Resultats globals: 208 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 71 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 6 registres trobats
Llibres i col·leccions, 8 registres trobats
Documents de recerca, 121 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 71 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
27 p, 594.4 KB El femenino en IATE a través de las traducciones de fisherman, lawyer y secretary / López Medel, María (Universitat d'Alacant)
La base de datos terminológica de la Unión Europea traduce casi exclusivamente en masculino los sustantivos de cargos y profesiones en la combinación inglés-español. Analizamos las fichas bilingües de IATE de tres sustantivos (fisherman, lawyer y secretary) de particular interés en cuanto al género y la frecuencia en cuatro corpus europeos. [...]
La base de dades terminològica de la Unió Europea tradueix gairebé exclusivament en masculí els substantius de càrrecs i professions en la combinació anglès-castellà. Analitzem les fitxes bilingües de IATE de tres substantius (fisherman, lawyer i secretary) de gran interés quant al gènere i la freqüència en quatre corpus europeus. [...]
The European Union's terminological database translates profession nouns and positions almost exclusively into masculine in the English-Spanish combination. We analyse IATE's bilingual entries of three nouns (fisherman, lawyer and secretary) of particular interest in terms of gender and frequency in four European corpora. [...]

2023 - 10.5565/rev/tradumatica.312
Tradumàtica, Núm. 21 (2023) , p. 1-27 (Tradumàtica oberta)  
2.
9 p, 365.1 KB Anàlisi de dades en projectes de ciències : mesura de paràmetres per estudiar la qualitat de l'aire en la zona del voltant de l'escola / Artigas Pursals, Judit (Escola Immaculada Concepció Horta)
Es presenta un treball fet amb alumnes de primer de Batxillerat dins de l'assignatura Reptes Científics. L'objectiu principal és recollir dades a partir de les quals es generaran conclusions. Els alumnes prenen consciència de la importància de la presa de dades fent varies mesures puntuals o bé monitoritzant les mesures durant un cert temps per calcular mitjanes i desviacions estàndards. [...]
This article presents a work carried out with first year high school students within the subject Scientific Challenges. The main objective is to collect and analyse data to obtain conclusions. Students become aware of the importance of collecting data by using specific points of measurements or by monitoring measurements to calculate averages and standard deviations. [...]
Se presenta un trabajo hecho con alumnado de primero de Bachillerato dentro de la asignatura Retos Científicos. El objetivo principal es recoger y analizar datos a partir de los cuales se generarán conclusiones. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.475
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 39-47 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
29 p, 548.9 KB Variable First Person Singular Subject Expression in Spoken Valencian Catalan / Herbeck, Peter (Bergische Universität Wuppertal)
In this paper, I analyze first person singular subject pronoun expression in spoken Valencian Catalan varieties. I present a quantitative and qualitative analysis of 7 interviews from the corpus Parlars, examining 1sg subject rates regarding tense markings (syncretic vs. [...]
Aquest article estudia la realització del pronom de subjecte de primera persona singular en varietats orals del valencià. Es presenta una anàlisi quantitativa i qualitativa de 7 entrevistes del corpus oral Parlars i s'examinen les freqüències dels pronoms explícits i implícits tenint en compte les variables de temps verbal (formes amb sincretisme i sense), tipus de verb i tipus de discurs (monòleg o conversa). [...]

2022 - 10.5565/rev/catjl.380
Catalan journal of linguistics, Vol. 21 (2022) , p. 129-157 (Articles)  
4.
24 p, 194.5 KB The vignette study for the analysis of labor recruitment : a critical perspective / Martínez Pastor, Juan Ignacio (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Fernánez Lozano, Irina (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
A vignette study is, in essence, an ad hoc survey designed to evaluate fictitious scenarios on the part of respondents, so that opinions or attitudes can be inferred from such an evaluation that are not usually revealed in traditional surveys. [...]
Un estudio de viñeta es, en esencia, una encuesta diseñada ad hoc consistente en evaluar escenarios ficticios por parte de las personas encuestadas, de tal manera que de dicha evaluación se puedan inferir opiniones o actitudes que en encuestas tradicionales no suelen salir a la luz. [...]
Un estudi de vinyeta és, en essència, una enquesta dissenyada ad hoc consistent a avaluar escenaris ficticis per part de les persones enquestades, de tal manera que d'aquesta avaluació es puguin inferir opinions o actituds que en enquestes tradicionals no solen sortir a la llum. [...]

