Resultats globals: 207 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 178 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 3 registres trobats
Documents de recerca, 15 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Fons personals i institucionals, 6 registres trobats
Articles 178 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
24 p, 523.9 KB La FP dual y el fomento del empleo juvenil / Barrientos, Daniel
La FP dual ha llegado a España para quedarse, a pesar de haberse iniciado sin dotación presupuestaria específica, sin una legislación detallada, sin partir del consenso entre agentes sociales y de no representar un porcentaje significativo entre los estudiantes de FP 6 años después de su inicio. [...]
2021
Gaceta sindical. Reflexión y debate, 2021, p. 153-176  
2.
17 p, 371.3 KB Impresiones sonoras del aula-zoom / Plá Pérez, Sebastián (Universidad Nacional Autónoma de México)
Se presenta aquí una serie de impresiones sobre los paisajes sonoros producidos por el aula-zoom durante la pandemia en México. El resultado es la paradójica conclusión de que la mutación de los sonidos escolares demuestra el proceso contemporáneo en el que la escuela ha perdido el monopolio de la escolarización, así como la cada vez mayor dificultad de esta institución para crear un lugar para habitar en lo común. [...]
Es presenta aquí una sèrie d'impressions sobre els paisatges sonors produïts per l'aula-zoom durant la pandèmia a Mèxic. El resultat és la paradoxal conclusió que la mutació dels sons escolars demostra el procés contemporani en el qual l'escola ha perdut el monopoli de l'escolarització, així com la cada vegada major dificultat d'aquesta institució per a crear un lloc per a habitar en el comú. [...]
This text presents a series of impressions on the soundscapes produced by the zoom-classroom during the pandemic in Mexico. The study of sound in the educational digital environment shows how the school has lost control of the process of schooling. [...]

2022 - 10.5565/rev/mitologias.851
Mitologías hoy, Vol. 25 (2022) , p. 51-67 (Dossier)  
3.
13 p, 331.4 KB Replanteando el sentido social de la escuela desde la triada : cuerpo, educación y pandemia / Pontón Ramos, Claudia (Instituto de investigaciones sobre la Universidad y la Educación / UNAM)
En este artículo se abordan dos temas centrales, el primero plantea como reto pensar a la escuela y el cuerpo como espacios de aprendizaje; el segundo, refiere a pensar en la alteridad del sujeto y su corporeidad como parte de una construcción discursiva y cultural en permanente cambio. [...]
En aquest article s'aborden dos temes centrals, el primer planteja com a repte pensar l'escola i el cos com a espais d'aprenentatge; el segon, fa pensar en l'alteritat del subjecte i la seva corporeïtat com a part d'una construcció discursiva i cultural en canvi permanent. [...]
In this article two central themes are addressed; the first one propounds as a challenge to think of school and the body as learning spaces, while the second one refers to the thought about the otherness of the subject and its corporeality as part of a discursive and cultural construction in permanent change. [...]

