoles i els instituts de Catalunya, la creixent violència juvenil a les aules, la desaparició dels valors tradicionals de la “família”, són, a tall d’exemple, alguns dels factors que són assenyalats des de fonts diverses (i sovint de validesa qüestionable) com a causes principals de la disrupció i el fracàs dels joves adolescents. [...]
Barcelona Fundació Jaume Bofill 2004 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 40)
Construint identitats. Espais i processos de socialització dels joves d’origen immigrat, 2004, p. 77-98  
8.
30 p, 426.5 KB Terrassa. L’ús de tres variables estratègiques : proximitat, zonificació i planificació / Tarabini-Castellani, Aina
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2012 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 78)
Municipis contra la segregació, 2012, p. 111-140  
9.
63 p, 516.3 KB La construcció institucional i jurídica de la mediació / Lauroba Lacasa, Ma. Elena (Universitat de Barcelona) ; Barral i Viñals, Immaculada (Universitat de Barcelona) ; Jaume Tarabal (Universitat de Barcelona) ; Isabel Viola (Universitat de Barcelona)
Aquest capítol aborda els aspectes jurídics principals de la mediació recollits a la legislació catalana (com ara el seu concepte, els principis, l’àmbit subjectiu i objectiu, el procediment i els efectes jurí-dics) per tal d’oferir la construcció jurídica actual de la institució i fer propostes de cara a una futura llei general de mediació.
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
Llibre Blanc de la mediació a Catalunya, 2010, p. 761-824
2 documents
10.
77 p, 2.1 MB La mediació en l'àmbit escolar / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Villà Taberner, Rita (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Casañas Adam, Elisenda (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest capítol presenta els resultats de l’estudi sobre l’estat actual de la mediació en l’àmbit escolar a Catalunya. Els resultats s’han obtingut a partir d’un doble abordatge quantitatiu i qualitatiu que ens permet obtenir dades de la seva implantació i de les seves característiques i alhora conèixer les motivacions, percepcions i valoracions concretes dels diferents actors dels centres escolars i de l’administració educativa que estan liderant la introducció de la mediació en aquest àmbit. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
Llibre Blanc de la mediació a Catalunya, 2010, p. 437-515
2 documents

Llibres i col·leccions : 30 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 53 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
462 p, 7.6 MB Implicacions per a la inspecció educativa a Catalunya del desenvolupament de l'autonomia de centres / Segura Torres, Joan, eautor. ; Gairín Sallán, Joaquín, supervisor acadèmic. ; Silva García, Patricia, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
Catalunya és un referent en autonomia de centres a partir de l'aprovació de la Llei educativa (LEC) de 16 de juliol de 2009. Aquesta va suposar la concreció de dos principis fonamentals sobre organització i gestió educativa: el Decret d'autonomia de centres educatius i el Decret de Direccions de centres públics. [...]
Catalonia is a benchmark in the autonomy of centers from the approval of the Educational Law (LEC) of July 16, 2009. This resulted in the concretion of two fundamental principles on educational organization and management: the Decree of autonomy of centers educational and the Decree of Directions of public centers. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
2.
4 p, 1.3 MB El fracàs escolar dels descendents de la immigració a Catalunya : més que una assignatura pendent / Bayona, Jordi (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Domingo i Valls, Andreu, 1958- (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Centre d'Estudis Demogràfics
Els descendents dels immigrats internacionals i la seva integració social han de ser un dels objectius prioritaris per a la construcció de la cohesió social. No obstant, les dades estadístiques disponibles són poques, fragmentàries i clarament insuficients. [...]
La integración social de los descendientes de los inmigrantes internacionales tiene que ser uno de los objetivos prioritarios en la construcción de la cohesión social. Sin embargo, los datos estadísticos disponibles actualmente son limitados, fragmentados y claramente insuficientes. [...]
The descendants of international immigrants and their social integration must be among the priority focuses in the construction of social cohesion. However, the available statistical data are scanty, fragmentary, and clearly insufficient. [...]

Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics, 2018 (Perspectives demogràfiques ; 011)
3 documents
3.
4 p, 1.0 MB La monoparentalitat suposa un risc pel rendiment escolar dels fills? / Boertien, Diederik (Centre d’Estudis Demogràfics) ; Centre d'Estudis Demogràfics
Els pares segueixen diferents estratègies per garantir un bon futur pels seus fills. Inverteixen en les seves habilitats, educació, normes i valors. Hi ha estratègies que impliquen temps, com escollir una escola o llegir contes als nens. [...]
Con el objetivo de asegurarles un buen futuro, los progenitores siguen varias estrategias para invertir en las habilidades, la educación, las normas y los valores de sus hijos. A ciertas estrategias, como escoger un colegio o leer cuentos a los niños, hay que dedicarles tiempo. [...]
With a good future for their children in mind, parents follow several strategies to invest in their children’s skills, education, norms and values. Some strategies, such as choosing a school or reading to children, require time commitments. [...]

Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics, 2018 (Perspectives demogràfiques ; 010)
3 documents
4.
58 p, 3.3 MB Com mirem la por : creació d'una peça teatral / Escobar Sanz, Pau ; Suárez Baldris, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
"Com mirem la por" és una peça teatral que representa la conversa entre l'àngel i el dimoni d'un nen de dotze anys que pateix assetjament escolar. És una reflexió entre el bé i el mal en una situació molt complicada on la por és la protagonista. [...]
"Com mirem la por" es una pieza teatral que representa la conversación entre el ángel y el demonio de un niño de doce años que sufre acoso escolar. Es una reflexión entre el bien y el mal en una situación muy complicada dónde el miedo es el protagonista. [...]
"Com mirem la por" is a theatrical piece that represents the conversation between the angel and the demon of a twelve-year-old boy who is being bullied. It is a reflection between good and evil in a very complicated situation where fear is the protagonist. [...]

2018
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
5.
20 p, 740.9 KB Series a la fuga, la revolución del mercado televisivo. Influencias a partir de la serie "Por trece razones" / Barrio Fernández, Sonia del ; Cardús Ros, Salvador, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Esta investigación pretende dar un pequeño paseo por la evolución de la televisión y cómo ha pasado de ser un momento de reunión familiar a un hecho más individualista con la llegada de las nuevas plataformas de pago digitales. [...]
2018
Graduat o Graduada en Sociologia [819]
2 documents
6.
84 p, 1.4 MB Una aplicació de la teoria de les expectatives sobre l’alumnat immigrant : un cas concret / Albarral Cobo, David ; Tarrés Vallespí, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
2018
Graduat o Graduada en Sociologia [819]
2 documents
7.
233 p, 1.8 MB El estudio de las funciones ejecutivas en una población colombiana de niños y niñas de 7 a 11 años : su valor predictivo en el rendimiento escolar / Marques, Daniela Filipa da Silva, autor. ; Cladellas i Pros, Ramon, supervisor acadèmic. ; Jacinto, Gonçalo João Costa, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Desde siempre el hombre ha requerido de las habilidades de funciones ejecutivas para enfrentar las demandas diarias. Las funciones ejecutivas son habilidades que posibilitan el razonamiento, planeación, resolución de problemas para lograr el adecuado manejo de las actividades cotidianas. [...]
Man has always required the abilities of executive functions to face daily demands. The executive functions are skills that allow reasoning, planning, and problem solving to achieve the proper management of daily activities. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
8.
32 p, 1.1 MB Educació esportiva a l'escola japonesa. Valors i relacions socials a l'esport escolar al Japó / Delgado Salmeron, Jordi ; Guarné Cabello, Blai, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest TFG tracte sobre el paper de l'esport escolar japonès en la transmissió de valors, des de la primària fins a la secundària superior. En primer lloc veiem el sistema educatiu japonès i definim quins són aquests valors. [...]
Este TFG trata sobre el papel del deporte escolar japonés en la transmisión de valores, des de la primaria hasta la secundaria superior. En primer lugar vemos el sistema educativo japonés i definimos cuáles son estos valores. [...]
This TFG is about the role of Japanese school sport in the transmission of values, from primary to upper school. First of all we study the Japanese educational system and we define what these values are. [...]

2017
Estudis d'Àsia Oriental [842]  
9.
89 p, 3.5 MB Estudi de l'evolució de les creences de l'alumnat en l'últim curs del grau de primària en el disseny d'Unitats Didàctiques que promoguin l'Activitat Científica Escolar / Tena Gallego, Èlia ; Couso, Digna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball de final de màster té com a objectiu caracteritzar l'evolució de les creences dels alumnes de quart curs del grau de Educació Primària que participen en l'assignatura optativa de Seqüenciació i avaluació de l'aprenentatge cientificomatemàtic. [...]
2017  
10.
19 p, 506.5 KB L'educador en el nostre sistema educatiu. Bullying, convivència i valors / Majada Cuadrado, Francisco Javier ; Burriel Manzanares, Francesca, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El bullying o assetjament escolar no és un fenòmen modern; no obstant això, amb les noves tecnologies la seva preeminència i efectes semblen haver augmentat i traspassat fronteres. Amb l’objectiu d’aportar-ne una panoràmica global, aquest treball de final de grau defineix i caracteritza el bullying mitjançant l’anàlisi de diverses recerques –acadèmiques o lligades al món de les organitzacions no lucratives que hi lluiten en contra–. [...]
2017
Graduat o Graduada en Educació Social [827]  

Documents de recerca : 53 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 3 registres trobats  
1.
1 p, 199.2 KB Situaciones de aprendizaje para la vivencia de conductas tácticas básicas / Galera, Antonio D. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Ejemplos de diseño de situaciones de aprendizaje para la vivencia de conductas tácticas básicas en la iniciación deportiva en edad escolar.
Bellaterra , 2014  
2.
24 p, 1.4 MB Dos modelos de iniciación deportiva en la Escuela / Galera, Antonio D. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Características diferenciales de dos modelos didácticos de iniciación deportiva en edades escolares.
Bellaterra 2015 (Recursos docents)  
3.
15 p, 4.3 MB Les assemblees a l'hort de l'escola / Fitó, Anna (Escola Gerbert d'Orlha (Sant Cugat del Vallès)) ; Rekondo Iparragirre, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida
Unitat didàctica emmarcada en el programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès impulsat per l'Ajuntament i que agrupa al conjunt d'escoles públiques del municipi. El treball conjunt s'articula a través del grup de treball d'Educació per la sostenibilitat al llarg de la vida (ESLV) on hi participen també altres actors. [...]
2012 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 14)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.