2022 - 10.5565/rev/papers.3075
Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 4 (2022) , p. e3075 (Artículos de monográfico)
2 documents
5.
15 p, 144.2 KB Aprendizaje autodirigido en procesos de trabajo colaborativo en educación superior / Hernández-Sellés, Núria (Centro Superior de Estudios Universitarios La Salle)
El aprendizaje autodirigido implica la adopción de un rol activo por parte de los estudiantes, que autorregulan su adquisición de conocimientos en procesos que abarcan la cognición, la metacognición y la motivación. [...]
L'aprenentatge autodirigit implica l'adopció d'un rol actiu per part dels estudiants, que autoregulen l'adquisició de coneixements en processos que abasten la cognició, la metacognició i la motivació. [...]
Self-directed learning requires students to adopt an active role in self-regulating their learning process in processes that include cognition, metacognition and motivation. This study analyses these three dimensions of self-directed learning in a collaborative work process mediated by technologies in the field of higher education. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1525
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 389-403 (Monográfico)  
6.
14 p, 133.2 KB Ecologías de aprendizaje de docentes de Ingeniería y Arquitectura : análisis de las huellas biográficas / Souto-Seijo, Alba (Universidade de Santiago de Compostela) ; Estévez, Iris (Universidade de Santiago de Compostela) ; González-Sanmamed, Mercedes (Universidade da Coruña)
La investigación en torno a los procesos de socialización nos permite comprender cómo a través de la biografía se va configurando el desarrollo personal y profesional de los docentes, así como sus concepciones y sus pautas de actuación. [...]
La investigació al voltant dels processos de socialització ens permet comprendre com mitjançant la biografia es va configurant el desenvolupament personal i professional dels docents, com també les seves concepcions i pautes d'actuació. [...]
Research into processes of socialisation helps us understand how the personal and professional development of teachers, as well as their views and modes of action, are shaped by their biographies. This study analyses the life experiences of excellent teachers of Engineering and Architecture, with the aim of identifying influences prior to their professional entry into the university environment that have contributed significantly to the development of their ecologies. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1515
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 291-304 (Monográfico)  
7.
18 p, 494.4 KB La construcción de las noticias en «el caso de Julen» : un estudio comparativo de la cobertura mediática / Gil-Quintana, Javier (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Osuna-Acedo, Sara (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Marta Lazo, Carmen (Universidad de Zaragoza)
El presente artículo, que contiene un estudio de prensa mixto y comparativo, tiene como objetivo analizar la cobertura mediática de una noticia eventualmente conocida como «el caso de Julen». El impacto de la historia se ha analizado con un método específico: en primer lugar, se analizaron 72 fuentes de medios nacionales e internacionales utilizando Mynewsonline. [...]
El present article, que conté un estudi de premsa mixt i comparatiu, té com a objectiu analitzar la cobertura mediàtica d'una notícia coneguda com «el cas de Julen». L'impacte de la història s'ha analitzat amb un mètode específic: en primer lloc, es van analitzar 72 fonts de mitjans nacionals i internacionals utilitzant Mynewsonline. [...]
The present article, containing a mixed and comparative press study, aims to analyse the media coverage of a news story eventually known as "Julen's case". The impact of the story has been analysed with a specific method: First, 72 national and international media sources were analysed using Mynewsonline. [...]