2022 - 10.5565/rev/mitologias.820
Mitologías hoy, Vol. 25 (2022) , p. 38-50 (Dossier)  
4.
16 p, 195.3 KB Factores explicativos de la calidad de la educación media : análisis del caso de Córdoba, en Colombia / Ortega Montes, Jorge Eliecer (Universidad de Córdoba) ; Valencia Jiménez, Nydia Nina (Universidad de Córdoba) ; Humánez Otero, Jorge Samuel (Institución Educativa Liceo León de Greiff)
Estudio correlacional con enfoque cuantitativo que buscó establecer la asociación entre los factores intrínsecos observables de las instituciones pedagógicas con la variabilidad de la calidad de la educación media en 27 municipios no certificados del Departamento de Córdoba, Colombia. [...]
Estudi correlacional amb enfocament quantitatiu que va buscar establir l'associació entre els factors intrínsecs observables de les institucions pedagògiques amb la variabilitat de la qualitat de l'educació mitjana en 27 municipis no certificats del Departament de Córdoba, Colòmbia. [...]
A correlational study with a quantitative approach aimed at establishing the link between observable intrinsic factors in educational institutions with variability in the quality of secondary education in 27 uncertified municipalities in Córdoba, Colombia. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1455
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 221-236  
5.
23 p, 256.5 KB Las argumentaciones de un fraseólogo veinte años después / Alfaro Echevarría, Luis (Universidad Central "Marta Abreu" de Las Villas (Cuba))
El presente trabajo es un testimonio personal acerca de unas discusiones científicas que, veinte años después, adquieren interés historiográfico para una disciplina tan joven como es la fraseología, especialmente porque participaron en ella destacados pioneros de ésta, incluidos los principales representantes de la escuela cubana, entre ellos la Dra. [...]
This work is a personal testimony about some scientific discussions that, twenty years later, acquire historiographic interest for such a young discipline as phraseology, especially because outstanding pioneers of this discipline participated in it, including the main representatives of the Cuban school, among them Dr. [...]

2020
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics, Vol. 22 (2020) , p. 37-59 (Articles)  
6.
33 p, 1.8 MB Escuela pública durante el altofranquismo educativo (1936-1970) : aspectos administrativos y curriculares / Galera Pérez, Antonio David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Con base en la misma metodología utilizada para estudiar dos períodos anteriores de nuestra Enseñanza primaria, se aborda aquí el período correspondiente al franquismo anterior a 1970. Encontramos una tipología de escuelas excesivamente compartimentada, una graduación escolar confusa y una recuperación curricular de asignaturas exclusivamente femeninas que, sin embargo, no era más que una prolongación de la recuperación que acababa de hacer la República en varias de sus administraciones educativas. [...]
Based on the same methodology used to study two previous periods of the Spanish Elementary Education, the period corresponding to the Francoist regime prior to 1970 is addressed here. We find out an excessively compartmentalized typology of schools, a confusing school graduation and a curricular recovery of exclusively female subjects that however, it was nothing more than an extension of the recovery that the Republic had just made in several of its educational administrations. [...]

2020 - 10.35072/CABAS.2021.23.57.005
Cabás, Núm. 23 (junio 2020) , p. 82-114  
7.
15 p, 139.9 KB Políticas y prácticas inclusivas para estudiantes extranjeros en contextos de neoliberalismo avanzado : paradojas y contrasentidos del caso emblemático chileno / Jiménez, Felipe (Universidad de Las Américas) ; Valdés, René (Universidad Andrés Bello)
Este trabajo sistematiza y analiza críticamente la experiencia de inclusión de estudiantes extranjeros en escuelas del sistema educativo chileno, caso emblemático de neoliberalismo avanzado. Mediante una investigación con perspectiva etnográfica realizada en seis centros públicos en los últimos seis años, los resultados proponen un conjunto de barreras y de facilitadores resultantes del trabajo autodidacta de las escuelas. [...]
Aquest treball sistematitza i analitza críticament l'experiència d'inclusió d'estudiants estrangers en escoles del sistema educatiu xilè, cas emblemàtic de neoliberalisme avançat. Mitjançant una investigació amb perspectiva etnogràfica realitzada en sis centres públics en els últims sis anys, els resultats proposen un conjunt de barreres i facilitadors resultants de la feina autodidacta de les escoles. [...]
This work systematizes and critically analyzes the inclusion experience of international students in schools of the Chilean educational system, an emblematic case of advanced neoliberalism. Through an ethnographic research approach conducted in six public schools over the past six years, the results reveal a set of barriers and facilitators resulting from self-taught work in schools. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1302
Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 347-361 (Monográfico)  
8.
22 p, 285.9 KB La dimensión económica de la "lucha antisubversiva" de la última dictadura argentina : el lucro en la ESMA / Confino, Hernán Eduardo (Universidad Nacional de San Martín) ; Franco, Marina (Universidad Nacional de San Martín)
El objetivo del siguiente artículo es reconstruir y analizar una trama económica específica del terrorismo de Estado de la última dictadura argentina (1976-1983): las operaciones de lucro que se produjeron dentro de los centros clandestinos de detención. [...]
L'objectiu del següent article és reconstruir i analitzar una trama econòmica específica del terrorisme d'Estat de l'última dictadura argentina (1976-1983): les operacions de guany que es van produir dins dels centres clandestins de detenció. [...]
The aim of this article is to reconstruct and analyze a specific economic dimension of State terrorism during the last Argentine dictatorship (1976-1983): the for-profit operations that took place in clandestine detention centres. [...]

