Resultats globals: 10 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 9 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 9 registres trobats  
1.
2 p, 10.6 MB La mar també és de les dones / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
Ara, Núm. 2725 (9 de juny de 2018) , p. 56-57  
2.
2 p, 1.9 MB El masclisme en forma de dibuixos animats / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
Ara, Núm. 2621 (24 de febrer de 2018)
Ara criatures, (24 de febrer de 2018) , p. 8-9  
3.
22 p, 886.3 KB Las artistas catalanas, su lugar en la revista "Feminal" (1907-1917) / Rodrigo Villena, Isabel (Universidad de Castilla-La Mancha. Departamento de Historia del Arte)
Frente al vacío que sufrió la mujer artista en la prensa cultural y artística de la época, la revista Feminal (1907-1917), dirigida por la escritora y periodista feminista Carme Karr, visibilizó, ayudando a tener presencia pública y resonancia social y cultural, a 43 pintoras, dibujantes y artesanas activas en la Cataluña de las dos primeras décadas del siglo XX. [...]
Davant el buit que va patir la dona artista en la premsa cultural i artística de l'època, la revista Feminal (1907-1917), dirigida per l'escriptora i periodista feminista Carme Karr, va visibilitzar, ajudant a tenir presència pública i ressonància social i cultural, 43 pintores, dibuixants i artesanes actives en la Catalunya de les dues primeres dècades del segle XX. [...]
Faced with the ostracism of female artists in the cultural and artistic media of that time, Feminal magazine (1907-1917), directed by the feminist writer and journalist Carme Karr, made visible 43 women painters, drawers and craftswomen active in Catalonia in the first two decades of the twentieth century by conceding them greater public presence and social and cultural recognition. [...]

2017 - 10.5565/rev/locus.299
Locus amoenus, Núm. 15 (2017) , p. 223-244 (Articles)  
4.
1 p, 87.8 KB El masclisme que es balla i es canta / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2015
Ara, Núm. 1744 (21 de setembre de 2015) , p. 19  
5.
2 p, 166.8 KB Noves tecnologies, vells estereotips / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2015
Ara, Núm. 1576 (6 d'abril de 2015) , p. 32-33  
6.
11 p, 137.6 KB Les audiències actives i la imatge de les dones a la publicitat / García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació)
L'article presenta els resultats de la recerca de les percepcions i actituds de les dones davant representacions del gènere al discurs publicitari. Aquest estudi forma part de la investigació iniciada l'any 2005 sobre el consum de la imatge de les dones a la publicitat i als mitjans de comunicació. [...]
This article presents the results of a study on women's perceptions and attitudes regarding gender representation in advertising discourse. The study was part of a research project begun in 2005 on the consumption of the woman's image in publicity and the mass media. [...]

2008 - 10.2436/20.3008.01.55
Treballs de comunicació, Num. 24 (Desembre 2008) , p. 131-142  
7.
22 p, 461.6 KB Tendencias actuales de género y el liderazgo de la dirección en los diferentes niveles educativos / Cáceres Reche, María Pilar (Universidad de Granada) ; Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada) ; Hinojo Lucena, Francisco Javier (Universidad de Granada) ; Aznar Díaz, Inmaculada (Universidad de Granada) ; García Carmona, Marina (Universidad de Granada)
El presente trabajo muestra una revisión sobre algunos estudios e investigaciones naciona­les e internacionales más relevantes del liderazgo de la mujer en la dirección de centros educativos en los diferentes niveles. [...]
Aquest treball mostra una revisió sobre alguns estudis i investigacions nacionals i interna­cionals més rellevants del lideratge de la dona en la direcció de centres educatius en els diferents nivells. [...]
This paper shows a deep review about the most important national and international studies and researches on female leadership in schools in the different stages. While the first part deals with Non-University education, such as Pre-Primary education and Primary education, the second part summarizes the results obtained from researches carried out in Higher education and makes some observations on Secondary education. [...]

2012 - 10.5565/rev/educar.36
Educar, Vol. 48, Núm. 1 (gener-juny 2012) , p. 69-89  
8.
6 p, 63.9 KB La representación positiva de la imagen de las mujeres en los medios / García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Este trabajo tiene como objetivo describir las valoraciones positivas realizadas por la ciudadanía a través del servicio del Instituto Catalán de las Mujeres (ICD) sobre los discursos mediáticos que contienen representaciones de género. [...]
This article aims to outline the positive assessments made by the public, through the service of the Catalan Women's Institute (ICD) on speeches containing media representations of gender. It is a way to illustrate how the products of cultural industries are part of the audience's social imaginary and how it is able to identify and assess constructive representations of gender. [...]

2009
Comunicar : revista de medios de comunicación y educación, Vol. 16, Núm. 32 (maig 2009) , p. 209-214  
9.
7 p, 63.8 KB Gènere, violència i socialització en els centres escolars / Lojo, Mirta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La construcció d'identitats i rols segons els models hegemònics de feminitat i masculinitat condicionen bona part de la vida social, familiar i professional de dones i d'homes. En aquest context, les interaccions que hi tenen lloc es tradueixen en relacions de poder i, a causa de la seva pròpia normativitat, comporten violència. [...]
La construcción de identidades y roles según los modelos hegemónicos de femineidad y masculinidad condicionan buena parte de la vida social, familiar y profesional de mujeres y hombres. En este contexto, las interacciones que tienen lugar se traducen en relaciones de poder y, debido a su propia normatividad, comportan violencia. [...]
The construction of identities and roles according to the hegemonic feminine and masculine models affects a good part of the social, familiar and professional life of women and men. This is the background for the interactions that take place. [...]

2009 - 10.5565/rev/educar.119
Educar, N. 43 (2009) p. 23-29  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
75 p, 1.9 MB Els estereotips de gènere transmesos per les sèries televisives dels canals infantils i les seves conseqüències en els ideals dels infants / González Martínez, Cristina ; Flecha Fernández de Sanmamed, Ainhoa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
"M'agradaria ser maquilladora, ser bomber és un treball per a homes" i altres afirmacions com l'anterior, són promogudes per una visió relacionada amb els estereotips de gènere. La present investigació, ha tingut com a objectiu principal analitzar com aquests estereotips de gènere transmesos pels mitjans de comunicació, en especial la televisió, influeixen en el públic més vulnerable, és a dir, en els infants. [...]
"Me gustaría ser maquilladora, ser bombero es un trabajo para chicos" i otras afirmaciones como la anterior, están promovidas por una visión relacionada con los estereotipos de género. La presente investigación, pretende como objetivo principal analizar cómo estos estereotipos de género transmitidos por los medios de comunicación, en especial la televisión, influyen en el público más vulnerable, los niños. [...]
"When I grow up, I want to be make-up artist because firefighter it's a men's work" and others similar statements are related with a stereotypical vision. The main objective of this investigation study was to analyze how representations of gender stereotypes appear in television, and its influence on children. [...]

2015
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.