2021 - 10.5565/rev/analisi.3358
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 65 (2021) , p. 49-66 (Articles)  
8.
18 p, 264.5 KB Integrating Digital Competence in Higher Education Curricula : an Institutional Analysis / Sánchez-Caballé, Anna (Universidad Isabel I) ; Gisbert Cervera, Mercè (Universitat Rovira i Virgili) ; Esteve-Mon, Francesc M (Universitat Jaume I)
Digital competence is key for students in the 21st century. The present study analyses the extent to which digital competence has been integrated at a Catalan university with 11,362 undergraduate students. [...]
La competencia digital es un elemento clave para los alumnos del siglo XXI. El presente estudio consiste en el análisis, en una institución de educación superior, del nivel de integración de la competencia digital en los planes de estudio de una universidad catalana integrada por 11. [...]
La competència digital és un element clau per als alumnes del segle XXI. El present estudi consisteix en l'anàlisi, en una institució d'educació superior, del nivell d'integració de la competència digital en els plans d'estudi d'una universitat espanyola integrada per 11. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1174
Educar, Vol. 57 Núm. 1 (2021) , p. 241-258 (Temas de investigación)  
9.
16 p, 151.1 KB La enseñanza-aprendizaje del periodismo automatizado en instituciones públicas : estudios, propuestas de viabilidad y perspectivas de impacto de la IA / Ufarte Ruiz, María José (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Fieiras-Ceide, César (Universidade de Santiago de Compostela) ; Túñez, Miguel (Universidade de Santiago de Compostela)
El uso de la inteligencia artificial en el newsmaking es una práctica pujante que requiere la adaptación de los planes curriculares en la enseñanza del periodismo. El objetivo de esta investigación es identificar, desde una perspectiva exploratoria, la oferta formativa relacionada con la automatización de contenidos en los grados y másteres en Periodismo y Comunicación de las universidades públicas españolas. [...]
The use of artificial intelligence (AI) in newsmaking is a thriving practice that requires the adaptation of journalism curricula. The objective of this research is to identify, from an exploratory perspective, training courses on content automation in bachelors' and master's degree programs in journalism and communication at Spanish public universities. [...]
L'ús de la intel·ligència artificial en el newsmaking és una pràctica puixant que requereix l'adaptació dels plans curriculars en l'ensenyament del periodisme. L'objectiu d'aquesta recerca és identificar, des d'una perspectiva exploratòria, l'oferta formativa relacionada amb l'automatització de continguts en els graus i màsters de Periodisme i Comunicació de les universitats públiques espanyoles. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3289
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 62 (Juny 2020) , p. 131-146 (Articles)
2 documents
10.
23 p, 230.6 KB La heterogeneidad del abandono educativo en las transiciones posobligatorias : itinerarios y subjetividad de la experiencia escolar / García Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sanchez Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
El artículo explora el abandono educativo en las transiciones posobligatorias desde una perspectiva metodológica longitudinal, con el objetivo de identificar y dimensionar la heterogeneidad de perfiles de alumnado y de itinerarios conducentes al abandono educativo. [...]
L'article explora l'abandó educatiu en les transicions postobligatòries des d'una perspectiva metodològica longitudinal, amb l'objectiu d'identificar i dimensionar l'heterogeneïtat de perfils d'alumnat i d'itineraris conduents a l'abandó educatiu. [...]
This article explores school dropout in post-compulsory education from a longitudinal perspective with the aim of identifying and measuring the heterogeneity of student profiles and educational pathways. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2775
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 235-257  

Articles : 71 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 6 registres trobats  
1.
6 p, 29.4 KB Una experiència de coordinació d'un modul docent a l'EEES / Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Presentem una proposta de docència del Mòdul d'Història de la Comunicació de la licenciatura de Publicitat i Relacions Públiques de la Facultat de Ciències de la Comunicació en el marc de la prova pilot de l'EEES. [...]
In this Conference we present an experience on teaching History of Communication in a new career, the new studies of Publicity and Public Relations in the Faculty of Communication Sciences in the UAB. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
2.
8 p, 102.9 KB Estudi de casos en desenvolupament organitzacional / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'aportació tracta de la incorporació de la metodologia de l'estudi de casos per a l'anàlisi institucional, en el marc de l'assignatura de Desenvolupament Organitzacional de la llicenciatura en Pedagogia. [...]
This communication presents the incorporation of the methodology of the study of cases for institutional analysis, in the subject organizational development master's degree in Pedagogy. The methodology let the student study individuals situations, in specifics institutions contexts, thus promoting the competence for the direct intervention in educations process. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
3.
10 p, 346.8 KB Literature study guides and guided notes : a guide to guided reading / Pividori, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Keeping in mind the challenges brought by the European Higher Education Area (EHEA), particularly those connected with independent study and the promotion of variety and flexibility in the learning experience, new teaching strategies are required to cope with new educational demands. [...]
2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
4.
3 p, 4.0 MB La Cultura britànica mitjançant les imatges : un exemple de la pàgina web d'història i cultura / Hand, Felicity (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Adell Carmona, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Els nostres estudiants de segon cicle han de cursar una assignatura troncal anomenada Història i Cultura dels països de parla anglesa. Encara que hagin assolit un bon nivell d'anglès tant oral com escrit, tenen moltes llacunes de referències culturals i històriques dels països de parla anglesa. [...]
Our second cycle students have to take a core subject called History and Culture of the English-speaking Countries. Although they have achieved a high level of spoken and written English, they have serious gaps in their knowledge of cultural and historical events in the English-speaking world. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
5.
11 p, 1.0 MB Ús d'un entorn wiki per a la docència universitària dins l'EEES / Pons, Jordi, (Pons Aróztegui) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Borrell i Viader, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
En aquesta demostració s'ha vist en directe el funcionament d'un sistema Wiki i com els components del grup d'interès IDES "Noves tecnologies aplicades a la docència : L'entorn Wiki" l'utilitzen en la docència d'assignatures de diferents titulacions (Enginyeries Informàtiques, Enginyeries de Telecomunicacions, Història de l'Art, Geografia, Psicopedagogia, Química. [...]
This demo has shown, in live, how a wiki operates and how the members of the Interest Group on Higher Education Innovation "New technologies applied to education: the Wiki environment" applies it to different courses in several studies at UAB (Computer Engineering, Telecommunication Enginnering, Art History, Geography, Psicopedagogy, Chemistry, etc. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
6.
7 p, 51.5 KB Guia d'estudi de l'assignatura política financera de l'empresa / Menéndez Plans, Carlota (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Orgaz Guerrero, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
L'objectiu de la nostra participació en les Jornades d'Innovació Docent és donar a conèixer la guia d'estudi que hem elaborat per a l'assignatura de Política Financera de l'Empresa. Volem transmetre com és la nostra guia i quina implementació farem. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  