2021 - 10.5565/rev/rubrica.222
Rúbrica contemporánea, Vol. 10 Núm. 19 (2021) , p. 185-205 (Artículos)  
9.
18 p, 1.2 MB Las redes de colaboración en el proceso de enseñanza-aprendizaje del alumnado con Trastorno del Espectro Autista durante el Estado de Alarma / Márquez Garzón, Desirée (CEIP Azorín (Villarrasa, Huelva)) ; Pérez Justo, Belén ; García Prieto, Francisco Javier (Universidad de Huelva. Departamento de Educación)
Artículo presentado en el 55 Encuentro de Centros Innovadores Como docentes preocupados e inquietos con la innovación educativa, se analizaron las redes de colaboración durante el Estado de alarma, para propiciar una mejora en la atención a la diversidad del alumnado con Trastorno del Espectro Autista comprendido entre los seis y doce años. [...]
2021
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 39 (2021) (La escuela ante el COVID)  
10.
22 p, 305.9 KB Alumnas-madres. Experiencias de maternidad y escolaridad en la escuela secundaria / Pignataro Alaniz, Giuliana Antonella (Universidad Nacional de San Martín)
El objetivo de este trabajo consiste en analizar, desde una perspectiva antropológica, los modos en que las experiencias de maternidad y maternaje de un grupo de adolescentes escolarizadas de un barrio popular del conurbano bonaerense se despliegan en el espacio escolar. [...]
The objective of this work is to analyze, from an anthropological perspective, the ways in which the maternity and maternal experiences of a group of schooled adolescents in a popular neighborhood in Buenos Aires come into tension with the views of the teaching staff in relation to the motherhood in adolescence as something "problematic". [...]

2021 - 10.5565/rev/periferia.829
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 26 Núm. 1 (2021) , p. 56-77 (Artículos)  

Articles : 178 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
1 p, 280.2 KB Actividades de educación ambiental escolar y ayuntamientos : los retos de la sostenibilidad / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Póster presentado en el IV Congreso Comunicación Social de la Ciencia "Cultura Científica y Ciudadanía Democrática", celebrado en Madrid en noviembre del 2007.
2007
Congreso Comunicación Social de la Ciencia "Cultura Científica y Ciudadanía Democrática". Madrid, España, 4rt : 2007  
2.
13 p, 95.5 KB La actitud del alumnado frente a la escuela / Valls, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball
Históricamente muchos autores han tratado el tema de la actitud del alumnado frente a la escuela y las motivaciones instrumentales y expresivas de éstos. Estas aportaciones se han desarrollado tanto desde un punto de vista teórico donde encontramos autores como Bernstein (1977), Merton (1938), Fernández Enguita (1988), Subirats y Alegre (2006) o Tarabini (2012); como desde un punto de vista empírico con Alegre y Benito (2012), Barbeta y Termes (2014) o Feito (2003). [...]
The aim of this communication is to explore and analyse students' motivations in compulsory education and examine whether these motivations affect differentially their future expectations. The concrete objectives of this study are twofold: 1. [...]