Llibres i col·leccions 8 registres trobats  
1.
171 p, 960.1 KB Participación de mujeres y hombres en la toma de decisiones : análisis de cinco organizaciones europeas / Astelarra, Judith, dir. ; Fabrègues, Sergi ; Muñoz, Judith ; Rodríguez, Núria ; Ahonen, Laura ; Suonien, Annika ; Ward, Alison ; Atkinson, Christine ; Sajgal, Rozsa ; Baumann, Fruzsina ; Vicsek, Lilla ; Carmassi, Cecilia ; Marcacci, Serafina ; Biancheri, Rita ; Tribó, Isabel ; Odriozola, Kontxi ; Garcia, Lídia
El Proyecto LIBRA 2003 ha tenido como objetivo general la aplicación práctica del instrumento de Diagnosis de la Sensibilización en Género, elaborado en el marco del Proyecto Olympia de Gouges en el año 2002. [...]
The general aim of the LIBRA 2003 Project was the practical application of the instrument of Diagnosis of Gender Awareness that was created in the framework of the Olympia de Gouges Project in 2002. However, priority was given ton analysing the participation of women and men in decision-making processes. [...]

Barcelona Diputació de Barcelona 2005
2 documents
2.
30 p, 1.9 MB Etnografia educativa en contextos d'aprenentatge mixt / Antoniadou, Victoria ; Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest capítol es pretén donar resposta a algunes de les preguntes que sorgeixen quan s'aplica l'etnografia educativa en un entorn d'aprenentatge mixt. Primer, explicarem breument com altres investigadors han desenvolupat i aplicat l'EV. [...]
Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.631
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 264-292  
3.
28 p, 1.9 MB Educational ethnography in blended learning environments / Antoniadou, Victoria ; Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona)
This chapter aims to answer some of the questions that emerge when carrying out educational ethnography in a blended learning environment. We will first outline how VE has been developed and applied by other researchers. [...]
Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.630
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 237-263  
4.
6 p, 25.3 KB Reglament del Centre per a l'Estudi de les Organitzacions i de les Decisions Econòmiques(CODE) / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre per a l'Estudi de les Organitzacions i de les Decisions Econòmiques
2004  
5.
294 p, 15.4 MB Innovació tecnològica : ocupació, gestió de la mà d'obra i canvis organitzatius a les empreses / Lope Peña, Andreu ; Martin, Antonio (Martin Artiles) ; Torns, Teresa ; Coller, Xavier ; Fundació Jaume Bofill
L'objecte del nostre estudi se centra en la innovació tecnològica i en la influència que exerceix sobre una sèrie d'aspectes que hi estan estretament relacionats; especialment estudia els canvis que, amb la seva implantació, experimenten l'organització del treball, l'estructura i les condicions de l'ocupació i els mecanismes aplicats en la gestió dels recursos humans a les empreses.
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 1994  
6.
12 p, 1.4 MB Disseny i aplicació d'una proposta d'aprenentatge cooperatiu dels continguts de l'àrea d'ecologia mitjançant l'estudi de casos / Rodrigo Domínguez, Anselm (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Martínez Vilalta, Jordi, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Piñol i Pascual, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Lloret Maya, Francisco (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Ribas, Angela (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Retana Alumbreros, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Es presenta una plataforma web (http://www. creaf. uab. es/AprenEcologia/) amb 13 casos d'estudi amb l'objectiu de millorar l'aprenentatge de continguts relacionats amb l'Ecologia en diversos estudis universitaris. [...]
En este trabajo se presenta una plataforma web (http://www. creaf. uab. es/AprenEcologia/) con trece casos de estudio cuyo objetivo es mejorar el aprendizaje de contenidos relacionados con la Ecología en diversos estudios universitarios. [...]