2015
Conferencia Ibérica de Sociología de la Educación. Lisboa, Portugal, 1a : 2015  
3.
7 p, 142.7 KB Estrategias discursivas de los familiares en la construcción de un tercer espacio en una actividad de agroecología escolar en comunidad / Amat, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La acción de la investigación se desarrolla en una pequeña escuela rural de Cataluña,dónde están aplicando un proyecto de educación para la sostenibilidad y quieren incorporar actores comunitarios a través del huerto escolar. [...]
2012
Encuentro de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Santiago de Compostela, Espanya, 25è : 2012  

Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
12 p, 4.9 MB La avicultura práctica : boletín mensual ilustrado / Real Escuela de Avicultura ; Sociedad Nacional de Avicultores Españoles
Barcelona (Diputación, 301) : [s.n.], [1896-1919]
191 documents

Llibres i col·leccions 3 registres trobats  
1.
35 p, 486.7 KB De la protección a la inclusión : las personas con experiencias de adopción, acogimiento familiar y residencial en los centros educativos / San Román, Beatriz, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Clemente Martínez, Chandra Kala (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Urrea Monclús, Aida ; Cordova, Federica de (Università di Verona) ; Selmi, Giulia (Università di Verona) ; Sità, Chiara (Università di Verona) ; López López, Mónica (University of Groningen) ; ten Brumelaar, Mijntje (University of Groningen) ; Zijlstra, Elianne (University of Groningen) ; Linares, Ana Mª (Coordinadora de Asociaciones en Defensa de la Adopción y el Acogimiento (CORA)) ; Ruibal, Águeda (Coordinadora de Asociaciones en Defensa de la Adopción y el Acogimiento (CORA)) ; Vázquez, Chus (Coordinadora de Asociaciones en Defensa de la Adopción y el Acogimiento (CORA)) ; Ferrero, Barbara (Comune di Torino) ; Patt, Sandra (Comune di Torino) ; Wilkins, Rebecca (Part of Family Action (Regne Unit)) ; Mitchell, Jo (Part of Family Action (Regne Unit)) ; de Haan, Anna (Pharos Expertise Center on Health Disparities) ; Keij, Marjolein (Pharos Expertise Center on Health Disparities)
Comprender las diferentes trayectorias de vida y situaciones familiares es clave para maestras, maestros, educadoras y educadores cuando los niñas y niños que viven en acogimiento (incluidos las y los migrantes no acompañadas) y las niñas y niños adoptadas. [...]
Barcelona : Beatriz San Román, 2021 (From Protection to Inclusion)
4 documents
2.
8 p, 535.3 KB El rol de la dirección escolar en la pràctica de la ética organizacional / Colorado Ramírez, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona)
La presente aportación analiza los condicionantes que encuentra la dirección escolar en la promoción de la ética organizacional de las escuelas. Incluye los resultados dieciocho entrevistas exploratorias a personas externas al contexto escolar y direcciones escolares de Cataluña para explorar qué opinan, cómo caracterizan y desarrollan la ética organizacional; el análisis de documentos para conocer qué se sabe sobre el objeto de estudio y la revisión de seis buenas prácticas de ámbito educativo y empresarial, de la salud y de los servicios sociales para identificar estrategias de gestión ética institucional. [...]
The present contribution analyzes the conditions that the school management finds in the promotion of the organizational ethics of the schools. It includes the results of eighteen exploratory interviews to people outside the school context and school addresses in Catalonia to explore what they think, how they characterize and develop organizational ethics; the analysis of documents to know what is known about the object of study and the review of six good practices in the field of education and business, health and social services to identify ethical institutional management strategies. [...]