This article presents a web-based platform (http://www. creaf. uab. es/AprenEcologia/) containing 13 case studies with the goal of improving the learning of contents related to ecology in a variety of university degree programmes. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 101-112
4 documents
7.
130 p, 3.3 MB Estudiar a la universitat: estratègies i suggeriments / Chancel Valente, Gabriel ; Calsamiglia Madurga, Andrea ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic
La Unitat d'Assessorament Psicopedagògic (UAP) és un servei que s'ofereix a tots els estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona per atendre les necessitats d'aprenentatge i d'orientació en els àmbits educatius, socials, professionals i vocacionals. [...]
Unitat d'Assessorament Psicopedagògic 2006 (Reculls)  
8.
67 p, 937.8 KB El Protocol / Chancel Valente, Gabriel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mena i Yuste, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic
La Unitat d'Assessorament Psicopedagògic (UAP) ofereix el seu servei a tots els estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona per atendre les necessitats d'aprenentatge i d'orientació en els àmbits educatius, socials, professionals i vocacionals. [...]
Unitat d'Assessorament Psicopedagògic, 2006 (Reculls)  

Documents de recerca 121 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
88 p, 2.8 MB La toma de notas en interpretación consecutiva aplicada a la interpretación bilateral. Modelo simplificado y su posible utilidad / Milenova Stoyanova, Mikaela ; Stampa García-Ormaechea, María Guiomar, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En este trabajo se presenta un análisis del aspecto teórico de la interpretación bilateral y un estudio empírico cuyo objetivo es, en primer lugar, adaptar el sistema de toma de notas que se usa en la interpretación consecutiva (siguiendo los principios de Jean-François Rozan y las teorías de Danica Seleskovitch y Andrew Gillies) para que sea usado en la interpretación bilateral. [...]
This project shows the analysis of the theorical aspect of bilateral interpreting and an empiric study which consists of an adaptation of the notetaking system used in consecutive interpreting (following Jean-François Rozan's principles and Danica Seleskovitch and Andrew Gillies' theories) to bilateral interpreting. [...]
En aquest treball es presenta un anàlisi de l'aspecte teòric de la interpretació bilateral i un estudi empíric l'objectiu del qual és, en primer lloc, adaptar el sistema de presa de notes que s'utilitza en la interpretació consecutiva (que segueix els principis de Jean-François Rozan i les teories de Danica Seleskovitch i Andrew Gillies) per que sigui utilitzat en la interpretació bilateral. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Traducció i Interpretació [1204]  
2.
55 p, 932.1 KB Aproximación al estudio del léxico del inventario de bienes de doña Elena de Zúñiga / Fernández Cámara, Marina ; Clavería Nadal, Gloria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El presente trabajo se centra en la transcripción paleográfica y el estudio del léxico del inventario de bienes de doña Elena de Zúñiga, atendiendo a dos aspectos complementarios: la composición genealógica -fondo patrimonial, préstamos y palabras generadas mediante RFP- y el contenido semántico, pues esta tipología documental se caracteriza por la presencia de una variedad de artículos que pueden organizarse de acuerdo con unos ámbitos o campos semánticos específicos: textil, artístico, religioso, de la ornamentación y de la ropa de hogar, de los colores, de la indumentaria femenina, de los utensilios de cocina y baño, del mobiliario, etc.
Aquest treball se centra en la transcripció paleogràfica i l'estudi del lèxic de l'inventari de béns de la senyora Elena de Zúñiga, atenent dos aspectes complementaris: la composició genealògica -fons patrimonial, préstecs i paraules generades mitjançant RFP- i el contingut semàntic, doncs aquesta tipologia documental es caracteritza per la presència d'una varietat d'articles que es poden organitzar segons uns àmbits o camps semàntics específics: tèxtil, artístic, religiós, de l'ornamentació i de la roba de la llar, dels colors, de la indumentària femenina, dels utensilis de cuina i bany, del mobiliari, etc.