2019
Actas XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa. Investigación Comprometida para la transformación social. Volumen I, 2019, p. 269-276  
3.
336 p, 17.2 MB Memòria : desplegament de l'agenda 21 escolar. 2011-2012 / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament ; Servei Educatiu de Zona Vallès Occidental IV ; Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida
El present volum recull les activitats realitzades en el marc del Programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès durant el curs 2011-2012. Aquest programa es duu a terme amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona a través d'un conveni subscrit per ambdues institucions: la UAB i l'Ajuntament de Sant Cugat.
2012 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 13)  

Documents de recerca 15 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
418 p, 3.2 MB Mares d'origen marroquí a Catalunya : entre les experiències personals i els processos d'acompanyament a l'escolarització dels fills i filles / El Mouali Samadi, Fatiha ; Pàmies Rovira, Jordi, dir. ; Bertran, Marta, dir.
La present tesi doctoral planteja un objectiu doble, per una banda, conèixer les experiències de les mares d'origen marroquí a Catalunya, tot identificant les dimensions que poden explicar la seva relació amb l'escola i la comunitat educativa i, en segon lloc, analitzar les formes i estratègies d'acompanyament que realitzen durant l'etapa d'escolarització obligatòria dels seus fills i filles. [...]
Esta tesis doctoral establece un doble objetivo, por un lado, conocer las experiencias de las madres de origen marroquí en Cataluña, identificando las dimensiones que pueden explicar su relación con la escuela y la comunidad educativa y, en segundo lugar, analizar las formas y estrategias de acompañamiento que llevan a cabo durante la etapa de escolarización obligatoria de sus hijos. [...]
This doctoral thesis has a dual aim. On the one hand, to get to know the experiences of mothers of Moroccan origin within Catalonia, identifying the elements that can explain their relationship with the school and with the educational community. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Educació.

2021  
2.
444 p, 3.5 MB La obra literaria y filosófica de Stanislaw Lem. Una Lemología Crítica desde la Escuela de Frankfurt / López Chacón, Alejandro ; Gómez García, Iván, dir. ; Penedo Picos, Antonio, dir.
La recerca examina l'obra literària i filosòfica de Stanislaw Lem en correspondència amb la perspectiva teòrica de l'Escola de Frankfurt, per a evidenciar les diferents afinitats entre la literatura de Ciència-ficció (CF) proposta per l'autor i els postulats de la Teoria Crítica. [...]
La investigación examina la obra literaria y filosófica de Stanislaw Lem en correspondencia con la perspectiva teórica de la Escuela de Frankfurt, para evidenciar las distintas afinidades entre la literatura de Ciencia Ficción (CF) propuesta por el autor y los postulados de la Teoría Crítica. [...]
The research examines the literary and philosophical work of Stanislaw Lem in correspondence with the theoretical perspective of the Frankfurt School, in order to evidence the different affinities between the Science Fiction (SF) literature proposed by the author and the postulates of Critical Theory. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Teoria de la Literatura i Literatura Comparada.

2021  
3.
184 p, 2.7 MB Imaginarios y experiencias de (in)movilidad en la infancia : un estudio etnográfico en la región metropolitana de Barcelona / Martorell Faus, Miquel ; Carrasco, Sílvia, dir.
Les transformacions socioeconòmiques del canvi de segle, així com els dispositius de control fronterer, estan provocant noves formes de (im)mobilitat arreu del món. Els nens i nenes són protagonistes d'aquests fluxos emergents i, no obstant això, les seves vivències no són sempre tingudes en compte. [...]
Las transformaciones socioeconómicas del cambio de siglo, así como los dispositivos de con-trol fronterizo, están provocando nuevas formas de (in)movilidad alrededor del mundo. Los niños y niñas son protagonistas de estos flujos emergentes y, sin embargo, sus vivencias no son siempre tomadas en cuenta. [...]
The socio-economic transformations of the turn of the century, as well as border control measures, are causing new forms of (im)mobility around the world. Children are protagonists of these emerging flows and yet their experiences are not always considered. [...]