2023
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]  
3.
10 p, 1.5 MB Estudio y desarrollo de métodos para comparar vídeos / Troconis Abreu, Eduardo Arturo ; Serra Ruiz, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Este trabajo tiene como objetivo llevar a cabo una investigación exhaustiva sobre las técnicas utilizadas para comparar el contenido audiovisual con el fin de mejorar un método existente o desarrollar uno nuevo. [...]
This paper aims to carry out a comprehensive investigation into the techniques used to compare audiovisual content to improve an existing method or develop a new one. A video perceptual hash function based on the extraction of a fixed binary string from the perceptual content of audiovisual material is presented. [...]
Aquest treball té com a objectiu realitzar una investigació exhaustiva sobre les tècniques utilitzades per comparar el contingut audiovisual per tal de millorar un mètode existent o desenvolupar-ne un de nou. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
13 p, 1011.4 KB Compresibilidad de las imágenes / Abascal Jiménez, Alejandro ; Serra Sagristà, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El trabajo consiste en tres partes diferentes pero relacionadas entre sí. Primero se profundiza el estudio de la compresibilidad de datos 1D y 2D. Esto incluye entender qué es la compresibilidad y por qué la entropía de Shannon no sirve a nuestros objetivos. [...]
The work has been divided into three different but related parts. Firstly, an in-depth study of 1D and 2D data compressibility is carried out. This includes understanding what is compressibility and why Shannon's entropy is not useful for our purposes. [...]
El treball consisteix en tres parts diferents però relacionades entre si. Primer s'aprofundeix l'estudi de la compressibilitat de dades 1D i 2D. Això inclou entendre què és la compressibilitat i per què l'entropia de Shannon no serveix als nostres objectius. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
403 p, 11.6 MB A Comparative Study of the Funeral Wall Paintings from Ancient Rome and the Han Dynasty of China / Liu, Zhenhu ; Claveria, Montserrat, dir.
L'antiga Roma i l'Imperi Han van ser les dues grans civilitzacions de la mateixa època. D'una banda, tots dos tenien una rica cultura material i formaven de manera integral els seus sofisticats sistemes d'art funerari. [...]
La antigua Roma y el Imperio Han fueron las dos grandes civilizaciones de la misma época. Por un lado, ambas tenían una rica cultura material y formaron ampliamente sus sofisticados sistemas de arte funerario. [...]
Ancient Rome and the Han Empire were the two great civilisations in the same era. On the one hand, both had a rich material culture and comprehensively formed their sophisticated funeral art systems. [...]

2022  
6.
210 p, 2.1 MB Estudio independiente y aprendizaje cooperativo en red : Análisis en diplomatura de posgrado / Gómez Silva, Martín ; Tejedor, Santiago, dir.
El creixement en l'oferta de programes de postgrau desenvolupats en entorns virtuals d'aprenentatge ha incentivat l'anàlisi de com és possible estudiar sense la coincidència en temps i espai entre estudiants i docents. [...]
El crecimiento en la oferta de programas de posgrado desarrollados en entornos virtuales de aprendizaje ha incentivado el análisis de cómo es posible estudiar sin la coincidencia en tiempo y espacio entre estudiantes y docentes. [...]
The growth on the offer of master's programs that are developed in virtual learning environments has stimulated the analysis of what makes it possible for students and teachers to study without coinciding in time and space. [...]

2022  
7.
171 p, 39.0 MB Creació d'una marca personal : Lemon Studio / Sánchez Zafra, Cristina ; Campmany Muñoz, Miquel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball té com a objectiu principal la creació de la meva marca personal: un estudi de disseny gràfic. Partint de la base del brànding, es construirà, estratègicament, la identitat corporativa i visual de la marca, alhora que també es realitzaran diverses aplicacions gràfiques.
El presente trabajo tiene como objetivo principal la creación de mi marca personal: un estudio de diseño gráfico. Partiendo de la base del branding, se construirá, estratégicamente, la identidad corporativa y visual de la marca, a la vez que también se realizarán varias aplicaciones gráficas.
The main objective of this work is the creation of my personal brand: a graphic design studio. Starting from the basis of brànding, the corporate and visual identity of the brand will be strategically built, while various graphic applications will also be made.