2021  
4.
38 p, 591.6 KB Guía para la comunidad educativa de prevención y apoyo a las víctimas de ciberacoso en el contexto escolar / Sordè i Martí, Teresa ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Aiello, Emilia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castro Sandúa, Marcos (Universitat de Barcelona) ; Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairal Casadó, Regina (Universitat Rovira i Virgili) ; Herrero, Carlos (Universitat de Barcelona) ; Melgar Alcantud, Patrícia (Universitat de Girona) ; Mondéjar, Eduard, 1986- (Universitat de Girona) ; Plaja, Teresa (Universitat de Barcelona) ; Pulido, Cristina (Universitat de Barcelona) ; Racionero, Sandra (Universidad Loyola Andalucía) ; Ramis Salas, Mimar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ríos González, Oriol (Universitat Rovira i Virgili) ; Sánchez, Montse (Universitat de Barcelona) ; Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Serrano Alfonso, M. Ángeles (Universitat Rovira i Virgili) ; Tellado, Itxaso (Universitat de Vic) ; Villarejo Carballido, Beatriz (Universitat de Barcelona) ; Roig, Susana, col. (CEIP Illes Columbretes, Castelló de la Plana) ; Vázquez, Teresa, col. (CEIP Camp de Turia, Riba-Roja) ; Canal, José Mª, col. (CEIP Camp de Turia, Riba-Roja) ; Vallés, Ana, col. (CEIP Les Vessanes, Dénia) ; Gómez, Remei, col. (SPE11, Dénia) ; Monfort, Julia, col. (SPE11, Dénia) ; Cervera, Amparo, col. (Colegio Santiago Apóstol-Cabanyal, València) ; Martínez, Roberto, col. (Colegio Santiago Apóstol-Cabanyal, València) ; Bosch López de Andújar, Jordi col. (Colegio Santiago Apóstol-Cabanyal, València) ; Aldea, Sonia, col. (CEIP Fernando de los Ríos, Burjassot) ; Carbonell, Sara, col. (CEIP Lluis Vives, Cullera) ; Casamayor, Mamen, col. (CEIP Lluis Vives, Cullera) ; Aguilar, Raquel, col. (CEIP Ciutat de Cremona, Alaquàs) ; Febre, Blanca, col. (Colegio Sagrada Familia, València) ; Alamillo, Adela, col. (Seminario "A hombros de los gigantes", Valencia) ; Navarro, María, col. (Sección IES Conselleria, València) ; Natividad, Laura, col. (CEIP Jaume I, Puçol) ; Artigues, Marisol, col. (Ajuntament de Pedreguer) ; Gil Traver, Flora, col. (Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa) ; Soria Bollo, Bárbara, col. (Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa) ; Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa (CNIIE) ; Ministerio de Educación, Cultura y Deporte
Guía enmarcada en el Plan Estratégico de Convivencia Escolar (Ministerio de Educación Cultura y Deporte. Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa) que presenta una serie de orientaciones generales que permiten el análisis del acoso escolar de manera general y, en segundo lugar, orientaciones concretas para abordar el acoso que se ejerce a través de las Tecnologías de la Información y la Comunicación, es decir, el ciberacoso. [...]
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Secretaría General Técnica, 2017 - 10.4438/030-17-093-7  
5.
56 p, 2.0 MB Nature as a mean of learning in schools : the creation of a Primary School with Forest School methodology in Spain / Rodríguez Bolzoni, Helena ; Agud Morell, Ingrid, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Forest School stands as one of the free learning approaches which has arrived to Spain during the last decade, only at preschool level. Differing from other methodologies, the daily contact with nature questions the need of a physical building commonly known as school, being optional in some Forest Schools around Europe. [...]
L'Escola del bosc s'erigeix com una de les propostes d'aprenentatge lliure que ha arribat a Espanya durant la darrera dècada, a nivell de preescolar. A diferència d'altres metodologies, el contacte diari amb la natura ens fa qüestionar la necessitat d'un edifici físic, comunament conegut com a escola, sent opcional en algunes Forest School arreu d'Europa. [...]
La Escuela del bosque se alza como una de las propuestas de aprendizaje libre que ha llegado a España en la última década, a nivel infantil. A diferencia de otras metodologías, el contacto diario con la naturaleza nos hace cuestionar la necesidad de un edificio físico, comúnmente conocido como escuela, siendo opcional en algunas Forest School alrededor de Europa. [...]

2017
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]  
6.
32 p, 1.2 MB Educació esportiva a l'escola japonesa. Valors i relacions socials a l'esport escolar al Japó / Delgado Salmeron, Jordi ; Guarné Cabello, Blai, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest TFG tracte sobre el paper de l'esport escolar japonès en la transmissió de valors, des de la primària fins a la secundària superior. En primer lloc veiem el sistema educatiu japonès i definim quins són aquests valors. [...]
Este TFG trata sobre el papel del deporte escolar japonés en la transmisión de valores, des de la primaria hasta la secundaria superior. En primer lugar vemos el sistema educativo japonés i definimos cuáles son estos valores. [...]
This TFG is about the role of Japanese school sport in the transmission of values, from primary to upper school. First of all we study the Japanese educational system and we define what these values are. [...]

2017
Grau d'Estudis de l'Àsia Oriental [842]  
7.
9 p, 934.9 KB Desarrollo de aplicación web contra el acoso escolar / Garcia Borrego, Abel ; Talló Sendra, Marc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Una de las mayores dificultades que nos encontramos hoy en día en el ámbito escolar es el acoso. Siendo una lacra social que debemos solucionar con la mayor prontitud posible. Este proyecto web nace con la idea de ayudar en el ámbito, siendo una aplicación web completa, donde el alumno puede hablar anónimamente con sus tutores escolares acerca del acoso, situaciones de peligro, obtener consejos y conocer distintos casos. [...]
One of the biggest difficulties that we find today in the school environment is bullying. Being a social scourge we must solve as quickly as possible. This web project was born with the idea of helping in the field, being a complete web application, where the student can talk anonymously with his school tutors about bullying or unsafe actions, get advice and know different cases that may be similar. [...]
Una de les majors dificultats que ens trobem avui dia en l'àmbit escolar és l'assetjament. Sent una xacra social que hem de solucionar amb la major promptitud possible. Aquest projecte web neix amb la idea d'ajudar en l'àmbit, sent una aplicació web completa, on l'alumne pot parlar anònimament amb els seus tutors escolars sobre l'assetjament, situacions de perill, obtenir consells i conèixer diferents casos. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
9 p, 716.8 KB MMES : sistema gestor de la informació orientada a ensenyament / Pérez Tito, Rubèn ; Sánchez Albaladejo, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
MMES es desenvolupa amb l'objectiu de millorar la qualitat de l'ensenyament reduint el temps que els docents dediquen a tasques repetitives o burocràtiques, a més d'emmagatzemar la informació de forma centralitzada perquè pugui ser consultada en qualsevol moment per qui escaigui. [...]
MMES has been developed with the aim of improving the quality of the teaching reducing the time that teachers spend on repetitive or bureaucratic tasks and storing the information centrally so it can be accessed for anyone who need it. [...]
MMES se desarrolla con el objetivo de mejorar la calidad de la enseñanza reduciendo el tiempo que los docentes dedican a tareas repetitivas o burocráticas, además de almacenar la información de forma centralizada para que pueda ser consultada en cualquier momento por quien proceda. [...]

2016-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
9.
80 p, 477.2 KB Coeducación y violencia de género en la adolescència : un enfoque necesario para su abordaje en el sistema educativo / Sánchez Torres, Esther ; Cubells Serra, Jenny, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Cabe destacar que la violencia de género no surge de manera espontánea, es una violencia que se puede percibir en edades jóvenes, durante las relaciones de noviazgo adolescentes. Es por ello, que se hace necesaria la intervención en la educación, por lo que incorporar la visión de género en este ámbito supondría cimentar las bases para conseguir la igualdad entre mujeres y hombres, transformándolo socialmente aceptado y modificando las estructuras sexistas y discriminatorias. [...]
It should be noted that gender violence does not arise spontaneously, it is a violence that can be seen in younger ages, for teen dating relationships. It is therefore the intervention in education is necessary, so incorporate gender perspective in this area would lay the foundation for achieving equality between women and men, transforming the socially accepted and modifying the sexist and discriminatory structures. [...]