2022
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
8.
94 p, 2.9 MB Análisis de la accesibilidad para personas sordas o con discapacidad auditiva en el videojuego The Last of Us Part II / Alonso Socorro, Elisa ; Mangiron i Hevia, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest treball vol mesurar l'accessibilitat del videojoc The Last of Us Part II (2020), desenvolupat per Naughty Dog. En particular, es busca analitzar els ajustaments d'accessibilitat que ofereix per a les persones sordes o amb discapacitat auditiva, i comparar aquests resultats amb els d'un estudi de recepció. [...]
Este trabajo pretende medir la accesibilidad del videojuego The Last of Us Part II (2020), desarrollado por Naughty Dog. En particular, se busca analizar los ajustes de accesibilidad que este ofrece para las personas sordas o con discapacidad auditiva, y comparar estos resultados con los de un estudio de recepción. [...]
This study aims to measure the accessibility of the video game The Last of Us Part II (2020), developed by Naughty Dog. Specifically, it seeks to analyse the accessibility settings it offers for deaf and hard of hearing people, and to compare these results with those of a reception study. [...]

2021
Traducció Audiovisual [1349]  
9.
93 p, 5.5 MB La comunicación externa del Grupo XO : la creatividad y la exigencia de la alta cocina / Antón Álvarez, Sonia ; Enrique, Ana Mª, (Ana María), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball pretén conèixer les estratègies de comunicació externa utilitzades pel Grup XO, liderat pel xef Dabiz Muñoz, així com les eines de comunicació emprades. A més, determinar la importància de l'estratègia per tal de portar l'alta cuina a tots els públics.
El presente trabajo pretende conocer las estrategias de comunicación externa utilizadas por el Grupo XO, liderado por el chef Dabiz Muñoz, así como las herramientas de comunicación empleadas. Además, determinar la importancia de la estrategia para llevar el alta cocina a todos los públicos.
This work aims to know the external communication strategies used by the XO Group, led by chef Dabiz Muñoz, as well as the communication tools used. In addition, it determines the importance of the strategy in order to bring high cooking to all audiences.

2022
Grau en Periodisme [1432]  
10.
194 p, 2.6 MB La traducción por crowdsourcing en lengua de signos catalana : un estudio de recepción / Segura Giménez, Daniel ; Rovira-Esteva, Sara, dir. ; Casas-Tost, Helena, dir.
Des que es va establir el 2006, el concepte de crowdsourcing ha cridat l'atenció d'acadèmics de tots els camps del saber. Els estudis de Traducció i d'Interpretació no són una excepció i ja són nombrosos els articles, llibres i tesis doctorals que tracten de la traducció amateur i la traducció per crowdsourcing. [...]
Desde que se acuñó en 2006, el concepto de crowdsourcing ha llamado la atención de académicos de todos los campos del saber. Los estudios de Traducción e Interpretación no son una excepción y ya son numerosos los artículos, libros y tesis doctorales que abordan la traducción amateur y la traducción por crowdsourcing. [...]
Since it first appeared in 2006, the concept of crowdsourcing has caught the attention of academics from all fields of knowledge. Translation studies are no exception and there are already numerous articles, books and PhD thesis researching amateur translation and crowdsourced translation. [...]

2021  

Documents de recerca : 121 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
14 p, 985.4 KB Moviment, forces i energia en un salt de puenting, seqüència didàctica per a l'estudi del moviment / Herreras Blanco, Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l'alumnat de 1r de Batxillerat assoleixi una millor comprensió del concepte elasticitat d'una corda, identifiqui la força elàstica com a exemple de força no constant i sigui capaç d'analitzar i interpretar les magnituds cinemàtiques i les transferències d'energia d'un moviment. [...]
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  

Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
30.0 KB Fontes Eurasiae Septentrionalis Antiquae et Medii Aevi / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca Fontes Eurasiae Septentrionalis Antiquae et Medii Aevii ; Catalunya. Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació
Captura de la pàgina web del grup de Recerca "Fontes Eurasiae Septentrionalis Antiquae et Medii Aevi" centrat en l'estudi de les fonts literàries i epigràfiques clàssiques i orientals relatives a la història dels pobles d'Euràsia Central antiga i medieval.  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.