2016
Grau en Criminologia [805]  
10.
582 p, 2.6 MB La formació literària a primària Impacte d'una intervenció educativa en l'evolució de respostes lectores / Reyes López, Lara ; Manresa Potrony, Mireia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El present estudi se situa en el camp de la didàctica de la literatura, interessant-se especialment per l'impacte d'una planificació lectora escolar en la formació del lector literari. Concretament, s'analitza el tipus i l'evolució de les respostes lectores de 18 alumnes que conformen un grup-classe natural en el marc d'una activitat de conversa setmanal sobre textos literaris durant quatre anys. [...]
This study belongs to the area of teaching and learning of literature and is specifically interested in the impact of a school reading planning in the training of literary readers. In particular, the type and evolution of 18 students reader responses are analysed. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Documents de recerca : 15 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
712x1040, 839.5 KB Distrito IX : habitantes: 400.000 : institutos: ninguno : ... / Asociación de Vecinos Distrito IX (Barcelona, Catalunya) ; Escuela Activa de Padres (Barcelona, Catalunya) ; Grupo de Jóvenes San Juan Bosco (Barcelona, Catalunya)
1975  

Fons personals i institucionals 6 registres trobats  
1.
2 p, 277.4 KB Carta d'Alberto Rodrigo Otero (Subdirector General de la Junta de Energía Nuclear (JEN)) a Antonia Flores (Alcaldessa de Palomares) / Rodrigo Otero, Alberto ; Flores, Antonia
Carta amb què Alberto Rodrigo Otero (Subdirector General de la Junta de Energía Nuclear (JEN)) manifesta a Antonia Flores (Alcaldessa de Palomares) l'interès de la JEN a augmentar la seva col·laboració en una sèrie de punts concrets. [...]
1985  
2.
4 p, 12.2 MB Carta de Albert Carbó a Ramón Ortiz Fornaguera / Carbó, Albert
Carbó resume los avances en los cálculos teniendo en cuenta las indicaciones de la carta previa de Ortiz Fornaguera. Le pone al corriente de las convocatorias de oposiciones convocadas últimamente, le notifica los asistentes (oficiosos) a Ann Arbor (Física: Ortiz Fornaguera, María Aránzazu Vigón, Carlos [Sánchez del Río]; Química: Ricardo Fernández Cellini; Luis Gutiérrez Jodra y Otero junior). [...]
1954  
3.
4 p, 11.3 MB Carta de Albert Carbó a Ramón Ortiz Fornaguera / Carbó, Albert
Carbó pone al corriente a Ortiz Fornaguera de algunas dificultades en la Escuela de Armas Navales cuya docencia ocupa él de forma interina en ausencia de Ortiz Fornaguera que acaban con el arresto de uno de los alumnos. [...]
1954  
4.
4 p, 872.2 KB Informe sobre la "Escuela de Otoño" i el "Seminario Avanzado" de la Universidad de Santiago de Compostela , amb petició de fons
octubre 1998  
 Accés restringit a la UAB
5.
2 p, 564.2 KB Carta de Pere Pascual (Benasc) a José Luis Delgado (Universidad Menéndez y Pelayo) demanant col·laboració econòmica per a la Escuela Avanzada de Física Teórica, de la que també envia informe / Pascual, Pedro, 1934-2006
24 juliol 1996  
 Accés restringit a la UAB
6.
4 p, 1.1 MB Dues còpies d'una carta de Pere Pascual (CERN; Universidad de Valencia) a A. Monreal, Subsecretario de Educación y Ciencia, enviant-li els volums de les lliçons desenvolupades a l'Escola de Física del CERN / Pascual, Pedro, 1934-2006
22 setembre 1968  
 Accés restringit a la UAB

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.